​​FOTOGALERIE Deşertul din Piaţa Universitătii din Capitală: primarul Sorin Oprescu nu a inverzit zona nici la 3 ani după ce a terminat lucrarile de modernizare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 10 august 2015, 16:17 Actualitate | Administratie Locala

Piata Universitatii 1
Foto: Hotnews
La inaugurarea lucrarilor de modernizare a Pietei Universitatii, in toamna anului 2012, primarul Sorin Oprescu a promis ca va planta pomi si va aduce jardiniere in "marea" de piatra si beton din zona statuilor. Si in vara anului 2013, reprezentantii municipalitatii au spus ca vor "inverzi" aceasta zona. Astfel, de la inaugurare si pana acum au trecut aproape 3 ani in care nu s-a intamplat nimic, desi jardiniere cu arbori si flori sunt puse in tot Bucurestiul, chiar si acolo unde nu este nevoie. In timpul verii, fara niciun pic de verdeata, acest loc se transforma intr-un "cuptor", insuportabil pentru cei care tranziteaza zona.

La inaugurarea pietei, in noiembrie 2012, primarul Sorin Oprescu declara ca va rezolva problema cu spatiul verde pana "la primavara". "Pana la primavara o sa rezolvam. Mai sunt lucruri de amenajat, de pus banci, niste gradene verzi, visez la o cafenea prezenta aici, sa aiba mesele afara, ca vizavi de Primaria din Viena, unde nu deranjeaza pe nimeni. Din moment ce au fost cateva tuse nereusite, incercam sa le indreptam", spunea atunci Oprescu. Din promisiunile edilului, nu s-a concretizat decat partea cu terasa. De fapt, in piata au aparut doua terase. In rest, nimic.

Si in 2013, dupa ce HotNews.ro a scris despre aceasta situatie, reprezentantii Primariei Capitalei au spus ca vor pune jardiniere cu copacei in cateva saptamani. Pana acum insa municipalitatea nu s-a tinut de cuvant.

Singura vegetatie care a aparut in Piata Universitatii sunt cativa pomisori si flori care au fost pusi in ghivece, in jurul terasei care a rasarit pe amplasament .In timplul sezonului cald, acest spatiu "frige" la propriu, fiind aproape imposibil sa stai in zona pe timpul zilei.


Cum a ajuns Piata Universitatii sa arate ca un deşert

Dupa demararea lucrarilor la parcarea subterana de la Piata Universitatii, in urma criticilor facute in presa de arhitecti, Primaria Capitalei si Ordinul Arhitectilor din Romania au facut concurs de idei pentru amenajarea acestui spatiu public. Rezultatele concursului au fost publice pe 7 noiembrie 2011. Locul I a fost castigat de o echipa din Italia, compusa din arhitectii Simona Dirvariu (Romania), Ambra Fabi (Italia), Carole Lenoble (Franta). Costul realizarii proiectului a fost estimat de proiectanti la 500.000 de euro.

Cu cateva saptamani inainte de inaugurarea pietei, in toamna anului 2011, cele ele trei arhitecte care au castigat concursul de amenajare a Pietei Universitatii au trimis Primariei Capitalei o scrisoare deschisa in care acuzau Primaria ca "proiectul castigator al concursului a fost complet distrus si executat intr-o maniera mai mult decat mediocra".

Principalele nemultumiri ale echipei castigatoare au fost ca municipalitatea nu a respectat proietul de iluminat prevazut in proiect si nu s-a plantat vegetatie.

In replica, Primaria Capitalei a declarat ca proiectul facut de cele trei arhitecte costa de trei ori mai scump decat suma specificata in cadrul competitiei.


In lipsa vegetatiei, desi este unul dintre cele mai importante spatii publice din Bucuresti, unde cetatenii ar trebui sa stea de vorba, sa se odihneasca, sa aiba loc evenimente, oamenii trec in graba, in rest locul fiind pustiu.

FOTOGALERIE Cum arata in prezent Piata Universitatii












Cum trebuia sa arate Piata Universitatii - solutia castigatoare a concursului de arhitectura


Cum arata Piata Universitatii inainte de reamenajare










13967 vizualizari
  • +33 (33 voturi)    
    Cand orasul e condus de derbedei (Luni, 10 august 2015, 16:37)

    Idealistu [utilizator]

    Asa ara o zona istorica data pe mana unor personaje care nu au alte interese, in afara celor financiare. D-l Sorin Oprescu este un produs al nomenclaturii comuniste, lipsit de valori culturale si morale. In final un smecher de Bucuresti.
    • -5 (7 voturi)    
      locuit (Luni, 10 august 2015, 19:24)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      de romani.
    • +4 (4 voturi)    
      Era mai bine (Luni, 10 august 2015, 21:40)

      ionete [anonim] i-a raspuns lui Idealistu

      Era mai buna amenajarea cu piatra cubica.
      :)
    • +7 (7 voturi)    
      Cand orasul e condus de derbedei (Marţi, 11 august 2015, 6:55)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      alesi de oameni care gandesc precum cel care este numit.... melc!
      Ce de realizari are proteza!!!
      Si ce, daca inverzea zona, invia Ionut?
      Cat de mic sufleteste poate fi un om care inloc sa scape orasul de caini, ii lasa sa chelalaie pe strazi si sa omoare copii in parcuri!
      Repet, pe asta l/as lasa doar o noapte (si pe cei care "iubesc " acele animale) in parcul Izvor.
      Daca mai ramane ceva de el...
      • -4 (6 voturi)    
        ce are sula cu prefectura? (Marţi, 11 august 2015, 8:59)

        eu [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Ionut nu mai invie indiferent ce facem de acum inainte... deci sa nu mai faca nimeni nimic ca nu invie Ionut ?
  • +23 (25 voturi)    
    nici o problema doctore... (Luni, 10 august 2015, 16:42)

    liviu_ [utilizator]

    o sa mai pupi tu primaria la pastele cailor
    autostrada zburtoare ioc, piste de biciclisti ioc... spatii verzi ioc...
    dracu iti mai da tie un mandat... (asta doar daca nu sunt atat de multi boshorogi si in bucuresti care sa te voteze pentru pomenile cu incalzirea ignorand ca nu ai investit practic nimic)
    • +11 (11 voturi)    
      Crezi tu (Luni, 10 august 2015, 18:01)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ca nu o sa il voteze iar lumea daca le promite autostrada suspendata? Acum iar o vinde ca "incununarea ultimilor tzashpe ani", "mai am nevoie de un mandat ca sa o finalizez".
      • +3 (3 voturi)    
        Pomeni cu încălzirea? (Luni, 10 august 2015, 22:33)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Close

        Din moment ce calitatea vieții scade în București, din cauze de corupție, de taierea copacilor, de desființarea spațiilor verzi, de construcțiile facute la 1 metru de trotuar și la 1 metru de alte case, de aprobări de blocuri de n etaje în parcuri și lângă alte monumente, e clar că se încasează mult mai multe impozite decât ar fi fost normal cu aceste aberații arhitectonice, nu mai zic de șpagă. Și atunci trebuie compensați locuitorii care suportă toată mizeria asta.
      • +2 (2 voturi)    
        asemanari (Marţi, 11 august 2015, 11:18)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Close

        In Iasi baronasul Nichita si-a castigat al doilea mandat de primar cu sloganul "lucrurile importante au nevoie de timp", sa nu te miri daca Oprescu va folosi aceeasi expresie.
        Ca fapt divers, tot in Iasi s-a vorbit recent despre refacerea unei zone pietonale pentru a semana cu Viena, acelasi fetis regasindu-se si la primarul capitalei, de unde rezulta ca cele doua administratii locale accepta tacit ca orasele pe care le pastoresc nu au nici un fel de caracter propriu si singura lor sansa este sa cloneze o destinatie de vacanta pesedista.
    • +18 (18 voturi)    
      Problema (Luni, 10 august 2015, 18:45)

      sile [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Nici dupa primul mandat nu facuse nimic (bun) si a mai primit unul. In timp ce Nicusor Dan a primit sub 5%.
      • -3 (5 voturi)    
        nicusor what? nicusor who? (Marţi, 11 august 2015, 11:21)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Vorbesti de acelasi Nicusor Dan care a declarat ca a votat pentru suspendarea lui Base in 2007? Adica la prima suspendare, cand era absolut clar ce se intampla, nenea a votat DA, la un loc cu toti penalii tarii. Clar, un om profund ancorat in realitate.
        • +1 (1 vot)    
          Da domnule (Marţi, 11 august 2015, 13:47)

          sile [anonim] i-a raspuns lui Tomis

          Pentru ca nu-l votam sa conduca tara sau sa interpreteze constitutia. Il votam sa aiba grija de un oras, treaba pe care o face destul de bine.
          Oare cat ne va lua sa disociem primaria, o institutie administrativa, de politica si sa invatam sa punem la primarie oameni gospodari?
          • +1 (1 vot)    
            I told you so (Marţi, 11 august 2015, 16:46)

            Tomis [utilizator] i-a raspuns lui sile

            Eu am tot spus sa disociati primaria, o institutie administrative, de politica, si totusi oamenii l-au votat pe Iohannis sa mearga in turul 2, iar acum vedem rezultatul; incompetenta in stare pura. Mi-e sa nu luati o tzeapa similara si cu Nicusor Dan.
  • +17 (19 voturi)    
    Daca sunt fraieeri si se plimba (Luni, 10 august 2015, 17:23)

    Bogdan_100 [utilizator]

    In centrul Bucurestiului. Adevaratii "patrioti" albanezo-ortodocsi se plimba in Caraibe cu tot cu aer conditionat. Ce rost are sa inverzeasca ceva beton prin capitala. Un psd-ist ce se respecta a furat destul ca sa-si faca vacanta pe insule sau cel putin la un hotel de 5 stele.
  • +18 (18 voturi)    
    stai asa (Luni, 10 august 2015, 17:36)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Ca pune imediat niste copacei in ghivece de 5000 de euro bucata, inlocuiti lunar ca na ce vreti nu rezista la noi plantele exotice.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu Le Da Idei!! (Luni, 10 august 2015, 21:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Si asa: ai idee CAT costa un puiet de mesteacan din acela?
      FARA manopera de plantare - numai puietul...!
  • +4 (14 voturi)    
    cum stau lucrurile (Luni, 10 august 2015, 17:53)

    axismundi [utilizator]

    Lucrurile sunt mai complicate, iar solicitarea de a planta copaci, acum, dupa constructia parcarii, e inutila. Motivul pentru care nu sunt copaci in piata este acela ca piata este un mare planseu de beton sub care se afla o parcare. Nu e nici 1cm de pamant sub pavajul respectiv. In beton si in aer nu creste nici un copac. Singura solutie ACUM este cea cu jardiniere / ghivece cu copacei (evident, mici). Solutia eleganta era ca INAINTE de constructia parcarii sa observe cineva problema si sa solicite implementarea proiectului scump (da, e mult mai scump, pentru ca ar fi insemnat ca parcarea sa fie mai adanca cu cel putin 1m, ca sa ramana loc de pamant intre plafonul ei si pavajul pietei). Pe de alta parte nu am vazut atatia nemultumiti de aspectul de cavou de piatra al Pietei Mari din Sibiu sau al celei a Sfatului din Brasov. Poate ca n-ar strica o atitudine mai coerenta si mai consecventa in situatii similare...
    • +7 (7 voturi)    
      Diferența este (Luni, 10 august 2015, 19:06)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui axismundi

      Ca in Brasov si Sibiu temperaturile sunt cu cateva grade mai mici si caldura nu dureaza atat.
      In plus, in Brasov si Sibiu piețele originale nu aveau copăcei, in timp ce in Universității se pare ca erau si au fost eliminați.
      Oricum, de remarcat fuga autorităților de tot ceea ce inseamna copaci, spații verzi, flori, etc. Se pare ca nu se scot aceeasi bani ca la betoane...
    • +6 (6 voturi)    
      greu de comparat cu sibiu/brasov (Luni, 10 august 2015, 21:18)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui axismundi

      pentru ca acele orase sunt inconjurate de munti si de paduri. Bucurestiul este din ce in ce mai mult doar beton. In rest insa absolut de acord cu comentariul, nu cred ca se mai pot planta pomi din pacate acolo:(
    • +1 (3 voturi)    
      Drep grait-ai (Luni, 10 august 2015, 21:33)

      vlad tepes [anonim] i-a raspuns lui axismundi

      Ai dreptate! Cand s-a inceput constructia parkingului ( sapaturile)NICI MACAR NU EXISTA PROIECT FACUT DE ARHITECTUTZI, lucrarile se faceau dupa un proiect tehnic STRICT INGINERESC ! La "interventia" OAR Bucuresti s-a facut concursul ......castigat, cum s-a castigat..... Fundatiile erau deja turnate!!! ( coborarea lor imposibila) Peste tot in tara, pietele publice au fost "remodelate" dupa modelul "teuton" PIATRA GRI si numai piatra !!!! Rezolvarea ar putea fi niste "ghivece" enorme in care sa se planteze ceva copaci. Se poarta, pe la Marsilia, prin Paris, prin Katowice, ... si am impresia ca ghivecele sunt din ceramica si au cam 3m inaltime
  • +5 (11 voturi)    
    dasda (Luni, 10 august 2015, 18:03)

    ion [anonim]

    exact la fel arata piata Unirii din Cluj Napoca. unrahat de desert , te omoara soarele acolo
    • +1 (3 voturi)    
      cocalarii de primari!! (Luni, 10 august 2015, 21:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Si cel din Timisoara, si cel din Alba Iulia... si ceilalti... au iesit si ei ca tzaranoiu' prin Occident si au vazut acolo piatra si iar piatra - si au zis ca ASA e "occidental" si "modern" samd...!!
      Nu le-a trecut DELOC prin cap ca, pe unde au trecut ei, ASA au fost conditiile geografice (orase construite pe zone stancoase)!
      NU mai spun ca se dau "patrioti" - da' in doare-n c*r de specificul nostru local (zone in care POT sa creasca arvori, faptul ca ne place umbra lor, cerdele... samd.)!!

      Pun pariu ca, daca vedeau ca acolo lumea umbla cu un c*cat pe cap in loc de palarie, astia si-ar fi pus DOI c*catzi - sa vada lumea ca "iei are mai mult..."! :P
      • -2 (2 voturi)    
        Codruto ai dreptate! (Marţi, 11 august 2015, 14:29)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Toti prin occident sunt niste prosti, noroc cu tine!
        Ce se invata prin facultatile de profil sunt niste baliverne, tu detii de fapt adevarul. Degeaba au francezii traditie de sute de ani, nu se compara cu zecile de factultati si doctorate pe care tu le ai in domeniu. Tu esti autoritatea!

        Uite cat de bine le stii tu - ei au orasele construite pe zone stancoase, iar noi pe mlastinoase. Uite d-aia ei nu pun copaci! Pai nu e logic?
  • +4 (10 voturi)    
    E vb de altceva (Luni, 10 august 2015, 18:10)

    andrei [anonim]

    Voi nu intelegeti, daca fac spatiu verde nu mai au cum sa ia bani pe taxe de publicitate si evenimente. A fost lasat special asa (de parca nu poate sa aduca copaci de la ALPAB) ca sa toace bani pe evenimente si de la firmele de publicitate. Asta sa ne intre bine in cap, sa nu credeti altceva!
  • -5 (9 voturi)    
    incetati (Luni, 10 august 2015, 19:16)

    vindicomvs [utilizator]

    nu se pot planta copaci inalti pentru a tine umbra in zona cu cladiri istorice. Motivul e simplu - nu se mai vad cladirile de copaci. Poate doar copaci mici de inaltime al caror scop ar fi oricum pur peisagistic.
    • +3 (7 voturi)    
      vai de mine! ce tragedie!! (Marţi, 11 august 2015, 0:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      "Nu se mai vad cladirile de copaci" - dar CINE zice ca trebuie MUSAI sa "se vada" cladirile??
      In afara de asta: CE sa se vada? cum le distrug autoritatile??!!
      • -6 (6 voturi)    
        cine spune... (Marţi, 11 august 2015, 10:48)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        este regula de baza in amenajarea zonelor istorice unde vrei sa scoti in evidenta cladirile. Daca vrei copaci sa stai la umbra te duci in parc, cismigiul e la doi pasi.
        Sigur ca in toata Europa asta este la fel, pot sa-ti dau o multime de exemple, dar oricum ptr tine nu va conta pentru ca romanul se pricepe la toate. Se vede dupa intrebarile retorice, genul asta de argumentare poti sa-l aplici cu succes la coada la aprozar, dar nu aici.
    • +2 (4 voturi)    
      Logica beton! (Marţi, 11 august 2015, 9:48)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      De aia se tot taie padurile ca nu se vedeau muntii de sub ele....
  • +4 (6 voturi)    
    Pai cum?... (Luni, 10 august 2015, 23:19)

    I.Puscas [anonim]

    Pai cum sa "inverzeasca" primarul Oprescu monstruozitatea asta de Piata a Universitatii cand de la inceput a fost conceputa ca o placa de beton masiva??!! In beton nu poate sa creasca nimic!Trebuia sa isi fi pus aceasta intrebare ininte de a se fi fost aprobat acel proiect odios.Acum e prea tarziu.Va mai trebui sa asteptam niste ani pana se va mai putea schimba ceva in aceasta zona. Ca si Calea Victoriei, care a devenit o strada neaccesibila pentru nimeni.Este un ghiveci!!.
  • +6 (6 voturi)    
    Trebuie plantaţi mai mulţi copaci (Luni, 10 august 2015, 23:48)

    AnokooAnok [anonim]

    Sunt multe trotuare lipsite de copaci în Bucureşti, deşi s-ar putea planta. Exemplu: pe tot bulevardul de la Universitate la Piaţa Unirii sunt alveole special amenajate pe trotuar pentru copaci, dar copacii lipsesc de câţiva ani pentru că s-au uscat. Nimeni nu i-a înlocuit de atunci încoace.
  • +4 (6 voturi)    
    Lasă bă, îl mai votati inca odată... (Marţi, 11 august 2015, 4:28)

    Ion B [utilizator]

    ca să vă facă și strada aia peste blocuri.
    Ce ați votat, aia aveti!
    Punem pariu ca dacă o sa promită râuri de lapte și miere și caini cu covrigi în coada, o sa fie ales iar?!?

    PD
    Se mai aude ceva de ăla de era mana dreaptă a lu' do'n doctor? A ciripit ceva?!?
  • +2 (4 voturi)    
    Stearpa ca si Piata Mare din Sibiu (Marţi, 11 august 2015, 8:15)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    Despre fostul edil al Sibiului nu am citit critici pe Hotnews legat de acest fapt. Deontologic vorbind.
  • +2 (2 voturi)    
    A promite e nobil.... (Marţi, 11 august 2015, 9:51)

    Ioan B. [anonim]

    Un proverb frantuzesc, zice: A promite e nobil, a se tine de promisiune e ceva burghez. In anul 2012 primarul Sorin Oprescu a promis, dar in timp, probabil, s-a zaharisit.
    • +2 (2 voturi)    
      Proverb adaptat (Marţi, 11 august 2015, 14:05)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Ioan B.

      In Romania proverbul este: a promite e o cinste, a te tine de cuvant e o mare prostie. :D
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 11 august 2015, 10:15)

    a.nonim [utilizator]

    Dar se mai astepta cineva sa inverzeasca zona? Era evident ca proiectul a fost facut pentru minimizarea costurilor si nu s-a avut in vedere niciun moment refacerea zonei. La Piata Unirii cum s-a putut face parc deasupra statiei de metrou?
    Si primarul si constructorul au declarat de nenumarate ori (sunt interviurile pe hotnews) ca vor reface zona pe banii lor, ca vor pune in valoare vestigiile arheologice... Era suficient sa se uite cineva pe proiect ca sa vada ca nu aveau cum sa faca asta si ca pur si simplu minteau cu nerusinare. Acum lucrarea s-a predat, banii s-au luat, toata lumea a uitat, nu mai investigheaza nimeni...
  • +2 (2 voturi)    
    Zero !!! (Marţi, 11 august 2015, 11:56)

    Goe [anonim]

    Precizez, nu sunt bucurestean.
    Ma enervez doar cand citesc titlul articolului. Pun si eu o intrebare: Ce-i trebuie acestui doctor functia de primar general, cand nu se pricepe, nu are studii, nu are experienta? De ce nu a ramas doctor, s-au a ajuns si doctor doar cu pile ?
  • 0 (0 voturi)    
    primar antiviata! (Miercuri, 12 august 2015, 14:44)

    lara [anonim]

    Acest veros primar general a distrus majoritatea copacilor din oras. Directia de mediu din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti da avize de defrisare intr-o mare veselie si pana ajunge cetateanul cu mai mult de un un neuron activ sa dea in judecata primaria se trezeste cu copaci pusi la pamant. In locul copacilor ne trezim cu betooane, noxe, praf, mall-uri. Nu numai proiectul la care face referire autorul articolului este odios dar si cel de pe Sos Pantelimon este horror,a distrus sute de copaci vechi de peste 40 de an, a facut trotuare stramte ca pe ulita la sate, totul este sub asediul noxelor, prafului si betoanelor. Trist e ca avem asemenea edil care este total antimediu dar mai dramatica este indiferenta majoritatii bucurestenilor care in ignoranta lor nu realizeaza ce vitala este prezenta copacilor pentru sanatatea lor. Indiferenta colectiva duce la moarte prematura!
  • 0 (0 voturi)    
    Mai scump decat ce? (Joi, 13 august 2015, 12:43)

    Casargoz [utilizator]

    Este interesanta abordarea. Proiectul era mai scump decat specificatiile.
    Cine a facut specificatiile pe ce s-a bazat?
    Am un buget de 10 lei si vreu sa-mi deschid o toneta in fata primariei. Ma uit cat costa o foaie de tabla, cat costa marerialele de contructie si realizez ca nu-mi ajunge bugetul. Cumpar ziarul Click il pun pe jos si ma apuc sa vand. Primesc aprobare? Ca de eu m-am incadrat in buget?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă