FOTOGALERIE Marile proiecte de infrastructura cu care Primaria Capitalei a ramas restanta: estul orasului - trei pasaje

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 18 septembrie 2015, 10:17 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
In fiecare zi la orele de varf, traficul rutier pe Soseaua Colentina, Soseaua Pantelimon, Soseaua Fundeni si pe strapungerea Doamna Ghica - Pantelimon este de cosmar. Primarii Capitalei au promis in mai multe randuri ca vor realiza o serie de pasaje rutiere care sa rezolve problema in principalele puncte de conflict, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat sumele necesare pentru construirea lor, insa pana acum nu s-a realizat nimic.


Soseaua Colentina este una dintre principalele porti de intrare in oras, pe aici intrand majoritatea masinilor dinspre Buzau, Bacau, Iasi. In prezent, principalele puncte de conflict pe aceasta artera sunt la intersectia Sos. Fundeni-Sos. Andronache, intersectia cu str. Doamna Ghica si apoi la intersectia cu str. Ziduri Mosi.

La intersectia Sos. Andronache, Sos. Colentina si Sos. Fundeni conflictul se creaza in principal din cauza masinilor care vin de pe Sos. Colentina, sensul de intrare in oras, si vor sa faca la stanga pe Soseaua Fundeni, dar si din cauza celor care vin de la Doamna Ghica, pe Sos. Colentina si doresc sa faca stanga pe Andronache. Intrucat sunt multe masini care doresc sa mearga pe cele doua directii, iar semaforul tine putin, soferii sunt indisciplinati si se pun pe mai multe randuri, blocand intersectia. Desi la nivel de idee s-a discutat de mai multe ori despre necesitatea unui pasaj in aceasta intersectie, municipalitatea nu a venit cu niciun proiect concret pentru rezolvarea situatiei.


Coada la intersectia Sos. Colentina cu Sos. Andronache


Intersectia este blocata de soferii care vor sa faca stanga de pe Colentina pe Andronache


Intersectia este blocata de soferii care vor sa faca stanga de pe Colentina pe Andronache



O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate



Soferii merg pe linia de tramvai, iar separatoarele au fost distruse

In intersectia de la Doamna Ghica, conflictul de trafic se creaza din cauza soferilor care vin de pe Petricani si de pe bd. strada Doamna Ghica si raman blocati in intersectie. Apoi, pe Soseaua Colentina in sensul de mers spre centru, sunt probleme din cauza masinilor parcate pe marginea drumului si care blocheaza una dintre cele trei benzi ale arterei.



Soferii merg pe linia de tramvai, iar separatoarele au fost distruse


La orele de varf coada se intinde pe circa 1 km


O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate


Coada pe Sos. Colentina inainte de intersectia cu D-na Ghica


Intersectia de la D-na Ghica este blocata de masinile care doresc sa ajunga pe Petricani si spre Pantelimon



La intersectia de la Doamna Ghica, reprezentantii Primariei Capitalei au promis inca din 2007 de pe vreme primarului Adriean Videanu ca vor face un pasaj suprateran, astfel incat traficul principal de pe Soseaua Colentina sa fie mutat de la sol. In 2008 s-au alocat pentru aceasta lucrare circa 35 milioane de euro, insa de atunci nu s-a mai intamplat nimic. In 2013, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca nu au renuntat la acest proiect dar ar dori sa faca pasajul invers, peste Soseaua Colentina cu rampele de urcare pe str. Doamna Ghica, dar nu s-a facut nimic concret pentru demararea lucrarii.



Masinile care fac stanga pe strada Ziduri Mosi raman de multe ori blocate in intersectie

La intersectia Soselei Colentina cu str. Ziduri Mosi, conflictul este cauzat de masinile care vin de pe Sos Colentina si doresc sa mearga spre Piata Obor pe strada Ziduri Mosi si bloceaza intersectia. Situatia va fi cu atat mai dificila aici cu cat vizavi de piata este in construire un mall.

Pe langa faptul ca soferii care tranziteaza Sos. Colentina stau blocati deci de minute in trafic, problema si mai grava o reprezinta ca mijloacele de transport in comun care deservesc zona si transporta zilnic zeci de mii de oameni raman si ele blocate sin cauza ambuteiajelor. Nu exista banda unica pentru troleibuze si autobuze, iar tramvaiul este blocat in cele trei intersectii din cauza masinilor care merg pe linia de tramvai si raman blocate acolo. In urma cu cativa ani, Primaria Capitalei a pus de o parte si de alta a liniei de tramvai separatoare de plastic, insa acestea au fost distruse de masini. S-a discutat in mai multe randuri sa se faca un culoar unic, ca in cazul liniei tramvaiului 41, insa pana acum Primaria Capitalei nu a avut nicio reactie. In conditiile in care in zona nu se va construi metrou in viitorul apropiat, iar benzile unice RATB ar lasa doar cate o banda pentru masini pe o sosea de trafic intens, probabil crearea unui culoar unic pentru tramvai ar reprezenta cea mai ieftina si rapida solutie pentru aceasta zona.


Masinile care merg pe linia de tramvai blocheaza tramvaiul


Pista de biciclete de pe Sos. Colentina blocata de masini

Pe Soseaua Colentina a existat si o pista pentru biciclete, pe trotuar, separat de fluxul pietonal, insa aceasta a devenit loc de parcare.

Pe Soseaua Fundeni, principala problema problema o reprezinta intersectia cu Soseaua Pantelimon. La orele de varf, coada se intinde de la spitalul Fundeni pana la intersectia cu Sos. Pantelimon. Si aici, solutia o poate reprezenta un pasaj, insa pana acum municipalitatea nu a venit cu niciun proiect in acest sens.


Pe strapungerea Doamna Ghica - Pantelimon, blocajele apar la capete, la intersectia cu Sos Colentina si la Piata Delfinului, unde artera se ingusteaza la o banda pe sens inainte de intersectia cu Soseaua Pantelimon, din cauza masinilor parcate pe marginea drumului. Desi municipalitatea a cheltuit circa  67,5 milioane lei pentru realizarea acestei artere, inaugurate in 2012, soferii evita sa o foloseasca din cauza aglomeratiei, ea fiind incompleta fara cele doua pasaje de la capete.



Strapungerea Doamna Ghica-Chisinau se ingusteaza la o banda pe sens la Piata Delfinului, aparand ambuteiaje

Pentru a rezolva aceasta problema Primaria Capitalei vrea sa construiasca un pasaj subteran pe sub Sos. Pantelimon. La sfarsitul lunii septembrie 2012, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 30 de milioane de euro pentru construirea acestuia. Pentru realizarea proiectului sunt propuse doua solutii.  Prima dintre ele nu presupune expropieri dar circulatia tramvaielor este mentinuta la suprafata, pe directia Bd Chisinau - Soseaua Pantelimon si nu permite amplasarea unei viitoare linii de tramvai pe axul drumului.

A doua solutie permite mentinerea circulatiei la suprafata pe directia Bulevardul Chisinau - Soseaua Pantelimon cat si rezervarea in axul central al pasajului a spatiului necesar unei noi linii de tramvai pe directia Doamna Ghica - Bulevardul Chisinau. In cel de-al doilea caz ar rezulta costuri suplimentare din cauza demolarii complexului agro-industrial Delfinului, expropierea a jumatate din terenul aferent constructiei si despagubirea agentilor comerciali ce-si desfasoara activitatea in aceasta cladire. In hotarare de Consiliu General se recomanda realizarea solutiei numarul 1, care presupune o lungime a pasajului de 373 metri, rampa nordica avand o lungime de 124 metri iar cea sudica de 165 metri. Solutia numarul doi ar presupune o lungime a pasajului de 415 metri.










10223 vizualizari
  • -2 (4 voturi)    
    Nu-i fraier, Dr. Oetker! (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:16)

    hot news [utilizator]

    vedeti? Multe se pot spune despre domnul Sporin Oprescu, dar de prostie nu poate fi nciodata acuzat!
    DACA ar fi facut cele trei pasaje, risca acum sa infunde puscaria.
    Pe cand asa, indiferent ce decizie va lua Justitia, Primarul general va putea spune: "onorata instanta, recunosc ca sunt vinovat, dar mai lasati-ma macar doua moandate la Primarie, sa termin aceste trei pasaje, ca aliminteri se blocheaza de tot capitala Romaniei!"
  • +5 (7 voturi)    
    Multumim Generalului Ontanu. (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:22)

    dinica [utilizator]

    Problema vine de la lipsa locurilor de parcare.
    Ontanu nu a facut nici o parcare in ultimii patru ani.
    Dupa ora 19 nici in doua ore de cutreierat nu gasesti parcare in zona. Oamenii se bat pur si simplu, de multe ori este nevoie de interventia politiei locale. Oamenii parcheaza pe unde pot si ingreuneaza circulatia.

    Ontanu nu a facut nimic in afara de tarafuri in parcuri. Rusine.
    • +4 (4 voturi)    
      a facut (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:51)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      si fintini arteziene la patru milioane de euro bucata. Si garoafe in parcuri plus bancute tot de citeva milioane bune de euro.
      Pe care scrie ca sint facute de el, sa stie pensionarul ce voteaza.
    • +5 (5 voturi)    
      Sectorul 2 fără parcări noi (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:21)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      Așa este, după sectorul 6, cel mai prost trafic este în sectorul 2. Onțanu nu s-a sinchisit deloc de cum se desfășoară circulația și de dezastrul în ceea ce privește parcările. Sunt nenumărate zone în sectorul 2 unde nu sunt destule locuri de parcare și totuși nu se face nimic, iar traficul e sugrumat de mașinile lăsate aiurea: str. Grigore Moisil, str. Mașina de pâine, sau zona Doamna Ghica.
      Iar continuarea bd. Chișinău către Doamna Ghica e un exemplu de nesimțire crasă a autorităților: de acolo trebuie să zboare toate mașinile și să fie modificați timpii semaforului, care au rămas ca înainte. Nici nu e nevoie de pasaj, acolo s-ar rezolva 90% din problemele din trafic doar creând locuri de parcare și aplicând legea. Dar nu e loc de șpagă, și a rămas la fel......
      Dar bine, cei din sectorul 2 și-o fac mereu cu mânuța lor.... a ieșit din nou Onțanu la scor.....
  • +6 (6 voturi)    
    da (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:26)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    videanu, bun sau rau, aproape incepuse constructia pasajului dna ghika. Dar doctorul penal nas in gura a zis clar ca nu e nevoie de asa ceva. De ce, stie toata lumea.
    • +4 (4 voturi)    
      E, el voia (Vineri, 18 septembrie 2015, 15:37)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      sa dea cu autostrada pe la nas lui Basescu!
      Acum, se vede ca nasul lui este in ceva ce se livreaza din belsug pe latrine!
      Pofta mare si .... noroc!
  • +2 (6 voturi)    
    pasajul Casa Presei (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:40)

    Alfabetix [utilizator]

    Faceti niste poze si cu aglomeratia dintre Presei si Arcul de Triumf de la ora 8 dimineata cauzata de nou-noutul pasaj! Bara la bara pe 5 benzi si doi politisti neputinciosi in giratoriu la Arc!
  • +2 (2 voturi)    
    aiurea (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:45)

    seagrass [utilizator]

    daca nu ies comisioanele din lucrari de ce sa le puna in lucru?
  • +2 (2 voturi)    
    Pantelimon (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:23)

    lisandra [utilizator]

    De Sos. Pantelimon si viitoarea parcare de la Cora, se mai stie ceva?
  • +5 (5 voturi)    
    Estul Bucurestiului?!?!?!? (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:52)

    akillies [utilizator]

    Doar acolo sunt proiecte restante?!?!?

    Ia faceti domniile voastre un fotoreportaj pe Iuliu Maniu dimineata intre 08:00 si 11:00..dar orientate-va spre ora 09:00..

    Azi (Vineri) si Marti au fost cele mai cumpluite zile din experienta mea de sofer... Jumatate de ora sa ajung de la Apusului la Autogara Militari.. Marti a fost mai lejer, in jumatate de ora am ajuns de la Gorjului la autogara Militari ..

    Cel putin azi, cozile de masini pe Iuliu Maniu si pe Valea Cascadelor+Blvd. Timisoara pana la Frigocom(fostul) si mai departe ), depaseau bine 3-4 Km.. pe doua Bulevarde mari (2/3 benzi pe sens ..pe Timisoara a treia banda e de cele mai multe ori linia Tramvaiului)..

    motivul (!?!?): Toate tirurile din vama Militari(sau ce Vama e pe Blvd. Timisoara spre CET Vest), ies spre Autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti pe Valea Cascadelor - Iuliu Maniu... la fel si autocarele din autogara Militari etc...
    cauza: As aa vrut primarul general al capitalei (aum arestatul Oprescu); Poate au contribuit si primarii anteriori, dar in 8 ani sau cati ani a fost asta primar, nu a putut el sa faca o strapungere spre soseaua de centura de unde se termina Blvd Timisoara?!?! (ca tot ii plac strapungerile atat de mult). sau sa faca odata centura Bucurestiului cu 2-3 beniz pe sens si iesiri de pe marile bulevarde spre Centura si spre A1?!?!
    Nu, el a facut un pasaj subteran inutil; a demarat un proiect de pasaj suprateran, inutil si a declansat sesiunea de reparatii a carosabilului, tevilor( sau pentru ce se sapa santuri in tot orasul in ultimul timp...)exact in luna Septembrie..cand incep scolile, se aglomereaza orasul si revine tot Bucurestiul din concediu..(nu mai pun la socotelaa navetistii care vin din localitatile vecine sa lucreze in Bucuresti)
    Asta e doar un singur motiv sa ii doresc lui OLprescu multi ani racorosi !!!
    Poate se intampla acelasi lucru si cu lipitorile care sunt aucm primari in sectoarele 6, 4, 3 si 2... ca prea si-au pus toti in cap ca pot face ce vor ei in Bucuresti!!!
  • -2 (2 voturi)    
    Rezolvare in Olanda (Vineri, 18 septembrie 2015, 13:38)

    Cheie primara [utilizator]

    https://www.facebook.com/bikemap/videos/10152278157777647/?pnref=story
    Din pacate la noi toti vor sa saza cu curu pe fotoliu.
    • +3 (5 voturi)    
      Here we go again (Vineri, 18 septembrie 2015, 15:43)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      Iar Olanda si hipsterii lor? NU este o rezolvare pentru Romania/Bucuresti, vrei sa-ti zic de ce?

      1. Vremea. Romania are climat temperat CONTINENTAL, Olanda il are OCEANIC. Ceea ce inseamna ca nu au veri asa de calde si nici ierni aspre (rareori ninge in Olanda- media in Ianuarie in Amsterdam e de 7 grade), Precipitatii au doar 1/3 mai multe ca in Bucuresti.
      Mersul pe bicicleta pe zapada este un sport extrem si pe 35 de grade este ingrozitor de obositor. Oamenii nu vor sa ajunga la job transpirati si obositi.

      2. Caldirile rezidentiale. In Amsterdam 80% din populatie locuieste in cladiri cu 1,2 maxim 4 etaje. Bicicletele pot fi depozitate usor.In Bucuresti 80% din populatie locuieste in blocuri dormitor de 8-10 etaje. Imagineaza-ti 20-30 de oameni care ies din apartament la ora 8 fiecare cu bicicleta lui si se inghesuie la lift! sau o iau pe scari si auzi din cand in cand "buf,bag,buf!-auuuuu" si din spate "draga! esti bine?"

      3, Bucurestiul este de aproximativ 4 ori mai mare ca Amsterdam ca si populatie (de doua ori pe hartie dar cu totii stim cati oameni fara buletin de BUcuresti locuiesc in oras, plus studentii si toti ce icare il tranziteaza) dar nu mai intins., deci de 3 ori minim mai multe afaceri, magazine, piete,etc. pe cam aceeasi suprafata. Traficul din Bucuresti este compus in mare parte dupa ora 10 din autobuze, troliebuze, autoutilitare, agenti de vanzari, furnizori de marfa, livratori, samd. Astia, si in Amsterdam, NU merg cu bicicleta.

      4. Amsterdam are o retea extinsa de canale care sunt folosite deseori de ambarcatiuni. Ei efectiv isi permit o ruta alternativa de transport in anumite zone pe care Bucurestiul efectiv nu si-o poate permite, fiindca nu o oare. Cand muti si pe apa oameni si bunuri, decongestionezi soselele si poti dedica mai multa banda biciclistilor.

      5. Amsterdam are o retea exstinsa de transport in comun pe sine (tramvaie) care nu raman blocate in intersectii. Mai zic?!
      • 0 (2 voturi)    
        N-ai prea mers prin lume nu? (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:50)

        tudoran [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        Eu m-am plictisit ca de fiecare data cand spune cineva ca solutia pentru Bucuresti este transportul alternativ si pistele de bicicleta imediat sa fie desfiintat ca "hipster" si sa aduca ca argumente vremea si alte prostii.

        Punctual:

        1. Vremea n-are nicio treaba. In Suedia, Danemarca, Norvegia, Finlanda etc e plin de piste si de biciclisti. In Germania la fel. Si acolo sunt ierni de sase luni si zapezi pe masura. Doar ca in momentul in care ninge sunt curatate nu doar soselele ci si trotuarele pentru pietoni si pistele de bicicleta. In orase ca Barcelona unde vara sunt constant temperaturi de peste 35 de grade iarasi sunt piste si biciclisti. Aia de ce pot?

        2. In Amsterdam, Berlin si alte orase de genul 80% din cladiri sunt de la 1900 toamna si nu au lift. Te cari cu bicicleta pe scari. Se fac parcari de biciclete pe strada, in spatele blocurilor etc. Macar in Bucuresti exista lift. PS: si la ei se fura in draci asa ca lasa-ma cu argumentul asta.

        3. In New York in locuri gen Manhattan sau Brooklyn locuieste un numar de oameni cam cat populatia neoficiala a Bucurestilor pe o suprafata de 6-7 ori mai mica! Ca sa vezi, au o retea de piste in continua dezvoltare.

        4. In marile orase nemtesti nu se folosesc canalele ca ruta alternativa de transport dar au o infrastructura pentru bicicleta mai ceva ca in Olanda.

        5. Asta e singurul punct la care iti dau dreptate. Bucurestiul are nevoie inainte de piste de o retea de transport in comun bine pusa la punct.
      • +1 (3 voturi)    
        PS (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:55)

        tudoran [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        ca si o completare, argumentul asta cu clima oceanica e cel mai stupid posibil din simplul motiv ca e mai usor sa mergi pe bicicleta intr-un climat continental indiferent de temperatura pentru ca nu e atat vant. Nimic nu este mai neplacut cand mergi pe bicicleta decat sa te bata vantul din toate partile eventual si cu nitica ploaie adica exact ceea ce se intampla f. des cand e vorba de climat oceanic.
        • +1 (1 vot)    
          am fost subiectiv (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:34)

          dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui tudoran

          Mai, pe mine spre exemplu, pe langa job-ul haotic (in 6-7 locuri pe zi cu aparatura de 10-15 kg dupa mine) ,ma opreste sa iau in considerare bicicleta fix climatul asta temperat continental.
          Prefer sa bata un vant racoros, pun o pelerina de ploaie, vad eu ce fac, dar sa NU AJUNG TRASPIRAT LA DESTINATIE.
          Sunt medic, si nu chirurg. Gargara si aspectul general fac 50% din impresia pe care ti-o lasa un medic care nu este chirurg sau nu lucreaza intr-un spital si se schimba la vestiar inainte sa dea ochii cu tine. 4 luni pe an e arid si al naibii de cald in Bucuresti. Eu nu sunt bugetar si nu am concediu, deci lucrez si in perioadele alea. Am nevoie de aer conditionat.
          • 0 (2 voturi)    
            am inteles (Vineri, 18 septembrie 2015, 21:22)

            tudoran [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

            De acord, bicicleta nu e raspunsul la toate problemele si nu se aplica tuturor. Dar sunt multi oameni, ca mine de exemplu, care nu au nevoie de masina decat eventual in weekend cand se duc pana la tara sau cand am ceva fantastic de carat. In rest trebuie sa ajung doar la serviciu dus intors, la supermarket si la bere. Pentru asta ma pot descurca cu autobuzul sau bicicleta si tocmai asta incearca oamenii astia hipsteri sa faca: sa-i incurajeze pe cei care nu au neaparata nevoie de masina sa foloseasca alte mijloace de transport ca sa fie mai putin trafic, mai putina poluare, mai putine masini pe trotuare. Ca sa aiba toate lumea loc: si pietonul si mama cu caruciorul si omul care trebuie sa care ceva in masina si ambulanta. Nu e hipstareala, e bun simt.
        • -1 (1 vot)    
          ramine (Vineri, 18 septembrie 2015, 21:17)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tudoran

          cum a zis dr bear, care are dreptate suta la suta, deci delir hipsteresc. Ca sa vezi, in ny oamenii locuiesc de mult in conditiile citate, de zeci de ani, si au trait fara bicicletele matale aberante. Delir hipsteresc. In olanda nu sint zapezile si gerurile de la noi, deci delir hpsteresc. Ramine intre noi, este ca esti de acord cu invazia hoardelor islamice si cu redistribuirea lor in tarile care nu ii vor?
          • 0 (0 voturi)    
            ramine daca vrei (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 10:35)

            tudoran [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            Da si mananc numa produse bio si tin cu Remus Cernea.

            Numa ce am scris de Suedia si Norvegia apropo de geruri, tu o tii cu Olanda. Du-te la culcare ca n-am vreme de troli.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică