Curiozitatile traficului din Bucuresti: marti dimineata si vineri seara sunt cele mai aglomerate momente in trafic. Plus: Bucurestiul are cele mai mari ambuteiaje din Europa

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 22 octombrie 2015, 7:27 Actualitate | Administratie Locala

Bucuresti
Foto: USER UPLOADED
In 2014, Bucurestiul a fost  orasul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa, cu un indice de congestie de 41%, potrivit unui studiu finantat de BERD pentru Guvernul Romaniei. Din masuratorile de trafic citate in document, orele de varf in traficul bucurestean sunt la 7:00-9:00 dimineata si 16:00-18:00 dupa-amiaza, iar cele mai aglomerate zile in trafic sunt martea dimineata  si vinerea sera, aproape dublu fata de celelalte zile. Studiul vine si cu solutii, precum imbunatatirea transportului public si favorizarea mijloacelor alternative de transport, coroborat cu cresterea tarifelor de parcare in centrul Bucurestiului, eventual pana la 5 lei/ora.

Cat de aglomerat este Bucurestiul

TomTom, producatorul de sisteme GPS, efectueaza anual un studiu privind congestiile din trafic la nivel mondial (200 orase). Studiul defineste congestia ca fiind procentajul timpului suplimentar de calatorie necesar efectuarii unei calatorii in comparatie cu timpul necesar aceleiasi calatorii efectuate in afara orelor de varf. Astfel, de exemplu, daca o calatorie necesita 10 minute pe timp de noapte si 15 minute in timpul zilei, indicele de congestie este de 50%.

Conform studiului realizat in 2014, Bucurestiul este orasul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa, cu un nivel de congestie de 41%. Alte orase europene cu valori ridicate de congestie sunt Varsovia (40%) si Roma (38%). Bucurestiul a depasit orase precum Londra (37%), Marsilia (36%) si Paris (35%).

Clasamentul mondial este condus de Istanbul (58%), urmat, in ordine, de Mexico City (55%), Rio de Janeiro (51%), Moscova (50%), Salvador (46%), Recife (45%), Saint Petersburg (44%), Bucuresti (41%), Varsovia (40%), Los Angeles si Taipei (39%).

In 2012, "campionul" European al congestiei a fost Varsovia (42%), urmata de Marsilia (40%) si Palermo (39%). Totusi,  aceste orase au fost capabile sa isi reduca nivelul de congestie. "De exemplu, Marsilia si-a redus congestia cu 10%, de la 40% la 30% prin imbunatatirea retelei LRT. In 2014, Marsilia a deschis o noua extensie LRT. Aceasta extensie a creat 5 noi statii si o legatura directa cu centrul orasului. In plus, Marsilia construieste trei noi linii rapide pentru autobuz (BRT) ca modalitate de a face metroul mai eficient si mai atractiv. Liniile vor conecta locuri cu statiile terminus de metrou", se arata in raportul intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.
 

Care sunt orele de varf in Bucuresti si pe ce rute

"Datele din masuratorile traficului arata clar orele de varf din traficul auto: 7:00-9:00 dimineata si 16:00-18:00 dupa-amiaza. Totusi, aglomeratia pe rutele de intrare si iesire din oras este pe tot parcursul zilei. Durata deplasarii spre nucleul central al orasului variaza mult la orele de varf fata de restul intervalului de timp, inregistrand o crestere de aprox. 25% dimineata la orele de varf si de 30% dupa-amiaza la orele de varf. Durata deplasarii spre periferie este mai stabila, iar traficul prezinta variatii mai mici la orele de varf si in restul zilei, cu o crestere de doar 10% dimineata la orele de varf si de 25% dupa-amiaza la orele de varf. Acest lucru evidentiaza ca centrul orasului este un factor de atragere atat a deplasarilor obligatorii (serviciu si scoala) cat si a celor in scopuri recreative si comerciale", se arata in raportul  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

Studiul concluzioneaza ca ca indicele de congestie in timpul orelor de varf este mult mai mare, 84% in timpul diminetilor de marti si 87% vineri seara, decat valorile medii. "Indicele de congestie mediu in timpul orelor de varf din timpul serii este de 82 % si este mai ridicat decat cel din timpul orelor de varf din cursul diminetii - 78%. In plus, congestia pe strazile secundare este mult mai mare decat congestia pe strazile principale", se arata in raportul intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

66% dintre conducatorii auto din orele de varf de dimineata se deplasau fie spre serviciu fie in interes de serviciu. "Scoala reprezinta doar 6% din scopul deplasarilor, ceea ce s-ar putea datora veniturilor mici ale elevilor/studentilor si numarulul mic de autoturisme personale. Pe traseele RATB, 55% dintre calatoriile in orele de varf erau in interes de serviciu, iar 13% in scopuri educationale, 11% erau in drum spre casa si 14% erau pentru cumparaturi si alte scopuri. Similar, 56% dintre calatoriile cu metroul la orele de varf erau in interes de serviciu iar 14% pentru cumparaturi si alte scopuri. Doar 7% erau spre domiciliu, iar 19% in scopuri educationale. In timp ce 55% din numarul total al deplasarilor cu mijloacele de transport in comun din Ilfov sunt in interes de serviciu si 14% pentru cumparaturi si alte scopuri, 22% din numarul total al deplasarilor cu mijloacele de transport in comun din Ilfov sunt in scopuri educationale", se mai arata in studiu.

Cati oameni folosesc masina si cati transportul public

"Deplasarile cu autoturismul constituie aproximativ jumatate din numarul total al deplasarilor pe distante mai mari de 1 km, si sunt mult mai numeroase decat toate deplasarile cu transportul public. Majoritatea deplasarilor din timpul zilei sunt realizate prin moduri sustenabile, in timp ce majoritatea deplasarilor spre/de la serviciu se realizeaza cu autoturismul. Acest lucru este important deoarece momentul in care se realizeaza majoritatea deplasarilor coincide cu momentul in care se inregistreaza cel mai mare aflux de automobile. Acest lucru sporeste congestiile in orele de varf. In consecinta, oferirea unui acces imbunatatit la transportul public pentru centrele de ocupare a fortei de munca va spori sustenabilitatea in regiune", se arata in raportul intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

De ce aleg bucurestenii sa mearga cu masina

Raportul arata ca majoritatea conducatorilor folosesc parcarea gratuita, pe strada. "Parcarea gratuita contribuie major in alegere utilizarii autoturismului, in detrimentul altor alternative. De fapt, potrivit sondajului privind preferintele, introducerea unui tarif de parcare unic de 5 lei ar reduce gradul de utilizare al autoturismelor cu pana la 56% din traficul auto curent", se arata in document.

Un alt factor determinant este transportul public. "Unul din doi calatori RATB schimba autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul in timpul unei calatorii. Aceasta rata de transfer este mare si arata ca serviciul nu satisface nevoia de accesibilitate. Rata de transfer a calatorilor cu metroul spre alte servicii de transport public, precum RATB, este de aproximativ 1, adica relativ putini utilizatori de metrou schimba un mijloc de transport, in special RATB. Aceasta indica o slaba integrare a serviciilor de metrou cu reteaua RATB. In Bucuresti, calatorii din Ilfov care utilizeaza mijloacele de transport in comun au multe optiuni de transfer pentru finalizarea calatoriei si ajungerea la destinatie. Autobuzul, tramvaiul si troleibuzul sunt folosite, fiecare in parte, de 26% dintre calatori. Totusi, in Ilfov, calatorii trebuie sa se bazeze, aproape in totalitate, 87%, pe deplasarea pe jos spre/dinspre statie", se arata in document.

Cine foloseste transportul in comun

Veniturile reprezinta un factor major in alegerea modului de deplasare. "Utilizatorii RATB si de metrou au venituri destul de mici, desi veniturile utilizatorilor de metrou sunt mai mari, cu 9%, fata de cele ale utilizatorilor RATB, iar 18% dintre utilizatorii metroului au venituri de peste 3.000 lei pe luna. Numai 26% dintre calatorii RATB si 23% din utilizatorii metroului au venituri intre 2.000 si 3.000 lei pe luna, ceea ce inseamna ca majoritatea calatorilor RATB si cu metroul castiga sub 2.000 lei pe luna.  Aproape jumatate dintre utilizatorii transportului public din Ilfov, in principal locuitorii judetului Ilfov, castiga intre 2000 si 3000 lei pe luna, iar 18% castiga intre 1600 si 2000 lei pe luna. Efectul este ca locuitorii cu venituri medii din Ilfov folosesc transportul public din Ilfov, in timp locuitorii cu venituri mai mari fac naveta cu masina iar cei cu venituri mai mici evita naveta spre Bucuresti din cauza multiplelor transferuri si, implicit, a costurilor ridicate pentru bilete", se arata in studiu.

Jumatate dintre calatoriile cu mijloacele de transport in comun dinspre Ilfov spre Bucuresti sunt in interes de serviciu. Aproximativ 75% dintre utilizatorii mijloacelor de transport in comun din Ilfov nu detin un autoturism personal, iar 9% detin un autoturism, care este folosit de altcineva.

"Marea majoritate a utilizatorilor mijloacelor de transport in comun din Ilfov ar fi interesati de un serviciu de transport public suburban, iar 75% dintre ei ar folosi acest serviciu zilnic. Acest lucru indica o neindeplinire a cererii si, desi toate rutele din Ilfov fac legatura cu Bucurestiul, putine ofera servicii intra-regionale intre localitati", se arata in studiu.

Cat de mult se deplaseaza bucurestenii

"In Bucuresti si judetul Ilfov se inregistreaza zilnic un numar total de 6.077.931 calatorii. Numarul mediu de calatorii pe persoana este de 2,7, dar de doar 1,8 calatorii pe zi cand nu este inclus mersul pe jos. Acest raport este mic in comparatie cu alte orase europene cu numar mult mai mari de calatorii pe persoana: Amsterdam - 3,1, Budapesta - 3,6 si Paris - 4,2. Peste 41% dintre calatorii sunt cele spre/dinspre domiciliu, ceea ce inseamna ca aprox. 20% dintre deplasari se fac intre alte locuri, cum ar fi de la serviciu la activitati de recreere. In plus, 24% din totalul deplasarilor sunt in interes de serviciu iar 11% pentru cumparaturi. Peste 83% din toate deplasarile din Bucuresti nu depasesc 10 km, iar distanta medie de deplasare este de 6,8 km. Acest lucru implica o planificare axata pe accesibilitate, nu doar pe mobilitate. Distanta medie parcursa in Ilfov este mai mare, de 14,4 km", se arata in raportul  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

De ce a ajuns Bucurestiul cel mai aglomerat oras din Europa


Potrivit raportului  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030, vinovatii pentru situatia actuala sunt:

- Politicile si strategia de facto ale autoritatiilor locale prefera transportul cu autoturismul si NU modurile sustenabile. Aceasta politica este reflectata de pretul relativ redus la parcari, de aproape nici o restrictie legata de parcarea masinii pe strada si aproape nici o alocare de prioritate de trecere pentru mijloacele de transport public de suprafata si a utilizatorilor TNM). Se observa o lipsa de atentie acordata utilizatorilor TNM si in special lipsa dotarilor de infrastructura pentru TNM.

- Reteaua rutiera Bucuresti-Ilfov nu are capacitatea de a face fata cererii in crestere. Arterele rutiere majore au un numar limitat de benzi de circulatie, iar in multe cazuri capacitatea legaturii este si mai mult redusa de capacitatea limitata a terminatiilor conexiunilor (intersectii si sensuri giratorii cu design defectuos).

- Reteaua rutiera existenta din Bucuresti-Ilfov nu este bine administrata, iar sectorului public ii lipsesc resursele si pregatirea profesionala necesare pentru managementul modern al traficului. Acest lucru se reflecta prin absenta unui sistem de management al parcarilor stradale, lipsa prioritatii pentru mijloacele de transport public de suprafata si existenta unui centru de control al traficului care functioneaza doar partial.

- Reteaua rutiera existenta nu are o ierarhie clara, care sa separe traficul de trecere de traficul local. Astfel, sistemului ii lipsesc arterele rutiere, iar stazile care au fost proiectate ca artere functioneaza cu rol de stazi colectoare, cu vehicule parcate la bordura care reduc semnificativ capacitatea sectiunii de drum.

- Transportul public de suprafata (autobuze si tramvaie) nu are prioritatea necesara in trafic pentru a functiona in mod atractiv. Cele mai multe autobuze, troleibuze si tramvaie opereaza in trafic mixt si sunt afectate de congestiile cauzate de autoturime. Optiunea de a oferi prioritate mijloacelor de transport in comun la intersectii este disponibila (partial) dar nu este aplicata. De asemenea, in multe intersectii, senzorii de trafic electro-magnetici care trebuie sa reactioneze in timp real la situatii de trafic nu functioneaza.

- Se remarca o absenta a instituirii reglementarilor primare de trafic, in special in ceea ce priveste parcarea stradala si incalcarea prioritatii tramvaielor.

- Automobilele blocheaza frecvent calea de rulare a tramvaielor, de cele mai multe ori datorita manevrelor de virare realizate peste sine. In viitor trebuie controlate toate virajele la stanga care trec peste sinele de tramvai, prin semaforizare cu faza dedicata, pentru a elimina blocarea miscarilor tramvaiului.

Solutii

Potrivit raportului  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030, introducerea unei taxe de parcare de 2 lei ar produce mici modificari in caracteristicile deplasarilor individuale. Totusi, marirea tarifelor la 5 lei / tichet parcare ar reduce numarul persoanelor care ar plati pretul parcarii la 56%, 21% ar alege alt loc de parcare gratuit, iar 14% mijloacele de transport in comun.

Implementarea sistemelor de taxare pe autostrazi spre Bucuresti ar produce de asemenea  schimbari majore in comportamentul navetistilor. "Doar 41% dintre conducatorii auto ar plati o taxa de 10 lei in loc sa utilizeze alta ruta cu viteza redusa, transportul public, sa foloseasca o masina in comun cu alte persoane sau sa-si schimbe destinatia. Doar 25% dintre conducatorii auto ar fi dispusi sa plateasca o taxa de drum de 20 lei, iar numarul utilizatorilor transportului public si al autoturismelor folosite in comun ar creste", se arata in raport.

Pe de alta parte, cresterea atractivitatii transportului in comun nu ofera o modificare prea mare a optiunilor privind modul de deplasare si destinatia, desi economisirea a 10 minute, fata de autoturism, arata ca 24% dintre conducatorii auto ar opta pentru transportul public. "Cand au fost intrebati daca ar fi interesati de servicii de transport in comun in suburbii, 88% dintre utilizatorii mijloacelor de transport in comun din Ilfov au raspuns afirmativ. 76% dintre acestia ar folosi zilnic acest serviciu iar 16% saptamanal", se arata in raport.

Consultantul considera ca amenajarea si constructia unei retele masive pentru biciclete in Bucuresti, alaturi de dotari suficiente pentru parcare pot transfera cel putin 15% dintre utilizatorii de autoturisme catre bicicleta, reducand astfel semnificativ congestia si poluarea.



Despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic și un instrument de politică de dezvoltare, folosind un software de simulare a transporturilor având ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate ale persoanelor și întreprinderilor din orașe și împrejurimile acestora pentru a îmbunătăți calitatea vieții, contribuind în același timp la atingerea obiectivelor europene privind protecția mediului și eficienta energetică. Proiectul este finanţat din fondurile BERD, iar titularul contractului de finanţare este Guvernul României, urmând ca Bucureştiul şi celelalte localităţi din judeţul Ilfov să fie principalii beneficiari ai acestui program.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
20968 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Hmmm, marti si vineri? (Joi, 22 octombrie 2015, 9:23)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Poate in zilele astea sunt cele mai multe coloane oficiale in misiuni de urgenta: de condus ciocoiul de la crasma acasa sau de condus ciocoiul din Bucuresti la fripturi la munte.
  • -5 (5 voturi)    
    Date (Joi, 22 octombrie 2015, 10:20)

    Romy [utilizator]

    Nu stiu de unde ati luat datele astea, dar Bucurestiul nu apare aproape in nici o statistica ca avand ' cele mai mari ambuteiaje din Europa'. Si din experienta mea Bucurestiul e mic copil in comparatie cu alte orase europene. Puteti sa incercati sa cautati si 'worst traffic in Europe': Bucurestiul nu e nicaieri. Poate nu e in Europa?!
  • +2 (4 voturi)    
    ca sofer cu state vechi de Bucuresti, (Joi, 22 octombrie 2015, 10:22)

    bancher [utilizator]

    as avea niste amendamente:
    -1)traficul de dupa masa nu este aglomerat intre 16-18. As spune ca maximul este de pe la 17 (17.30)-19.
    La ora 16 se circula inca bine; aglomeratia incepe dupa ce pleaca oamenii de la serviciu, adica dupa ora 17;
    -2)o alta situatie in care apare aglomeratia, in afara de vineri seara, este prima zi cu vreme rea . Indiferent ca este ploaie sau ninsoare, prima zi de vreme rea ii face pe toti sa vina cu masinile (folosite pe post de umbrela)
    -3)dupa cateva zile de vreme rea, cand vine prima zi de soare, e si mai mare aglomeratie: toti se bazeaza pe faptul ca ceilalti isi lasa masinile acasa, si ies cu masina. E paradoxal sa vezi soare afara, si aglomeratie de parca ar fi viscol
    Tot in aceasta situatie as incadra si aglomeratia de primavara, cand se topeste total zapada, da soarele, si multi simt o foame nebuna de a conduce, dupa mai multe saptamani de inactivitate (generate de zapada si polei)
    -4)de sarbatori, Craciun, Paste aglomeratia creste simtitor, dar scade incepand cu 1 ianuarie;
    -5)incepand cu 15 sept si 1 octombrie, cand incep cursurile la scoli si universitati, iar creste aglomeratia
    -5)duminica seara se aglomereaza intrarile in Buc (in Baneasa pe DN1, in Miltiari dinspre A1, etc)
    -6)sunt zile in care se aglomereaza brusc, fara nicio regula (probabil multi se bazeaza pe faptul ca ceilalti isi lasa masina acasa, si ies cu masina personala).
    • +1 (1 vot)    
      sofer fara state.. (Joi, 22 octombrie 2015, 20:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      la fiecare sarbatoare e o placere sa circuli prin Bucuresti. pe jos, pe 2 roti, in conserva din dotare sau ratb... toti lemmingsi au migrat pe la rude sau in statiunile de munte/mare.

      estimarea aia cu 15% biciclisti este extrem de optimista. la prima ploaie 14% vor descoperi ca nu sunt pregatiti pentru asa ceva. la prima ninosare 14.9%... pe restul de 0.1% ii vor amenda politistii.
  • +3 (3 voturi)    
    ce face? (Joi, 22 octombrie 2015, 10:25)

    eu sunt [utilizator]

    marti si vineri ?! e dezastru oricand... nu a mai fost niciodata asa... in Bucuresti nu mai e de trait... aviz doritorilor
  • +2 (2 voturi)    
    ii doare pe factorii decidenti la basca (Joi, 22 octombrie 2015, 10:51)

    eu sunt [utilizator]

    de studiul respectiv... studii nu au mai fost... de ani de zile se fac studii... efectul ? dezastru amplificat de la an la an.

    imi este sila
  • -3 (3 voturi)    
    tranpost public gratuit (Joi, 22 octombrie 2015, 11:09)

    car [anonim]

    poate o solutie sa mai duci din cei care folosesc automobilul pt deplasare , catre trasnportul in comun , ar fi ca metroul si ratb sa fie gratuite ? daca duci si 10% din ei si tot ar fi bine ...asta si pt ca extinderea retelei de metrou in tot Bucurestiul , este inca o utopie , datorita hotiei si incompetentei generalizate ...
    • +2 (2 voturi)    
      ti se pare scump ratb 50 lei / luna? (Joi, 22 octombrie 2015, 12:41)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui car

      eu zis ca sunt prea ieftine parcarile si tranzitarea centrului e moca... sa vezi ce ieftin o sa para ratb-ul daca bagi 100 euro/ luna trazit in centru si parcare 5 lei ora...
      • 0 (0 voturi)    
        da (Joi, 22 octombrie 2015, 15:33)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Da, 50 lei e putin cam scump, iar 70 pentru metrou e si mai scump. In Praga de exemplu sunt 90 de lei adunate. Cu program afisat in statii (si respectat).
        • 0 (2 voturi)    
          irelevant (Joi, 22 octombrie 2015, 20:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          poate ca e subventionat, poate ca sunt extrem de eficienti...
          important este ca in Romania abonamentul este mult mai ieftin decat costurile implicate de un autoturism personal, deci pe soferi nu-i opreste pretul abonamentului sa se urce in autobuze, ci mizeria si faptul ca sunt impredictibile.
          • 0 (0 voturi)    
            relevant (Vineri, 23 octombrie 2015, 9:34)

            lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Ba e relevant. Cand e atat de ieftin si ti-l faci, profiti de el. Da, e eficient si mai calitativ. Daca si la noi ar fi 75-80 lei in total (ca nu ne ridicam calitativ la nivelul lor), si-ar face multi. Eu unul nu as comenta la pretul asta, dar la 120...
            • 0 (2 voturi)    
              ieftin si prost.. (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:39)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

              cred ca pui gresit problema. transportul in comun este preferabil pentru ca este mai eficient, nu neaparat pentru ca este mai ieftin. poate sa coste (si costa in unele orase in vest) mai mult decat masina personala. daca te duce din A in B intr-un timp mai scurt, predictibil, confortabil, il folosesti. daca nu, te urci in masina si infrunti traficul.
              cat costa? costa cat face. de ce ar trebui subventionat pentru toata lumea? daca Xulescu are un venit net de 2-3000 euro, e corect sa-l pun si pe amaratul care abia castiga minimul pe economie sa-i subventioneze transportul? poate el (cel sarac) nici macar nu-l foloseste..

              avem in Bucuresti infrastructura necesara pentru a aduce trenuri cu navetisti pana la inelul median. daca pui pe el un tren Hyperion de la Softronic si legi Snagov-ul de Gara Obor sau Comana de Gara Filaret (au furat sinele, dar se pot pune la loc), iar de acolo iei un RATB civilizat unde urci prin fata, platesti bilet, nu pute, nu-ti baga nimeni mainile in buzunare, cati bani ii ceri? exact atat cat face. important este ca in loc sa conduca o ora, poate sa deschida un laptop 15 de minute in tren si sa mai citeasca o carte in autobuz.. si tot ajunge mai repede.
              • 0 (2 voturi)    
                e invers (Vineri, 23 octombrie 2015, 16:35)

                lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Pai daca nu e suficient de ieftin, nu mai e convenabil. Nu ne comparam cu marile puteri economice, dar putem sa ne comparam cu capitalele mai apropiate de noi, unde nu suntem cei mai ieftini desi conditiile sunt cum sunt, tara e cum e, nivelul de trai e cum e.
                Cel cu 3000 de euro e mai putin probabil sa se dea cu tramvaiul prin Bucuresti, deci subventionarea ar fi tot pentru cei amarati din banii majoritar ai celor cu venituri mari.
                Dupa mine as scumpi biletele individuale si amenzile si as ieftini abonamentele generale, cum sunt proportiile probabil cam peste tot in lume; ca sa merite si sa atragi lumea catre calatoriile nelimitate.
                • 0 (2 voturi)    
                  bun asa (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:21)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

                  deci ratb ieftin pentru amarati si cei cu bani sa mearga cu masina?.. segregare pe grupe de venit?
                  poti sa te inscrii in PSD.. doar acolo milionarii din conducere au mare grija ca amaratii aia care-i voteaza sa ramana o categorie sociala captiva.

                  btw subventia este platita de toti contribuabilii si folosita de toti utilizatorii serviciului. pretul intreg si ajutorul social inseamna ca doar cel care are cu adevarat nevoie va primi bani.
                  • 0 (2 voturi)    
                    lol (Vineri, 23 octombrie 2015, 21:32)

                    lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Tu /// si schimbi vorba dupa bunul plac. Zici ca nu e bine daca saracul ii subventioneaza bogatului. Eu am spus ca e mai probabil sa fie invers. Tu zici ca nu e bine, dar zici si ca sa primeasca bani cine are nevoie. WTF?
                    Eu am propus modelul logic, intalnit in mod rational si in alte tari: bilete scurte mai scumpe decat acum (sunt foarte ieftine acum), amenzile mai mari si abonamente mai ieftine.
                    Nici p-asta n-ai vazut-o.
                    Sau daca vrei modelul cel mai capitalist, sa se privatizeze regia. Mie-mi convine sa nu-i mai subventionez pe saraci si pe hipsteri. Sa vedem atunci ce fac. Poate chiar va fi mai bine si pentru ei.
                    • -1 (1 vot)    
                      pierdem vremea (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 13:27)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

                      ai ratat subiectul. discutia este despre trafic, in speta despre numarul mare de locuitori care prefera autoturismul in defavoarea transportului in comun. vorbim de salariati din Bucuresti care au masina, o categorie sociala cu venituri ridicate, peste 2500 net in cifre oficiale, probabil peste 3000 cu ce se mai incaseaza la negru.
                      tu spui ca astia merg cu masina pentru ca abonamentul RATB/Metrou e prea scump. ar trebui ca toata populatia, inclusiv aia amarati, sa le subventioneze abonamentele. daca ar fi 80 in loc de 120 ar lasa masina acasa. de ce? pentru ca Praga...
                      alte argumente mai serioase ai?
                      • 0 (2 voturi)    
                        ce nu pricepi? (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 16:40)

                        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                        Din nou eviti, eviti si iar eviti ce nu iti convine. Am propus scumpirea tarifelor de calatorii sub-lunare care ar compensa ieftinirea abonamentelor (pentru ca mapamond, nu pentru ca Praga). Dar tu nu bagi in seama si o dai inainte cu subventia.

                        Tu iar te incurci cu care pe care categorie subventioneaza. Cei cu masini pot plati taxe cat nu castiga intr-o luna amaratii care te plangi ca subventioneaza pe instariti.

                        Abonamentul e scump pentru toata lumea. E scump in mod obiectiv comparat cu alte capitale din zona noastra, unele dintre care in Schengen si cu alte conditii (zone deservite, aglomeratie, orar, curatenie, numar vehicule, stare vehicule, stare statii, sine rupte, batjocura, etc etc) si nivel de trai. Si asta e o realitate generala, nu doar in contextul folosirii masinii. Ca iei masina sau te milogesti cu cartele de N calatorii sau rupi picioarele pe jos, el e scump.
        • +1 (1 vot)    
          nu e pretul problema (Joi, 22 octombrie 2015, 21:21)

          gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          Nu din cauza pretului "mare" nu circula lumea cu ratb/metrou ci pentru confort si sa se etaleze ca au masini.
          • 0 (2 voturi)    
            ei hai (Vineri, 23 octombrie 2015, 9:36)

            lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

            Daca ar fi 75-80 lei in loc de 120, si-ar face mult mai multi pe toate liniile. 120 e mult.
            • 0 (2 voturi)    
              de ce 75-80? (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:25)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

              de ce nu 50? sau poate 30?... ai facut tu un studiu de piata si ai constatat ca 80 este pretul la care majoritatea ar accepta sa-si cumpere abonament? sau poate crezi ca toti au fost in Praga si au decis ca trebuie neaparat sa fie mai ieftin decat acolo?..

              oare pretul abonamentului ii impiedica sa dea 10 lei pe o amarata de cartela gratuita cu cateva calatorii pe ea si sa o foloseasca ocazional?
              • 0 (2 voturi)    
                vorbesti mult (Vineri, 23 octombrie 2015, 21:38)

                lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                ..si nu pricepi nimic.
                80 e pretul pe care cred ca-l merita, judecand dupa preturile din Praga si alte capitale mai de la estul UE.
                Dar da, romanii cu 1000 lei salariu probabil accepta cu placere sa dea 12% din el pe un transport in comun mizer si jenant.
  • +2 (6 voturi)    
    bai nene (Joi, 22 octombrie 2015, 11:29)

    fane [anonim]

    daca aveti creier in cap si nu paie, prima masura nu trebuie sa fie cresterea taxarii pe parcare, ci imbunatatirea RATB, abia apoi alte masuri complementare.
    Altfel, tot prostul stie sa puna taxe mai mari si in rest sa nu faca nimic. Ce-o sa facem, o sa ne inghesuim in RATB mai rau ca pe vremea lu ceausescu, cand mergeau cu usile deschise? O sa mergem pe acoperisul troleelor, agatati de bara tramvaielor?
    • 0 (4 voturi)    
      daca vrei poti merge cu RATB (Joi, 22 octombrie 2015, 12:42)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui fane

      daca nu poti plati parcarea mai scumpa... e simplu...
    • -2 (2 voturi)    
      Dupa cum vorbesti... (Joi, 22 octombrie 2015, 17:54)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui fane

      Daca RATP baga la strada inca 500 de autobuze ce rezolva? Si alea vor sta blocate in trafic alaturi de restul autoturismelor, dar va trebui sa plateasca si salarii la inca 500 de soferi pe care sa-i foloseasca doar 2 ore dimineata si 2 seara. Bine gandit, nu-i asa?
  • -1 (5 voturi)    
    parcarile Bucurestene (Joi, 22 octombrie 2015, 11:42)

    lm [anonim]

    De ce oare propunerile incep ilogic cu cresterea pretului parcarii si nu gasirea de solutii de transport civilizate. Aici ma refer si la timpul de asteptare unde cateodata mersul pe jos e mai rapid decat sa astepti un tramvai. Poate un program al mijloaccelor de transport in comun ar fi bun. Era la un moment dat.
    Sa se gaseasca solutii pentru cei care locuiesc in suburbiile Bucurestiului astfel incat sa le convina sa vina scu un mijloc de transport in comun.
    Crsterea pretului parcarii ca prim pas e o prostie care va duce la crestea preturilor cerute de retelele de parcagii(cei care blocheaza locuri de parcare legale sau ilegale si le deblocheaza contra unei sume de bani) carora nimeni nu le face nimic.
    De ce in Bucuresti nu exista sisteme de genul celor din alte orase din Romania in care sa poti plati parcarea cu un SMS? Oare se ia painea de la gura retelelor de parcagii?
    Concluzia comentariului meu este ca propunerile sunt facute in ordine gresita.
    • 0 (4 voturi)    
      ce program sa faci ratb-ului ? (Joi, 22 octombrie 2015, 12:43)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui lm

      cand peste tot stau masini parcate care incurca tocmai orarul ratb-ului... ?! poti respecta un orar cand poti merge decent pe strazi... pt a face asta trebuie sa dispara masinile.
      • 0 (2 voturi)    
        lol (Joi, 22 octombrie 2015, 15:38)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Nu masinile parcate sunt problema, ci lipsa infrastructurii, lipsa unei centuri sau a unor sosele care sa preia traficul de pe strazile de oras; asa cum se intampla in mai toate orasele civilizate din Occident.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu zau (Joi, 22 octombrie 2015, 17:46)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          S-au facut parcari subterane in centru dar, supriza, tot pe trotuare sau pe strada isi lasa lumea masina. La pastele cailor se vor recupera costurile de constructie a parcarilor, deci la pastele cailor vor aparea investitori in parcari.
          • 0 (0 voturi)    
            lol (Joi, 22 octombrie 2015, 18:08)

            lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            Imi place ca repeti mantra preferata a hipsterilor cu parcarea din centru dar eu vorbeam despre altceva.
            Ce se intampla pe trotuare nu face subiectul discutiei, iar 2 lulele din centru nu sunt destule pentru tot orasul.
            Principalul motiv al ambuteiajelor NU este in nici un caz parcarea (exista bulevarde unde nu se parcheaza dar cozile sunt imense), ci infrastructura subdimensionata, inclusiv lipsa unei centuri decente (A0).
    • +1 (1 vot)    
      o fi asa rau sa mergi pe jos? (Joi, 22 octombrie 2015, 20:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui lm

      care o fi distanta minima pe care acesti calatori/soferi sunt dispusi sa o parcurga pe jos? 30 de minute de mers pe jos (si sanatos!) ar inseamna 2-3km. distanta medie parcursa este 6.8km.

      ai dreptate cu "cresterea" preturilor. mai intai ar trebui sa existe niste preturi, abia apoi sa creasca. momentan 80-85% parcheaza gratuit pe trotuare, de parca si le-ar fi cumparat. eu as scoate in fiecare an la licitatie locurile de parcare special amenajate pe langa blocuri, as baga un tarif minim de tip abonament pentru parcarea "la bordura" si le-as da abonament doar celor care fac dovada ca locuiesc in cartier, iar pentru restul.. 2 lei/ora! vrei sa vii la mall si parchezi in fata blocului la mine ca e parcarea de la mall plina? 2 lei/ora.. vii la munca in centru cu masina si n-ai parcare la birou? 2 lei/ora... nu lasi liberi 1.5 metri regulamentari de la perete/gard pe trotuare? amenda si ridicat masina. daca trotuarul are 1 metru? ghinion!.. mergi un pic pe jos sau iei un taxi (uber?)
  • +2 (2 voturi)    
    Un studiu binevenit (Joi, 22 octombrie 2015, 11:54)

    Bucurel [anonim]

    Asteptam demult un asemenea studiu, ca umil locuitor al Capitalei Romaniei. E limpede ca avem o dubla problema, a administratiei si a cetatenilor. Administratia nu se arata capabila sa gestioneze situatia data si se orienteaza gresit catre tot mai multa permisivitate pentru traficul auto, pe cand cetatenii sunt prea "gomosi" sa ia transportul in comun sau bicicleta. DIn cumulul acestor factori, se naste un trafic monstruos si innabusitor, mult peste normalitatea unui oras de aproximativ 2,6 milioane de locuitori. Este incredibil ca am reusit sa depasim in congestie a traficului orase de 3-4 ori mai populate, precum Roma, Paris, Londra! Si, sincer, cred ca dupa 25 de ani nu mai putem da vina tot pe Ceausescu si pe comunism...
    • +2 (2 voturi)    
      "permisivitate pentru traficul auto" (Joi, 22 octombrie 2015, 15:41)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Bucurel

      Eu nu stiu de ce se spune ca e favorizat traficul auto in conditiile in care nu avem centura sau alta forma de sosele care sa preia traficul, parcarile sunt insuficiente, semaforizarea inteligenta e insuficienta s.a.m.d.
      De fapt nu sunt favorizati nici unii nici altii.
  • +2 (4 voturi)    
    japonezi in bucuresti (Joi, 22 octombrie 2015, 12:20)

    Bogdan31415 [anonim]

    Au fost, au facut un studiu si au spus ca prioritar trebuie rezolvat transportul public - banda unica #ratb1.

    Ce-au facut primarii? Pasaje, desi erau ultimele puncte.
    • +2 (2 voturi)    
      banda unica ratb (Joi, 22 octombrie 2015, 15:43)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Unde sa faci banda RATB intr-un oras atat de congestionat, fara sa ai infrastructura?
      • -1 (1 vot)    
        Tocmai asta e chestia (Joi, 22 octombrie 2015, 17:47)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

        Faci banda rezervata pentru transportul in comun, apoi transportul in comun nu va mai fi blocat de autoturisme, apoi lumea va renunta la calatoriile cu masina persoana in oras deoarece vor ajunge mai rapid la serviciu cu tramvaiul.
        • 0 (0 voturi)    
          adica (Joi, 22 octombrie 2015, 18:21)

          lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

          Adica nenorocesti in ultimul hal transportul rutier si economia ca sa fie lumea FORTATA sa ia tramvaiul? Alte idei sinistre mai ai?
          • -1 (1 vot)    
            tramvai (Joi, 22 octombrie 2015, 21:25)

            gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

            Tramvaiul nu musca, mai vezi oamenii din jurul tau printre care traiesti, ajungi repede unde ai nevoie deci castigi timp, nu totul se rezuma la confort si stat cu ani din viata in trafic.
            • 0 (0 voturi)    
              nu musca (Vineri, 23 octombrie 2015, 9:25)

              lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

              Alegerea tramvaiului nu trebuie sa fie o fortare ca urmare a nenorocirii traficului si implicit ECONOMIEI (partea asta n-ai inteles-o). Nu esti tu in masura sa-mi spui cu ce vreau sau sunt nevoit sa merg.
              • -1 (1 vot)    
                transportul public e ceva normal (Vineri, 23 octombrie 2015, 11:44)

                gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

                Nici tu nu esti in masura sa imi sufoci familia in esapament zi de zi doar sa ajungi la servici in confort maxim, fortarea trebuie facuta pentru sanatatea publica partea asta se pare ca nu o vezi deloc sau nu vrei sa o vezi.
                • 0 (0 voturi)    
                  poluare (Vineri, 23 octombrie 2015, 16:38)

                  lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

                  Pai sufoca tu circulatia auto cu benzile tale RATB, sa vedem cand e poluarea mai mare: cand e traficul mai aglomerat sau cand se circula mai fluid. Hai sa te vedem.
    • 0 (0 voturi)    
      refugii tramvai (Joi, 22 octombrie 2015, 19:55)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Și primul lucru pe care trebuia să-l facă orice primar la început de mandat e suspendarea tuturor liniilor de tramvai în vederea reabilitării rețelei și totodată în vederea dotării tuturor stațiilor cu refugii late prevăzute cu garduri de protecție pentru sporirea siguranței pietonilor în stațiile de tramvai.Numai în condiții de siguranță nu suntem pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție.Trebuie să ne luptăm clipă de clipă să ne ținem echilibrul în îngrămădeală și-n îmbulzeală pe ele să nu cădem victime accidentelor rutiere.Pe-alea nu le vede mass media să tragă semnale de alarmă în privința asta.Și vatmanii
      și sindicaliștii RATB nu le văd să ia atitudine să facă greve la transportul cu tramvaiul.Și populația capitalei nu face nimic să organizeze mitinguri și să facă plângeri în privința asta.Particularizând pentru linia comună 24 42 45 46 s-a lucrat în jurul anului 2012 la căile de rulare dar refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a rămas același refugiu îngust lipsit de gard de protecție,pericolul fiind astfel prelungit.Să facă populația capitalei plângeri în cât mai multe direcții pe seama existenței refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție.
      • 0 (0 voturi)    
        Bulevardul Ion Mihalache X ȘoseauaNicolaeTitulescu (Joi, 22 octombrie 2015, 20:45)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        RATB:"Refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a fost construit în 2012 de Administrația Străzilor.Din păcate din cauza configurației zonei refugiul nu poate fi mărit în lățime și nici în lungime întrucât ocupă o bandă de circulație auto.De asemenea din cauza dimensiunilor reduse nu poate fi prevăzut cu gard de protecție."Ce să spun.Ar ocupa o bandă auto.Tăiau pe lungimea unde s-ar fi modificat dimensiunile refugiului din trotuarul din dreptul BRD și din triunghiul de separație și la o adică și din parcarea din dreptul Pasajului Victoriei așa încât să păstreze două benzi pe sensul de mers.Ăia la Arad au putut să facă benzi curbilinii în dreptul stațiilor de tramvai.Găseau soluții dacă țineau cu adevărat la viața pietonilor.Așa ei ce-au făcut?Au prelungit un pericol.Mai repede sunt inexistente refugiile lipsite de garduri la Botoșani,la Timișoara și la Arad decât la București care-i capitala României.Unde-i responsabilitatea față de viața pietonilor în stațiile de tramvai?
  • 0 (2 voturi)    
    Solutia e simpla (Joi, 22 octombrie 2015, 12:25)

    pie done [anonim]

    In intersectii sa fie interzis virajul la stanga. Circulatia va fi decongestionata 100%.
    Am inregistrat aceasta inovatie la OSIM, probail de-aia nu vrea primaria s-o puna in aplicare, pentru ca ar presupune sa-mi plateasca drepturi de autor.
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Joi, 22 octombrie 2015, 12:43)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui pie done

      de exemplu, in Dubai, virajul la stanga este MEREU semaforizat, iar intoarcerea este posibila doar in intersectii care au semafor pentru stanga (au si indicator care iti permite intoarcerea). In rest, nu taie nimeni pe contrasens pentru ca toate strazile au demarcare mediana. vorbesc aici de strazile mai mici, nu de cele cu 8 benzi care functioneaza in regim de drum expres (maxim 120km/h) si au exchange-uri tip floare cu toate drumurile majore. Ok, o sa spuneti ca astia au construit orasul de la 0 si au gandit locul de strazi si locul de construit, ceea ce e corect, dar cum am mai spus pe aici, eliminarea parcagiilor, si parcari platite la bordura scobita 1 metru unde e posibil, s-ar crea peste tot 4-5 locuri de parcare din 50 in 50 de metri care sa fie PLATITI. Sa va dau un exemplu, pentru ca aici stau de ceva timp si am aprofundat sistemul: Exista locuri de parcare tip A, care sunt pe strazi principale si la marginea bordurii cum spuneam mai sus, aici, maxim cat poti sta cu plata sunt 4 ore, dupa care trebuie sa platesti din nou. Cu fise, card NFC (care e folosit si la metrou, autobuz) sau prin SMS. Exista locuri de parcare de tip B, care sunt mult mai mari (de genul piata victoriei, sau natiunile unite) si aici ai posibilitatea sa parchezi pana la 24h. Tarifele sunt cam asa, avand in vedere ca dhs-ul e echivalent cu RON-ul. in parcarile de tip A: 1ora = 2 ron, 2 ore =5 ron, 4 ore = 7 ron. In parcarile de tip B: 1 ora=2ron, 2 ore=5ron, 4ore = 7ron, 24h =10 ron. Si in toate tipurile de parcarie, orele care sunt cu plata sunt doar 8:00 - 13:00 si 16:00 - 20:00 , in rest e moka.
  • +2 (2 voturi)    
    centre comerciale (Joi, 22 octombrie 2015, 12:38)

    serban [anonim]

    Un lucru de care trebuie tinut seama este existenta marilor centre comerciale, care atrag o buna parte din traficul auto. Este vorba de o categorie aparte, traficul de marfuri. De exemplu, soseaua Colentina care este incadrata la cele doua capete de piata Obor, cea mai mare din Romania, si de complexele engros Dragonul Rosu si Europa in partea opusa.

    Capacitatea parcarii doar in Dragonul Rosu este de 5000 de autoturisme, inclusiv o sectiune pentru autocare si dube, iar gradul de ocupare este 80-90% pana la pranz.

    Cel putin in acest caz, decongestionarea traficului pe soseaua Colentina cu adiacenta Fundeni - Pantelimon s-ar rezolva prin largirea soselei de centura, ca ruta alternativa la traversarea zonei centrale a orasului.

    De asemenea, nu este prevazuta nici astazi prelungirea metroului in zona Colentina, o zona unde necesitatea lui este mai mare decat, spre exemplu, in zona Basarab - Straulesti, unde exista in constructie magistrala M4.
  • -1 (3 voturi)    
    dintre toate problemele (Joi, 22 octombrie 2015, 15:53)

    eu sunt [utilizator]

    cea mai mare e ca pe strada e full... ca e full in ratb se mai rezolva ca mai bagi niste autobuze... dar sa aiba pe unde sa mearga...

    nu ai unde sa faci infrastructura in bucuresti... si chiar daca ar fi loc dureaza.... solutia rapida e marirea taxelor pt cei ce merg cu masina in oras... doar asa se poate elibera cat de cat transportul in comun...
    • +1 (1 vot)    
      full (Joi, 22 octombrie 2015, 16:12)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      "ca e full in ratb se mai rezolva ca mai bagi niste autobuze" - pai sa se rezolve. Cum sa nu fie o problema, cand vad cum stau autobuzele in statie ca nu se inchid usile de oameni... Si n-ai unde sa te mai urci. Asta nu e transport civilizat pe care sa-l alegi.
    • 0 (0 voturi)    
      "nu ai unde sa faci infrastructura" (Joi, 22 octombrie 2015, 17:30)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Centura A0 e in Master Plan. Solutia rapida e sa se apuce cat mai repede de ea... nu sa taxeze pentru impotenta lor.
  • -1 (3 voturi)    
    merg zilnic cu RATB-ul (Joi, 22 octombrie 2015, 15:55)

    eu sunt [utilizator]

    asa full cum e... problema cea mai mare e ca stau cu orele blocat in trafic... una e sa suporti aglomeratie 20 min alta e sa dureze 1 ora.

    alta problema e ca nu vin la timp... si asta se intampla tot din cauza masinilor de pe strada nu din cauza ca ratb-ul e full.

    asa ca mai usor cu afirmatiile... te-ai nascut in masina ... macar recunoaste.

    nu o sa va civilizati decat cu arsul in buzunar... stiti ca vine vremea asta si va omoara asta.
    • +1 (1 vot)    
      lol (Joi, 22 octombrie 2015, 16:19)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Nu stiu cu ce mergi tu dar in autobuzele de pe traseul meu nu ai loc sa arunci un ac uneori. Astepti 1-2-3-4 si degeaba, ca se intampla sa fie toate la fel la orele de varf. Daca neacceptand sa ne urcam asa inseamna ca ne-am nascut in masina, atunci ok, n-aveti decat sa va umiliti voi, dar nu taxati lipsa infrastructurii din buzunarul nostru...
      Masinile sunt pe strada fiindca nu exista infrastructura. Intelegi sau sa-ti desenez?
      • -1 (1 vot)    
        Logic (Joi, 22 octombrie 2015, 17:51)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

        Daca autobuzele si tramvaiele n-ar fi blocate in trafic, nu crezi ca ar avea o frecventa mai mare, deci ar cara in final mai multi pasageri?

        Daca de exemplu acum vine un autobuz la 8 minute, avand banda dedicata poate s-ar putea asigura o frecventa de 5 minute.
        • 0 (0 voturi)    
          banda (Joi, 22 octombrie 2015, 18:17)

          lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

          Si o masina sa faca 80 de minute in loc de 50?
          Este imposibil sa tai cate o banda de circulatie fara sa nenorocesti si mai mult traficul. Pana nu se face MACAR autostrada de centura, asa ceva iese din calcul.
  • 0 (0 voturi)    
    situația infrastructurii pietonale (Joi, 22 octombrie 2015, 18:26)

    Florin [anonim]

    Nici cu infrastructura pietonală nu ne lăudăm.În stațiile de tramvai ne punem zilnic viețile în pericol pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție în îngrămădeală și-n îmbulzeală.La trecerea de pietoni de pe DN1 colț cu Șoseaua Pavel Kiseleff stăm îngrămădiți în picioare 2 min la roșul pietonal.La trecerea de pietoni de pe Bulevardul Aviatorilor colț cu Bulevardul Primăverii la intrarea în Parcul Herăstrău stăm îngrămădiți în picioare 2 min la roșul pietonal.Să nu mai zic de intersecția Căii Griviței cu Bulevardul Gheorghe Duca.În afara trecerii de pietoni ce leagă stația de tramvai de trotuarul aferent sensului ei nu văd niciun rost la celelalte având în vedere existența subtraversărilor prin prisma stației de metrou Gara De Nord.După că e aglomerat traficul rutier în intersecția menționată mai contribuie și trecerile astea de pietoni suplimentar la îngâtuirea traficului rutier.Nici la trecerea de pietoni de pe Calea Griviței de la intersecția cu Strada Gheorghe Polizu nu văd rostul având în vedere existența subtraversării prin prisma stației de metrou Gara De Nord.Nici la trecerea de pietoni de pe Calea Griviței de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu nu văd rostul având în vedere existența subtraversării prin prisma stației de metrou Basarab.Deci dacă s-ar renunța la astea cărora nu le văd rostul s-ar mai degaja traficul rutier.Să nu mai zic de traficul rutier din Piața Victoriei.Cozi interminabile pe Șoseaua Pavel Kiseleff și pe DN1.Pe astea se stă cel mai mult la coadă cu mașina la roșul rutier.Dacă Șoseaua Pavel Kiseleff ar deveni spațiu pietonal între Strada Ion Mincu și Piața Victoriei alături de tronsonul Străzii Duiliu Zamfirescu dintre Strada Paris și Piața Victoriei și de tronsonul Căii Victoriei dintre PiațaVictoriei și Strada Grigore Alexandrescu ar rămâne doar direcția DN1 cu direcția Bulevardului Iancu De Hunedoara.Și-atunci reorganizând semaforizarea s-ar mai reduce pentru conducătorii auto și pentru pietoni timpii.
  • 0 (0 voturi)    
    transport public (Joi, 22 octombrie 2015, 18:45)

    Dani [anonim]

    La capitolul transport public numai transportul subteran e acceptabil.La transportul cu tramvaiul stăm adesea zilnic în picioare în tramvaiele liniei 1,în tramvaiele Tatra ale liniilor 25 și 35 și ne punem zilnic viețile în pericol în îngrămădeală și-n îmbulzeală pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție luptându-ne să ne menținem clipă de clipă echilibrul să nu cădem victime accidentelor rutiere.La transportul cu troleibuzul și cu autobuzul stăm adesea îndesați în picioare în ele eventual în traficul rutier aglomerat neexistând troleibuze și autobuze articulate în flota RATB.Așadar nici transportul public nu e soluția optimă la degajarea traficului rutier.Ori taxiul ori metroul.Să termine ăștia magistrala 5 anul următor.Poate se mai simplifică în felul ăsta infrastructura RATB.
  • 0 (0 voturi)    
    Piața Victoriei (Joi, 22 octombrie 2015, 19:10)

    Radu [anonim]

    O soluție optimă ar fi transformarea Șoselei Pavel Kiseleff dintre Strada Ion Mincu și Piața Victoriei în spațiu pietonal.Ar dispărea cozile ce se strâng în Piața Victoriei acolo.Dacă tot se organizează vara competiții sportive pe acel tronson mai bine să-l facă de tot spațiu pietonal.Și dacă s-ar proceda în continuare similar pe Strada Duiliu Zamfirescu dintre Strada Paris și Piața Victoriei și pe Calea Victoriei dintre Piața Victoriei și Strada Grigore Alexandrescu ar rămâne doar direcția DN1 și direcția Bulevardului Iancu De Hunedoara și s-ar putea reorganiza semaforizarea rutiero-pietonală din Piața Victoriei și s-ar mai diminua timpii la semaforizarea cu pricina.
    • +1 (1 vot)    
      pe principiul (Joi, 22 octombrie 2015, 21:20)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Sa interzicem circulatia peste tot si nu vor mai fi cozi.
  • 0 (0 voturi)    
    Fluidizare (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 0:04)

    Claudiu [anonim]

    Sa ne spuna cineva ceva despre contractul Primariei Bucurestiului cu firma UTI, adica sincronizarea traficului, semafoare, etc.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă