Aeroportul Suceava va fi extins. O parte din Centrul Economic Bucovina va fi transformata in terminal

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 11 septembrie 2015, 19:10 Actualitate | Administratie Locala

Consiliul Judetean Suceava va transforma o mare parte din Centrul Economic Bucovina, din apropierea Aeroportului Suceava, in terminal international pentru aerogara, actualul terminal urmand sa fie folosit doar pentru cursele interne, charter sau VIP, transmite corespondentul Mediafax.

Presedintele Consiliului Judetean Suceava, Catalin Nechifor, a prezentat, vineri, intr-o conferinta de presa organizata la Centrul Economic Bucovina-Suceava (CEBS), proiectul care presupune transformarea acestuia in terminal international pentru aeroport.

Astfel, pavilionul expozitional al CEBS, cu o suprafata desfasurata de circa 4.500 de metri patrati, va fi amenajat ca terminal pentru plecari, urmand ca la parter sa fie amplasate ghiseele companiilor aeriene, zona de check-in, filtrul de securitate, la primul etaj va fi amenajata o zona de magazine duty free, cafenele si restaurante, iar la al doilea etaj vor fi birouri administrative, in timp ce doua din cele opt pavilioane ale parcului industrial vor fi amenajate ca terminal de sosiri, iar alte doua pavilioane ca terminal cargo.

Din actualul pavilion expozitional se va amenaja, la primul etaj, o structura pentru plecari cu cel putin doua porti, prin structura de burduf, urmand ca pasagerii sa fie coborati spre autobuz, de unde, pe o cale de acces securizata cu gard, pe o lungime de 300 de metri, vor fi condusi pana la platforma unde sunt avioanele.

"Suntem singurul aeroport din Romania care isi incheie lucrarile de modernizare, dar poate sa mearga mai departe cu dezvoltarea", a spus Nechifor, care sustine ca dinamica unui aeroport este mult mai mare, iar Suceava poate spune ca are aeroportul cel mai modern, cu cea mai noua tehnologie pentru zboruri.

El a aratat ca executia proiectului de modernizare a aeroportului este realizata 94 la suta si se va incheia in 25 octombrie.

Potrivit acestuia, lipsa de spatii de procesare a pasagerilor este una acuta, iar transformarea unei mari parti din CEBS in terminal este cea mai buna solutie, din punctul de vedere al costurilor.

"Anul viitor vom avea un terminal nou", a spus Nechifor, care a mentionat ca CEBS este in proprietatea CJ Suceava si vor fi transferate imobilele necesare in administrarea Aeroportului Suceava.

Potrivit acestuia, CJ Suceava urmeaza sa decida daca lucrarile de amenajare vor fi facute din bugetul propriu, ori daca zona respectiva va fi concesionata, prin licitatie internationala, unui operator care sa amenajeze o baza aeriana proprie.

"Odata cu incheierea lucrarilor la aeroport, in 25 octombrie, vom demara si aceasta procedura", a spus Nechifor.

El a subliniat ca este necesara o asemenea abordare a situatiei, pentru ca zona de zbor internationala presupune avioane destul de mari, iar companiile comanda avioane de circa doua sute de locuri.

"Sa procesezi 200 de pasageri in circa o ora este extrem de dificil in conditiile actuale si de pe Iasi, Bacau sau Suceava", a spus Nechifor, care sustine ca CEBS se pliaza foarte bine pe structura de terminal international.

El a mentionat ca actualul terminal, care are o suprafata de circa 1.000 de metri patrati, va fi folosit pentru cursele interne, cursele charter si cele VIP.

Presedintele CJ Suceava a explicat ca s-a luat decizia ca investitia in noul terminal sa fie inceputa cat mai curand pentru ca inca exista posibilitatea legala ca CJ Suceava sa poata finanta aeroportul.

El a spus ca, daca se trece de 200.000 de pasageri anual, orice subventie alocata de CJ Suceava aeroportului este considerata ajutor de stat.

"Suntem inca in situatia in care, anul viitor, sa avem sub 200.000 de pasageri pe an si sa putem finanta legal. De asta anul viitor va trebui sa construim ce ne propunem, pentru ca anul viitor nu vom avea 200.000 de pasageri", a spus Nechifor.

El a mentionat ca un terminal nou de circa 6.000 de metri patrati poate sa coste 10 milioane de euro, iar CEBS se poate transforma in terminal cu mici modificari de arhitectura si costuri minime.

Nechifor a mai anuntat ca, din 20 septembrie, noul turn de control va fi pus la dispozitia Romatsa pentru instalarea echipamentelor, urmand sa fie montat sistemul de aterizare ILS, de categoria a doua, care furnizeaza informatii pana la inaltimea de 15 metri deasupra pragului pistei sau chiar mai putin, dar si, in premiera pentru un aeroport din Romania, o unitate de aterizare pe baza GPS.

Majoritatea spatiilor CEBS, inaugurat in noiembrie 2006, sunt in prezent nefolosite.

Investitia a costat 5 milioane de euro, din care circa 3,2 milioane de euro a reprezentat contributia UE prin Phare, 1,2 milioane de euro a fost contributia Guvernului Romaniei, iar 655.000 de euro a fost contributia CJ Suceava.

Pentru construirea Centrului Economic "Bucovina", Consiliul Judetean Suceava a pus la dispozitie un teren de 13,75 hectare, in imediata apropiere a Aeroportului Suceava, dar proiectul s-a realizat pe un perimetru de circa cinci hectare din acest teren. In total, obiectivul are o suprafata desfasurata de 10.014 metri patrati si o suprafata construita de 6.574 de metri patrati.

In cadrul acestuia, Centrul expozitional are o suprafata construita de 1.950 de metri patrati si una desfasurata de 4.510 metri patrati, cele opt cladiri ale parcului industrial se intind fiecare pe o suprafata construita de 523 de metri patrati, iar incubatorul de afaceri are 440 de metri patrati si o suprafata desfasurata de 1.306 metri patrati.

Centrul expozitional si patru din cele opt pavilioane din parcul industrial vor fi transferate Aeroportului Suceava, in timp ce celelalte patru pavilioane si incubatorul de afaceri raman in proprietatea si administrarea CJ Suceava.

Aeroportul Suceava a fost inchis pentru modernizare incepand din 13 ianuarie 2014, lucrarile fiind realizate printr-un proiect de 105 milioane de lei, din fonduri europene.

Lucrarile de modernizare la aeroport sunt realizate prin trei proiecte, unul finantat de Romatsa, care instaleaza aparatura de control si trafic aerian, unul de modernizare a pistei si a sistemului de balizaj, finantat de Uniunea Europeana, si un proiect de modernizare a aerogarii, cu fondurile Consiliului Judetean.

Prin proiectul cu finantare europeana asigurat prin POS-Transporturi s-au modernizat pista de rulare, balizajul, s-a construit un nou turn de control si a fost pregatit terenul in vederea amplasarii sistemului de navigatie.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2280 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Aeroportul trebuia terminat de mult (Vineri, 11 septembrie 2015, 20:22)

    cinevatus [utilizator]

    Nechifor incearca sa prezinte situatia in roz. Cei de la Iasi s-au miscat mai rapid desi au inceput modernizarea dupa Suceava.
    • +1 (3 voturi)    
      Suceava vs Iasi (Vineri, 11 septembrie 2015, 21:42)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

      Cei de la Iasi au construit pista noua nu au lungit-o cea veche. La Suceava a trebuit sparta pista veche si peste ea s-a facut pista noua. Plus la Iasi fondurile au venit mai repede din motive "obiective" ale ministrului transporturilor.
  • -1 (5 voturi)    
    Adevaruri . (Vineri, 11 septembrie 2015, 20:59)

    Marza [anonim]

    Proiectul a fost promovat pentru a se putea lua spagi . Traficul de pe Suceava , nici cel actual si nici cel viitor , nu recomanda un aeroport in zona . Pentru carat cativa parlamentari la Bucuresti este prea mult .Chestia cu Centru de afaceri este cea mai buna gluma . Spatiul expozitional , idem . Se putea gasi mult mai ieftin un spatiu in care sa expui niste pastrav afumat , ceva visinata sau branza la burduf .
    • -1 (3 voturi)    
      Experți în tocat bani publici (Sâmbătă, 12 septembrie 2015, 0:50)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Marza

      Importantă e construirea obiectivului, ca să se poată cheltui banii. Faptul că ulterior stă nefolosit nu mai interesează pe nimeni.
  • +2 (2 voturi)    
    da (Vineri, 11 septembrie 2015, 21:19)

    george [anonim]

    ...la protv tot esca. pe banca nationala tot iordanescu. promisiunile tot la fel sunt. Am vazut... "Groundhog day"


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri