Semafoarele de la intersectia Strada Brasov cu Prelungirea Ghencea, Vitan si Sos. Virtutii nu functioneaza de mai bine de o saptamana, dupa cum au sesizat mai multi cititori Hotnews.ro. La fiecare ploaie mai mare zeci de semafoare din Bucuresti "cad" si cel mai probabil semafoarele din cele trei intersectii au ramas asa de la ultima ploaie. HotNews.ro a scris marti ca sistemul de management al traficului care modifica timpii de semnaforizare in functie de intensitatea traficului nu functioneaza de circa patru luni, in acest timp Primaria Capitalei neluand nicio masura pentru remedierea situatiei. Pe fondul acestei situatii tensionate, sefa Administratiei Strazilor, Alina Roman, si-a dat demisia.

Centrul de management al traficului BucurestiFoto: Hotnews
  • Invitam cititorii HotNews.ro sa ne semnaleze si alte situatii similare din Capitala

Potrivit informatiilor de pe site-ul de licitatii publice, la sfarsitul anului trecut, Administratia Strazilor Bucuresti, institutia din subordinea Primariei Capitalei care se ocupa de aceste probleme, a incheiat un contract de circa 57 milioane lei fara TVA cu UTI GRUP pentru "service, mentenanta, reparatii si modernizari ale instalatiilor si echipamentelor pentru managementul traficului rutier in Municipiul Bucuresti". Contractul presupune servicii de intretinere a semafoarelor, instalare de semafoare, servicii de instalare de echipament de comunicatii, servicii de instalare de echipament video si servicii de instalare de echipament de procesare a informatiilor. Practic, ei trebuie sa se ocupe de intretinerea semafoarelor aflate in sistemul de management al traficului.

In 2014, Administratia Strazilor Bucuresti a incheiat prin negocire un contract in valoare de 4 milioane lei cu firma CRISTALIN PROJECT MANAGEMENT pentru "Asigurarea continuitatii si a sigurantei in functionare a sistemelor de dirijare a traficuluiI aflate in intretinerea Administratiei Strazilor".

Potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor Bucuresti, pe raza Municipiului Bucuresti sunt montate 434 de instalatii de semaforizare, din care 40% sunt noi si 60% vechi.

In perioada 27 mai 2011- 6 mai 2014, ASB a incheiat cu firma UTI Grup un contract pentru lucrari de reparare/inlocuire/montare de noi semafoare in Capitala, platind pentru aceste servicii circa 16,5 milioane lei.

Defalcat, in 2013, ASB a platit pentru intretinerea si montarea de noi semafoare, catre UTI Grup, circa 6.8 milioane lei. In 2014, bugetul alocat si cheltuit pentru aceasta activitate a fost de 3.567.174,24 lei (cu TVA), din care 2.481.756,85 lei (cu TVA) lucrari pentru semafoare noi si 1.085.417,52 lei (cu TVA) lucrari de service.

Potrivit ASB, defectarea semafoarelor in zilele ploioase ori pe timp de iarna are mai multe cauze:

- infiltratiile de apa (de la ploaie sau ninsoare) in canalele care gazduiesc cablurile de electricitate;

- imbatrinirea sau putrezirea cablurilor care, de cele mai multe ori, din cauza infrastructurii vechi, zac in balti, pana cand apa se retrage;

- furtul capacelor de la gurile de vizitare, lasand cale libera suvoielor care invadeaza canalizarea;

- furturile de cabluri;

- sobolanii care distrug cablurile;

- in cazul semafoarele sparte, caderea picaturilor reci de apa pe becurile incandescente din interioriorul casetei, duce la arderea acestora.