Fara case noi langa Aeroportul Baneasa. Primaria Bucuresti are un plan nou pentru reducerea zgomotului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:03 Actualitate | Administratie Locala

Aeroportul Baneasa
Foto: Google Maps
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat marti un plan de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului in zona Aeroportului Baneasa. Potrivit documentului, 4.300 persoane pe timp de zi si 26.600 de persoane pe timp de noapte sunt expuse la niveluri ce depasesc valorile limita de zgomot. Acesle persoane locuiesc in urmatoarele zone: Cartier Pipera - oras Voluntari, Cartierul ANL "Henri Coanda" si zona delimilata de strazile Ion lonescu de la Brad, Dobrogeanu Gherea si Brodina - sector 1 Bucuresti. Planul urmeaza a fi implementat de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.

Ce masuri ia Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti pentru reducerea zgomotului in zona aeroportului Baneasa

Printre masurile propuse se numara operarea aeroportului doar de catre aeronave silentioase, modificarea traiectoriilor de zbor la decolare si aterizare, iar aeronavele mai zgomotoase vor decola doar ziua si seara, nu si pe timpul noptii. In plus, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA cere Primariei Capitalei sa nu mai autorizeze constructii noi langa aeroport, in zonele unde sunt probleme cu zgomotul.

Masuri pe termen scurt:

- pentru reducerea zgomotului la sol sunt interzise probele de motor pe platforma de parcare aditionala
- pentru zgomotul asociat miscarilor aeronavelor, aeroportul a promovat operarea de catre companii aeriene cu flote de aeronave extrem de silentioase si pe un interval orar cu dedicate pentru zi-seara.


Masuri ce urmeaza a fi adoptate in urmatorii 5 ani:

- Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA propune autoritatilor locale sa nu aprobe initierea, respectiv continuarea dezvoltarii urbanistice in perimetrul delimitat de hartile de zgomot si a proiectului rezidential ANL "Henri Coanda" (proiectul prevede constructia a 1.109 case: 522 de locuinte in Sectoral 1, Bucuresti si 587 de locuinte in zona orasului Voluntari ). Aceasta masura nu va duce la seadcrca zgomotului produs de aeroport, dar va impiedica cresterea semnificativa a numarului celor afectati de zgomot in viitor.

- "Dupa reducerea emisiei de zgomot a aeronavelor, este foarte important de a reduce emisia de zgomot a tuturor zborurilor din timpul serii si al noptii. Pentru reducerea zgomotului se iveste posibilitatea de optimizare a timpului de pornire si de sosire a anumitor categorii de aeronave. Pe baza unei formule matematice (index de zgomot), fiecare aeronava care utilizeaza aeroportul, in functie de emisia de zgomot, va primi o cotatie. Pe baza acestei informatii, in timpul noptii si al orelor de liniste se pot planifica miscarile aeronavelor, astfel cu cat o categoric de aeronava este mai silentioasa, aeroportul va putea primi cu atat mai multe aeronave de acest fel in acest interval de timp", se arata in document.

- Modificarea traiectoriilor de zbor de apropiere respectiv indepartare de aeroport. " In cazul Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu este o optiune datorita faptului ca suprafata / persoanele identificate ca expuse se afla pe culoarul de zbor. ROMATSA, in calitate de administrator al traficului aerian, are capacitatea de imbunatajire a parametrilor procedurilor de apropiere/in departare a aeronavelor prin reproiectarea acestora", se arata in document.



Zona Aeroportului Baneasa vazuta din satelit; Foto: Google Maps

"Aeroportul Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu este situat in nordul Municipiului Bucuresti, la 8,5 km de centrul Capitalei si in imediata vecinatate a localitatilor Otopeni, Voluntari si Afumati. Aeroportul se afla in limitele administrative ale sectorului 1 din Bucuresti si este inconjurat de zone rezidentiale in partea de sud, est, sud-vest si nord-est si de zone comerciale/industriale in partea de nord si vest. Zona de impact din punct de vedere al zgomotului, cuprinde o parte a sectorului 1 din Municipiul Bucuresti, cartierul Pipera din orasul Voluntari si o parte din localitafile Stefanestii de Jos si Afumati. Conform rezultatelor harjilor strategice de zgomot realizate de Incertrans, populatie totala din zona de impact este de 260.678 locuitori, din care: sector 1 Bucuresti (zona considerata): 244.713 locuitori; cartierul Pipera, oras Voluntari: 12.586 locuitori; Afumati (zona considerata): 3.306 locuitori; Stefanestii de Jos (zona considerata): 73 locuitori", se arata in document.












VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
11478 vizualizari
  • +32 (32 voturi)    
    cine i-a lasat pe oamenii aia sa construiasca (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:15)

    artistul000 [utilizator]

    langa aeroport?
    • +24 (24 voturi)    
      Cum cine? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:32)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Mihai Eminescu!
      Pai nu fata lui se afla pe bancnota de 500?
    • +16 (16 voturi)    
      buna intrebare (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:37)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Prin 2008 se ridicasera doua vile (care au fost apoi demolate) atat de aproape de pista de decolare incat incomodau aterizarea avioanelor. Vila lui MRU la cativa zeci de metri distanta a scapat de demolare.
    • +14 (14 voturi)    
      demolati casele tupeistilor (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:42)

      LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui artistul000

      ...numai asa se invata lumea sa respecte legile
    • +24 (24 voturi)    
      constructii ilegale.. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 17:00)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Aeroportul Baneasa e acolo de mai mult de 100 de ani! Vin toti penibilii sa se planga de zgomot desi stiau clar unde isi pun coliba.
      Daca le iei la bani marunti toate autorizatiile, se vede cu ochiul liber ca nu respecta distantele minime de siguranta fata de pista aeroportului.
      Poate ca ar trebui ca primaria sa puna interesul intregului oras in fata, nu doar al celor care s-au mutat acolo in ultimii 10 ani?
      • 0 (2 voturi)    
        Care sunt acele limite? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:11)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Distantele minime de siguranta fata de pista? Stiti cumva si temeiul legal?
        Nu intreb de dragul polemicii; pur si simplu nu stiu raspunsurile si-as vrea sa le aflu.
    • +2 (4 voturi)    
      4300 de oameni afectati zilnic??!! (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:16)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      pe bune ?! trebuie daramat aeroportul.... clar...

      astia sunt sariti de pe fix? pai cati oameni sunt afectati zilnic de 1 milion de lucruri care de care mai aberante fara sa faca cineva ceva... cate mii sunt afectate zilnic de infrastructura de kk, trafic, transport in comun, spitale, scoli, cluburi care ard si alte nenorociri ?!

      Bagati bani in cartierul Baneasa... chiar era nevoie...
  • +15 (15 voturi)    
    Escroci (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:25)

    Soarele [utilizator]

    Cei care au construit şi vândut case în prelungirea pistei au fost nişte escroci. Ca şi cei care le-au dat aprobare (dacă le-a dat cineva aprobare). Ar trebui să fie puşi să platească toată daraverea asta cu reducerea zgomotului.
  • +6 (10 voturi)    
    ca nicaieri in lume (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:49)

    Bogdan31415 [anonim]

    cred ca nu mai exista pe undeva asa ceva: case langa aeroport
  • +13 (13 voturi)    
    De rasul curcii (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:50)

    B.Dan [utilizator]

    In general, in lume, terenurile si casele din apropierea aeroporturilor sunt cu mult mai ieftine decat in alte zone tocmai din cauza zgomotului si a poluarii aerului. Problema din Bucuresti a aparut din cauza unor naivi (ca sa nu le zic altfel) care au crezut ca zgomotul produs de avioane este tolerabil si au platit pe terenuri/case mult mai mult decat faceau. Dar teapa e lor... sa fie sanatosi!
    • +2 (4 voturi)    
      e ceva mai (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

      complexa situatia.
      cred eu ca cei care si-au tras proprietati p-acolo au sperat ca, o data "inghesuit" aeroportul cu case, acesta va fi desfiintat (sau in cel mai rau caz diminuata activitatea la nivel de, sa zicem, un avion privat de-al lui tiriac pe saptamana sau vreun elicopter), la schimb cu, sa zicem, aeroportul ala international de la adunatii copaceni, dupa care se agita pnl-istul de fenechiu (probabil ca atat el cat si alti puliticieni, aveau luate terenuri in zona respectiva, dupa urma carora s-ar fi putut imbogati din despagubiri).
  • +11 (11 voturi)    
    proprietarii de locuinte au semnat (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:55)

    tba [utilizator]

    inainte de a primi autorizatie de constructie am semnat ca inteleg ca acolo este o zona cu poluare fonica cu reguli speciale din cauza aeroportului alaturat.
    acum avem scandal.
    interesul pe termen mai lung este de a inchide definitiv aeroportul, ca vorba aia, e o zona numai buna de constructii imobiliare sau spatii comerciale!
  • +16 (20 voturi)    
    Bai ce probleme au unii (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 17:03)

    Stefan85 [utilizator]

    Bai frate ce probleme au unii, la mine sina de cale ferata e la 50m de bloc (comunist) si nu am nicio problema cu ea, m-am obisnuit si nici nu mai aud trenurile.

    Pe langa asta, am stat 25 de ani in intersectia Colentina cu Dna Ghica, stiam cand e 5.30 ca se zgaltaia blocul cand incepeau tramvaiele, stiam cand era accident ca era plin de ambulante noaptea si uite ca nu am ajuns inca la balaceanca :)

    Asta cu zgomotul e o vrajeala ieftina, probabil prin aceste masuri se insearca intrarea in moarte clinica a aeroportului si apoi utilizarea terenurilor adiacente pt ghici ce, un bloc un mall ceva.

    Mie personal zgomotul de avion mi se pare cel mai fain dintre toate zgomotele orasului :)
    • +5 (5 voturi)    
      Mai ales la decolare (Joi, 28 ianuarie 2016, 6:14)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Superb! Eu adorm imaginandu-mi "zgomotul" motoarelor de avion :)

      Teoria cu falimentul aeroportului si utilizarea terenului este foarte plauzibila. Aeroportul era acolo deci nu au dreptul sa se planga, pentru ca nu i-a obligat nimeni sa isi faca casa ACOLO.
  • +9 (9 voturi)    
    fara concerte in zone rezidentiale (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 17:50)

    muzungu [utilizator]

    in context, ma cam deranjeaza vara concertele cu muzica tare la Palatul Copiilor sau in parcul Tineretului in aer liber.
    tineretului e un cartier cu densitate mare de locuitori, e cartier rezidential, nu e cartier de afaceri sau pentru viata de noapte

    in plus, daca ar fi 1 concert pe luna inteleg, dar in fiecare saptamana de intampla, uneori in ambele seri din weekend.

    domle, daca e zona rezidentiala, las-o mai moale, ia-o mai usor cu zgomotele, nu?.
  • +6 (6 voturi)    
    DNA la Primaria sectorului 1 (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:47)

    CRMS [utilizator]

    DNA ar trebui sa se ocupe de aprobarile date de primarie pentru multe dintre constructiile din sectorul 1.
    Inclusiv arhitectul sef al sectorui 1 ar trebui luat la intrebari si apoi verificata averea pentru constructiile ilegale facute in special de Clanul Onofrei.
    Sunt implicati nu numai slujbasii primariei (pastoriti de Chiliman) dar si notari si avocati care au sprijinit aceasta mafie care a umplut sectorul de constructii ilegale.
  • +6 (6 voturi)    
    braos, Frantz! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:59)

    Codruta N [utilizator]

    Pai cine a dat avizele, sa se construiasca acolo?
    Sau... s-a construit, cumva, fara aviz?
    Daca s-a construit fara aviz, sa intre in legalitate: sa darame cotetzele! :P
    Daca s-a construit cu aviz... sa plateasca TOATE modificarile samd. aceia care au dat avizele!
    Inclusiv, daca se ajunge la concluzia ca ar trebui mutat aeroportul, sa plateasca pentru constructia unui aeroport nou! :P
  • 0 (6 voturi)    
    Propuneri din seria "Idiotul si Gogomanul" (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:25)

    DragosOprisan [utilizator]

    Specialistii tarii in aviatica au descoperit o noua modalitate de a reduce zgomotul avioanelor.

    Cum credeti ?

    Prin impiedicarea dezvoltarii cartierului Henry Coanda !

    Desi recunosc ca sunt afectate 206 mii de persoane de acest aeroport, important este ca cei din cartierul Henry Coanda sa nu isi finalizeze casele nici la 13 ani de la inceperea proiectului.

    "Specialistii" traiesc pe planeta maimutelor si nu au auzit de "noise shields" asa ca o sa-i invit la un tur de Heathrow.
  • +5 (5 voturi)    
    Mai /// miine voi inchideti Baneasa ! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:33)

    andreesanu [utilizator]

    Golania imobiliara a primariilor a dat autorizatie de constructie in zona aeroportului Baneasa,azi le pute !!!,azi au zgomot ???,pai cand au construit nu aveau ?
    Aveau dar dezvoltatorii imobiliari au inselat ,azi se vor restrictii ???,sa plateasca pagubele cei care n-au deschis ochii ,cei care au dat avize pe bspaga !.
    Acoperind minciuna si hotia asta v-a prinde radacini si legea devine o bataie de joc .
  • +5 (5 voturi)    
    Oul sau gaina, ce-a fost mai intai? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:34)

    Observator roman [utilizator]

    Ei uite, macar in privinta asta stim cine-a fost mai intai: aeroportul.
    Asa ca... ciocu' mic, motzatzilor!
  • +2 (2 voturi)    
    Avioane mai mari (Joi, 28 ianuarie 2016, 6:16)

    CititorulComentator [utilizator]

    Nu se poate sa bagati avioanele mari pe Baneasa? :))) Ca sa reducem zgomotul la Otopeni.
  • 0 (2 voturi)    
    A pus cineva in balanta profituri vs cheltuieli? (Joi, 28 ianuarie 2016, 9:09)

    mimir77 [utilizator]

    A verificat cineva daca veniturile acestui aeroport, care arata ca autogara din Urziceni, de iti este jena sa intri in el, acopera cheltuilile curente? Fara a mai vorbi de cheltuielile suplimentare pentru reducerea zgomotului. Compania aeroporturilor pestelui nu inteleg de ce mai tine in viata un aeroport jalnic, aflat la marginea orasului nu de ieri de azi (cartierul Aviatiei exista de pe vremea lui Nea Nicu impuscatu') in loc sa mute operatiunile pe Otopeni, sa bage banii in dezvoltarea Otopeniului si sa-l faca pe ala profitabil. Iar Baneasa va deveni profitabil prin vanzarea terenurilor (care au niste preturi corespunzatoare acolo, daca sunt vandute corect si nu "pentru cunoscatori"). Pentru traficul aerian din Bucuresti cred ca este mai mult decat suficient un aeroport, mentinem doua doar asa, de fudulie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică