FOTOGALERIE ​Mii de biciclisti au participat sambata la marsul biciclistilor din Capitala

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 19:40 Actualitate | Administratie Locala

Mars biciclisti septembrie 2015 - 6
Foto: Hotnews
Mii de biciclisti au participat sambata la marsul biciclistilor organizat de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti si OPTAR. Plecarea in mars a avut loc la ora 15.30 de la Piata Charles de Gaulle din Capitala, iar apoi biciclistii au mers pe Sos. Kiseleff, Piata Victoriei, Pasajul Basarab, cu intoarcere in Piata Victoriei, apoi pe Calea Victoriei, bd. Elisabeta, Piata Constitutiei si s-a incheiat la Parcul Tineretului.

Inainte de plecarea in mars, Jandarmii au cerut biciclistilor sa evite Sos. Kiseleff si sa mearga pe bd. Aviatorilor deoarece acolo se desfasura un targ, insa biciclistii nu au vrut sa renunte la traseul initial. Pana la urma marsul s-a incheiat fara incidente.

"Ca de fiecare data Jandarmeria incearca sa opreasca acest mars. Din pacate Primaria trebuia sa raspunda in termen de 48 de ore de la depunerea cererii de protest, depusa de acum cativa ani si in care anuntam ca vom face pana in 2020, de doua ori pe an, acest mars. Nu au raspuns niciodata, ceea ce inseamna, potrivit legislatiei, ca marsul este autorizat. Jandarmeria a incercat sa ne convinga sa schimbam traseul fiindca pe Sos. Kiseleff este un targ autorizat de Primaria Capitalei insa noi nu renuntam la traseul nostru deoarece am depus cerere de autorizare inaintea organizatorilor acestui targ", a declarat reprezentantul Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti, Andrei Gaitanaru. Organizatorii si participantii la protest au cerut autoritatilor sa realizeze piste pentru biciclete si "un oras pentru oameni". "Am venit sa militam pentru un oras pentru oameni, ceea ce se traduce in nevoia de a transforma in norma transportul alternativ. Adica, in momentul in care noi traim intr-un oras in care masina este privilegiata, ma refer la infrastructura rutiera, la parcari, masina poate parca oriunde, pietonul fie ca nu exista, fie ca este complet marginalizat. Biciclistul fie ca nu exista, fie ca este complet marginalizat. Persoanele cu dizabilitati probabil ca sunt cel mai nefericit caz in toata aceasta ecuatie. Din punctul nostru de vedere, a trai intr-un oras in care nu esti tratat ca si cum ai fi de-al casei, inseamna aproape a avea un statut de refugiat. Cerem o structura reala de piste pentru biciclete, nu doar realizate pe axa NS-EV ci dupa modelul fagurelui. Pe de alta parte cerem rezolvarea situatiei celor 10 milioane de euro alocati pentru realizarea primelor piste pentru biciclete, acele piste receptionate ilegal, nu stim nici pana acum cine este responsabil pentru receptionarea lor", a declarat Andrei Gaitanaru.

"Am venit sa participam la acest mars al biciclistilor pentru o siguranta mai buna in trafic si sa ne vada toata lumea si pe noi. Sunt nemultumit de comportamentul soferilor. Ba nu ne vad, ba ne taie calea, putem sa ne accidentam etc. Cerem autoritatilor mai multe piste pentru biciclisti si civilizatie in trafic", a declarat Andrei, 25 ani, participant la marsul biciclistilor.

Marian Ivan, reprezentant OPTAR, spune ca potrivit numaratorilor organizatorilor, la mars au participat circa 4000 de persoane.

Marsul biciclistilor se organizeaza de doua ori pe an, incepand din 2012, si aduna mii de participanti. Traseul parcurs are 15 km.

















>











4298 vizualizari
  • +3 (33 voturi)    
    Sa interzica masinile (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 21:00)

    Robert M [utilizator]

    Foarte bine, masinile polueaza si trebuie interzise.
    La cat mai multe marsuri de ocupare, vocea biciclistilor trebuie sa fie auzita.
    Soferii au avut prea multe drepturi pana acum si trebuie sa mai piarda din ele, strazile sunt si ale biciclistilor.
    • -4 (20 voturi)    
      Prea multi cyclo-nazi (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 22:25)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Las ca se raceste vremea, pe urma reveniti cu picioarele pe pamant, adica prin masini, dar benzile furate din carosabil vor fi tot acolo...

      PS: libertatea de expresie trebuie sa primeze, intreb retoric: pe cand un astfel de mars iarna? :)
      • +5 (9 voturi)    
        Nu e vorba de cyclo-nazi (Duminică, 20 septembrie 2015, 12:33)

        pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Protestul nu se refera doar la incurajarea mersului pe bicicleta.Se refera si la masuri normale intr-un oras dezvoltat. Pentru ca pana la urma e mai ok sa faci juma de ora de la un capat in celalalt cu transportul in comun decat 1 ora juma cu masina personala. Banuiesc ca ai observat si tu ca s-a aglomerat brusc de cand s-au terminat concediile si a inceput scoala.
    • -8 (32 voturi)    
      absolut corect (Duminică, 20 septembrie 2015, 0:14)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Sa incepem cu ambulantele si masinile de pompieri. Pe langa poluarea clasica, se mai adauga si cea fonica. Se poate si cu bicicleta.
    • -3 (17 voturi)    
      realizezi ce deserviciu faci? (Duminică, 20 septembrie 2015, 9:21)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      cu asemena agresivitate gratuita?
      Bicicleta nu poate sustine o societate, poate fi punctual o solutie provizorie, dar atit.
      Inloc sa vi cu asemnea declaratii belicoase, dece nu aduci o solutie posibila macar? Pina acum ingustarea carosabilului nu a facut decit sa scata viteza de rulare si sa creasca poluarea. Solutia cu "treceti toti pe bicilceta" suna a dictatura.
      Soferii au drepturi fiindca masina este esentiala societatii, este esentiala pentru economie, mai ieftina si mai usor de intretinut decit alte mijloace de transport. Soselel sint intretinute din taxele platite de sooferi/firme de transport. Nu veni cu argumentul ca si biciclistii platesc taxe: banii aia sustin alte segmente sociale. Taxele pt intretinerea si dezvoltarea retelei rutiere sint specifice, sa spunem ca biciclistii folosesc soselele in virtutea taxelor generale.
      Si sa sti ca automobilul a fost esential dpdv genetic! Pin la utilizarea pe scara larga a mijloacelor de transport mecanizate locul de origine a posibililor soti era de 16 km (10 mile). Trenul a crescut aceasta distanta (in medie) la 50 km (~30 mile), automobilul la 120 km (~75 mile), in fine avionul la 400 km (~250 mile). Dupa cum observi bicicleta, calul si caruta nu apar in acest studiu. Din motive de consagvinizare specia era in declin si mijloacele mecanice de transport ne-au salvat la timp.
      Hai sa renuntam la a ne radicaliza si sa gasim solutii viabile.
      • +7 (13 voturi)    
        sociologu (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:40)

        termopan [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        Bicicleta nu sustine o societate?

        Ai fost in Berlin sau in orice oras din Olanda?

        Societatile alora par sa se descurce cu biciclete, normal ca Bucurestiul, acest giuvaier ce trebuie protejat cu cat mai mult beton si drumuri facute fara minte. Mall-uri noi la fiecare metru patrat de pamant liber.

        Case cu istorie de frumusete unica in lume nivelate pentru cladiri de birouri.

        Din punctul meu de vedere poti sa ti-l pastrezi asa cum e, eu nu vreau piste sau pasaje pentru biciclete, eu vreau doar respect reciproc si minti deschise.
        • -2 (10 voturi)    
          bicicleta ajuta evolutia? (Duminică, 20 septembrie 2015, 13:52)

          TICALOSU [utilizator] i-a raspuns lui termopan

          Mai domnule termopan.....daca bicicleta sustine o societate, inseamna ca esti un nou Mesia!!!! Atunci, ia bicicleta si transpotra alimente si ce mai este nevoie prin oras....bolnavi cu ambulante biciclete, apa la incendii, gunoi cu bicicleta.....
          De ce nu intelegeti voi, biciclistii, ,,iubitorii de animale" si alte minoritati din astea, ca nu aveti dreptul sa impuneti nimic majoritatii? Asta, din cate stiu eu, se numeste democratite!
          Care sunt solutiile voastre? A ta? Intelegeti ca infrastructura Bucurestiului nu permite sa se faca benzi speciale pt biciclisti! Apoi, voi biciclistii ati auzit de Decret nr. 328 din 1966 *** Republicat
          privind circulatia pe drumurile publice? Ala in care scrie ca biciclistul este participant la traficul rutier si este obligat sa respecte aceleasi reguli de circulatie ca si soferii autovehiculelor! Voi, biciclistii care aveti numai drepturi, sa stiti ca aveti si obligatii.....si asta ar fi prima: sa respectati regulile de circulatie!!!! Nu sa mergeti pe mijlocul benzii, nu sa mergeti asa cum curge apa dintr-un bou, sa semnalizati schimbarea de directie (ridicand cate o mana, stanga sau dreapta functie de directia in care vrei sa mergi, sa semnalizati oprirea.....apropos, stii cum se face? Si pt voi exista semafor, indicatoare de circulatie pe care aveti obligatia sa le respectati!!!)
          Revin.....ai vreo solutie pt infrastructura? sau vorbesti/vorbiti doar ca sa va aflati in treaba? Nu va convine, va duceti in tarile civilizate si aveti implinireaa in a va plimba cu bicicleta.....
          PS este superb sa te duci la birou dupa ce ai transpirat pedaland.....
          PPS Bicicleta nu este un mijloc de transport la si de la locul de munca!!!!
          • +3 (9 voturi)    
            Lumea Biclistilor vs Lumea Soferilor (Duminică, 20 septembrie 2015, 16:36)

            termopan [utilizator] i-a raspuns lui TICALOSU

            Ai gasit in lumea ta mica doua categorii de oameni, biciclistii si soferii.

            Ne ducem in tarile alea civilizate si pe voi va lasam sa faceti icter mecanic pe Iuliu Maniu de fiecare data cand blocheaza bizonii intersectiile.

            Pana atunci pastreaza-ti asfaltul, eventual ia-l acasa sa nu ti-l calce vreun biciclist fara carte verde.
          • +1 (9 voturi)    
            LoL (Duminică, 20 septembrie 2015, 19:40)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui TICALOSU

            "Nu va convine, va duceti in tarile civilizate si aveti implinireaa in a va plimba cu bicicleta"... done that! Inca putin si pot renunta si la cetatenia Rromana - un vis implinit.
            "PPS Bicicleta nu este un mijloc de transport la si de la locul de munca!!!!" - ca sa vezi, chiar folosesc zilnic bicicleta ca mijloc de transport spre si dinspre locul de munca (~ 25 km dus intors)
            Concluzia: Romanii nu merita civilizatia. Trebuie sa rameneti prosti (e incredibil ridicat nivelul de prostie inclusiv aici pe acest forum) si in felul asta va vor putea politicienii fura mai usor. Vorba unei formatii de hip hop: "Fiti fraieri ca o faceti bine!"
        • -1 (9 voturi)    
          Aberezi (Duminică, 20 septembrie 2015, 16:18)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui termopan

          Uita-te la statistici..
          Olandezii si Germanii au in medie aprope de 2 ori mai multe masini decat Romanii per mia de locuitori.
          Nu numai asta dar merg si de doua ori si jumatat e cu ele mai mult pe an.

          Asta inseamna ca un olandez parcurge cu masina in medie de 6 ori mai multi km decat un roman intr-un an.
          • +4 (6 voturi)    
            statisticile nu sunt pentru oricine.. (Duminică, 20 septembrie 2015, 18:49)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            daca Lars merge cu masina pe autostrada la munca si Dorel cu caruta, media devine irelevanta.
            este incontestabil faptul ca olandezii si nemtii au o infrastructura mult mai buna pentru biciclisti (si pentru soferi) si se folosesc din plin de ea. nu este deloc neobisnuit sa vezi in zone pietonale ca un camion de aprovizionare e parcat la 500 de metri si se transporta totul cu un carucior pe roti. nu este deloc neobisnuit sa vezi in Olanda dimineata copiii de gradinita inghesuiti pe bicicletele parintilor. trezirea!..
          • +4 (6 voturi)    
            LoL 2 (Duminică, 20 septembrie 2015, 19:54)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            Si totusi Bucurestiul e mai aglomerat decat Amsterdam-ul. Ca veni vorba de statistici in Bucuresti sunt mai multe masini pe 1000 de locuitori decat in Amsterdam 600 la 500. Aaa ca tu bucurestean needucat nu vezi mai mult de poiana brasov, e si normal ca nu o sa ai kilometrajul unui locuitor al oricarei urbe olandeze care merge pana si in Grecia cu masina in concediu de vara. In Amsterdam 45% din populatia orasului foloseste zilnic bicicleta in rutina zilnica. Te compari tu cu ei? Vrei sa vorbim de Berlin? Orasul cu cea mai mare populatie care foloseste zilnic bicicleta din lume? In Berlin "doar" 16% din locuitori folosesc zilnic bicicleta, dar fa un calcul matematic si vezi ce inseamna 16 % din peste 6 milioane de locuitori. Berlin e unul din cele mai aerisite orase germane. Marile aglomerari nu se fac in interiorul oraselor germane (exceptie poate e Stuttgart-ul care e deficitar la infrastructura lipsidu-i inelul exterior) ci in afara lor pe asa zisele inele exterioare care sunt in regim de autostrada. Repet inca o data: "Fiti fraieri ca o faceti bine".
          • +5 (5 voturi)    
            jumatate de adevar (Luni, 21 septembrie 2015, 9:47)

            dumil [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            ...si de 20 de ori mai multe biciclete pe cap de locuitor, fiecare mergand de 5 ori mai mult decat un roman. Mai departe te las pe tine sa faci calculele.
            Evident ca toti au masini in tarile mentionate de tine, si le folosec pe autostrazi, care chiar exista acolo. Dar la deplasarea in oras, marea majoritatea isi lasa masina in parcare si se suie pe bicicla.
            Iti place sau nu, in directia asta se indrepata aglomeratiile de oameni.
            Franta face pasi mari in directia asta, da un search pe net. sa vezi ce masuri/facilitati iau guvernul si primariile acolo pentru a incuraja transporul alternativ la masinile personale.
            data viitoare cand mai citezi din statistica du cercetarea pana la capat.
  • +4 (10 voturi)    
    Poate evalua cineva cat au costat (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 23:13)

    rov [utilizator]

    liniile acelea trase pe trotuare ? Cred ca maxim 100.000, nu 10.000.000 euro. Suie Morin... cum zice afisul!
    • +2 (2 voturi)    
      /// (Luni, 21 septembrie 2015, 15:11)

      andrei_gaitanaru [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Peste 10 milioane de euro. Bine ca nu il mai puteti vota pe Oprescu.

      http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-16550889-raport-curtea-conturi-primaria-capitalei-creat-prejudiciu-10-6-milioane-lei-cazul-pistelor-biciclete-din-bucuresti.htm
  • -5 (33 voturi)    
    da (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 23:54)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    kk hipsteresc. Asa e trendy, draga. Feisbuc si selfiuri, in rest gaura, vid total.
  • -3 (21 voturi)    
    :)) (Duminică, 20 septembrie 2015, 2:23)

    Airwaves [utilizator]

    Mai. biciclistii lui peste prajit, drumurile alea pe care va dati voi cu "bicla" sunt facute din zecile de biruri pe carburanti si masini.

    Dragilor, voi nu vreti nici macar o amarata de RCA sa platiti, ca sa poata fi despagubit bietul sofer cand mergeti ca prin spatele blocului si intrati in masinile oprite la semafor, ca niste orbecaiti.

    De semafoare nu ati auzit decat din legende. Pentru voi nu se aplica. Si sa nu va aud cu vrajeala. ZILNIC ma lovesc de voi in trafic, circuland pe mijlocul unei benzi sau trecand pe rosu. Pana si pe TRECEREA DE PIETONI voi tot pe bicicleta traversasi si tot voi sunteti aia ofuscati ca nu opresc masinile sa va acorde prioritate.

    Mai, berbecilor, cand sunteti pe bicicleta NU mai sunteti PIETONI. Asadar, cand traversati pe la trecere, dati-va jos fundul de pe vehicul si traversati pe jos, ca de aia ii zice trecere pentru P I E T O N I.

    O sa fiti acceptati in trafic, fara niciun fel de comentariu si fara niciun fel de ranchiuna in clipa in care veti avea un certificat care sa ateste invatarea unor minime reguli de circulatie si o sa platiti RCA. Atunci, abia atunci, nu o sa mai aiba nimeni nimic cu voi.
    • +3 (17 voturi)    
      . (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:11)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      esti sigur ca sunt facute din birurile pe masini? sunt facute din impozite si toata lumea plateste cel putin TVA. In plus neuronul tau nu poate concepe ca oamenii au si masini si bicicleta dar prefera bicicleta...

      Iar datul jos de pe bicla la trecerea de pietoni este o idee comunista asa cum esti si tu. Te-au calarit comunistii o viata si acum tot asa ai ramas... In nici o tara din lumea care incurajeaza cu adevarat mersul pe bicicleta, nu te dai jos de pe ea pe trecere.
      • 0 (14 voturi)    
        :)) (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:51)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui I

        Dragule, sunt de acord cu tine ca printre posesorii de permis mai exista si posesori de bicicleta. Chiar si eu posed o bicicleta (WOW!), dar nu am isterizarile astea pe care le aveti voi, cei care nu cunoasteti minime reguli de circulatie.

        Daca ai fi avut permis, af fi trebuit sa stii ca traversarea pe bicicletă a trecerii de pietoni este INTERZISA. Conform codului rutier. Pai daca tu habar nu ai de aceasta minima reglementare, ce pretentii sa mai am de la tine cand ma trezesc cu tine pe capota la o trecere pentru pietoni?

        Iar neuronul tau ar trebui sa stie ca "in lumea civilizata", traversarea pe bicicleta la o trecere pentru P I E T O N I este la fel de interzisa. Dar ce vorbesc eu aici? Tu habar nu ai care este diferenta dintre biciclist si pieton. :))

        Btw, cauta pe google accidente in care sunt implicati biciclistii ce traverseaza, de multe ori in viteza, trecere de pietoni si vei intelege de ce este interzisa.

        Cat despre taxe, crede-ma ca cei care cumpara carburant si folosesc o masina, platesc inzecit taxele de drum fata de un "biciclist". Cand o sa ai familie, nevasta si copii, o sa ai un orizont largit despre treaba cu taxele, bicicleta si aerele de "ecologist". Si, mai ales, traversatul trecerii pentru P I E T O N I pe bicicleta.
        • -3 (9 voturi)    
          raspuns pt airwaves (Duminică, 20 septembrie 2015, 15:58)

          a_d_y [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          Stimate domn, va felicit pentru mesajele postate si pentru atitudinea dvs si subscriu in totalitate. Din pacate sunt putini care gandesc asa, adica normal, si mult mai putini cei care au si curajul sa se exprime.
          Eu merg pe bicicleta de aproape 20 de ani. Si cunosteam regulile de circulatie si de bun simt ale mersului pe bicicleta si dinainte de a avea permis de conducere. Pentru ca a avut cine sa ma invete. Vedeti dvs, asta e problema. Nu faptul ca biciclistii nu sunt obligati sa invete reguli si sa aibe un permis rutier, ci faptul ca multi dintre ei nu sunt educati din familie, din scoala.
          Iar in toti acesti ani, nu am avut nici un incident rutier, pentru ca nu mi-am permis sa circul cu viteza printre oameni prin parcuri, sau pe troturare. Eu circul pe carosabil si nu m-a accidentat nici o masina, pentru ca respect regulile de circulatie, nu trec pe rosu, nu traversez pe bicicleta, acord prioritate inclusiv pietonilor, semnalizez corespunzator schimbarea directiei de deplasare, etc.
          Aceste randuri nu le-am scris neaparat pt dvs, cel caruia m-am adresat la inceputul mesajului, ci tuturor acelora care se pretind biciclisti si doresc conditii civilizate. Ei trebuie sa inteleaga ca bicicleta nu e o forma de a fi smecheri si de a sfida pe ceilalti.
          SI apropo de RCA, sunt de acord ca posesorii de biciclete sa plateasca o asigurare obligatorie pt accidente. NU e normal ca atunci cand un bicilist este accidentat de o masina, automat soferul sa fie vinovat. Ca sofer trebuie sa te uiti in toate partile, inclusiv la gropile din asfalt, nu poti intotdeauna sa-l vezi si sa-l eviti pe boul cu pedale care intra cu viteza din colt, sau trece pe rosu, sau intoarce pe contrasens, ca na... el e biciclist sau are drepturi... Din pacate acum orice biclist accidentat e o victima nevinovata... Iar soferul ramane sa-si plateasca singur pagubele la masina...
        • +4 (8 voturi)    
          ipocrizie fara limite... (Duminică, 20 septembrie 2015, 18:56)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          deci generalizam pe o singura parte fara jena?..
          esti sofer si ai bicicleta pe care s-a pus praful? ghinion.. o sa mori mai repede.
          trec biciclisti pe trecerea de pietoni fara sa se dea jos din sa? probabil ca ar fi fost mai bine daca aveau o trecere si pt biciclete.. dar nu e loc pt ca sunt parcati toti bizonii neregulamentar la mai putin de 25 de metri de trecere..
          cat despre taxe, iti impartasesc un secret: oricate taxe ai plati tu (si habar nu ai cate plateste fiecare biciclist in parte pentru ca nu esti ANAF), orasul este al tuturor. ai masina? si ce daca?.. nu inseamna ca primesti automat drept exclusiv de folosinta asupra a mai mult de 20% din oras. biciclistii nu vor sa mearga pe sosele, vor benzi separate de biciclete. nu costa miliarde pentru ca nu au nevoie de fundatie si asfalt in fiecare an, dar au nevoie de spatiu. spatiu care tu esti suficient de ipocrit incat sa crezi ca ti se cuvine doar pentru ca existi si ai conserva pe 4 roti. jenant...
        • +2 (6 voturi)    
          . (Duminică, 20 septembrie 2015, 20:35)

          I [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          stii sa citesti dar pacat ca nu pricepi ce citesti. Mai citeste o data comentariul meu si poate o sa si pricepi. Parca am auzit la tv o denumire pentru oameni din astia: analfabeti functionali!

          Pana una alta uite la oamenii astia cum nu se dau ei jos de pe bicicleta si cum incalca ei legislatia comunistoida dom'le:

          https://www.youtube.com/watch?v=XpQMgbDJPok&feature=share
      • -3 (11 voturi)    
        haha (Duminică, 20 septembrie 2015, 14:01)

        TICALOSU [utilizator] i-a raspuns lui I

        Ai probleme mari de logica!!!! Bineinteles ca sunt facute din birurile puse pe masini si carburanti! Platesti rovigneta cand te plimbi cu bicicleta in afara localitatilor? Platesti impozit pe bicicleta? Platesti amenzi de circulatie penru ca esti un bizon pe 2 roti si nu respecti reguile de circulatie? Esti tras la raspundere cand rupi vreo oglinda a unei masini ca esti ,,jmeker| si te strecori printre masinile oprite in coloana? Patesti ceva cand, din cauza ca nu stii sa te asiguri si mergi ca bizonul si schimbi directia de mers asa cum ti se scoala?
        Asa ca, mai draga bizon pe 2 roti, sa mai stii ca datul jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni este o regula de circulatie si nu o dovada de comunism, asa cum gresit crezi tu......Observ ca, desi ai aere de telectual, nu ai argumente si esti calarit de idei putine si fixe! CAre sunt acele tari in care nu esti incurajat sa nu te dai jos de pe bicicleta la trecerea de petoni? Daca iti place asa de mult, de ce nu te duci in tarile acelea? Apropos, mai hipstere, ai fost in New York? Ai vazut acolo ce patesc bicilistii indisciplinati care trec pe bicicleta pe trecerea de pietoni? NU? Am uitat.....
    • +6 (16 voturi)    
      soferul biciclist (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:46)

      termopan [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Ce te opreste sa-i calci cum ii vezi?

      Cand ai o zi proasta, da peste toti pe care ii intalnesti si asa poti sa-ti expui punctul de vedere mai constructiv decat sa otravesti lumea din jurul tau.

      Asfaltul pe care mergem e platit din banii tuturor, nu doar din loganul tau 1.4 pa 'njectie.

      Te vad foarte indreptatit, nu te opreste nimeni sa stai in masina pe Stefan cel Mare. Ca ala nu se numeste condus.
      • -6 (12 voturi)    
        Documenteaza-te (Duminică, 20 septembrie 2015, 12:22)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        Asfaltul NU este platit de toti
        • +2 (8 voturi)    
          Nu vreau sa ma documentez (Duminică, 20 septembrie 2015, 13:17)

          termopan [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          Pastreaza-l atunci, dar tot zic ca lucrarile din Buc sunt facute din orice tip de venituri bugetare.

          Iti promit ca nu merg pe asfaltul tau cu bicla.

          Poate te referi la DN-uri si autostrazi gestionate de CNADR, acolo nu vrea nimeni piste de biciclete.
      • -3 (7 voturi)    
        buna idee (Duminică, 20 septembrie 2015, 14:24)

        TICALOSU [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        Sa stii ca este o idee buna, sa ii calci! Poate asa invata ca respectul trebuie sa fie reciproc, nu numai dintr-o directie......la fel cum si pietonii care, desi vad ca este culoarea rosie la semafor, trec fara nici o greata.....si daca il lovesti, automat ca asa spune legea, soferul este vinovat!!!! De ce? |De ce numai soferul sa fie vinovat si nu biciclistul si/sau pietonul care nu respecta regulile?
        Iti dau un exemplu: o persoana cu un carucior de cumparaturi mergea pe mijlocul benzii 2 de la intersectia Moinesti cu Iuliu Maniu! L-am claxonat usor si l-am intrebat ce cauta pe acolo? Raspunsul? O serie de injuraturi, un pumn in portiera si motivatia ca acolo este trecere de pietoni! Nimic mai fals, trecerea de pietoni este pentru straduta care duce in spatele primului rand de blocuri insa, acel cetatean, ca si tine are un intelect limitat care atat poate! Daca aveam o zi proasta, asa cum o am cand satu pe Calea Victoriei si vad rar cate un biciclist pe acea banda speciala, coboram din masina si dadeam cu el de pamant si chemam Politia! Rezultatul ar fi fost = 0!!!! Pt ca pietonii si biciclistii sunt niste categorii de cetateni care au numai drepturi!
        In alta ordine de idei, care este pbma ta cu loganul de 1,4 pa 'njectie? I vreun mert de 2,2 pa benzina? Asfaltul este, in cea mai mare parte platit din banii colectati din TVA, rovigneta si taxele pe carburanti nu din caloriile consumate de acesti doritori de miscare in poluare.....
        Exact, nu ma opreste nimeni sa stau pe \stefan cel Mare in masina, la racoare sau caldura, cu muzica buna si sa rad de acei sarmani prostovani care pedaleaza printre masini umplandu-si plamanii cu gaze de esapament pt ca asa e la moda!
    • +2 (2 voturi)    
      „Circulând pe mijlocul unei benzi” (Luni, 21 septembrie 2015, 11:25)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Tot voi sunteți ăia care țipați că codul rutier li se aplică și bicicliștilor. Ei bine, și bicicliștii au dreptul la toată lățimea unei benzi.

      http://www.bikewalknc.org/2015/04/why-cyclists-ride-two-abreast/
    • +2 (2 voturi)    
      Da... (Luni, 21 septembrie 2015, 11:30)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Da, și șoferii blochează intersecții, blochează treceri de pietoni, virează la stânga unde indicatorul le spune clar să vireze la dreapta, intră cu botul în intersecție, parchează în diagonală în dreptul semnelor de oprirea interzisă.

      Bineînțeles, nu toți șoferii. Bineînțeles, nu toți bicicliștii.

      Putem să ne oprim din generalizări? Și să conștientizăm că nu se mai poate așa? Eu sunt unul din cei care au și mașină și bicicletă, dar circul _cu mașina_ în București, pentru că _nu am cum_ să merg în siguranță cu bicicleta. E un părinte la grădinița copilului meu care își aduce copilul pe bicicletă la grădiniță. Nu știu unde stă și ce rută are, dar eu nu am rute sigure și nu am curajul să risc viața copilului meu pentru a-l duce la grădiniță cu bicicleta. Deși la capătul meu nu mai nevoie de nimic în plus (bicicletă, scaun, căști etc.). Doar dinspre autoritățile publice am nevoie de respect și măcar de o intenție de a îmbunătăți infrastructura. Lucrurile merg însă doar înspre mai rău.
  • -3 (13 voturi)    
    biciclisti din (Duminică, 20 septembrie 2015, 7:40)

    gopo111 [utilizator]

    bucuresti nu au inteles ca nu v-or avea niciodata piste pt biciclete in oras, e prea aglomerat si prea multi cu masina care se cred Dumnezeu sa le pese de ei, asa ca luati-va la revedere de asta ,ramineti cu ce aveti, fiti realisti va tras in piept cel mai mult ala oprescu primarul spagar toti care v-or veni la putere nu v-or face nimic pt voi , orasul trebuie ras de la temelie si contruit ceva frumos acolo cu strazi largi si parcuri, eventula un parc de distractie
  • +2 (12 voturi)    
    bicicleta (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:01)

    VasilescuA [utilizator]

    Asa, pe scurt:
    In tarile cele mai civilizate si dezvoltate din lume (Danemarca, Elvetia, Olanda etc.) bicicleta este mijlocul de transport preponderent.
    Pe masura ce scade nivelul de civilizatie, educatie si dezvoltare, scade numarul de biciclisti si, implicit, infrastructura dedicata.
    Ghici unde se afla Romania.
    • +2 (12 voturi)    
      pe scurt (Duminică, 20 septembrie 2015, 13:19)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

      dupa logica ta aia din Kenya ar trebui sa mearga toti cu masina. si mai pe scurt, in tarile astea dezvoltate, se plimba doar prin Amsterdam, Berna, si orasele unde poti pedala 15-20 de minute, nu sa mergi ca la maraton pana ajungi intrun loc. Sunt curios cum isi cara bax-urile de apa pe bicicleta, sau oare din respect pt sport si natura, cumpara cate o sticla pe zi de la carrefour ?
      • +1 (7 voturi)    
        la logica... (Duminică, 20 septembrie 2015, 17:14)

        VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        nu ne bate nimeni, suntem cei mai destepti. Si da, cu Kenya ai dreptate. La fel si in saracia din satele din Moldova sau Regat, masina este suprema dovada de progres, realizare si civilizatie. Multi dintre acestia, veniti desculti pe trenuri, prin anii 1970, in Bucuresti sau in orasele din Ardeal, pastreaza aceeasi conceptie. La fel si urmasii lor.
        Desigur, olandezii si elvetienii sunt niste prapaditi care n-au bani sa-si ia masina si isi cara baxurile de apa pe portbagajul bicicletei.
      • +3 (7 voturi)    
        LoL 3 (Duminică, 20 septembrie 2015, 20:02)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Esti prost informat sau poate fara informat. India si China sunt tarile cu cel mai mare parc auto din lume, sunt tari mari dar nu exceleaza la bogatie. Brazilia la fel. Pentru Baxul de apa, tin sa te informez ca bicicleta are un portbagaj, daca nu iti ajunge poti sa ii atasezi un carut, daca nici asa nu iti ajunge exista cargo bike. Tin sa il felicit pe @VasilescuA pentru observatia pertinenta in legatura cu raportul dintre nivelul de trai si masina.
  • +7 (15 voturi)    
    Les Miserables (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:32)

    termopan [utilizator]

    Bagati ma bani in rca, casco si carburant. Nu trebuie sa traiasca si firmele de asigurari si benzinariile?

    Mii de euro anual sa conduci zilnic 10-15km cu masina, daca ala s-o numi condus.

    Inainte sa aruncati cu benzina pe mine si sa ma cautati prin trafic, atat platesc eu, 1400E casco, 600E RCA, 150E impozit. Toate astea ca sa parcurg zilnic 16km dus/intors pana la birou.

    8 km cu masina in sezon de bizon = 1h-1h20m
    8 km cu bicla in orice sezon = 30-35 min, fara stres.

    Ma amuz de fiecare data cand ies cu bicla pe bulevardele mari cand simt ca ma plimb printr-o parcare.

    Ce ma frapeaza e vehementa asa numitilor soferi. Cine a impartit lumea in soferi, biciclisti si capre de parcare?

    Mentalitatea trebuie schimbata inainte sa cerem piste si pasaje.
    • -5 (13 voturi)    
      unde stai ? (Duminică, 20 septembrie 2015, 13:24)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      8 km o ora jumate ? eu am lucrat in Pipera/Gara Herastrau, unde dimineata si la 6 seara e totul o mare parcare, si mai mult de 45-50 de minute nu faceam seara, si vreo 15-20 dimineata, din Pantelimon, in conditiile in care pantelimonul e spart de oprescu de 3 ani si se circula infernal.

      iar vrajeala asta cu 30-35 min in orice sezon e praf in ochi. mergi tu la costum pe bicicleta in noiembrie, cand pe la toate marginile de drum si pe trotuare sunt lacuri de acumulare + noroi. Sau cand nu e data gheata si zapada de pe nicaieri... sau chiar mergi la costum chiar si vara... :)
      • +5 (9 voturi)    
        Titan (Duminică, 20 septembrie 2015, 16:48)

        termopan [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Nu fac mereu 1h cu masina, cand incep scolile/universitatile se impute rau, Oct - Ian evit sa ma sui la volan sa fac cei 8km. Cel mai mult am facut 1h20 cand era ploaie din cer si incepuse scoala, parca anul trecut.

        Eu ma schimb si ma spal in chiuveta la birou. :))
        Glumesc, spre birou nu prea o biciui sa ajung fresh la birou, ma schimb acolo cu o camasa pe care o tin in rucsac.

        Cand ploua sau e naspa afara merg oricum cu metroul. Despre sleauri de gheata si alte dinastea sunt putine zile pe an de asa ceva si prefer sa ma lipsesc de masina in zilele alea doar pentru faptul ca nu gasesti locuri de parcare pe mormanele de gheata. :)
  • -2 (8 voturi)    
    schimbarea de traseu (Duminică, 20 septembrie 2015, 14:21)

    Bolovanul [utilizator]

    Cred ca a fost o aroganta asta cu neschimbarea traseului.

    Rugamintea politiei, de a ocolo o zona aglomerata era rezonabila.

    In orbirea organizatorilor marsului, trebuiau sa plateasca politistii si participantii al un targ pentru ca primaria e condusa de idioti.

    Din punctul meu de vedere nu le face cinste si a fost o obraznicie ce au facut. Au faocut o obraznicie, folosind "civilizatia" ca un ciomag.
    • +5 (5 voturi)    
      poate nu a fost clar.. (Luni, 21 septembrie 2015, 16:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      targul ala a primit aprobare desi se stia ca in ziua respectiva, prin zona respectiva, se va desfasura marsul biciclistilor, asa cum se intampla in fiecare an. ca urmare, nu era doar nerezonabil sa le ceri sa schimbe traseul, ci era ilegal sa aprobe alte manifestari pe traseul lor.
  • -6 (14 voturi)    
    4000? (Duminică, 20 septembrie 2015, 15:13)

    TICALOSU [utilizator]

    Stati foarte rau cu numaratul! Am trecut ieri prin zona, evident ca traficul era blocat si deviat pentru ca am vrut noi sa ne dam cu bicicleta sambta seara prin Bucuresti...... 4000? Cea mai gluma buna......poate 400! Cu tot cu politistii si jandarmii care aveau grija de biciclisti! Apropos, invatati sa acordati prioritate in intersectii semaforizate si sa nu mergeti ca berbecii, injurand ca a dat peste voi un sofer care are prioritate! In chestionarele pentru obtinerea permisului de conducere, sunt prezentate situatii in care biciclistilor trebuie sa li se dea prioritate si, la fel, biciclistii, ca orice participant la traficul rutier, trebuie sa acorde prioritate!
    Dar ata e mai greu, sa stiti si sa aplicati regulile de circulatie ocupati fiind cu ,,vrem piste de biciclete|!" Auziti, nu are fi mai bine sa vreti sa respectati regulile de circulatie, pe soferi si pietoni?
  • -4 (8 voturi)    
    Alta aberatie (Duminică, 20 septembrie 2015, 16:48)

    silmix [utilizator]

    Biciclistii astia pica iar in capcana ecologistului

    Dupa ce protesteaza impotriva mineritului , exploatarii forestiere , fabricilor cum ca sunt mari poluatori etc etc, ecologistu se intoarce fericit acasa , are orgasm cand vede la stiri ca doleantelor lor au fost acceptate si a doua zi.... se posteaza in fata guvernului iar sa protesteze ca a ramas fara loc de munca.

    Taxele pe carburant aduc cam 5-6 miliarde la buget.
    Sa vedem de unde ii puneti la loc.
  • +6 (10 voturi)    
    ! (Duminică, 20 septembrie 2015, 19:19)

    Natasa [utilizator]

    Marsul asta nu e numai pentru piste, e pentru un oras normal, un oras in care sa poti iesi din casa si daca esti in scaun cu rotile si daca ai un copil in carucior si daca vrei sa mergi la serviciu cu autobuzul! Sigur, putem sa ne batem cu pumnii in piept ca taxele platite de soferii eroi tin orasul asta in picioare, de fapt il fac agresiv, poluat si neprietenos. Sunt sofer de 20 de ani dar nu e niciun merit in asta, daca as avea mijloace de transport in comun curate si punctuale as merge cu ele, daca as putea merge cu copilul la scoala pe bicicleta as face-o jumatate de an cat e timpul frumos, daca pe trotuare nu ar fi masini as merge mai mult pe jos! Dar nu, asta e orasul masinilor si majoritatea soferilor se simt un fel de dumnezei urcati la volan! Voi ati observat ca pe strazile noastre nu exista oameni in scaune cu rotile? Va ganditi ca sunt mii de oameni condamnati sa stea in casa in timp ce voi credeti ca aveti dreptul sa parcati pe trotuare si pe treceri de pietoni? Nu, bineinteles ca nu, dar daca ajungeti acolo voi sau cineva din familie brusc veti simti ca ceilalti nu va apara drepturile! Iesirea biciclistilor in strada, 100 sau 100.000 nu e actiunea unor hipsteri ecologisti, este vocea unor oameni care pun presiune pe primarie sa cheltuiasca banii cu cap si in interesul tuturor, nu numai al celor care nu mai vor sa faca doi pasi pe jos! Dar sigur, asta dupa ce vor fi legati toti oprestii si smecherii din anturaj, ceea ce clar mai dureaza mult!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică