Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat miercuri, pe Facebook, stadiul lucrarilor la pasajul rutier subteran de la Piata Sudului, realizat in proportie de circa 70% din fonduri europene. Astfel, potrivit edilului s-au realizat in proportie de 90% peretii mulati pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 40 % cei de pe rampa de iesire. De asemenea, s-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile. Pasajul are termen de finalizare 31 decembrie 2015, iar investitia se ridica la 127.140.761 lei.

Pasaj Piata Sudului 1Foto: PMB

Potrivit primarului Sorin Oprescu au mai ramas de executat:

- devierea retelelor de canalizare si instalatiile electrice,

- realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,

- demontarea si remontarea liiilor de tramvai si montarea retelei de contact,

- realizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale in zona intersectiei,

- finalizarea pasajului pietonal 1 in zona centrala si finalizarea pasajelor pietonale 2,3 si 4,

- finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului,

- realizarea sistemelor de canalizare si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,

- refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice.

Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului are ca scop fluidizarea circulatiei in intersectia Calea Vacaresti, Sos.Oltenitei, str. Nitu Vasile si pe inelul principal de circulatie al orasului. Pasajul are o lungime de circa 356 metri, si se realizeaza pe directia Calea Vacaresti-Str. Nitu Vasile. In plus, se vor construi patru pasaje pietonale care vor conecta statia de metrou cu cea de tramvai, iar trecerile de pietoni de la suprafata se vor desfiinta. Valoarea totala a proiectului este de 127.2 milioane de lei (aprox. 28,6 mil. euro), in proportie de 70% fiind realizat cu fonduri europene nerambursabile. Lucrarile au inceput in mai 2014.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%. Acesta este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri UE din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013, insa asta inseamna ca pentru a nu pierde fondurile europene, proiectul trebuie finalizat pana la 31 decembrie 2015.