​Proiectul de largire a strazii Fabrica de Glucoza, unde se va descarca autostrada A3 in Bucuresti, deblocat dupa doi ani de scandal

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2015, 14:58 Actualitate | Administratie Locala

Str Fabrica de Glucoza, Bucuresti
Foto: Google Street View
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat luni, din bugetul Primariei Capitalei pe anul 2015, circa 55 milioane lei pentru largirea strazii Fabrica de Glucoza. In plus, la inceputul acestui an, CGMB a aprobat culoarul de exproprieri pentru acest proiect, dupa aproape doi ani de scandal intre consilierii generali si primarul general, acestia fiiind nemultumiti de costurile foarte mari ce urma sa le plateasca municipalitatea pentru a intra in posesia terenurilor. In final costurile aferente exproprierilor au scazut de la 120 milioane lei la 48 milioane lei, iar proiectul a primit unda verde. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni ca lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza vor incepe in acest an, existand bani in buget pentru lucrare.


Primaria Capitalei a demarat licitatia pentru desemnarea constructorului pentru acest proiect inca din februarie anul trecut, iar Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei a declarat marti pentru HotNews.ro ca lucrarile vor demara imediat ce se finalizeaza licitatia. "Cu banii alocati de Consiliul General al municipiului Bucuresti vom face exproprierile. Aceasta este prima urgenta. Ca sa putem mentine strada functionala pe perioada derularii lucrarilor trebuie sa lucram mai intai pe zona expropriata", a explicat Dedu.

Potrivit informatiilor de pe site-ul de licitatii publice, municipalitatea vrea sa contracteze urmatoarele lucrari pentru obiectivul „Largire Soseaua Fabrica de Glucoza intre Calea Floreasca si Soseaua Petricani“:
- Largirea la patru benzi a 1,8 km de strada;
- Reconfigurarea intersectiilor pa care soseaua Fabrica de Glucoza le traverseaza si racordarea la viitoarea intersectie cu sens giratoriu a autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti – Brasov;
- Asigurarea scurgerii apelor prin prevederea unei canalizari pluviale precum si prin repozitionarea gurilor de scurgere existente in zonele cu canalizare existent;
- Reamenajarea spatiilor verzi si a trotuarelor;
- Asigurarea iluminatului stradal;
- Lucrari de instalatii electrice, instalatii pentru gaze;


Pentru aceasta lucrare Primaria Capitalei este dispusa sa dea maxim 110 milioane lei fara TVA, iar termenul de finalizare este de 18  luni incepand de la data atribuirii contractului.


Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in luna februarie 2015 culoarul de exproprieri pentru largirea str. Fabrica de Glucoza doar intre Soseaua Petricani si bd. Barbu Vacarescu, la doua benzi pe sens plus trotuare deoarece bucata de teren aflata intre Barbu Vacarescu si Calea Floreasca se afla in litigiu, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, la vremea respectiva. Astfel, municipalitatea va expropria circa 15.500 mp de teren si 2.200 mp de constructii pentru care ar urma sa plateasca circa 48 milioane de lei.


Initial, municipalitatea dorea largirea str. Fabrica de Glucoza pana in Calea Floreasca, insa din cauza unui litigiu pentru un teren aflat la intersectia str. Fabrica de Glucoza cu Calea Floreasca, largirea pe acest tronson urmand sa se faca dupa finalizarea litigiului.

In plus, initial municipalitatea dorea sa exproprieze o suprafata mult mai mare de teren, suma necesara exproprierilor fiind de circa 120 milioane lei.

Primarul Sorin Oprescu spune ca in prezent s-a redus spatiul de exproprieri cu trei sferuri, la fel si costurile.

In vechea varianta erau prevazute pe margine mai multe locuri de parcare, acum renuntandu-se la acestea.

In 2010, Consiliul General a aprobat prima hotarare privind culoarul de exproprieri si despagurile - 163 milioane lei, insa legea s-a modificat si aceasta hotarare trebuia reaprobata in 2014.

Primaria a redus aceasta suma de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, insa proiectul nu a mai fost aprobat pana in prezent din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB, dar si din cauza sumelor foarte mari propuse pentru exproprieri.










15756 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    Zona va fi impracticabila! (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:28)

    condro [utilizator]

    Pe durata lucrarilor, intreaga zona va fi impracticabila! Astazi, cu o singura banda pe sens traficul este invernal, fiind nevoie de aproximativ 30 chiar 40 de minute pentru parcurgerea celor 1.8 Km (dintr-un capat in altul). Sper ca organele competente sa se sesizeze si sa recurga la o schema temporara cu sensuri unice in zona. Altfel va fi prapad...
    Mai mult, daca Primaria S2 ar dori, ar putea descongestiona traficul din zona cu 25%-35% efectuand lucrari max 2 saptamani si o investitie de max 30 mii EUR. Dar nu se vrea, asta este problema. Ma ofer sa le expun soputiile si pe aceasta cale. multumesc.
    • +7 (7 voturi)    
      SA VEZI CE O SA FIE... (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:25)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui condro

      Cand o sa descarce autostrada!
      O descarca unde? in Barbu Vacarescu? Cred ca este o mare dementa ce fac idiotii astia acolo!
      • -1 (1 vot)    
        undeva tot trebuia sa se opreasca (Miercuri, 8 aprilie 2015, 11:19)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Daca ai vazut proiectul ciotului de autostrada probabil i-ai fi inteles utilitatea :). Pentru detalii poti sa te uiti pe google maps/earth si daca dai zoom ve vedea ca pana in capatul din fabrica de glucoza autostrada se va mai conecta la reteaua de strazi a Bucurestiului si cu strada Gherghitei care va face legatura cu Soseaua Colentina in intersectia dintre Gherghitei, Colentina, Afumati si Fundeni.
        Frumos ar fi ca la un moment dat in aceasta intersectie sa fie contruit si un pasaj pentru ca mai degraba mai devreme decat mai tarziu va incepe sa se blocheze.
      • 0 (0 voturi)    
        nu Barbu Vacarescu! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 14:03)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Autistrada se termina in stada semicirculara Gherghitei, ce a fost largita, si care reprezinta limita orasului - dupa ea urmeaza calea ferata! Descarcarea se va face, pin minsucula strada Fabrica de Ghata, in Calea COlentina, la pod, acolo unde in prezent este un Mac Donald!
    • +5 (5 voturi)    
      Nu se poate cu sens unic (Marţi, 7 aprilie 2015, 17:44)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui condro

      Atat timp cat str. Dimitrie Pompeiu nu se varsa direct in str. Barbu Vacarescu, ci tot in Fabrica de glucoza si apoi dupa 5 m in Barbu Vacarescu. Acea intersectie ar trebui regandita
      • 0 (0 voturi)    
        se poate (Miercuri, 8 aprilie 2015, 15:50)

        condro [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        daca inainte ca str. Dimitrie Pompeiu sa se verse in fabrica de glucoza se construieste o bretea de 30 m care sa se infiga direct in Barbu Vacarescu. atat trebuie. Majoritatea celor care vin pe str. Dimitrie Pompeiu fac dreapta la Barbu Vacarescu. Este atat de simplu si costa atat de putin!
    • +4 (4 voturi)    
      hmm (Marţi, 7 aprilie 2015, 19:30)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui condro

      30k eur cand ei pot face cu cateva miloane?
  • +4 (6 voturi)    
    vax (Marţi, 7 aprilie 2015, 17:25)

    aristotel [anonim]

    Pe langa faptul ca va fi haos, nu vad sa fie prevazuta pista de biciclete, pe care multi ar folosi-o. Pe Petricani exista, ar putea sa o conecteze si s-ar duce o parte din trafic. In rest, numai de bine.
  • +2 (4 voturi)    
    Mai bine ramane ca acum, daca e asa rau santierul (Marţi, 7 aprilie 2015, 21:37)

    Absurdistanul [utilizator]

    Nici nu a inceput santierul, care intr-adevar va dura ca la romani, 7 ani in plus, peste termenul initial de livrare, ca si vad comentarii critice.

    eu propun sa ramana totul ca acum, ca sa nu se mai supere nimeni si sa fie lumea la fel de nemultumita ca si in prezent.

    cand se va inventa santier virtual, care nu blocheaza, nu face murdar si nu deranjeaza pe unii c-oportunisti de la multinationalele din zona, abia atunci sa inceapa treaba!
  • +3 (3 voturi)    
    Aoleeeu (Miercuri, 8 aprilie 2015, 9:10)

    Primul [utilizator]

    sariti oameni buni ca nu se poate merge pe Fabrica de Glucoza si stam la coada ore in sir....
    >>Dupa ce se da verde unui proiect de fluidizare<<
    Aoleeeeu sariti oameni buni ca se face santier, o sa fie vai de capul nostru al tuturor
    >>Dupa ce se modernizeaza strada<<
    Aoleeeeu sariti oameni buni ca e prea mare poluarea, ia uite cate masini trec zilnic pe aceasta strada, e mult prea lata si polueaza totul in jur...

    Per total, "sariti oameni buni ca....ceva"
  • +2 (2 voturi)    
    vin alegerile (Miercuri, 8 aprilie 2015, 9:56)

    tepesvoda [anonim]

    Vin alegerile locale. La anul pe vremea asta astia sunt in campanie pentru locale atat Oprescu cat si gasca de consilieri. Niste banditi au blocat de ani buni investitiile si le dau drumu acum stiind ca vin alegerile.
  • +1 (1 vot)    
    Trafic soseaua Petricani (Miercuri, 8 aprilie 2015, 11:21)

    gigel [anonim]

    "Revarsarea" traficului pe soseaua Petricani o sa amplifice ACTUALA problema de circulatie din zonele Doamna Ghica, sos. Colentina, Teiul Doamnei, B-dul Lacul Tei. Deja coada de masini se intinde pe cativa kilometri in anumite intervale de timp, cu nervi pentru soferi, consum enorm de combustibil si poluare in cartier. Se gandeste cineva sa rezolve si aceasta situatie, SIMULTAN cu legatura A3???
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar azi am trecut pe acolo! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 14:00)

    hot news [utilizator]

    azi la ora 11-12 am fost pe acolo, vroiam sa fac poze cu pomii infloriti din parcurile Colentina si Plumbuita.
    Stada ce poarta numele fostei fabric, in locul careia a aparut megastructura prezenta si in poza, este mica, si iese la MacDonald, la Podul Colentina.
    Ce exproprieri?
    Doar nu o exproprieze partea disnpre oras, nu o sa sa darmame vechile blocuri comuniste, sau noul bloc, sau scola Harapeasca, o cladire mare, verde. Iar pe coltul dinspre Gherghitei este curtea unei biserici!
    In schimb, se poate nimci spatial verde de pe marginea lacului. Daca cei 20 m nu sunt de ajuns, nici-o problema! Poate fi asanat lacul, ramen doar un canal central, pentru raul Colentina, si partea de lac dinspre manastirea Plumbuita, partea dinspre Calea Colentina se colmateza si se face nu nuami intersectie de autostrada, ci si o super-parcare!
    NU va trebuia exproriata decat fantana lui Ontanu, cinci robinete cu apa scoasa de la 180 m adancime. Iar MacDonald va avea un dever formidabil, va fi chiar in mijlocul iesirii de pe autostrada ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version