FOTOGALERIE Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat  transformarea in zona pietonala a unei parti din Bulevardul Unirii, reamenajarea Parcului Izvor si parcari subterane la Piata Constitutiei, Sala Palatului, Piata Lahovary si Cantacuzino

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 26 ianuarie 2016, 18:43 Actualitate | Administratie Locala

Colaj articol PIDU
Foto: Hotnews
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat marti proiectul care propune reamenajarea unor spatii publice si parcuri din centrul orasului. Este vorba despre reamenajarea bulevardului Unirii intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si transformarea in spatiu pietonal, reamenajarea Pietei Constitutiei si amenajarea unei parcari subterane, reamenajarea Pietelor Cantacuzino si Lahovary si amenajarea unor parcari subterane, reamenajarea spatiului verde de la Sala Palatului, a parcurilor Izvor si Sfintii Apostoli, dar si revitalizarea zonei de la Piata de Flori. Desi porneste de la o idee foarte buna, de a reda pietonilor trotuarele ocupate in prezent de masini si de a crea un traseu pentru pietoni si biciclisti prin centrul orasului, proiectul a stranit mai multe controverse si critici din partea cetatenilor si a societatii civile.


Principalele critici au  pornit de la faptul ca pentru amenajarea acestor spatii si a parcarilor subterane, proiectul propune taierea a circa 500 de arbori. O alta discutie a fost legata si de felul cum vor fi amenajate, punctual, aceste spatii sa nu se ajunga ca la Piata Universitatii, unde primaria a facut un concurs, dar rezultatul a fost dezastruos. O alta discutie a fost legata si de amenajarea parcarilor subterane, daca aceste investitii sunt oportune in acest moment.

"Astazi am facut un mare pas pentru modernizarea Bucurestiului. Adoptarea de catre CGMB a PIDU - PLAN AMPLU DE REFACERE SI PUNERE IN VALOARE A IDENTITATII URBANE - ne da sansa unei dezvoltari unitare a orasului.  Bucurestenii se vor putea bucura de marirea numarului pistelor de biciclisti, dar si de marirea spatiului verde ( de la 173.522 mp spatii verzi se va ajunge la valoarea de 191.617 mp). PIDU prevede 62 de proiecte de investitii in Capitala, in valoare de aproximativ 200 de milioane de euro. Zonele vizate sunt: Piata Romana la Nord, Piata de Flori la Sud, Calea Mosilor la Est si Calea Grivitei la Vest. Vom avea un oras cu o arhitectura mai prietenoasa, dar si cu un trafic mai fluent. In anii urmatori, PMB va trebui sa treaca la realizarea acestor proiecte aprobate azi. Acum ele sunt planuri, planse desenate, dar de maine pot deveni realitate", a declarat primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava.




Un Bucuresti modern, un Bucuresti prietenos cu locuitorii sai este, nu exista nici un dubiu, o dorinta exprimata de bucuresteni in orice studiu, sondaj. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana este exact raspunsul la aceste asteptari ale bucurestenilor. Am decis sa reintroduc PIDU pe ordinea de zi a sedintei din 26 ianuarie a Consiliului General. PIDU cuprinde 62 de proiecte de investitii in Capitala, in valoare de aproximativ 293 de milioane de euro. Zonele vizate sunt: Piata Romana la Nord, Piata de Flori la Sud, Calea Mosilor la Est si Calea Grivitei la Vest. #PIDU #Bucuresti

Posted by Razvan Sava on 22 Ianuarie 2016


  • Ce se face la fiecare proiect, potrivit informatiilor prezentate pe site-ul Primariei Capitalei


Bulevardul Unirii - Piata Constitutiei - Manastirea Antim - 53 arbori propusi taiere

Primul proiect pus in dezbatere de Primaria Capitalei prezinta reamenajarea unitara a Pietei Constitutiei, a bulevardului Unirii, bucata cuprinsa intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si zona aferenta Manastririi Antim, aflata in spatele bulevardului Unirii.

"Diminuarea traficului in aceasta zona prin implementarea etapizata a propunerilor va crea un mediu propice pentru interzicerea circulatiei auto in zona acestui tronson de pe Bd-ul Unirii, permis fiind doar accesul transportului public pentru sustinerea mobilitatii prin intermediul mijloacelor de tranport blande si totodata pentru facilitarea tranzitarii acestui tronson intr-un timp mult mai scurt", spun arhitectii.

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran de la Piata Constitutiei pentru decongestionarea traficului si eliminarea parcajelor supraterane din aceasta zona, masura esentiala pentru redarea spatiului suprateran pietonului. A doua etapa presupune ridicarea la acelasi nivel a partii carosabile cu trotuarul si tratarea unitara a pavimentului din Piata Constitutiei, zona Manastirii Antim si a Bd-ului Unirii, precum si realizarea amenajarilor peisagistice si urbanistice in zona de interventie conform PUZ-ului.



Simulare cum vor arata cafenelele de pe BD. Unirii;  FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Bd. Unirii dupa reamenajare: FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Etapa a treia se realizeaza pentru restructurarea circulatiei pe Bd. Unirii prin reducerea suprafetei carosabile la doua benzi pe sens si eliminarea parcajelor laterale, precum si diminuarea numarului de parcari din zona Antim. Restructurarea partii carosabile se va realiza prin delimitarea fata de pietonal prin bolarzi si largirea zonei pietonale aferente fantanilor.

In etapa a patra se propune restructurarea circulatiei auto si pietonale de la nivelul Bd-ului Unirii prin reducerea traficului la un fir pe sens si concentrarea acestuia pe zona de nord fata de axul central, extinderea pietonalului in partea de sud pentru realizarea unei zone deschise pietonale si accesarea spatiului din jurul fantanilor, realizarea pistelor de biciclete, dar si amenajarea peisagistica si urbanistica a spatiilor publice din zona de interventie. Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi.

"Datorita latimii mari a bulevardului si a promenadei nou create, pistele duble de biciclete amplasate pe ambele laturi ale bulevardului vor activa trotuarele din proximitatea magazinelor si a pavilioanelor. Acestea nu vor mai fi piste de tranzit, ci pentru plimbare. De asemenea, amplasarea pistelor intre aliniamentele de copaci ar separa spatiul promenadei in doua", spun proiectantii.

Din 766 de arbori cat se afla in zona, vor fi desfiintati 53, dar la final, prin replantari, proiectantii sustin ca se va ajunge la 964 arbori.



Arborii propusii cu taiere, marcati cu rosu si portocaliu


"In zona Manastirii Antim, sensul si numarul benzilor de circulatie auto se va pastra, in schimb se va modifica traseul lor, in sensul eficientizarii, astfel castigandu-se spatiu pietonal si spatiu verde. Parcajele auto se vor mentine de o parte si de alta a circulatiei auto, insa vor fi in numar mai mic decat in prezent (existand Parcarea din piata Constitutiei). Zona din fata Manastirii Antim (la intersectia str. Justitiei cu str. Antim Ivireanu) va fi zona pietonala, cu acces auto ocazional pentru parcajele manastirii, parcajele riveranilor si accesul in curtea manastirii. Pentru accesibilizarea zonei se va crea un spatiu public de legatura primitor intre Bulevardul Unirii si Manastirea Antim", explica arhitectii.

"In prezent, bulevardul Unirii nu dispune de o infrastructura propice pentru pietoni si biciclisti, de mobilier urban sau de un sistem de iluminat adecvate, vegetatia este neintretinuta si partial uscata si degradata, iar fantanile nu sunt functionale. Fiind un reper important la nivelul orasului, avand o latime considerabila a partii pietonale si beneficind de prezenta vegetatiei si a fantanilor, bulevardul are potentialul de a deveni un spatiu public important. In Piata Constitutiei, tipul de ocupare al terenului, in acest caz, domeniul public, este parcarea supraterana, fiind utilizata numai ocazional ca spatiu de evenimente, pentru concerte, targuri sau expozitii. Zona Manastirii Antim este greu accesibila si destructurata", spun arhitectii.


Piata Lahovari si Piata Cantacuzino - 13 arbori propusi taiere

Al doilea proiect propune reamenajarea Pietelor Cantacuzino (piata dintre Parcul Icoanei si Parcul Ioanid) si Lahovari si a strazii Eremia Grigorescu care le leaga. Sub Piata Cantacuzino si Lahovari ar urma sa se construiasca doua parcari subterane.

In prezent, pe amplasament, se afla 37 de arbori si se propun pentru taire 13 arbori. La final, datorita plantarilor se va ajunge la 73 arbori, sustin proiectantii.


Proiectul isi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel incat sa se pastreze statuia lui Alexandru Lahovari, vor fi plantati arbori, locurile de parcare reconfigurate si imputinate, iar accesul masinilor va fi permis in special la Spitalul Oftalmologic.



Simulare cum va arata Piata Lahovary dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Pentru Piata Alexandru Cantacuzino, proiectul isi propune reorganizarea traficului rutier astfel incat sa se realizeze o trecere pietonala intre cele doua parcuri din zona. Dupa finalizarea constructiei parcajului subteran, spatiul de deasupra va fi amenajat cu arbori.



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Parc Sfintii Apostoli - Podul Calicilor - 76 arbori propusi taiere


Proiectul propune in principal reconstruirea fostului pod al Calicilor peste Dambovita si conectarea centrului vechi al orasului cu zona din spatele Palatului de Justitie. In plus, se propune reamenajarea parcului Sf. Apostoli, construirea unui parcaj de circa 300 de locuri sub o parte din parc, si regandirea circulatiei auto din zona.

Din 364 de arbori, sunt propusi pentru taiere 76 de arbori din intreaga zona - 45 fiind in declin biologic.

Daca ne uitam strict la arborii din parc, circa jumatate sunt taiati.




Ce arbori se taie in parcul Sf. Apostoli: arborii propusi spre taiere sunt marcati cu portocaliu si rosu

"Propunerea are ca obiectiv reabilitarea in ceea ce priveste traficului, functionala, morala si economica a zonei, prin amenajarea unui traseu pietonal si de bicilisti, refacerea spatiilor verzi din parc si de alianiament si mai ales realizarea unei legaturi pietonale intre cele doua maluri ale Dambovitei in dreptul fostului pod istoric al Calicilor. Conexiunea cu Bd. Unirii, important factor in revitalizarea zonei, se poate obtine prin crearea unor zone de servicii parter in imediata vecinatate a blocurilor, incurajandu-se traversarile si achizitiile din partea PMB pentru refunctionalizarea parterelor. Copacii de aliniament existenti pe strazile Danielopol si Sf. Apostoli se pastreaza si se protejeaza pe perioada lucrarilor si se toaleteaza (daca evaluarea lor recomanda aceasta). Pe o sectiune a str. Sf. Apostoli se introduce un al treilea rand de arbori care intareste plantatia de aliniament si care permite deopotriva pietonilor si biciclistilor sa experimenteze parcursul strazii ca o alee plantata. Catre limita sudica a amplasamentului, reamenajarea prevede completarea plantatiei existente in imediata vecinatate a blocurilor catre bulevardul Unirii. Se propune inlocuirea arborilor degradati. In ceea ce priveste arborii desfiintati datorita noii amenajari, acestia sunt in cuantum total de 31. Numarul de copaci aproape ca se dubleaza in propunere, intrucat totalul acestora insumeaza in prezent 364 copaci, iar noua amenajare propune 537 de copaci, dintre care 288 sunt copaci pastrati din situatia initiala. Intreaga suprafata a parcului Sf. Apostoli face obiectul acestei reamenajari", spun proiectantii.


Simulare cum va arata parcul Sf. Apostoli dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Podul Calicilor; FOTO: Re-act Now Studio

Cum se restructureaza circulatia

Etapa 1

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran Sfintii Apostoli, a Podului Calicilor si realizarea acceselor pietonale si carosabile in subteran. Aceste interventii au rolul de a decongestiona traficul in zona si totodata de a elibera zona supraterana si de a reda spatiul pietonului. Pentru atingerea acestor obiective, viteza traficului auto va fi redusa la 30 km/h si se vor amenaja intrarile in parcarea subterana. Parcarea subterana va cuprinde la nivel subteran spatiile de parcare pentru autoturisme cu cca. 300 de locuri.

Etapa 2
In aceasta etapa se va realiza reconfigurarea profilului strazii Palatul de Justitie, prin realizarea unor spatii verzi tampon pe limia de proprietate a Palatului de Justitie si
totodata prin realizarea unui rand de parcari supraterane de acostament in partea de nord a parcului.

Etapa 3
In etapa a treia se va realiza uniformizarea pavimentului si ridicarea partii carosabile la acelasi nivel cu pietonalul, comform reglementarilor, precum si amenajarea peisagistica
a parcului Sfintii Apostoli. Pentru suprafetele carosabile pantele, rampele si racordurile vor fi configurate astfel incat sa fie asigurat accesul persoanelor cu dizabilitati locomotorii in
spatiile publice. Traversarile si trecerile de pietoni vor fi prevazute cu covoare tactile pentru nevazatori si deficienti de vedere prin insertii metalice in pavajul de granit. Circulatia velo
este posibila in ambele sensuri si sunt prevazute parcari de biciclete. Intersectiile vor avea semaforizare suplimentara pentru biciclisti. Dispunerea bolarzilor va tine cont de accesele
spre proprietati private.
Mobilierul urban propus va fi alcatuit din obiecte cu dublu rol, functional si de reper, obtinut prin designul unitar in cadrul proiectelor parte a traseului prioritar pietonal si de
biciclisti: rol preponderent functional (bolard, loc de stat, cos de gunoi, rastel de biciclete, inel protectie pentru copaci etc.) sau rol preponderent de oriectare si semnalizare (stalpi
de iluminat, totem, afisaj pentru reclame, insertie metalica in pavaj).

Etapa 4
In etapa finala se va realiza pietonizarea strazii Palatul de Justitie, astfel incat se vor elimina parcarile supraterane si se va extinde suprafata pietonala de la nivelul parcului.

Parcul Izvor - reconstruirea Podului Mihai Voda - 201 arbori propusi taiere

Proiectul pus in dezbatere publica propune regandirea zonei Parcului Izvor - Brezoianu - Lipscani. Astfel, podul Mihai Voda, demolat in 1977, ar urma sa fie reconstruit, iar zonale de la cele doua capete ale podului (scuarul si strada Lipscani si scuarul Izvor) vor fi reamenajate si se vor construi doua parcari subterane.

 "Strada Lipscani va fi reamenajata. Se va scoate circulatia auto de pe segmentul dintre Strada Radu Elie si strada Anghel Saligny. Pavajul, mobilarea si iluminatul se vor face unitar pentru intreaga suprafata", explica arhitectii. La celalalt capat al podului, in scuarul Izvor va fi amenajat un amfiteatru.

Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei printr-o artera de decelerare. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 164. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/in Strada Libertatii", explica arhitectii.



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Si Parcul izvor va primi o alta fata. "Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda", explica arhitectii.

In total, din 2068 de arbori aflati pe amplasament, proiectul propune desfiintarea a 201 arbori, dar in final se va planta in compensare si se va ajunge pana la 2146 arbori.

Spatiul verde de la Sala Palatului - 137 arbori propusi taiere


Potrivit proiectantilor, parcarea de la suprafata va fi desfiintata, iar masinile vor fi duse in parcarea subterana care se va amenaja sub acest spatiu, iar in fata Salii Palatului vor fi amenajate gradene si fantani arteziene.

Cele doua parculete din stanga si din dreapta salii vor fi si ele reamenajate, iar vizitatorii vor putea sta in doua spatii gen "acvarii de sticla, transparente", unde vor putea bea un ceai sau o cafea. "Vrem ca acest spatiu sa nu fie animat doar cand este un spectacol la Sala Palatului ci in fiecare zi, pe toata durata zilei", a declarat pentru HotNews.ro Mario Kuibus, proiectantul acestui spatiu.


Simulare cum va arata spatiul de la Sala Paltului dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Din 406 arbori si arbusti existenti pe amplasament, se propune desfiintarea a 137. La final insa se va ajunge la un numar de 428 de arbori si arbusti prin replantari.


Reamenajare Piata de Flori - 16 arbori propusi taiere


Zona Uranus a fost un cartier rezidential care a devenit o zona reziduala in urma demolarilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi si mai dinamice artere comerciale din capitala, a fost izolata in urma insa constructiilor si schimbarilor realizate in perioada regimului comunist. Piata de Flori va fi reamenajata si modernizata, iar in subsol va fi construita o parcare subterana cu 360 de locuri. In zona se va realiza si un traseu pietonal.

"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.


Simulare cum va arata Piata de Flori dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.

In prezent, pe amplasament, se afla 22 de arbori si se propun pentru taire 16 arbori. La final, pe amplasament vor fi tot 22 de arbori datorita replantarilor.


Citeste mai multe despre   









19259 vizualizari
  • +10 (22 voturi)    
    Parfum (Marţi, 26 ianuarie 2016, 19:23)

    silmix [utilizator]

    Daca ma gandesc doar la primul proiect (singurul care ma afecteaza direct)

    Pro:
    -adio galagie si motoare turate ,pot sa tin ferestrele deschise vara
    -in sfarsit pot sa am loc de parcare propriu

    Contra
    -o sa fie un haos total pe Bd Unirii si pe ce mai ramane din Libertatii la orele de varf
    -slabe sanse sa vad proiectul terminat in viata (am 40)
    • -9 (15 voturi)    
      o sa parchezi trotineta poate (Marţi, 26 ianuarie 2016, 22:45)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      in parcarile subterane o sa fie niste preturi...
      • +9 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 7:19)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Trebuie sa apartii unei anumite categorii de homo sapiens ca sa detii un apartament de 100-150 de mii de euro in zona si sa nu ai bani de un loc de parcare
      • +10 (12 voturi)    
        Nu inteleg (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:44)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Ai vrea sa fie gratuit ? Clasic, romanul isi cumpara bemveu, sa moara dusmanii, dupa care se cauta in buzunar dupa banuti pentru parcare. Sau chiar isi cumpara X5 dupa care il schimba pe gaz, ca sa-l coste putin (am vazut asa ceva !)

        Nicaieri in lume (si am umblat !) nu am vazut densitatea de masini scumpe din Bucuresti (mai ales sectorul I). Aici vezi multe masini de 30.000+ parcate in fata unor blocuri comuniste darapanate, neintretinute, si murdare.

        Ati fi socati - in cartierele scumpe din America vezi case superbe, dar masini in general normale (bune, dar normale) - sint putine masini "de fite". Asadar oameni cu stare buna conduc Chrysler sau Ford (desi si-ar permite cu usurinta altceva) - pentru ca masina este in primul rand o treaba de utilitate, nu una cu care sa te falesti. Aia e normalitate.
        • +3 (3 voturi)    
          e simplu.. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 12:44)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          doua variante: 1. banii aia nu sunt munciti, deci se cheltuie usor pentru individul care simte nevoia de recunoastere sociala stiind ca e un hot. 2. sunt la mana a nshpea si de fapt nu mai valoreaza nici 10k
    • +7 (9 voturi)    
      esti optimist.. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      vezi cum aratau planurile arhitectilor pentru spatiul din Piata Universitatii vs ce a iesit.. daca fac la fel la Unirii s-ar putea sa regreti traficul de azi.
  • +17 (29 voturi)    
    Frumos (Marţi, 26 ianuarie 2016, 19:43)

    V. Veroiu [utilizator]

    Insa pun pariu ca asa va fi doar in simulari. Centrul vechi e plin de masini chiar daca e zona pietonala.
    • +5 (5 voturi)    
      va fi la fel (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:23)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      ca _cu autostrada suspendata de primarele suspendat.
      autostrada care zbura pe sub herrastrau....
      va fi pt. nepotii nepotilor nepotilor nostri, cum zicea fane babanu.
  • +16 (22 voturi)    
    Negresele (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:00)

    CititorulComentator [utilizator]

    Cu siguranta negresele din pozele proiectului nu vor fi de gasit :)
  • +25 (31 voturi)    
    Oameni fara minte! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:05)

    civism [utilizator]

    Domnul primar nevotat de nimeni, traieste in lume lui.
    Cum adica se creaza spatiu cerde cand se va betona pentru parcari subterane. Nu e vorba ca in Bucuresti este spatiu verde pe cap de locuitor... este la vreo treime din cat cere Europa pentru un oras sanatos. Si noi betonam dar din gura merge: vor creste spatiile verzi " de la 173.522 mp spatii verzi se va ajunge la valoarea de 191.617 mp"
    Mai vad ca vorbeste domn primar si de arhitectura. Ce arhitectura, se renoveaza si cladirile? Ce fluidizare de trafic?
    • +4 (4 voturi)    
      Obiectivele zonei sunt altele: (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 8:26)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui civism

      1. Asanarea zonei adiacente de gunoaie si cuiburi de aurolaci in casele ocupate ilegal. Sunt un focar de mizerie si infractionalitate.
      2. Amenajari minime si deschiderea catre cetateni a imensului parc din jurul Casei Poporului. La fel cu zona verde din jurul Academiei Romane.
      3. Crearea unei echipe de intretinerea lucrarilor publice. Adica buna gospodarire- pentru a intelege mergeti in jurul casei poporului sa vedeti cum este intretinuta zona, uitati-va la gard, la alei, la gazon.
      Doar cu 10 % din suma prevazuta se pot indeplini obiectivele de mai sus.
      • -1 (1 vot)    
        Vise pentru neofitii entuziasti (Joi, 28 ianuarie 2016, 3:37)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui rov

        1.Cuiburi de aurolaci? Serios? Asistenta sociala, ceva? Or sa fuga mancand pamantul ca vine peste ei un asemenea proiect de mare anvergura citadina ?!

        2.Bla, bla... Cetatenii sunt realmente septici, dar se vor (im)planta ca niste luli verzi pe langa CP.

        3. Marea mentenanta din capitala de pe Dambovita... hahahahaaaaaaaaaa! :D

        Doar cu 10%... hm... who's the next?
  • +13 (17 voturi)    
    Masini + Piata Pietonala (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:52)

    StefanBadescu [anonim]

    O bataie de joc mai mare de atat nu am vazut in viata mea in nicio simulare.
    Vad copii mici, carucioare, dar vad si masini in piata pietonala. Nu este evident ca nu poti pune un copil care se joaca langa o masina?
    Cum sa respiri aer curat cand pe langa tine trec masini?
    E incredibil cum isi bat joc de noi.

    Decat asa piata pietonala, mai bine strazi pentru masini.

    Iar cheltuie milioane degeaba...
  • +18 (18 voturi)    
    kafka, frate... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:53)

    bogdanlungu [utilizator]

    astia nu sunt in stare sa stranga gunoiul din floreasca si ei discuta de sf-uri in centrul bucurestiului...
  • +23 (23 voturi)    
    Sa purcedeti repede... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 21:00)

    MagdalenaSchell [anonim]

    ..la taiat copacii in primele 2-3 saptamani.Sa stim o treaba. Apoi sa faceti un santier vreo 3-4 ani in care nimeni sa nu doarma bine , sa nu circule decent. Sa se mai schimbe vreo cateva guverne si sa se sisteze lucrarile pentru achizitii frauduloase si servicii neonorate pe bani publici. Apoi, cand o sa fie gata sa ma anuntati sa merg cu poza din simulare la mine ca sa vad si copaci. Nu de alta dar copacii or sa fie mari peste vreo 7-13 ani. Asta daca nu-i replantati in fiecare sezon.
    • +3 (3 voturi)    
      apreciez mult optimismul! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:13)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui MagdalenaSchell

      Ma refer la "copacii or sa fie mari peste vreo 7-13 ani."

      Cred ca in realitate va dura mai mult!

      Iar despre " santier vreo 3-4 ani in care nimeni sa nu doarma bine", iarasi este o subevaluare, avem stralucitul exemplu din Drumul taberei, cu parcul si cu lucrarile la metrou!
  • +24 (24 voturi)    
    fictiune sau hotie !!! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 21:46)

    Myo [utilizator]

    Dupa ce au cheltuit zeci de milioane pe flori si arbusti, s-au gandit ca nu mai tine smecheria si au venit cu un proiect de SF in care incearca sa ne prosteasca cu niste poze sau machete care nu vor fi niciodata in realitate asa.
    Va dati seama ce se va intampla cand vor incepe lucrarile cu miile de masini care tranziteaza zonele respective, pe unde vor merge pentru ca nu vad sa ofere solutii !!!
    Sunt frumoase zonele de promenada, dar cred ca intai trebuia sa ne ocupam de parcuri, de centura Bucurestiului cu 2 benzi si poduri sau pasaje acolo unde este nevoie, si dupa aceea de zone de promenada.
    Oricum aceste proiecte vor dura intre 5 - 10 ani la cata hotie exista intre Primarie si firmele castigatoare.
    Uitati-va la proiectul de la Piata Sudului, trebuia terminat in decembrie 2015 si lucrarea este realizata doar in proportie de maxim 50 %.
    De traficul din zona nici nu mai vorbim ....
    • +8 (8 voturi)    
      Daca n-au paine, sa manance si cozonac! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 8:11)

      LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui Myo

      Tare ma tem ca aveti dreptate. Ca sa uitam de problemele pe care le avem acum, pe principiul "daca n-au paine, sa manance cozonac", facem niste simulari atragatoare si povestim numai "ce se va face", nu si cum se va face, concret si cum va afecta locuitorii din zona.
      Si nu ma pot abtine sa ma intreb: daca se petrec lucrurile similar cu ce s-a intamplat la parcajul de la Universitate? Proiectul arata vegetatie luxurianta in spatiul reamenajat si ne-am pomenit cu o copaie de beton, pentru ca - nu-I asa - n-au mai fost bani, ba proiectantul, ba constructorul, ba Primaria nu a respectat contractual/proiectul si tot bucurestenii s-au pomenit cu o hidoasa copaie de beton nefinisat buna de targuri kitsch iarna si incinsa precum cuptorul vara.
      Lasa, ca adiministratia bucuresteana sta nu dezastruos, ci inimaginabil de dezastruos la a accesa bani europeni! Uitati-va la lucrarile de interes public - Basarab, Ciurel, Glina - cam cati bani au reusit sa acceseze si pe ce perioada? Ce Dumnezeu, etapa I la Glina a inceput in 2006 si s-a incheiat, fratilor, in 2012, dupa sase ani si doua programe de finantare diferite (inceputa pe ISPA, trecuta prin Ex-ISPA si aproape sa se incheie pe POS Mediu)! Etapa a 2-a, nici n-are rost sa mai visam la ea, nu s-a licitat nici acum constructorul, au reusit sa piarda un intreg ciclu de finantare, cel pe POS Mediu si ei viseaza la accesari de 150 de milioane in cativa ani!
      Mare ti-e gradina si toata in administratia PMB!
  • +16 (16 voturi)    
    Realizarile primarului pedofil (Marţi, 26 ianuarie 2016, 21:46)

    termopan [utilizator]

    Pai nu a amenajat Negoita Bd. Urinii? Adica ce mai vreti sa mai amenajati?

    Imi imaginez un angajat de la primarie la interviu pt un job la privat. Il chemi doar sa-ti confirme prejudecatile ca de angajat nu o sa-l angajezi in veci.

    O adunatura de papagali incompetenti. Mi-e sila.
  • +17 (17 voturi)    
    mda ... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 21:58)

    maryus999 [utilizator]

    inca zece ani de santier ? ... bucurestiul a devenit insuportabil ... este un santier permanent ... mai sunt si traditionalele asfaltari in fiecare vara ... termintati draq lucrarile incepute si dati.ne si noua macar 2 ani fara santiere ca ne.am saturat !!!
  • -12 (24 voturi)    
    Fara masini in Bucuresti! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 22:17)

    Robert M [utilizator]

    Orice proiect prin care se reduce numarul de masini este binevenit. Sunt prea multe autoturisme in capitala iar aerul este foarte poluat.
    Impozitele sunt nesemnificative la motoarele mici, daca ar creste la nivelul unul salariu minim multi ar renunta la masina.
    Nu este normal ca orice om sa aiba dreptul la masina, unii trebuie sa renunte la ele si sa foloseasca transportul public.
    Daca se maresc impozitele s-ar putea reduce preturile calatoriilor cu transportul public, acesta ar beneficia de subventii si mai mari.
    Mi-ar placea un oras cu tramvaie si metrou, fara galagia si mizeria facuta de soferii melteni.
    • +1 (7 voturi)    
      DU-TE IN COREA DE NORD! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 8:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Pleaca acolo, ca n-o sa mai ai nimic!
    • +7 (7 voturi)    
      Si noi am vrea (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 10:37)

      LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Si pana vor avea transport public satisfacator, ce ar trebui sa faca? Sa punem, evident, caruta inaintea boilor si sa crestem impozitele.
      Cand a fost ultima oara cand ati calatorit cu vreun troleibuz, sau tramvai 41 la ore de varf, cand umbla toata lumea? Sunt murdare, sunt nesigure, sunt vechi, sunt dezgustatoare! Nu stiu liniile de autobus cum sunt, eu am norocul ca cele pe care le folosesc sa fie rezonabile, insa troleibuzele si tramvaiele nu numai ca ma deprima, dar ma si infricoseaza!
      Exista benzi separate, exista linii de tramvai protejate, pe care sa nu le foloseasca soferii? De unde benzi de autobus, ca prima banda e ocupata de masini parcate, pentru ca, demult, primariile stau si se uita cum e nevoie de parcari si nu le construieste nimeni!
      Toate serviciile publice din Bucuresti sunt intr-o degradare continua si Dvs ne spuneti ca ati vrea. Pai, si noi, restul, am vrea, dar mai e mult pana acolo!
      • +1 (1 vot)    
        Păi da (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 11:40)

        Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui LianaSerbanescu1

        Singura alternativă reală la autoturism ar fi transportul în comun de calitate, el este soluția pentru București, nu bicicletele (care au utilizare cel mult sezonieră, în timp ce iarna - și uneori chiar vara - s-ar reveni rapid la mașini).

        Eficientizarea și creșterea calității serviciilor RATB trebuie să fie prioritatea primăriei, altfel putem începe deja să facem străzi suspendate peste străzile existente, ca să încapă toate mașinile.
  • +12 (14 voturi)    
    a uitat (Marţi, 26 ianuarie 2016, 23:08)

    gopo111 [utilizator]

    sa schimbe bordurile ca alea vechi au expirat, si nu se vad masinile parcate pe trotuar, luati tot farmecul bucurestiului asa :)
  • +13 (17 voturi)    
    Singurul meu gand e (Marţi, 26 ianuarie 2016, 23:13)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    ca cineva afiliat mafiei politice transpartinice o sa scoata milioane de euro din toata sarada asta.
  • +20 (20 voturi)    
    Daaaa, ce frumos etc :D / S I L A! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 0:27)

    Clop [utilizator]

    Au terminat de curatat Dambovita, care pute grav vara, de facut pontoane, de curatat strazile, de acoperit gaurile, de cautat o solutie viabila de igienizare a acestei capitale, de, de... Avem in centrul orasului parcari care stau nefolosite in proportie de 60%...

    Nu mai stii ce sa comentezi cand vezi "marile proiecte citadine" cu niste beton, niste piloni, 3 lulele... toate denumite pompos.

    De ce nu se organizeaza proiecte la nivel international? Nu vreau sa citesc numai studio X, in orice comunicat dat de primaria orasului.

    Acestea sunt singurele solutii viabile pentru reorganizarea si reamenajearea unor spatii publice din Bucuresti?!

    Ma simt traumatizat de atatea lucrari publice fara cap si fara coada (cu multa gresie de cea mai proasta calitate, cu multa smoala, cu pavimente care zboara, cu borduri de toata jena etc).

    Nu gasesc nimic memorabil in simulari si nici in argumentele folosite. Observ accentul pus pe lipsa spatiilor verzi - pe cati copaci dispar - si pe buna dreptate.
  • +19 (21 voturi)    
    Simulari (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 1:06)

    HP [utilizator]

    Cate milioane de euro au luat cei care au realizat simularile 3D si proiectele in sine ?

    Pentru MIZERIILE alea nu le-as fi dat nici 1000 RON.

    Alta sifonareala la greu, la orizont, din seria eRomania sau noul soft integrat ANAF de 100.000.000€.

    La fel ca agariceala aia folosita de HotNews, sponsorizata de catre Esri.

    Cat de greu e sa gasesti niste baieti priceputi in modelare 3D sa iti faca niste randari competente si niste prezentari agreabile ?

    Au luat trei hipsteri, un model facut pe genunchi in Revit, o negresa si doua poze cu pensionari si le-au facut un colaj fuserit.

    Mi-e jena.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:43)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Nu se poate fără hipsteri. După cum spunea un oarecare Costache Negruzzi, hipsterul, bicicleta şi verdeţurile sunt cele trei neapărate elemente ale primarului modern; fără ele nu se vede nicăiuri.
  • +6 (10 voturi)    
    Nu (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 9:43)

    Bogdan31415 [anonim]

    Nu vreau acest proiect.

    Defecte:
    - sifonare de bani
    - incurajarea masinii
    - parcari subterane - sunt scumpe.
    - taieri de arbori - taiem sansa la aer curat. Arbustii plantati nu vor produce ACUM aceeasi cantitate de oxigen ca un arbore matur
    Un fag adult, de 25 m înălţime şi cu diametrul coroanei de 15 m, produce într-o oră necesarul de oxigen al unui om pentru 3 zile (1,7 kg).

    Solutia:

    - banda unica #ratb1.
    Detalii costuri si beneficii:
    https://www.causes.com/posts/967019?conversion_request_id=328098830&recruiter_id=132181374&utm_campaign=share&utm_content=post__story&utm_medium=wall&utm_source=fb&fb_ref=Default
  • +5 (5 voturi)    
    povesti inainte de alegeri (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 11:15)

    vodatepes [utilizator]

    Povesti pentru adormit neuronul alegatorului inainte de Campania electorala. A facut cineva o analiza privind numarul de masini ce tranziteaza zona piata Consitutiei , Bul. Libertatii, Bul Unirii zilnic? Pe unde vor fi redirijate masinile? Pe Splai e plin iar pe la Regina Maria la fel. Daca acum cele doua artere sunt pline si se circula si pe Bul. Unirii pai in cazul blocarii Bul.Unirii ce se va intimpla? Proiecte SF fara nici o legatura cu prezentul sau viitorul orasului.
  • +5 (7 voturi)    
    Două observații am și eu (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 11:35)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    1) Cred că primăria numără și boscheții ca „arbori”, pentru că dacă dau o plimbare prin zonele respective și îi iau la ochi nu îmi dau nicidecum cifrele alea halucinante. Cu tot cu buturugi.

    2) Am râs cu poftă la partea despre gangul de la piața de flori de la care se așteaptă să mă invite să iau prânzul acolo, într-o atmosferă caracterizată prin miros de urină de hominid și deșeuri uitate de primărie pe „spații verzi” (= maidane). Când am mai trecut prin respectivul loc (din nevoie, nu de voie, deoarece locuiesc în apropiere) mai degrabă s-au autoinvitat niște câini vagabonzi la un prânz din mușchiul meu fesier.
  • +2 (4 voturi)    
    Kuibus a uitat sa puna tarabele de la Metrou (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 13:38)

    liviul2006 [utilizator]

    Kuibus a uitat sa puna niste brunetei care o sa isi mute jobul de la iesirea de la Metrou in noul pietonal, dar a uitat si de aurolacii si vagabonzii care dorm noaptea pe acolo de zeci de ani.

    Parcarea aia subterana o sa fie plina de rahat si urina, cum ii sta romanului bine. Nu credeti ? Mergeti in parcarea de la Carrefour Unirii, si incercati sa coborati pe scari...
  • +1 (3 voturi)    
    ce atata scandal???? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 14:04)

    ..13 [utilizator]

    Odata aceste proiecte au fost oprite - acum au trecut ca prin branza.

    Maine o sa devina realitate.
    dar sa ne uitam cum arata acum bdul Unirii unde dalele deja sunt sarite, unde se aluneca mai ceva ca la patinoar, sezonul este deschis nu numai iarna dar de ori de cate ori ploua, si bancile care au fost plasate in toamna acum sunt scorojite sau mai bine unele au fost deja distruse...
  • 0 (2 voturi)    
    Domnilor consilieri ai primariei, (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:43)

    dindamaroia [utilizator]

    Bravo !!!
    Suntem de acord toti locatarii de pe Prelungirea Ghencea cu o conditie. Sa va mutati toti , aici, langa noi. Si sa mergeti la primarie dimineata, iar seara inapoi ca automobilele dvs. sau cu autobuzele RATB . Singura portiune de drum unde se poate circula mai bine este intre intersectia Panduri cu Tudor Vladimirescu si piata Unirii.
    Faceti intai drumuri si abia apoi prefaceti-va ca sunteti arhitecti.
    Consiliul dvs. e de tot rasul.
  • 0 (0 voturi)    
    Proiecte servite (Joi, 28 ianuarie 2016, 2:33)

    bogdan13 [utilizator]

    1. Se face o confuzie intre 'simulare 3D' si un colaj cu oameni decupati din ziare pe o poza neclara.

    2. Sunt propuse 'Cafenele' pe Unirii pe spatiul public, desi jumatate din parterele blocurilor de pe bulevard sunt goale; Imaginea cafeneaua propusa, seamana izbitor cu sectiunea de mici si carnati din parcare de la Kaufland.

    3. In piata Constitutiei se propune o tabara de refugiati din cate imi dau seama din acele 'simulari', refugiati pe care ii obligam sa se uite la filme. Au gasit solutia pentru violentele cauzate de imigranti - le facem un loc de stat linistiti la filme, in corturi.

    4. In piata Cantacuzino se propune un spatiu pietonal in mijlocul intersectiei - inconjurat de strazi. Probabil s-au inspirat din succes rasunator al Pietii Sf. Vineri care e facuta pe acelasi model; In scuarul denumit piata Sf. Vineri nu am vazut nicio persoana in ultimii 5 ani.

    5. Amenajarile din piata Lahovari propun un relief din beton care nu are nicio functie - urci pe ceva ca sa ai de unde cobori. La fel pare si podul Mihai Voda, desi nu este foarte clar din imaginile propuse.

    6. Podul Calicilor daca vine in continuarea strazii Selari, este un pod intre alte doua poduri, la mai putin de 100 de metri de ele. Strict imaginea podului este un plagiat (daca exista asa ceva in arhitectura), dar nu este o imagine rea.

    7. Idea geniala de a deschide parcul casei Poporului catre public exista de 20 de ani, si va mai exista vreo 20.

    8. Frenezia asta de a inchide bulevarde sau strazi pentru a le face pietonale sau piste pentru miliardele de biciclisti din Bucuresti mi se pare o mare greseala. Inchidem blevarde care duc in centru, dar facem parcari subterane pentru masinile care nu vor mai fi acolo.

    Daca centrul vechi a inregistrat un succes economic dupa transformarea in zona pietonala, asta nu inseamna ca functioneaza peste tot. In afara de baruri si cafenele mai exista si alte posibile destinatii pentru un parter la strada pentru care nu vrei sa mergi pe jos 40min.
  • 0 (0 voturi)    
    Experimente pe banii prostilor (Joi, 28 ianuarie 2016, 12:54)

    Sati [utilizator]

    Si eu cum mai trec de Unirea daca vreu sa imi iau masina si sa ajung la piata Alba Iulia fara sa ocolesc ca prostu ca poate vreau si eu sa ajung la autostrada macar vara.Va dati seama ce o sa fie pe Splai si de la Piata Chirigiu la Unirea, nici nu vreu sa ma gandesc.
  • 0 (0 voturi)    
    Nelamurire (Joi, 28 ianuarie 2016, 13:04)

    Sati [utilizator]

    Reamenajarea este a spatiului sau a oamenilor ca vad negrese, filipineze, brazilience singure.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version