Contractele de intretinere a strazilor incheiate de Primaria Capitalei in 2011 au expirat pe 2 octombrie 2015, iar de atunci de astuparea gropilor de pe cele 500 de strazi administrate de municipalitate se ocupa doar cei noua angajati ai Administratiei Strazilor desemnati pentru asta. Primaria a lansat in martie licitatia pentru incheierea unor noi contracte, insa procedura nu a fost finalizata, dupa ce se vor desemna castigatorii urmand si contestatiile. Daca pana acum situatia este sub control, dupa perioada de iarna Bucurestiul este plin de gropi si este greu de crezut ca cei noua oamenii vor putea face fata, daca nu se finalizeaza licitatia.

Groapa asfaltFoto: USER UPLOADED

"In prezent Administratia Strazilor are in curs de derulare procedura de licitatie privind lucrarile de raparatii drumuri. Pana la atribuirea contractelor se lucreaza cu Sectia de Exploatare si Intretinere Drumuri din cadrul Administratiei Strazilor, care are 9 oameni disponibili pentru acest tip de lucrari", se arata

La inceputul acestui an, in luna martie, Administratia Strazilor Bucuresti a scos la licitatie alte sase acorduri - cadru, cate unul pentru fiecare sector, pentru lucrari de reparatii drumuri aferente retelei stradale din Municipiul Bucuresti - proiectare si executie. Pentru fiecare sector, institutia este dispusa sa dea maxim 40 milioane lei fara TVA pentru o perioada de 4 ani.

Primaria Capitalei a platit in ultimii patru ani pentru intretinerea bulevardelor principale din Bucuresti circa 765 milioane de lei, adica 170 milioane de euro, potrivit informatiilor furnizate de municipalitate la solicitarea HotNews.ro. Contractele pentru aceste servicii au fost incheiate in 2011 si au expirat pe 2 octombrie 2015. In principal, acesti bani au fost folositi pentru astuparea gropilor din carosabil, inlocuirea bordurilor, reparatiile de intretinere anuala a strazilor, dar si modernizarea trotuarelor de pe anumite artere din Capitala - Calea Victoriei, bd. Elisabeta, Magheru, str. CA Rosetti.

Cele 170 milioane de euro au ajuns in buzunarul firmelor Tehnologica Radion, Delta ACM, Euroconstruct, Straco Grup, Strabag si Procons. Desi se cheltuiesc foarte multi banii, nu se poate spune ca strazile din Bucuresti arata impecabil, mai ales dupa sezonul rece, marile bulevarde fiind pline de gropi.

Valoarea totala estimata a contractelor incheiate cu cele 11 companii, pentru perioada 2011 -2014, este de 1,46 miliarde lei fara TVA (aproximativ 347 milioane euro). Din aceasta suma, care era maximala, municipalitatea a platit circa 765 milioane lei (170 milioane euro, banii fiind impartiti astfel:

Pachet 1- Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului initiala a contractului cadru - 281.897.426 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 173 000 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015)

Pachet 2 - Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului - 270.764.895 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 132 000 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015)

Pachet 3 - Asocierea Delta ACM 93 & Eurovia Construct International & Drum Concept & Global Service Proiect. Valoarea contractului 194.818.968 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 140 000 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015)

Pachet 4 - Asocierea Straco Grup & Strabag. Valoarea contractului: 194.444.394 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 125 000 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015)

Pachet 5 - Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului: 229.977.934 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 110 100 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015)

Pachet 6 - Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 235.005.612 lei fara TVA. Valoarea platita efectiv - 84 000 000 lei (perioada 2011 - octombrie 2015).

Primaria Capitalei are in administrare circa 500 de strazi, in principal bulevardele principale si cele pe care circula RATB, restul strazilor fiind in administrarea sectoarelor, iar acolo sunt incheiate alte contracte pentru intretinere/reparatii.