Directorul general al RADET, Gabriel Tanase, a fost numit in aceasta functie de consiliul de administratie al regiei, la inceputul acestui an, desi Agentia Nationala de Integritate sustine ca acesta nu are voie sa ocupe nici o functie publica timp de trei ani, pana in 2017. Gabriel Tanase a fost consilier general, iar in octombrie 2014 a fost exclus din Consiliul General al Municipiului Bucuresti deoarece a fost declarat incompatibil de ANI, in iunie 2014, fiindca a detinut simultan functia de consilier general si cea de director de prognoza la RAR-RA. Imediat dupa, pe 24 martie 2015, Consiliul de Administratie al RADET (sistemul centralizat de incalzire a Bucurestiului) l-a numit director general.

Calorifer cu repartitorFoto: Agerpres

"Raportul de evaluare nr. A850/I.I./05 februarie 2010 prin care s-a constatat starea de incompatibilitate pentru domnul Tanase Ion Gabriel a ramas definitiv prin Decizia nr. 2995/25.06.2014 emisa de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie. Agentia Nationala de Integritate a transmis catre Primaria Municipiului Bucuresti informarea cu privire la starea de incompatibilitate si a consecintelor acestui fapt. Primaria Municipiului Bucuresti a transmis catre ANI Hotararea nr. 287/27.11.2014 privind incetarea mandatului de consilier al domnului Tanase Ion Gabriel. Avand in vedere normele legale aplicabile, domnului Tanase Ion Gabriel ii incumba interdictia de a mai ocupa una din functiile publice sau de demnitate publica, prevazute de Legea nr. 176/2010, pentru o perioada de 3 ani de la data destituirii din functia pe care a ocupat-o cu incalcarea regimului juridic al incompatibilitatilor, conform art. 25 din lege, adica pana la data de 28.11.2017. Intrucat functia de director general al RADET este o functie de conducere in cadrul unei regii autonome de interes local, detinerea acestei functii de catre domnul TANASE Ion Gabriel, inainte de expirarea termenului de 3 ani, este de natura sa incalce prevederile legale aplicabile", se arata in raspunsul trimis de ANI la solicitarea HotNews.ro.

Potrivit ANI, situatia reincadrarii unei persoane declarata incompatibila pe o functie publica "reprezinta o incalcare a prevederilor legale si atrage, in mod imediat, sanctionarea persoanelor care nu au respectat normele legale si nici considerentele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, numindu-l in functia publica pe domnul Tanase Ion Gabriel".

Potrivit articolului 25 din Legea nr. 176/2010: "Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat ca a emis un act administrativ, a incheiat un act juridic, a luat o decizie sau a participat la luarea unei decizii cu incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective, in masura in care prevederile prezentei legi nu deroga de la aceasta si daca fapta nu intruneste elementele constitutive ale unei infractiuni". Legiuitorul insa nu stabileste sanctiunile.

Insa, conform prevederilor Codului penal, art. 287, nerespectarea hotararilor judecatoresti savarsita prin:

a) impotrivirea la executare, prin opunerea de rezistenta fata de organul de executare;

b) refuzul organului de executare de a pune in aplicare o hotarare judecatoreasca, prin care este obligat sa indeplineasca un anumit act;

c) refuzul de a sprijini organul de executare in punerea in aplicare a hotararii, de catre persoanele care au aceasta obligatie conform legii;

d) neexecutarea hotararii judecatoresti prin care s-a dispus reintegrarea in munca a unui salariat;

e) neexecutarea hotararii judecatoresti privind plata salariilor in termen de 15 zile de la data cererii de executare adresate angajatorului de catre partea interesata;

f) nerespectarea hotararilor judecatoresti privind stabilirea, plata, actualizarea si recalcularea pensiilor;

g) impiedicarea unei persoane de a folosi, in tot sau in parte, un imobil detinut in baza unei hotarari judecatoresti, de catre cel caruia ii este opozabila hotararea

se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda. In cazul faptelor prevazute in lit. d) - g), actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate.

Directorul general al RADET, Gabriel Tanase, spune ca ANI nu are dreptate. "Este parerea dansilor. Avocatii mei spun altceva. Va urma un alt proces impotriva celor care spun ca nu pot ocupa aceasta functie", a declarat Gabriel Tanase pentru HotNews.ro.

Gabriel Tanase, vicepresedinte PNL sector 5, a fost numit director general al RADET pe 24 martie 2015 de catre Consiliul de Administratie al RADET. Actualul Consiliu de administratie al RADET a fost numit de Consiliul General al municipiului Bucuresti (unde exista o majoritate PSD-PNL) la jumatatea lunii februarie 2014. Numirile insa nu nu fost facute in urma unui concurs, asa cum prevede legea, ci politic. Asta in conditiile in care RADET se afla in pragul falimentului avand datorii de sute de milioane de lei. Potrivit Ordonantei de urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, selectia membrilor Consiliilor de Administratie se face pe baza unui concurs.

Consilierii generali au spus la vremea respectiva ca numirile sunt provizorii si ca urmeaza sa se faca concurs pentru numirea membrilor definitivi, insa pana acum nu a fost numit alt Consiliu de Administratie.

Cine conduce Consiliul de Administratie al RADET:

Miu Andreea Mihaela ( nascuta pe 7.07.1976) este avocat titular al "Cabinetului de Avocat Miu Andreea Mihaela". Societatea activeaza in domeniul dreptului comercial si corporativ, dreptului energiei, dreptului electoral, dreptului financiar, fiscal si bancar, dreptului civil, al pietei de capital, drepturilor reale, proprietatii intelectuale si dreptului administrativ.

In perioada februarie 2001 - noiembrie 2003, aceasta a lucrat la cabinet Individual de avocatura "Antonie Iorgovan". In perioada 2000- 2002 a fost preparator universitar, catedra de Drept civil, Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir si Facultatea de drept, Bucuresti.

Studii:

- Facultatea de Drept, Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, 1995 - 1999, Bucuresti, Lucrare de diploma - Proprietatea publica in Romania;

- Master in drept, Facultatea de drept, Academia de Politie A.I.Cuza, 2001-2002 - Lucrare de diploma - Administrarea Societatilor Comerciale;

- Membru in Consiliul de Administratie al SC Romedil 95 Construct Sa - aprilie 2003 - ianuarie 2006;

Marian Agiu (10.05.1961) a terminat in 1991 Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea Automatica, sectia Automatizari industriale si microprocesoare.

Experienta profesionala:

- Membru in Consiliul de administratie a RADET Bucuresti: Aprilie 2013 - Octombrie 2014

- Director general RADET Bucuresti: Septembrie 2013- Iulie 2014

- Project Manager S.C. TERMOPROIECT SRL: Ianuarie 2012 - August 2013

- Director S.C. AMFI-BTS S.R.L: Septembrie 2010 - Februarie 2012

- Inginer SCHNEIDER - ELECTRIC Romania: Ianuarie 2010 - Iulie 2010

- Director tehnic S.C. Chrome Engineering S.R.L: Septembrie 2007 - Mai 2008

- Project Manager S.C. S.S.I. Import-Export SRL: August 2006 - August 2007

-Project Manager S.C. ASYS GRUP S.R.L: Mai 2004 - Iulie 2006

- Inginer Sef S.C. LOULIS GROUP S.A: Martie 2003 - Mai 2004

- Inginer Sef S.C. ISOVOLTA S.A: Aprilie 2002 - Martie 2003

- Sef Sectie Mecano-Energetica S.C. IMNR S.A: Iunie 1990 - Aprilie 2002

Rizia Tudorache (27 martie 1961) a terminat in 1999 Facultatea de Tehnologia Constructiilor de Masini, UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI, in 1997 Facultatea de Stiinte Juridice, BUCURESTI, iar in 1985 Scoala de Ofiteri Activi, Ramnicu-Valcea, sub-inginer constructii industriale, civile, drumuri si poduri. Ca specializare este jurist si inginer TCM.

Specializari:

- 2009 - Curs de perfectionare - Expert Achizitii publice

- 1998-2000 - Cursuri de perfectionare in domeniul combaterii traficului ilicit cu produse cu regim special, in tara si in strainatate (in numar de 10)

- 1996-1998 - Cursuri de perfectionare in antiterorism in tara si in strainatate (in numar de 4)

- 1990-1996 - Cursuri de perfectionare in securitatea aeroportuara in tara si in strainatate (in numar de 3)

- 1985-1990 - Cursuri de perfectionare psihopedagogice si conducere in tara (in numar de 3)

Activitate profesionala:

- 2004 - present:SC GIR SERVICES AS SRL - Director, responsabil cu coordonarea intregii activitati de consultanta, negociere contracte, achizitii si derularea contractelor nationale si internationale

- 2005 - present: Presedinte Asociatia GREEN MOUNTAINS - ONG de mediu

- 2002 - 2006: Presedinte Executiv al Federatiei Patronale Petrol si gaze

- 2002- 2003: Consultant principal in cadrul SC ROMINDUSTRIA INVEST SA si expert al UGIR-1903

- 1998-2002: Expert, Sef Serviciu, Directia Generala a Vamilor

- 1990-1998: Sef Serviciu, SPP

- 1988-1990: Lector, Centrul de Perfectionare a Cadrelor Militare, Bucuresti

- 1985-1988: Lector, Scoala de Sub-ofiteri si Maistri Militari, Cernica, Bucuresti

Acesta si-a dat de curand demisia din aceasta functie.

Alin Chitu (18.01.1982)

Activitate profesionala

- martie 2012- prezent: Tax Partener la Tuca Zbarcea si Asociatii;

- octombrie 2013-decembrie 2014: Consultant pe termen scurt la Biroul Bancii Mondiale din Romania;

- august 2007-februarie 2012: Tax Manager la KPMG Romania;

- mai 2012-prezent: Membru in bordul Imprimeriei Nationale;

- mai 2013 - prezent: Membru in comitetul de supervizare al Complexului Energetic Oltenia;

Educatie

- 2004 a absolvit ASE-ul;

- 2007 Master ASE in European Public Gouvernance;

Gabriel Dumitrascu (26 octombrie 1964) este de profesie inginer.

Activitate profesionala:

- iulie 2013- prezent: director general Departamentul pentru Energie

- decembrie 2012-iulie 2013: sef oficiu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie

- pana in decembrie 2012: director general SC TERMOELECTRICA SA

- 2007-2010: director general AVAS

- 2006-2007: vicepresedinte S.C. Ardeleana S.A.

- 2001-2005: director general Rosia Montana Gold Corporation S.A.

- 1999-2001: director general Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului

Educatie:

1985-1990: Universitatea Politehnica Bucuresti / Ingineria si managementul sistemelor industriale.

1996-1997 Colegiul National de Aparare

2004-2006 - Master Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administratie

Antonel Tanase (21.05.1972)

Activitate profesionala:

- din 2012 - expert evaluator de intreprinderi, membru ANEVAR

- din 2009 - expert contabil, Director General la Cont Consulting&Services SRL

- din 2007 - consultant fiscal

- ian. 2008 - ian. 2009 - Secretar de Stat in Ministerul Transporturilor

- 2006-2007 - Consilier al Presedintelui Administratiei Fondului pentru Mediu

Educatie:

- Doctor in economie - Politici de credit ale bancilor comerciale romanesti 1880-1916

- Academia de Studii Economice, Bucuresti, noiembrie 2005

- Universitatea Bucuresti, Facultatea de Istorie, 1998

- Master in Istorie

- Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, Facultatea de Finante Banci si Contabilitate, 2006

- Licentiat in Finante Banci si Contabilitate

Radiografia dezastrului de la RADET

RADET are datorii de circa 3,5 miliarde de lei, circa 85% din reteaua de distributie si transport nu este modernizata, iar in 2013 s-au produs peste 4.000 de avarii, potrivit unui studiu publicat de Primaria Capitalei in 2014. Asta in conditiile in care Primaria Capitalei da in fiecare an peste jumatate de miliard de lei pentru subventionarea regiei.

In plus, din 2014 pana in prezent RADET a avut conturile blocate de ELCEN pentru recuperarea datoriilor si in proportie de 100%, Regia fiind in pragul falimentului. Apoi, desi inaintea alegerilor prezidentiale de anul trecut, Victor Ponta a declarat de mai multe ori ca va trece ELECEN la Primaria Capitalei ca acesta sa fuzioneze cu RADET pentru stingerea datoriilor, acest lucru inca nu s-a intamplat.

Desi este nevoie de un plan urgent de redresare a Regiei, nici Primaria Capitalei, Primarul Sorin Oprescu, nici Consilierii Generali nu i-au nicio masura pentru salvarea RADET.