12 masuri pe care viitorii primari ai Capitalei trebuie sa le ia pentru a imbunatati viata in Bucuresti si a scapa orasul de traficul infernal

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:25 Actualitate | Administratie Locala

Harta Bucurestiului
Foto: Esri
Traficul in Bucuresti este de cosmar, sistemul de management al traficului nu a functionat mai bine de jumatate de an, cele cateva proiecte de infrastructura au intarzieri majore, nu au inceput proiecte noi, nu avem piste pentru biciclete, trasportul in comun functioneaza din ce in ce mai prost, nu avem benzi unice pentru RATB, nu avem parcari. Uniunea Europeana a declansat procedura de infringement pentru poluare cu praf, iar bucurestenii pot ramane oricand fara apa calda si caldura, RADET fiind in colaps. Asta desi in 2015, circa 1,6 miliarde lei din bugetul municipalitatii (circa 4 miliarde) s-au dus pentru subventia celor doua regii. Bazat pe experienta altor orase europene, mult mai evoluate decat noi, in mod clar nu mai putem continua asa.

  • 12 masuri pe care viitorii primari ai Capitalei trebuie sa le adopte pentru a imbunatati viata in Bucuresti si a scapa orasul de traficul infernal


1. Investitii masive in transportul public si benzi unice pentru RATB


Toate Capitalele europene civilizate au un transport in comun foarte bun si de ani de zile incurajeaza cetatenii sa-l foloseasca in detrimentul masinii personale. Mijloacele de transport au benzi unice, abonamentele sunt atractive si ajungi mai repede cu transportul public decat cu masina personala. Astfel administratiile locale reduc poluarea si tin sub control traficul.  

In Bucuresti, mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) arata din ce in ce mai rau, vin din ce in ce mai rar, sunt aglomerate nu au aer conditionat, caldura nu functioneaza si sunt murdare. RATB a ajuns in aceasta situatie deoarece Primaria Capitalei a platit in fiecare an doar subventia de circa 600 milioane lei (pentru acoperirea diferentei de tarif intre pretul real si cel platit de calatori, gratuitati elevi si pensionari) si  i-a alocat an dupa an tot mai putini bani pentru investitii. Cu exceptia autobuzelor cumparate in 2007, in ultimii ani s-au cumparat doar cateva tramvaie. Astfel s-a ajuns ca gradul de uzura pentru tramvaie sa fie de peste 70-80% , 90% pentru troleibuze si 65% pentru autobuze. Pentru modernizarea flotei, doar in urmatorii 4 ani, RATB ar avea nevoie de peste 300 milioane de euro. Acesti bani pot fi luati fie de la bugetul local, fie din fonduri europene.

Citeste aici mai mult.


O alta problema este ca mijloacele de transport nu au benzi unice, iar autobuzul sau tramvaiul sta blocat in trafic, parcurgand si in jumatate de ora o singura statie. Primarul Sorin Oprescu a anuntat ca va face benzi unice, insa cu exceptia benzii de pe Splaiul Independentei, nu s-a tinut de cuvant.



2. Un sistem viabil de piste pentru biciclete


In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete. Asta desi in perioada 2008 si 2010 Primaria Capitalei a  platit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate pe trotuar, prin vopsirea asfaltului, insa fara ca bordurile sa fie aduse la nivel si avand tot felul de obstacole pe traseu (chioscuri de ziare, florarii, stalpi, pomi, tomberoane), iar Politia Rutiera le-a inchis pentru ca nu erau sigure.

Ministerul Mediului a dat Primariei Capitalei, in 2014, 10 milioane de euro pentru a face 100 de km de piste pentru biciclete, insa nici pana acum municipalitatea nu a folosit acei bani. Asta desi primarul Sorin Oprescu a promis in mai 2014 ca noile piste vor fi gata cel tarziu la sfarsitul anului 2015.

Citeste aici mai mult.


Viena are 1.370 km de piste pentru biciclete, iar ponderea biciclistilor in trafic este de 7%.


Copenhaga are cira 400 de km de piste pentru biciclete, iar 45% dintre locuitori merg la munca cu bicicleta, 27% merg cu trasportul in comun, 23% cu masina personala si restul de 5% merg pe jos.


In Stockholm sunt peste  760 km benzi pentru bicicleta
si circa 15% din populatia orasului foloseste acest mijloc de transport. Consiliul Local si primarul Stockholmului au anuntat investitii uriase in pistele pentru biciclete - circa 100 de milioane de euro pana in 2018.
 
Aceste exemple arata ca merita sa investesti in acest tip de infrastructura.


3. Eliberarea primei benzi de masinile parcate neregulamentar

Traficul de cosmar din Bucuresti este cauzat printre altele si de indisciplina soferilor care parcheaza pe prima banda a drumului, blocand de multe ori doua din trei benzi de circulatie (Sos. Colentina, Calea Mosilor). Situatia s-a acutizat in ultimul an, dupa ce ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Acum, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina si nici nu pot pazi masina pana vine soferul.

Guvernul trebuie sa dea cat mai repede acest regulament, si sa schimbe sistemul de amenzi, asa cum am aratat aici, iar primariile trebuie sa implementeze aceste masuri desi sunt unele nepopulare, altfel fiind haos.


4. Eliberarea trotuarelor de masini parcate neregulamentar


Trotuarele din Bucuresti si din marile orase ale tarii sunt pline de masini parcate neregulamentar, viata de pieton fiind una foarte dificila si plina cu obstacole. Pietonii, inclusiv copii, batrani, mame cu bebelusi in carucior, sunte nevoiti sa meraga pe carosabil fiindca nu au loc pe trotuar, punandu-si viata in pericol si suportand claxoane si injuraturi de la soferi. Atat Politia cat si soferii considera ca este legal sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lasi 1 m pentru pietoni.

Situatia parcarilor pe trotuar este reglementata atat de Codul Rutier (OUG 195/2002 - cu valoare de lege), precum si de Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare a Codului Rutier.

Cu toate acestea, intre cele doua acte pare la prima vedere ca sunt prevederi care se bat cap in cap: Codul Rutier care interzice parcarea pe trotuar in lipsa unor marcaje si panouri care sa permita explicit acest lucru., iar Regulamentul de Aplicare care o permite daca se lasa un spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni.

Politia Rutiera sustine ca parcarea pe trotuar este permisa daca se lasa spatiul liber de un metru pentru pietoni, facand referire doar la Regulamentul de Aplicare. In 2012, Tribunalul Cluj a stabilit definitiv si irevocabil ca parcarea pe trotuar, in lipsa unui semn de circulatie care sa permita acest lucru, este ilegala. HotNews.ro a scris aici despre acest subiect.

Totusi, in continuare se parcheaza pe trotuar intr-o veselie. Fiindca situatia este ambigua, Guvernul trebuie sa vina cu lamuriri suplimentare in acest sens. In nicio tara civilizata din lume nu vezi masini parcate pe trotuar, iar politicile administratiei incurajeaza mersul pe jos, transportul public  si mijloacele de transport alternative in locul masinilor personale.

Dupa ce Guvernul sau Parlamentul vor lamuri aceasta situatie, primariile trebuie sa se implice pentru respectarea regulilor pentru inceput macar in centrul orasului, pe trotuarele inguste, unde se merge mult pe jos, sunt turisti, apoi si in rest.



5. Amenajarea de parcari in marile cartiere de blocuri si park&ride


In ultimii ani, cu exceptia sectorului 1, care a pus sens unic pe mai multe strazi si a amenajat parcari de resedinta pe spatiul ramas, si sectorul 6 care a amenajat cateva zeci de parcari supraetajate intre blocuri, in rest, primarii de sector nu s-au implicat aproape deloc in amenajarea de parcari in marile cartiere de blocuri. Cel mult au reorganizat un pic spatiul din spatele blocurilor, au mai taiat copaci si au resuit sa scoata cateva locuri de parcare in plus. Insa insuficient. Astfel s-a ajuns ca in cartiere precum Drumul Taberei, Militari, Colentina, Tei, oamenii sa se bata pe un loc de parcare, trotuarele sunt pline de masini, iar mai nou, masinile sunt parcate si pe marile bulevarde, pe prima banda, blocand traficul.

O solutie ar fi sensurile unice, asa cum s-a procedat in sectorul 1, fie amenajarea de parcari subterane sau supraterane. In orice caz, in loc sa dea bani pe pansele, primarii de sector trebuie sa se ocupe in urmatorii ani de aceasta problema foarte serioasa.

O alta necesitate sunt parcarile parc&ride, amenajate la capatul celor mai importante mijloace de transport, astfel incat cetatenii care vin din afara Bucurestiului sau de la marginea orasului sa isi poata lasa masinile  si sa ajunga in centrul orasului ca transportul in comun.

Primaria Capitalei a promis ca va amenaja o astfel de parcare la capatul Soselei Pantelimon, una in Baneasa, la capatul tramvaiului 5 si una in sectorul 3. Pana acum insa nici una nu s-a realizat.

6. Continuarea investitiilor in infrastructura


In mod clar nu avem nevoie de un pasaj subteran la Piata Romana sau alte pasaje care aduc traficul in centrul orasului, insa dupa revolutie Bucurestiul nu s-a dezvoltat mult din punct de vedere al infrastructurii si Capitala mai are nevoie de cateva investitii importante, in principal la intrarile in oras si dincolo de inelul principal de circulatie. Este vorba despre o alternativa la bd. Iuliu Maniu pentru iesirea spre autostrada Bucuresti - Pitesti, largirea strazii Fabrica de Glucoza pentru preluarea traficului de pe A3, largirea strazii Dimitrie Pompeiu, largirea strazii Prelungirea Ghencea, un pasaj rutier suprateran la Doamna Ghica si un pasaj la Piata Delfinului, rezolvarea intersectiei Sos Andronache, Sos. Fundeni, Sos. Colentina etc. Fara aceste proiecte traficul rutier in aceaste zone se va inrautati.

In plus, Guvernul trebuie sa finalizeze lucrarile la soseaua de centura si sa extinda metroul.

7. Reducerea treptata a subventiei la RADET si RATB

RADET a primit in 2015 o subventie de 975 milioane lei din bugetul Primariei Capitalei (buget total de circa 4 miliarde lei), adica aproape 25% din buget.  Acesteia se adauga si subventia de la RATB - 600 milionane lei, insumand circa 1,6 miliarde lei - 40% din bugetul municipalitatii. Asta in conditiile in care Bucurestiul se sufoca din cauza unor investitii - cheie in infrastructura, tocmai din lipsa banilor.

De subventia la RADET, reprezintand circa 50% din pretul gigacaloriei, beneficiaza circa  1,2 milioane de persoane, care traiesc in 570.000 de apartamente, racordate la RADET. Restul bucurestenilor, pana la 1,8 milioane,  care locuiesc la case, sau in cladiri neracordate la RADET, nu beneficiaza de nimic. In plus, de aceasta subventie beneficiaza toti cei 1,2 milioane bucuresteni, indiferent de veniturile si nevoile lor.

Mai mult, RADET da tot banii catre ELCEN, in contul unei datorii istorice, compusa in mare parte din penalitati, si nu face investitii. reteaua fiind veche, se produc saptamanal avarii, iar in anumite cartiere calitatea serviciului este foarte proasta.

Astfel, este doar o chestiune de timp pana sistemul se va prabusi, fie din cauza faptului ca municipalitatea nu va mai avea bani sa plateasca subventia, fie din cauza avarilor si pierderilor in retea.

Este necesara transarea problemei, investitii din fonduri europene (asa cum a facut Botosaniul) si reducerea treptata a subventiei, mai ales pentru persoanele care nu au nevoie, avand venituri mari.

In cazul RATB, subventia merge pentru a acoperi diferenta de tarif, gratuitati elevi si pensionari. In prezent pretul unui abonament pe toate liniile este de 50 de lei, pret ce nu a mai crescut din 2008. Pretul unei calatorii este de 1,3 lei.


8. Reducerea cheltuielilor inutile pentru amenajarea spatiilor verzi


Primariile din Bucuresti au cheltuit in perioada 2007-2014 circa 2,7 miliarde lei (600 milioane euro) pentru intretinerea si amenajarea spatiilor verzi, potrivit unui Audit al Curtii de Conturi. Din aceasta suma, Administratia Lacuri Parcuri si Agrement din subordinea Primariei Capitalei a cheltuit 260 milioane lei, Primaria sector 1 - 354 milioane lei, Primaria sector 2- 232 milioane lei, Primaria sector 3 - 914 milioane lei, Primaria sector 4 - 552 milioane lei, primaria sector 5 - 88 milioane lei, iar Primaria sector 6 - 311 milioane lei. HotNews.ro a scris in mai multe randuri despre sumele pe care primariile de sector le aloca pentru panselute si bancute. In plus, fata de 2007, cheltuielile la acest capitol s-au dublat in 2014, ajungand de la 202 milioane lei, la 450 milioane lei.

Auditul arata o incredibila risipa de bani: primariile de sectoare au cumparat plante si arbori pentru amenajarea spatiilor verzi de 20 de ori mai scumpe decat preturile de la producatori. In plus, in sectorul 3 si in sectorul 6 s-a constatat ca o mare parte dintre arborii plantati s-au uscat imediat sau au fost furati, risipindu-se zeci de milioane de lei. Un alt exemplu de bani aruncati pe fereastra: in perioada 2007-2008, Primaria sectorului 3 a platit pentru un tei circa 2.500 lei. Sume uriase au fost cheltuite nejustificat si pentru locurile de joaca din parcuri.

Citeste aici mai mult.

Aceste cheltuieli trebuie neaparat reduse, iar banii redirectionat catre investitii durabile, de care cetatenii au nevoie. Un exemplu sunt parcarile de resedinta.

9. Recuperarea terenurilor retrocedate in marile parcuri


Circa 30 de hectare din marile parcuri bucurestene risca sa fie distruse ca spatii verzi si construite daca autoritatile nu vor lua masuri urgente. Este vorba de bucati din parcurile Tineretului, Titan, Circului, Plumbuita si Verdi care au fost retrocedate. Acestora li se adauga alte zeci de hectare pentru care exista cereri de retrocedare sau litigii in curs: 7 hectare din parcul Herastrau si mai multe bucati din parcurile Bazilescu si Floreasca. Solutia pentru salvarea acestor spatii verzi ar fi rascumpararea sau exproprierea, insa nici Primaria Capitalei, nici primariile de sector si nici Parlamentul Romaniei nu si-au manifestat nicio intentie in acest sens. Asta in conditiile in care primariile din Bucuresti cheltuiesc sute de milioane de lei anual pentru plantarea de pansele si "intretinerea spatiilor verzi".

In 2014, Parlamentul a adoptat Legea 135/2014, publicata in Monitorul Oficial in octombrie 2014, care spune ca  Legea 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor se modifica astfel:

"Terenurile inscrise in cartea funciara ca fiind in categoria curti-constructii, terenuri ce se afla in proprietatea privata a persoanelor fizice sau juridice, nu pot fi inventariate sau declarate ca spatii verzi, in sensul legii, decat dupa indeplinirea procedurii de expropriere conform legislatiei in domeniu".

In aceste conditii, practic municipalitatea nu va mai putea intabula ca spatii verzi terenurile proprietate privata, inclusiv cele peste 30 de ha de parcuri.

Citeste aici mai mult.


10. Problema cainilor fara stapan trebuie gestionata strict in continuare

Primaria Capitalei a anunat la inceputul anului 2015 ca a dus la bun sfarsit Planul pentru gestionarea cainilor fara stapan asumat in octombrie 2013 si care presupunea capturarea a 80% dintre cainii fara stapan, precum si reducerea cu 90% a numarului de incidente pana in martie 2015.

La inceputul anului 2015, pe strazile Capitalei se estima ca mai sunt circa 3.000 de caini, din 65.000 cat estima primaria Capitalei in 2013. Razvan Bancescu, seful de proiect al Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor din Primaria Capitalei, a declarat intr-un interviu acordat HotNews.ro la vremea respectiva, ca din septembrie 2013, cand a inceput programul de gestionare a maidanezilor au fost eutanasiati circa 30.000 de caini, iar circa 24.000 au fost adoptati fie de persoane fizice, fie de ONG-uri, ASPA cheltuind pentru realizarea acestui proiect circa 3,4 milioane de euro. Bancescu spunea ca sunt ONG-uri care detin in Bucuresti si in imediata vecinatate a orasului circa 24 de adaposturi ilegale care gazduiesc peste 15.000 de caini.

Aceasta problema trebuie gestionata cu responsabilitate in continuare, altfel, in cativa ani, riscam sa ajungem iar in situatia din 2013.


11. Reguli urbanistice stricte, in functie de zona, nu de ce doresc proprietarii sa construiasca pe fiecare parcela


In ultimii 15 ani, Bucurestiul s-a dezvoltat haotic, aparand blocuri in zone de case, pe stradute cu cate un fir pe sens, s-au demolat monumente, au fost autorizatii de construire anulate, scandaluri. Primaria Capitalei si primariile de sector au facut urbanism pe parcela, in functie de interesele unor investitori privati, nu avand o strategie de dezvoltare si protejand interesul public.

Intre timp, legislatia in materie de urbanism s-a modificat, a devenit mai restrictiva, se acorda mai multa protectie  cladirilor de patrimoniu, insa tine de administratia locala cum dezvolta orasul.

Primaria Capitalei lucreaza acum la elaborarea noului Plan Urbanistic General, iar viitorul Bucurestiului atat din punct de vedere al coerentei, al protejarii patrimoniului, spatiilor verzi si dezvoltarea economica depinde de acest document.

Viitorul primar al Capitalei are aceasta imensa responsabilitate. Sa speram ca va lua decizii intelepte.



12. Preturi mai mici la serviciile de salubrizare si deszapezire si cresterea calitatii acestora


Bucurestiul plateste circa jumatate de miliard de lei in fiecare an pentru salubrizare si deszapezire. Cu toate acestea, curatenia in Bucuresti lasa de dorit, strazile fiind pline de gunoaie. Este vorba si despre nesimtirea locuitorilor orasului care arunca gunoiul pe strada si a celor care locuiesc la case si nu au contracte pentru ridicarea gunoiului, dar nici prestatorii acestui serviciu nu se intrec cu harnicia.

Acum, Primariile de sector (ele gestioneaza aceasta activitate) au oportunitatea sa faca noi licitatii si sa impuna conditii mai clare pentru prestatori si standarde ridicate Aceasta este responsabilitatea noilor primari de sector.












Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Barbatul acuzat de asasinat la comanda mafiei italiene spune ca i sa facut o inscenare. Probele din dosar care il contrazic

Alexandru Gaina, individul acuzat ca la comanda mafiei italiene a ucis un om de afaceri roman, a vorbit in exclusivitate pentru Stirile Pro TV.
21900 vizualizari
  • +12 (20 voturi)    
    Pacat... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:34)

    Elena [anonim]

    Tot ce scrie in articolul asta este adevarat.
    • -15 (21 voturi)    
      problema (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:47)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Elena

      Inca un caz de ziarist care le spune politicienilor ce trebuie sa faca. De ce nu-si depune candidatura ?
    • +14 (20 voturi)    
      Soluții corecte (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:40)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui Elena

      Într-adevăr astea sunt problemele.
      Se vede din păcate efectul votului cu c*rul din 2012.
      Asta s-a votat la primării și în parlament, asta s-a obținut!
      Deși sunt cunoscute soluțiile, nu știu dacă la vot anul ăsta majoritatea va alege rațional.
      Știind că va fi un singur tur și văzând candidații, mă iau fiorii despre ce va fi...
      • +4 (4 voturi)    
        pareri (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:34)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        legat de metrou:

        1. sa nu se mai faca pe sub pamant acolo unde permite. de ex linie casa presei - otopeni pe sub pamant e o prostie. Si linia dr.taberei - eroilor se putea face in mare masura pe piloni suspendati deasupra spatiului verde de pe mijlocul bulevardului. rapid si mult mult mai ieftin. In orasele din vest metroul asa e gandit.
        2. sa se utilizeze liniile de tren existente pt a duce metroul ieftin si rapid in zone limitrofe bucurestiului. de ex exista linie de tren intre gara de nord, basarab, chiiajna si domnesti. La basarab gara e la cativa metri distanta de statia de metrou. cu un pasaj subteran s-ar face linie de metrou basarab - chiajna - domnesti. In schimb metrorex se gandeste la linie tot pe sub pamant intre domnesti si actuala magistrala in constructie din Dr.Taberei. De ce cand exista variante deja construite si trebuie doar adaptate?

        legat de park&ride: la Pacii a fost un park&ride extrem de util timp de un an. acesta era plin mereu insa a fost desfiintat de primaria sect.6 dupa un an de functionare pe motiv ca nu era profitabil. Probabil banii intrau in alte buzunare. Aceasta parcare e goala si inchisa de mai bine de 3 ani si toti cei care vor sa lase masina la metrou blocheaza toate stradutele din zona. practic nici nu prea au solutie momentan.
  • 0 (22 voturi)    
    Parca e plenara PCR ! (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:36)

    math_2 [utilizator]

    Sa facem totul pentru ca in Bucuresti sa circulam perfect, fara aglomeratie, fara claxoane, fara poluare....

    Cat timp oamenii parcheaza si opresc unde "vrea" ei, incomodand sau chiar blocand circulatia fara sa primeasca sanctiuni groaznice, puteti face orice vreti cu autobuzele, parcurile, florile sau cainii fara stapan. Va fi acelasi un trafic de cosmar.

    Parcari contra cost (cu pretul real tinand cont de investitie) amenzi drastice si masini ridicate.
  • +1 (19 voturi)    
    problema oraslor romanesti (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:42)

    sampras [anonim]

    si a Bucurestiului in special e ca sunt gandite fara viziune. cautati pe youtube clipul "Probleme de trafic în Bucureşti-anii 70". O sa vedeti ce intelegeau prin aglomeratie in trafic cei care conduceau atunci Bucurestiul. Nici prin cap nu le dadea ca se va ajunge sa existe atatea masini, si prin urmare nu au adaptat infrastructura la asa ceva.
    Pur si simplu nu sunt prea inguste strazile pt atatea masini, prea putine benzi pe sens. Ok, sa faca o linie speciala pt autobuz. Super, dar unde? Exista macar o linie de autobuz pt care se poate face fizic vorbind banda speciala pe toata lungimea traseului?
    Acum singura solutie e un program "rabla" pt apartamente. Am mai spus-o, nu reiau detaliat, dar un program care sa ofere la schimb, pt apartamente in marile orase, terenuri cu infrastructura gata facuta, cu utilitati trase, si o suma de bani bonus, astfel incat, pe langa incurajarea constructiilor, statul sa obtina apartamente in marile orase pe care sa le poata demola, daca au risc siesimic sau daca are nevoie sa largeasca strazi, sau unde sa-i poata muta pe cei din imobile vizate de demolari e singura solutie, si ar crea f multe locuri de munca in constructii.
    Atunci s-ar putea face un plan urbanistic serios, gandit in perspectiva, si orase cu trafic fluid. Pana atunci, putem sa desenam cum vrem strada, daca are doar 12 metri latime tot aglomerat o sa fie traficul.
    • +2 (14 voturi)    
      rectificare (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:53)

      sampras [anonim] i-a raspuns lui sampras

      pur si simplu sunt prea inguste strazile pt atatea masini, prea putine benzi pe sens
    • +8 (20 voturi)    
      solutia (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:08)

      Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui sampras

      daca nu ai loc pentru masini, solutia este sa reduci numarul lor.

      Nu sa le incurajezi cu poduri si pasaje care doar muta aglomeratia sau cu parcari subterane (cost mare si inutil).

      Banda unica o faci simplu: inchizi una din cele circulabile, pui autobuzul la 8:10 sa fie in statie . Nu vor mai fi aglomerate, oamenii le vor folosi, scade numarul de masini in trafic.

      Detalii aici sau FB #ratb1:
      http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html
      • -5 (23 voturi)    
        De ce nu desființate? (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 18:55)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Bogdan31415

        Să desființăm Bucureștiul ca oraș modern și capitală a României?Să rămână câți-va pensionari care să-ți plimbe cățeii și câți-va boschetari,că aceștia nu poluează și nu au mașini.Glumesc,dar pari serios în propunerile tale.Nu-i mai simplu să pleci undeva la margine de civilizație și să-i lași în București pe cei care vor să muncească într-un oraș modern,trepidant,cu multe mașini,cu bulevarde și parcări la nivelul tehnicii actuale.Tu nu vezi dezastrul lăsat de Oprescu?
        • -13 (19 voturi)    
          nu (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 22:38)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          doar pensionarii si boschetarii sa ramina, ci si biciclistii, ca vad in studiu ca ala e cel mai important punct de rezolvat. Pe scurt, pensionarii ceausisti, boschetarii si hipsterii. Daca te gindesti un pic, o sa vezi ce bine seamana unii cu altii, atit in gindire, cit si in aspiratii.
        • 0 (2 voturi)    
          Ești confuz (Joi, 14 ianuarie 2016, 6:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          "un oraș modern,trepidant,cu multe mașini,cu bulevarde și parcări"??
          Tu cam cate orase de-astea "moderne" ai vizitat? Orașul este pentru oameni, nu pentru "multe mașini".. Masina e doar o unealta oarecare. Pentru unii poate părea un simbol al statusului social.. au ei o lipsă de respect de sine pe care încearcă s-o acopere...
          Dacă pensionarul nu ar mai avea gratuitate la orele de varf și autobuzul ar fi curat, rapid, predictibil, oare nu l-ar folosi suficienți locuitorii ca să decongestionăm și traficul auto?
          O bandă de transport în comun va fi oricum folosită și de taxi-uri, deci preia suficient trafic.
          Vedem cu toții dezastrul lăsat de Oprescu, penibilitate de primar care nu a reușit decât să mute coada de mașini de la un semafor la altul.
        • 0 (2 voturi)    
          si tu pari serios (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:13)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          oras trepidant cu multe masini ?! trepidant la propriu sau cum ?

          si eu cred ca trebuie restrictionat cat de mult traficul auto. taxe de centru, impozite mari pt familiile cu 2 masini, benzi unice, amenzi uriase, parcari scumpe in centru etc

          in paralel ar trebui optimizate si ieftinite variantele alternative.
    • 0 (0 voturi)    
      cum s-ar putea realiza? (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:43)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      Interesanta idee, dar cum s-ar putea pune in practica?
      Ar fi trebuit inceput de mult, sunt deja numeroase imobile cu bulina, plus blocuri comuniste care au fost BINE construite, dar au depasit perioada de viata normata, de 50 de ani.
      De unde finantare?
      Mai inati pentru a realiaa in camp toata infrastructura necesara, inclusiv de transport, si apoi pt a oferi bani celor care sa de multe acolo?!
  • +2 (18 voturi)    
    A fost odata... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:43)

    Martinezu [utilizator]

    ca niciodata!..
    Vorbe, articlole, cerneala degeaba...

    Primul pas ar fi infratirea cu vreun oras nemtesc si comasarea primariilor, neaparat cu sediul in Germania Sau Olanda sau orice alt oras din lumea asta.
    Eliminarea tuturor functionarilor din institutiile de aici. Oricum nu fac nimic si mai primesc si salarii.
    Idem si pentru tara, dupa modelul capitalei. Mutarea lui Iohanis la Miami Beach ...
    Serios vorbind, chiar mai vede cineva aceasta capitala functionala in viitorul mediu? Sa zicem 20-40 de ani de acum?
    • 0 (10 voturi)    
      propunere (Joi, 14 ianuarie 2016, 3:16)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      In lumina recentelor evenimente, eu propun infratirea cu orasul Koln.
    • -1 (1 vot)    
      ...."viitor de aur... (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:47)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ....tzara noastra are"....( aur de trompeta ).
  • +10 (18 voturi)    
    inca o propunere (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:52)

    phane [anonim]

    Eu mai am o propunere. Locurile de parcare (actuale si viitoare), asa putine cate sunt, sa nu se mai dea dupa regula "primul venit, primul servit" (de fapt pe baza de spagi si relatii), ci sa se scoata la licitatie publica in fiecare an.

    In acest fel, un bun limitat va fi alocat de catre piata cu eficienta maxima (cine are nevoie de masina si scoate bani cu ea va plati, cine nu prea o foloseste si o tine degeaba in parcare se va gandi de doua ori daca merita).
  • +12 (14 voturi)    
    Recuperarea terenurilor retrocedate... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:00)

    Johanis [utilizator]

    pai nici nu trebuia sa se ajunga aici. Despagubirile financiare pentru vechii proprietari erau varianta corecta.
    Dar nici terenurile concesionate, spatiile verzi, nu sunt pastrate. Destinatia concesiunii (amenajarea in scopul agrementului) a fost uitata. Strandul Ciurel si cel din Drumul Taberei au fost concesionate de Borcea. Pana aici nicio problema. Dar anul trecut au aparut doua monstruozitati de saloane de nunti, constructii impunatoare, tocmai pe spatiile verzi ale strandului Ciurel. Si asta cu Borcea aflat la inchisoare. De constructii si afaceri se ocupa fosta si actuala sotie.
  • +11 (21 voturi)    
    ieftin (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:04)

    Bogdan31415 [anonim]

    banda unica #ratb1 se poate face ieftin si repede:

    - maxim 1 luna
    - costuri minime: o dunga galbena


    http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html

    Planul propus este:
    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
    2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
    3. Se delimiteaza cu vopsea galbena prima banda CIRCULABILA (nu cea pe care sunt parcate masinile).
    4. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
    5. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
    6. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

    *Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

    Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

    1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
    2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
    3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
    4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
    5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
    6. aglomeratia in trafic se va reduce
    7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
    8. creste siguranta in trafic

    9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.
    • -7 (13 voturi)    
      ha (Joi, 14 ianuarie 2016, 3:19)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      vai, ce simplu! la aberatii suntem toti campioni.
      • 0 (2 voturi)    
        omul are niște prezumții ok (Joi, 14 ianuarie 2016, 7:45)

        sobolan [anonim] i-a raspuns lui john70

        ...banda unică pt RATB e probabil una dintre cele mai bune chestii care i se poate întâmpla haznalei ăsteia numită capitală, cu C >. A uitat să menționeze, însă, eliminarea gratuității pentru pensionari. Eventual, dacă nu se *dorește* acest lucru, ar putea să bage un singur autobuz, care să vină la ore fixe și gata.
        În orice caz, e o măsură de bun-simț. Ia ca exemplu transportul în comun din Bruxelles - ai aplicație, știi mereu când vine autobuzul/metroul și la ce oră tre să cobori în stație. Din centru până la aeroport faci 20 de minute pe ceas, iar călătoria era 8 sau 12 euro, nu mai țin minte exact. Din nou, măsuri și lucruri normale / de bun-simț, care probabil au pornit tot de la niște idei pe care unii probabil le numeau "aberații":)
        • 0 (0 voturi)    
          bruxelles (Duminică, 17 ianuarie 2016, 2:41)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui sobolan

          Da, Bruxelles e un exemplu minunat de oras civilizat, mai ales atunci cand nu e inchis in stare de necesitate din cauza terorii musulmane. Ai vazut ce putzin trafic era in noiembrie cand nu circula nimic si cetatenii stateau inchisi in case. Propunere: sa aducem si noi vreun milion de musulmani in Bucuresti si rezolvam problema traficului.
  • +3 (7 voturi)    
    PMUD (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:09)

    Bogdan31415 [anonim]

    Sambata aceasta de la ora 10 la Politehnica se discuta viitorul traficului auto din zona.

    https://www.facebook.com/Planul-de-mobilitate-urban%C4%83-durabil%C4%83-PMUD-Bucure%C8%99ti-Ilfov-954861951236183/?ref=hovercard
  • +9 (11 voturi)    
    Mie imi place pct 8 (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:19)

    Rali [utilizator]

    Cheltuielile cu spatiile verzi sunt cele mai utile ..... prin ele se sifoneaza cel mai usor banii:

    Panseluta neplantata
    Este spaga bine luata!

    Fara ele partidul primarului ramane un partid de sarantoci si functionarii publici de partid, raman sa traiasca din salariu' de bugetar.
    1 - 7 sunt aplicabile incepand cu 2021, ca anul asta e electoral, iar din 2017 pregatim alegerile din 2019!
  • +13 (21 voturi)    
    se poate (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:30)

    anonim [anonim]

    in Belgrad exista banda speciala pt autobuze si taxiuri cu camere de filmat, daca esti prins (si esti prins, sunt camere peste tot) primesti direct acasa amenda, 50 euro, faci 2, 3 nefacute intr-o luna si te-a linistit
    • +9 (15 voturi)    
      Nu numai la Belgrad (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:31)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Si in America, daca esti prins pe acolo, practic ai muncit minim o zi degeaba. Daca nu mai multe (functie de leafa). Si in unele jurisdictii, mai iei si puncte. Asa ca nu e de joaca. Pe banda rezervata poti intra numai pe o distanta foarte scurta (maxim 10 metri) si numai pentru a te incadra pentru a o lua la dreapta.

      PS. Deasemenea, daca nu e banda rezervata si autobuzele trebuie sa iasa din statie direct pe banda a doua (banda a I-a fiind ocupata cu masini parcate), neacordarea de prioritate autobuzului atunci cind iese din statie este considerata infractiune = te-ai dus la munca degeaba in ziua aia.

      PS. La fel si in cazul benzilor HOV (High-Occupancy-Vehicles) pe autostrada, care de regula sunt banda a treia.... Te vede politia de unul singur pe acolo, Alecu te cheama. HOV inseamna MINIM doi oameni in masina. Din cauza asta se foloseste asa-numitul Car-Pooling (mai multi oameni care se duc dimineata in aceeasi directie merg cu aceeasi masina, alternativ, ca sa poata folosi benzile "HOV").
  • -5 (19 voturi)    
    locuri de parcare (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:32)

    Daniel [anonim]

    Pentru cel care a scris articolul! ori nu ai masina ori ai parcare platita ! Prima data trebuiesc create locuri de parcare ..si dupa luam masuri de genu .3 si .4
    • +1 (1 vot)    
      locurile de parcare sunt destule! (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:13)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      fiecare bulevard/ strada / straduta/ alee/ potecuta din orasul asta este marginit de masini parcate
      sunt pur si simplu PREA MULTE MASINI
      masina este vazuta ca necesitate de multi, dar de fapt este un LUX intr-un oras cu infrastructura si "amploarea" Bucurestiului
      in 90% din cazuri masina este folosita din comoditate, nimic altceva
      plus statutul de "om ajuns" - nu ai masina, n-ai realizat nimic in viata!. ne otravim incet si sigur cu conceptiile astea
  • +10 (12 voturi)    
    Urbanism! (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:33)

    Chiar Eu [utilizator]

    Referitor la urbanism legislatia nu este deloc restrictiva. Ea lasa ca de obicei poarta deschisa pentru a se construi practic orice. A se vedea recentul caz de langa casa memoriala Tudor Arghezi unde in zona de P+2 se permite P+11, iar coefecitienul de utilizare a terenului (CUT) este crescut de la 1,3 la 3,45 adica o crestere de 165%.
    Legislatia era mai buna in varinta din 2011, dar a fost una dintre primele modificate dupa preluarea puterii de catre USL in 2013.
    Pentru exemplificare uitati cum restrictiile sunt anulate la punctul urmator unde daca faci "si altele", poti construi orice oriunde (Legea nr. 190/2013) pe baza de aviz (a se citi coruptie) de la primar si arhitectul sef:
    "(7) Modificarea prin planuri urbanistice zonale de zone ale unei unităţi teritoriale de referinţă, stabilite prin reglementări aprobate prin Planul urbanistic general, poate fi finanţată de persoane juridice şi/sau fizice. În această situaţie, coeficientul de utilizare a terenului (CUT) propus de noua reglementare nu îl va putea depăşi pe cel aprobat iniţial cu mai mult de 20%, o singură dată.
    (8) Prevederile alin. (7) referitoare la coeficientul de utilizare a terenului nu se aplică pentru planurile urbanistice zonale destinate zonelor de interes economic, respectiv constituirii de parcuri industriale, parcuri tehnologice, supermagazine,
    hipermagazine, parcuri comerciale, zone de servicii şi altele asemenea."
  • +15 (21 voturi)    
    Nu vedeti padurea din cauza copacilor! (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 16:28)

    capsuna [anonim]

    Dupa ce ca sunt atatea probleme in orasul vechi, cartierele noi sunt si mai anapoda concepute. Uitati-va in Chiajna, Rahova, Voluntari, sau la IMGB, ce ditamai blocurile s-au facut, unul langa altul, cu strazi inguste si cate un sir de locuri de parcare pe ici, pe colo. Chiar daca s-ar construi un oras complet nou langa Bucuresti, tot aglomerat ar fi pentru ca toti tinerii din provincie vin in capitala, neavand niciun viitor la ei acasa. Atat timp cat tara moare si doar aici se traieste, vor inflori rechinii imobiliari, ghetourile si mall-urile. Daca baronii n-ar fi jefuit sau blocat toate resursele locale nu s-ar mai fi produs acest exod si n-ar mai fi fost nici cerere de locuinte prin parcuri, nici de autostrazi suspendate si nici de locuri de parcare. Am fi avut mai multe orase dragute si functionale, pe tot cuprinsul tarii. Asa avem doar unul singur, care creste ca o tumora canceroasa. Solutiile voastre se adeseaza efectelor si nu cauzei fenomenului. Intreaga noastra tara e bolnava; traficul din Bucuresti e doar un simptom al unei suferinte intinse si profunde. In tarile sanatoase capitala este doar un centru administrativ, iar marile aglomerari urbane industriale si de afaceri sunt plasate in zone de coasta sau la confluentele unor rute comerciale insemnate. Opriti coruptia pe bune si o sa creasca toate orasele cu porturi, aeroporturi, autostrazi, zone turistice sau resurse minerale. Capitala o sa se vindece treptat de la sine.
    • +5 (9 voturi)    
      Perfect spus !! (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:34)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui capsuna

      Sunt 100% de acord cu dvs. Absolut !
    • +1 (1 vot)    
      Necivilizatie la margine de Bucuresti (Joi, 14 ianuarie 2016, 17:47)

      Tehnic [anonim] i-a raspuns lui capsuna

      Mergeti in "orasul' nou Militari Rezistence ca sa va ingroziti. Si in zona se construieste inca, mai haotic, langa strazi (inguste si alea). Apa au din putzuri si canalizarea e la fose. La blocuri.
      Mai e si aberatia de "Prima Casa" care genereaza lacomia acestor dezvoltatori care fac ce vor mana in mana cu primariile.
  • -13 (23 voturi)    
    cerneala irosita (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:01)

    baoab [anonim]

    Imi place ca sa blocat lumea pe, piste de biciclete si benzii pentru ratb. Va doresc sa mergeti la munca vara cu ratb-ul sau bicicleta, ipocritilor. Bucuresti nu este Copenhaga sau alt oras "reper" pentru voi spalatilor pe creier. In primul rand aia la care face-ti comparatie au un sistem de autostrazii, drumuri, etc bla bla bla Foarte bine pus la punct, acolo sa intervenit prima data, nu au facut piste pentru biciclisti mai intai. Aia care merg cu bicicleta sau transportul in comun ori sint saraci ori o "ard eco" Sa nu uitam ca in europa de vest o masina (persoana fizica) face 30k (sau mai mult) km pe an si ala nu o arde pe concedii. Mai iesiti din satul in care traiti si vede-ti numarul mare de masini pe autostrazile din vest si poate intelegeti ceva.Nu uitati ca "secolul vitezei" va adus filmul HD la nas si alte gadgeturi sialte rahaturi de care va bucurati acum. Ganditi ca salbaticii si ca saracii, de fapt asta e tara in care trebuie sa moara capra vecinului.
    • +11 (19 voturi)    
      Scumpete (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:41)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui baoab

      daca esti asa de bogat 'mneata, poate faci ceva surprinzator - cumperi o carte de gramatica de clasa a 3-a.... a 4-a si o studiezi temeinic..

      In rest, iti pot spune ca banuiesc ca esti mandrul proprietar al unui "bemve" luat la mana a doua, negru, cu geamuri fumurii, cu numere de TX (nu, astea nu sunt numere de Texas, ci de Tolbuhin, in Bulgaria) pe care il parchezi boiereste pe trotuar.
    • +1 (5 voturi)    
      eu cred ca tu esti ala care nu a vazut (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:21)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui baoab

      alta tara decat Romania. Mergi in vest sa vezi ce mai pedaleaza lumea prin Viena la -5 grade afara cu copilul in scaun de bicicleta infofolit. Ti se pare ca Viena are clima calda mereu ?

      Pt astia ca voi as pune taxe uriase pe orice e legat de masina. Mor de nerabdare sa va vad cum strmbati nasul in RATB alaturi de "saraci"

      Aaaa daca esti cu adevarat bogat iti vei permite banuiesc taxa de centru de 1000 euro/an sau parcare la 3-4 euro ora sau amenzi usturatoare daca esti obraznic
  • +11 (15 voturi)    
    Asta nu e tot... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:03)

    Mande [anonim]

    O alta problema majora de care nu tine nimeni cont este construirea unor iesiri suplimentare de la metrou.
    De exemplu, la statia metrou PIPERA, PRECIZIEI, si la alte statii ca Brancoveanu, Timpuri Noi, etc. e nevoie de iesite pe cealalta parte a strazii.

    La Preciziei si Pipera, se face coada uriasa de masini care stau la trecerea de pietoni pana traverseaza un metrou intreg de oameni in sir indian. Si cum metrourile vin o data la 2 minute la orele de varf, sirul e continuu. Soferii fierb si, ajung tarziu si nervosi la munca si nu e nici sigur pentru pietoni.

    E nevoie urgenta de iesiri pietonale suplimentare !!!
    • +9 (11 voturi)    
      Asta asa este (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:43)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Mande

      Confirm pentru Preciziei. Nu am masina, merg cu metroul, dar aveti perfecta dreptate - trecerea de pietoni de la Preciziei este mereu ocupata intre orele 8 si 9...
    • +9 (11 voturi)    
      nu e tot (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 18:16)

      Cirist [anonim] i-a raspuns lui Mande

      Daca ar merge bine tramvaiele in zona Pipera si Preciziei dupa modelul liniei 41 n-ar mai fi nevoie de 1000 de masini.
    • +3 (3 voturi)    
      confirm problema pt Preciziei (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:24)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Mande

      dar acolo un semafor ce tine max 30 de secunde(o banda pe sens) pt pietoni verde la 2-3 minute rezolva problema... altfel trec pietonii in sir indian exact cum zici si coada de masini ajunge la autostrada.

      Cine se ocupa de semafoare in Bucuresti. Ar trebui facuta o sesizare
    • 0 (0 voturi)    
      Buna dimineata! (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:52)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Mande

      Asta-i un lucru simplu de facut, nu necesita restructurarea completa a orasului, sau mutarea lui, precum alte sugestii.
      Indiscutabil este necesar, la Preciziei nu am mai fost de mult, dar de situatia de la Pipera m-am convins de asta, si venind cu metroul, si trecand cu masina!
      Dimineata, aglomeratie maxima, trenurile de metrou se succed la numai un minut distanta, este inadimisibil sa existe o singura iesire. Si la alte statii de metrou m-am lovit la propriu de problema asta: eu vroiam sa intru in statie, fluxul principal era pe directia opusa, dar valul de calatori debarcati din metrou bloca in intregime singura intrare!
  • +6 (12 voturi)    
    linii de tramvai dedicate?? (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 18:14)

    Cristi [anonim]

    S-a gandit cineva ca daca cele mai importante linii de tramvai ai beneficia de linii cu terasament dedicat dupa modelul liniei 41, pe care masinile nu pot sa circule, traficul in zonele aglomerate ar putea fi redus prin cresterea eficientei tramvaiului ?
    In plus de cand ne-am trezit cu Oprescu primar cele mai importante linii de tramvai nu mai circula. Asta nu o schimbam ? Ati uitat de linia 17, 34 , samd ?
  • +5 (13 voturi)    
    Masuri urgente pentru bucuresteni (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 22:39)

    Robert M [utilizator]

    Nu trebuie permis accesul masinilor in zonele centrale.
    Impozitele pe masini sunt prea mici, niste cote marite i-ar sili pe multi sa renunte la masini.
    Trebuie descurajata tranzitarea orasului de catre straini, acestia pot folosi Centura sau pot parca in afara Bucurestiului.
    Daca se vor ingusta benzile soferii vor fi descurajati sa mai foloseasca masinile.
    Avem nevoie de marirea retelei de tramvai si de prelungirea traseului de metrou usor.
    Liniile de tramvai ingradite cu borduri sunt foarte bune pentru ca nu pot fi blocate de catre soferii nesimtiti.
    Transportul public este viitorul si toti trebuie sa se obisnuiasca cu aceasta idee.
    Vesticii se pot deplasa cu biciclete in orice anotimp, inclusiv cu copii pe scaunel iar noi trebuie sa le urmam exemplul.
    Avem nevoie ca de aer de piste pentru biciclisti, doar asa ne vom putea apropia de nivelul de civilizatie al olandezilor, danezilor sau norvegienilor.
    Oamenii din nord sunt altruisti si renunta la confortul propriul pentru binele comunitatii.
    • -10 (14 voturi)    
      sa urmam exemplul (Joi, 14 ianuarie 2016, 3:25)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Da, hai sa urmam exemplul vesticilor: cum in Romania sunt din ce in ce mai putzini copii, sugerez ca pe scaunelul de pe bicicleta sa puneti un musulman.
      • +3 (5 voturi)    
        Hmmm..... ce comentariu.... (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:07)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui john70

        John, ai avut o crampa cerebrala ?
    • -2 (2 voturi)    
      as zice (Joi, 14 ianuarie 2016, 7:50)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      dupa continutul postarii ca sunteti un frustrat care nu are autoturism propriu.
      recomandarea : mutati-va in nordul plin de oameni altruisti, vezi Norvegia.
      • 0 (4 voturi)    
        dupa numele de utilizator (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:52)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        nu pari a fi roman deci poti incerca tu tari mai calde.
    • +2 (2 voturi)    
      Vremea decontului la ani de furaciune (Joi, 14 ianuarie 2016, 8:18)

      Liana [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Dvs. puneti nitel carul inaintea boilor: nu poti descuraja/desfiinta deplasarea cu mijloace proprii de transport, atata vreme cat transportul public e absolut jalnic! Nu poti incuraja devierea pe centura, atata vreme cat, de 3 ani si cateva luni, se modernizeaza centura de NV (Chiajna-Chitila) si nu pare ca se va termina prea curand! Nemaivorbind de centura de vest, sau SV. Eu merg cu masina mea, locuiesc la curte si am loc de parcare in curte, asa cum, la birou, am loc de parcare in garajul firmei. Am 4 km pana la prima statie de metrou si, ca sa ajung la birou, ar trebui sa schimb minimum doua autobuze - din cele 20 de minute cat fac cu masina, as face, probabil, vreo 50, cu cele doua autobuze si 40 cu metroul. As fi foarte fericita sa circul cu autobuzul.
      Cand am treaba in zona centrala, iau un metrou, un autobuz si, din ce in ce mai des, taxiul, pentru ca sunt tot felul de bazaconii de lucrari care impugn devierea liniilor de suprafata, pentru ca autobuzele sunt din ce in ce mai jalnice si mai nefrecventabile, pentru ca la metrou, prin octombrie, mi s-a intamplat sa astept 30 de minute si sa nu pot urca!
      V-as intreba ce om altruist merge cu bicicleta la 45 de grade la soare, cu copilul pe scaunel, sau la minus 7, prin zapada, tot cu copilul pe scaunel. Merge, probabil, in cazul tarilor cu clima temperat-oceanica, precum Olanda, sau Danemarca, dar cititi bine acolo ca la Viena gradul de utilizare a bicicletei in oras e de 7%. Eu am colegi destul de inversunati cu bicicleta, dar la vremea asta, cand e ba umed, ba ger uscat, o lasa acasa, in balcon.
      Mi se pare ca am ajuns in Bucuresti si in toata tara, sa traim direct efectele atator ani de furaciune - incep sa se vada gaurile de peste tot. Pe Bv Poligrafiei, asfaltul prost turnat, prost reparat, gropi la rigola, dar ce frumos stralucea spatiul verde in scuar...
  • -1 (3 voturi)    
    Masuri in plus (Joi, 14 ianuarie 2016, 8:26)

    liviu [anonim]

    Atentia ar trebui indreptata mai mult asupra metroului. Transportul de suprafata nu face decat sa blocheze traficul aiurea, in orice formula l-ai pune. Benzile rezervate ratb sunt o tampenie, incurca traficul mai mult, la fel si pistele de biciclete.
    Trebuie sa se egalizeze nivelul liniilor cu al soselei, sa nu mai facem cursa cu obstacole, liniie sa fie asfaltate si nu pavate sau pusa iarba pe ele, pentru a putea fi folosite ca o banda pentru circulatia rutiera.
    Trebuie parcari, sub pamant, deasupra lui dar trebuie si multe. Bucurestiul este foarte inghesuit, n-a fost proiectat nici pentru jumate din masinile care circula acum prin el.
    Trebuie terminat cu maxi-taxi in oras si cu taxiurile parcate oriunde. si unii si altii blocheaza strazile, unii mergand nejustificat de incet iar ceilalti oprind sau stationand pe unde ii apuca.
    Trebuie rute alternative de iesit si intrat in oras.
  • -2 (2 voturi)    
    solutie (Joi, 14 ianuarie 2016, 8:49)

    gopo111 [utilizator]

    se ia multa dinamita se planteaza peste tot si se arunca in aer dupa aceea reconstruiti un oras frumos care sa fie capitala asa cum trebuie, inainte de a se arunca in aer cladirile fiti siguri ca a-ti scos lumea din ele, mai putin politicieni, daca sint inauntru incuiati cu cheia sa fie siguri ca ramin inauntru
  • +1 (1 vot)    
    Preturi mici (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:14)

    gogonel [anonim]

    Preturi mici si calitate mare? ha ha ha
  • +6 (6 voturi)    
    Iar ne-am impartit in doua tabere (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:48)

    bigbrother [utilizator]

    Sper ca intr-un final sa intelegem ca in orasul asta trebuie sa traiasca toata lumea, de la soferul care nu are alta solutie decat masina personala (nu ma refer la cei pentru care masina este simbol social, stiti bancul cu "compensarea") la biciclistul care vrea sa vina cu bicicleta la birou pentru ca asa se simte el mai bine, pana la pietonul care foloseste trotuarele create pentru el nu pentru masini.

    Solutiile indicate mai sus sunt de bun simt, dar nu vor fi acceptate intr-un oras unde nu exista coerenta in decizii, fiecare primarie face ce vrea, ce drumuri vrea, pune ce taxe vrea etc.

    Poate n-ar strica sa vedem intai de la ce pornim ca sa stim unde putem ajunge:

    - putem face benzi unice pentru RATB? Sistemul nu implica doar o linie galbena, ci delimitare efectiva cu restrictiile aferente.

    - putem reduce numarul masinilor in oras, prin devierea circulatiei pe linii de centura (observati plurarul)? In Bucuresti exista o masina la 2 locuitori si aici nu sunt incluse cele care tranziteaza orasul. Logic ar fi sa fie mai rapid sa ocolesti orasul mergand cu 90km/ora decat sa se treaca prin el.

    - putem face parcari supraetajate + park&ride la intrarea in oras in locul celor actuale si in plus fata de ele? Parcarile pe orizontala ocupa spatiu care ar putea fi folosit altfel.

    - transportul in comun functioneaza ceas si este de calitate? Ultima mea experienta cu un tramvai a fost o adevarata intoarcere in timp cu 25 de ani. De la furturi si bilete netaxate, ceva trebuie facut cu aceasta regie.

    - oamenii inteleg ce trebuie sa faca? Cat timp nu exista informatii clare (semne de circulatie, indicatii etc), fiecare va face ce vrea pentru ca asa stia el.

    - politia isi face treaba? Degeaba exista restrictii, benzi unice, legi date (si clare, nu balmajeala de acum) cat timp nu are cine sa le aplice. Folosirea tehnologiei ar trebui sa primeze, iar acolo unde nu se poate, sa intervina politia.

    Desigur, toate planurile nu inseamna nimic daca Primarul & Co fura de stinge
    • +4 (4 voturi)    
      12 masuri pe care viitorii primari ai Capitalei tr (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:15)

      Pinockio [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Felicitari! Primul comentariu pertinent si cerebral!
    • 0 (2 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:54)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      dar poti sa incerci (in afara de a posta) sa incerci mai des mijloacele de transport in comun. Schimbarea incepe cu noi nu ?

      de aici deduc ca mergi cu masina zilnic: "Ultima mea experienta cu un tramvai a fost o adevarata intoarcere in timp cu 25 de ani"
      • +2 (2 voturi)    
        Nu am masina personala (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:02)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Am avut dar am vandut-o, nu se justifica ca investitie versus cat o foloseam.

        Tramvaiul l-am luat pentru ca mergeam cu cineva care este pensionar si are gratuit pe RATB. In rest folosesc metroul, stau la circa 10 minute de mers pana la cea mai apropiata statie de metrou.
  • +1 (1 vot)    
    Piste biciclete (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:05)

    Eugen [anonim]

    Un sistem viabil de piste pentru biciclete....:) in Drumul Taberei a existat sansa sa poata fi facute aceste piste.(totul fiind distrus). Din ce am observat nu se pregateste absolut nimic pentru aceste piste de biciclete!
  • -3 (5 voturi)    
    cazut de pe alta planeta (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:05)

    Cryssy [anonim]

    Eu nu stiu astia care tot vorbesc despre ridicari de masini lasate in strada si masini parcate pe trotuar de pe planeta sunt picati.
    Ba nene care ai scris articolul asta tu esti cazut in cap? Tu nu vezi care e defapt realitatea ... ca pur si simplu n-ai unde parca masina?

    Comunistii cand au construit orasele au subestimat grav numarul de masini de peste 40-60 de ani. Nu avem sosele suficient de late si n-avem locuri de parcare.

    In primul rand tre sa amenajezi locuri de parcare. La noi in Romania unica solutie e demolari de blocuri si reconstruirea la periferie. As incepe cu alea construite fara autorizatie de constructie si cu cele cu bulina rosie.

    In etapa 1 trebuie demolate blocuri si construite parcari pe 3 nivele pe locul lor.
    In etapa 2 dupa ce ai transferat o parte din masinile de pe marginea drumului spre acele parcari pe nivele, pot fi eliminate parcarile de pe marginea drumului si pot fi largite drumurile cu inca o banda pe sens.
    • +2 (4 voturi)    
      "bai nene" (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:59)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Cryssy

      daca nu ai unde parca nu mai pleca cu masina de acasa. Sau daca nu ai unde parca acasa poate e cazul sa nu mai ai masina. ce zici? eu zic ca locurile de parcare ar trebui sa aiba pretul de 1000 euro/an gen. adica licitatie taica.

      nu e obligatori sa ai masina cum nu e obligatoriu sa ai loc de parcare oriunde si mai ales loc de parcare de resedinta la 80 de lei /an. Masina in orasele civilizate este lux. Necesitate e autobuzul, metroul, tramvaiul... etc

      In strainatate nu cere nimeni parcare... stii de ce? pt ca in fata unei cladiri de birouri (unde lucreaza 3000 de oameni) exista 20 de locuri de parcare. Sunt arhisuficiente. Stii de ce? Pt ca costa 3 euro ora.

      Mi se pare nesimtire maxima sa zici da-mi loc de parcare altfel parchez unde am chef. hai sa zicem da-mi salariu mai mare altfel ma apuc de furat.
  • +3 (3 voturi)    
    MINCIUNI (Joi, 14 ianuarie 2016, 13:21)

    sun [anonim]

    in timp ce noi palavragim vad cu ochii mei cata coruptie este in primarii numai cand vad cum s-au ridicat 2 cladiri private la piata sudului chiar in buza soselelor( pe Olenitei si pe vacaresti fara a se respecta retragerea celorlalte cladiri. Constructiile sunt facute pe terenuri jefuite de cei din primarii! Nici ,, dracu ,, nu ne mai vindeca de coruptia asta fara margini. Halal tara


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică