UPDATE La Cluj s-a dat in folosinta un sistem de bike sharing. Cetatenii au la dispozitie 42 de statii de unde pot inchiria o bicicleta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:26 Actualitate | Administratie Locala

Lansare retea bikesharing Cluj
Foto: Primaria Cluj
Incepand de marti, Clujul are o retea de statii "self service" pentru  inchiriere de biciclete.  Astfel, din 42 de statii de inchiriere amplasate in mai multe puncte din oras, cetatenii pot inchiria una din cele 540 de biciclete. Aceasta retea poate fi o alternativa la mijloacele de transport in comun sau un mod de a completa reteau de transport in comun, spun autoritatile.

"De azi inainte, ii invitam pe clujeni sa foloseasca bicicleta ca mijloc alternativ de deplasare prin municipiu, fie pentru a merge la locul de munca, fie pentru a petrece timpul printr-o plimbare cu bicicleta. Punem acum la dispozitie primele 470 de biciclete, care pot fi inchiriate gratuit, cu scopul de a incuraja transportul alternativ cu acest mijloc ecologic, pentru ca suntem un oras in care sunt foarte multe masini. Pe zonele dedicate de transport in comun din oras vor putea fi folosite si bicicletele, astfel incat traseele vor fi mult mai sigure", a precizat primarul Emil Boc, la inaugurarea sistemului.

Valoarea totala a proiectului "Retea de statii self-service de inchiriere biciclete" este de 14.422.085,74 lei, din care 98% reprezinta valoarea nerambursabila. Proiectului presupune realizarea a 50 de statii de inchiriere, dintre care 42 de statii in municipiul Cluj Napoca, 4 statii in comuna Floresti si 3 statii in comuna Apahida. De asemenea, clujenii vor avea la dispozitie pentru deplasare 540 biciclete.

"In prezent, la Cluj-Napoca, din cele 42 de statii sunt functionale 29 si au fost livrate 470 de biciclete. In perioada urmatoare vor fi date in folosinta restul statiilor si bicicletelor in vederea inchirierii. Bicicletele vor putea fi inchiriate pe baza de carduri. Clujenii care doresc sa intre in posesia acestor carduri, se vor prezenta la Centrul de Informare pentru Cetateni sau la primariile de cartier, iar eliberarea acestora se face pe baza cartii de identitate. Regulamentul de utilizare a serviciului de inchiriere a bicicletei in regim self-service a fost stabilit prin Hotararea de Consiliu Local nr. 379/2015", se arata intr-un comunicat emis de primarie.

Prima ora este gratuita, dupa care se plateste un tarif de 2 lei/ora.

In cadrul proiectului s-au amenajat si mai multi km de piste pentru biciclete astfel:


Cluj-Napoca - 13,95 km piste dedicate + 30 km traseu la comun

   - piste dedicate, constructie noua - 4,65 km

   - piste dedicate pe strazi asfaltate - 9,3 km

   - traseu la comun cu autovehiculele - 30 km


Apahida

 - piste dedicate, constructie noua - 2,03 km

 - traseu la comun - 3,65 km


Floresti

  - pista dedicata, constructie noua - 0,78 km

   - traseu la comun - 4,3 km


Ce spune regulamentul de utilizare a retelei de biciclete:

- intervalul  orar  de  inchiriere  pentru  o  zi  este  06.00-24.00, valabil de luni pana duminica.

- perioada de functionare a sistemului va fi intrerupta in lunile de iarna, cel putin in perioada  01  decembrie - 01 martie, cand se va efectua revizia totala a parcului de biciclete.
- echipamentul inchiriat va putea fi ridicat de la orice statie de inchiriere de biciclete in regim self-service

- echipamentul inchiriat va putea fi returnat la orice statie de inchiriere de biciclete in regim  self-service  sau  in  centrul  folosit  pentru  returnarea  bicicletelor  aflat  in  Cluj-Napoca, Str.  Artelor  nr.  4,  in  cazul  in  care  din  diverse  motive  nu  a  mai  putut  fi returnat la statie.

- echipamentul inchiriat va fi returnat in termen de maxim 12 ore de la inchiriere, dar nu  mai  tarziu  de  ora  24.00  din  ziua  inchirierii  echipamentului,  in  caz  contrar, Utilizatorul va fi obligat la plata unei sanctiuni penalizatoare de tip Intarziere in valoare de 100 lei, cu mentiunea ca sintagma Intarziere va reprezenta acea situatie justificata in care Utilizatorul returneaza bicicleta in cel mult 12 ore de la expirarea duratei maxime (ora 24.00 din ziua inchirierii).

- in  plus,  cardul  folosit de catre Utilizator pentru inchirierea echipamentului va fi suspendat pe o perioada de 30 (treizeci) zile calendaristice. In cazul in care se constata disparitia echipamentului, se va stabili carui Utilizator ii apartine responsabilitatea, iar acesta va trebui sa achite o sanctiune penalizatoare de 650 lei reprezentand contravaloarea pretului total de achizitie al bicicletei.

- Utilizatorul poate inchiria simultan NUMAI o singura bicicleta.

- Persoanele care doresc sa obtina un card Bike Sharing se prezinta la unul din sediile Primariilor de cartier sau la sediul Primariei Centrale cu actul de identitate si avand o adresa valida de e-mail pentru a i se emite cardul de acces si pentru a incheia un contract intre parti.










24477 vizualizari
  • +25 (29 voturi)    
    Bravo !!! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:33)

    Carcalete [utilizator]

    La fel ca in celelalte orase civilizate ....
    • +5 (19 voturi)    
      exact ca la Viena (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:19)

      radu103 [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      Clujul e primul oras civilizat din Romania
      • +3 (3 voturi)    
        exact ca la Viena (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:10)

        lm [anonim] i-a raspuns lui radu103

        si la Budapesta
      • -1 (5 voturi)    
        LoL (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:40)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui radu103

        Mandrie locala! Sunt lucruri bune si lucruri rele, dar pana la primul oras civilizat din Romania mai e mult. Vezi care a fost primul oras iluminat electric din Europa, consider ca electricitatea spune mai mult despre civilizatie decat un sistem bike sharing.
      • 0 (6 voturi)    
        te dezamagesc (Marţi, 17 noiembrie 2015, 21:33)

        ujhui [anonim] i-a raspuns lui radu103

        In Timisoara ii de cateva luni bune dar cum sa scrie Bucurestiul de Timisoara ;) Oricum frumos Clujul!
      • 0 (0 voturi)    
        Doamne-ajuta! (Joi, 19 noiembrie 2015, 15:20)

        Haiducul [anonim] i-a raspuns lui radu103

        Timisoara e inaintea Clujului si din punctul asta de vedere, insa ma bucur ca si acolo s-a luat initiativa asta. Sper insa ca Timisoara sa fie Capitala Culturala Europeana in 2021 si nu Clujul! :) ))
    • -2 (8 voturi)    
      Băi cică si in Alexandria , Constanta , Vaslui (Marţi, 17 noiembrie 2015, 19:06)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Carcalete

      se pun la dispozitia cetătenilor peturi cu bere si mititei . Dar cica doar inainte de alegeri .
      Cam asta e diferenta intre orase conduse de unul ca Iohannis sau Boc .
  • +17 (31 voturi)    
    de la un bucurestean... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:39)

    merlin [anonim]

    Clujul e cu peste 10 ani inaintea Bucurestiului, daca mai era vreo indoiala.
    • -4 (28 voturi)    
      LoL (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:23)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui merlin

      Stai linistit... nu e. Asta ti-o spune unu nascut crescut acolo. Cand eram in Cluj, trebuia sa ma duc la Budapesta sa imi cumpar una alta.
      • +2 (8 voturi)    
        Argument aiurea (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:28)

        Clujean [anonim] i-a raspuns lui Qwertz

        Daca tot ai deschis subiectul: ia povesteste cum era cand veneau cei din Ungaria sa cumpere din Cluj? Asta, in momentul in care la ei preturile o luasera razna si le convenea sa vina sa cumpere de aici. Asa cum, la un moment dat, si noi, clujenii, in vremea lui Funar care avea oroare de hypermarketuri, mergeam la Debrecen la cumparaturi. Totul depinde de locul unde e oferta cea mai buna. Ai habar ca, de exemplu, francezii si spaniolii, nu toti, evident, dar multi dintre ei, prefera sa mearga sa isi faca cumparaturile in Andorra? Ia ghici de ce!
        Deci, argumentul pentru care te dai lovit in aripa pe motiv de Cluj... e subtirel...foarte subtirel!
        • -1 (3 voturi)    
          Hey (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:17)

          Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Clujean

          Nu stiu in ce oras ai trait tu, dar in Clujul pe care il cunosc eu erau vremuri cand doar de la Budapesta puteai sa iti iei un computer la sfert de pret decat cel din Cluj (unde erau doar 2 optiuni (Intelis si cei din Piata Cipariu al caror nume imi scapa) si la astia aveai optiuni limitate. In Clujul pe care il cunosc eu, daca vroiai un MTB care sa nu fie turcisme/chinezisme trebuia sa mergi la Budapesta. Sa mai continui?
    • +6 (14 voturi)    
      inca un motiv.. (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui merlin

      printre multe altele, pentru care merita sa te muti in Cluj.
    • +5 (27 voturi)    
      Să nu exagerăm (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:25)

      unMoldovean [utilizator] i-a raspuns lui merlin

      Se întâmplă destule lucruri bune la Cluj, dar să nu exagerăm.

      Viitoarea mea soție provine din zonă și am petrecut mult timp acolo. Clujul e un oraș mult mai murdar ca Iașiul la o populație comparabilă.

      Și tot acolo am fost înjurat sau hulit fără niciun motiv în trafic sau fără să fi încălcat regulile. Plus foarte multe lucruri negative pe care le-am văzut. Una e să vezi câteva ceva la știri sau în trecere, alta e să vezi după ce petreci ceva vreme acolo.

      Repet, se întâmplă și multe lucruri bune la Cluj, dar haideți să păstrăm un simț al realității.

      E un oraș mult supraestimat de locuitorii lui mai mult din cauza mândriei regionale.
      • -5 (11 voturi)    
        Moldovan (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:43)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui unMoldovean

        Cel mai rau in Cluj e sa fii moldovan. Daca esti tzigan mai scapi, dar ca moldovan esti mancat.
        • -1 (3 voturi)    
          legende (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:43)

          KaielIulian1 [anonim] i-a raspuns lui Qwertz

          Doar daca nu-ti vezi de treaba si te simti animat de tot felul de pulsiuni de a-ti scoate moldovenismul in evidenta.
          Oricum clujenii au votaat relativ recent un moldovean sa le fie primar- Sorin Apostu. Nu a prea ajutat la cresterea increderii in moldoveni.
      • +2 (18 voturi)    
        @moldoveanului (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:17)

        Clujean [anonim] i-a raspuns lui unMoldovean

        Clujul e oras murdar, zici matale... pe unde te-o fi plimbat oare nevasta, de ai constatat aiureala asta? De injurat in trafic, nu stiu cine si de ce te-o fi injurat, eu circul zilnic cu masina, de multi ani, dar inca nu m-a injurat nimeni. Te-ai gandit ca poate conduci dumneata aiurea sau ai alte hibe cand esti la volan? Cu toate ca la faza cu injuratul... doar daca n-or fi fost cine stie de pe unde babuinii aia de au procedat ca atare (poate tot moldoveni, mai stii...). Repet ce ti-am zis mai sus: clujenii (ardelenii, in general) rar injura aiurea. SI ca sa n-ai emotii cand citesti cele de mai sus, ia uite ce zice un raport al Comisie Europene: ' Cluj-Napoca este cel mai primitor oras din Europa, potrivit unui raport al Comisiei Europene.' (http://incont.stirileprotv.ro/lifestyle/cel-mai-primitor-oras-din-europa-este-din-romania.html). Dar, desigur, astia bat campii, sunt cumparati, etc., lasa ca stiu moldovenii mai bine care e treaba! :)
    • +1 (3 voturi)    
      nu orașul, ci conducerea (Marţi, 17 noiembrie 2015, 22:31)

      Andrei Cosmovici [anonim] i-a raspuns lui merlin

      E chestie de oameni, totdeauna, nu de ”oraș”. Chestie de conducere, ca să fiu mai clar.
  • -7 (21 voturi)    
    inutil (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:40)

    io [anonim]

    au taiat panglica,au bifat investitia ,acum inchid ca e frig! investitie inutila
    • -3 (15 voturi)    
      Asa e (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:24)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui io

      Chiar la asta ma gandeam si eu.
    • +12 (20 voturi)    
      da,ma (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:39)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui io

      asa-i ma,tot mai bine cu jipanu,de unu' singur inauntru,vorbind la telefon ,ascultand manele si mancand shaorma ! mandri ca suntem romani !
  • +2 (14 voturi)    
    Cu intarziere de 2 ani (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:41)

    mit1 [utilizator]

    Un sistem implementat cu o intarziere de 2 ani... si nici acum nu e complet finalizat.
    Ar fi trebuit terminat in august 2013. Deci 3 veri au fost "pierdute". Bine ca il inaugureaza la jumatatea lui noiembrie, si peste cateva zile aduna tot ca ninge
  • +17 (19 voturi)    
    VeloTM (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:49)

    Ddd [anonim]

    In Timisoara, functioneaza din vara un sistem similar, insa este GRATUIT si este administrat de regia de transport.

    http://www.ratt.ro/velo_tm.html
  • +6 (8 voturi)    
    . (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:51)

    Andu101 [utilizator]

    A folosit cineva serviciul? Care e starea biciletelor?
    • +4 (8 voturi)    
      Cluj Bike Sharing (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:49)

      Cluj Biker [anonim] i-a raspuns lui Andu101

      Da, eu am folosit din plin acest serviciu (si il voi folosi in continuare, in mod cert) si pot sa va asigur ca starea bicicletelor e foarte buna. Sunt robuste, fiabile si pana acum n-am constatat ca vreun utilizator sau altcineva sa fi vandalizat, nici biciletele si nici statiile sau panourile electronice.
      • -1 (1 vot)    
        Intrebare (Marţi, 17 noiembrie 2015, 19:00)

        Manodragon [utilizator] i-a raspuns lui Cluj Biker

        Ai fost unul dintre cei ce au testat sistemul pana acum? Stiu ca au fost cativa ce au testat in prealabil.
        Daca da, uite ca vin si eu acum si vreau sa imi fac card. Daca mi-am cerut card pe site, sa ma duc direct la Primarie sa il cer?
        Pe site nu scrie niciunde unde este "Ghiseul Cluj Bike"
  • -8 (14 voturi)    
    pret (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:53)

    eu [anonim]

    Din costul proiectului calculez ca fiecare bicicleta din acest program costa 26892.75 lei (~5400 euro). Pretul mi se pare acceptabil pentru o dacie, nu pentru bicicleta!
    • +9 (11 voturi)    
      corect (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

      dar oare cat costa sa mai adaugi inca 5000 de biciclete? probabil ca mai putin decat primele 500 daca ai deja infrastructura, sistemul de carduri/servere etc. iti trebuie doar statii noi si biciclete, care stim deja ca sunt doar 650 ron.
    • +8 (10 voturi)    
      grea matematica la carcotasi (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:40)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui eu

      vezi ca uiti de locurile de munca create ...
    • +4 (6 voturi)    
      Calcule mintale in cap (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:00)

      Cluj Biker [anonim] i-a raspuns lui eu

      Domnule draga, ati facut rapid un calcul mintal in cap si v-a dat cu virgula.... nu stiu de unde sunteti si cat cunoasteti acest proiect, dar ati omis voit sau nu, un amanunt esential: pe langa biciclete, ia mai luati in calcul: statiile de parcare/ridicare a bicicletelor; operatiuni de inregistrare/gestiune a solicitantilor de aderare la acest proiect si emiterea cardurilor; panourile electronice/informatice de comanda (identificarea beneficiarului, comanda operatiunilor efectuate de acesta, balanta soldului, etc.); programul informatic de gestiune generala a operatiunilor; call-centre la dipozitia utilizatorilor sau a celor interesati de proiect; mentenanta biciletelor si a statiilor; salarii angajati; etc.
      Cum ar zice marinarul german, Eminescu: ' E usor a scrie versuri....'
      • -1 (1 vot)    
        Calcule (Marţi, 17 noiembrie 2015, 19:46)

        tatarbo [utilizator] i-a raspuns lui Cluj Biker

        biciclete - ok
        statiile de parcare - ok
        programul informatic de gestionare a operatiunilor - discutabil daca e util, pt ca pana la urma sunt niste biciclete, nu un sistem de gestiune
        call center - de ce? ca sa mai bifam un program informatic? nu poate sa fie un simplu telefon? suna asa multa lume?
        Observatie:
        dupa cunoasterea in detaliu a elementelor acestui proiect si indarjirea cu care il sustineti am senzatia ca dumneavoastra l-ati facut... ceea ce ridica semne de intebare in ceea ce priveste obiectivitatea comentariilor
        Una peste alta un proiect laudabil daca exista si piste de biciclete... Daca nu, sunt bani aruncati...
  • -4 (8 voturi)    
    Nu rezolva problema traficului (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:02)

    Je__ [utilizator]

    Eu ma uit in Timisoara.
    Toata ziua masina de la RATT, le cara din statiile centrale, catre celelalte statii.
    Mereu exista un fenomen de acumulare.
    • +10 (14 voturi)    
      poate nu sunt destule?.. (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      mi-e greu sa cred ca in Timisoara oamenii vin in centru si nu mai pleaca niciodata.. :)
      daca seara nu vor sa mai plece din centru pe biciclete inseamna ca iluminarea stradala lasa de dorit.
  • +14 (18 voturi)    
    DA!! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:03)

    solar [utilizator]

    Acum 10 ani am inchiriat biciclclete in Paris si am vizitat tot ce mi-am propus in 10 zile. A fost o experienta extraordinara !
  • -3 (15 voturi)    
    Bun sistemul (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:29)

    Qwertz [utilizator]

    Si e buna ideea! Acum ca avem bicicleta poate ne spune Boc si pe unde ne dam cu ea? Printre masini? Infrastructura pentru Biciclete la nivelul din Cluj, poti gasi si in Kinshasa (Congo ala "Democrat").
    • +3 (9 voturi)    
      Auirea... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:04)

      Clujean [anonim] i-a raspuns lui Qwertz

      Domnule, bati campii. Ori habar n-ai cum e Clujul, ori esti un hater de doi bani care urgent sare la-l muste pe Boc de koor.
      • 0 (2 voturi)    
        Hopa (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:29)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Clujean

        Ti-am raspuns si mai sus! Tu s-ar putea sa fii "Clujean" dintr-asta venit cu facultatea in oras si de atunci esti mai clujean ca si clujenii. Omule du-te la Budapesta si vezi ce infrastructura au aia. Spune ce infrastructura de biciclete e in Cluj? In Cluj nu exista infrastructura la masini, despre ce vorbim aici? Orasul e paralizat non-stop, tu iti dai seama cat de orbit esti? Tu ai iesit vreodata din tara? Ai fost in Olanda sau in Danemarca sa vezi ce inseamna infrastructura la biciclete? Oi fi eu hater, dar e mai bine decat habarnist. Fara sa ma laud iti spun ca am vazut toata lumea, si in Cluj vin de 2 ori pe an, asa ca pot sa iti spun ca in UE, sunt putine orase sub Cluj (Debrecen, oras mentionat de tine, e unu din ele). Ca in Romania e unul din cele mai "dezvoltate" orase, nu il face sa fie sus in Europa. Sa compari un Linz/Salzburg sau chiar Zilina/Cracovia cu Clujul e o blasfemie. E departe de Europa Civilizata si ca distanta si ca dezvoltare!
  • 0 (4 voturi)    
    IAsi (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:04)

    Cucu [anonim]

    Iasi -ul in comparatie cu Clujul pare un oras fara stapan. acolo totul se degradeaza si parca nimic un se misca. zeci de blocuri cu acoperisuri imporvizate de cetateni iresponsabili, strazi ca dupa bombardamente, lucrari intarziate cu anii, si autoritati indiferente
  • -2 (8 voturi)    
    E o glumă proastă pe bani europeni (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:05)

    Emil T. [utilizator]

    Sistemul are întârzieri de doi ani, timp în care diverși clienți politici s-au bătut pe ciolan și timp în care stațiile respective au ruginit sau făcut buruieni.

    - Tot Clujul este în continuare un șantier, iar pe pistele de biciclete se parchează într-o veselie, fără ca măcar poliția să miște un deget. Alte piste au fost delimitate simbolic de stâlpișori de plastic care au fost degrabă puși la pământ de diverși ghiolbani.

    - Stațiile de biciclete sunt plasate la dracu în praznic, unele în zone fără cale de acces, altele în parcări legale unde nu e loc de mașini pentru a pune bicicletele în soclu.

    Nu știu ce au făcut clujenii ca să merite atât de mult dispreț pe bani publici din partea Primăriei...unele lucruri par făcute greșit cu rea voință.
    • 0 (6 voturi)    
      Alt hater.... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:53)

      Cluj Biker [anonim] i-a raspuns lui Emil T.

      Stimate domn, cu tot respectul: bati campii! Daca si asta e dispret... cred ca nu ai proprietatea cuvintelor pe care le folosesti. Ia sa vedem ce ai constat 'matale: Clujul e un santier. Si cum ai propune dumneata sa se faca lucrarile de amenajare si modernizare, cu vrajitorul Rumburak? Sau trebuia sa le lasam asa cum erau, sa ai apoi ce comenta? Da, cu parcarea pe pistele de bicilete e o problema, dar te pui cu ghiolbanu' cu 'ghiu-septe'? Si pentru babuinii astia, e de vina tot Primaria?? Legat de statii: ia uita-te pe harta cu statiile respective si spune ce intelegi prin sintagma 'dracu-n praznic'? Ia d'aci, daca nu te descurci: http://portal.clujbike.eu/harta-statii-biciclete. Sunt 42 de statii, in toate cartierele si in zona centrala, unde ai cautat si constatat dumneata ca nu ajungi la biciclete?
      Cat trebuie sa fii de rau intentionat sa scrii aiureli ca cele de mai sus? Inteleg ca iti sta Primarul Boc in gat, dar nu-i jigni degeaba pe clujeni!
      • +1 (5 voturi)    
        nu te ambala (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:42)

        kfi [anonim] i-a raspuns lui Cluj Biker

        Stai linistit ca va cunosc si eu binisor,doar am facut distributie vreo 3 ani pe acolo..aveti si oameni de treaba ,aveti si voi hoti ca peste tot...ce va caracterizeaza pe voi cel mai bine...sinteti oamenii cu mai multe fete...iti poti da seama de ce-i poate pielea unui oltean sau moldovean,dar voua nu prea..la voi se "injunghie "omu cu zimbetu pe buze...asa ca stai linistit ca nu sinteti mai breji decit aia din botosani,bucuresti sau timisoara
  • 0 (4 voturi)    
    nu vad de ce ai nevoie de contract (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:09)

    mrness [utilizator]

    In Londra bicicletele pot fi inchiriate cu ajutorul unui card de credit la pretul de o lira/zi/bicicleta (da, se pot inchiria mai multe biciclete cu acelasi card de credit). Primarul Clujului ar trebui sa se gindeasca si la utilizatorii ocazionali (e.g. turistii), nu numai la locuitorii orasului.
    • +1 (1 vot)    
      Variante de lucru (Marţi, 17 noiembrie 2015, 19:11)

      Londonezu' autohton [anonim] i-a raspuns lui mrness

      E o idee foarte buna, sa nu semnezi niciun contract si sa iti ridici bicileta dupa ce ai platit o lira (ma rog, echivalent) pe ora. Ok... ia sa vedem care ar fi variantele posibile, dupa expirarea timpului platit de catre utilizator: 1. Utilizatorul e civilizat si duce bicicleta in intervalul de timp platit, la standul de docare. Toata lumea multumita, urale, felicitari! 2. Utilizatorul e mai.. uituc si foloseste bicicleta 5 ore, 10 ore sau 3 zile. Dupa care o duce la statia de docare. Cine suporta aceasta depasire a timpului de folosire? 3. Afla 'mexicanii' colectori de fier vechi ca e pont, cu o lira (ma rog, echivalent) poti sa-ti tragi 'fo 5-10 kile de fer, mâncaț-aș! si se tireaza cu biciclul. Si nu doar unul, ci tot tribul. In cateva zile, standurile sunt goale. In final: scandal, proiect esuat, urlaturi cu 'Discriminareeee!', alea, alea... Cine suporta paguba si ne spala rusinea? Nu stiu cum o fi in Londra, ca nici acolo nu traiesc doar ingerasi, de aceea nu cred ca e chiar asa cum spuneti dumneavoastra, sigur ati omis ceva.
    • +2 (2 voturi)    
      tot contract e si ala.. (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mrness

      dai cu cardul de credit.. te poate taxa mai tarziu daca furi bicicleta.
      nimic rau pana aici, dar diferenta se va vedea la pret... ca sa acopere comisioanele bancare (si alte cheltuieli specifice Londrei), TFL are niste preturi destul de piperate pentru biciclete.
      daca i-ai spune unui Clujean ca doua ore de plimbare cu bicla in weekend il costa 50 de lei?...
  • +3 (3 voturi)    
    . (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:34)

    agraw [anonim]

    dragii mei,

    in calitate de clujean a 3a generatie imi permit sa spun urmatoarele :

    - intr-adevar sunt lucruri bune
    - mai avem foarte mult de lucru
    - dar sa ne pastram cu picioarele pe pamant

    *si sa nu mai desconsideram pe nimeni

    multumesc
  • +2 (4 voturi)    
    sint curios de rezultat (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:35)

    jdidi [anonim]

    Oameni buni,da pe unde mergeti cu bicla?eu am fost anul trecut in cluj ,de mai multe ori ,pe probleme medicale(mama mama ce mafie infloritoare aveti acolo in domeniu)..orasul e o inghesuiala de blocuri intre nistedealuri,unde traficul mi s-a parut o mare problema si zau daca vad pe unde sa mergi cu bicla..poate prin parcuri(daca aveti)...e o initiativa buna ,dar ca sa aiba si succes (in opinia mea) de miine vreo 2000 de soferi ar trebui sa renunte la auto si sa incalece biclele,iar cei din provincie ar trebui sa ocoleasca sau pur si simplu sa se inchida anumite trasee circulatiei auto.....si eu sint un impatimit al biclei si stau intr-un oras de 4 ori mai mic si tot nu am curaj sa ies in trafic cu asa ceva..imi iau bicla in masina si ies inafara orasului
  • 0 (0 voturi)    
    numai 29 de statii sunt functionale din 42 (Joi, 19 noiembrie 2015, 19:26)

    benyy [anonim]

    link la comunicatul de presa al primariei http://www.primariaclujnapoca.ro/comunicate.html?gId=2107


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version