Posibile solutii pentru scoaterea RATB din coma: modernizarea tramvaielor si benzi unice pentru RATB

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 29 iulie 2015, 17:31 Actualitate | Administratie Locala

Banda RATB Dorobanti 5
Foto: Hotnews
Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, a prezentat marti cateva solutii pentru redresarea Regiei Autonome de Transport Bucuresti. Acesta spune ca trebuie urgent pus la punct un program anual de investitii pentru modernizarea tramvaielor, introducerea validarii obligatorii a titlurilor de calatorie de catre toti utilizatorii RATB, iar mijloacele de transport trebuie sa aiba benzi unice. In plus, Pieptea a declarat ca trebuie incheiat un contract de delegare a serviciului intre municipalitate si RATB astfel incat municipalitatea sa impuna standarde de calitate deoarece in fiecare da o subventie de circa 500 milioane de lei Regiei. Declaratiile vin in conditiile in care saptamana trecuta ANAF a pus poprire pe conturile RATB deoarece aceasta nu a platit TVA-ul aferent gratuitatilor oferite pensionarilor si elevilor la transportul public. Recent RATB a fost amendata cu 150.000 lei  de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor fiindca mijloacele de transport in comun sunt murdare, nu au aer conditionat si nu sunt sigure.

"In cei 7 ani de mandat la Primarie, Oprescu nu a dorit sa incheie un contract de prestare a serviciului de transport public intre RATB si municipalitate, iar in absenta acestuia  si a  unei strategii si a unor solutii pe termen mendiu si lung, exista riscul ca si aceasta regie sa o ia pe urma RADET si sa fie ingropata in datorii. Consecintele ar fi dezastruoase pentru bucuresteni.  Dincolo de problemele vechi ale regiei, legate de reducerea parcului de mijloace de transport, de cresterea timpilor de asteptare in statii, de lipsa pieselor de schimb, apar probleme de natura manageriala care risca sa afecteze extrem de grav transportul public in Capitala. Saptamana trecuta, ANAF a pus poprire pe contul RATB pentru 84 milioane lei, deoarece decizia Consiliului General al Municipiului Bucuresti de a acorda anumitor categorii de calatori reducere sau gratuitate nu a fost urmata de plata de catre municipalitate a contravalorii acestor gratuitati.  In consecinta, RATB nu a incasat contravaloarea calatoriilor si ca atare nu a avut din ce sa plateasca TVA-ul aferent, iar acesta este doar inceputul. ANAF evalueaza TVA-ul aferent gratuitatilor/reducerilor din ultimii 8 ani si, potrivit calculelor, suma totala imputata va fi de aproximativ 370 milioane lei. Este o suma imensa pe care RATB nu o poate plati fara implicarea directa a municipalitatii", a explicat Pieptea.

Acesta spune ca trebuie incheiat urgent un contract de prestare a serviciului public intre RATB si Primaria Municipiului Bucuresti, care sa prevada clar decontul pentru gratuitati/reduceri.

"Desi au existat solicitari, in repetate randuri, pentru incheierea contractului, Sorin Oprescu a refuzat in cei 7 ani de mandat sa dea curs acestor cereri, lasand astfel la voia intamplarii managementul transportului public al Capitalei. Lipsa contractului de prestare a serviciului public de transport risca sa aduca Romaniei si o procedura de infringement. Conform legislatiei europene, acordarea catre un operator (in cazul nostru RATB) a dreptului de a presta un serviciu public, se face in cadrul unui contract de servicii publice. Din pacate, in cei 7 ani de mandat Sorin Oprescu nu a reusit sa incheie acest contract, iar Romania risca sa plateasca o amenda de milioane de euro, in cadrul procedurii de infringement. ", mai spune Pieptea.

Concret, Cornel Pieptea, viceprimarul liberal al Capitalei, spune ca pentru salvarea RATB trebuie realizati urmatorii pasi:

 - trebuie eliminata cauza care a dus la generarea acestor sume imputate de ANAF si trebuie incheiat contractul de delegare a serviciului public. "Trebuie precizat ca RATB a inaintat o forma de contract inca din 2014. Documentatia exista si prevede, in conformitate cu legislatia, decontarea separata de catre Primaria Capitalei pentru gratuitati/reduceri. Din pacate, Sorin Oprescu, desi are toate datele si toata documentatia pe masa, refuza sa ia o decizie", spune Pieptea.

-  introducerea validarii obligatorii a titlurilor de calatorie de catre toti utilizatorii RATB. In felul acesta se va putea face lunar decontul corect pentru pensionari, studenti, elevi si alte categorii speciale.

- implicarea Primariei Capitalei, prin oferirea de garantii, pentru ca RATB sa poata obtine reesalonarea, pe o perioada de 5 ani, a debitului imputat de ANAF.

-  un program multianual de investitii pentru constructia si modernizarea de tramvaie.

 - implementarea programului de benzi unice dedicate RATB.

 - integrarea mijloacelor de transport RATB in sistemul de management al traficului si urmarirea lor in timp real.

 - instalarea unui sistem automat de numarare a calatorilor, astfel incat, la orice moment si pentru orice vehicul RATB, sa poata fi estimat gradul de incarcare.

"In final vreau sa subliniez ca grupul consilierilor liberali nu va accepta solutii temporare, cum ar fi plata datoriei catre ANAF, pentru depasirea actualului moment de criza fara eliminarea cauzei - lipsa reglementarii prestatiei RATB catre Primaria Capitalei prin contract de servicii publice", a declarat Cornel Pieptea.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2755 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 29 iulie 2015, 17:45)

    a.nonim [utilizator]

    "introducerea validarii obligatorii a titlurilor de calatorie de catre toti utilizatorii RATB" - exista deja o decizie judecatoreasca, daca ai abonament nelimitat nu esti obligat sa validezi cartela (sau mai bine zis nu poti fi amendat), pentru ca serviciul e deja platit.
    Singura varianta ar fi renuntarea la cartelele cu numar nelimitat de calatorii. Aceasta ar fi si solutia optima pentru integrarea cu metroul. Platesti un numar de calatorii si le folosesti cum vrei, metrou sau autobuz, iar decontarea se face la sfarsit de luna.
  • +2 (2 voturi)    
    totu suna frumos pe hartie... (Miercuri, 29 iulie 2015, 17:59)

    liviu_ [utilizator]

    sa vedem in practica...
    daca romania mergea pe baza de promisiuni acum eram a 3a putere a lumii
  • +1 (3 voturi)    
    De ce RATB plateste gratuitatile? (Miercuri, 29 iulie 2015, 18:13)

    AdrianBorza [utilizator]

    Daca primaria vrea ca RATB sa efectueze transport gratuit pentru pensionari atunci primaria, ca beneficiar, trebuie sa plateasca costurile - inclusiv taxele aferente, nu RATB. Sau sa le plateasca Oprescu direct, din buzunarul lui, nu din taxele platite de cetateni.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa si e (Miercuri, 29 iulie 2015, 18:29)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Asa se si intampla, teoretic ! RATB elibereaza abonament la pret redus sau gratuite si primaria plateste diferenta.

      Acum, ca primarul nu iti plateste datoria ce poti sa ii faci ? In cazul in care nu stiati, primarul e mai sus de lege, el singur hotareste care lege o aplica si pe care o ignora, el hotareste cui plateste facturi si cui nu.

      Cautati un pic prin stirele despre primarul Bucurestiului si o sa vedeti firme ale caror facturi umflate sunt platite la timp. Acum, ca acele firme sunt ale rudelor sau prietenilor primarului e simpla coincidenta.
      E vina astora de la RATB, ca "nu au tinut aproape".
  • +3 (3 voturi)    
    Banda pt Bus (Miercuri, 29 iulie 2015, 18:24)

    tudor74 [utilizator]

    Sigur, o idee buna !
    O alta idee buna a fost marcarea intersectiilor in care nu ai voie sa stationezi pt a nu bloca intersectia !

    Acum, ideea e buna dar daca polutia romana continua sa doarma in papuci (exceptie fiind timpul in care sunt bodyguarzii primarilor corupti si hoti, ca in Iasi sau Bucuresti) nimic nu se va schimba !

    Banda rezervata autobuzelor va fi in continuare ocupata de bizoni care se deplaseaza sau care stationeaza, intersectiile in continuare sunt intepenite pt se inainteaza in coloana pe zona hasurata si cate si mai cate.

    De idei nu ducem lipsa, de civilizatie si o politie in slujba cetateanului si nu a coruptilor din primarii in schimb nu ducem lipsa.
  • +1 (1 vot)    
    Raspunsul e simplu (Joi, 30 iulie 2015, 7:17)

    Un roman anonim [anonim]

    Oprescu, primarul oamenilor saraci, se ocupa doar cu imbunatatirea conditiilor de deplasare celor cu autoturisme, si de fapt nici a acestora ci de constructii mai mult sau mai putin inutile dar din care iese comisionul. De ce sa finanteze RADET si RATB pentru ca de aici nu iese nimic. De ce sa nu distruga RATB pentru ca apoi sa concesioneze transportul auto firmelor de microbuze sau chiar de autobuze ale unor prieteni. De ce sa nu distruga uzina de tramvaie a RATB pentru ca terenul din Stefan cel Mare e valoros si apoi vom lua comision si la cumpararea de tramvaie. Nu conteaza ca se distrug destinile unor oameni care produc ceva util societaii. Primeaza interesle personale si de partid. De ce sa nu distrugem cladiri de patrimoniu pe set/ Asiguram terenuri pentru coinstructiile prietenilor. De ce sa nu inlocuim bordurile pedeliste ale lui Videanu cu borduri pesediste mascate in independente si cu fel de fel de mininatii in care, la o zapada mai groasa iti rupui piciorul si care nu constitue nici un obstacol pentru automobilistii nesimtiti? Iese comisionul? Iese.Si cate si mai cate.Si cand mai vezi si cati inconstienti declara ca au incredere in acest baiat de dupa blocuri ajuns profesor universitar (care a declarat clar ca teza de dcotorat i-au facut-o negrisorii si care spune ca cercurile pot fi paralele) si primar. Vai de noi si in special de bucurestenii care ani l arand au respins impostura pedeserita.
  • +1 (1 vot)    
    Banda separata (Joi, 30 iulie 2015, 9:09)

    Martinezu [utilizator]

    O idee buna de delimitare ar fi stilpisorii din plastic. Am vazut cu toti cita incredere au autoritatile in benzile de stilpisori. Sunt peste tot urme ale lor.
    Autoritatile se bazeaza mult pe bunul simt al oamenilor cu un oarecare succes. De asta stilpisorii dureaza citeva luni, zic eu destul de mult. Oricum ei sunt calcati din prima zi de montaj. dar sunt foarte rezistenti.
    Fara gluma, de ce oare nu insereaza niste tablite / cuie ascutite si care sa taie cauciucul celui care il calca?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu. Ar fi suficient (Joi, 30 iulie 2015, 9:39)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      se se dea niste pedepse grozave celor care incalca legea. Nu e nevoie de nici un fel de obstacole. Dar daca ai stii ca risti (si asta in mod serios, cu sanse mari, de 1/3, nu cu 1/10.000, ca acum) o amenda de 4000 de lei (2000 de lei daca platesti in 24 de ore), si luarea carnetului pe trei luni, ai mai face asta ?
  • +1 (1 vot)    
    sugestii (Joi, 30 iulie 2015, 10:51)

    ion [anonim]

    Numarul autoturismelor este foarte mare in Bucuresti, asta e o realitate. 10% din autoturisme incalca la orele de varf liniile dedicate tramvaielor si autobuzelor, din motive de nesimtire.
    Cum combati asta eficient?
    1. taxa de oras pt autoturisme personale, cum se practica si afara
    2. Masuri punitive serioase pt soferii necivilizati si nedisciplinati, care sa bage frica in ei. Adica politia sa actioneze precum ANAF-ul.
    3. delimitarea liniei RATB ( de ex unele linii de tramvaie sunt delimitate de borduri, astfel incat tramvaiul nu mai asteapta dupa nesimtiti care le blocheaza linia) Asta necesita ceva investitii, si strica aspectul..

    Apoi, fara investitii minime in confortul calatorilor, lumea nu va renunta niciodata la masini personale. Cum poti sa stai vara in RATB fara aer conditionat? E un adevarat cuptor umblator. Prefer sa platesc 2, 3, 4 lei pe calatorie dar sa pot respira in autobuz, sa pot avea un loc pe scaun..

    Trebuiesc o serie de masuri cumulate pentru a determina lumea sa migreze dinspre auto personale spre RATB.
    • 0 (0 voturi)    
      intrebare (Joi, 30 iulie 2015, 12:21)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Unde ai vazut tu "afara" taxe pentru oras? Cu exceptia Londrei, unde in alta parte???
      Sunt unii care scriu aiurea, doar sa aiba ceva de scris, iar ei nu au iesit din satul lor natal.
      • 0 (0 voturi)    
        asa si? (Joi, 30 iulie 2015, 16:04)

        baronu [anonim] i-a raspuns lui James Bond

        Londra nu e cumva 'afara'? E un exemplu


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri