Serial HotNews.ro Cauzele traficului haotic din Bucuresti

Lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza nu vor incepe nici in acest an, zeci de mii de corporatisti de pe platforma Pipera continua sa piarda ore intregi in trafic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 14 octombrie 2015, 10:48 Actualitate | Administratie Locala

Str Fabrica de Glucoza, Bucuresti
Foto: Google Street View
Lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza la doua benzi pe sens nu vor incepe nici in acest an. Asta desi Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat inca de la inceputul anului culoarul de exproprieri, iar pentru realizarea lucrarii au fost prevazuti in bugetul pe anul 2015 circa 55 milioane lei. Reprezentantii municipalitatii spun ca abia acum s-au apucat sa faca exproprierile, iar licitatia pentru desemnarea constructorului inca nu a fost finalizata, cel mai optimist termen pentru inceperea lucrarii fiind primavara lui 2016. Lucrarea este necesara atat pentru descarcarea viitoarei autostrazi A3 cat si pentru decongestionarea traficului de pe aceasta strada si str. Dimitrie Pompeiu,  unde cei care lucreaza in Pipera stau blocati in trafic zeci de minute deoarece infrastructura nu a tinut pas cu dezvoltarea imobiliara.

"Conform hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 27 / 12.02.2015, suma destinata exproprierilor pentru obiectivul de investitii Largire Soseaua Fabrica de Glucoza intre Barbu Vacarescu si strada Petricani ¬ Tronson I este de 47.795.266 lei. La data de 01.10.2015 suma a fost consemnata in totalitate in conturile de afectatiune speciala ale Primariei Municipiului Bucuresti. In termen de 30 de zile lucratoare, proprietarii vor fi notificati in vederea eliberarii proprietatilor. Dupa expirarea termenului de 30 de zile, Primarul General va emite decizia de expropriere.  In paralel, conform legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, Primaria Capitalei intreprinde demersuri pentru infiintarea Comisiei de expropriere. Din aceasta comisie fac parte: Primarul General, un reprezentant al Prefecturii Bucuresti, un reprezentant al Oficiului de Cadastru, Publicitate si Intabulare si 2 reprezentanti cu expertiza juridica ai Primariei Municipiului Bucuresti. Comisia are rolul de a verifica dreptul real de proprietate al detinatorilor de imobile si terenuri aflati pe culoarul de expropriere, urmand ca ulterior sa emita hotararile individuale de expropriere in baza carora se va efectua plata efectiva a proprietatilor. Estimez ca in cursul lunii decembrie comisia isi va incepe activitatea", a declarat pentru HotNews.ro Cornel Pieptea, viceprimarul Capitalei.

In ceea ce priveste licitatia pentru desemnarea constructorului, Cornel Pieptea spune ca  pe 14.04.2014 a avut loc depunerea ofertelor, la licitatie participand 8 oferte. "In prezent, este in desfasurare procedura de evaluare a ofertelor, existand din partea Primariei Municipiului Bucuresti cereri suplimentare de clarificare a ofertelor.  Dupa incheierea procedurii de atribuire si expirarea perioadei de contestare a licitatiei, se va incheiea contractul de executie, in care va fi prevazut termenul de executie", a declarat Cornel Pieptea.

Astfel, cel mai optimist termen pentru inceperea lucrarilor este primavara lui 2016.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat din bugetul Primariei Capitalei pe anul 2015, circa 55 milioane lei pentru largirea strazii Fabrica de Glucoza. In plus, la inceputul acestui an, CGMB a aprobat culoarul de exproprieri pentru acest proiect, dupa aproape doi ani de scandal intre consilierii generali si primarul general, acestia fiiind nemultumiti de costurile foarte mari ce urma sa le plateasca municipalitatea pentru a intra in posesia terenurilor. In final costurile aferente exproprierilor au scazut de la 120 milioane lei la 48 milioane lei, iar proiectul a primit unda verde. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, aflat acum in arest, a declarat in mai multe randuri ca lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza vor incepe in acest an, existand bani in buget pentru lucrare.

Primaria Capitalei a demarat licitatia pentru desemnarea constructorului pentru acest proiect inca din februarie anul trecut, insa aceasta nu s-a finalizat nici pana acum. Potrivit informatiilor de pe site-ul de licitatii publice, municipalitatea vrea sa contracteze urmatoarele lucrari pentru obiectivul ¬Largire Soseaua Fabrica de Glucoza intre Calea Floreasca si Soseaua Petricani¬:

- Largirea la patru benzi a 1,8 km de strada;
- Reconfigurarea intersectiilor pa care soseaua Fabrica de Glucoza le traverseaza si racordarea la viitoarea intersectie cu sens giratoriu a autostrazii A3 Bucuresti ¬ Ploiesti ¬ Brasov;
- Asigurarea scurgerii apelor prin prevederea unei canalizari pluviale precum si prin repozitionarea gurilor de scurgere existente in zonele cu canalizare existent;
- Reamenajarea spatiilor verzi si a trotuarelor;
- Asigurarea iluminatului stradal;
- Lucrari de instalatii electrice, instalatii pentru gaze;


Pentru aceasta lucrare Primaria Capitalei este dispusa sa dea maxim 110 milioane lei fara TVA, iar termenul de finalizare este de 18  luni incepand de la data atribuirii contractului.

Largirea strazii Fabrica de Glucoza este necesara pentru descarcarea traficului de pe autostrada A3, atunci cand ea va intra in Bucuresti, in Soseaua Petricani. Din pacate si aceasta lucrare este intarziata, termenul initial de finalizare fiiind 2012. Acum au mai ramas de facut doar 3 kilometri din tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei, la intrarea in Bucuresti,  insa contractul cu constructorul a fost reziliat si s-a lansat o noua licitatie. Castigatorii licitatiei vor fi anuntati in luna octombrie, a declarat ministrul Transporturilor, Iulian Matache, insa cel mai probabil contractul se va semna abia in primavara lui 2016, dupa rezolvarea eventualelor contestatii, iar lucrarile vor putea incepe abia spre finalul anului, dupa realizarea proiectului tehnic.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7824 vizualizari
  • +5 (7 voturi)    
    De ce nu s-a apucat? (Miercuri, 14 octombrie 2015, 11:32)

    Close [utilizator]

    Pentru ca tot ce s-a facut pana acum a fost pe spagi si interese. In clipa in care baga cazmaua in pamant o sa apara DNA-ul.
  • +8 (8 voturi)    
    asta e o lucrare (Miercuri, 14 octombrie 2015, 11:37)

    eu [anonim]

    dar cate lucrari trebuiau incepute in 2015? o groaza... sa nu mai vb de cele care trebuiau finalizate in 2015... vezi centura de la A1 la Chitila... au mai amanat 2 ani... probabil in prima faza.... ce sa zicem de prelungirea ghencea,,, de pasajul Domnesti... de centura sud.... TOTUL E DEZASTRU...
  • +7 (7 voturi)    
    1.8km in 18 luni (Miercuri, 14 octombrie 2015, 11:57)

    mmmircea [utilizator]

    adica 100m pe luna, adica vreo 5m pe zi. Cand te gandesti ca au taiat si spatiile de parcare din proiect numai sa iasa mai ieftin si sa se faca mai repede.
    • +7 (7 voturi)    
      repejor (Miercuri, 14 octombrie 2015, 12:23)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      podul de la prelungirea Ghencea spre Domnesti va dura 53 de luni :))))
  • +7 (9 voturi)    
    largirea la 4 benzi (Miercuri, 14 octombrie 2015, 13:24)

    nellino [utilizator]

    va fi o frectie la picior de lemn.
    prima banda de pe fiecare sens se va transforma in loc de parcare.
    • +4 (4 voturi)    
      CORECT!!! (Miercuri, 14 octombrie 2015, 14:21)

      AlexanderIonescu [anonim] i-a raspuns lui nellino

      Trebuie facute 4 benzi!!! Asa este, primele de la trotuar vor fi IMEDIAT facute locuri de parcare!!!
      Numai un i***t nu realizeaza asta!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Strada Fabrica de Glucoza. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 14:25)

    quietguy58 [utilizator]

    D'aia cind ajung in tara si in momentul cind iau un taxi si le spun unde sa ma duca ii apuca damblaua pe toti soferii de taxi.
  • +4 (4 voturi)    
    Blocaje in Bucuresti (Miercuri, 14 octombrie 2015, 16:45)

    andrei1232000 [utilizator]

    Principala cauza a blocajului pe Dimitrie Pompei este lipsa macar a semaforizarii trecerilor de pietoni din dreptul statiei de metrou Pipera. Pentru realizarea semaforizarii a fost lansata o petitie on-line cu 6 ani in urma si am scris si primarului Ontanu. Ca sa nu mai vorbim ca se putea realiza o subtraversare care multumea pe toata lumea , soferi si pietoni. Blocajul il provoaca afluxul de pietoni spre sau de la metrou in orele de varf.

    La fel cum introducerea sensului unic dinspre Miorita spre Poligrafiei ar rezolva blocajul din aceasta zona si ar face util pasajul de la Piata Presei.
    • +1 (1 vot)    
      ! (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:53)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Ontanu isi scria doctoratul si nu avea cum sa se ocupe de nimicuri d'astea! Pe asta il lasa sa moara primar, vad ca nimeni nu se leaga de el desi a distrus tot sectorul si toate spatiile verzi!
  • +1 (1 vot)    
    largim lacurile Floreasca-Tei-Herastrau (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:50)

    Absurdistanul [utilizator]

    decat un proiect util, mai bine unul megalitic (pentru o tara saraca) care aduce beneficii numai riveranilor unor lacuri. nu ma refer la Romsilva, Bamboo sau vilele nou-a parute in marginea cartierului Tei-Toboc (sic).

    vezi : http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20504046-proiectul-amenajare-lacurior-floreasca-tei-blocat-din-cauza-fost-modificat-prea-mult-parcurs-primaria-capitalei-risca-piarda-finantarea-europeana.htm

    Tovarasi, cine trebuie sa fie noii proprietari ai campului de langa strada, ca sa ia drepturile de expropriere?
  • +3 (3 voturi)    
    fabrica de glucoza (Joi, 15 octombrie 2015, 9:27)

    petrescu cristi [anonim]

    este o bataie de joc generala fata de locuitorii din zona si cei ce locuiesc aici,au disparut trotuarele,masini cu moloz si gunoaie vin si arunca in zona,caci e ca un sat fara caini.Poluare,noroi,gunoaie si...la cativa pasi superbirouri si case si blocuri noi......dar inconjurate de mizerie
    Si cetatenii stau ca prostii in masini si navigheaza 30 minute pe internet in loc sa protesteze
  • +1 (1 vot)    
    petitie (Joi, 15 octombrie 2015, 15:29)

    andrei1232000 [utilizator]

    Iata link la petitie online. Asa de multi au fost interesati ca a fost semnata doar de 64 de persoane!!!

    http://www.petitieonline.net/petitie/instalare_semafoare_pentru_fluidizarea_traficului_pe_strada_dimitrie_pompei_iesirea_din_statia_de_metrou_pipera-p14474050.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi