Asociatia Internationala a Transportului Public atrage atentia asupra problemelor cu care se confrunta RATB-ul dar si asupra  aglomeratiei din oras

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 6 octombrie 2015, 14:08 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Asociatia Internationala a Transportului Public (UITP) cere ca Municipalitatea sa sprijine transportul public, precum si o strategie generala de mobilitate in Bucuresti, se arata intr-o scrisoare deschisa trimisa de asociatie primarului interimar al Capitalei, Stefanel Dan Marin si consilierilor generali.

"Cerem public ca Municipalitatea sa sprijine transportul public si o strategie generala de mobilitate in Bucuresti intr-un mod clar, coerent si pe termen lung. Credem cu tarie ca fondurile si sprijinul necesare celui mai mare operator de transport bucurestean - RATB - sunt critice nu doar pentru indeplinirea operatiunilor zilnice, ci si pentru o mult-asteptata modernizare. Suntem convinsi ca un management profesionist si stabil este necesar pentru ca transportul public bucurestean sa poata raspunde provocarilor de astazi si de maine in domeniul mobilitatii. Orasul dvs dinamic merita solutii de transport viabile, eficiente si durabile. Este adevaratul bilet pentru un viitor mai bun ", se arata in scrisoarea adresata primarului general interimar al Capitalei, Stefanel Dan Marin.


Asociatia Internationala a Transportului Public (UITP) atrage atentia asupra problemelor cu care se confrunta RATB-ul dar si asupra asupra aglomeratiei in trafic.

"Bucurestiul este cunoscut pentru severele problemele de trafic, care au un impact negativ asupra a numeroase aspecte urbanistice, sociale si economice. Va reamintim ca studii la nivelul Uniunii Europene au demonstrat ca incepand cu 2013 traficul congestionat a costat peste 1% din PIB-ul Uniunii, anual. Acest indicator este considerabil mai inalt in orasele mari si aglomerate, actionand ca o bariera pentru dezvoltarea economica. Alte probleme importante legate de traficul congestionat sunt poluarea, zgomotul, riscuri mai mari pentru siguranta si sanatatea cetatenilor, precum si o mai rapida deteriorare a infrastructurii urbane. Atat UITP cat si Comisia Europeana sunt convinse ca investitiile in transportul public sunt esentiale nu doar pentru a spori eficienta economica si de mediu a oraselor, cat si pentru a imbunatati conditiile de viata si de lucru ale cetatenilor. In acest caz transportul public - atat la nivel operational cat si la cel managerial - are nevoie de o siguranta financiara, manageriala si politica clara, deoarece este vorba de un proiect complex si pe termen lung. In ultimii trei ani, UITP a observat cu ingrijorare rata crescuta de rotatie a personalului in privinta managerilor generali ai RATB. Aceasta a a avut un impact defavorabil asupra calitatii si continuitatii functionarii si operatiunilor de zi cu zi ale companiei. In privinta aspectelor operationale, dorim sa va atragem atentia ca o buna parte din flota relativ moderna de autobuze a RATB ramane nefolosita, in timp ce o alta parte nu indeplineste standardele de functionare si comfort, rezultat al lipsei de fonduri pentru operatiunile curente de intretinere si mentenanta . Pe cale de consecinta, RATB a avut dificultati in a-si idneplini sarcinile de zi cu zi, deci nici investitiile in modernizare nu au fost posibile. Desi un numar semnificativ de investitii folositoare au fost facute in infrastructura rutiera (de ex. Pasajul Basarab, repararea si modernizarea a numeroase strazi, etc.), si lucrarile la sistemul de metrou continua, traficul zilnic in Bucuresti continua sa ramana o mare problema pentru cetateni. Alte probleme semnalate sunt poluarea si progresul insuficient in dezvoltarea si utilizarea sistemelor inteligente de transport (ITS) in mediul urban, aspect care nu poate fi ignorat in secolul 21, tinand cont ca Bucurestiul are o populatie conectata la progresele tehnologice si este totodata o destinatie majora pentru investitiile straine ", se mai arata in scrisoarea asociatiei.

UITP si-a oferit sprijinul si expertiza sa in a readuce transportul public bucurestean pe agenda politica si de dezvoltare urbana. "Suntem totodata bucurosi sa va propunem o intalnire bilaterala in Bucuresti pentru a discuta acest subiect in detaliu si pentru a va oferi sprijinul si asistenta noastra", se mai arata in scrisoare.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2338 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    banda proprie (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:23)

    gigi1 [utilizator]

    Ratb-ul ar trebui sa aiba banda proprie si mai multe autobuze astfel nu ar mai ramane blocat in trafic si ar circula mai repede ar ajuta mult pe cei pentru care conteaza mai mult timpul decat mandria de a avea masina personala.
    • +1 (1 vot)    
      nu e numai mandria de a avea masina (Marţi, 6 octombrie 2015, 16:48)

      Olivier [anonim] i-a raspuns lui gigi1

      Vara esti ca-n saormerie te coci la foc mic in autobuz, cred ca sunt 60 de grade. Daca mai vin si rar si sunt aglomerate.. nu poti invinui oamenii ca prefera masina personala.

      Intr-adevar sunt si mijloace de transport in stare proasta, dar e si vina oamenilor pt asta. Sunt zone din Bucuresti unde nu e rentabil sa trimiti autobuze moderne, ca sunt facute varza de indivizi mai putin civilizati. Cine plateste?

      Multe masuri trbeuiesc luate.
      1. Ar trebui banda speciala pt autobuze + taxi + biciclete, sunt de acord.
      2 Ar trebui amendati drastic cei care intra pe banda speciala, sau depasesc pe liniile de tramvai (eventual facute cu borduri, ca pe animale nu poti sa le strunesti decat punandu-le gard)
      3 Trebuie crescuta frecventa de circulatie.. uneori stai 20-30 de min in statie.

      Daca se iau astfel de masuri de imbunatatire pt RATB, si va deveni o alternativa buna, multi vor renunta la autoturisme, nu cred ca se cramponeaza toata lumea de ele.
  • +1 (1 vot)    
    aglomeratie (Marţi, 6 octombrie 2015, 16:10)

    Andrei [anonim]

    De acord cu gigi. In plus trebuie regandita reteaua de strazi - facute strazi cu sens unic pentru a ajuta la decongestionarea traficului - de asemenea semafoare inteligente pe toate bulevardele, cu camere video si conectate la un sistem central informatic de control al traficului. Creearea mai multor parcari sub si supraterane.
    Sa se miste mai repede cu constructiile de tronsoane de metrou si suplimentarea garniturilor!! Sa aduc aminte ce aglomeratii sunt in statiile principale de metrou la orele de varf?
    Daca se vrea, se poate, dar primariile sunt prea ocupate cu luarea de spagi si imbogatirea personala.
    • 0 (0 voturi)    
      nu vad la ce ar ajuta camerele (Marţi, 6 octombrie 2015, 19:37)

      banul [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      doar nu crezi ca se uita cineva pe ele. E nevoie de niste sisteme informatice automatizate care sa scoata niste rapoarte, sa semnaleze niste defecte, dar camerele nu ajuta la nimic.
      A, ba da, il ajuta pe Big Brother.
  • +1 (1 vot)    
    transportul cu tramvaiul (Marţi, 6 octombrie 2015, 18:21)

    Mihai [anonim]

    Trebuiau amintite și refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.Încă există din păcate în infrastructura liniilor de tramvai ale capitalei.Ne punem zilnic viețile în pericol pe ele în îngrămădeală și-n îmbulzeală eventual blocați la roșul pietonal prinși ca-n clește între tramvai și traficul rutier de pe asfalt.Un coșmar care parcă nu se mai termină.S-au înregistrat și
    accidente rutiere cu pietoni în dreptul lor.Și la linia comună 24 42 45 46 s-a lucrat în jurul lui 2012 dar refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a rămas același nefiind înlocuit cu un refugiu mai lat prevăzut cu gard de protecție.RATB:"refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalachede la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a fost construit în 2012 de Administrația Străzilor respectându-se aceleași amplasament și dimensiuni.Din păcate din cauza configurației zonei refugiul nu poate fi mărit în lățime și nici în lungime întrucât ocupă o bandă auto.De asemenea din cauza dimensiunilor reduse nu poate fi prevăzut cu gard de protecție."Unde-i responsabilitatea față de viața pietonilor în stațiile de tramvai????Adică noi pietonii ne punem zilnic viețile în pericol pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție și RATB în loc să elimine un pericol cu ocazia reabilitării liniei comune 24 42 45 46 îl prelungește.Și acum noi locuitorii capitalei ce facem?Mai stăm o tură până la următoarea reabilitare?Oare care o fi perioada între două reabilitări succesive la o linie de tramvai?Și în presa online abia se găsesc două 3 articole din aprilie 2012 care ridică problema existenței refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție.De atunci pauză.La cât de gravă e problema existenței refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție mass media ar trebui să tragă lunar semnale de alarmă.
  • +1 (1 vot)    
    Intrebari . (Marţi, 6 octombrie 2015, 20:52)

    Gica [anonim]

    De ce multe din mijloacele de transport ale RATB circula aproape goale la anumite ore ? Evident ca nu la alea de varf . Doar ca sa se asigure opt ore de lucru la soferi ?
  • 0 (0 voturi)    
    refugii de coșmar (Joi, 8 octombrie 2015, 14:30)

    Anonimo [anonim]

    UITP nu cere PMB să scăpăm definitiv de coșmarul refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă