​Primaria Capitalei va decide in acest an daca face autostrada suspendata in parteneriat public privat sau va concesiona investitia

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2015, 11:27 Actualitate | Administratie Locala

Sorin Oprescu
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va face in 2015 un studiu pe baza caruia sa deciza daca  "autostrada suspendata" (inelul median), promisa de primarul Sorin Oprescu inca de acum 7 ani, va fi facuta in parteneriat public privat sau prin concesiune. Pentru realizarea studiului, Consiliul General a alocat 1 milion de lei.

Primarul Sorin Oprescu vroia 5 milioane pentru realizarea studiului, insa consilierii au taiat din suma. Edilul sef a declarat la inceputul acestui an intr-un interviu acordat Hotnews.ro ca a gasit investitor pentru realizarea autostrazii suspendate, o firma sud - coreeana. Oprescu a spus ca investitia evaluata la circa 1,6 miliarde de euro va fi facuta pe banii investitorului privat, ce va fi desemnat in urma unei licitatii, iar pentru a circula pe ea, bucurestenii vor plati o taxa de cel mult 20 de euro/an, astfel firma recuperandu-si banii.


"Am gasit investitorul pentru autostrada suspendata, niste sud coreeni. O vom face in parteneriat public-privat. Sigur, vom face o licitatie, dar ne-am bucurat ca oamenii au fost dispusi sa faca asta si s-au asigurat de fonduri. Vom face licitatia imediat ce Consiliul General al Municipiului bucuresti va aproba studiul de oportunitate. Planul Urbanistic Zonal este aprobat. La licitatie poate vor participa si alte firme. Autostrada suspendata este al patrulea inel de circulatie si va uni toate cele trei autostrazi - A1, A2 si A3 - si DN1.Returnarea banilor va veni din mentenanta si urmeaza ca in momentul in care se va circula pe ea, bucuresteanul sa plateasca o buvinieta de cel mult 20 de euro pe an, dupa primele socoteli", a declarat Oprescu la vremea respectiva.


In campania electorala din 2008, Sorin Oprescu, candidat la primarie, promitea bucurestenilor ca va face in 2 ani o autostrada suspendata care va traversa Capitala de la Nord la Sud  pentru a scapa urbea de traficul sufocant. Dupa ce a fost ales primar general, Oprescu a mutat proiectul autostradazii suspendate la sol, pe bd. Buzesti, unde se faceau lucrari de largire a strazii, pana la Vasile Parvan. Intrucat presa si electoratul nu au fost multumiti de aceasta varianta, dupa 4 ani de mandat Oprescu a prezentat alt proiect - inelul median al Capitalei - o sosea de 13,5 km,  paralela cu inelul de cale ferata, intre Colentina si Lacul Morii. Acest proiect a fost aprobat de Consiliul General al municipiului Bucuresti in noiembrie 2013 si costa nu mai putin de 1,6 miliarde de euro. Intrucat este o suma colosala pentru bugetul Capitalei, Oprescu a declarat ca o va face cu investitori chinezi. Dupa noiembrie 2013 nu s-a mai auzit insa nimic de proiect.

Proiectul inelului median este realizat de un consortiu de 5 birouri de proiectare: Proiect Bucuresti, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Acest consortiu a fost desemnat in urma unei licitatii publice, valoarea de proiectare fiind de circa 12 milioane de lei. La firmele Wester Outdoor si Alpha Studio sunt actionari doi dintre membri Comisiei Tehnice de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei: Sorin Gabrea si Vlad Cavarnali.

Traseul autostrazii suspendate, aprobat in 2013 de Consiliul general:


- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.

- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime, pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.

- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.

- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, proiectantii au prevazut si o gara. La circa 600 metri de aceasta intersectie urmeaza intersectia cu Soseaua Pipera Tunari. Inelul ramane la sol iar Soseaua Pipera-Tunari il traverseaza prin pasajul suprateran existent.

- dupa aceasta intersectie inelul mai merge circa 900 de metri la sol pana la intersectia cu strada Avionului, care va fi largita. Aici, inelul ramane la sol, iar strada Avionului il traverseaza printr-un pasaj suprateran.

- la circa 200 de metri de intersectia cu strada Avionului, partea inelului aflata la Nordul caii ferate intra in subteran. Partea Sudica ramane la sol pana dupa intersectia cu bulevardul Aerogarii, dupa care va intra si ea in subteran. Linia de cale ferata ramane la suprafata si este traversata de bd Aerogarii si Soseaua Nordului prin doua pasaje supraterane. Pasajul de la bd Aerogarii deja exista.  Cele doua ramuri ale inelului median, o data intrate in subteran vor subtraversa parcul Herastrau si vor iesi din nou la suprafata, cu ambele sensuri pe partea de Nord a caii ferate, inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei. Tunelul lung are circa 3 km, iar cel scurt 2,2 km. Relatiile intre inel si bd Poligrafiei se vor face prin doua pasaje, unul subteran pentru directia E si unul suprateran pentru directia Vest.

- dupa ce iese la suprafata, inelul isi continua traseul pe langa calea ferata pana la intersectia cu Calea Grivitei pe care o va supratraversa prin modificarea podului existent.

- la intersectia cu liniile de cale ferata, inelul le va traversa printr-un pasaj suprateran si va forma un mare nod rutier. Aici proiectantii au discutat si amplasarea unei gari internationale. Dupa traversarea liniilor de cale ferata inelul va intra pe bd. Constructorilor si ajunge in Soseaua Virtutii la Piata Crangasi. Proiectantii au propus si varianta de a ocoli Lacul Morii pe la Vest, ca sa existe o alternativa la Soseaua Virtutii si sa ajunga in viitoarea penetratie spre A1.











1878 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    Alegeri 2016! (Joi, 9 aprilie 2015, 11:47)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Omul asta trebuie schimbat neaparat la alegerile din 2016!
  • +2 (2 voturi)    
    Prostii (Joi, 9 aprilie 2015, 11:48)

    M. G. [utilizator]

    Mai bine sa repare strazile actuale si sa faca o centura cu minim doua benzi pe sens. Sa renunte la fantasmagoriile astea cu autostrazi suspendate. Nu stim pe ce sa aruncam banii.
  • +4 (4 voturi)    
    Cai verzi pe pereti. (Joi, 9 aprilie 2015, 11:54)

    Johanis [utilizator]

    Atata timp cat inca Bucurestiul are strazi neasfaltate si fara canalizare, sincer, nu cred ca vom vedea autostrazi suspendate. Eventual, primar suspendat / ridicat pentru cheltuieli imense alocate studiilor de fezabilitate pentru lucrari SF...
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 9 aprilie 2015, 11:58)

    a.nonim [utilizator]

    Deci nu conteaza parerea cetatenilor, tot ce vrea oprescu e mai important... Cat de tampit poate sa fie cineva sa faca o autostrada prin mijlocul orasului, cand nu e capabil sa faca o centura care costa de zece ori mai putin si rezolva la fel de bine problema.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Joi, 9 aprilie 2015, 11:59)

    mda [anonim]

    mai avem 12 luni pana la campania electorala oficiala pentru locale, deci incepe campania electorala neoficiala :)))))))))))

    cum se aproprie alegerile locale, cum nea oprescu scoate autostrada asta suspendata din sertar... mai face niste schite, niste desene 3D, si hopa bucurestenii iar il voteaza pe 4 ani... si iar baga povestea la sertar

    si iar peste 5 ani scoate povestea de la sertar, iar o arata la bucuresteni, iar iese primar, si tot asa mai departe

    ce sa zic, cea mai eficienta metoda, de ce sa platesti banere, afise, pomeni electorale, cand scoti aceiasi poveste din sertar :)))))
  • +2 (2 voturi)    
    Povesti SF (Joi, 9 aprilie 2015, 12:12)

    Cuca [utilizator]

    Poate prin anul 2075, asa.... Le-a trebuit un an sa asfalteze o amarita de piata (piata Charles De Gaulle). Un an. Numai asfalt, nici o sapatura.
  • +4 (4 voturi)    
    Bucurestenii astia is prosti de bubuie (Joi, 9 aprilie 2015, 12:38)

    Je__ [utilizator]

    Daca inca pun botul si a 3 a oara la gogoasa rasuflata a lu Oprescu cu autostrada suspendata.
  • +3 (3 voturi)    
    Iar cu poza lui Oprescu? (Joi, 9 aprilie 2015, 13:56)

    vali47 [utilizator]

    Ce aveți fraților,nu mai aveți ce arăta în București?Ce autostradă suspendată când oamenii lui Oprescu nu știu că apa curge la vale.Exemplu,vedeți cum sunt asfaltate străzile,că atunci când plouă toată apa băltește și unii înjură prostește șoferii în loc să-l înjure pe deșteptul de Oprescu care a umplut Primăria București cu analfabeți puturoși și mincinoși.Mai dau câte un covrig la ziariști ca să-i laude pentru prostiile făcute.La Oprescu RADET este în moarte clinică,străzile sunt mizerabile și face AUTOSTRADĂ SUSPENDATĂ !Dacă ar face niște parcări s-ar elibera străzile și nu ar mai trebui să ascultăm minciunile lui Oprescu.Bucureștiul este acum o uriașă parcare și cine nu vede asta înseamnă că nu a circulat prin București(nici Oprescu !)
  • +1 (1 vot)    
    eu nu inteleg (Joi, 9 aprilie 2015, 14:17)

    boogiewoogie [utilizator]

    cum un singur om poate sa decida pentru 2 milioane, pentru cum arata un oras

    cine il sustine pe asta in aceste idei?

    nu zic ca nu e imposibil de realizat sau finantat, dar nu isi are rostul...

    chiar astept sa ma lumineze cineva cum decide Oprescu ce se intampla cu Bucurestiul... ca doar nu e mostenirea si jucaria lui
  • 0 (0 voturi)    
    Depinde (Joi, 9 aprilie 2015, 14:41)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    de spagile care se pot lua. Daca se dau spagi mari, concesionam. Daca se dau spagi mici, facem in parteneriat public-privat.
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrada suspendata (Duminică, 24 mai 2015, 16:50)

    Atentul [anonim]

    Eu ma tem ca omul acesta primarul, nu mai e normal de mult timp. Cine stie si tace se face vinovat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică