Cum isi bate joc Primaria Capitalei de bucurestenii care locuiesc pe Soseaua Colentina: doar 18 tramvaie circula pe linia 21, iar sina este blocata de masini

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:51 Actualitate | Administratie Locala

Tramvaiul 21 blocat in frafic
Foto: Hotnews
Bataie de joc la adresa bucurestenilor care locuiesc in sectorul 2 al Capitalei, pe Soseaua Colentina. Pe linia tramvaiului 21, singurul mijloc de transport in comun cu care se poate ajunge in centrul orasului (autobuzele si troleibuzele fiind blocate in trafic), circula zilnic doar 18 tramvaie. Astfel, la orele de varf calatorii se inghesuie ca sardinele, deseori fiind nevoiti sa astepte mai multe tramvaie pentru a putea urca. In plus, dimineata, o singura statie, intre strada Sportului si Soseaua Fundeni, este parcursa si in 30 de minute din cauza ca tramvaiul nu are banda unica, iar soferii merg pe linia acestuia.


"In prezent, pe linia 21 sunt programate sa circule, zilnic, 18 tramvaie, la interval de succedare de 4-5 minute in perioada de maxima solicitare dimineata si 5-6 minute dupa-amiaza, respectiv 6-7 minute in restul zilei. Avand in vedere fluxurile de calatori determinate pe acest traseu, relativ constante de-a lungul anului, ca urmare a specificului activitatilor desfasurate in aceasta zona, preponderent comerciale, programul de circulatie al liniei 21 nu variaza in functie de sezon. In conditiile resurselor limitate disponibile pentru acest tip de transport, oferta programata in ultimii ani nu a putut fi suplimentata, insa, a fost mentinuta", se arata intr-un raspuns trimis de RATB la solicitarea HotNews.ro.

In realitate insa, de foarte multe ori, tramvaiele nu vin in 5-7 minute din cauza ca raman blocate in trafic la orele de varf.

Soseaua Colentina este una dintre arterele foarte aglomerate ale Bucurestiului, fiind poarta de intrare in Capitala atat pentru navetistii din satele limitrofe, dar si pentru traficul auto din zona Urziceni - Buzau - Moldova.

"In Capitala, asigurarea serviciului de transport public este influentata negativ de blocarea cailor de rulare a tramvaielor de catre participantii la trafic, de producerea evenimentelor de circulatie, a incidentelor soldate cu pagube in urma actelor de vandalism si agresiune indreptate atat asupra vehiculelor, cat si a personalului de bord. De asemenea, perturbarile de ritmicitate sunt cauzate si de anumite defectiuni la mijloacele de transport, care impun retragerea acestora din traseu pentru remediere", explica reprezentantii RATB situatia.

Dupa modernizarea Soselei Colentina si a Caii Mosilor, Primaria Capitalei a pus separatoare rutiere din plastic pentru linia de tramvai, soferii le-au rupt, iar municipalitatea nu le-a mai inlocuit.

Daca nu sunt masini blocate pe linie, de la un capat la altul, tramvaiul face circa 35 de minute. Dar din cauza soferilor care blocheaza linia, la orele de varf, de la un capat la altul tramvaiul face si o ora si jumatate.

Principalele probleme sunt pe Soseaua Colentina, intre Soseaua Sportului si Doamna Ghica, aceasta portiune fiind plina de masini care raman blocate pe linia de tramvai. Daca intre Soseaua Fundeni si Doamna Ghica mai sunt echipaje de politie care ii sanctioneaza pe soferii indisciplinati, intre Strada Sportului si Soseaua Fundeni, pentru a parcurge o statie, tramvaiul are nevoie de 20-30 de minute.

Reamintim ca pe Soseaua Colentina nu exista metrou, cea mai apropiata statie fiind la Bucur Obor, iar autobuzele si troleibuzele raman blocate in trafic, aceasta artera fiind una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti. Fiindca o banda de circulatie este blocata de masinile parcate neregulamentar, pe anumite portiuni se circula si pe o singura banda, iar soferii merg si pe linia de tramvai.

Un exemplu pozitiv este linia tramvaiului 41 care face legatura intre Ghencea si Casa Presei si care are linie unica. Pe aceasta linie circula zilnic 43 de tramvaie, acestea venind la interval de cateva minute. Tramvaiul 41 are banda unica, facuta cu garduri de metal in perioada 2003-2004, ceea ce inseamna ca automobilele nu pot bloca linia. Si pe linia 41 este aglomeratie la orele de varf, cererea fiind foarte mare, insa fara acest mijloc de tranport cei care locuiesc in zona nu ar putea ajunge la munca/scoala din cauza aglomeratiei din trafic.

Cati calatori circula cu mijloacele de transport in comun din Capitala

RATB nu are o evidenta clara a celor care circula pe fiecare linie in parte, deoarece persoanele care au abonament nu sunt obligate sa valideze cardul, iar pensionarii si elevii au gratuitate. Insa, potrivit datelor publicate in Planul de Mobilitate Urbana Bucuresti-Ilfov, situatia este urmatoarea:

Metrou - numar mediu de pasageri zilnic 624,191   - 4 magistrale - 146 km retea;
Tramvai - numar mediu de pasageri zilnic 489,706 - 25 linii - 479 km retea;
Autobuz - numar mediu de pasageri zilnic 885,428 - 80 linii - 1,627 km retea;
Troleibuz - numar mediu de pasageri zilnic 198,028 - 5 linii - 259 km retea;


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
8811 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    oras civilizat? cand? (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:14)

    oras civilizat [anonim]

    1. Asteptam sa vedem masurile petnru cetateni.
    Nu doaer masurile care cheltuiesc banii pe investitii, si dupa aia degradeza investittiile.

    2. Timpi mari de transport inseamna un oras ineficient economic....Oameni stresati...etc

    3. Ei sunt angajatii nostri.
    Dc eu lucram ca ei de prost eram dat afara de 100 de ori.
    Deci vreau sa vad demisii si masuri

    4. @HOTNEWS: bravo pentru campania pentru imbunatatirea Bucurestiului.
    Va rog continuati.
    Oamenii nu stiu ca au dreptul sa-si ceara drepturile.
    Si altii au obligatia de serviciu sa le ofere un oras civilizat. Succes in continuare.

    Multumesc

    PS: si sa curatam naibii zapaada de pe trotuare. Este penibil. Iata utilaje in vest. Asa se face. Si nici nu costa mult. unde sunt astfel de utilaje?

    https://www.google.ro/search?q=snow+removal+tools+walkways&biw=1600&bih=799&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjWzbSJ-bfKAhUDzxQKHbbPBK8Q_AUIBigB#tbm=isch&q=snow+removal+walkways
    • +4 (4 voturi)    
      Bucuresti orasul nimanui (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 11:09)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui oras civilizat

      Probabil ca orasul ar fi mai bine administrat daca ar disparea toata administratia locala care se pare ca mai mult incurca decat ajuta...pana si in jungla legile naturii functioneaza mai bine
      • +5 (5 voturi)    
        intre strada Sportului si Soseaua Fundeni (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 14:19)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui MPop

        sunt deschise tot felul de buticuri si de carciumi la care clientii, angajatii si patronii civilizati parcheaza in spic si apoi paralel cu bordura astfel incat doar linia de tamvai mai ramane libera, daca mai ramane libera si aia.
        Solutia este cam una singura politia rutiera trebuie sa dea amenzi pentru cei parcati neregulamentar, suplimentarea numarului de tramvaie rezolvand doar problema comfortului calatorilor cu mijloace de transport in comun nu si reducerea duratei de deplasare.
  • 0 (6 voturi)    
    greva impozitelor (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:15)

    aniod [utilizator]

    sa nu le plateasca!
  • +2 (6 voturi)    
    deocamdata (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:44)

    g-ral ontzaranu [anonim]

    se inghesuie ca sardinele. Asteptam pana sa vor inghesui ca sardelele, si vom suplimenta tramvaiele celor din Colentina
  • +9 (9 voturi)    
    335 (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:47)

    Carcalete [utilizator]

    21 circula beton, sa vedeti in autobuzul 335 cum e ...
  • +1 (5 voturi)    
    Nu doar (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:53)

    tudor74 [utilizator]

    In primul si in primul rand bucurestenii isi bat joc de Bucuresti, primaria si politia sunt doar pasivi la mitocania si miserupismul bizonilor de Bucuresti.
  • +1 (3 voturi)    
    Primaria Capitalei (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:55)

    micul_licurici [utilizator]

    Imi asum rolul de avocat al diavolului si intreb: E vina primariei ca tramvaiul sta in trafic pentru ca este blocat de masini ? sau vina bizonilor care blocheaza linia de tramvai ?
    • +3 (3 voturi)    
      Partial adevarat (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 18:03)

      adibas [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Doar ca legea mai poate fi si impusa: sistem de monitorizare video al traficului cu sanctionare automata a abaterilor, separarea caii de rulare a tramvaiului(ca la 41) si alte metode pe care o primarie competenta le-ar putea gasi.
      Este interesant cum intr-un oras sufocat cum este Bucurestiul, nimeni nu prioritizeaza problema transportului in comun. Chiar si hotnews, intr-o analiza recenta, a lasat nepunctata problema asta, care este esentiala in eliberarea orasului de traficul infernal auto.
      Transportul in comun actual, orice ne-ar spune RATB, este la nivelul epocii medievale. Nu exista statii si refugii civilizate in 90% din oras, mijloacele de transport sunt jegoase, neingrijite si circula la intervale prea mari de timp(pe linia tramvaiului 16 se asteapta si cate 30 de min!), nu este caldura sau aer conditionat in majoritatea lor, nu exista o infrastructura care sa asigure o deplasare prioritara a acestora, totul este la pamant. Ce sa mai spunem de liniile care fac legatura cu Judetul Ilfov. Este un monstru poluant, lent si ineficient, o bomba cu ceas!
      Ce facem cu problema asta a transportului in comun!? Tot investim in largiri de sosele si proiecte de infrastructura inutile. Orice om civilizat ar folosi (si) transportul in comun daca acesta ar fi eficient, civilizat si la indemana. Si vorbesc in calitate de sofer pasionat de masina.
      Din pacate nici macar liderii de opinie nu promoveaza solutii la aceasta problema esentiala. Liderii politici nu au atins niciodata subiectul! Toti vad doar masinile personale si proiecte pentru acestea.
      Ce sanse sa aiba orasul asta!?
  • +1 (1 vot)    
    Colentina?!?! Atunci in Giulesti?!? (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 11:26)

    laurentiu [anonim]

    Sa circulati pe Calea Giulesti cu RATB. Colentina e de basm fata de tramvaiele si autobuzele din Giulesti. Despre atitudinea soferilor cu privire la respectarea calatorilor si taxarea biletelor, sa nu mai vorbim. Iar regulile de circulatie nu se aplica aici.... vestul salbatic
  • +2 (4 voturi)    
    Daca (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 11:35)

    Florin [anonim]

    Daca tramvaiul 21 circula prost, atunci faceti un experiment cu linia 634 care a fost desemnata sa inlocuiasca tramvaiul 34 pana se finalizeaza lucrarile de la Piata Sudului. Daca faceti asta, linia 21 o sa vi se para ca merge foarte bine!
  • +4 (4 voturi)    
    Floricele pe cimpii (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 11:36)

    Trojan.H [utilizator]

    Aia de la primarie care au "platit" 200 de euro pe fiecare floricica plantata prin Bucuresti si care acum se lafaie in arest la domiciliu o sa va spuna ca "Nu sunt bani domnule! De unde? Ce, noi suntem Germania?"
    Culmea este ca unul care imi spunea prin 2012 ca voteaza USL-ul pentru ca lui ii plac hotii se vaicareste cel mai tare :))
  • +2 (2 voturi)    
    Astazi de dimineata (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 12:35)

    misu [anonim]

    ... s-a stat mai mult de 20 de minute in statie sa vina tramvaiul. Era revolutie in statie, iar in tramvai ... as spune ca sardelele stau mai bine in uleiul din conserva. Daca levitatia era pusa sub semnul indoielii ei bine s-a rezolvat - exista.
    De ce insista Primaria sa lasam masinile acasa, sa fie traficul fluid, cand ei isi bat joc de cetateni si propun un transport infect???
    In alta ordine de idei, din Sectorul 2 nu s-a miscat un bulgare de zapada de pe drumuri. Le au lasat asa cum le au dat masinile de deszapezire. Sunt oameni bolnavi, batrani care nu isi poate scoate masinile din zapada aruncata in nesimtire de asa-zisii drumari !

    Asa Primar de Sector asa rezultate !
  • +3 (3 voturi)    
    Solutie (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 12:47)

    io [anonim]

    Solutia cu tramvaiele este sa aiba linie speciala, izolata de ceilalti participanti la trafic, cum este la 41.

    Locuiesc la Dna Ghica. Va dau cateva exemple cum a evoluat traficul in zona si in Bucuresti in general, in ultimii ani.

    1. Acum 15 ani faceam 15-20 de minute (!!!) de la Dna Ghica pana la Bd. 1 Mai cu Turda. Pe ruta: luat troleibuz 66 pana la Obor (3 statii), luat metrou doua statii pana la Piata Victoriei si apoi luat autobuzul 300 inca vreo 3 statii.

    2. Acum vreo 11 ani, pe ruta Dna Ghica - Politehnica, faceam cam 35-40 de minute, cu tot cu mers pe jos prin campus. Ruta era 66 pana la Obor, metrou pana la Grozavesti, tramvai pana aproape de actualul AFI si un pic de mers pe jos.

    3. Acum vreo 7-8 ani, drumul de la 2 se facea deja in 55-60 de minute!!

    Ce e astazi.......cred ca stiti si voi. Mult mai rau . Am renuntat de mult sa mai merg cu RATB-ul in timpul zilei. E crima. Daca vreau sa ajung pe undeva, o iau per-pedes pana la cea mai apropiata statie de metrou, iau metroul, iar apoi o iau iar per-pedes pana la destinatie. Noroc ca stau la doar 12 min de mers pe jos pana la metrou si nu trebuie sa ajung tocmai la cucuietii din deal, de regula.
  • +2 (4 voturi)    
    Asa transport asa validari (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 12:50)

    valahiandusk [utilizator]

    Macar transportul de suprafata e gratuit. Aud cate un sunet de validare o data pe saptamana in tramvaiul 21. Si cand il aud ma uit cu mila la cel care a validat
    • +3 (3 voturi)    
      eu zic ca merge si invers (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 16:15)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

      asa validari asa transport.
  • +2 (2 voturi)    
    Romanii nu sint buni la administrarea Bucurestiulu (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 13:50)

    quietguy58 [utilizator]

    Daca doriti sa faceti praf un oras mare puneti la conducere lui romani.

    Garantat, pina si Tokyo ar deveni o spelunca ordinara precum Bucurestiul.

    Cele mai multe tramvaie par a semana cu vagoane de animale iar comportamentul unora din "calatori" nu este departe de a animalelor.

    Administratia Municipiului Bucuresti corupta, indiferenta la doleantele oamenilor, comportamentul necivilizat al multor automobilisti, transportul in comun mai mult decit mizerabil, educatia mai mult decit deficienta a calatorilor toate acestea formeaza o imagine mai mult decit realista a ceea ce se petrece in Bucuresti.

    Nu am vazut odata ca circulatia tramvaielelor 1, 21, 16, 17, 27, 34 sa functioneze corect.
    Si asta si pe vremea comunismului si dupa 1989.
    Ba chiar, dupa 1989 s-a inrautatit.

    De fiecare data cind vin in Romania sint "fascinat" la modul negativ de luptele care se dau pentru a se urca/cobori din orice mijloc de transport in comun (troleibuz, autobuz, tramvai).

    Daca am posibilitatea prefer sa merg pe jos prin Bucuresti decit sa ma iau la harta ca sa ma urc / cobor dintr-un mijloc de transport in comun.

    Aduceti japonezi, germani, americani, olandezi la conducerea primariei orasului Bucuresti care sa se ocupe de la A la Z de buna functionare a acestui oras.
    • -1 (1 vot)    
      Well ... politica ne-a dat primari...nebucuresteni (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 17:46)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Well ... politica ne-a dat primari...nebucuresteni !

      De cca. 150 de ani (de cand Bucurestiul are primarie sau ceva asemanator) am avut doar cativa primari bucuresteni:

      Barbu Stefanescu-Delavrancea (cartier Dudesti)
      Gheorghe Cioara (de prin strada Berzei)
      Crin Halaicu (nu stiu pe unde a copilarit)
      Sorin Oprescu (de pe la Piata Aviatorilor)

      Restul de 90 de edili generali provind de prin alte locuri ... si chiar nu le-a pasat vreo data de Bucuresti.

      "Patria si Dreptul !"
      .
      • -1 (1 vot)    
        Vrei sa spui smen in loc de "drept". (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 22:59)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

        Mon cher

        Daca te-ar fi interesat un pic istoria ai fi aflat ca generalul Kisselef (rus) si respectiv Carol I-lea (german) au facut mult mai mult pentru orasul Bucuresti decit "patrihotii" ocupati sa vinda garoafe cu 200 euro.

        Stii, cind se vrea sa se faca treaba ca lumea se poate face si cu bani putini, mult bun simt, onestitate si educatie.

        Ultimele trei elemente par a fi disparut.

        As spune mai multe dar ma abtin

        Link:
        http://adevarul.ro/news/bucuresti/poveSti-bucureSti-10-lucruri-nu-stiai-despre-bulevardul-kiseleff-afla-provine-numele-strazii-fost-intocmite-primele-planuri-urbanistice-capitala-1_50bdec2c7c42d5a663d00b1c/index.html
  • +2 (2 voturi)    
    Colentina_Fundeni_RATB 21, 182, 282 (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 22:23)

    Bachus [anonim]

    Colentina fara 21, 66, 282, 182 ar fi rupta total de restul Bucurestiului. Si incet incet se intampla acest lucru. In fiecare dimineata este incredibil de aglomerat si totul se misca cu o viteza foarte mica. Este atat de aglomerat incat bizonii merg pe trotuar cu masina. Daca o iei pe jos de la cartier Colentina pana la Obor trebuie sa faci loc bizonilor pe trotuar si tot ei se simt afectati ca te uiti urat la ei, trebuie sa te dai din calea lor ca de ei se grabesc si eu ma plimb ca merg pe jos.....Bucurestiul a devenit un oras al masinilor, dovada zapada se curata pentru ele iar trotuarele nu se curata, de parca noi cei fara masini nu am plati taxe.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică