​EXCLUSIV ISU: Statiile de metrou din Bucuresti construite inainte de 1989 nu au aviz si autorizatie pentru siguranta la incendiu. Cum s-a ajuns in aceasta situatie

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 14 decembrie 2015, 11:17 Actualitate | Administratie Locala

Aglomeratie la metrou 1
Foto: Octavian Cravtov
Statiile de metrou din Bucuresti construite inainte de 1990 nu au aviz si autorizatie pentru siguranta la incendiu de la ISU, a declarat pentru HotNews.ro, Marin Adrian, purtator de cuvant Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Bucuresti-Ilfov (ISU). Acesta a explicat ca, la fel ca la scoli, obligativitatea acestui aviz/autorizatii nu exista in acea perioada, fiind introdusa abia din 1992, insa asta nu inseamna ca statiile nu au fost proiectate cu respectarea normelor de siguranta la foc.

Intr-un raspuns adresat la solicitarea HotNews.ro, reprezentantii ISU spun ca au descoperit mai multe nereguli, urmand ca acestea sa fie cuantificate intr-un raport. Reprezentantii Metrorex spun insa ca ar exista niste avize de la ISU, dar acestea sunt in reevaluare si  nu au dorit sa ofere mai multe informatii. In fiecare zi metroul bucurestean este folosit de 600.000 de oameni.

"Statiile de metrou construite inainte de 1989 nu au aviz/autorizatie de la noi deoarece nu exista aceasta obligativitate inainte de 1992. Despre cele noi nu stiu. Asta nu inseamna insa ca nu respecta regulile privind siguranta la incendiu. Ele au fost proiectate tinandu-se cont de aceste norme, doar ca nu exista avizele si autorizatiile. ISU trebuie sa stabileasca neregulile si masurile care trebuie luate, toate acestea urmand sa fie trecute intr-o nota de control. De exemplu, s-a contatat ca usile de la statiile de metrou nu sunt deschise asa cum trebuie, o parte fiind blocate", a declarat Marin Adrian, purtatorul de cuvant al ISU Bucuresti, pentru HotNews.ro.

HotNews.ro a intrebat intrr-o solicitarea adresata ISU daca statiile de metrou au numarul de cai de evacuare prevazute de norme, hidranti, sistem de evacuare a fumului si daca usile au latimea corespunzatoare fluxului de calatori.


Reprezentantii ISU au raspuns ca  "s-a efectuat o verificare tehnica de specialitate in urma careia s-a constatat ca o parte dintre cele sesizate se confirma", insa nu am primit detalii care sa lamureasca situatia.
 

Mai mult, intr-un comunicat de presa postat pe site-ul ISU, pe 30.10.2015, este precizat faptul ca pompieri din cadrul I.S.U. Bucuresti-Ilfov au realizat recunoasteri si verificari la toate statiile de metrou existente in Bucuresti. Insa din nou tacere.


"A fost instiintata conducerea Metrorex sa se prezinte pana in data de 21.12.2015 la sediul institutiei noastre in vederea clarificarii aspectelor ce tin de siguranta calatorilor cu luarea masurilor ce se impun din punct de vedere legal", se mai arata in raspunsul ISU Bucuresti.


Rugati sa lamureasca situatia, oficialii Metrorex dau raspunsuri evazive.  


"Avizele Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta se elibereaza pentru proiectele intocmite de SC METROUL SA, care a proiectat statiile si instalatiile aferente (ventilatie, sesizare incendii, stingere incendii cu apa pulverizata, etc). Avizele au fost eliberate etapizat de specialisti din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti - Ilfov (ISUB-If), in conformitate cu legislatia in domeniu. In prezent, acestea sunt in curs de reevaluare, in conformitate cu legislatia in vigoare, si urmeaza sa fie efectuate expertize tehnice care vor fi avizate de specialisti ISUB-If.Va asiguram ca, pentru conducerea SC Metrorex SA, aspectele legate de siguranta si confortul publicului calator reprezinta cea mai importanta preocupare", se arata in raspunsul Metrorex trimis la solicitarea HotNews.ro.

Pmpierii nu aveau echipamentul necesar pentru a interveni in galeriile de metrou

In 2015, ISU Bucuresti a facut doua simulari in caz de incendiu la statiile de metrou din Bucuresti.

Primul a fost facut, in aprilie 2015,  la statia de metrou de la Republica pentru a observa capacitatea de raspuns a pompierilor profesionisti si serviciului privat pentru situatii de urgenta Metrorex la statia de metrou Republica.

Scenariul a presupus producerea unei defectiuni a garniturii de metrou in tunel, in apropierea statiei Republica, izbucnirea unui incendiu si degajarea unei cantitati mari de fum care punea in pericol viata calatorilor aflati in metrou.

"Scopul exercitiului de cooperare a fost acela de a verifica aplicabilitatea procedurilor comune de interventie, precum si de identificare a vulnerabilitatilor fiecarei statii in parte (in ceea ce priveste caile de acces si de evacuare, existenta mijloacelor de prima interventie, cunoasterea atributiilor de catre personalul administrativ)", se mentioneaza pe site-ul ISU.

In urma acestui exercitiu s-a constatat ca aparatele de respirat utilizate de salvatori nu au suficienta autonomie pentru interventia in galerii de metrou si au fost achizitionate  40 de echipamente care le vor permite pompierilor sa desfasoare interventii de lunga durata in medii ostile, inundate cu fum, cum ar fi galeriile subterane de la metrou sau alte tunele.

"Aparatul de respirat cu autonomie ridicata este solutia tehnica adoptata de salvatorii din intreaga lume. In prezent, aparatele de respirat ale pompierilor nu permit utilizarea in regim de interventie pentru mai mult de 40 de minute. Noile aparate de respirat permit utilizarea de pana la 80 de minute in regim normal, iar cu utilizarea unui dispozitiv aditional atasat acestuia, autonomia poate atinge 240 de minute. Totodata, noile echipamente au prevazute sisteme de protectie pentru salvator care presupun existenta unor senzori de miscare, care sa semnalizeze sonor pozitia statica a acestuia. Se presupune ca lipsa de miscare a salvatorului timp de 25 de secunde consecutive poate insemna ca acesta este ranit sau imobilizat, semnalul sonor foarte puternic fiind singura solutie de identificare a acestuia intr-un mediu cu vizibilitate redusa din cauza fumului", se arata pe site-ul ISU.

Pe 30.10.2015. Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov a desfasurat un nou exercitiu la statia de metrou Pipera.

"Acesta a fost unul inopinat, avand drept scop evaluarea si pregatirea, atat a echipajelor de pompieri, cat si a celorlalte categorii de personal cu atributii in gestionarea unor situatii de urgenta complexe produse la metrou. Situatia tactica generala a exercitiului a presupus gestionarea unei situatii de urgenta la metrou produsa de un seism major. Conform exercitiului, in subteran o garnitura de metrou a deraiat la 50 de metri de statia Pipera sensul de mers dinspre statia Aurel Vlaicu, ca urmare a unui cutremur de 7,2 pe scara Richter. In urma acestui accident doua persoane au ramas incarcerate, doua persoane au fost ranite grav si cinci persoane au fost accidentate usor din totalul de 40 de pasageri. Totodata, a izbucnit un incendiu la nivelul vagonului 3, punandu-se astfel in pericol viata calatorilor aflati in metrou si pe peron.
In conditiile in care aproximativ 600.000 de persoane folosesc zilnic metroul ca mijloc de transport, producerea unei situatii de urgenta complexe in subteran poate genera panica in randul calatorilor", se arata pe site-ul ISU.

Ce nereguli a constatat Curtea de Conturi in ceea ce priveste siguranta la incendiu


Intr-un raport al Curtii de Conturi publicat recent
se arata ca  "in caz de incendiu, interventiile pentru stingere si salvare sunt dintre cele mai dificile din cauza conditiilor deosebite impuse de spatiul de interventie limitat, propagarii rapide a incendiului cu degajare de temperatura pana spre 1000 grade C si degajare de fum toxic".

La capitolul "Situatii de urgenta", Curtea de Conturi arata ca activitatea Metrorex cu privire la situatiile de urgenta s-a derulat in colaborare cu celelalte forte care se ocupa de preventie si interventie (Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Serviciul Roman de informatii, Jandarmeria s.a.), atat in ceea ce priveste crearea unui cadru reglementat si procedural, cat si in ceea ce priveste exercitiile tactice comune pentru pregatirea fortelor de interventie si testarea capacitatii de gestionare a situatiilor de criza (incendiu, evacuare calatori, colet suspect, atac terorist s.a.).

Potrivit raportului, desi se acorda atentie aspectelor legate de situatiile de urgenta, exista o anumita retinere / neimplicare pe acest segment in sensul ca nu se manifesta dorinta de a "stapani" problematica, de a identifica toate riscurile, de a elabora proceduri interne specifice, a le testa eficacitatea prin exercitii tactice proprii si a le revizui periodic, precum si de a propune solutii si masuri de perfectionare a cadrului de reglementare.

"In acest sens, la nivelul Metrorex nu sunt elaborate si implementate proceduri specifice pentru fiecare dintre domeniile si riscurile identificate care sa particularizeze si sa detalieze, pentru activitatea si personalul propriu (pe operatiuni, persoane, timpi de reactie s.a.), cadrul legal si cadrul general stabilit prin documentele de referinta semnate in comun cu celelalte forte de interventie", potrivit raportului.

Curtea de Conturi precizeaza ca, desi Metrorex participa la exercitiile tactice comune initiate de autoritatile competente in domeniul situatiilor de urgenta nu deruleaza propriile exercitii pentru toate aspectele tinand de situatiile de urgenta, pentru a testa capacitatea de reactie a personalului de specialitate si a personalului de la firmele de paza s.a., pentru a stabili gradul de cunoastere a procedurilor, nivelul lor de aplicabilitate, ¬punctele slabe" in organizare si in derularea exercitiilor.

"In cadrul exercitiilor tactice comune, efectuate impreuna cu alte forte de interventie, Metrorex nu are cunostinta de existenta unor comisii comune de monitorizare a exercitiilor, de masurare si comparare a timpilor de reactie si de interventie, de punctare si urmarire a respectarii tuturor pasilor procedurali - din raportul carora sa-i fie transmis capitolul referitor la propria prestatie pentru analiza si pentru masuri de revizuire si perfectionare a propriilor procedurilor.


Unul dintre evenimentele prin care Curtea de Conturi indica lacunele sistemului de interventie la nivelul Metrorex s-a produs in vara acestui an, la statia de metrou Piata Romana, unde a fost gasit un bagaj suspect. Potrivit Curtii de Conturi, calatorii au fost expusi unui potential pericol, fiindca au trecut timp de 30 de minute pe langa bagajul suspect.

Concret, pe 16 iunie 2015, la ora 16:10, in statia de metrou Piata Romana a fost semnalat un bagaj suspect sub banchetele de scaune de pe un peron. Dupa alarmarea dispeceratului central, "la ora 16:11, si ora 16:42 cand politia metrou a confirmat ca bagajul era suspect de a avea un continut periculos (cca 30 de minute) - ca urmare s-a dispus de catre dispecer izolarea zonei, evacuarea calatorilor din statie si reorganizarea circulatiei trenurilor - nu se cunoaste cu exactitate si nu s-a analizat in mod formalizat si amanuntit ce anume s-a intamplat efectiv la locul respectiv, cine a intervenit, cum si cu ce eficacitate si care a fost gradul de expunere la pericol (explozia bagajului suspect) pentru calatorii aflati pe peron sau in trenurile care au continuat sa circule si sa stationeze in statia respectiva in intervalul respectiv de 30 de minute", arata Curtea de Conturi in raport.

"Fata de acest eveniment cu potential periculos necunoscut, care din fericire nu s-a confirmat, la nivelul Metrorex nu a avut loc o analiza formalizata cu privire la modul, timpul si eficacitatea in care a actionat efectiv fiecare dintre structurile si fiecare dintre persoanele cu atributii specifice din cadrul Metrorex, singurul raport fiind al dispecerului central care a prezentat derularea evenimentelor din punctul de vedere al actiunilor pe care le-a intreprins.


De altfel, in acelasi raport se precizeaza ca Metrorex nu are nici acum asigurare de raspundere civila in cazul producerii unor accidente, desi legea prevedea asta inca din 2010.

"Managementul Metrorex nu s-a implicat indeajuns in aspectele privind achizitia serviciile de asigurari de raspundere civila pentru pagube produse calatorilor in caz de accidente / incidente feroviare produse in activitatea de transport de calatori pe liniile de metrou, cazuri in care Metrorex ar putea fi pus in situatia de a plati daune / compensatii civile unor calatori afectati.

De abia in anul 2013 au fost facute demersuri concrete pentru achizitionarea, de la o firma de asigurari, a serviciilor de asigurare pentru calatorii transportati.

Procedura de achizitie directa derulata in anul 2014, la care s-au prezentat 4 companii de asigurare, a conturat, in urma negocierii, urmatoarele conditii: Limita raspunderii in agregat: 30 000 000 euro; Limita raspunderii / eveniment: 500 000 euro; Limite eveniment vatamari corporale / calator, din accidente:(Deces: 10 000 euro persoana; Invaliditate permanenta totala: 10 000euro/persoana; Invaliditate temporala / zi / persoana : 25 euro - maxim 100 zile consecutive; Spitalizare/zi/persoana: 25 euro - maxim 100 zile consecutive; Prima de asigurare anuala 26.500 eur.

Rezultatele nu au fost aprobate de catre CA, in luna noiembrie 2014, si abia in luna aprilie 2015, dupa 4 luni, a fost demarata procedura de achizitie a "Serviciilor de expertizare si asistenta de specialitate in domeniul asigurarilor" prin publicarea anunturilor in SEAP - la care nu s-a primit nicio oferta astfel incat, nici in prezent, obiectivul nu a fost realiza
t ", se arata in raportul Curtii de Conturi.


Curtea de Conturi a mai constatat si faptul ca Metrorex nu a facut investitii privind  protectia civila

"Unul dintre scopurile activitatii Metrorex, conform prevederilor din HG nr.482/1999 de infiintare, este si acela al satisfacerii interesului strategic de protectie civila - art.1 (3); art.4(1), drept pentru care: primeste  de  la  bugetul  de  stat  transferuri  care  sa  acopere  diferentele  dintre veniturile proprii din activitatea de transport de calatori si cheltuielile totale, inclusiv cele determinate de exploatarea, intretinerea si repararea obiectivelor de protectie civila", se arata in raport.


"Diferenta dintre prevederea legala si realitatea de fapt este nu numai semnificativa, dar si ingrijoratoare in sensul ca, in realitate, nu a fost acordata atentia necesara nici din partea  managementului  Metrorex si nici din partea factorului guvernamental, astfel incat nu  au  fost  aprobate  resurse le de finantare necesare si suficiente nici  pentru  exploatarea, intretinerea si repararea obiectivelor de protectie civila si nici pentru investitii aferente.  Prevederea privind nominalizarea distincta in BVC a sumelor pentru exploatarea, intretinerea, repararea si investitiile privind obiectivele de protectie civila a ramas doar la nivel de reglementare.
La dotarile pentru protectie  civila  cuprinse in  documentatiile proiectelor realizate dupa anul 1989, se constata ca, in unele cazuri,  chiar cuprinse in proiect, amenajarile si dotarile nu s-au realizat sau s-a ales
o varianta de amanare prin programarea realizariilor ca proiecte distincte si in perioade ulterioare punerii in functiune a tronsoanelor respective - ceea  ce  face  ca  realizarea lor sa fie greoaie si cu costuri
majorate si, in acelasi timp, amenajarile respective sa nu fie disponibile pentru populatie in cazurile specifice protectiei civil", se arata in raport.


"In  acelasi  timp,  o  situatie  aparte  care  ridica  semne  de  intrebare  o  reprezenta amenajarile si dotarile pentru aparare civila, realizate incepand cu anul 1979 si pana in prezent, care  nu  au  fost  preluate
in  totalitate  ca  mijloace fixe,  se  regasesc  valoric  in investitii in curs si nu sunt preluate cantitativ si valoricin gestiunea de  mijloace fixe puse in functiune (porti speciale de aparare civila amplasate pe vestibule si pe tuneluri (peron) in vederea inchiderii etanse in caz de evenimente, prize de aer si grupuri electrogene s.a. Au fost preluate 32 de porti AC pe vestibule, 23 de porti AC pe tunel (peron), 26 prize de aer din centralele de ventilatie generala si 5 grupuri electrogene nu au fost preluate 42 de porti AC pe vestibule, 89 de porti AC pe tunel (peron), 26 prize de aer din centralele de ventilatie generala si 23 grupuri electrogene", se mai arata in raportul Curtii de Conturi.










8955 vizualizari
  • -6 (14 voturi)    
    Deja exagereaza comunistii pesedisti de la ISU (Luni, 14 decembrie 2015, 11:30)

    Miky60 [utilizator]

    Asta se intampla daca le dai prea multa putere unor comunisti pesedisti, se cred buricul pamantului! Inteleg sa faca niste controale, dar deja sa conduca tot si sa blocheze tot, este o atitudine tipic comunist-pesedista. Ar trebui sa gaseasca solutii de rezolvare a problemelor, nu sa inchida tot! Asta nu rezolva nimic. Este doar o reactie a unora care nu pot sa gandeasca. Daca este dupa ei, nu se mai face nimic in Romania, se pune lacat la orice si gata, stergem Romania.... Niste comunisti pesedisti!
    • +4 (6 voturi)    
      nu te agita (Luni, 14 decembrie 2015, 12:23)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      in mod normal ar trebui sa fie un termen de rezolvare a problemei, cat mai rapid, chiar pe etape, unele probleme se pot imbunatati din aceasi zi

      ar trebui facute si simulari, este foarte bine ca s-a pornit roata, nu trebuie de panicat si inchis orbeste, trebuie sa rasuflece manicile si sa se apuce de lucru sa lucreze 24/7 sa rezolve problema
  • 0 (4 voturi)    
    eu cred... (Luni, 14 decembrie 2015, 11:36)

    liviu_ [utilizator]

    ca ceausescu e vinovat... daca nu.... au mai fost multe guverne pana acum...
    e clar ca isu nu are nici ovina saracii de ei....
    dupa dezastru de la colectiv ies la iveala o gramada de nereguli extrem de grave. asta avand in vedere ca , mai mult ca sigur, afarat si psd sigur inca ascund o mare parte din ele...
  • +4 (10 voturi)    
    incredibil (Luni, 14 decembrie 2015, 11:38)

    xerxes2001 [utilizator]

    de abia dupa 25 de ani aflam asta

    Pana acum ce a pazit ISU?
  • +6 (6 voturi)    
    LEGEA nu-i pentru STATUL roman! (Luni, 14 decembrie 2015, 11:40)

    lili [anonim]

    Nici o RESPONSABILITATE, ca-n orice Institutie sau Companie a statului roman!
    Primul care incalca LEGEA e Statul roman prin Institutiile sale, prin Companiile sale de stat, gen Metrorex!
    Nici o responsabilitate, uitati-va acum la cazul Colectiv, ISU astia, au gasit niste acari Paun si s-au sters pe maini in timp ce inca numaram mortii de dupa tragedia de la Colectiv....
    La Metrorex nu se agita nimeni desi acest Raport al Curtii de Conturi este ingrijorator, cel putin...
    Numai ca in Romania Rapoartele Curtii de Conturi NU sunt bagate in seama, desi ele arata exact jaful si Ilegalitatile din institutiile Statului roman!
    Pentru ce-o mai exista aceasta C de C, ca sa ia alde Nicolae Vacaroiu si Ilie Sarbu salariile alea uriase degeaba?!
    Doamne fereste de vreun necaz mare...
    • +1 (1 vot)    
      stai ca-si voteaza si pensii de craciun. (Luni, 14 decembrie 2015, 13:27)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui lili

      imediat o sa constati ca ii platesti cu megapensii pana la moarte. iesirea din peisaj a parventilor (post)comunisti te va costa inca 20-30 de ani.
  • +10 (10 voturi)    
    sunt curios care este planul de evacuare (Luni, 14 decembrie 2015, 11:40)

    the undertaker [anonim]

    al tunelului dintre Piata Unirii 1 si 2 la o ora de varf.
    • +5 (5 voturi)    
      In caz de ceva... (Luni, 14 decembrie 2015, 12:40)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui the undertaker

      Se scot iconitele cu Arsenie Boca si incepem sa ne rugam
    • +7 (7 voturi)    
      Ca in orice tunel... (Luni, 14 decembrie 2015, 12:47)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui the undertaker

      ... ori inainte prin flacari spre aer curat ca sa mori ars, ori inapoi prin fum ca sa mori asfixiat.

      Iar eu sunt curios de ce trebuie sa ne inghesuim ca oile printr-o singura usa pentru a iesi dintr-o statie, cand celelalte doua-trei usi sunt bine ferecate. A... stiu sa nu le traga curentul pe venerabilele vanzatoare de cartele...
    • +2 (2 voturi)    
      Pai e simplu (Luni, 14 decembrie 2015, 13:40)

      hopshio [utilizator] i-a raspuns lui the undertaker

      Scapa cine poate... ca la Colectiv.
  • -1 (5 voturi)    
    foarte bine (Luni, 14 decembrie 2015, 12:20)

    ion [anonim]

    incepe sa lucreze ISU, foarte bin, pentru a avea mai putine tragedii, trebuie lucrat preventiv, si calitativ
  • -2 (4 voturi)    
    aviz pentru inot avem (Luni, 14 decembrie 2015, 12:59)

    tepesvoda [anonim]

    Metroul contruit de Ceausescu nu are aviz ISU asta de acum ce se construieste o sa avem nevoie de aviz pentru inot ( vezi la Eroilor) Frumos ar fi ca si sedile ISU sa nu aiba aviz. Urmeaza cotetul de gaini a lu Baba Vanda, cocina de porci a lui nea Vasile si etc. Alo nimeni nu se sesieaza ca astia de la ISU sunt niste nemernici. Cine stie legea ar putea spune ca toate obiectivele importante sunt obligatori la verificare annual pentru indeplinirea conditilor de PSI. Cei de la ISU nu au avut un plan de verificari annual aprobat. Ia presa sa ceara de la cei de la ISU planurile de control din ultimi 10 ani si veti vedea ca Metroul a fost sigur trecut in plan pentru control. Si atunci sa vedem cine a facut controlul cine a dat OK de functionare? Sigur sunt cei de la ISU si atunci pentru ce mai arunca informatii aiurea
  • +1 (7 voturi)    
    Cine este sef la ISU? (Luni, 14 decembrie 2015, 12:59)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Pai, tov. Calafat ce a pazit in atatia ani de sefarie?
    El ce a condus, ce a coordonat, ce a controlat?
    Ce A FACUT ATATA AMAR DE VREME?
    Nici macar proceduri nu are!
    La el cand se intampla ceva... nu are proceduri, altii sunt de vina, mortu', femeia de serviciu, cei adusi de el, Dumnezeu (el e cu Allah)...oricine, numai el, NU!
    Ce facem cu omul asta?!
    Oriune intr/un sistem adevarat era ejectat in secunda doi! El? Doar pentru ca este pesedist are voie sa isi bata joc de toata lumea?!
    Aaaa, am uitat: Basescu e de vina!
  • +1 (1 vot)    
    Propunere (Luni, 14 decembrie 2015, 14:30)

    Bka [anonim]

    Metroul sa opreasca doar in statile care au aviz isu. Daca are statia aviz opreste si metroul, daca nu , metroul va trece prin acele statii cu viteza maxima, minimizand astfel timpul de expunere al calatorilor
  • 0 (0 voturi)    
    pai (Luni, 14 decembrie 2015, 16:35)

    gopo111 [utilizator]

    cladirea unde stau golani aia care nu fac nimic nu are aviz isu, de ce nu o inchide? sa desfiinteze activitatea de hotie de acolo, caci de casa poporului e vorba
  • 0 (0 voturi)    
    ISU (Luni, 14 decembrie 2015, 17:19)

    Adrian [anonim]

    Ar trebui inchise de urgenta toate statiile care nu au autorizatie de la ISU, la fel cum s-a facut cu clubuile, barurile si institutiile publice de la parterul blocurilor cu bulina. FARA MILA!
  • -2 (2 voturi)    
    Metroul de dinainte de '89 (Luni, 14 decembrie 2015, 19:24)

    popescu_dtru [utilizator]

    nu are nevoie de avize. De ce? Niciodată nu s-a produs vreun accident grav, de genul unui incendiu. Metroul e bine făcut, de ingineri de-ăia vechi, cum erau pe timpuri...
    • -1 (1 vot)    
      în continuare (Luni, 14 decembrie 2015, 21:09)

      popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      știați că:

      - stația Titan era (cel puțin în '89) singura din Europa care n-avea coloane?

      - lui Ceaușescu i-au propus japonezii să-i facă metrou, dar bătrânul comunist a zis nu, i-a pus la muncă pe constructorii români, și a ieșit o lucrare hard as a rock
  • 0 (0 voturi)    
    usor cu para-avizele ISU (Luni, 14 decembrie 2015, 21:01)

    florian [anonim]

    Hopa! ISU verifca ce nu face obiectul competentei sale de avizare in materie de INFRASTRUCTURA, adica:
    a) marile obiective din: infrastructura, aparare, securitate nationala, logistica se avizeaza prin documentatia de apobare si finantare a investitiei, STATUL asumandu-si toate obligatiile aferente obiectului;
    b) a cere aviz de securitate pentru Metrorex este ca si cum am cere aviz de securitate la incendiu pentru reteaua CFR respectiv retele de drum sau de autostrada. A se vedea HG 1739/2006 modificata in 2014 prin HG 19/2014 data sub domnia lui Arafat - si care, ca si precedenta se refera la avizare de CLADIRI si anexe ale acestora.- vezi : http://www.igsu.ro/biblioteca/documente/Prevenire-reglementari%20in%20domeniul%20situatiilor%20de%20urgenta/HG-1739-2006.pdf
    IGSU ar trebui sa se preocupe de managementul situatilor de urgenta de la nivel centra spre agent econom! Ori nici acum pe site IGSU nu este procedura de evaluare a riscurilor vedeti :
    http://www.igsu.ro/documente/RO-RISK/Metodologia%20de%20evaluare%20unitara%20a%20riscurilor%20-20prima%20versiune%20_draft.pdf
    Prin incapacitatea si indolenta celor de la IGSU PREVENTIE - acum s-a blocat pana si viza anuala a primariei comunale asupra autorizatiei pravaliei de 50 mp de la parterul unui bloc, respectiv al unei fabricute cu cladire de 500 mp in care lureaza 30 de angajati.
    SI in loc sa puna in acord cadrul legislativ cu posibilitatile reale de a se obtine avize de securitate la incendiu. ISU ne arunca fumigene cu Metrorex, centrul- vechi, bulina - rosie. NU SPUNE ca are autorizate, pe baza de interv20 firme si 40 de cadre ca experti in evaluarea riscului la incendii; vezi :
    http://www.igsu.ro/index.php?pagina=aa_liste
    Ori firma nu-i autorizata fara un expert - deci, cei 20 de cadristi de la POMPIERI au un trai linistit la pensie. Sa ne miram ca doi capitani la #Colectiv#, in control ordonat, au semnat, pe gratis fisele de istruire ale angajatilor si au redactat in privat acte de autoritate?
  • 0 (0 voturi)    
    Ati dormit 26 de ani si acum va dati zmei !!! (Luni, 14 decembrie 2015, 22:04)

    andreesanu [utilizator]

    Pina la nenorocirea de la Colectiv particularii erau vaca voastra cu lapte si miere.Ce era a statului se rezolva ca si pina in 89 cu ordine de sus !!!.Acum v-a apucat harnicia dar si exagerarile ,acum totul pute totul e neconform .
    Cat privesc normele de siguranta in transport acestea sunt rezolvate prin proiectare si printr-o norma de dotare oblgatorie.
    Up gradarea functie de evolutia tehnologica se face tot prin proiectare la cerereasi la motivarea expresa a pompierior si a celor de la siguranta circulatiei.
  • 0 (0 voturi)    
    :)) (Marţi, 15 decembrie 2015, 1:32)

    I [utilizator]

    dar astia ce au muncit pana acum? inteleg ca nu verifica niste locatii marunte dar metroul? casa boborului? arena nationala?
    • 0 (0 voturi)    
      asta am intrebat si eu (Marţi, 15 decembrie 2015, 11:59)

      tepesvoda [anonim] i-a raspuns lui I

      Asta am intrebat si eu. ISU nu a avut un plan de control annual? Acesta nu cuprinde obiectivele cel putin obiectivele importante? Credeti ca Metrorexul nu a fost cuprins in planul de control in ultimi 10 ani? Si daca a fost in planul de control cine a controlat ? Ei aia care au controlat in trecut nu ce avize au dat?
  • 0 (0 voturi)    
    hahahah (Marţi, 15 decembrie 2015, 6:34)

    toxx [utilizator]

    furtul si incompetenta din toate institutiile statului ies la suprafata. imi aduc aminte cum imi povestea un manager de proprietati de la raiffeisen cum a venit ISU sa faca verificare de incendiu la SkyTower si seful de echipa a spus: "doamna, aveti aici tot ce va trebuie, dar daca ia foc, noi venim si ne uitam" . asta asa, ca sa stim cum se dau autorizatiile de constructie pt asemenea cladiri (Chiar daca au instalatii de ultima ora cu spuma, inergen, sprinklere si evacuare de fum automata) cand pompieri abia ajung la etajul 8 cu scara de la autospeciala ...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version