​FOTOGALERIE Situatie incredibila in Bucuresti: Pasajul de la Ciurel e construit in proportie de 40%, dar tribunalul a obligat Primaria sa demoleze ce a construit, autorizatia de construire fiind emisa ilegal

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2015, 18:03 Actualitate | Administratie Locala

Pod Ciurel nov 2015 -6
Foto: Hotnews
Lucrarile la Pasajul suprateran de la Ciurel au fost finalizate in proportie de 40%, potrivit unui raspuns trimis de municipalitate la solicitarea HotNews.ro.Pe santier, pe partea dreapta a Soselei Virtutii, pe malul Dambovitei, stalpii de sustinere a podului sunt aproape gata. A mai ramas bucata de pe partea cu Lacul Morii, unde municipalitatea trebuie sa faca exproprieri pentru continuarea lucrarii.  Tribunalul Bucuresti cere insa  demolarea lucrarii printr-o decizie care poate fi insa atacata cu recurs, deoarece primaria a  emis ilegal autorizatia de construire pentru pasaj.


"In data de 12.02.2015, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis hotararea nr. 28 privind declansarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate private situate pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica  Penetratie Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucurest- Pitesti intre strada G-ral Petre Popovat si strada Amilcar C Sandulescu - Etapa I. In acest moment, conform prevederilor art. 5 al legii nr. 255/2010, Primaria Capitalei a consemnat intr-un cont deschis la Volksbank Romania SA pe numele expropriatorului sumele de bani estimate ca despagubiri prin raportul global de evaluare intocmit de catre un expert ANEVAR. Drept urmare, Primaria Capitalei a transmis in data de 16.10.2015 notificarile intentiei de expropriere catre proprietari. Conform acestui act, termenele de eliberare a imobilelor in vederea inceperii lucrarilor este de 30 de zile lucratoare. La expirarea acestui termen, Primaria va emite dispozitiile de finalizare a exproprierilor, respectiv dispozitia de expropriere si dispozitia  de numire a Comisiei de verificare a dreptului de proprietate", potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro.

Imagini de pe santier - 12 noiembrie 2015




















Lucrarea ar putea fi blocata insa, deoarece Tribunalul Bucuresti a anulat pe 30 octombrie autorizatia de construire  emisa de Primaria Capitalei pentru edificarea pasajului, aceasta fiind emisa ilegal, dar decizia nu e definitiva. "Instanta dispune anularea autorizatiei de construire nr. 2/27.01.2014 emisa de PMB. Dispune desfiintarea lucrarilor efectuate in baza autorizatiei de construire nr. 2/27.01.2014 Cu recurs in 15 zile de la comunicare", se arata pe portalul instantelor de judecata. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona, Danes Mihai, nemultumit de faptul ca piciorul podului se inalta la cativa metri de proprietatea lui. "Nu sunt nemultumit pentru ca nu sunt expropriat ci pentru ca viata mea si a familiei mele este tulburata de actiuni ilegale care sunt scuzate  de interesul "public " in detrimentul interesului meu", spune Mihai Danes.




Mihai Danes a castigat in instanta, in iulie 2012, si anularea primei autorizatii de construire a pasajului, emisa de municipalitate in regim de urgenta, desi nu era nicio urgenta. In noiembrie 2013, sentinta a devenit definitiva. Primaria nu a tinut cont de decizia instantei si a emis o alta autorizatie, continuand lucrarile, Danes a atacat-o si pe aceasta in instanta, iar la inceputul anului 2014 a fost emisa si cea de-a treia, in baza careia se lucreaza acum, dar care a fost si ea anulata in urma cu cateva zile.


In februarie 2013, si Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta de un grup de cetateni din zona  care nu sunt de acord cu acest proiect. Tribunalul Bucuresti a anulat pe 4 noiembrie 2014 Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urma sa porneasca de la Ciurel si sa ajunga la autostrada, dincolo de soseaua de centura. In acest PUZ este trecut inclusiv Pasajul de la Ciurel. Procesul a fost intentat de mai multe familii care detin proprietati pe traseul acestei artere. Sentinta nu este definitiva.


Cetatenii din zona si societatea civila au declarat in nenumarate randuri ca se opun proiectului din urmatoarele motive:

     - este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid. "Printre solutii se numara realizarea unei strapungeri care sa continue strada Preciziei pana in centura Capitalei, realizarea unei strapungeri pe strada Liniei, unde se afla o cale ferata abandonata si unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea drumului pana la centura. O alta solutie ar fi realizarea unei strapungeri in continuarea bulevardului Timisoara, aceasta ar avea cateva sute de metri pana la centura si s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fara sa fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)", a declarat Victor Rausse, unul dintre cetatenii afectati de proiect.

      - nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. "Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd-ul Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti - Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei", a mai declarat Rausse.

      - trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua.

      - proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila.



Cand au inceput lucrarile

Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1. Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014.

Lucrarile au fost oprite la cateva luni dupa ce au inceput atat din cauza litigiilor cat si din motive financiare. In 2014 au fost reluate si de atunci se lucreaza in continu. In bugetul pe anul 2015, lucrarea a primit circa 64 milioane lei. Reprezentantii municipalitatii spun acum ca pasajul va fi gata in 2016.


Traseu drumul express
Drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.










45920 vizualizari
  • 0 (32 voturi)    
    nu sunt convins ca am inteles bine dar... (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:23)

    liviu_ [utilizator]

    traim intr-o tara unde un om poate ataca o constructie si aceasta sa fie daramata?!
    aproops in acest caz de ce bisericile aflate in aceeasi situatie nu patesc acelasi lurcu?
    • +19 (35 voturi)    
      ai reclamat vreo biserica ? (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:35)

      Dudu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      construita ilegal si nu s-a rezolvat problema in instanta ?
      • +10 (12 voturi)    
        Problema reala este (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:33)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui Dudu

        Cine plateste pentru "greselile" astea? Adica de unde vine cashul necesar ca sa darami si cashul ca sa acopere cheltuiala facuta inutil pana acum?

        Cel care a dat autorizatia a luat o spaga de milioane, face 6 luni de puscarie si se retrage in glorie? De ce sa fie pedepsit doar penal si nu si civil pentru dauna pe care a adus-o?
        • +3 (3 voturi)    
          Pt. ca (Vineri, 13 noiembrie 2015, 14:04)

          Ciprian Popa [anonim] i-a raspuns lui Close

          Trebuie si o sentinta civila si partea care ar tebui sa reclame este chiar Primaria Capitalei indreptata impotriva celor care au dat autorizatia............adica orice amenda/proces pierdut de Primarie cu daune platite de aceasta ar trebui sa se regaseasca si intr-o sentinta civila indrepatata catre cel care a dat autorizatia sau a emis actul ce a dus la o ilegalitate.
          Cand se face asta nu vom mai avea spaga asa mult pt. ca daunele ar depasi probabil orice spaga platita candva......
      • +2 (2 voturi)    
        stiu eu un dosar... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:07)

        Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui Dudu

        unde un ONG a cerut demolarea unui schit pentru ca era construit in mijlocul Parcului National Ceahlau. Schitul se numea "Casa de pelerini si chilii monahi Panaghia" si apartinea Mitropoliei Moldovei si Bucuvinei si nu avea aviz de mediu de la APM Neamț și autorizatie de construire de la CJ Neamț.
        Avea și fosă septică ceea ce e absolut interzis în rezervație, dar ce să vezi Republica transnistreană BOR este stat în stat.

        uite aici:

        http://www.financiarul.ro/2011/12/12/scandalul-din-jurul-partiei-din-ceahlau-a-fost-relatat-in-academia-romana/
    • +15 (17 voturi)    
      uite un exemplu (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:41)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      http://www.observatorulph.ro/eveniment/59234-biserica-sf-voievozi-din-ploiesti-obligata-de-instanta-sa-darame-clopotnita e un inceput totusi...
    • +16 (28 voturi)    
      "moftul" proprietatii (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:43)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      E foarte bine ca un om poate ataca in justitie o autorizatie de constructie emisa in dispretul proprietatii.
      "un proprietar din zona, nemultumit de faptul ca [..] primaria nu il expropriaza."

      Abia apoi urmeaza discutia despre aberatia proectului in sine:
      "proiectul nu are studiu de trafic"
      "trece la doar 7 metri de uzina de apa "
      "nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic"
      si nu in ultimul rand
      "variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid"
    • +23 (31 voturi)    
      de ce comentezi? (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:43)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu ai citit articolul dar insisti sa iti dai cu parerea. Da, traim intr-o tara unde un om poate ataca in instanta o constructie ilegala si aceasta sa fie daramata. Poate tu vrei o tara in care acest lucru sa nu fie posibil; daca este asa atunci cere-i cetatenie lui Kim Jong Un.
    • +15 (25 voturi)    
      Pai asa e si normal in orice tara civilizata (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:44)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Altfel oricine s-ar apuca sa construiasca oriunde stiind ca oricum va ramane cu constructia. La urma urmei, cine l-a pus sa contruiasca ceva ilegal? Mai mul, tot constructorul trebuie (sau ar trebui) sasuporte si costurile demolarii si reamenajarii terenului.
    • +3 (7 voturi)    
      gandesc deci ma indoiesc (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:58)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Se mai indoieste cineva cu privire la veridicitatea fabulei Mesterul Manole ?
    • +5 (5 voturi)    
      Este corect asa (Vineri, 13 noiembrie 2015, 14:08)

      Ciproian Popa [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Si eu as vrea ca justitia sa ma apere in cazul in care o autoritate comite abuz.
      Omul a procedat corect si cf. justitiei are dreptate.
      Primaria trebuia sa ia in considerare de la inceput obiectiile acestuia si sa le introduca intr-o ameliorare la proiect.
      Dar pt. ca era prea mic a desconsiderat cerinta.
      Buturuga mica rastoarna carul mare - asa zice proverbul..........
  • +30 (32 voturi)    
    foarte bine (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:34)

    R.Stoian [anonim]

    Toate lucrarile efectuate pe bani publici (multi) trebuie sa respecte 100% legea, nu "lasa ca merge si asa". Sumele decontate pana acum ar trebui sa ii fie imputate puscariasului Oprescu..
    • +20 (22 voturi)    
      O mica erata (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:28)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui R.Stoian

      Nu "ar trebui". Ci TREBUIE sa suporte in SOLIDAR cu /// de consilieri generali si ei parte la marele jaf!!!!
  • +28 (32 voturi)    
    Titlu corect "PMB trebuie sa respecte legea" (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:50)

    Sabin Chiricescu [anonim]

    Sau mai detaliat titlu ar putea sa fie "Situate incredibila in Bucuresti: PMB a continuat constructia Pasajului de la Ciurel desi justitia a anulat din 2013 Autorizatia de Constructie".

    Va rog sa modificati titlul articolului. Aceasta situatie este datorata numai si numai primariei care nu a respectat legea si a inceput si continuat constructia in lipsa unei autorizatii valabile. Valoare estimata a intregului proiect in 2008 a fost de 420 milioane Euro in prezent probabil depaseste 600-700 milioane Euro.
    • +25 (29 voturi)    
      Corect! (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:53)

      R.Stoian [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

      Hotnews, ce vina au cetatenii din zona ca PMB nu respecta legea ? Ca site formator de opinie, titlul si modul in care este relatata informatia creaza impresia ca podul trebuie demolat ca asa vrea cetateanul Danes. PMB,prin
      Oprescu, a actionat ILEGAL sfidand legea si cetatenii! Sunt convins ca acesta nu este un caz singular in capitala. Atentie mare la modul cum furnizati informatia!
    • -4 (14 voturi)    
      Mai citeste (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:56)

      MyGame1 [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

      Autorizația era valabilă! Alta dar era! Ăla care a reclamat nu a zis sa nu se facă, el spune sa se facă dar vrea ca statul sa-i des cât vrea el ( adică noi sa plătim cât vrea el). Instanța nu trebuia sa suspende autorizația, ci dacă ceva nu era corect facut, sa aducă in legalitate si sa-l despăgubească pe cel care avea de suferit cu o suma calculata de un evaluator. Este un proiect bun si asta o stiu toti cei care stau in Militari, Roșu. Acești oameni ar avea si alte variate. Acum toate drumurile duc la Lujerului din cauza liniei 41.
      • +2 (6 voturi)    
        cum sa fie (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:20)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui MyGame1

        valabila daca e ilegala?
    • +4 (4 voturi)    
      abuz al PMB (Vineri, 13 noiembrie 2015, 10:40)

      Marcel2 [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

      Ai dreptate, Sabin. Nu putem lasa situatia sa continue. Nu este singurul abuz al PMB. Trebuie sa ne alaturam fortele cei care dorim sa se indrepte lucrurile. Multumim organizatiilor cum ar fi Salvati Bucurestiul, Ce-Re si multor altele pentru sprijin. Uniti, salvam...
  • +17 (19 voturi)    
    E bine (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:53)

    start-a-revolution [anonim]

    Dar DNA-ul cand intra pe fir ? Oprescu nu pateste nimic ? Mie imi miroase a abuz in serviciu...cum sa construiesti o cladire daca nu ai autorizatiile legale pentru ea ?
  • +13 (15 voturi)    
    japonezii... (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:03)

    adi [anonim]

    zilnic in Bucuresti stationeaza practic sute de mii de masini bara la bara cu motoarele pornite producand oxid de carbon, acid sulfuric, acid azotic,fum.
    Asta deoarece niste inteligenti in cardasie cu niste rechini mentin in aceasta situatie traficul rutier.
    Romanii isi dau peste mana unii altora cand e vorba de facut ceva.Fiecare considera ca i se cuvine lui conducerea oricarei activitati.Pentru aceasta invoca faptul ca este : ortodox, patriot, cinstit. Orice in afara studiilor si a rezultatelor anterioare.
    De 20 de ani ma minunez la faptul ca punctul de centura spre Domnesti nu a fost rezolvat. Era o chestie clara si pentru un cioban cu 4 clase sau chiar analfabet,.... ce sa mai spun de alte trasee.
    Poporul japonez este cel mai inghesuit popor de pe planeta.Ar trebui sa apelam la propunerile lui.
  • +11 (11 voturi)    
    lipsa de transparenta (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:15)

    adi [anonim]

    lipsa de transparenta duce la astfel de situatii.....
  • +16 (18 voturi)    
    Asta e caz de DNA! (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:15)

    Chiar Eu [utilizator]

    Atat acest caz cat si Cathedral Plaza sunt de competenta DNA. Ai decizii judecatoresti (aici nedefinitive) iar in celalalt caz definitive si irevocabile si primaria nici nu se sinchiseste!
    • 0 (0 voturi)    
      cum poti sa spui asa??? (Vineri, 13 noiembrie 2015, 21:43)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Tocmai ce Primaria a organizat o licitatie/selectie de oferta/ pentru serviciul - analiza de impact daramare constructie - si nu s-a prezentat nici o firma...
      Era de anticipat...
      de vazut cerintele...

      Sa vina japonezii sau arabii sau americanii???
      - Japonezii sunt inghesuiti si folosesc poate cel mai bine terenurile - pot sa dea un aviz pe caz...
      - Arabii sunt cei care construiesc astzi ceva si peste ceva timp repede darama...
      - Americanii socotesc bine si lor nu le da cu rest, au si servicii specializate care se prind repede cand este una facuta babam de ciudat si cheama DNA-ul lor...
  • +12 (18 voturi)    
    ! (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:53)

    chiuaua [utilizator]

    Proportia de 40% este mult exagerata !
    Daca veniti in zona veti vedea ca am dreptate
  • +7 (23 voturi)    
    NU (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:12)

    thebblack [utilizator]

    demolarea nu e solutia.

    drumul trebuie terminat asa cum e.

    solutiile alternative sunt aberante. bulevardul timisoara poate. dar strazile preciziei si liniei? ce gluma sinistra. alea nu ar descarca iuliu maniu nici de 2% din trafic. plus ca ce ar iesi de pe astea 3 ar ajunge in centura. iarasi o gluma sinistra pentru cei care circula pe acolo.

    e adevarat, pe langa acest drum mai trebuie finalizata centura nord intre cele 2 autostrazi si gasita o solutie inteligenta pentru dopul acesteia de la dn1.

    ah, si fondurile suplimentare pentru exproprierea gigelului cu fereastra si protectia fabricii de apa trebuie luate din salariile si alocatiile copiilor celor care au dat autorizatiile initiale.
    • +4 (18 voturi)    
      e usor sa iti dai cu parerea (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:26)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui thebblack

      e mai greu sa ai o viziune de ansamblu. Uita-te la mult laudat pasaj Basarab, care a devenit dimineata si seara cea mai scumpa parcare din lume. Cand o sa intelegeti ca primarii de pana acum nu au realizat opere marete pentru binele cetateanului ? Scopul primordial a fost intotdeauna unul obscur.
      • +2 (6 voturi)    
        cea mai scumpa parcare? (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:38)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        amice, trec pe pasajul basarab mai mult sau mai putin zilnic, dmineata si seara. intelegi subtilitatea? trec, nu stau. fac in 2 minute un traseu care altfel mi-ar lua minim 30 de minute, daca nu chiar o ora.

        asa ca du-te si canta la alte mese.
        • +3 (3 voturi)    
          are dreptate... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 10:42)

          Dragos [anonim] i-a raspuns lui thebblack

          cred ca depinde de intervalul orar in care treci.
          de multe ori, in intervalul 8-9 am stat minute bune pe sensul bd. Geniului-bd. Titulescu. Pasajul Basarab trebuie continuat cu tunel pe sub Iuliu Maniu si cu iesiri in Progresului, Dr. Taberei...etc.
        • +4 (4 voturi)    
          amandoi aveti dreptate! (Vineri, 13 noiembrie 2015, 12:36)

          Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          Pasajul Basarab nu reprezinta solutia optima, existau variante daca nu mai bune, sigur mai ieftine, dar NU este inutil.
          Eu il folosesc rar, asa ca observatia mea ca "se circula, nu se sta" nu ar fi relevanta.
          In schimb trec des pe Podul Grant, si chiar daca uneori este aglomeratie (seara), nu se compara cu situatia de dinaintea realizarii Pasajului Basarab!
          Este util.
    • -1 (1 vot)    
      Pasajul trebuie terminat (Luni, 7 decembrie 2015, 11:10)

      RaduDumitrescu [anonim] i-a raspuns lui thebblack

      Pentru locuitorii din Militari - care au fosdt impartiti in doua "tabere" odata cu modificarea liniei de tramvai 41 in regim de metrou usor, adica de o parte si de cealalta a sinei!!! - acest pasaj este imperios necesar! Cu sau fara penetrarea pana la Autostrada, ci doar pentru a le reda acelor oameni dreptul de a circula si inspre partea de nord a orasului. Pentru ca, dupa cum stim, singura posibilitate de a coti acum inspre Crangasi (adica spre nord) este la intersectia cu Uverturii, unde trebuie sa incalce legea (virand la staga inprejur pe Virtutii) sau sa intepeneasca in trafic pe Uverturii si apoi in intersectia criminala de la iesirea din pasajul Lujerului.
  • -5 (11 voturi)    
    Va mirati? (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:17)

    Observer [anonim]

    Suntem doar in tara Mesterului Manole
  • +4 (26 voturi)    
    alta intarziere (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:24)

    Florentin M [anonim]

    Zilnic merg la serviciu prin zona si traficul e un cosmar. Pasajul trebuia terminat cred de 5 ani si decizia asta inseamna probabil alta intarziere. Alternativele propuse de "societatea civila" (adica altii vs societatea militara?!) n-au nici o legatura cu cei care trebuie sa ajunga din zona Iuliu Maniu-Uverturii spre nord. Probabil primaria nu are toate avizele/doc in ordine (conform deciziei tribunalului') dar nici incrancenarea societatii non-militare nu o inteleg. Le recomand sa mearga dimineata sau seara prin zona si apoi sa decida daca hartuirea asta merita.
    • 0 (10 voturi)    
      cea mai (Joi, 12 noiembrie 2015, 23:30)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Florentin M

      buna postare. Restul e tacere.
      • -1 (9 voturi)    
        ... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:25)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Poate pentru voi e tacere. Ca nu pricepeti voi alte cele, gen legalitate, drepturile cetatenilor, studii de traffic, studii de impact, cautarea alternativelor etc etc...
        Sunt convins ca e o tacere si o bezna profunda in mintile voastre...
  • +8 (26 voturi)    
    Sper totusi ca proiectul sa continue! (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:25)

    DragosParvu [utilizator]

    Indiferent de motivele subiective ale nemultumitilor, instanta poate verifica doar legalitatea, nu si oportunitatea unui proiect. Daca a anulat autorizatia, nu a putut-o face pentru ca proiectul "e inutil", pentru ca utilitatea nu reiese din vreo lege. Motivele trebuie, in mod normal, sa fi tinut de vreo procedura pe care PMB-ul nu a respectat-o cand a emis A.C. Asadar, PMB-ul nu are decat sa corecteze acele lipsuri si sa emita o noua A.C., cu respectarea conditiilor legale aferente.

    Personal sustin proiectul. Fara a fi specialist in transporturi dar ca utilizator frecvent al A1, mi se pare un traseu foarte bine ales pentru a economisi in orele de varf chiar si 40 de min. ocolind cartierul Militari. Alte variante nu sunt nici pe departe atat de rapide precum cea aleasa prin acest proiect!

    Si aici nu este vorba de a ocoli orasul ci de optiunea unui tranzit rapid din si inspre centru. Nu tot traficul care intra in Bucuresti pe A1 urmareste sa ajunga la Constanta, spre exemplu. Dimpotriva!
    • -1 (21 voturi)    
      Grozav gandit! Oare ai minte? (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:54)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui DragosParvu

      Si mie mi-e util sa-mi fac casa peste casa ta. Ce zici, iti convine? De aia exista legi, pentru a nu lasa la aprecierea oricui ce e util, cat de util e sau mai stiu eu ce ti se nazare.
      • +3 (11 voturi)    
        #LiviuX (Joi, 12 noiembrie 2015, 23:27)

        DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Exproprierea nu este o placere pentru cel in cauza, evident. De asemenea nu este o placere sa-ti treaca podul prin fata balconului. Sunt de acord. Dar din pacate nu poti multumi pe toata lumea.

        Si eu sunt subiectiv, recunosc. Am un mare interes sa scurtez cat pot de mult distanta intre Unirea, unde locuiesc si A1. Iar pentru mine acest proiect este ideal.

        Si aici intervine functia publica: primaria, statul. Functia de arbitraj in societate.

        Nu vreau si nu pot sa intru in polemici tehnice. Am spus doar ca pentru mine solutia este pe cat de subiectiva pe atat de ideala si o sustin in continuare. Si tot ca membru al societatii civile!

        In ceea ce priveste partea de legalitate, lucrurile sunt clare. Instanta este chemata sa verifice aplicarea legii. Or legea in acest caz este chiar PUZ-ul pe care il emite primaria / consiliul local. PUZ-ul este act normativ! Instanta nu poate verifica decat daca procedurile prevazute de lege pentru emiterea PUZ-ului au fost respectate, dar nu continutul sau ca atare.

        Din acest motiv, primaria nu are decat sa corecteze acele erori (ca sa ma exprim cat mai simplu) si sa emita un nou document (AC sau PUZ, dupa caz) pentru a continua lucrarea.
        • +4 (8 voturi)    
          ... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:28)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui DragosParvu

          Domnul DragosParvu,

          Si daca acele erori pe care trebuie sa le corecteze primaria, inseamna sa schimbe radical tot proiectul? Traseul? Exproprierile? Adica fix ce se cere de catre cei din zona care au contestat?

          Primaria a emis pana acum 3 AC-uri, toate anulate apoi in instanta. Asta inseamna clar ca primaria NU poate emite un AC conform, pe baza actualului proiect...
          • +1 (7 voturi)    
            #anonim (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:50)

            DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            Sustin proiectul, nu primaria!

            Sunt de acord ca modul in care gestioneaza primaria acest proiect, si nu numai, este pe cat de neinteles, pe atat de revoltator...!
    • +8 (14 voturi)    
      Studiu JICA (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:20)

      Sabin Chiricescu [anonim] i-a raspuns lui DragosParvu

      Va recomand sa cititi studiu “The comprehensive urban transport study of Bucharest city and its metropolitan area” (JICA 2000), cel mai detaliat studiu de trafic realizat pana acum pentru Bucuresti care nu recomanda acest proiect (acest proiect a fost inclus in trei din cele patru alternative analizate cost-performanta). Si care evident ca recomanda in primul rand finalizarea soselei de centura.
      • +2 (10 voturi)    
        Studiul se refera la anul 2000 (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:54)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

        Au trecut 15 ani de atunci si va garantez ca traficul nu mai seamana deloc cu cel din anul 2000. Veniti va rog cu un studiu de trafic din ultimii 5 ani, nu de atunci cand numarul de masini din Bucuresti era la jumatate si orasul nu era atat de polarizat catre nord.

        Soseaua de centura e in lucru, dar chiar pe 4 benzi nu rezolva traficul spre Crangasi. Strapungerea prin Bd. Timisoara sau str. Liniei iarasi nu rezolva problema, nici pasajul de la Domnesti. Iuliu Maniu si Uverturii sunt blocate si surse de blocaj si pentru traficul adiacent si o mare parte din cei care vin dinspre centura pe ele fac stanga spre Crangasi sau Splai.
        • +7 (7 voturi)    
          ... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:30)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

          Poi tocmai ca primaria trebuia sa vina cu un astfel de studiu de traffic recent, inainte de a se apuca de lucrari peste obiectiile oamenilor din zona...

          Asa ca nu oamenii trebuie sa vina cu studio de traffic. Ci PRIMARIA! Nu cei care se opun acestui proiect trebuie sa vina cu studio de traffic, ci din contra cei care il propun!!!
      • -1 (9 voturi)    
        probabil in 2000 (Joi, 12 noiembrie 2015, 22:34)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

        era prioritara modernizarea soselei de centura insa daca ne uitam la intersectia soselei de centura cu A1 vedem o chestie din anii '70 care nu seamana nici macar cu o iesire de autostrada sateasca din Germania. Adica e o porcarie totala.
        Iesirea pe cheiul Dambovitei ar fi rezolvat problema iar argumentele indivizilor ne-expropriati(sau nu la valoarea pe care o doreau) prin care ei identifica vreo trei cai alternative de acces mi se pare de timesnewroman/kamikaze/urzica(pt cei trecuti prin viata) .Mai dau si eu o solutie: traficul sa iasa spre Constanta si apoi sa o ia pe centura modernizata spre Pitesti.
      • -3 (11 voturi)    
        #Sabin Chiricescu (Joi, 12 noiembrie 2015, 23:29)

        DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui Sabin Chiricescu

        Nu contrazic studiul si nici faptul ca pot exista alternative. Spun doar, ca utilizator frecvent al acestui traseu (Unirii - A1) ca acest proiect imi pare a fi linia cea mai dreapta si de aici cea mai convenabila intre cele doua puncte.
        • -1 (3 voturi)    
          @DragosParvu (Vineri, 13 noiembrie 2015, 11:03)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui DragosParvu

          Ca utilizator frecvent al traseului Unirii-A1 ar trebui sa t e gandesti la o solutie de trafic in care tu sa poti folosi acea "linie dreapta"iar restul (care nu au de-a face cu Unirii sa nu foloseasca aceeasi "linie" ca si tine. Or, prin aducerea in mod practic a autostrazii pana la Unirii exact asta se va face: Pe Splai te vei intalni ci cu cei care vin de pe A1 spre Berceni, spre Victoria, spre Obor, si nu in untimul rand cei care tranziteaza A1 spre Constanta. Trebuie sa realizezi ca fiind un trafic de 3-4 ori mai mare, va fi de 3-4 ori mai aglomerat; Ceea ce se intampla acum cu Iului Maniu se ma intampla, inmultit cu 3 pe Splai.
          Solutia estein mod evident imbunatarirea centurii si mai ales a intersecriilor (Domnesti.Chitila, prelungirea bd TImisoara) asa incat cei care acum folosesc Iuliu Maniu ca singura iesire spre autostrada sa foloseasca oricare din acele iesiri la linia ed centura pentru a iesi din Bucuresti
          • 0 (2 voturi)    
            O interventie pertinenta (Vineri, 13 noiembrie 2015, 13:13)

            R [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

            V-as fi dat un plus din toata inima, dar nu am cum. Excelent argumentat!
          • -1 (3 voturi)    
            #tudor (Vineri, 13 noiembrie 2015, 14:00)

            DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

            Ca utilizator al Unirii - A1 nu am de ce sa ma gandesc la alta solutie, pentru ca mie asta imi convine cel mai mult. Armonizarea intereselor mele subiective cu interesele subiective ale celor care se opun proiectului nu este treaba mea, ci a primariei. Iar daca primaria a ales acest traseu, mie, personal si subiectiv, imi convine!

            In ceea ce priveste conflictele de trafic mentionate in post, aceasta strapungere si celelalte, pe de o parte, si inelele (interior, median si exterior) pe de alta parte, nu sunt contradictorii ci complementare. Podul Ciurel face parte in acest context nu doar din Strapungerea A1 ci, in acelasi timp, si din Inelul Median!

            Toate aceste proiecte, impreuna, strapungeri si inele, sunt foarte necesare, utile si urgente! Doar avand aceasta retea in ansamblu, in interiorul careia fiecare componenta isi are utilitatea ei, vom rezolva problema traficului in Bucuresti.

            Ramane la latitudinea primariei sa stabileasca prioritatile.
    • +8 (14 voturi)    
      habar n-ai... (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:35)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui DragosParvu

      dar iti dai cu parerea. Proiectul este foarte scump! De ce sa platim din taxele noastre (cei care locuim in Bucuresti NU cei ca tine care doar tranziteaza orasul) o aberatie de proiect care presupune exproprieri masive pe bani publici. Acele fonduri pot fi utilizate pentru proiecte de fluidizare a traficului din zona ce necesita efort mult mai mic pentru implementare. DA, strada Liniei si prelungirea Preciziei sunt solutii excelente. Deasemenea, prelungirea bd. Timisoara este imperios necesara, astfel Dr. Taberei nu se va mai descarca in IM prin Valea Cascadelor. Prelungirea Ghencea trebuie rezolvata urgent! Strapungerea Crangasi-Giulesti-CB deasemenea. NU este nevoie de o artera noua la nivel de autostrada pentru fluidizarea traficului care indiferent de cate bulevarde,strapungeri si alte bazaconii se vor construi va fi din ce in ce mai aglomerat. Traficul trebuie scos din oras, nu infipt in inima lui. Un oras poluat e un oras mort. Cine este pentru proiect sa doneze bani pentru el. Eu unul nu vreau ca din banii mei sa se construiasca asa ceva.
      • +1 (5 voturi)    
        #Sorin (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:38)

        DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        Am scris foarte clar in post ca locuiesc in Bucuresti, zona Unirii, motiv pentru care ma intereseaza orasul, nu tranzitul.

        Respect optiunea dvs. pt alte trasee si o afirm in acelasi timp pe a mea, pentru acest proiect! Tot in calitate de contribuabil al Bucurestiului...
      • +2 (6 voturi)    
        liniei + preciziei (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:30)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        strada preciziei este straduta cu o banda pe sens care nu poate fi largita decat cu desfintarea liniei de tramvai si implicit a depoului. yup, solutie excelenta.

        strada liniei este sublima dar nu prea exista. pe langa faptul ca trebuie scoasa calea ferata si construita de la 0, trebuie gasite solutii pentru incarcarea ei, cele 2 puncte de intrare fiind strada lujerului (prea mica) si valea cascadelor (prea aproape de sfarsit) ca sa ajute cu adevarat la ceva.

        si amandoua se duc in centura aia minunata care e in constructie de 25 de ani. deci ori termini si centura ori intri in aceeasi belea cu exproprieri pentru o solutie cu descarcarea lor directa in autostrada.
  • +9 (9 voturi)    
    Classic Romania (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:39)

    Tom [anonim]

    Autoritatile se apuca de treaba cand nu trebuie (inainte de obtinerea tuturor autorizatiilor) si dupa ce ridica vreo cativa stalpi (cei 40%) se trezesc ca tre' sa-i darame; pe banii cui?
  • +6 (6 voturi)    
    Nu e deloc incredibil (Vineri, 13 noiembrie 2015, 7:15)

    CititorulComentator [utilizator]

    Romania - Tara tuturor posibilitatilor :) In final, astea sunt rezultatele cand tara este condusa de catre puscariasi, penali, infractori, mafioti, gunoaie.
  • -1 (5 voturi)    
    Detractorii (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:30)

    Iri [anonim]

    Vad multe pareri contra aici, le doresc detractorilor sa fie nevoiti sa iasa din Militari spre oras in fiecare dimineata intre 07:00-10:00 prin singura intersectie disponibila, cea de la Cora. Dupa aceea probabil si-ar schimba parerea, dar daca nu-i afecteaza pozitiv e musai sa fie contra.
    In alta ordine de idei:
    1. E clar ca pasajul va descongestiona o mare parte din traficul de pe Iuliu Maniu (intre Apusului si Cora) + cel de pe Uverturii si Virtutii. Oamenii aia oricum vor circula cu masina si acum, doar ca vor sta cu 15-20 de minute mai putin in trafic.
    2. Strapungerea spre centura pot sa o faca doar dupa ce finalizeaza centura a.i. cineva care vine din Pitesti spre Constanta sa nu fie tentat sa o ia prin oras. Dar sa presupui ca daca exista aceasta strapungere tot traficul de pe A1 va trece pe la Unirea e total nerealist sau rau intentionat. Oricum nu sunt foarte convins de utilitatea ei sau ca ar fi prioritara inaintea celor de la Domnesti, Bd. Timisoara si in Crangasi
    3. Nu as vrea sa fiu in pielea omului caruia ii va trece traficul la 6m de balcon, si sunt de parere sa fie despagubit just, dar sa blochezi un proiect util pentru 300.000 de locuitori e prostie sau nu numai. Din asta inteleg ca e mai bine sa se sufoce toti cei din zona B-dul Iuliu Maniu dar D-nul respectiv sa nu fie poluat.
  • +6 (6 voturi)    
    centura (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:17)

    dtyjuydj [anonim]

    faceti mai repede centura, ca bucurestiul e plin din cauza tranzitului de 600000 masini/zi.........nu mai distrugeti orasul........probabil la centura nu iese spaga ca in interiorul bucurestiului
    • +3 (3 voturi)    
      de acord (Vineri, 13 noiembrie 2015, 10:53)

      Bobo [anonim] i-a raspuns lui dtyjuydj

      modernizarea CB este critica. Atat traficul de tanzit cat si cel local (de ex N-V,N-E, E-S,V-S etc.) ar utiliza centura unde ai regim de viteza mai mare, etc. Restul dupa...
  • +1 (5 voturi)    
    Pasaj Ciurel (Vineri, 13 noiembrie 2015, 12:08)

    Victor Platon [anonim]

    Acest proiect INUTIL, ca si multe altele, a fost demarat si continuat in ciuda deciziilor in justitie. DE CE OARE??

    Raspunsul este foarte simplu: PENTRU FAIMOSUL COMISION de 10%. Ce altceva poate fi???
  • 0 (2 voturi)    
    virtutii (Vineri, 13 noiembrie 2015, 13:28)

    locuitor [anonim]

    locuiesc pe Virtutii si ar trebui sa cer desfiintarea acestei "sosele" . Este generatoare de zgomot si poluare peste limitele legal admise. Soseaua virtutii ar trebui inchisa traficului de tranzit si deschisa traficului local si pietonal.

    cine imi poate da detalii despre modul in care pot face asta il rog sa o faca public in zona comentariilor aferente acestei stiri. Multumec.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect dar ar trebui sa spui si ca trece (Vineri, 13 noiembrie 2015, 14:36)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui locuitor

      la cativa metri de geamurile tale :D. Si ca intr-adevar aceasta este ore intregi o parcare gratuita cu motoare de masini ambalate.
  • +1 (3 voturi)    
    voturi negative ? (Vineri, 13 noiembrie 2015, 16:37)

    locuitor [anonim]

    Daca locuiesc pe Virtutii si ma plang de situatia actuala ( zgomot, poluare) voi fi taxat prin voturi negative ... ideea de a inchide virtutii pentru traficul de tranzit vine ca un protest - se considera ca e oportuna blocarea dezvoltarii orasului - asa cum este ea acum - fara a analiza oportunitatea unui nod rutier in zona respectiva .

    Si eu am dreptate iar primaria va fi obligata sa inchida soseaua.

    de ce voturi negative ? chiar sunt curios ...
  • +2 (2 voturi)    
    Incredibil! (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:25)

    EllenaS [utilizator]

    Dacă și o lucrare care se va vedea de pe Lună e începută fară sa aibă toate aprobările necesare, nu mai avem ce să discutăm! Concluzia: țara asta e vraiște la toate capitolele!
  • +4 (4 voturi)    
    Dreptul de proprietate (Vineri, 13 noiembrie 2015, 19:40)

    vacaresti vacaresti [anonim]

    Daca Statul NU are avize, Daca statul NU respecta legea proprietati ., Daca STATUL NU Respecta legile unui STAT de DREPT... ATUNCI CINE... felicitari judecatorului, care are CURAJ!
  • -3 (5 voturi)    
    individ versus societate (Vineri, 13 noiembrie 2015, 21:10)

    ioan [anonim]

    Interesul unui sau a catorva indivizi nu trebuie sa poata fi opozabil societatii in ansamblul sau ! Daca merg la Bucuresti de la Sibiu trebuie sa opresc din 10 in 10 m sa intreb daca nu deranjez intr-un fel pe cineva pe langa care trec?
    Ce-i pasa unui strain ca Danes mihai nu a fost de acord cu fluidizarea traficului? Danes sa se mute inapoi la Danes, langa Sighisoara si sa lase Bucurestiul sa se dezvolte !
  • -1 (1 vot)    
    concluzie (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 19:07)

    thebblack [utilizator]

    locuiesc pe magheru, sau pe unirii, sau pe stefan cel mare. consider ca ar trebui inchise si oferite traficului pietonal, pentru ca acolo stau EU si ma deranjeaza pe mine personal. succesuri ba!
  • +1 (5 voturi)    
    Un pod de care milioane de oameni au nevoie (Duminică, 15 noiembrie 2015, 17:58)

    Geo [anonim]

    Pentru ca
    - Milititari este cartierul cel mai aglomerat, face legatura cu A1, cea mai circulata autostrada din Romania (din alea care sunt...)
    - cel putin 50% din traficul de pe Iuliu Maniu si Uverturii s-ar duce pe acel drum expres
    - nu ar mai exista ambuteiaje/blocaje pe virtutii si pe splai la orele de varf si nu numai
    - orasul trebuie fuidizat, trebuie dezvoltat.... ori daca circulatia ramane in stadiul in care este acum, nu se va dezvolta niciodata

    Nu am nimic cu omul care detine casa roz, cel care a dat in judecata primaria insa ceva este putred aici: Probabil ca despagubirea de 50.000 euro pentru cei 100mp nu l-a satisfacut si ar fi vrut sa dea un TUN mai mare. Sunt curios daca a dat in judecata si dezvoltatorul blocului de 11 etaje din spatele casei lui....
  • +2 (2 voturi)    
    proiecte mai ieftine (Luni, 16 noiembrie 2015, 9:41)

    Dorin [anonim]

    Inainte de a fi inceput lucrarile la acest drum expres foarte scump cred ca ar fi trebuit analizate celelalte vaiante mai ieftine si mai usor de realizat dar cu impact enorm : pentru a lega calea Giulesti de centura nu trebuie decat un pod peste calea ferata ; drumul "la Rosu" prin spatele lacului Morii catre Chiajna - centura, str. Liniei, d-dul Timisoara, etc. In acest fel presiunea pe traficul din Iuliu Maniu va scade considerabil si partea de vest a capitalei va fi destupata cu bani putini si in termen foarte scurt, fara exproprieri si procese interminabile.
  • 0 (2 voturi)    
    nu e degeaba (Marţi, 17 noiembrie 2015, 13:08)

    Miller [anonim]

    Salutare!!

    amintiti-va de galceava iscata de toata lumea pentru Buzesti! azi, toti trec pe acolo si singurul lucru care e anevoios - numarul mare de semafoare. Soseaua se dovedeste excelenta - si mai mult, a curatat paduchelnita din jurul halei Matache.

    Asa si cu podul Ciurel - si multe altele ce se vor construi!!. Orasul asta are nevoie de aces de afara direct in diverse puncte mediane - nu doar prin celebrele cartiere marginase! din pacate nu am fonduri sa ma mut mai aproape - stau in Militari si viata mea e mai scurta cu cele 2 ore petrcute zilnic in trafic (metroul nu ma ajuta de fiecare data)

    Un proprietar nemutumit - ghinion...
    100 de proprietari cu galagia in casa - ghinion!! mergeti la primarie sa va dea geamuri performante - parte din proiect.

    10000 de soferi blocati in trafic - nasol!! astia va afuma pe toti - faceti-le poduri si acces in si din oras astfel ncat sa nu stea pe loc!!1 milion de bucuresteni vor respira aer ceva mai curat!!
  • -1 (1 vot)    
    banii nostri (Duminică, 14 februarie 2016, 10:20)

    e ro [anonim]

    Bucurestiul are prea putine strazi.Splaiul Independentei e blocat de mai multi ani.Problema se rezolva cu bani.Omul cu balconul minte ca si primaria si vrea prea multi bani.Si noi platim.Trebuie alesi primari si consilieri care fura mai putin, care mint mai putin.Partide noi.Instanta n-are dreptul sa anuleze un proiect .Proiectul e ceva care urmeaza sa se faca.
  • -1 (1 vot)    
    Pasaj ciurel virtutii (Marţi, 16 februarie 2016, 22:54)

    Dan Holban [anonim]

    Nu sunt un admirator al lui Oprescu, dar "fortarea " construirii accestui pasaj a fost un act civic, de mare importanta pentru Bucuresti(nu numai pentru locuitorii din zona de vest)!!! In conditiile in care "binomul"Udrea-Poteras construieste (prin tot felul de interpusi, asazisi dezvoltatori) mii si mii de apartamente in zeci de locatii-in zona de Vest a Capitalei- TREBUIE solutii pentru preluarea traficului auto, care se dubleaza in aceasta zona, an de an!!! Consider ca "judecatorii"care au pronuntat "hotarari"impotriva acestui pasaj, sunt corupti, sau (de-a dreptul) incapabili!!! La fel cu "celebrul"Nicusor Dan - parerea mea, de locuitor in aceasta zona- este ca este un profund corupt!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Danes Cretinul (Vineri, 18 martie 2016, 9:02)

    Cristi [anonim]

    Imi vin in minte 10000 de injuraturi pentru acest cretin numit Danes !!! Din cauza unui imbecil, tot traficul in militari e blocat!! Inadmisibil asa ceva!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică