Lucrarile la Pasajul subteran de la Piata Presei au intrat pe ultima suta de metri. Constructorul mai are de facut cateva retusuri, iar Enel lucreaza la un post de transformare din zona, ceea ce impiedica municipalitatea sa inchida lucrarile la spatiile verzi afectate de lucrarile la pasaj. Reprezentantii municipalitatii au anuntat ca au demarat procedura de constituire a comisiei in vederea receptiei obiectivului, insa se feresc sa dea o data clara pentru finalizarea pasajului, dupa ce primarul Sorin Oprescu a promis ca lucrarea va fi gata in primavara 2015 si acest termen nu a fost respectat.

Pasaj Piata Presei Libere - panou santierFoto: skyscrapercity.com/giovani Kun

"Momentan s-a demarat procedura de constituire a Comisiei in vederea receptiei la terminarea lucrarilor, ca urmare a notificarii constructorului. Data la care va fi pus in functiune Obiectivul de investitii "Pasaj rutier Piata Presei Libere" nu poate fi anticipata, din cauza ca depinde de constatarile Comisiei de receptie la terminarea lucrarilor. De asemenea, Enel lucreaza la un post de tranformare (nu este vorba despre o lucrare a Primariei Municipiului Bucuresti), iar anumite zone afectate (trotuare, spatii verzi) se pot inchide numai dupa finalizarea lucrarilor", spun reprezentantii Primariei Capitalei.

"Pasajul Pietei Presei Libere este aproape finalizat! Se fac ultimele retusuri, se asfalteaza trotuarele, se lucreaza la statia RATB de pe Kiseleff, iar la noapte se vor monta bordurile in sensul giratoriu si se vor realiza marcajele pe sensul dinspre Marasti. Se mai lucreaza la refacerea spatiilor verzi, la statia de ape pluviale si la semaforizare", posta in urma cu cateva zile, primarul Sorin Oprescu pe pagina de Facebook.

Pasajul subteran de la Piata Presei Libere se realizeaza pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti. Lungimea acestuia este de circa 700 de metri, iar costul de realizare se ridica la circa 60 milioane lei.

Pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere are ca scop fluidizarea circulatiei la intrarea si iesire din Bucureste pe DN1, la intersectia de la Piata Presei, potrivit autoritatilor. Pasajul are circa 700 metri lungime, porneste din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si se bifurca, cu doua benzi pe Soseaua Kiseleff si o banda pe bd. Marasti. Potrivit municipalitatii, demararea lucrarilor la pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran Baneasa, cel de pe DN 1 – intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care ambuteiajul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere care este traversata in fiecare ora de aproximativ 12.000 vehicule.

Lucrarile la Pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere au inceput in martie 2014 si trebuiau terminate in 9 luni. Initial, reprezentantii municipalitatii au spus ca lucrarile se vor finaliza la sfarsitul anului 2014, apoi au mutat termenul in primavara anului 2015.

Licitatia pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei a fost atribuita pe 8 mai 2011 consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, valoarea contractului fiind de 60.422.928 lei.