UPDATE - FOTOGALERIE Vot decisiv pentru viitorul Bucurestiului. Marti se decid schimbari majore in centrul Capitalei, cu impact urias asupra traficului auto si aspectului orasului. Consilierii nu au aprobat proiectele

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 28 decembrie 2015, 14:35 Actualitate | Administratie Locala

Colaj articol PIDU
Foto: Hotnews
Soarta centrului Bucurestiului se decide pe 29 decembrie, exact intre Craciun si Revelion. In sedinta de marti, Consiliul General al Municipiului Bucuresti decide soarta unuia dintre cele mai importante proiecte pentru Capitala: reamenajarea unor spatii publice si parcuri din centrul orasului. Aceste proiecte ar da in sfarsit o fata civilizata acestor spatii publice care in prezent sunt folosite drept imense parcari, insa pentru reamenajare sunt propusi pentru taiere circa 500 de arbori. Proiectantii spun insa ca vor inlocui arborii taiati, o mare parte batrani si degradati, cu arbori noi si la final se va ajunge la un numar mai mare de copaci.

  • UPDATE Consiliul General al Municipiului Bucuresti a respins cele sase planuri urbanistice zonale. Acestea vor fi rediscutate dupa sarbatori

Cele sase mari proiecte ce vor fi discutate si votate de consilierii bucuresteni sunt reamenajarea bulevardului Unirii intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si transformarea in spatiu pietonal, reamenajarea Pietei Constitutiei si amenajarea unei parcari subterane, reamenajarea Pietelor Cantacuzino si Lahovary si amenajarea unor parcari subterane, reamenajarea spatiului verde de la Sala Palatului, a parcurilor Izvor si Sfintii Apostoli, dar si revitalizarea zonei de la Piata de Flori.

Proiectele care au stranit cele mai mari controverse au fost reamenajarea bd. Unirii, unde se propune taierea a circa 50 de arbori, dar si reamenajarea Parcului Sfintii Apostoli, unde se taie peste jumatate din copaci. Proiectantii spun ca o mare parte dintre arborii care se taie sunt batrani si bolnavi si se va planta in compensare, astfel ca la final vor fi mai multi arbori decat inainte de inceperea proiectului. HotNews.ro va prezinta o analiza cu arborii taiati si planuri cu taierile marcate.


Pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu General de marti se afla urmatoarele proiecte:
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ - Piata Constitutiei - Antim - B-dul Unirii Plan Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ  Piata Cantacuzino - Piata Lahovary, Plan Integrat de Dezvoltare Urbana - Zona Centrala"
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ - Parc Sfintii Apostoli - Podul Calicilor Plan Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ - Parc Izvor - Pod Mihai Voda Plan Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ - Spatiu Public Sala Palatului Plan Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"
- Plan Urbanistic Zonal - PUZ - Rahova - Uranus - Piata de Flori Plan Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"

Aceste proiecte urmeaza a fi depuse pentru a se obtine fonduri europene nerambursabile in valoare de circa 200 milioane de euro. Contractul pentru realizarea proiectulului a fost semnat in 2010 cu un consortiu de firme. Valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, mai mult de jumatate din bani fiind deja platiti.

  • Ce propune fiecare proiect in parte si cati arbori se taie

Bulevardul Unirii - Piata Constitutiei - Manastirea Antim - 53 arbori propusi taiere


Primul proiect pus in dezbatere de Primaria Capitalei prezinta reamenajarea unitara a Pietei Constitutiei, a bulevardului Unirii, bucata cuprinsa intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si zona aferenta Manastririi Antim, aflata in spatele bulevardului Unirii.

"Diminuarea traficului in aceasta zona prin implementarea etapizata a propunerilor va crea un mediu propice pentru interzicerea circulatiei auto in zona acestui tronson de pe Bd-ul Unirii, permis fiind doar accesul transportului public pentru sustinerea mobilitatii prin intermediul mijloacelor de tranport blande si totodata pentru facilitarea tranzitarii acestui tronson intr-un timp mult mai scurt", spun arhitectii.

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran de la Piata Constitutiei pentru decongestionarea traficului si eliminarea parcajelor supraterane din aceasta zona, masura esentiala pentru redarea spatiului suprateran pietonului. A doua etapa presupune ridicarea la acelasi nivel a partii carosabile cu trotuarul si tratarea unitara a pavimentului din Piata Constitutiei, zona Manastirii Antim si a Bd-ului Unirii, precum si realizarea amenajarilor peisagistice si urbanistice in zona de interventie conform PUZ-ului.



Simulare cum vor arata cafenelele de pe BD. Unirii;  FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Bd. Unirii dupa reamenajare: FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Etapa a treia se realizeaza pentru restructurarea circulatiei pe Bd. Unirii prin reducerea suprafetei carosabile la doua benzi pe sens si eliminarea parcajelor laterale, precum si diminuarea numarului de parcari din zona Antim. Restructurarea partii carosabile se va realiza prin delimitarea fata de pietonal prin bolarzi si largirea zonei pietonale aferente fantanilor.

In etapa a patra se propune restructurarea circulatiei auto si pietonale de la nivelul Bd-ului Unirii prin reducerea traficului la un fir pe sens si concentrarea acestuia pe zona de nord fata de axul central, extinderea pietonalului in partea de sud pentru realizarea unei zone deschise pietonale si accesarea spatiului din jurul fantanilor, realizarea pistelor de biciclete, dar si amenajarea peisagistica si urbanistica a spatiilor publice din zona de interventie. Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi.

"Datorita latimii mari a bulevardului si a promenadei nou create, pistele duble de biciclete amplasate pe ambele laturi ale bulevardului vor activa trotuarele din proximitatea magazinelor si a pavilioanelor. Acestea nu vor mai fi piste de tranzit, ci pentru plimbare. De asemenea, amplasarea pistelor intre aliniamentele de copaci ar separa spatiul promenadei in doua", spun proiectantii.

Din 766 de arbori cat se afla in zona, vor fi desfiintati 53, dar la final, prin replantari, proiectantii sustin ca se va ajunge la 964 arbori.



Arborii propusii cu taiere, marcati cu rosu si portocaliu


"In zona Manastirii Antim, sensul si numarul benzilor de circulatie auto se va pastra, in schimb se va modifica traseul lor, in sensul eficientizarii, astfel castigandu-se spatiu pietonal si spatiu verde. Parcajele auto se vor mentine de o parte si de alta a circulatiei auto, insa vor fi in numar mai mic decat in prezent (existand Parcarea din piata Constitutiei). Zona din fata Manastirii Antim (la intersectia str. Justitiei cu str. Antim Ivireanu) va fi zona pietonala, cu acces auto ocazional pentru parcajele manastirii, parcajele riveranilor si accesul in curtea manastirii. Pentru accesibilizarea zonei se va crea un spatiu public de legatura primitor intre Bulevardul Unirii si Manastirea Antim", explica arhitectii.

"In prezent, bulevardul Unirii nu dispune de o infrastructura propice pentru pietoni si biciclisti, de mobilier urban sau de un sistem de iluminat adecvate, vegetatia este neintretinuta si partial uscata si degradata, iar fantanile nu sunt functionale. Fiind un reper important la nivelul orasului, avand o latime considerabila a partii pietonale si beneficind de prezenta vegetatiei si a fantanilor, bulevardul are potentialul de a deveni un spatiu public important. In Piata Constitutiei, tipul de ocupare al terenului, in acest caz, domeniul public, este parcarea supraterana, fiind utilizata numai ocazional ca spatiu de evenimente, pentru concerte, targuri sau expozitii. Zona Manastirii Antim este greu accesibila si destructurata", spun arhitectii.


Piata Lahovari si Piata Cantacuzino - 13 arbori propusi taiere

Al doilea proiect propune reamenajarea Pietelor Cantacuzino (piata dintre Parcul Icoanei si Parcul Ioanid) si Lahovari si a strazii Eremia Grigorescu care le leaga. Sub Piata Cantacuzino si Lahovari ar urma sa se construiasca doua parcari subterane.

In prezent, pe amplasament, se afla 37 de arbori si se propun pentru taire 13 arbori. La final, datorita plantarilor se va ajunge la 73 arbori, sustin proiectantii.


Proiectul isi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel incat sa se pastreze statuia lui Alexandru Lahovari, vor fi plantati arbori, locurile de parcare reconfigurate si imputinate, iar accesul masinilor va fi permis in special la Spitalul Oftalmologic.



Simulare cum va arata Piata Lahovary dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Pentru Piata Alexandru Cantacuzino, proiectul isi propune reorganizarea traficului rutier astfel incat sa se realizeze o trecere pietonala intre cele doua parcuri din zona. Dupa finalizarea constructiei parcajului subteran, spatiul de deasupra va fi amenajat cu arbori.



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Parc Sfintii Apostoli - Podul Calicilor - 76 arbori propusi taiere


Proiectul propune in principal reconstruirea fostului pod al Calicilor peste Dambovita si conectarea centrului vechi al orasului cu zona din spatele Palatului de Justitie. In plus, se propune reamenajarea parcului Sf. Apostoli, construirea unui parcaj de circa 300 de locuri sub o parte din parc, si regandirea circulatiei auto din zona.

Din 364 de arbori, sunt propusi pentru taiere 76 de arbori din intreaga zona - 45 fiind in declin biologic.

Daca ne uitam strict la arborii din parc, circa jumatate sunt taiati.




Ce arbori se taie in parcul Sf. Apostoli: arborii propusi spre taiere sunt marcati cu portocaliu si rosu

"Propunerea are ca obiectiv reabilitarea in ceea ce priveste traficului, functionala, morala si economica a zonei, prin amenajarea unui traseu pietonal si de bicilisti, refacerea spatiilor verzi din parc si de alianiament si mai ales realizarea unei legaturi pietonale intre cele doua maluri ale Dambovitei in dreptul fostului pod istoric al Calicilor. Conexiunea cu Bd. Unirii, important factor in revitalizarea zonei, se poate obtine prin crearea unor zone de servicii parter in imediata vecinatate a blocurilor, incurajandu-se traversarile si achizitiile din partea PMB pentru refunctionalizarea parterelor. Copacii de aliniament existenti pe strazile Danielopol si Sf. Apostoli se pastreaza si se protejeaza pe perioada lucrarilor si se toaleteaza (daca evaluarea lor recomanda aceasta). Pe o sectiune a str. Sf. Apostoli se introduce un al treilea rand de arbori care intareste plantatia de aliniament si care permite deopotriva pietonilor si biciclistilor sa experimenteze parcursul strazii ca o alee plantata. Catre limita sudica a amplasamentului, reamenajarea prevede completarea plantatiei existente in imediata vecinatate a blocurilor catre bulevardul Unirii. Se propune inlocuirea arborilor degradati. In ceea ce priveste arborii desfiintati datorita noii amenajari, acestia sunt in cuantum total de 31. Numarul de copaci aproape ca se dubleaza in propunere, intrucat totalul acestora insumeaza in prezent 364 copaci, iar noua amenajare propune 537 de copaci, dintre care 288 sunt copaci pastrati din situatia initiala. Intreaga suprafata a parcului Sf. Apostoli face obiectul acestei reamenajari", spun proiectantii.


Simulare cum va arata parcul Sf. Apostoli dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Podul Calicilor; FOTO: Re-act Now Studio

Cum se restructureaza circulatia

Etapa 1


In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran Sfintii Apostoli, a Podului Calicilor si realizarea acceselor pietonale si carosabile in subteran. Aceste interventii au rolul de a decongestiona traficul in zona si totodata de a elibera zona supraterana si de a reda spatiul pietonului. Pentru atingerea acestor obiective, viteza traficului auto va fi redusa la 30 km/h si se vor amenaja intrarile in parcarea subterana. Parcarea subterana va cuprinde la nivel subteran spatiile de parcare pentru autoturisme cu cca. 300 de locuri.

Etapa 2
In aceasta etapa se va realiza reconfigurarea profilului strazii Palatul de Justitie, prin realizarea unor spatii verzi tampon pe limia de proprietate a Palatului de Justitie si
totodata prin realizarea unui rand de parcari supraterane de acostament in partea de nord a parcului.

Etapa 3

In etapa a treia se va realiza uniformizarea pavimentului si ridicarea partii carosabile la acelasi nivel cu pietonalul, comform reglementarilor, precum si amenajarea peisagistica
a parcului Sfintii Apostoli. Pentru suprafetele carosabile pantele, rampele si racordurile vor fi configurate astfel incat sa fie asigurat accesul persoanelor cu dizabilitati locomotorii in
spatiile publice. Traversarile si trecerile de pietoni vor fi prevazute cu covoare tactile pentru nevazatori si deficienti de vedere prin insertii metalice in pavajul de granit. Circulatia velo
este posibila in ambele sensuri si sunt prevazute parcari de biciclete. Intersectiile vor avea semaforizare suplimentara pentru biciclisti. Dispunerea bolarzilor va tine cont de accesele
spre proprietati private.
Mobilierul urban propus va fi alcatuit din obiecte cu dublu rol, functional si de reper, obtinut prin designul unitar in cadrul proiectelor parte a traseului prioritar pietonal si de
biciclisti: rol preponderent functional (bolard, loc de stat, cos de gunoi, rastel de biciclete, inel protectie pentru copaci etc.) sau rol preponderent de oriectare si semnalizare (stalpi
de iluminat, totem, afisaj pentru reclame, insertie metalica in pavaj).

Etapa 4
In etapa finala se va realiza pietonizarea strazii Palatul de Justitie, astfel incat se vor elimina parcarile supraterane si se va extinde suprafata pietonala de la nivelul parcului.

Parcul Izvor - reconstruirea Podului Mihai Voda - 201 arbori propusi taiere

Proiectul pus in dezbatere publica propune regandirea zonei Parcului Izvor - Brezoianu - Lipscani. Astfel, podul Mihai Voda, demolat in 1977, ar urma sa fie reconstruit, iar zonale de la cele doua capete ale podului (scuarul si strada Lipscani si scuarul Izvor) vor fi reamenajate si se vor construi doua parcari subterane.

 "Strada Lipscani va fi reamenajata. Se va scoate circulatia auto de pe segmentul dintre Strada Radu Elie si strada Anghel Saligny. Pavajul, mobilarea si iluminatul se vor face unitar pentru intreaga suprafata", explica arhitectii. La celalalt capat al podului, in scuarul Izvor va fi amenajat un amfiteatru.

Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei printr-o artera de decelerare. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 164. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/in Strada Libertatii", explica arhitectii.





Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Si Parcul izvor va primi o alta fata. "Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda", explica arhitectii.

In total, din 2068 de arbori aflati pe amplasament, proiectul propune desfiintarea a 201 arbori, dar in final se va planta in compensare si se va ajunge pana la 2146 arbori.

Spatiul verde de la Sala Palatului - 137 arbori propusi taiere


Potrivit proiectantilor, parcarea de la suprafata va fi desfiintata, iar masinile vor fi duse in parcarea subterana care se va amenaja sub acest spatiu, iar in fata Salii Palatului vor fi amenajate gradene si fantani arteziene.

Cele doua parculete din stanga si din dreapta salii vor fi si ele reamenajate, iar vizitatorii vor putea sta in doua spatii gen "acvarii de sticla, transparente", unde vor putea bea un ceai sau o cafea. "Vrem ca acest spatiu sa nu fie animat doar cand este un spectacol la Sala Palatului ci in fiecare zi, pe toata durata zilei", a declarat pentru HotNews.ro Mario Kuibus, proiectantul acestui spatiu.


Simulare cum va arata spatiul de la Sala Paltului dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Din 406 arbori si arbusti existenti pe amplasament, se propune desfiintarea a 137. La final insa se va ajunge la un numar de 428 de arbori si arbusti prin replantari.


Reamenajare Piata de Flori - 16 arbori propusi taiere


Zona Uranus a fost un cartier rezidential care a devenit o zona reziduala in urma demolarilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi si mai dinamice artere comerciale din capitala, a fost izolata in urma insa constructiilor si schimbarilor realizate in perioada regimului comunist. Piata de Flori va fi reamenajata si modernizata, iar in subsol va fi construita o parcare subterana cu 360 de locuri. In zona se va realiza si un traseu pietonal.

"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.


Simulare cum va arata Piata de Flori dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.

In prezent, pe amplasament, se afla 22 de arbori si se propun pentru taire 16 arbori. La final, pe amplasament vor fi tot 22 de arbori datorita replantarilor.


Ce se intampla daca proiectele vor fi adoptate de CGMB


Urmatorul pas este sa se depuna dosarele pentru finantare europeana. Daca se aproba finantarea, urmeaza sa se faca licitatiile pentru desemnarea constructorilor si realizarea proiectelor tehnice pentru executie. Cel mai optimist termen pentru inceperea efectiva a lucrarilor este undeva in 2018, daca primarul Capitalei si le va asuma.










37090 vizualizari
  • +6 (36 voturi)    
    Foarte prost proiect.... (Luni, 28 decembrie 2015, 14:49)

    Archangel [anonim]

    Bineinteles ca acolo unde e de infruptata din 200 mil eur, toate partidele din Consiliul General isi vor da mana ca firmele de constructii ale camarilelor aferente ce asteapta.....

    Daca proiectul s-ar limita la parcarea subterana de la Palatul Parlamentului ar fi ok ....dar sa desfiintezi practice unul din putinele bulevarde cu traffic fluid din Bucuresti pt panselute si borduri si pavele din marmura (lui Videanu, probabil) mi se pare o risipa lipsita de o justificare obiectiva...

    Vai noua, automobilistilor bucuresteni ca sa nu mai vb de scaderea implicita a valorii apartamentelor din zona ce se vor vedea peste noapte lipsite de acces riveran la un mare boulevard (proprietarii automobilisti probabil se vor echipa peste noapte cu biciclete si scutere sau isi vor lasa masinile la cca 2 km de casa, in mareata parcare subterana care, ce sa vezi, va percepe o taxa si pt riverani....concesiunea probabil catre firma unui politruc de soi si gata treaba!!! ca la romani....
    • +10 (12 voturi)    
      Mai e cava (Luni, 28 decembrie 2015, 18:24)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Archangel

      Au terminat proiectul cu lacurile? Că termenul era 31 dec 2015. Mai sunt câteva zile...
      Ne apucăm de alte șantiere?
    • -6 (8 voturi)    
      pai si ce? (Luni, 28 decembrie 2015, 18:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Archangel

      Acu' parcheaza fara sa plateasca? :O
    • +11 (13 voturi)    
      care panselute?.. (Marţi, 29 decembrie 2015, 0:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Archangel

      betoane peste tot. astia nici macar nu sunt in stare sa scoata o minciuna cap-coada. cine o sa plece din centrul vechi peste podul ala ca sa viziteze un parculet de cativa metri incadrat de blocuri si tribunal? bicicletele din poze sunt de decor.. de unde pana unde? mergi cu bicicleta in portbagaj, parchezi in subteran si dup-aia te duci in centrul vechi (unde toate cladirile's cu bulina rosie) sa bei o bere asteptand cutremurul?.. se vor inghesui studentii de la ASE pe peticul ala de iarba din Piata Lahovari dupa renovare.. pe unde masini electrice vor trece cu 10km/h si vor opri automat la fiecare trecere de pietoni?
      bani irositi. PNL+PSD = USL.. acelasi USL care l-a pus pe Oprescu la conducerea Primariei Bucuresti. e timpul sa va intrebati vecinii cu cine voteaza. fiecare vot conteaza si sunt multi care inca nu inteleg ce se intampla.
  • +3 (55 voturi)    
    Fara masini ! (Luni, 28 decembrie 2015, 15:09)

    Robert M [utilizator]

    Nu vrem masini in Bucuresti, vrem sa avem o capitala curata.
    Soferii polueaza cu buna stiinta si ne imbolnavesc.
    Toate masinile care tranziteaza centrul orasului trebuie impozitate suplimentar, cu aproximativ 100 de euro pe luna.
    Din banii incasati putem construi piste de biciclisti si eventual le putem incalzi in perioada rece.
    Oamenii vor fi mult mai ferici daca vor invata sa se deplaseze pe bicicleta.
    • +13 (35 voturi)    
      Piste de bicicleta incalzite? (Luni, 28 decembrie 2015, 16:13)

      Pardica [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Bine Robert!

      Sper din impozitul asta de aproximativ/doar/numai 100 euro pe luna sa se infiinteze si niste scoli pentru biciclisti - unde sa invete sa opreasca si ei la semafoare fara sa se mai strecoare printre pietonii care au verde.

      Sau.. poate sa ii impozitam pe automobilisti cu 100 de euro pe luna, cu vreo 20 de euro pe biciclisti - si construim niste trotuare (incalzite?!) pentru pietoni - si mai eco decat biciclistii!
    • -6 (40 voturi)    
      raspuns (Luni, 28 decembrie 2015, 16:19)

      iuuuhluzfi [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      du-te dracului!
    • +24 (36 voturi)    
      nici macar de prasila! (Luni, 28 decembrie 2015, 16:21)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      desi nu sunt automobilist,tin sa te anunt ca nu oricine poate sa dea la pedale dintr-un cap al altuia al Bucurestiului.sa-ti mai pun si doua papornite pe ghidon,si mai vb dupa aia.dar deh,e plina tara de ''verzi'' sau oameni cu afectiuni pulmonare.sau mai rau,hipsteri.
      • -1 (19 voturi)    
        Trebuie sa vrei (Luni, 28 decembrie 2015, 21:12)

        Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Multi dintre cei care sunt impotriva bicicletei au probleme de sanatate si sunt supraponderali.
        Ei nu suporta sportul si deplasarea pe doua roti si cotizeaza la bugetul benzinarilor.
        Soferii sunt impotriva progresului si nu vor sa accepte ca oamenii civilizati din vest renunta la masini.
        • +7 (9 voturi)    
          Nu sunt de acord! (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:05)

          Cristina [anonim] i-a raspuns lui Robert M

          Problema noastra este ca vrem sa avem trafic precum in Olanda, insa noi nu suntem...Olanda! Nici ca civilizatie, nici ca infrastructura, nu putem lua un model de-a gata, pe care sa il implementam identic in Romania! Au facut piste de biciclete in Herastrau! Le-au vopsit FIX in centrul aleilor, in loc sa le faca in dreapta sau in stanga, doi oameni care se tin de mana nici nu au loc, in unele portiuni, sa mearga in paralel! Am fost lovita o data de o biciclista care mergea in zig-zag pe aleile din acest parc, nu mai ai siguranta nici macar acolo, trec unii in viteza pe bicicleta, daca esti cu copilul trebuie sa il tii non-stop de mana, ocolesc vara pe jos parcul Herastrau de 20 de ani, in ultimul timp am renuntat de teama sa nu fiu lovita. Eu sunt si sofer si, pana cand nu mi se ofera un transport performant in comun curat, fara mirosuri dizgratioase din partea unor calatori (ma rog, problema cu igiena nu e chiar problema statului!) si in care autobuzele sa aiba un orar pe care sa il respecte, nimeni nu ma poate obliga sa renunt la masina! Nici pe bicicleta nu doresc sa merg, decat in timpul liber, nu pot merge la birou in fusta, pantofi cu toc si sacou, cu mapa de documente si geanta, sa risc sa fiu jefuita din mers, sa ajung transpirata toata, pe viscol, pe ploaie, in pericol sa cad si sa ma lovesc, doar ca asa merg "eco"! Inteleg ideea cu protejarea mediului, dar, in acelasi timp, nu uitati ca suntem in 2015! Fiecare epoca are mijloacele ei de transport, de fapt, asta inseamna progres! Fara revolutia industriala, de ex, am fi ramas si acum in trecut. Nu sunt de acord nici cu stricarea unor bulevarde frumoase si functionale, cum este Bd. Unirii. Fantanile merg vara, nu e adevarat ca sunt stricate, copacii aceia nu trebuie taiati, si asa avem putina vegetatie in oras. Planteaza altii? Cati ani le trebuie sa ajunga de marimea asta? Bulevard pietonal? Magazine, baruri si restaurante? De asta avem nevoie? Nu avem destule? Rascolim tot orasul? Ramam ca porcii?
      • +8 (8 voturi)    
        oricine? (Marţi, 29 decembrie 2015, 0:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Point

        ai inteles gresit. nu oricine.. ar falimenta farmaciile!.. :)
        totusi, scenariul tau nu crezi ca e putin exagerat? oare toti soferii bucuresteni traverseaza zilnic orasul "dintr-un cap al altuia"?
        pentru oricine are de plimbat 2 papornite, avem ratb si metrorex.. daca papornita e autentica, avem si taxi-uri cu numere de Ilfov.. sa le oferim "turistilor" o mostra autentica de sofer bucurestean.
        realitatea trista este ca oricine poate, dar multi nu inteleg. daca luam la intamplare 100 de copii de 1 an din Bucuresti si-i crestem in Copenhaga sau Amsterdam, cati dintre ei vor merge la scoala si la facultate pe bicicleta?
    • -2 (14 voturi)    
      de acord cu dvs (Luni, 28 decembrie 2015, 17:45)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      cei care nu mai știu sa meargă pe jos (maniaci, indivizi care cred că așa își arată importanța, puturoși) se sinucid mai devreme din cauza sedentarismului lor. Asta ar fi problema lor, dar problema tuturor (inclusiv a copiilor celor numiți mai sus) este poluarea pe care ei o fac. Am mașină, dar prin oraș circul cu RATB sau pe jos. Știu ce mi se va răspunde, că unii duc copiii la grădiniță (dar asta durează doar câțiva ani), că stau departe de locul de muncă (și eu am stat. dar nu mi-am schimbat modul de viață), că se grăbesc (de parcă statul în coloana de mașini le scurtează drumul cine știe cât), etc. Mașina este pentru drumuri lungi, pentru cărat greutăți mai mari (dar asta e necesar rar). Nu mergi cu mașina asa cum am văzut destui până la colțul străzii sau ca să cumperi din piață ceva mai ușor de 10 kg, astea sunt mofturi și fitze. A merge pe jos este o oportunitate de mișcare care nu trebuie ratată. Eu nu folosesc nici liftul, și mă bucur de orice drum pe care îl pot face pe jos.
      • +7 (7 voturi)    
        In dezacord cu dvs (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:18)

        Cristina [anonim] i-a raspuns lui verdeata

        Nu va suparati, nu suntem toti la fel, ce-mi place mie sau mi se potriveste mie, nu e neaparat necesar sa vi se potriveasca dumneavoastra si viceversa! Nu generalizati si nu jigniti oamenii facandu-i "maniaci" si "puturosi", doar pentru ca au alte opinii si preferinte! Suntem niste oameni liberi, avem libertatea de a alege cu ce mijloc de transport dorim sa circulam, nu ma poate obliga nimeni sa merg la serviciu 14 km pe jos, cu autobuzul care intarzie, e puhoi de lume transpirata, care a mancat usturoi sau sa merg cu bicicleta, in costum de birou, cu tocuri, sa ajung transpirata si batuta de soare, viscol sau ploi, riscand sa iau si vreo cazatura pe asfalt! Numai eu pot sa hotarasc pentru mine daca vreau, pot sau am chef sa merg pe jos sau sa merg cu liftul! De unde stiti ca nu fac miscare la sala sau alergand in timpul liber prin padurea Baneasa sau prin parc?
    • +6 (6 voturi)    
      OK, dar fără (Luni, 28 decembrie 2015, 18:22)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Actuala centură pe 3 ( trei ) benzi pe sens, cu alta tip autostradă între A1-A2-A3 și cu strapungeri spre toate cartierele, nu se poate scoate traficul din centru.

      Proiectele au mult beton și puțn spațiu verde - dacă se taie sute de copaci bătrâni și se înlocuiesc cu tuia, nu se compensează nici 5% ce se va tăia.
    • +5 (17 voturi)    
      mi se pare corect (Luni, 28 decembrie 2015, 18:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Da' io vreau si aer conditionat vara pe pista. Pai ori suntem biciclisti, ori nu mai suntem... ce mama dracu'!

      + ca circulatia pe Calea Victoriei ar trebui interzisa total pentru auto. De cand a dat frigul, pista dedicata pentru biciclete este full.
      • +6 (6 voturi)    
        Pista de pe Victoriei trebuie desfiintata urgent (Miercuri, 30 decembrie 2015, 1:02)

        idsoc [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        E una dintre cele mai mari mizerii lasate mostenire de Oprescu acestui oras pe fondul unei propagande media total diproportinate fata de gradul de utilizare.
      • +1 (1 vot)    
        Trebuie filmat traficul pistei si dat la stiri (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:22)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Sa vada toata lumea ca e un moft, da' un moft care sugruma circulatia pe o artera principala. Si cand or iesi si hipstarii la manifestitatie sa le pui si lor imaginile. Nu poti sa faci asa ceva unui oras ca sa faca unii plimbari de duminica cand e vreme buna.
  • +18 (20 voturi)    
    Vot decisiv ar fi sa-i zburam pe toti din CGMB (Luni, 28 decembrie 2015, 15:13)

    mihai [anonim]

    Si sa-i luam la puricat unul cate unul pentru averile uriase cumulate prin firme fantoma abonate la bugetul primariei. Asta e votul decisiv. O sleahta de hoti. Auzi la ei. "vot decisiv".
    • +9 (11 voturi)    
      ... imi place momentul... (Luni, 28 decembrie 2015, 16:10)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ... care a fost ales :"... 29 decembrie, exact intre Craciun si Revelion ".
      ( Nu au avut timp pt aceasta tot anul ?! Cam miroase ).
  • +20 (24 voturi)    
    Bdul Unirii (Luni, 28 decembrie 2015, 15:20)

    Alexandru [anonim]

    Dl. Kuibus si sustinatorii sai din PMB se incapataneaza sa ne livreze un proiect, pe care noi, locuitorii din zona, il consideram nereusit si nepractic.
    1. Cum isi imagineaza dl. Kuibus ca poate fi redistribuita circulatia infernala de pe bdul Unirii dupa reducerea acesteia la un fir pe sens? Pe unde? Pe Regina Maria si Splaiul Unirii ? Pai arterele astea doua sunt infernale si acum, d'apai atunci !
    2. Cum isi imagineaza ca cineva care sta la mijlocul bulevardului sau la capatul dinspre Piata Unirii se va duce pana in parcarea din Piata Constitutiei sa-si ia masina?
    3. Ce garantie avem ca nu va iesi un kitsch ca portiunea cealalta a bulevardului, Piata Unirii - Piata Alba Iulia? Dupa ce functionarii si primarul Oprescu i-au lasat pe Robert Negoita si Fane Dumitrascu sa amenajeze dupa propriul lor gust acea portiune, betonand jumatate din spatiile verzi de pe acest bulevard, taind toti copacii vechi si plantand platani noi, montand pergole colorate, iar PMB ne spune ca i-a dat amenzi dar nu a depus plangeri penale si nu a blocat proiectul incearca sa ne convinga acum ca acum va fi mai bine? De ce nu a fost consultat Ordinul Arhitectilor din Romania din timp si implicat in acest proiect? Acum posticipat, dl. Kuibus incearca cumva o ratificare informala dupa epuizarea dezbaterii publice.
    Daca proiectul va fi aprobat, va fi atacat in instanta !
    • +8 (12 voturi)    
      Brainwashing (Luni, 28 decembrie 2015, 15:59)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Bat shaua ca sa priceapa calul, dupa aia se apuca de stricat, betonat, pavele si borduri cat cuprinde.
      Unii au construit mai intai strazile de viteza si chiar autostrazile...prin oras. Romanul vrea sa faca asta acum, cand e plin de blocuri.
    • +5 (7 voturi)    
      Piata Unirii (Luni, 28 decembrie 2015, 18:44)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Pai pentru cei din capatul spre Unirii EXISTA parcare: la Unirea!
      In plus, mai exista: statii de metrou, statii de autobuz, statii de tramvai... samd...
      Care-i problema? nu pot sa le foloseasca?
    • +12 (12 voturi)    
      Hotie suburbana (Luni, 28 decembrie 2015, 20:12)

      Orasean [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Proiectele sunt de o calitate submediocra!
      Pentru un arhitect ce ar trebui sa se respecte, este jenant!
      Din marea majoritate a planselor de prezentare lipseste SUBIECTUL!
      Aranjamente maneliste cu personaje umane, multe iesite din scara, majoritatea fara nici o legatura cu iluminarea (naturala, sau artificiala) ce caracterizeaza scena s.a.m.d.
      Singura explicatie o putem intui din graba cu care au fost promovate la pachet, la sfarsit de an, atunci cand nimanui nu-i arde de probleme serioase, asa ca majoritatea vor vota ca oile (nu ca ar fi prima, sau ultima data!).
      Alatarandu-se si slujind un astfel de demers mafiot, Kuibus devine (daca nu era, nu stiu) o zdreanta umana!
      Rusine!
      Nu picati in capcana discutarii aspectelor serioase si importante (pentru noi), NU ELE SUNT SUBIECTUL!
      Cel mai bun copac este cel pe care deja il avem, nu unul viitor, iluzoriu, ca palmierii lui SPAGAton (va mai amintiti?), ce face parte din realitatea VIRTUALA, chiar si aceea foarte prost ilustrata!
  • +21 (25 voturi)    
    Vise taică ... (Luni, 28 decembrie 2015, 15:52)

    Adrian [anonim]

    Sunt, de aproape 18 ani, martorul "lucrărilor" din București, concluziile sunt următoarele:
    Proiectele n-au nicio legătură cu realitatea bucureșteană, niște elucubrații stupide care nu țin cont de momentul în care ne aflăm (secolul 21) și de vreo viziune despre ce înseamnă un oraș în timpurile moderne;
    Niciodată nu a ieșit cum era proiectul (așa cum era el);
    Totul costă de cel puțin 5 ori mai scump decât în orice capitală din Europa de Vest iar calitatea lucrărilor este execrabilă (vă invit să faceți o plimbare pe Calea Victoriei, arteră "refăcută" acum un an, o să înțelegeți despre ce vorbesc);
    Lucrările vor întârzia foarte mult;
    Oamenii nu vor respecta nimic din ceea ce face, se vor rupe diverse elemente în maxim 2 săptămâni pentru că se vor găsi diverse "pisi" sau pitecantropi cu mașini scumpe să aibă o idee mai bună despre cum trebuie să arate lucrurile iar asta, combinat cu lucrările foarte proaste, vor duce la "dezmembrarea" diverselor lucruri.
    În București trebuie rezolvată situația parcărilor, fie construiești mai multe parcări (deși la Universitate este goală iar cea din Amzei nici măcar nu este dată în folosință) fie ceri bani pentru parcare. Nu se poate să ai un număr mai mare de mașini decât locuri de parcare și parcarea să nu coste nimic pe străzi. Este spațiu public și nr. de locuri este limitat, cine-și permite să plătească parcare poate avea mașină, cine nu, nu. Mașina nu este un drept constituțional. Pur și simplu Bucureștiul nu poate avea, în acest moment, atât de multe mașini.
    Clădirile vechi de patrimoniu trebuie consolidate și refăcute imediat, celelalte, dacă sunt un pericol public, trebuie demolate imediat, indiferent de situația locatarilor, expropriere (știu, se vor găsi diverși care-mi vor explica cum nu se poate, ba se poate doar că trebuie să ai o idee despre ce și cum trebuie făcut);
  • +18 (24 voturi)    
    Vise taică ... (continuare) (Luni, 28 decembrie 2015, 16:02)

    Adrian [anonim]

    O evaluare a situației de sub străzi, conducte de apă, de gaz, electrica, etc. și modernizarea lor, după aia refacerea străzilor și a trotuarelor (strânși toți cei de la utilități și în maxim două luni să vină cu situația reală). Cine mai face lucrări după aia trebuie să respecte standardele de lucru;
    Dezvoltarea transportului public și amendarea celor care nu respectă benzile pentru autobuze (pe B-dul Unirii și pe Dorobanți este o demență, deși e marcat clar că este pentru autobuze toți șoferii se bagă pe acele benzi, unii mai și parchează pe ele, trebuie niște amenzi extrem de mari);
    Piste de biciclete peste tot, cei din Drumul Taberei, Pantelimon sau Berceni trebuie să aibă posibilitatea de a ajunge de la ei până în nordul orașului pe bicicletă;
    Programe de transformare a zonelor pietonale și în zone comerciale. Pe Calea Victoriei, de exemplu, nu ai niciun magazin sau vreo locație cât de cât civilizată pentru marea masă, ori magazine de lux cu chiloți de 1000 de euro bucata fie niște spelunci;
    Trebuie un program de "civilizare" a locuitorilor. Prea mulți au pretenții de oameni civilizați dar ți vezi scuipând pe jos cu o nonșalanță debordantă, este incredibil câtă mărlănie zace chiar și în cei care se presupune că sunt mai civilizați.
    De aici se pleacă, nu de la idei crețe îmbrățișate de primari și consilieri care n-au mers cu autobuzul niciodată, n-au făcut nici măcar un kilometru pe jos iar cumpărăturile și le fac la Milano sau Paris.
  • +19 (19 voturi)    
    vreau sa vad si eu studiile de trafic/circulatie (Luni, 28 decembrie 2015, 16:07)

    abcdfef [anonim]

    care au dat ca rezultate astfel de proiecte.

    ce masuri de compensare a transportului public/individual vor fi luate?

    btw... colajele alea presupun ca le-ati facut cu studenti sau liceeni?
    niste mizerii
    • +8 (10 voturi)    
      Calitate proiect (Luni, 28 decembrie 2015, 20:16)

      Orasean [utilizator] i-a raspuns lui abcdfef

      Multumesc, m-am mai linistit, credeam ca sunt singurul ce considera calitatea proiectelor prezentate ca fiind SUBMEDIOCRA si jenanta!
      Din fericire, m-am inselat!
  • +23 (25 voturi)    
    Marea defrisare! (Luni, 28 decembrie 2015, 16:17)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Felicitari Consiliului General ca nu se dezminte la matrapazlacuri si ilegalitati si ia in discutie acest proiect chiar intre Craciun si Revelion cand lumea nu e asa de vigilenta. Pai baietii astia nu ar veni la "vot" in perioada asta daca nu ar fi vorba de o manareala demna de o gasca de spagari.
    Proiectul duce la reducerea spatiului verde din Bucuresti si la taierea a 500 de copaci. Auzi la ei, sunt copaci uscati!?! Se va betona la greu in subteran (pentru parcari) si la suprafata. Asta inseamna reducerea spatiului verde si baietii astia o tin cu plantarea in compensare. In compensare unde daca nu ai spatiu verde suficient? De aceea cei de la UE vorbesc de suprafata de spatiu verde si nu de copaci pe metru patrat! Daca nu ai spatiu, unde dracului plantezi copacii si oricum Bucurestiul de deficitar la spatii verzi. Daca eu m-as duce la ei acasa si le-as betona toata gradina mai putin un metru patrat si le-as zice: pai pe un metru patrat va plantez in compensare 30 de puieti, ar fi de acord? Cam asa e si aici! Stiu ca au fost discutii impotriva acestor proiecte, cate propuneri au fost luate in considerare? Pai zero, adica s-a facut consultare publica de forma!
    Proiectele astea trebuie modificate sau abandonate, altfel nu se mai poate! Oricum se va ajunge in justitie si vor fi desfiintate ca put de coruptie.
  • +15 (19 voturi)    
    Gardul Parlamentului (Luni, 28 decembrie 2015, 16:26)

    Fantana [anonim]

    In proiectul din Piata Constitutiei gardul Parlamentului ramane neatins.
    La ce bun o alee pietonala catre un gard?
    Acea Casa a Poporului este un o karma a poporului roman pe care trebuie sa depasim.
    Sa ne asumam ce a fost gresit si sa transformam ce gasim bun in aceasta constructie.
    Gardul imprejmuitor al Palatului Parlamentului nu face decat sa continue paradoxul si ingamfarea Casei Poporului unde poporul era tinut la o departare cat mai mare.
    Acest gard trebuie sa cada!
  • +23 (23 voturi)    
    Ce noroc pe capul nostru (Luni, 28 decembrie 2015, 16:36)

    sile [anonim]

    A mai reamenajat Oprescu Piata Universitatii tot pe un proiect din asta frumos pe hartie. Si a iesit o mare bucata de ciment, ca cica n-a mai avut bani de pomi si de iluminat ca in proiect.
  • +22 (22 voturi)    
    la prima vedere (Luni, 28 decembrie 2015, 16:48)

    Matei [anonim]

    numai cand te uiti la calitatea acestor randari si iti poti face o idee despre nivelul profesional al proiectantilor. de executia lucrarilor nici nu vreau sa ma gandesc. vai de capu nostru...
  • -7 (15 voturi)    
    Nu este posibil ! (Luni, 28 decembrie 2015, 16:57)

    Clantza [anonim]

    Nu are cum sa fie asa, am semana prea mult cu o tara europeana...
  • +13 (19 voturi)    
    horror (Luni, 28 decembrie 2015, 16:57)

    teea [anonim]

    asta da, manipulare a autoritatilor - sa dea de sarbatori cele mai horror legi. este oribil proiectul, omoara copaci care chiar pot absorbi noxele din orasul asta cimitir si-l umple de betoane. e un oras plin de praf si unde ne sufocam. abureala ca vor planta copaci este doar o iluzie pt prosti. copacilor le trebuie cel putin 20 de ani sa ajunga la maturitate si sa poata absorbi dioxidul de carbon teriifiant. oprescu a distrus capitala complet iar astia continua!
    • +3 (5 voturi)    
      raspuns (Luni, 28 decembrie 2015, 18:33)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui teea

      Corecta apreciere. Cred ca se doreste ceva de lucru ptr firme.
      Cine face si desface are tot tmpul ce face. Inplus este neclar ce se doreste.
      Legea investitiilor ar trebui actualuizata. Acum stiu ca e abrogata. F convenabil, nu?
    • -6 (8 voturi)    
      Iluzia e la tine (Luni, 28 decembrie 2015, 23:42)

      Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui teea

      Copacii nu absord noxele decat in laborator unde nu exista curenti de aer. Si asta in ore, nu secunde. Mai lasati-ne cu reducerea poluarii cu copaci ca asta e pentru prosti.
      Daca credeti ca va ajuta atat de mult copacii in oras, uitati-va la indicatorii de poluare, la calitatea aerului in ianuarie cand nu e nimic inflorit si in iunie cand totul e verde. O sa vedeti ca diferentele sunt infime.
      Blvd Unirii in apropriere de Pta Constitutiei arata penibil acum, cu pamant descoperit unde probabil locuitorii din zona vor face wrestling in namol, ca iarba n-o sa creasca niciodata acolo. Asta pentru ca arborii sunt prea densi si prea stufosi, iar iarba are nevoie de lumina. E normal sa se betoneze zonele cu pamant dintre blocuri acolo unde nu ajunge lumina. In plus, iarba nu se ingrijeste singura, ea trebuie sadita, udata, tunsa. Si asta presupune cheltuieli si implicit taxe marite.
  • +9 (13 voturi)    
    Ce frumos desen.! (Luni, 28 decembrie 2015, 17:06)

    Martinezu [utilizator]

    Niste proiecte cu orase pe Marte nu aveti?
    S-ar potrivi minune mare. Cu toate ca , ce-i drept, pe Marte se va construi mai repede.
  • +10 (10 voturi)    
    Excelent, desene animate (Luni, 28 decembrie 2015, 17:15)

    Locke Lamora [utilizator]

    Astia fac proiecte dupa desene animate si mai tarziu se trezesc cu betoane monstruoase, strazi care colapseaza, motociclisti prin gauri, copacei de plastic, etc.
  • +8 (10 voturi)    
    de metrou nimic (Luni, 28 decembrie 2015, 17:29)

    R [anonim]

    Sunt ca de obicei neplcut surprins de imbecilitatea crasa de care nu inceteaza sa dea dovada PMB: cum sa desfiintezi traficul auto pe bd Unirii ?? ce naiba e in capul lor cand reduc nr de benzi de circulatie si asa f putine??

    Nu as avea nimic impotriva unor masuri de genul asta daca PMB ar gandi logic inainte sa emita astfel de idei.

    Ca sa incepi sa te gandesti la limitarea traficului auto trebuie sa oferi alternative de transport.

    Ar trebui in primul rand sa extinda metroul in toate zonele orasului si sa il duca pana in satele limitrofe Bucurestiului pt ca de acolo zilnic intra si iese din traficul celor care locuiesc limitrof dar muncesc in Bucuresti.

    In al doilea rand demarata o campanie de constructie de parcari subterane de mare capacitate concomitent cu taxarea corespunzatoare a tuturor locurilor de parcare. In present vad pui de tigani care taxeaza soferii pe locurile libere din centru si nu cred ca seara depun incasarile la PMB.

    In al treilea rand desfiintarea liniilor de tramvai si redarea traficului auto a acelor spatii ( in cond in care ai deja metrou care acopera f bine orasul).

    Inlocuirea autobuzelor massive si greoaie cu unele mai mici si mai rapide.

    Nu mi se pare absolut deloc ok ca o masina sa blocheze un autobuz dar nici nu inteleg ca o masina sa nu aiba acces unde are autobuzul, pana la urma si eu din masina si cei din autobuz mergem la serviciu.. Insa sunt perfect de accord cu creearea unei benzi special pt serviciile de urgenta care au intr-adevar nevoie sa se deplaseze rapid.

    In cele din urma dupa ce sunt facute studii de traffic se poate reda pietonalului ceea ce prisoseste traficului auto.

    In rest numai de bine!
  • +10 (10 voturi)    
    peisaje selenare (Luni, 28 decembrie 2015, 17:32)

    justitiarul [anonim]

    Proiectele propuse sunt cat se poate de proaste ,nu stiu unde sunt arhitectii competenti de altadata ,dispar spatiile verzi si asa foarte restranse in capitala si in locul lor betonul ,bordurille si dalele care vor contribui la urcarea temperaturilor
    vara .In loc sa avem unde sa ne ascundem vara de temperaturi sufocante de 45-47 grade ne vom parli la soare -gratie mintilor care ne conduc!
    • +4 (4 voturi)    
      Nu numai vara sunt probleme (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:00)

      Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui justitiarul

      Iarna se poate aluneca în ultimul hal pe dale precum cele de la Unirii, care oricum sunt montate astfel încât să băltească apa și să se formeze porțiuni de gheață.
  • +9 (9 voturi)    
    Ar trebui sa inceapa cu plantarea noilor copaci ! (Luni, 28 decembrie 2015, 17:34)

    liviul2006 [utilizator]

    Asa, ca semn de bunovointa, ca nu sunt hoti si corupti !

    Ce ziceti ?
  • +7 (7 voturi)    
    o parere :) (Luni, 28 decembrie 2015, 17:41)

    dan [anonim]

    eu stau la Paris ,de ceva timp
    aici au modificat, printre multe altele,
    halele din centru
    pentru asta s-a facut un concurs , au fost prezentate peste 10 proiecte , expuse
    machete pentru a le vedea toata lumea
    (mai ales cei care locuiesc in zona si sint
    direct interesati )
    lumea a votat , probabil ca au fost mai multe pareri s-a ales un proiect care si ala a fost
    probabil revizuit si modificat pina la forma finala
    (binenteles ca specialistii au fost cei care
    au decis ,dar locuitorii au vazut si alegerea lor a avut o importanta)
    asta pare o cale constructiva si de bun simt
    a pune niste consilieri sa voteze ceva ce poate nici nu e de competenta lor , asa repede in "cinci" minute nu pare o solutie buna - daca nu aleg bine o sa dati vina pe ei ? :)
    aici constructorii de masini cer parerea si copiilor - nu sti niciodata de unde sare iepurele :)
  • +9 (9 voturi)    
    Atat timp... (Luni, 28 decembrie 2015, 17:57)

    prompt [utilizator]

    ...cat aceste proiecte nu sunt ancorate in realitate in urma unor studii care sa tina cont de interesele tuturor locuitorilor zonelor(pietoni, automobilisti, biciclisti, utilizatori RATB, etc.) se vor produce solutii ca cele de pe sos. Iancului si Pantelimon unde risipa de spatii si multimea de borduri(cam de trei ori mai multe ca inainte), piste de biciclete complet nefunctionale, sute de arbori sanatosi taiati si inlocuiti cu puieti ce vor creste peste 20 ani, intersectii absolut prost concepute(vezi Iancului-Pantelimon,Delfinului si Morarilor) a reusit sa provoace inundarea strazilor cu masini parcate inclusiv pe liniile de tramvai si o aglomeratie in trafic care va deveni si mai acuta dupa deschiderea circulatiei tramvaielor. Asa ca ar fi bine sa deseneze de trei ori pana sa...taie o data!
    Si sa consulte si locuitorii zonelor afectate, pentru ca ei vor trai acolo!
  • +9 (9 voturi)    
    Solutii idioate (Luni, 28 decembrie 2015, 19:32)

    TzaranuRoman [utilizator]

    Numai niste handicapati mintal, pusi sa cheltuie banii publici aiurea pot sa propuna spatii de joaca si de recreere intre doua artere intesate de masini.
    Acolo sa-i punem pe ei legati de banci si copii lor si nepotii sa se joace acolo in fum si gaze de esapament, sa le piara neamul de jigodii tampite si nemernice.
  • +11 (11 voturi)    
    500 de pomi taiati (Luni, 28 decembrie 2015, 19:36)

    eu [anonim]

    domnilor proiectanti, ia faceti voi urmatorul proiect: plecati voi frumusel din Bucuresti la locurile voastre de bastina (la mama si tata vostru) si taiati acolo 500 de pomi, nu la mine acasa! Apoi am o intrebare: unde/la cine ajunge lemnul taiat de la 500 de pomi sau cine isi ia banii de pe lemn?
  • +5 (5 voturi)    
    hmmm... (Luni, 28 decembrie 2015, 20:22)

    ..13 [utilizator]

    Sa mai astepte - nu cred ca au toate avizele - au fost supuse dezbaterii publice?

    Nu Cred!

    Asa ca LA ANU si LA MULTI ANI!
    (pentru unii cred ca se va lasa cu zabrele si cu multi ani - din inima!)
  • +10 (12 voturi)    
    Desene...animate (Luni, 28 decembrie 2015, 21:07)

    Adrian [anonim]

    Din "pozele" astea reiese ca o sa fie plin de chinezi si africani in Bucuresti. :))

    Acum serios, dupa pasajul cu "se vor defrisa vreo 500 de copaci", VA JUR, m-am oprit din citit. De ce? Pentru ca e limpede ca nu se va face niciun rahat (turcesc). Asta cu defrisatul si replantatul a mai fost servita de cateva ori in Bucuresti. Rezultatul se vede cu ochiul liber. E plin de betoane peste tot.

    Pana una alta, hai sa vedem cum mai stam cu poluarea in Bucuresti. In link-ul de mai jos aveti o harta in partea dreapta. Selectati Bucuresti, apoi din partea stanga va puteti alege tipul de emisii (industriale, de la autovehicule, etc). O sa picati de pe scaune cand o sa vedeti ca Bucurestiul este aproape rosu in ceea ce priveste particulele in suspensie provenite de la instaltii industriale si autovehicule. In traducere libera, ma mir ca nu am crapat cu totii inca.

    Pana la urma, ne pisam pe el proiect. Ideea e sa constientizam cu totii ca autovehiculele ar trebui sa le folosim numai cand este strict necesar. Pe de alta parte, daca transportul public nu este pus urgent la punct, atunci ne cacam pe noi degeaba cu tot felul de proiecte sf. Rog hipsterii biciclisti sa se abtina de la comentarii.

    http://prtr.ec.europa.eu/#/diffemissionsair
    • +2 (2 voturi)    
      Legat de copacii „plantați” (Marţi, 29 decembrie 2015, 11:57)

      Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Măcar de s-ar planta bine, dar pe multe străzi unde au fost plantați copaci tineri supraviețuiesc primului an numai 1 din 3. După care rămâne un băț uscat, după care dispare și el și, până la urmă, apare o mașină parcată acolo.
  • +10 (10 voturi)    
    Anarhitectii Bucurestiului ? (Luni, 28 decembrie 2015, 21:09)

    Niculae Radulescu-Dobrogea [anonim]

    Daca nu plantati inainte de 6 ori mai multi arbori decat taiati, conform HCGMB 304/2009, nu va cred !
  • +10 (10 voturi)    
    kitch (Luni, 28 decembrie 2015, 21:24)

    redmc [anonim]

    Idei de arhitecti sicofanti care se joaca cu un software de VR incercand sa vand o imagine aparent idilica dar in realitate un spatiu artificial, care nu are nimic prea placut. N-o sa se ingesuie lumea sa stea cu fundul pe beton intre cladiri masive si urate si cu trafic imprejur.
  • +12 (12 voturi)    
    ! (Luni, 28 decembrie 2015, 23:05)

    Natasa [utilizator]

    Se taie copaci, de toarna ciment si se pun borduri, se imbogatesc niste cefe groase si gata! Nu se mai replanteaza nimic, cu atat mai putin acolo unde se construiesc parcari subterane! Piata Universitatii e o rusine, o uratenie si nici nu mai e vreo iesire din asta, copaci in beton nu se pot pune, dar ce frumos isi parcheaza ghiolbanul jeepul pe trotuar cand iese cu pitzi in centru! Orasul asta se sufoca din cauza traficului si poluarii si solutia cretinilor astora este sa toarne mai mult ciment! Nu e nimeni atat de vizionar in rahatul ala de primarie sa inteleaga ca un transport in comun care sa mearga ceas si sa acopere orice zona din Bucuresti este solutia? Abia pe urma poti pune taxe mari pentru tranzitat centrul, pentru parcarile de resedinta? Masina e un lux intr-un oras civilizat, la noi e o necesitate! Bunica mea nu se poate urca in tramvaiul care are prima treapta la jumatate de metru inaltime (fara peron, direct din strada!). Copilul nu se poate duce la scoala singur pentru ca ar schimba trei mijloace de transport care circula haotic- poti astepta 2 minute sau 40', dupa cum ti-e norocul! Eu nu pot merge la slujba pe bicicleta pentru ca traseul e o mare groapa! Si ce fac prostii nostri? Simuleaza zone cu ciment care in realitate vor arata cu mult mai rau decat arata deja si vor face orasul asta si mai urat si poluat!
  • +7 (7 voturi)    
    Eu suflu si in iaurt cand e vorba de Primarie (Luni, 28 decembrie 2015, 23:38)

    bigbrother [utilizator]

    Dupa cum s-a vazut si aflat intr-un final, primarii nostri fura de sting si fac proiecte cu gandul la comisioane si cu dedicatie pentru prieteni, nu pentru cetateni. Deci nu ma consider paranoic cand spun ca nu cred ca aceste proiecte vor fi duse la bun sfarsit asa cum sunt prezentate si la costurile indicate.

    Mai mult, nu-mi pot face o parere clara din acele poze si informatii, cred ca o prezentare video si intruniri cu cetatenii ar fi fost de ajutor (asta daca chiar se doreste a se obtine parerea bucurestenilor, graba cu care se voteaza povestea asta deja imi pare suspecta). Vorbim de lucrari care se vor intinde pe perioade lungi de timp, de schimbari majore in zonele indicate, de bani europeni care sunt nerambursabili (daca se obtin) daca se fac proiectele pana la capat, altfel dam banii inapoi din bugetul primariei, adica din buzunarul bucurestenilor.

    Evident, ceva trebuie facut urgent cu orasul asta, dar schimbarea n-ar trebui sa fie doar de ordin estetic, am un sentiment de gunoi ascuns sub pres in speranta ca asa lucrurile vor parea mai frumoase si la anul vom alege pe cine trebuie (vad ca Negoita a furat startul isi face reclama pe hotnews). Orasul asta are nevoie de schimbari din temelie, adica trebuie inceput cu subteranul (apa, canalizare, electricitate etc) abia apoi trecut la suprafata prin constructiile si designul orasului pentru rezolvarea problemelor care sunt la tot pasul.
  • +3 (3 voturi)    
    Desfigurarea unor piete istorice (Marţi, 29 decembrie 2015, 9:06)

    Maniu [utilizator]

    putin imi pasa de Bld. Unirii, dar de Pietele Lahovary si de Cantacuzino da. Sunt acolo oaze de vechi Bucuresti care cad, iata, sub apetitul incult al fripturistilor absolventi ai d-lui Scafa.

    PS pe la inceputul anilor '90 s-a facut un mare concurs international de arhitectura, cu bani multi, pentru reconfigurarea estetica cel putin a Casei Poporrhului. Banii s-au dat, proiectele sunt ingropate de neam prostia care castiga politic cam de mult timp.
  • +3 (3 voturi)    
    In poza (Marţi, 29 decembrie 2015, 9:57)

    Cuca [utilizator]

    "Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare", la umbra unui (cort ?) zace un monstru de vreo 3 metri inaltime.

    Lasind gluma, insa, sint perfect de acord cu ceilalti comentatori - nu se planteaza mai nimic, sau numai simbolic, dar de taiat pomi, asta da. Ce poate fi mai simplu decit folosirea drujbei ? Mai exista si pretextul "toaletarii", cind, dintr-un pom intreg, mai ramine numai trunchiul, si arata exact ca un stilp de telegraf.

    PS. Ce-ar fi, mai bine, sa bagati in pamint colacii monstruosi de sirma de pe stilpi - ma mir, deseori, cum de mai stau stilpii aia in picioare. Nu am cum sa posteze poze aici, dar as face-o - unii stilpi nu se mai vad de atita sirma incolacita cita este parasita pe ei. Linga casa, de trei luni, atirna literalmente sute de metri de cabluri de prin stilpi si pomi - cabluri taiate, cazute, uneori de-a latul strazii, numai bune sa te spinzuri in ele.

    Tara de manelisti....
  • +5 (5 voturi)    
    Planurile PMB pentru Bucuresti (Marţi, 29 decembrie 2015, 10:35)

    Adi [anonim]

    PMB vrea sa generalizeze prostia pe care au facut-o cu soseaua Pantelimon din capitala, unde practic au redus numarul de culoare de circulatie auto de la 3 la 1 ! Idem cu locurile de parcare ! Mare idiotenie.
  • +5 (5 voturi)    
    Modelele sunt incomplete (Marţi, 29 decembrie 2015, 10:37)

    MIHAI 2 [anonim]

    Ar trebui ca in cazul fieacarui proiect sa existe si planul estimativ de arestari.
  • +3 (3 voturi)    
    in loc de reabilitari ???? (Marţi, 29 decembrie 2015, 10:52)

    bucurestean [anonim]

    ASTA IN LOC SA REABILITEZE CLADIRILE CU RISC SEISMIC !!!!! - o nemernicie !
  • +4 (4 voturi)    
    siguranța pietonilor (Marţi, 29 decembrie 2015, 11:05)

    nnnx [anonim]

    Mai bine să gândească primăria capitalei ce refugii de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție să mai elimine de pe fața Bucureștiului pe anul următor.Se termină 2015 și nici anul ăsta n-am scăpat de coșmarul ăsta.Pe Bulevardul Ion Mihalache aproape 90% din stațiile de tramvai aferente sunt prevăzute cu refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Pericole majore atât pentru cei ce călătoresc cu tramvaiele liniilor 24,42,45 și 46 cât și pentru pietonii ce le tranzitează.Să nu mai zic că pe trecerile de pietoni nu mai putem traversa în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor.Rulează călare pe biciclete pe trecerile de pietoni punând în pericol viața și siguranța pietonilor pe ele.Nu pot să se dea jos de pe ele înainte de traversare și să le ducă de mână de pe un trotuar pe celălalt.Să facă mass media și campanii de educare a bicicliștilor în sensul ăsta.
    • 0 (0 voturi)    
      eheee (Joi, 31 decembrie 2015, 19:56)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nnnx

      Mai repede inveti o /// sa fie sysadmin la microsoft pana sa reusesti sa faci un biclistist sa inteleaga ce inseamna pieton pe trecerea pentru pietoni.
      • 0 (0 voturi)    
        =))))))))))))))) (Joi, 31 decembrie 2015, 22:28)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        maimutza este un cuvant cenzurabil, de a trebuit sa puneti /// ? =))))))))))))))))))))))

        gaina e better?:D
  • +2 (4 voturi)    
    Sa ne traiasca Primarele! (Marţi, 29 decembrie 2015, 11:51)

    Cristioan [utilizator]

    si sa fie de urgenta eliberat din puscharie!
    La cat mai multe proiecte de acest gen, ati vazut ce superb este acum la Universitate, la statui, nci nu se compara cu mizeria dinainte, cand era procaria aia de iarba deasupra, iar in subteran nu exista ditamai parcare ce sta nefolosita. iar accesul in parcarea subterana pune in valoare in mode execelent Biserica studentilor (fosta biserica Rusa).
    Neparat trebuie facut asa in tot orasul, trebuie eliminati urgent pomii batrani ce pot cadea oricand peste masini, si oricum nu au ce cauta intr-un oras mare!
    Orasul este pentru masini, betoane si asfalt, cine vrea meri si flori, sa se duca la tzara!
    Sa ne traiasca Doctorul si sa fie urgent eliberat, ca sa termine suspendata!
  • +2 (2 voturi)    
    Oameni buni (Marţi, 29 decembrie 2015, 21:05)

    Reticentul [utilizator]

    Suntem condusi de o ceata de nebuni. Consilierii astia generali sunt mai feroce decat chiar parlamentarii in materie de dispret si parvenire. Eu nu vad nicio solutie si niciun viitor. Vor distruge tot, nu vor respecta nimic din dorintele bucurestenilor. Vai noua.
    • +1 (3 voturi)    
      mai exista o speranta (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:52)

      L. [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

      Daca vrei sa avem un primar integru, care sa lucreze pentru noi si care sa realizeze un oras modern, curat si verde, fii atent la Nicușor Dan iar daca te convinge, sustine-l!
  • 0 (0 voturi)    
    Amenajare bdul Magheru (Vineri, 1 ianuarie 2016, 14:42)

    david simona [anonim]

    Pe bdul Magheru se inchid magazine si banci din cauza cladirilor cu risc seismic. Teatrul Nottara si cinematografe au aceeasi soarta. Cea mai frumoasa si importanta artera ca si Calea Victoriei or sa fie pustii. Ce proiecte exista in acest sens?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică