FOTOGALERIE Primaria Bucuresti a terminat pista de biciclete de pe Calea Victoriei. Cum arata acum unul dintre bulevardele emblematice ale Capitalei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 21 aprilie 2015, 14:32 Actualitate | Administratie Locala

Calea Victoriei
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a terminat amenajarea pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, aceasta urmand sa fie deschisa oficial la 22 aprilie 2015, desi se poate circula deja pe ea. Intre str. Dem Dobrescu si str. CA Rosetti, pista este intrerupta, nefiind trasat niciun marcaj nici pe trotuar nici pe strada. Pe langa amenajarea pistei de biciclete, municipalitatea a largit si trotuarele si a ingustat carosabilul de la patru  la doua benzi pe sens, iar pe margine au fost plantati arbori. Acesta este primul proiect din Bucuresti in care municipalitatea taie din spatiul destinat masinilor pentru a oferi mai mult loc pietonilor si biciclistilor.

Pista se intinde pe traseul cuprins intre Bulevardul Regina Elisabeta si Piata Victoriei si are cate o banda pentru fiecare sens. In intersectiile in care este permis virajul catre stanga au fost realizate benzi suplimentare. Municipalitatea a terminat toamna trecuta o mare parte dintre lucrarile la pista de biciclete, ramanad neterminat tronsonul din Piata Revolutiei. Biciclistii au folosit chiar si asa pe timpul iernii si in primavara  bucatile pe care se putea circula. Tronsonul din Piata Revolutiei a fost finalizat in aceasta primavara.

Organizatia pentru Promovarea Transportului Alernativ in Romania (OPTAR) a facut o analiza a pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei in raportul anul si a consemnat urmatoarele aspecte:

- blocurile de granit din apropierea pistei sunt un pericol pentru biciclisti si pietoni. Urmarile unor accidente usoare pot fi agravate in cazul in care biciclistii cad peste blocurile de granit care delimiteaza trotuarul.
- pe tronsoanele de pista unde nu exista bolarzi intre sensurile de circulatie, latimea utilizabila  a pistei este de 236 cm, cumulat pentru ambele sensuri de circulatie. Manevra de depasire intre biciclisti se poate face in siguranta.
-  pe tronsoanele de pista unde exista bolarzi pe mijlocul pistei, latimea utilizabila a unui sens de circulatie este de 77.5 cm. Pe aceste tronsoane si in apropierea acestora, manevra de depasire pune in pericol biciclistii.
- cel mai important avantaj al pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei este cel dat de deschiderea contrasensului pentru biciclete. Este primul proiect pus in aplicare in Bucuresti care ofera aceasta facilitate. Aceasta practica este folosita in mod uzual in orasele unde se aplica masuri de incurajare a mersului cu bicicleta.
- elimitarea unor zone de acumulare pentru biciclisti, in fata masinilor oprite la semafor, o intalnim pentru prima data in Bucuresti. Aceasta este o masura de crestere a sigurantei rutiere prin faptul ca biciclistilor li se asigura vizibilitate maxima, in unghiul maxim de vizibilitate al autovehiculelor. Distanta dintre aceste zone si linia de oprire a autovehiculelor este insuficienta pentru a asigura o buna vizibilitate asupra biciclistilor din cabinele inalte ale autovehiculelor (autocamioane, vechile autocare etc).

- lucrarile de pe Calea Victoriei nu au prevazut un sistem de scurgere a apelor pluviale de pe trotuare, pista si benzile auto. S-a folosit vechiul sistem de canalizare, situat acum pe pista pentru biciclete. Apa pluviala acumulata pe benzile auto si trotuare este directionata spre scurgerile existente. Astfel, pista este folosita ca un canal de acumulare a apei pluviale inainte de a fi directionata spre gurile de canal.
Pista de pe Calea Victoriei nu asigura legatura cu alte piste. Deasemenea, nu asigura revenirea fluenta in trafic, pe partea carosabila, a biciclistului.
- la capatul de la Piata Victoriei, pista nu are prevazuta o zona de acumulare pentru biciclisti. In acest moment, timpii de semaforizare de traversare pentru biciclisti este identic cu cel al pietonilor. Deoarece fluxurile se intersecteaza, se creaza un conflict permanent intre pietonii si biciclistii care trebuie sa traverseze strada.

- durata foarte mare de asteptare la semafor determina multi pietoni si biciclisti sa nu respecte semnificatia semaforului.
- pista de pe Calea Victoriei a fost proiectata de la Piata Victoriei pana la intersectia cu Bulevardul Regina. Astfel, avantajul dat de realizarea contrasensului deschis bicicletei este redus in foarte mare masura deoarece Calea Victoriei continua cu sens unic.



O alta nemultumire a biciclistilor, exprimata pe site-urile de socializare si pe forumuri, este ca pista de biciclete de pe Calea Victorie nu se continua drept in Piata Revolutiei, ci merge prin spatele parcarii de la restaurantul Cina si prin spatele statuii lui Carol I de la BCU, apoi revine pe Calea Victoriei. In plus, intre str. Dem Dobrescu si str. CA Rosetti, pista este intrerupa, nefiind trasat niciun marcaj nici pe trotuar nici pe strada.

Lucrarile de largire a trotuarelor de pe Calea Victoriei si amenajarea unei piste pentru biciclete au inceput in primavara anului 2014, fiind realizate de Administratia Strazilor Bucuresti, institutie care tine de Primaria Capitalei si trebuiau finalizate pana pe 1 octombrie 2014. Teremenul nu a putut fi respectat intrucat constructorul, Tehnologica Radion, a intrat in insolventa. Lucrarile de reamenjare a Caii Victoriei costa 8,7 milioane de lei, au anuntat la inceputul proiectului reprezentantii municipalitatii. Costurile estimate pentru pista de biciclete (marcaje rutiere, stalpisori de delimitare pista biciclete in intersectiile cu strazi laterale si indicatoarele aferente) sunt de 165.000 lei.


FOTOGALERIE Cum arata Calea Victoriei dupa modernizare











































17918 vizualizari
  • -38 (62 voturi)    
    Jumatate pentru masini (Marţi, 21 aprilie 2015, 14:46)

    Johanis [utilizator]

    jumatate pentru biciclete.
    Oare care circula mai mult pe Calea Victoriei?!

    In loc sa gasim solutii sa nu circulam numai pe drumurile lasate de Ceausescu, noi diminuam suprafata destinata circulatiei autoturismelor in favoarea bicicletelor.

    Oare este sanatoas sa circuli pe bicicleta inhaland noxele masinilor?
    • +25 (41 voturi)    
      Jumatate pentru biciclete (Marţi, 21 aprilie 2015, 14:56)

      Ponta [anonim] i-a raspuns lui Johanis

      Obiectivul final este ca soferilor sa le fie de la greu la foarte greu sa circule in zonele centrale, astfel inlaturandu-se masinile complet din centru.

      Iar pentru a raspunde la intrebarea finala:
      Este mai sanatos sa inhalezi noxele masinilor de pe bicicleta decat dintr-alta masina.
      • -5 (33 voturi)    
        gresit (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:53)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui Ponta

        e mai sanatos sa inhalezi noxele dintr-o masina, decat de pe bicicleta, din urmatoarele motive:
        -in masina ai filtru de habitaclu/polen, care mai filtreaza din noxe; pe bicicleta respriri direct de afara, eventual si cu gura deschisa, sa intre mai bine aerul viciat de afara;
        -in masina respiri mult mai incet decat pe bicicleta, pentru ca nu faci efort. Mai putine noxe inhaleaza un sofe care respira de 40 ori/secunda, fata de un biciclist care respira de , hai sa zicem, 90 ori secunda.
        Mersul pe bicicleta este sanatate, dar nu pe drumurile din orasele poluate. Cine vrea sanatate pe bicicleta, sa mearga in parcuri, e mult mai sanatos asa.
        • +14 (26 voturi)    
          extraordinar (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:07)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui bancher

          senzatie. in parcuri, si cand ajungi acolo auzi ca ce cauti cu bicicleta in parc! pe trotuar la fel pe sosea asisjderea. ideea e simpla, cu cat mai multe biciclete, cu atat trafic mai lejer ca vor fi mai putine masini.

          e foarte bine ce s-a facut si trebuie continuat. poate 2 benzi luate e cam mult, 1 era suficient, dar ideea trebuie continuata si in alte parti.

          in atatea orase in europa bicicleta e folosita cu succes, se poate si la noi, mai ales ca au disparut cainii in mare masura.
        • +6 (6 voturi)    
          nu e chiar asa.. (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:01)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          filtrele masinii sunt inutile in cazul "noxelor". in cel mai fericit caz vor filtra o parte din particulele mai mari, dar orice studiu in domeniu spune acelasi lucru >> cei mai expusi la poluare din trafic sunt chiar soferii (si pasagerii). poluarea scade exponential cu fiecare metru distanta fata de coloana de trafic.
          polenul este o samanta, formata din celule, formate la randul lor din milioane de molecule. un filtru de polen va filtra.. polen.. :)
          • +4 (6 voturi)    
            Noxe (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:55)

            Ing. [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Chiar daca la masina ai filtru, aspiratia aerului conditionat din masina e cam la acelasi nivel cu teava de esapament a masinii din fata, in vreme ce capul biciclistului e la nivelul plafonului masinii. In plus, bicicleta se misca mai repede prin trafic, fiind mai mica (si, mai ales, mai ingusta). Pe un traseu Drumul Taberei - Gara de Nord via Cotroceni, biciclistul face maxim 25 de minute. Pe cand cu masina iti ia 10 minute numai semaforul de la Leul, sa nu mai vorbesc de cele de la APACA si AFI, deci esti expus mult mai mult timp noxelor
      • +6 (14 voturi)    
        Ride or die (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:54)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Pai si cu ce sa bat toata Victoriei, ca nu e nici RATB, nici metrou pe tot bulevardul? Ploua, ninge, bate vantul, sint bolnav, sint cu bagaj sau copil mic...hopa sus pe bicicleta!?
        Come on! Se interzice accesul pt masini cand ai alternative.
        • -3 (11 voturi)    
          Interzis autoturisme (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:36)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ids

          Insa poti permite in continuare circulatia autobuzelor/tramvaielor/troleibuzelor
          • +4 (8 voturi)    
            Prietene, esti din Buc? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 0:17)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            Ce linii ai tu pe Victoriei?
            • +2 (4 voturi)    
              ai oricand la dispozitie (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:51)

              nellino [utilizator] i-a raspuns lui ids

              Taxi Rodell si Pelicanul...
        • +1 (7 voturi)    
          Alternative (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:04)

          Ing. [anonim] i-a raspuns lui ids

          Ai alternative... ai autobuz pe Magheru, care e paralel cu Cal. Victoriei. Ai taxi, poti sa mergi si pe jos. Si pana acum, Cal. Victoriei era cu sens unic pentru auto. Daca voiai sa mergi dinspre Ateneu spre Piata Victoriei ce faceai?
          • +2 (2 voturi)    
            Hai ca esti glumet (Miercuri, 22 aprilie 2015, 14:55)

            idsoc [utilizator] i-a raspuns lui Ing.

            Asa n-ar trebui mijloace nici pe Floreasca, doar e paralela cu B. Vacarescu, nici pe Goga-Dudesti ca e pe langa Bd. Unirii...
            Treaba e ca arterele astea dublate au si ele scopul lor: sa se decongestioneze una pe alta (principiul vaselor comunicante). Mie imi pare ca Magheru nu facea fata nici cand era trafic normal pe Victoriei.
            PS: Sa mergi tu cu taxiul in fiecare zi la munca; eu traiesc din salariu normal de roman.
        • 0 (6 voturi)    
          penibil.. (Miercuri, 22 aprilie 2015, 12:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ids

          Oriunde te-ai afla pe Calea Victoriei, ai o gura de metrou la maxim 500 de metri.
          • +2 (2 voturi)    
            Penibil e comentariul tau (Miercuri, 22 aprilie 2015, 15:00)

            idsoc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            De la Casa Vernescu/Moxa, Muzeul de Arta sau Palatul CEC pana la cel mai apropiat metrou sint cam 700m. Asta inseamna cam o statie de tramvai standard.
            Daca ne luam dupa tine ar trebui desfiintata statia de tramvai de la Obor ca oricum mai e la Lizeanu sau Iulia Hasdeu una. Get real!
            • +1 (1 vot)    
              moxa!? (Joi, 23 aprilie 2015, 20:36)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

              65, 79 si 86 te asteapta la 50 de metri daca nu vrei sa mergi 10 min pe jos pana la metrou. sa nu-mi spui ca ai bani de mers la casino si nu-ti permiti un amarat de taxi?..

              daca te-ai lua dupa mine cred ca ti-ar fi cam greu sa tii pasul...
    • +23 (35 voturi)    
      :) (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:07)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Johanis

      Eu astept cu incredere momentul cand Calea Victoriei va deveni traseu pietonal.

      Atunci biciclistii nu vor mai inhala noxe iar automobilistii vor aborda cu incredere traseul prin str Buzesti spre Unirii sau pe blvd. Lascar Catargiu/Magheru catre Romana/Universitate.

      PS: arata foarte bine pista, acum primavara cred ca o sa fie o placere.
      • +4 (4 voturi)    
        e doar o pista de agrement (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui alex

        dupa cum explica foarte clar si analiza OPTAR, este inutila pentru un biciclist care vrea pur si simplu sa traverseze centrul orasului. la orele de varf este mult mai usor sa mergi pe dreapta, cu masinile, decat pe pista aia de biciclete.
        macar daca o ridicau la nivelul trotuarului nu mai trebuia sa astepti dupa fiecare "turist" care se opreste in mijlocul drumului ca sa se dea jos de pe bicicleta si sa o urce pe trotuar. si mizeria aia de varianta de ocolire din piata Revolutiei? nu are nici un sens.. au facut-o doar ca sa mai manance niste materiale (si bani).
    • +19 (31 voturi)    
      eu vreau... (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:25)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      sa fie zone pietonale fara nici o masina.
      serios... nu te iau peste picior.
      si asta vine din partea unuia care are masina si nu are bicicleta ....
      masinile personale nu prea au ce cauta in zonele centrale ale oraselor
      • -3 (5 voturi)    
        ihim (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:30)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        cand or fi statii de metrou ca in Paris, una la 500 de metri, jur ca imi vand masina.
        • +1 (3 voturi)    
          cam greu (Miercuri, 22 aprilie 2015, 12:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          si cine crezi ca ar trebui sa plateasca pentru statiile alea? or fi salariile in Bucuresti de 4-5 ori mai mici decat in Paris, dar daca vorbim de extinderea retelei, TBM-urile si restul materialelor costa la fel de mult..
          sunt de acord ca metroul este cea mai eleganta solutie, dar cred ca mai putin de un sfert din locuitorii Bucurestiului au efectiv nevoie de el si nici aia nu-si permit pretul unui bilet nesubventionat.
          bicicleta nu va fi niciodata o solutie de transport 100% pentru Bucuresti. vara la 35-40 de grade sau iarna la -20, cand totusi trebuie sa ajung din A in B, tot pe masina/ratb/metrorex te bazezi.
          • +1 (1 vot)    
            2.5 ron (Joi, 23 aprilie 2015, 10:21)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            pt o calatorie la metrou mi se pare foarte ieftin. in praga un salariu bun de IT-ist e undeva la 1600 de euro. In Romania am auzit si de 2400 euro, iar acolo o calatorie de 30 de minute costa (anul trecut) 27 de coroane, adica 1 euro. la paris un drum de la CDG in oras costa 18 euro doar dus. aici taximetristii mafioti iti iau si 100 de lei. cine ar trebui sa plateasca? as avea eu o vaga idee: spagarii cercetati penal cu prejudicii de sute de milioane de euro, bica, udrea, valcov, vanghelie, etc.. + fonduri europene de dezvoltare. Nu e posibil in 2015 sa avem in capitala europeana un metrou facut in anii '80 si doar cateva statii noi, plus o magistrala cu chiu cu vai si foarte multi bani in lucru de ani de zile. Nu mai zic de alte orase ale tarii cum ar fi Cluj, Iasi, Timisoara. Daca idiotii in '90 faceau un masterplan de transport local + national fezabil pe 25 de ani, astazi am fi avut si noi retea extinsa de transport. Deci lasa-ma cu cine ar trebui sa plateasca, bani sunt, trebuie doar vointa si corectitudine, ceea ce la poporul roman, in general, lipseste.
    • +12 (18 voturi)    
      Ideal (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:33)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      E ca cine poate sa mearga pe bicicleta sa o faca. Si nu convingi pe nimeni cat timp nu ai infrastructura. Acum mai trebuie multa educatie pentru biciclisti si soferi.
    • +3 (19 voturi)    
      Da, inca o investitie negandita (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:50)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      In primul rand trebuie sa ai transport in comun civilizat, ca sa poti degreva strazile principale de masini.
      Poti sa faci pe urma si piste de biciclete fara sa produci blocaje de masini, in care se consuma conbustibil si se polueaza la greu.
      In concluzie aceasta pista la actualele dimensiuni este ca nuca in perete.
      • +5 (7 voturi)    
        Cerc vicios (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:38)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Autobuzele si tramvaiele au viteza mica deoarece stau blocate in trafic, iar asta face lumea sa prefere sa-si ia o masina ieftina (sau scumpa) ca sa stea... blocati in trafic in propria masina. Deci ambuteiajul devine si mai mare, viteza si mai mica, masini in plus si tot asa.

        Trebuie intrerupt de undeva, de exemplu prin crearea de benzi dedicate pentru transportul in comun.
    • +9 (13 voturi)    
      M-am săturat de mașini... (Marţi, 21 aprilie 2015, 21:26)

      AdrianCalin1 [anonim] i-a raspuns lui Johanis

      Nu mai face nimeni niciun efort să reducă dependența de mașini iar șoferii sunt foarte agresivi dacă le spui că mai pot merge și pe jos ori cu mijloacele de transport în comun. Pista de biciclete de pe Calea Victoriei este ok, problema o reprezintă calitatea lucrărilor: https://www.youtube.com/watch?v=9gD_fUa742M Față de momentul la care am făcut filmulețul situația este, deja, mult mai proastă. Sunt curios cine a făcut recepția și dacă ajunge la DNA pentru că, dacă nu a fost vreo șpagă la mijloc, neglijență în serviciu e sigur.
    • +5 (7 voturi)    
      nici macar 1% (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      e o singura pista de biciclete, si aia amarata.. pe o singura strada din tot orasul. restul strazilor sunt gandite exclusiv pentru masini.
  • -8 (28 voturi)    
    Bun (Marţi, 21 aprilie 2015, 14:48)

    Orpheus [utilizator]

    Bine ca nu au facut bordura prea inalta. Asa pot parca pe pista de biciclisti si masinile cu garda la sol mai joasa.
    • -14 (28 voturi)    
      e inalta (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:07)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      nu poti parca
      dar o sa trec saptamanal sa arunc cu ulei si cuie pe pista de bicle
      • +2 (14 voturi)    
        Dumm (Marţi, 21 aprilie 2015, 17:34)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Dar Germania ti se pare civilizata? Au drumuri misto, autostrazi, tot tacamul, nu? Afla ca au pista de bicicleta pe aproape orice drum, chiar daca ramai cu o singura banda pe sens.
      • +3 (9 voturi)    
        Daca am gandi toti ca tine (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:40)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Vezi ca o sticla de diluant de vopsea costa 6 Lei. Ideile astea prostesti pot fi tare paguboase.
    • +9 (13 voturi)    
      A propos (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:18)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Pentru cei care nu au inteles - eram ironic :)
      • 0 (2 voturi)    
        sarcastic (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:51)

        Serbanov [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

        sarcastic
  • -15 (31 voturi)    
    o pista... (Marţi, 21 aprilie 2015, 14:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...si 0 biciclisti!
    • +10 (18 voturi)    
      Meltenii numara diferit? (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:46)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Eu zic sa mai numeri odata... Ia si o numaratiare de data asta, poate-ti iese.
      • -2 (10 voturi)    
        Numaratoare (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:59)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Adevarul e ca sint 2 biciclisti in 20 de poze. Si era vreme frumoasa...Numarati voi!
        • -2 (8 voturi)    
          Normal (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:42)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ids

          Fiindca deocamdata pista incepe de nicaieri si duce catre nicaieri. Dar ia sa fie un segment complet, de exemplu intre un campus studentesc si un alt punct de interes (alt campus, sau centru comercial, s.a.m.d.)
          • +2 (8 voturi)    
            Vindem pielea ursului din padure (Miercuri, 22 aprilie 2015, 0:07)

            idsoc [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            In loc sa facem metrou si Ratb civilizat pt lumea care nu poate sa ajunga la munca ACUM tragem niste borduri pe mijlocul drumului, ca e mai simplu, si spunem ca de fapt ne trebuie si mai multe borduri...si e nevoie timp. Cat? Inca un mandat, inca 2, 3... :)
          • +4 (8 voturi)    
            da da da (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:13)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            campus la campus? schimb de experienta intre studenti sau de fluide tocmai proaspete de la pedalat?:)))) intre campus si biblioteca nationala, n-ai fi zis :D

            Eh... este ok si asa... dar sa dea dracu' sa prind vreunul pe carosabil in zona cu pistele cele frumoase si "aglomerate". Va depasi noi limite ale pedalatului ;)
    • +11 (25 voturi)    
      Deocamdata. (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:51)

      ss [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cand vor fi mai multe piste d'astea interconectate vor fi cu siguranta si biciclisti. Calea Victoriei este o strada relativ scurta si mai important este deocamdata singura din Bucuresti. Ar trebui facute Iuliu Maniu, Stefan Cel Mare, Mihai Bravu, Sos. Colentina , Pantelimon , Camil Resu, Giurgiului, Oltenitei, Brancveanu ...Atunci sa vezi trafic la biciclete.
      • -3 (19 voturi)    
        Bati campii (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:19)

        Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui ss

        Sigur.... mai ales iarna. Sa duci tu copii la scoala pe bicicleta pe ploaie si pe ninsoare...
        • +2 (10 voturi)    
          Vai, saracii copii (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:43)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu

          Generatii de oameni au mers la scoala PE JOS, fie iarna, fie vara, iar copiii din ziua de azi nu pot ajunge decat daca sunt lasati de parinti fix in curtea scolii. Fii serios.
          • -2 (8 voturi)    
            Si generatii intregi... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 0:11)

            idsoc [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            ...au invatat la lampa si au scris cu pana de gasca. Trimite-ti tu copilul iarna prin viscol, lasa-i pe altii sa aiba grija cum cred de ai lor.
  • +23 (27 voturi)    
    Stalpii (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:06)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Staplii de pe pista sunt foarte periculosi.
    In loc de sute de stalpi era suficient un politist cu bicicleta care sa mearga inainte si inapoi si sa amendeze orice masina care parcheaza pe pista.
    • +11 (13 voturi)    
      tu vorbesti despre utopii aici.. (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:55)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Politisti pe bicicleta nu am mai vazut din Oltenia, in anul 1986, cand am vazut un militan de comuna, care mergea la un caz de furt pe bicicleta..
      • +3 (3 voturi)    
        Politisti pe bicicleta (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:07)

        Ing. [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Exista politisti pe bicicleta... in Paris, Bruxelles, Amsterdam, Copenhaga. Cand au fost atentatele de la Charlie Hebdo, primii politisti sositi la fata locului au fost cei pe bicicleta.
  • -14 (36 voturi)    
    Calea Victoriei (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:10)

    Victor Blaga [anonim]

    Calea Victoriei arata mizerabil ! O aplicare stridenta a teoriei formelor fara fond (de la Titu Maiorescu citire). Sute de masini se inghesuie rushinos lasand cativa biciclisti sa se lafaie pe 30% din suprafata carosabila ! Ca sa vada Occidentul ca avem si noi grija de biciclisti ! Pista ca atare e o demonstratie de ochii lumii ! In timp ce orasul se sufoca din cauza strangularilor care omoara fluxul de masini, Primaria a construit o pista de biciclete pe o artera istorica monumentala, ca sa acopere gunoiul lipsei de solutii pentru traficul auto urban !
    • +13 (25 voturi)    
      Arata cel mai bine din Bucuresti (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:56)

      ss [anonim] i-a raspuns lui Victor Blaga

      Bucurestiul arata mizerabil. Calea Victoriei arata decent. Printre putinele strazi decente. Iar voua astora care nu va dati jos din masina va doresc diabet fericit, artroza sanatoasa si cat mai mult colesterol...ca de plamani curati ne ocupam noi astia cu biciclete.
      • -6 (16 voturi)    
        CAINELE MOARE DE DRUM LUNG.... (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:37)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ss

        Si prostu' de grija altuia!
    • +6 (16 voturi)    
      asa este (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:57)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Victor Blaga

      dar ca sofer iti sugerez sa incerci si strapungerea Buzesti-Berzei-Vasile Parvan. Semafoarele sunt corelate acum, poti sa faci mult mai putin decat pe Calea Victoriei, si iesi la Petromul de pe Bd Regina Elisabeta (la vreao 150 m de Calea Victoriei)
    • +2 (14 voturi)    
      Greu sa ajungem in Europa (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:53)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Victor Blaga

      Construirea pistei ar fi trebuit dublata cu masura interzicerii autoturismelor in zona centrala sau aplicarea unei taxe de vreo 200euro/zi.
      • -5 (7 voturi)    
        corect (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:16)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

        concomitent cu diminuarea impozitului auto si introducerea unuia pentru biciclete. Mi se pare fair...
  • -10 (28 voturi)    
    o prostie (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:15)

    dani [anonim]

    Daca merg 3 biciclisti pe ea la orele de varf. Traficul e infernal...deci, in stilul neaos, romanesc, e o prostie aceasta pista fix in cea mai aglomerata zona a orasului. Nu suntem o tara cu traditie in practicarea sportului, asa ca e facuta la misto, sa nu zica lumea ca nu suntem si noi in pas cu celelalte orase europene. Dar nu spune nimeni ce dimensiune sau cate benzi pe sesn exista in acele orase. Aici e diferenta.
    • +10 (20 voturi)    
      Pentru ca e singura pista (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:00)

      ss [anonim] i-a raspuns lui dani

      d'aia sunt foarte putini biciclisti. Daca ar fi conectate mai multe artere principale din Bucuresti cu astfel de piste...ar fi alta traba. Dar orice inceput e greu si ca in orice lucru nou sunt CONSERVATORII care se opun instinctiv evolutiei.
      • -4 (16 voturi)    
        ASTA E EVOLUTIE? (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:42)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ss

        Eu am masina electrica? De ce sa stau in trafic din cauza voastra?
      • -4 (18 voturi)    
        Evolutie ?!? (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:55)

        Death45 [utilizator] i-a raspuns lui ss

        Pe bune ? Maine poimaine o sa vreti sa mergem 20 km pe jos pina la serviciu "ca asa e sanatos" si o sa spuneti ca biciclistii sunt conservatorii care se opun "evolutiei". Ia faceti voi o statistica si vedeti cati oameni (barbati, femei) sariti de 35 de ani si imbracati office se vor duce la serviciu pe bicicleta. Pe ploaie, vant, ninsoare sau soare puternic. Cam cati credeti ca vor face asta ? Sa pedaleze zeci de km si sa ajunga transpirati si murdari si sa intre in sedinta ? Confundati munca de zi cu zi cu plimbarile de duminica dar va dati cu parerea....
        • +5 (17 voturi)    
          uita-te la occident (Marţi, 21 aprilie 2015, 18:10)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui Death45

          Du-te la Copenhaga sau Amsterdam si o sa vezi cati merg imbracai office cu bicucleta. Si acolo ploua mai mult decat in Bucuresti. Si de unde scoti tu zecile de kilometri? In mod normal, deplasarile in Bucuresti sunt de ordinul a 5-10 km pana la servici. Desigur sunt si distante mai mari. Cand pedalezi in drum spre servici, nu te antrenezi pentru turul Frantei, daca o faci intr-un ritm normal, nu transpiri. Este o comparatie alergare verusus mers. La fel si pe bicicleta, poti pedala fara sa transpiri. Daca ploua e nasol, dar mai exista si metrou si autobuze, nu numai masini. Cu proecte de infrastructra doar pentru masini, nu se va rezolva niciodata problema circulatiei. Repet, vedeti exemplele Copenhaga si Amsterdam, mai nou si Barcelona. Si orasele germane au multi biciclisti. Este intr-adevar o evolutie.
          • -7 (17 voturi)    
            DU-TE tu la Copenhaga! (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:11)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui minos

            Lasa-ne pe noi in mocirla noastra!
      • +1 (9 voturi)    
        Sint o tona de piste (Marţi, 21 aprilie 2015, 20:05)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui ss

        prietene si nu-ti trebuie pista ca sa dai la pedale. Pur si simplu marea majoritate nu vrea asta. Vrea metrou si Ratb.
        • +1 (11 voturi)    
          Desigur (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:45)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ids

          printre pietoni, tarabe, boscheti si masini parcate... pe trotuar. Iar daca mergi pe strada, un politist mai zelos te poate amenda fara nicio jena, deoarece esti obligat sa folosesti pista... printre pietoni, tarabe, boscheti si masini parcate pe trotuar.
          • -3 (9 voturi)    
            Cum spuneai tu mai sus... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 0:21)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            Am mers zeci de ani prin Bukale fara pista, de copil, si n-am mai murit. Si care tarabe pe Victoriei? Tu sigur ca esti de aici sau postezi din Rusia?
  • -14 (34 voturi)    
    Se ignora faptul ca.. (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:15)

    worker [anonim]

    aglomerarea masinilor pe Calea Victoriei si in celelalte locuri in care dispare o banda auto pentru a circula pe ea cind si cand citiva biciclisti (numai in sezonul de vara!!!) inseamna si imposibilitatea deplasarii rapide pentru ambulantele si masinile de pompieri pe aceasta ruta. Pentru ifosele vocale a sub 1% din bucuresteni se decid masuri care se pot termina cu suferinte umane si chiar decese...

    Nu este asta solutia.
    • +7 (25 voturi)    
      Elementary my dear Watson... (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:41)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui worker

      Tu si ceilalti ca tine nu intelegeti ceva elementar: numarul biciclistilor va creste odata cu dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete. Asa a fost peste tot in lume. E normal ca daca nu exista piste de biciclete, multi nici nu se vor gandi sa se deplaseze pe bicicleta. Invers, cu cat numarul de km de piste de bicicleta ar creste, si numarul biciclistilor ar creste exponential. Ca sa-ti fie mai usor: o bicicleta in plus = o masina in minus (de cele mai multe ori). In plus, zilele trecute pista de bicicleta de pe Calea Victoriei era destul de circulata, iar cele doua benzi erau aproape goale; ce concluzie as trage de aici judecand dupa rationamentul tau?...
      PS: Vei vedea sambata cat conteaza cei 1% din bucuresteni (desi eu cred ca sunt mai multi...)
      • -3 (23 voturi)    
        Sambata voi vedea... (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:35)

        worker [anonim] i-a raspuns lui laurix

        ... cit de multi biciclisti circula pe pista respectiva. In restul de 364 de zile ale anului vom vedea (ca si in fotografiile de mai sus) doi biciclisti ocupan 30% din drum si restul prostilor inghesuindu-se pe strada ciuntita.

        Data viitotare cand vei chema salvarea pentru tine sau pentru copilul tau sa specifici clar ca vrei sa vina cu bicicleta ca e drumul mai liber.

        Parerea mea.
        • +2 (6 voturi)    
          neah (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:20)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui worker

          sa se roage sa se intample sambata cand lumea nu se duce la munca si se da cu bicla, asa incat calea de auto e mai goala.

          Asta cu sambata imi aminteste de sutele de masini care apar in jurul parcurilor in weekend, cu bicicleta pe suport...
  • -2 (22 voturi)    
    Foarte bine. (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:17)

    dinu [anonim]

    Sper ca biciclistii sa nu mai umble acum pe carosabil.
    Chiar daca sunt piste pentru biciclisti, ei umbla tot printre masini. Intr-o zi, pe un alt bulevard, un biciclist simpatic m-a-njurat ca am intrat in parcare tocmai cand vroia el sa ma depasesca prin dreapta. I-am spus: "prietene, nici nu m-asteptam sa fii pe aici, ca ai ditamai pista la 10 metri". M-a-njurat amabil si-a plecat urandu-mi numai de bine.
    In alta ordine de idei, ma intreb cu ce se ocupa ei la birou, dupa ce pedaleaza nouazeci de minute prin Bucuresti. Stiu, fonfeurile cer sacrificii... insa cred si ca nu le cere nimeni performanta.... poate doar la pedalat!
    • +4 (20 voturi)    
      e un iinceput (Marţi, 21 aprilie 2015, 15:51)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui dinu

      un individ care merge singur in masina ocupa de 6 ori mai mult spatiu decat un biciclist....total ineficient.


      pista de biciclete de pe victoriei este unul dintre putinele lucruri bune facute de oprescu.

      sper sa continue asa cu toate marile bulevarde.

      daca s-ar putea creste impozitul pt masini, introducerea unui abonament consistent pt circulatia masinilor particulare in inelul central + sprijinirea vanzarilor de biciclete (tva 0 domnu' ponta)

      ar fi foarte bine.

      la un moment dat ar aprecia si bizonul care acum nu poate renunta la masina.
      • -3 (21 voturi)    
        Dar bizoni cu pedale pe doua roti nu-s? (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:17)

        dinu [anonim] i-a raspuns lui Alex

        De ce oare or fi mai prost crescuti si agresivi biciclistii decat soferii?

        Vorbiti despre eficienta... cat de eficient este un biciclist dupa ce pedaleaza o ora?
        Ma gandesc ca si in caz de concedieri ei se descurca mai bine, gasesc de lucru la furnizat pizza, sau curierat, cine stie... Numai avantaje.
        • +1 (3 voturi)    
          Din ce am observat (Miercuri, 22 aprilie 2015, 12:09)

          mihai2001 [utilizator] i-a raspuns lui dinu

          Biciclistii se saluta intre ei in trafic, in timp ce soferii se claxoneaza si se injura, uneori se si scuipa :)
          • +1 (3 voturi)    
            Si trabantistii se salutau intre ei... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 14:21)

            dinica [utilizator] i-a raspuns lui mihai2001

            Da, da, da...
            Si trabantistii se salutau intre ei...
            Erau oameni speciali, cu obrazul subtire, inteligenta superioara, abnegatie si cultura... si ce mai vreti.
            Penibil...
            Si ca sa fie clar. Sunt in favoarea biciclistilor. Cu cat mai multi, cu atat loc mai mult pentru mine pe sosea. Am lucrat cateva luni in Beijing si nu m-am oripilat.
            Cand am lucrat la Viena, foloseam numai transportul in comun. Trebuia sa fii nebun sa mergi cu masina. Doar cand veneam in Ro.
            Insa nu vedeai nici un nene cu bicicleta pe carosabil pe Gurtel... Cred ca pleca cu catuse in secunda urmatoare.
        • +2 (2 voturi)    
          AHA (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:24)

          daydr3am3r [anonim] i-a raspuns lui dinu

          In Olanda nimeni nu se plange de eficienta biciclistilor. Nici in Italia, Franta, Spania si alte state din UE. Aparent doar in Romania esti eficient doar daca ai ii intoxici pe pietoni..
          • -1 (1 vot)    
            Aveti admiratia mea (Joi, 23 aprilie 2015, 8:52)

            dinu [anonim] i-a raspuns lui daydr3am3r

            Cand or lucra aia din Olanda cum lucram noi de ne curge sange pe nas, mai vorbim. Sau poate biciclistii sunt bugetari ce dorm pe birou cu salarii suplimentate din fonduri UE? Sau poate freaca menta pe la vreo multinationala care n-are treaba cu eficienta ci numai cu furtul din avutul Romaniei(un singur exemplu: Microsoft(se spune ca s-au platit 900 mil euro in loc de 400(dar spaga este de 16(unde-i restul? Simplu...)))
            Olandezii franxcezii si spaniolii si-au construit eficienta cu sute de ani inaintea noastra cu furturile din colonii... Noi trebuie s-o facem prin munca grea.
            Dar daca sefii dumneavoastra sunt multumiti de ce produceti dupa o ora de pedalat cu inima-n gat, foarte bine. Aveti admiratia mea.
      • 0 (4 voturi)    
        De 6 ori? (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:48)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Poate doar atunci cand stationeaza. In deplasare, un autoturism ocupa mult mai mult spatiu, deoarece nu se poate circula chiar bara la bara.
    • +9 (13 voturi)    
      hmm (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:53)

      pi5 [anonim] i-a raspuns lui dinu

      Sambata trecuta mi-am cumparat si eu bicicleta si am iesit la o plimbare prin oras, pe traseul zona garii de nord spre Berceni. Modul cum se prezinta pista pentru biciclete aflate pe traseu te obliga practic sa mergi pe sosea. Calitatea "stratului asfaltic" de pe piste e sub orice critica (carpeli, denivelaturi, intreruperi) iar din 50 in 50 de m, practic la fiecare intersectie cu o strada secundara, trebuie sa franezi pana spre oprire, pentru a cobora si urca bordurile care nu au nici o inclinatie.
      • -1 (5 voturi)    
        Asta e filozofia ciclistilor? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:20)

        dinu [anonim] i-a raspuns lui pi5

        Sunt de acord ca pistele sufera dpdv al calitatii.

        Asta nu inseamna ca biciclistii pot sa se mute pe carosabil si sa bage groaza in automobilisti.

        Cu alte cuvinte, daca ai nevasta urata, esti obligat sa violezi o tanara frumoasa pe care-o intalnesti pe strada. Asta e filozofia ciclistilor?
  • -7 (25 voturi)    
    SA O DEMOLEZE CAT MAI REPEDE! (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:00)

    schroedinger [utilizator]

    Tov. primar, iti bati joc de noi cu gratie!
    Biciclistii iresponsabili sa dea minusuri, ca atata ii duce capu'.
    • +6 (22 voturi)    
      ha ha (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:09)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

      vorbi soferul iresponsabil, ca sa zica si el ceva!
      • -5 (15 voturi)    
        DE UNDE STII CA SOFERUL.. (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:39)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Este iresponsabil?
        Imi pare rau ca nu sunt, ca as da de pamant cu cativa dintre voi, chiar pe C.V.!
        In afara de a jigni mai stii si altceva?
  • -6 (26 voturi)    
    treaba buna! (Marţi, 21 aprilie 2015, 16:09)

    Catalin [anonim]

    treaba buna! mii de masini la cozi intreminabile si 2 biciclisti pe ora. Super!
    • +2 (10 voturi)    
      Dupa cateva luni de cozi (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:03)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      interminabile, poate si-or scoate grasanii c....ile la miscare pe biciclete
    • -1 (5 voturi)    
      Fara numar, fara numar (Marţi, 21 aprilie 2015, 23:51)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Daca 1000 de masini vor fi inlocuite de 2000 de biciclete, ce zici, vor fi mai multe locuri de parcare libere? Vor fi intersectiile ceva mai libere? Da sau ba?
      • 0 (4 voturi)    
        fara... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:22)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        sa fie pace pe pamant si sa fie bine ca sa nu fie rau... cunoastem...
  • +9 (13 voturi)    
    Cred ca vorbiti despre parcarea de pe Calea V. (Marţi, 21 aprilie 2015, 17:16)

    V. Veroiu [utilizator]

    Ma uit tot in reportajele de pe Hotnews cum Centrul Vechi a devenit o parcare si cum au fost scosi din pamant bolarzii la Universitate ca sa poata intra cu masinile, pe principiul "ba, stii cine sunt eu?". In acea zona nu numai "tiganii cocalari" (cum poate v-ati dori) parcheaza pe trotuar ci si managerii din banci, patronii de firme, etc.

    Fara o politie rutiera cu putere si fara frica, capabila sa dea amenzi sau sa ridice imediat masinile, pista de pe Calea Victoriei va fi in scurt timp o parcare pentru cele mai scumpe masini din Bucuresti. Un fel de expozitie de masini de la 20000 Euro in sus, pe care o poti admira din mers, chiar si de pe bicicleta, de pe carosabil sau trotuar.

    Fara abilitatea de a mentine constructia pentru scopul ei (eficient sau nu ramane de discutat, luand in calcul numarul mare de masini), ea va fi ca un televizor cu plasma, scump, potrivit frumos pe peretele de chirpici al unui bordei in care sta un taran care nu stie sa il porneasca si care nu are curent.
  • +7 (19 voturi)    
    la mai multe (Marţi, 21 aprilie 2015, 17:20)

    unul [anonim]

    cel mai bun lucru facut in Bucuresti de mult timp incoace .

    Cat de ingust la minte sa fi, sa spui ca este inutila, ca arata urat, ca mai mare porcarie nu exista...
    Manelisti fara viziune si cu masina la poarta biroului si a casei .
    Fratilor, sunteti aceeasi care parcheaza langa parcarea subterana pentru ca nu vrea sa plateasca 1 Leu/ora.
    Dar cand mergeti la Viena, Paris, Munchen, Londra.. va place ce frumos e in centru si vreti sa parcati in centru cu 4-5 Euro pe ora... dar nu la Bucuresti sa continue tigania ....

    Sunteti platiti pentru comenturile voastre ? Doamne Dumnezeule.

    Calea Victoriei in sfarsit arata decent. Orice centru vechi in Vestu Europei arata asa. Si apropo colegii de pe forum.peundemerg.ro au realizat si o statistica, nu sunt chiar asa de putini biciclisti cum ziceti voi ...

    La mai multe
    • -2 (2 voturi)    
      1 leu ? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:41)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui unul

      arata-mi si mie o parcare cu 1 leu pe ora in zonele de birouri: Pipera, Barbu Vacarescu, Sema Parc, Baneasa Businss Park, etc. Hai sa-ti spun eu, lucrez prin una din zone: parcare la Promenada mall: primele 2 ore gratis, dupa 2 ore platesti 2,5 ron pe ora, peste 4 ore platesti 4 lei pe ora (aproape 1 euro). stim cu totii ca programul de lucru e de 8 ore. la hotel Caro, e 4 lei pe ora. La Sama Service pe barbu vacarescu e 160 de lei pe luna. Acum o sa vii sa imi spui ca in alta tari costa 15 euro pe zi, iar eu o sa vin sa-ti spun ca in alte tari poti sa lasi masina acasa cu succes, ajunge oriunde in oras in 35 de minute cu transportul in comun. Explica-mi si mie cum ar trebui sa ajung eu din comuna Jilava pana pe barbu vacarescu , eficient, si iefitn, fara masina.
  • +5 (15 voturi)    
    olanda (Marţi, 21 aprilie 2015, 17:24)

    heraasku [utilizator]

    in olanda sunt 22 000 de km de piste de biciclete
    • -2 (8 voturi)    
      dap (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:23)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui heraasku

      si se si fumeaza... :D
  • +5 (13 voturi)    
    Bine, bravo, felicitari... dar iarna? (Marţi, 21 aprilie 2015, 17:47)

    ChildoftheGrave [anonim]

    Ma bucur ca multa lume este interesata de mijloace alternative de deplasare, infinit mai sanatoase decat masina personala.

    Dar in acelasi timp, sa i-o spuneti lui Mutu ca iarna se inghesuie lumea la parcurs Bucurestiul pe 2 roti.
    Chiar daca Primaria s-ar angaja sa mentina perfect curate pistele respective (ha! bun banc!), nici nu e sanatos pt multa lume sa inspire aer atat de rece in plamani.

    Prin urmare, macar daca ar fi posibil ca pe timp de iarna sa poata fi "demontate" pistele respective pt a permite un flux de masini mai mare.

    Impaci si capra si varza... basca Primaria gaseste motiv in plus de papat/tocat bani (asamblarea/de-asamblarea pistelor)
    • +8 (8 voturi)    
      Stimate domn (Marţi, 21 aprilie 2015, 18:40)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

      Ce propuneti Dvs e un proiect cu cap si coada. Din pacate din cate am vazut (peste tot, nu numai in Romania) astfel de proiecte nu sunt bune. De ce? Pentru ca odata proiectul finalizat si banii incasati, gata.

      Un proiect trebuie sa aiba scapari: pentru ce? Pai firma incaseaza tot atat dupa care urmeaza proiectele conexe de "upgrade" adica de aducere la ceva (ce putea fi gandit inainte) coerent.

      Exemplu: In Praga saptamana trecuta s-a dat drumul la prelungirea liniei de metrou A (4 statii in plus). Inainte de lansarea in operare statia de conexiune cu aeroportul international era Dejvicka dar odata cu metroul se poate scurta si eficientiza drumul si asadar acum statia de conexiune e Nadrazi Veleslavin.

      Problema: daca in Dejvicka erau scari rulante pana la autobuzul de aeroport, la Veleslavin nu sunt. Asadar avem acum solutia:

      a. au fost angajati bagagii care urca gratuit bagajul pe scari. Hamali. Salahori. Cum vreti sa le spuneti. Oameni care urca bagajul pe jos cu picioarele.

      b. Abia lansata in exploatare statia si iata upgrade-ul: noul proiect de includere a unor scari rulante.

      Et voila: toata lumea multumita. Dupa ce pistele vor servi ca loc de depozitare a zapezii vom vedea si upgrade-ul. Fie va fi facuta doar vara pista fie va fi desfiintata. Asadar alt proiect, alti bani, alti muncitori si alti stalpisori ca doar nu ii vor refolosi pe cei vechi.
    • +2 (4 voturi)    
      eh... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 1:25)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

      niste proiectanti ai pistelor citesc pe aici si dau cu minus...
    • +2 (2 voturi)    
      Iarna (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:19)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

      Iarna la -10 grade sau cand e zapada mare nu se vor inghesui biciclistii, insa cate zile pe an sunt temperaturi extreme sau conditii proaste pentru deplasarea cu bicicleta? Daca ar fi sa gandesc la fel, as spune ca atunci cand e viscol afara si zapada mare, de-abia vezi cate o masina pe strada, astfel ca mai bine desfiintam strazile in ianuarie si februarie si le transformam in drumuri pentru sanii trase de cai... Intelegi analogia?
  • -2 (16 voturi)    
    Pistele produc blocaje (Marţi, 21 aprilie 2015, 18:27)

    Robert M [utilizator]

    Aceste piste nu au ce cauta in zonele vechi ale orasului.
    Piste se pot construi doar in zonele nou dezvoltate, separat de drumuri.
    Bicicleta este o jucarie sezoniera si nu poate fi folosita de toata lumea.

    Alocarea unei treimi din strada pentru benzi este o prostie gandita de oameni fara experienta si fara bun simt.
    Clima din Romania nu permite folosirea bicicletelor pentru deplasare.
    In spatele afacerii "piste pentru biciclisti" stau interese economice si politice, grupurile de socializare sunt coordonate si finantate de unele partide.

    Sapati si cautati finantatorii si legaturile pe care le au cu liderii biciclistilor.
    • +2 (14 voturi)    
      Clima din Romania... (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:00)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Clima din Romania nu permite? Dar ce are? Prea mult soare?
      In Copenhaga de ce e mai buna clima pt biciclete??
      • +1 (11 voturi)    
        DAR DU-TE FRATE ODATA... (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:17)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        La Copenhaga!
      • +12 (14 voturi)    
        Ma scuzati (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:19)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        Dar exemplul cu Copenhaga nu e bun. Danemarca e inconjurata de ape si apa este un regulator de temperatura. Iata, citez din Wikipedia:

        La Copenhaga media iernii este de 0 grade in timp ce la Bucuresti este de -3 grade. La Copenhaga media verii este de 20 de grade in timp ce la Bucuresti este de 29 de grade.

        Asadar datele temperaturii spun ca la Copenhaga ai net mai multe zile in care cel putin temperatura iti permite sa mergi cu bicicleta. Una e sa pedalezi pe ploaie, cu pelerina, la 20 de grade si alta cu umbreluta la 35.

        Ideea de care ma tem este ca acea pista va fi folosita rar. Iarna va deveni sant pentru zapada iar vara la 35 de grade nu va fi nici tipenie.
        • 0 (4 voturi)    
          vara (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:58)

          sabz [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          sa stii ca la 35 de grade e mult mai bine sa fii pe bicicleta decat in autobuz....
    • +1 (3 voturi)    
      Biciclete (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:18)

      Ing. [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      A folosit jucaria sezoniera 302 zile in 2014. Din restul pana la 365 mai scadem 3 saptamani de concediu, cand nu am folosit bicicleta. Raman doar 42 de zile in care nu am putut pedala, adica vreo 25 cu zapada mare (in iarna 2014/2015 nu a mai fost cazul, au fost doar vreo 3 zile lucratoare improprii pedalatului) si restul zile cand nu am iesit din casa. Deci cum e cu clima?

      La Viena si Budapesta se merge pe bicicleta la greu. Si Viena e mai racoroasa decat Bucurestiul, aia iarna au frecvent -10 ... -15 grade C iarna multe zile la rand. Si isi pun oamenii o caciula de lana pe cap si un fular la gat si ies la pedalat.
  • +1 (11 voturi)    
    !!!! (Marţi, 21 aprilie 2015, 18:59)

    Task Damager [utilizator]

    E plin de carcotasi!!!
    Daca nu se face, nu e bine! Daca se face, iar nu e bine! Sunteti culmea! Parerea mea e ca ar trebui sa faca piste de biciclete peste tot. Si sa se incurajeze mersul cu tramvai/metrou/troleu
    • +12 (14 voturi)    
      De acord (Marţi, 21 aprilie 2015, 19:24)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

      Insa pasii )in opinia mea ar fi):

      1. Politie la sange. Parchezi aiurea, amenda grasa.

      2. Taxa la masini pentru accesul in centru. Grasa. Cu drept de circulatie gratuita 30 de zile pe an (transport mobila, mutat, situatie de urgenta).

      3. Transportul in comun impecabil, cu orar respectat, mijloace noi de transport, loc pentru caruciore de invalizi, carucioare pentru copii si biciclete.

      4. Acum nu mai avem nevoie de masini si putem face piste. Oricum strazile au devenit inca din faza a doua aproape libere pentru ca taxa este atat de mare ca numai 25% dintre soferi isi permit accesul in centru. Poate nici nu mai e nevoie de piste pentru ca oricum o banda este aproape goala in permanenta.

      Eu asa vad lucrurile. In Praga nu prea sunt piste pe marginea strazilor DAR sa va spun ca ma uit pe internet cand vin autobuzele si tramvaiele si stiu exact cand ajung la destinatie, pe unde si cat am de mers. Iar 90% din timp autobuzul intra in statie +/- 30 de secunde fata de ora afisata pe tabela de hartie.
      • +6 (8 voturi)    
        In Praga (Miercuri, 22 aprilie 2015, 0:11)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        vin toate la timp fiindca e interzis sa circuli pe linia de tramvai sau pe unde scrie BUS. La fel, soferii sunt aspru pedepsiti daca incarca aceste reguli. E chestie de bun simt si de law enforcement. Aici in Brno, e la fel. La fel am vazut si in Ostrava si Olomouc.
        Si tu fiind in Praga, poate ai aflat ca poti merge pana la Viena pe bicicleta.
        Trebuie ca si la noi sa se ia lucrurile in serios.
        • +3 (3 voturi)    
          Exact (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:59)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

          De aceea punctul 1 era intai civilizarea adica politia. Ca in SUA, nu ballless police.
      • +2 (4 voturi)    
        in praga (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:47)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        exista cea mai extinsa retea de tramvaie. vezi soseaua pantelimon din bucuresti , de 3 ani e in santier :) asta e doar un exemplu. in proaga sunt 3 linii de metrou cu destul de multe statii fiecare (A parca are vreo 40 si ceva, nu mai tin minte). Cand am stat in apropiere de Nove Butovice, am ajuns la Zoo in 40 de minute cu metrou + autobuz. iar zoo la ei e undeva cum ar fi Otopeni fata de Popesti Leordeni si sa mergi prin oras. Solutia e simpla: mult metrou, transport in comun impecabil. Singura data cand am luat masina in Praga a fost cand am vizitat Dresda, asta neluand in calcul drumul de venire/plecare.

        Problema la noi e si in educatie. Ala care vine cu X6 si iti parcheaza in inima centrului vechi unde ar trebui sa fie pietonal, nu va lua niciodata metroul, chiar daca va fi ca in Londra...
  • +3 (9 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 22 aprilie 2015, 9:20)

    silmix [utilizator]

    Din start va spun:
    -o sa supar pe foarte multi biciclisti
    -si eu merg destul de des cu bicicleta

    Dar de 15 ori mai bine in loc de piste de biciclete faceam banda speciala pentru autobuze.
    Bucurestil e relativ ok la trafic in majoritatea timpului dar haosul se instaleaza mai ales cand ploua , ninge , ore de varf. In primele 2 cauze pista de biciclete care ia din asflat va face mai mult rau decat bine si vai de capul tuturor care se vor afla pe drum atunci.

    Doi la mana , cea mai eficienta metoda sa scoti masinile din inelul 0 e sa le dai o solutie de ocolire. Una ar fi (terminati in mm mm si ftv si toate alea centura bucurestiului si o sa vedeti acolo trafic scazut).

    O mare parte din locuitori nu va merge niciodata pe bicicleta din mai multe motive:
    - nu ai loc de "parcare" la munca , nu mai vb daca stai la 4/4 si fiecare zi transporti bicla pe scari
    - drum de 10 km vara pe bicicleta (tre sa fi nesimtit sau minune a naturii sa te prezinti la munca ca un sconcs)
    - imposibilitate fizica (hai sa fim seriosi , nu toata lumea poate sa o ia la gona pe bicicleta).


    Asa ca parerea mea este ca un plan pentru o ciculatie buna in bucuresti trebuie sa ii avantajeze pe toti. Nu poti sa dai in cap nici biciclistilor , nici soferilor nici pietonilor.
    • +6 (8 voturi)    
      corecr, oarecum (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:21)

      nastase [anonim] i-a raspuns lui silmix

      UIte, in cluj sunt benzi rezervate transportului in comun, unde este interzisa circulatia celorlalte vehicule, cu exceptia bicicletelor. Pe fiecare stalp unde este un semn de interzis este si o placuta cu o bicicleta. Si asta este o solutie.
      • -3 (9 voturi)    
        in cluj (Miercuri, 22 aprilie 2015, 10:49)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui nastase

        mereu au fost alti oameni , nu ca in bucuresti :)) ardealul in general, e mai occidental. aici s-au adunat toti netrebnicii din toate zonele. hai cu minusurile
        • +2 (2 voturi)    
          DA ASA ESTE! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 14:06)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          Ioan Rus, Rares Bogdan, Cosmin Gusa, etc.
          • +1 (1 vot)    
            Si mai pune (Miercuri, 22 aprilie 2015, 15:47)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            Caritas, Dacia Felix, Remes si caltabosul, Guta, Carmen Serban, Curtea "imperiala" de la Sibiu, Mures - cea mai mare concentrare de indieni din Romania...
          • 0 (0 voturi)    
            haha (Joi, 23 aprilie 2015, 10:23)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            ai inteles fix nimic, eu nu vorbeam de dobitocii care au ajuns la putere/in presa/lingatori de funduri, etc.. ci oamenii de rand, in general...
        • +1 (1 vot)    
          Esti toxxic (Miercuri, 22 aprilie 2015, 15:27)

          idsoc [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          In Buc sint mai multi ardeleni decat in CJ si nu cred ca sint toti netrebnici.
          Buc e un oras care aduna oameni din toata tara (ceea ce CJ-ul nu reuseste) care vor sa-si faca un rost si asta sufoca infrastructura si-i face pe oameni sa-si mai iasa din minti cateodata.
          Da' nu-i bai, ca si pe Motilor sau 21 dec cata carne se baga-n frigider dimineata - occident curat!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu sunt de acord (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:14)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Referitor la motivele expuse de tine pentru care multi nu vor merge pe bicicleta:

      1. "nu ai loc de "parcare" la munca , nu mai vb daca stai la 4/4 si fiecare zi transporti bicla pe scari"

      R: majoritatea firmelor sau a institutiilor au curti sau parcari unde se pot amenaja rasteluri pentru biciclete. Solutii exista cred eu. In plus, daca mai multi angajati ai unei firme ar folosi bicicleta (nu neaparat zi de zi), conducerea acelei firme ar putea fi convinsa sa creeze conditii pentru biciclisti.

      2. "drum de 10 km vara pe bicicleta (tre sa fi nesimtit sau minune a naturii sa te prezinti la munca ca un sconcs)"

      R: Prefer un drum de 10km cu bicicleta la 35 de grade decat un drum cu un autobuz aglomerat la aceeasi temperatura, cred ca ai ajunge mai sconcs si mai sifonat cu transportul in comun. Altfel, poti sa ai mereu hainele de birou la tine in rucsac sau la birou si te schimbi cand ajungi de hainele de bicicleta. In plus, usor usor apar dusuri la locul de munca, asadar un dus de 5 min la birou ar rezolva multe probleme...

      Sunt de acord in schimb cu dezvoltarea transportului in comun, asta a trebui de fapt sa fie prima prioritate. Pistele de biciclete ar veni ntural dupa ce transportul in comun ar functiona cu adevarat.
    • +1 (3 voturi)    
      Biciclete (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:22)

      Ing. [anonim] i-a raspuns lui silmix

      Daca te speli la subbrat, te dai cu antiperspirant si nu gonesti ca la Turul Frantei, nu ajungi transpirat si imputit la birou. Locul de parcare e o problema mare... daca nu te lasa seful cu bicla in birou va trebui sa o lasi in fata cladirii, de unde risti sa dispara, mai ales daca rastelul e undeva ferit de ochii paznicului (sau, mai rau, nu e deloc). In schimb, daca cladirea are o curte si tu pui cartela la poarta cand intri in curte, poti lega bicicleta in acea curte.
      • +1 (1 vot)    
        hmmm (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:40)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui Ing.

        Pai problema cu bicla vara nu prea e subratul e popoul
        Acu de curiozitate ai mers vreodata prin bucuresti pe la 4-5 cu bicicleta pe asfaltul ala de se topeste si la 1-2 metri de masini care contribuie si alea din plin la senzatie de " racoare" ?
        Acu vreo 3 ani in plina vara a trecut un ratb pe langa mine , si fix cand gafaiam si eu mai tare pe panta pe vacaresti mi-a tras o doza de co2 de aproape ca mi-am vomat matele.
        Nu nenica , sunt zile si locuri cand pur si simplu nu ai ce cauta cu bicicleta p-afara.
    • 0 (0 voturi)    
      DAP (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:28)

      dayd3am3r [anonim] i-a raspuns lui silmix

      De acord cu tine. Dar astea nu se exclud reciproc. Pot exista si benzi pentru transportul in comun (folosite si de masinile de urgenta) cat si piste pentru biciclisti. Dar problema principala nu e ca exista sau nu piste sau benzi de transport ci mentalitatea. Aparent majoritatea celor care au masini nu mai dau 2 bani pe cei ce nu au masini sau circula pe 2 roti. Sunt curios daca ar mai avea aceeasi mentalitate si daca copii lor ar fi loviti de alti frati melteni, in trafic.
  • +3 (5 voturi)    
    Marti ora ora opt seara... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 11:52)

    worker [anonim]

    ... coloana de masini pe Victoriei, biciclete pe pista amenajata - 3 (trei). Asta de la Piata Victoriei pina la Romarta Copiilor (actual BRD).

    Dar sambata.....ooooo sambata va fi puhoi de biciclete pe Calea Victoriei...... dupa care restul de 99% dintre Bucuresteni o sa sufere tot anul pentru populismul Primarului Oprescu.
    • 0 (2 voturi)    
      99% (Miercuri, 22 aprilie 2015, 14:20)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui worker

      Cetatii care se duc in fiecare zi cu masina la munca si care se opun modernizarii orasului nu sunt 99%. Poate 10-20%.
      • +1 (1 vot)    
        Stam bine cu gura dar prost cu matematica (Miercuri, 22 aprilie 2015, 19:37)

        worker [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Daca sambata vor fi 5.000 de biciclisti (mare lucru) ei vor trebui sa le explice celor 500.000 de automobilisti de ce revendica 30% din Calea Victoriei chiar si atunci cind pe cele 30% din Calea Victoriei circula 2-3 biciclisti si la masini este ambuteiaj...
  • +1 (3 voturi)    
    Taxa de drum pentru biciclisti (Miercuri, 22 aprilie 2015, 14:27)

    Taxa de drum pentru biciclisti [anonim]

    Soferii platesc:
    - accize pentru drumuri in pretul combustibilului,
    - rovinieta pentru intretinerea drumurilor
    - asigurare obligatory pentru a merge pe acele drumuri
    - impozit pentru vehicululul cu care merg pe drumuri

    Daca biciclistii vor sa imparta drumurile, sa imparta si costurile.

    Multumita lor, pe Calea Victoriei a disparut o banda de carosabil care, culmea, este inutila in sezonul rece.
    Felicitari, egalitatii in traffic pentru care luptati cu atata inversunare, voi biciclistii care aveti doar drepturi si nicio obligatie.

    De ce nu ar avea si biciclistii RCA? Si ei pot provoca accidente cu urmari neplacute, cand strabat traficul nepasatori si superiori fiindca ei, salveaza planeta.
  • +1 (1 vot)    
    bravo, Oprescu (Miercuri, 22 aprilie 2015, 16:36)

    Gogu [anonim]

    Ce m-am mai distrat. Si acest proiect a depasit termenul de finalizare anuntat cu mare pompa de primarie. Oprescu - un primar care se tine de promisiune. Sau nu. Apoi aceasta pista este facuta dupa principiul "am facut-o, este asa cum este, buna rea, sa se retina ca am facut-o". Ce daca nu are legatura cu altele? Ce daca proiectul nu e bun? Ce daca se putea face mult mai bine? Exista. Si masinile, pe o zona oricum aglomerata... sa se inghesuie pe mai putine benzi. Sigur s-a fluidizat traficul in acest fel.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version