Marele proiect de refacere a centrului Bucurestiului: cand incepe, cat costa si de unde vin banii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2016, 16:29 Actualitate | Administratie Locala

Piata Lahovari 02
Foto: Hotnews
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat marti proiectul care propune reamenajarea unor spatii publice si parcuri din centrul orasului. Este vorba despre reamenajarea bulevardului Unirii intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si transformarea in spatiu pietonal, reamenajarea Pietei Constitutiei si amenajarea unei parcari subterane, reamenajarea Pietelor Cantacuzino si Lahovary si amenajarea unor parcari subterane, reamenajarea spatiului verde de la Sala Palatului, a parcurilor Izvor si Sfintii Apostoli, dar si revitalizarea zonei de la Piata de Flori. Desi aprobarea documentatiei de urbanism a fost un pas important, proiectantii spun ca lucrarile vor incepe abia in 2018, asta daca lucrurile merg bine si se obtine finantarea europeana, termenul de finalizare fiind 2022. In prima faza se vor face parcarile subterane, ca soferii sa aiba unde parca, iar in faza a doua amenajarea spatiilor publice.

"Dupa aprobarea PUZ-urilor, pasul urmator este ca studiile de fezabilitate pentru aceste proiecte sa fie aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Acest lucru trebuie sa se intample in cel mult doua luni ca sa putem depune cererea de finantare pe POR 2014-2020. Asteptam sa se publice ghidul solicitantului, insa trebuie sa ne grabim fiindca dupa ce se publica, primul venit va fi primul servit. Agentia Nationala de Dezvoltare Regionala va analiza cererea noastra, proiectele, si in 3-4 luni, cel tarziu pana la finalul anului vom primi un raspuns daca avem finantare nerambursabila sau nu si se semneaza contractul. In paralel trebuie facute proiectele tehnice", a explicat Mario Kuibus, reprezentantul consortiului care se ocupa de proiectare si obtinerea finantarii pentru proiectele din PIDU.


Dupa ce se obtine finantarea, daca aceasta se obtine, Primaria Capitalei trebuie sa faca licitatia pentru desemnarea constructorului. "Aceasta procedura ar putea dura circa 1 an, mai ales daca sunt contestatii. Dupa desemnarea constructorului pot incepe lucrarile. Un termen realist ar fi 2018, iar lucrarile trebuie terminate pana in 2022", a explicat Mario Kuibus.


In ceea ce priveste etapizarea lucrarilor, arhitectul spune ca intai se vor face parcarile subterane, pentru a putea elibera strazile de masinile parcate, iar apoi se va face restul.

Kuibus spune ca dupa ultimele modificari pe proiecte, valoarea totala a acestora este de 320 milioane de euro, din care 240 milioane de euro sunt eligibile pentru a fi decontate din bani europeni. "Pentru restul sumei fie se vor folosi bani de la buget fie se pot face parteneriate public-private, mai ales in ceea ce priveste parcarile subterane", a mai explicat Kuibus.

Desi porneste de la o idee foarte buna, de a reda pietonilor trotuarele ocupate in prezent de masini si de a crea un traseu pentru pietoni si biciclisti prin centrul orasului, proiectul a stranit mai multe controverse si critici din partea cetatenilor si a societatii civile care au cerut Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa nu il aprobe.


Principalele critici au  pornit de la faptul ca pentru amenajarea acestor spatii si a parcarilor subterane, proiectul propune taierea a circa 500 de arbori. O alta discutie a fost legata si de felul cum vor fi amenajate, punctual, aceste spatii sa nu se ajunga ca la Piata Universitatii, unde primaria a facut un concurs, dar rezultatul a fost dezastruos. O alta discutie a fost legata si de amenajarea parcarilor subterane, daca aceste investitii sunt oportune in acest moment.

Acest conflict ar putea genera mai multe litigii, ceea ce ar duce la blocare proiectului.


  • Ce se face la fiecare proiect, potrivit informatiilor prezentate pe site-ul Primariei Capitalei


Bulevardul Unirii - Piata Constitutiei - Manastirea Antim - 53 arbori propusi taiere

Primul proiect pus in dezbatere de Primaria Capitalei prezinta reamenajarea unitara a Pietei Constitutiei, a bulevardului Unirii, bucata cuprinsa intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si zona aferenta Manastririi Antim, aflata in spatele bulevardului Unirii.

"Diminuarea traficului in aceasta zona prin implementarea etapizata a propunerilor va crea un mediu propice pentru interzicerea circulatiei auto in zona acestui tronson de pe Bd-ul Unirii, permis fiind doar accesul transportului public pentru sustinerea mobilitatii prin intermediul mijloacelor de tranport blande si totodata pentru facilitarea tranzitarii acestui tronson intr-un timp mult mai scurt", spun arhitectii.

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran de la Piata Constitutiei pentru decongestionarea traficului si eliminarea parcajelor supraterane din aceasta zona, masura esentiala pentru redarea spatiului suprateran pietonului. A doua etapa presupune ridicarea la acelasi nivel a partii carosabile cu trotuarul si tratarea unitara a pavimentului din Piata Constitutiei, zona Manastirii Antim si a Bd-ului Unirii, precum si realizarea amenajarilor peisagistice si urbanistice in zona de interventie conform PUZ-ului.



Simulare cum vor arata cafenelele de pe BD. Unirii;  FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Bd. Unirii dupa reamenajare: FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Etapa a treia se realizeaza pentru restructurarea circulatiei pe Bd. Unirii prin reducerea suprafetei carosabile la doua benzi pe sens si eliminarea parcajelor laterale, precum si diminuarea numarului de parcari din zona Antim. Restructurarea partii carosabile se va realiza prin delimitarea fata de pietonal prin bolarzi si largirea zonei pietonale aferente fantanilor.

In etapa a patra se propune restructurarea circulatiei auto si pietonale de la nivelul Bd-ului Unirii prin reducerea traficului la un fir pe sens si concentrarea acestuia pe zona de nord fata de axul central, extinderea pietonalului in partea de sud pentru realizarea unei zone deschise pietonale si accesarea spatiului din jurul fantanilor, realizarea pistelor de biciclete, dar si amenajarea peisagistica si urbanistica a spatiilor publice din zona de interventie. Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi.

"Datorita latimii mari a bulevardului si a promenadei nou create, pistele duble de biciclete amplasate pe ambele laturi ale bulevardului vor activa trotuarele din proximitatea magazinelor si a pavilioanelor. Acestea nu vor mai fi piste de tranzit, ci pentru plimbare. De asemenea, amplasarea pistelor intre aliniamentele de copaci ar separa spatiul promenadei in doua", spun proiectantii.

Din 766 de arbori cat se afla in zona, vor fi desfiintati 53, dar la final, prin replantari, proiectantii sustin ca se va ajunge la 964 arbori.



Arborii propusii cu taiere, marcati cu rosu si portocaliu


"In zona Manastirii Antim, sensul si numarul benzilor de circulatie auto se va pastra, in schimb se va modifica traseul lor, in sensul eficientizarii, astfel castigandu-se spatiu pietonal si spatiu verde. Parcajele auto se vor mentine de o parte si de alta a circulatiei auto, insa vor fi in numar mai mic decat in prezent (existand Parcarea din piata Constitutiei). Zona din fata Manastirii Antim (la intersectia str. Justitiei cu str. Antim Ivireanu) va fi zona pietonala, cu acces auto ocazional pentru parcajele manastirii, parcajele riveranilor si accesul in curtea manastirii. Pentru accesibilizarea zonei se va crea un spatiu public de legatura primitor intre Bulevardul Unirii si Manastirea Antim", explica arhitectii.

"In prezent, bulevardul Unirii nu dispune de o infrastructura propice pentru pietoni si biciclisti, de mobilier urban sau de un sistem de iluminat adecvate, vegetatia este neintretinuta si partial uscata si degradata, iar fantanile nu sunt functionale. Fiind un reper important la nivelul orasului, avand o latime considerabila a partii pietonale si beneficind de prezenta vegetatiei si a fantanilor, bulevardul are potentialul de a deveni un spatiu public important. In Piata Constitutiei, tipul de ocupare al terenului, in acest caz, domeniul public, este parcarea supraterana, fiind utilizata numai ocazional ca spatiu de evenimente, pentru concerte, targuri sau expozitii. Zona Manastirii Antim este greu accesibila si destructurata", spun arhitectii.


Piata Lahovari si Piata Cantacuzino - 13 arbori propusi taiere

Al doilea proiect propune reamenajarea Pietelor Cantacuzino (piata dintre Parcul Icoanei si Parcul Ioanid) si Lahovari si a strazii Eremia Grigorescu care le leaga. Sub Piata Cantacuzino si Lahovari ar urma sa se construiasca doua parcari subterane.

In prezent, pe amplasament, se afla 37 de arbori si se propun pentru taire 13 arbori. La final, datorita plantarilor se va ajunge la 73 arbori, sustin proiectantii.


Proiectul isi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel incat sa se pastreze statuia lui Alexandru Lahovari, vor fi plantati arbori, locurile de parcare reconfigurate si imputinate, iar accesul masinilor va fi permis in special la Spitalul Oftalmologic.



Simulare cum va arata Piata Lahovary dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Pentru Piata Alexandru Cantacuzino, proiectul isi propune reorganizarea traficului rutier astfel incat sa se realizeze o trecere pietonala intre cele doua parcuri din zona. Dupa finalizarea constructiei parcajului subteran, spatiul de deasupra va fi amenajat cu arbori.



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Parc Sfintii Apostoli - Podul Calicilor - 76 arbori propusi taiere


Proiectul propune in principal reconstruirea fostului pod al Calicilor peste Dambovita si conectarea centrului vechi al orasului cu zona din spatele Palatului de Justitie. In plus, se propune reamenajarea parcului Sf. Apostoli, construirea unui parcaj de circa 300 de locuri sub o parte din parc, si regandirea circulatiei auto din zona.

Din 364 de arbori, sunt propusi pentru taiere 76 de arbori din intreaga zona - 45 fiind in declin biologic.

Daca ne uitam strict la arborii din parc, circa jumatate sunt taiati.




Ce arbori se taie in parcul Sf. Apostoli: arborii propusi spre taiere sunt marcati cu portocaliu si rosu

"Propunerea are ca obiectiv reabilitarea in ceea ce priveste traficului, functionala, morala si economica a zonei, prin amenajarea unui traseu pietonal si de bicilisti, refacerea spatiilor verzi din parc si de alianiament si mai ales realizarea unei legaturi pietonale intre cele doua maluri ale Dambovitei in dreptul fostului pod istoric al Calicilor. Conexiunea cu Bd. Unirii, important factor in revitalizarea zonei, se poate obtine prin crearea unor zone de servicii parter in imediata vecinatate a blocurilor, incurajandu-se traversarile si achizitiile din partea PMB pentru refunctionalizarea parterelor. Copacii de aliniament existenti pe strazile Danielopol si Sf. Apostoli se pastreaza si se protejeaza pe perioada lucrarilor si se toaleteaza (daca evaluarea lor recomanda aceasta). Pe o sectiune a str. Sf. Apostoli se introduce un al treilea rand de arbori care intareste plantatia de aliniament si care permite deopotriva pietonilor si biciclistilor sa experimenteze parcursul strazii ca o alee plantata. Catre limita sudica a amplasamentului, reamenajarea prevede completarea plantatiei existente in imediata vecinatate a blocurilor catre bulevardul Unirii. Se propune inlocuirea arborilor degradati. In ceea ce priveste arborii desfiintati datorita noii amenajari, acestia sunt in cuantum total de 31. Numarul de copaci aproape ca se dubleaza in propunere, intrucat totalul acestora insumeaza in prezent 364 copaci, iar noua amenajare propune 537 de copaci, dintre care 288 sunt copaci pastrati din situatia initiala. Intreaga suprafata a parcului Sf. Apostoli face obiectul acestei reamenajari", spun proiectantii.


Simulare cum va arata parcul Sf. Apostoli dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Podul Calicilor; FOTO: Re-act Now Studio

Cum se restructureaza circulatia

Etapa 1

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran Sfintii Apostoli, a Podului Calicilor si realizarea acceselor pietonale si carosabile in subteran. Aceste interventii au rolul de a decongestiona traficul in zona si totodata de a elibera zona supraterana si de a reda spatiul pietonului. Pentru atingerea acestor obiective, viteza traficului auto va fi redusa la 30 km/h si se vor amenaja intrarile in parcarea subterana. Parcarea subterana va cuprinde la nivel subteran spatiile de parcare pentru autoturisme cu cca. 300 de locuri.

Etapa 2
In aceasta etapa se va realiza reconfigurarea profilului strazii Palatul de Justitie, prin realizarea unor spatii verzi tampon pe limia de proprietate a Palatului de Justitie si
totodata prin realizarea unui rand de parcari supraterane de acostament in partea de nord a parcului.

Etapa 3
In etapa a treia se va realiza uniformizarea pavimentului si ridicarea partii carosabile la acelasi nivel cu pietonalul, comform reglementarilor, precum si amenajarea peisagistica
a parcului Sfintii Apostoli. Pentru suprafetele carosabile pantele, rampele si racordurile vor fi configurate astfel incat sa fie asigurat accesul persoanelor cu dizabilitati locomotorii in
spatiile publice. Traversarile si trecerile de pietoni vor fi prevazute cu covoare tactile pentru nevazatori si deficienti de vedere prin insertii metalice in pavajul de granit. Circulatia velo
este posibila in ambele sensuri si sunt prevazute parcari de biciclete. Intersectiile vor avea semaforizare suplimentara pentru biciclisti. Dispunerea bolarzilor va tine cont de accesele
spre proprietati private.
Mobilierul urban propus va fi alcatuit din obiecte cu dublu rol, functional si de reper, obtinut prin designul unitar in cadrul proiectelor parte a traseului prioritar pietonal si de
biciclisti: rol preponderent functional (bolard, loc de stat, cos de gunoi, rastel de biciclete, inel protectie pentru copaci etc.) sau rol preponderent de oriectare si semnalizare (stalpi
de iluminat, totem, afisaj pentru reclame, insertie metalica in pavaj).

Etapa 4
In etapa finala se va realiza pietonizarea strazii Palatul de Justitie, astfel incat se vor elimina parcarile supraterane si se va extinde suprafata pietonala de la nivelul parcului.

Parcul Izvor - reconstruirea Podului Mihai Voda - 201 arbori propusi taiere

Proiectul pus in dezbatere publica propune regandirea zonei Parcului Izvor - Brezoianu - Lipscani. Astfel, podul Mihai Voda, demolat in 1977, ar urma sa fie reconstruit, iar zonale de la cele doua capete ale podului (scuarul si strada Lipscani si scuarul Izvor) vor fi reamenajate si se vor construi doua parcari subterane.

 "Strada Lipscani va fi reamenajata. Se va scoate circulatia auto de pe segmentul dintre Strada Radu Elie si strada Anghel Saligny. Pavajul, mobilarea si iluminatul se vor face unitar pentru intreaga suprafata", explica arhitectii. La celalalt capat al podului, in scuarul Izvor va fi amenajat un amfiteatru.

Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei printr-o artera de decelerare. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 164. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/in Strada Libertatii", explica arhitectii.



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Si Parcul izvor va primi o alta fata. "Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda", explica arhitectii.

In total, din 2068 de arbori aflati pe amplasament, proiectul propune desfiintarea a 201 arbori, dar in final se va planta in compensare si se va ajunge pana la 2146 arbori.

Spatiul verde de la Sala Palatului - 137 arbori propusi taiere


Potrivit proiectantilor, parcarea de la suprafata va fi desfiintata, iar masinile vor fi duse in parcarea subterana care se va amenaja sub acest spatiu, iar in fata Salii Palatului vor fi amenajate gradene si fantani arteziene.

Cele doua parculete din stanga si din dreapta salii vor fi si ele reamenajate, iar vizitatorii vor putea sta in doua spatii gen "acvarii de sticla, transparente", unde vor putea bea un ceai sau o cafea. "Vrem ca acest spatiu sa nu fie animat doar cand este un spectacol la Sala Palatului ci in fiecare zi, pe toata durata zilei", a declarat pentru HotNews.ro Mario Kuibus, proiectantul acestui spatiu.


Simulare cum va arata spatiul de la Sala Paltului dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Din 406 arbori si arbusti existenti pe amplasament, se propune desfiintarea a 137. La final insa se va ajunge la un numar de 428 de arbori si arbusti prin replantari.


Reamenajare Piata de Flori - 16 arbori propusi taiere


Zona Uranus a fost un cartier rezidential care a devenit o zona reziduala in urma demolarilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi si mai dinamice artere comerciale din capitala, a fost izolata in urma insa constructiilor si schimbarilor realizate in perioada regimului comunist. Piata de Flori va fi reamenajata si modernizata, iar in subsol va fi construita o parcare subterana cu 360 de locuri. In zona se va realiza si un traseu pietonal.

"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.


Simulare cum va arata Piata de Flori dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.

In prezent, pe amplasament, se afla 22 de arbori si se propun pentru taire 16 arbori. La final, pe amplasament vor fi tot 22 de arbori datorita replantarilor.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
15765 vizualizari
  • +22 (22 voturi)    
    Asa arata si proiectul din Piata Universitatii (Joi, 28 ianuarie 2016, 17:07)

    banel [utilizator]

    Iar finalul...o mare de beton.
    • +3 (5 voturi)    
      Betoane, betoane, betoane... reteta Ceausescu! (Vineri, 29 ianuarie 2016, 8:25)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Nimic nu impresioneaza, ci doar se sistematizeaza cu niste betoane, exact dupa reteta anilor 80, oribil!
  • +9 (17 voturi)    
    astia au innebunit de tot (Joi, 28 ianuarie 2016, 17:17)

    bancher [utilizator]

    Oameni buni, eu trec zilnic prin Piata Constitutiei; de acolo pana la Unirii faci f mult, pt ca traficul se gatuie la intrarea in Piata Unirii. Nu bulevardul e problema, ci intrarea in piata Unirii. Seara, pe la ora 18 fac si 20 min pe o zona de 1 km.
    Acum li se pare ca se circula prea bine, si il transforma in spatiu pietonal. Pai pietonii au ditamai trotuarul...nu e nicaieri in Buc trotuar mai lat ca acolo....
    Consilierii sunt nebuni....au pierdut orice legatura cu oamenii si realitatea.
    • 0 (4 voturi)    
      pe jos sau cu masina? (Vineri, 29 ianuarie 2016, 8:11)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      pe jos faci de p.constitutiei pana la p.unirii cam 10 min...deci esti mai castigat daca mergi pe jos...

      nu exista in tot bucurestiul zone in care poti sa te plimbi... si nu ma refer sa te plimbi aiurea pe trotuar ... ma refer la zona pietonala in adevaratul sens al cuvantului. cu banci, cu locuri de relaxare, cu magazine etc.. cum vezi in viena sau alte orase civilizate.

      orice masura de descurajare a traficului auto e un pas inainte pe termen lung... chiar si tu daca acum faci 20 min cu masina si dupa ingustarea strazii vei face 40 min probabil ca vei ajunge la concluzia ca e mai bine pieton... castig tu, castig noi toti
      • +5 (5 voturi)    
        nu le pasa lor de pietoni sub nicio forma, (Vineri, 29 ianuarie 2016, 9:45)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        la fel cum nu le pasa de soferi, de batrani, de homlessi, de biciclisti si alte categorii de oameni care locuiesc in Buc.
        Acest proiect nu este facut de dragul pietonilor, ci este facut de dragul spagilor si al contractelor care vor urma. Practic, e ca si cu bordurile lui Videanu: nu conteaza pe ce se cheltuiesc banii bucurestenilor, important este sa iasa bani primarilor si consilierilor (din contracte cu tot felul de firme dubioase, spagi si alte surse de venit).
        Banii se puteau duce si pe spitale, gradinite, scoli, asfaltat strazi, azile de batrani, masini de dezapezit pt primarie (ca sa nu mai dea 1 mld euro in fiecare an la firmele care asigura dezapezirea), parculete pt copii si alte proiecte utile.....dar nu si nu: consilierii au decis ca e mai bine sa darami ceva bine construit, si sa faci altceva prost in loc....
        Trebuie sa fim naivi sa credem ca e s-au gandit la confortul oamenilor cand au facut aceste proiecte. S-au gandit la confortul propriului buzunar.
        • +2 (2 voturi)    
          eu eram optimist (Vineri, 29 ianuarie 2016, 10:11)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          dar e foarte posibil sa ai dreptate... pe de alta parte e posibil sa nu vedem asa ceva facut niciodata
        • 0 (0 voturi)    
          Absolut de acord (Vineri, 29 ianuarie 2016, 16:07)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          cu dumneavoastră, c u o singură mențiune. Bulevardul Unirii, bd. Victoria socialismului asupra poporului, Casa Poporului, Piața Constituției și altele la fel nu cred că au fost bine gândite și bine construite... Pentru ele Ceaușescu a dărâmat cartiere întregi, monumente de patrimoniu neprețuite, biserici...
      • +4 (6 voturi)    
        hai sa fim seriosi (Vineri, 29 ianuarie 2016, 10:24)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Cu Viena si alte orase civilizate.
        In Viena sau alte orase civilizate centrele pietonale respective au evoluat in timp din punct de vedere arhitectural si functional spre starea de astazi. E o placere sa te plimbi prin Viena si sa admiri arhitectura, statuile si restul. In Bucuresti se propune pur si simplu implantarea unei forme fara fond. Sunt ultra nerabdator sa ma plimb pe niste betoane intre doua randuri de blocuri ceausiste cu o bruma de design si la umbra mostrei de arhitectura nord-coreeana numita Casa poporului.
        Daca respectivii fac ce si-au propus in zona Pta Constitutiei va fi cea mai mare teapa pe banii bucurestenilor.
        • 0 (0 voturi)    
          asa este (Vineri, 29 ianuarie 2016, 13:50)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          pe Bd Unirii, de la Casa Poporului si pana la Fantani, sunt 2 trotuare mari, late si flancate de arbori. Anca Petrescu s-a gandit ca va iesi ceva frumos, si se vor plimba securistii in liniste si prin verdeata.
          Numai ca a uitat ceva: orbilul peisajului de beton, blocurile comuniste din monolit si Casa poporului, care flancheaza totul de pe dealul Spirii.
          Toate astea fac un peisaj urat, si de aia nu se plimba lumea pe acolo, nu ca pt nu ar avea trotuar....dimpotriva, trotuarele de la Casa Poporului sunt late de 4m.
          Si la americani, cand s-a facut Central Park, s-a luat decizia clara de a nu intra nicio masina prin zona. S-a facut un tunel imens, lung de cativa km, care trece pe sub Central Park, in asa fel incat pietonii se pot plimba prin liniste prin parc.
          La noi ce spune proiectul? De desfiinteaza cele 2 benzi de trafic, se ingusteaza si se muta pe lateral, lasand pe mijloc loc pentru pietoni. Pai cine se mai plimba pe acolo, daca trec masinile pe langa pietoni? Eu unul nu am niciun chef sa stau la terasa, cand imi trece taxi Pelicanul pe la nas...sa inhalez fum de GPL si manele la maximum.
          Stimati proiectanti, invatati un lucru: daca vreti zona pietonala, separati pietonii de masini. Inchideti toata zona pt masini, si faceti zona strict pietonala, nu 50-50%
  • 0 (12 voturi)    
    Graba mare... (Joi, 28 ianuarie 2016, 17:21)

    Johanis [utilizator]

    Trebuia sa treaca repede prin consiliu acest proiect. Mai intai parcarile subterane, apoi autostrazile suspendate si la fina cativa cai verzi pe pereti!
    Asa a fost si pe Calea Victoriei! Au hotarat sa ia o banda destinata traficului auto si sa o aloce biciclistilor. Pe acestia ii vezi destul de rar pe acolo, dar traficul a fost facut praf. oricum era naucitor. S-a dovedit ca totul a fost schimbat ilegal.
    Acum mai scoatem cateva artere pt trafic auto si le alocam pietonilor. de ca sa nu interzicem total tranzitarea Bucurestiului?!
    bani aruncati!
    conductele capitalei sunt vechi de 60 de ani si bucurestenii au inghetat de frig in case, dar noi avizam proiecte grandioase! bucuresteni sunt si-n cartiere!
  • +11 (11 voturi)    
    de 5 ani primaria, ministerul mediului, garda de m (Joi, 28 ianuarie 2016, 17:31)

    rov [utilizator]

    nu pot rezolva o problema in zona Unirii
    Pe strada Gladiolelor la nr 13, este o groapa de gunoi, alimentata de diversi locuitori ce ocupa abuziv o fosta vila...
    Este la 300 de metri de ministerul mediului...sic
    Vorbim de investitii de sute de milioane de euro, dar cine administreaza aceasta tara ?!?!?!!
    Cine ne scapa de purici si de sobolani???
    • 0 (0 voturi)    
      În primul rând, proiectul acesta trebuia (Vineri, 29 ianuarie 2016, 16:17)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui rov

      să fie făcut public ÎNAINTE de a fi avizat .
      În al doilea rând, este evident că hoții ăștia s-au grăbit să-și aprobe niște contracte de afaceri cu statul înainte de alegerile locale. Se tem că după alegeri nu vor mai putea să-și facă de cap...
      În al treilea rând, țara noastră nu este administrată, este TÂLHĂRITĂ de o haită de jivine nesătule.
  • +12 (12 voturi)    
    De unde vin banii..... (Joi, 28 ianuarie 2016, 17:32)

    gigiN [utilizator]

    ....,nu pot sa fiu sigur.In schimb,as putea sa va spun unde se vor duce !
  • +10 (10 voturi)    
    Plan cu dedicatie pt spagarii de la PMB si (Joi, 28 ianuarie 2016, 18:09)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    amicii lor afaceristi, amatori de stors bani publici. Pariu ca toate prostioarele astea decorative vor fi cumparate la preturi si de 10 ori mai mari decat ar trebui?

    Degeaba a izbucnit scandalul Panseluta, indiferent ce face DNA, Romania ramane o tara administrata de hoti.
  • +7 (9 voturi)    
    Bine ca Bucurestiul are bani (Joi, 28 ianuarie 2016, 18:50)

    Ochiana [utilizator]

    pentru tot felul de panselute, piloni, monumente fanteziste iar in judetul Vaslui sau in Harghita nu sunt nici drumuri...ce sa mai spun de locuri de munca.
    Asa dragilor, mentineti discrepantele astea inter regiuni ca in curand veti avea si consecintele sociale ale acestora...
    Faceti proiecte fanteziste in timp ce jumatate din tara are buda in curte
  • +5 (5 voturi)    
    Ei as! (Vineri, 29 ianuarie 2016, 7:03)

    Cetateanu [utilizator]

    Baietii (CG) si-au creat destule relatii in PG si se aproprie si alegerile:
    deci fraierii (un eufemism) ii vor vota ca ce baieti buni si cu dragoste de oras sunt ei.
    iar ei au terenul pregatit pentru ciordelile viitoare!
    La puscarie cu ei!!!!!!!!!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    proiectul e slab, nu impresioneaza prin nimic (Vineri, 29 ianuarie 2016, 9:07)

    dlemil [utilizator]

    pozele respective nu ma impresioneaza deloc, nu vad decat placi de pavaj diferite in conditiile in care au pus granit acum 1-2 ani intre unirii si victoriei, au schimbat si bd. unirii... si acum iar vor sa schimbe tot. Sinistru, ma face sa ma intreb de ce mai stau in tara si incerc sa fiu un exemplu cand nu se schimba nimic (in afara de borduri).
    Daca nu ar fi atat de ticalosi ar sifona aceeasi bani in continuare, cu aceleasi firme, dar macar ar face proiecte noi de pe urma carora sa beneficieze cineva.
  • +6 (6 voturi)    
    Instanta (Vineri, 29 ianuarie 2016, 9:33)

    M. G. [utilizator]

    Astept cu interes actiunile in instanta promise de contestatarii proiectelor in decembrie. Ca sa le bage mintile in cap consilierilor elucubranti.
  • +4 (4 voturi)    
    Proiect sf, glume, taifas. (Vineri, 29 ianuarie 2016, 10:03)

    Martinezu [utilizator]

    Vedeti ca a mai aparut un priect similar pe un alt site. este adevarat de cele mai multe ori acolo gasiti articole pamflet.
    De data asta cred ca au reusit sa anticipeze cu multa acuratete.
  • +4 (4 voturi)    
    mai spargeti niste bani aiurea (Vineri, 29 ianuarie 2016, 10:46)

    mihaiff [utilizator]

    faceti dracu centura aia nenorocita
  • +3 (3 voturi)    
    stati linistiti, nu se va faci nimic! (Vineri, 29 ianuarie 2016, 11:12)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    sau da, cu mari diferente, pana prin 2030-2040 :)))
    pai va spun eu ce vor face- repede, repede, studii "tehnice" si de "fezabilitate"-urgente, cateva milioane de euro dati la cine "trebuie" in 2016, ca doar e an electoral, ce naiba?!
    Apoi , cu alt primar si CGMB vor aparea alte prioritati iar aceste proiecte vor fi aruncate la sertar/cos sau vor trena cu zecile de ani cu finantari ridicole.
    Si daca ar reusi sa ia sutele de milioane de la POR- atunci societatea civila va trebui sa reclame la Comisia Europeana ca finanteaza proiecte de betonare si de prost-gust si care nu sunt prioritare-in loc sa faca centura, termoficarea, reabilitarea de cladiri vechi etc le arde sa cheltuie sute de milioane ca sa faca zone pietonale acolo unde deja sunt (de ex la unirii sunt deja trotuare f, mari si tot necirculate sunt...) . Plus ca, in buna traditie romaneasca, sigur nu vor fi gata in 2022 si ir vom ramane cu totii buni de plata ca la cele finantate din 2007-2013, ne-fazabile...
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 29 ianuarie 2016, 14:49)

    a.nonim [utilizator]

    Foarte frumos. Totusi se impun cateva corectii minore. Proiectul nu e nou, ci dureaza de vreo 40 de ani, nu vorba de rebilitare ci de mutilare, nu-si propune sa armonizeze ci sa epateze, nu e facut de arhitecti ci de posesori de diplome, nu are ca scop calitatea vietii cetateanului ci sifonarea banilor. In rest toate bune...
  • +1 (1 vot)    
    Romanul in Rai (Vineri, 29 ianuarie 2016, 15:33)

    alexeu [utilizator]

    Sfantul Petre a vrut sa puna un gard in Rai si a chemat trei constructori pentru a estima costul.
    Primul, un rus a zis ca aceasta constructie face 5000$.
    Sf. Petre intreba:
    – De ce? Rusul a raspuns:
    – 2000 pentru materiale si 3000 manopera.
    Al doilea, un italian a spus ca totul costa 10000$ la care Sf.Petre a intrebat:
    – De ce?
    Italianul raspunde:
    – 2000 pentru materiale si 8000 manopera deoarece sunt cel mai bun constructor din lume.
    Al treilea, un roman a spus ca totul costa 25000$ la care Sf. Petre a intrebat:
    – Dar de ce asa mult?
    Romanul a raspuns: – 10000 pentru tine, 10000 pentru mine si 5000 pentru rus sa faca gardul.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot in Rai (Vineri, 29 ianuarie 2016, 15:35)

    alexeu [utilizator]

    Sf. Petru vrea sa inlocuiasca Poarta Raiului si apeleaza la oameni pentru a o face… Primul vine un rus, se uita la lucrare si ii spune pretul:
    – 5 milioane
    – Pt ce sunt cele 5 milione? se intereseaza Sf. Petru
    – 3 miliona materialele iar 2 milioane mana noastra de lucru!
    – Bun, am sa ma mai gandesc Ii raspunde Sf. Petru…
    …urmatorul apare un italian, inspecteaza lucrarea si cere 10 milioane
    – Pt ce sunt cele 10 milioane?
    – 3 milioane materialele iar 7 milioane mana de lucru… Noi lucram manual, suntem mai rafinati si facem treaba mai buna…
    – Bun, am sa ma mai gandesc…
    cel din urma apare un roman, il priveste pe Sf. Petru direct in ochi si ii cere 25 de milioane…
    – 25 esti nebun? pentru ce imi certi atat?
    – 10 milioane mie, 10 milioane tie iar 5 ii dam rusului s-o faca el!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi