Asociatia Internationala a Transportului Public (UITP) cere ca Municipalitatea sa sprijine transportul public, precum si o strategie generala de mobilitate in Bucuresti, se arata intr-o scrisoare deschisa trimisa de asociatie primarului interimar al Capitalei, Stefanel Dan Marin si consilierilor generali.

Trafic sufocant in BucurestiFoto: Hotnews

"Cerem public ca Municipalitatea sa sprijine transportul public si o strategie generala de mobilitate in Bucuresti intr-un mod clar, coerent si pe termen lung. Credem cu tarie ca fondurile si sprijinul necesare celui mai mare operator de transport bucurestean - RATB - sunt critice nu doar pentru indeplinirea operatiunilor zilnice, ci si pentru o mult-asteptata modernizare. Suntem convinsi ca un management profesionist si stabil este necesar pentru ca transportul public bucurestean sa poata raspunde provocarilor de astazi si de maine in domeniul mobilitatii. Orasul dvs dinamic merita solutii de transport viabile, eficiente si durabile. Este adevaratul bilet pentru un viitor mai bun ", se arata in scrisoarea adresata primarului general interimar al Capitalei, Stefanel Dan Marin.

Asociatia Internationala a Transportului Public (UITP) atrage atentia asupra problemelor cu care se confrunta RATB-ul dar si asupra asupra aglomeratiei in trafic.

"Bucurestiul este cunoscut pentru severele problemele de trafic, care au un impact negativ asupra a numeroase aspecte urbanistice, sociale si economice. Va reamintim ca studii la nivelul Uniunii Europene au demonstrat ca incepand cu 2013 traficul congestionat a costat peste 1% din PIB-ul Uniunii, anual. Acest indicator este considerabil mai inalt in orasele mari si aglomerate, actionand ca o bariera pentru dezvoltarea economica. Alte probleme importante legate de traficul congestionat sunt poluarea, zgomotul, riscuri mai mari pentru siguranta si sanatatea cetatenilor, precum si o mai rapida deteriorare a infrastructurii urbane. Atat UITP cat si Comisia Europeana sunt convinse ca investitiile in transportul public sunt esentiale nu doar pentru a spori eficienta economica si de mediu a oraselor, cat si pentru a imbunatati conditiile de viata si de lucru ale cetatenilor. In acest caz transportul public - atat la nivel operational cat si la cel managerial - are nevoie de o siguranta financiara, manageriala si politica clara, deoarece este vorba de un proiect complex si pe termen lung. In ultimii trei ani, UITP a observat cu ingrijorare rata crescuta de rotatie a personalului in privinta managerilor generali ai RATB. Aceasta a a avut un impact defavorabil asupra calitatii si continuitatii functionarii si operatiunilor de zi cu zi ale companiei. In privinta aspectelor operationale, dorim sa va atragem atentia ca o buna parte din flota relativ moderna de autobuze a RATB ramane nefolosita, in timp ce o alta parte nu indeplineste standardele de functionare si comfort, rezultat al lipsei de fonduri pentru operatiunile curente de intretinere si mentenanta . Pe cale de consecinta, RATB a avut dificultati in a-si idneplini sarcinile de zi cu zi, deci nici investitiile in modernizare nu au fost posibile. Desi un numar semnificativ de investitii folositoare au fost facute in infrastructura rutiera (de ex. Pasajul Basarab, repararea si modernizarea a numeroase strazi, etc.), si lucrarile la sistemul de metrou continua, traficul zilnic in Bucuresti continua sa ramana o mare problema pentru cetateni. Alte probleme semnalate sunt poluarea si progresul insuficient in dezvoltarea si utilizarea sistemelor inteligente de transport (ITS) in mediul urban, aspect care nu poate fi ignorat in secolul 21, tinand cont ca Bucurestiul are o populatie conectata la progresele tehnologice si este totodata o destinatie majora pentru investitiile straine ", se mai arata in scrisoarea asociatiei.

UITP si-a oferit sprijinul si expertiza sa in a readuce transportul public bucurestean pe agenda politica si de dezvoltare urbana. "Suntem totodata bucurosi sa va propunem o intalnire bilaterala in Bucuresti pentru a discuta acest subiect in detaliu si pentru a va oferi sprijinul si asistenta noastra", se mai arata in scrisoare.