UPDATE Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti a depus plangere la DNA impotriva primarului Sorin Oprescu pentru ca nu demoleaza Cathedral Plaza

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 27 martie 2015, 11:47 Actualitate | Administratie Locala

Cathedral Plaza
Foto: Hotnews
Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti (ARCB) a depus la Directia Nationala Anticoruptie o plangere penala impotriva primarului general Sorin Oprescu, a oamenilor de afaceri Dragos Bilteanu si Ioannis Papalekas, cat si a unor angajati ai Primariei Municipiului Bucuresti. ARCB ii acuza pe acestia de apartenenta la un grup infractional organizat, iar functionarii publici sunt acuzati in plus si de abuz in serviciu, referitor la refuzul de a pune in executare hotararea judecatoreasca de demolare a turnului Cathedral Plaza si refacerea parcului public existent anterior.


"Grupul infractional urmareste cu consecventa obtinerea unui castig material de circa 70 milioane euro, echivalent al valorii estimate a cladirii ilegale (conform informatiilor din piata), prin mentinerea acesteia in fiinta si eventuala sa punere in functiune, astfel incat aceasta sa poata fi valorificata ulterior. In opinia  ARCB, la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti s-a format un grup infractional organizat, asociat cu Ioannis Papalekas si Dragos Bilteanu, cei care au creat un circuit financiar functional, in paralel, la Bucuresti si la Nicosia, prin care banii de la SIF-urile romanesti au fost spalati prin SIF-uri cipriote si reinvestiti in proiecte imobiliare din Romania. Se observa faptul ca si in cazul de fata, izvorul banilor este amplasat la Nicosia, respectiv la societatea SIOMA COMPANY LIMITED", sustin reprezentantii ARCB.

 
Conform sentintei civile nr. 2520/28.06.2012 pronuntata de Tribunalul Dambovita, Primarul General al Capitalei este obligat sa emita actul administrativ de demolare a constructiei construita ilegal in vecinatatea Catedralei Sf. Iosif, insa pana acum nu s-a intamplat nimic.

"Pana la formularea plangerii penale, acesta nu a inteles sa desfasoare nici un act material de desfiintare, nici macar partiala, a cladirii auto-intitulate Cathedral Plaza. Singurul demers legal indeplinit de Sorin Oprescu a fost emiterea, la 8 luni dupa decizia irevocabila, in septembrie 2013, a unei hotarari privind "Efectuarea unei expertize tehnice in vederea stabilirii modalitatilor de desfiintare a constructiei imobil de birouri Cathedral Plaza, estimarea costurilor si determinarea impactului asupra cladirilor aflate in vecinatate". Primaria Capitalei nu a avut prevazute in bugetul municipiului pe anii 2013, 2014, 2015 sumele aferente demolarii propriu-zise, invocandu-se tot felul de motive neintemeiate sau chiar aberante (de exemplu, ca prin desfiintarea constructiei ilegale, s-ar darama Catedrala Sf. Iosif) prin care sa se justifice refuzul de a-si indeplini obligatiile legale", se arata in plangerea penala depusa de ARCB in 20 martie a.c.



UPDATE Primarul spune ca procedurile referitoare la Cathedral Plaza se desfasoara in conformitate cu prevederile legale, la acest moment existand mai multe proceduri judiciare in derulare, iar demolarea cladirii si felul cum aceasta se va face depinde de ele.


"Primarul municipiului Bucuresti a solicitat proprietarului constructiei sa demareze procedurile legale in vederea desfiintarii constructiei inca din anul 2011, insa acest act a fost atacat in fata instantei de contencios administrativ de proprietarul constructiei S.C. MILLENIUM BUILDING DEVELOPMENT S.R.L. Judecata acestui dosar a fost suspendata pana la solutionarea irevocabila a dosarului avand ca obiect solicitarea S.C. MILLENIUM BUILDING DEVELOPMENT S.R.L. de obligare a Primarului Municipiului Bucuresti sa emita actul administrativ final reprezentat de Autorizatia de Construire pentru intrarea in legalitate a constructiei "Cathedral Plaza". Acest din urma dosar se afla inca pe rolul Tribunalului Bucuresti, nefiind pronuntata o sentinta in cauza. Pe de alta parte, mentionam ca pe rolul instantelor judecatoresti se afla un dosar avand ca obiect contestarea executarii silite a Sentintei nr. 2520/28.06.2012 pronuntata de Tribunalul Dambovita precum si un dosar prin care s-a solicitat instantei sa lamureasca dispozitivul Sentinte nr 2520/28.06.2012, nici unul dintre aceste dosare nefiind solutionat irevocabil pana la aceasta data, acestea fiind numai cateva dintre litigiile declansate in legatura cu imobilul Cathedral Plaza. Separat de aceste litigii, Municipalitatea a realizat demersuri in vederea efectuarii unei expertize tehnice de specialitate, expertiza absolut necesara inainte de efectuarea oricarui demers efectiv privitor la demolarea imobilului", sustin reprezentantii municipalitatii intr-un comunicat de presa remis HotNews.ro.

Primarul General asigura ca soarta Cathedral Plaza va fi transata cu respectarea stricta a legii si a hotararilor instantelor judecatoresti.

"Subliniem ca demolarea unei cladiri precum si aducerea la indeplinire a unei hotarari judecatoresti nu se pot face decat cu respectarea dispozitiilor legii. Faptul ca solutionarea acestor litigii se intinde pe o perioada mai lunga de timp nu este, in nici un caz, un aspect imputabil autoritatii publice ci tine efectiv de realizarea actului de justitie si de asigurarea respectarii drepturilor tuturor partilor implicate. Primarul General al Capitalei in exprima inca o data dezaprobarea cu privire la tipul de comunicat de presa emis de Arhiepiscopia Catolica, caracterizat de prezentarea incompleta a situatiei de fapt si afirmatii nejustificate si denigratoare< se mai arata in comunicatul municipalitatii.


Informatie de context
Proiectul Cathedral Plaza al dezvoltatorului Millennium Building Development (MBD) a fost autorizat de Primaria Sectorului 1 pe 24 februarie 2006. Lucrarile au inceput pe 9 martie a aceluiasi an. In aprilie 2006, autorizatia a fost contestata in instanta de reprezentantii Arhiepiscopiei Romano-Catolice din Bucuresti pe motiv ca afecta atat imaginea, cat si structura Catedralei Sfantul Iosif. Din iulie 2007, lucrarile au fost intrerupte de mai multe ori din cauza litiigiilor dintre Arhiepiscopie si dezvoltatorii proiectului. Imobilul a fost finalizat in mod oficial in iunie 2011. O luna mai tarziu, in iulie 2011, Curtea de Apel Suceava a respins cea de a sasea si ultima cale extraordinara de atac promovata de MBD "stabilind irevocabil nulitatea autorizatiei de construire a auto-intitulatei cladiri Cathedral Plaza".

In anul 28 iunie 2012, Tribunalul Dambovita l-a obligat pe Primarul Municipiului Bucuresti sa emita decizia privind desfiintarea turnului Cathedral Plaza realizata fara autorizatie de construire legala, autorizatie emisa la solicitarea SC Millennium Building Development SRL Bucuresti, de Primaria sectorului 1. Sentinta a devenit definitiva si irevocabila in ianuarie 2013, in urma deciziei Curtii de Apel Ploiesti. Desi au trecut doi ani de atunci, primarul Sorin Oprescu nu a pus in aplicare inca decizia instantei.

Reprezentantii Primariei Capitalei au declarat la inceputul anului 2014 ca au cerut in instanta clarificari in legatura cu cine va face demolarea Cathedral Plaza.

"Cele doua cereri introduse de Primaria Municipiului Bucuresti au fost formulate pentru clarificarea de catre instanta a modalitatii de punere in executare a Sentintei Tribunalului Dambovita (nr.2520/2012) avand in vedere ca imobilul Cathedral Plaza este construit si pe proprietate privata, nu doar pe domeniul privat al Municipalitatii", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea Hotnews.ro, la vremea respectiva.

Pe 17 septembrie 2013 un executor judecatoresc l-a somat pe primarul general al capitalei, Sorin Oprescu, sa demoleze turnul de birouri.

Oprescu insa a declarat imediat dupa somatie ca a dispus realizarea unei expertize tehnice in vederea stabilirii modalitatilor de desfiintare a constructiei Cathedral Plaza, estimarea costurilor si determinarea impactului asupra cladirilor aflate in vecinatate, insa pentru demolarea cladirii acesta sustine ca este nevoie de inca o sentinta judecatoreasca.

"Prin Dispozitia Primarului General nr. 1024/25.09.2013, emisa in executarea sentintei civile nr. 2520/28.06.2012 pronuntata de Tribunalul Dambovita s-a dispus efectuarea unei expertize tehnice in vederea stabilirii modalitatilor de desfiintare a constructiei - imobil de birouri Cathedral Plaza, estimarea costurilor si determinarea impactului asupra cladirilor aflate in vecinatate. De asemenea, prin acelasi act administrativ s-a stabilit cu privire la demararea procedurilor prevazute de Legea nr 50/1991, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea desfiintarii constructiei mentionate. Acest lucru trebuie sa aiba in vedere faptul ca imobilul in cauza nu este edificat pe un teren apartinand exclusiv domeniului public sau privat al municipiului Bucuresti, astfel incat acesta nu poate fi desfiintat pe cale administrativa conform dispozitiilor art 32 si 33 alin 4 din Legea nr 50/1991. In conformitate cu dispozitiile art 28 din acelasi act normativ, in cazul constructiilor fara autorizatie de construire, inclusiv ca efect al anularii autorizatiei, primarul va sesiza instanta de judecata in vederea demolarii acestora", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Costurile necesare demolarii se vor recupera de la persoanele responsabile conform art. 32 din Legea nr 50/1991, sustin reprezentantii municipalitatii.

La inceputul acestui an, Sorin Oprescu a declarat intr-un interviu acordat HotNews.ro ca nu demoleaza Cathedral Plaza, deoarece se teme ca lucrarile vor afecta Catedrala Sfantul Iosif, langa care se afla turnul de birouri construit ilegal.

Edilul spune ca a mai comandat o expertiza suplimentara, ca sa fie sigur ca lucrurile sunt in ordine si ca va prevedea in bugetul pe 2015 banii necesari demolarii. In cazul in care expertiza va certifica ca nu exista riscuri, Oprescu sustine ca va demola turnul de birouri.

"Au venit structuristii si mi-au explicat ca daca iau capacul, incep sa tai etajele de pe Cathedral Plaza, se produce alunecare de pamant si Catedrala sufera. Cand m-au speriat asa, ce sa fac? Cand am intrebat specialistii, Institutul de Arhitectura a lasat-o sine die in pronuntare, de frica, Urbanismul la fel, iar Institutul de Constructii la fel. Asa ca am angajat o firma de specialitate, o platim noi, Primaria, ca sa facem studiul sa vedem daca se intampla ceva cu Catedrala daca demolam Cathedral Plaza. Daca studiul imi spune ca riscul este foarte mic, eu acum la inceputul anului pun in bugetul pe 2015 suma necesara demolarii, si o demolez. Trebuie dusa la indeplinire hotararea judecatoreasca", a explicat Sorin Oprescu, intr-un interviu acordat HotNews.ro la inceputul lui 2015. Acesta spune ca estimativ demolarea cladirii costa intre 15 si 20 milioane de euro.

Intre timp insa, Millenium Building Developement, dezvoltatorul turnului Cathedral Plaza cere instantei sa oblige Primaria Capitalei sa emita o nouaautorizatie pentru turnul de birouri, procesul fiind in prezent pe rol.

Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti l-a acuzat in repetate randuri pe primarul general al capitalei, Sorin Oprescu, ca a devenit un apropiat al celor care detin cladirea ilegala si ca "incearca prin toate tertipurile sa amane momentul implacabil al demolarii turnului".












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5519 vizualizari
  • -14 (20 voturi)    
    asa, crestineste (Vineri, 27 martie 2015, 12:12)

    MG [utilizator]

    Se gasea un scop nobil unui spatiu asa mare.

    La altii se poate:
    https://www.flickr.com/photos/nahemaparis/2835788796/

    http://www.essential-new-york-city-guide.com/images/trinity-church.jpg

    https://nocheoscuradelalma.files.wordpress.com/2010/09/st-patricks-cathedral.jpg

    Nu neg ca s-a ridicat prin coruptie, asta nu inseamna ca ucidem oamenii nascuti dintr-un viol.
    Este impotriva oricarei norme sa distrugi ceva de valoare. Mai bine sa ajunga in proprietatea bisericii romano-catolice, decat la gunoi.
    • +12 (16 voturi)    
      adica cum? (Vineri, 27 martie 2015, 12:50)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Cum adica sa ajunga in proprietatea Bisericii Romano-Catolice? Nu te supara, dar faci o varza in idei! Cladirea aia este ridicata ilegal, afecteaza catedrala si NU apartine Bisericii Romano-Catolice.
      Tu vorbesti aici despre un soi de jaf combinat cu imoralitate profunda. Adica hai sa traduc ideea ta. E ca si cum romano-catolicii ar zice ceva de genul: "uite mai baieti, dati-ne la noi cladirea, asa, pe gratis, si dupa ce ne-o dati la noi, n-o sa mai fie problema, nu ne mai plangem apoi ca e ridicata ilegal si ne afecteaza catedrala".
      Nu te supara, dar vezi cum gandesti de stramb, chiar daca nu neg ca ai bune intentii? Aia se lupta impotriva unei ilegalitati profunde. Dar daca ar primi foloase materiale (milioane de euro cat valoreaza cladirea), atunci arunca la gunoi principiul pe baza caruia s-au luptat pana acum!
      Sau, pe scurt "dati-ne bani si ne kkm pe principiile morale pe care le-am invocat si pt. care ne-am luptat pana acum!".
      Lasand la o parte naivitatea debordanta din ideea ta: dupa atatia ani de lupta, tu crezi ca proprietarii cladirii o sa doneze, asa, pur si simplu cladirea? Mai bine ii dau foc decat s-o dea Bisericii. Sa fim seriosi!
      Daca as putea, as educa poporul asta in ideea de dreptate si de principii sanatoase si nu compromisuri de dragul banilor!
      • -1 (7 voturi)    
        eu nu vreau ca din banii nostri (Vineri, 27 martie 2015, 13:12)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        eu nu vreau ca din banii nostri sa se plateasca demolarea. O sa coste ff mult. Si nu m-ar mira ca la demolare sa cada ceva pe biserica si s-o avarieze la propriu, nu ipotetic.
        Pentru principiu, trebuiau sa se "lege in lanturi" din momentul in care aparea primul etaj in plus.
        Reciclam pungi de plastic si folosim becuri economice dar producem 50.000 tone de gunoi. Din principiu..
        • +2 (4 voturi)    
          absolut corect!!!! (Vineri, 27 martie 2015, 14:48)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Deci chiar imi place cum gandesti! Fiindca este absolut imposibil in Romania ca de la 4 etaje sa construiesti 8 sau 10 daca nu ai complicitatea (penala) a unor functionari oublici platiti tocmai pentru a veghea respectarea legii (si) in domeniul asta! Corpul de Control al Primriei, Politia Locala, etc etc. Cunoscu bine domeniul si-ti dau perfecta dreptate: demolarea NU ar trebuie platita din banii publici!
      • 0 (4 voturi)    
        daca a gandi drept inseamna sa distrug ceva (Vineri, 27 martie 2015, 13:19)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        daca a gandi "drept" inseamna sa distrug ceva, atunci nu-merci.
        Iar partea cu princiupiul poate fi rezolvata astfel: s-a produs un prejudiciu bisericii, care va fi acoperit cu o parte din valoarea cladirii. Destul de corect. Nu inseamna ca "inchizi ochii". Ci ca paguba s-a platit. Biserica poate fi consolidata/protejata din aceasi valoare.
        • +2 (4 voturi)    
          exemplu (Vineri, 27 martie 2015, 14:46)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Sunt lucruri pe care banii nu le pot cumpara. Punct.
          Iar ceea ce sustii tu este complet gresit pentru societate. Si am sa-ti spun de ce. Sa zicem ca noi doi suntem vecini, iar tu ai casa la 3 metri de limita de proprietate. Vin eu la tine si-ti zic uite, vecine, vreau sa-mi fac casa, dar la un metru de limita de proprietate, ca mi-e ingust terenul. Imi dai te rog acordul notarial? (pt distante sub norme se cere acord notarial). Ca uite, vreau sa-mi fac si eu o casa parter si un pic de mansarda. Si tu zici bine, vecine, ca doar oameni suntem, iti dau acordul! Bun. Fac proiectul, de casa parter plus mansarda. Toata lumea happy, nu?
          Si-ti fu...t o cladire cu 10 etaje etaje la 3 metri de casa ta, ca jumatate din casa ta nu mai vede veci amin lumina naturala! Stau cu becurile aprinse ziua. Plus ca, cam incepe sa-ti crape casa! Asa, incet si constant.
          Si - conform logicii tale - eu, desi am incalcat grosolan tot ce puteam incalca, iti spun ca uite, vecine, ia 2000 de euro in piz... ma-tii sa-ti tencuiesti unde ti-a crapat nenorocita de casa, ca despagubire (sic!) si dispari din fata ochilor ca-ti dau si cateva bucati, fraiere! Si daca casa va continua sa-ti crape (sigur va continua, fraiere), pentru fiecare euro care mi-l ceri, eu o sa-ti dau un pumn!
          Cam asta e situatia. Ti-ar conveni? Eu ti-am platit paguba. Poftim, nu 2000 de euro, iti dau 5000, 10 000 de euro daca vrei. Dar tie tie- distrusa proprietatea si linistea for ever!
          Astea nu-s chestii de joaca! Si nu se rezolva c-o despagubire baneasca!
    • +6 (8 voturi)    
      'Ceva de valoare' (Vineri, 27 martie 2015, 12:57)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Presupun ca, cand vorbiti de 'ceva de valoare', va referiti la Catedrala, nu la mizeria de langa.
  • +16 (22 voturi)    
    ii admir pe oamenii astia! (Vineri, 27 martie 2015, 12:14)

    Crup [utilizator]

    Sincer, ii admir pe oamenii astia (pe catolicii de la Arhiepiscopia Romani-Catolica din Bucuresti)!
    Si-au batut joc dezvoltatorii imobiliari de ei intr-un mod tipic romanesc, adica las, mincinos, corupt! Stiti povestea, n-o repet. S-au adresat justitiei, pentru a li se face dreptate. Corect, curat. Dupa ce au parcurs statornic toate etapele justitiei, li s-a dat dreptate, definitiv si irevocabil.
    Numai ca acum Oprescu si mafia din jurul lui, tipic pentru administratiile locale romanesti, au preluat bataia de joc, ca sa zic asa. Mesajul pe care primaria - care teoretic ar trebui sa respecte legea si hotararile judecatoresti - este ca in loc de dreptate, vor primi "o pu...a intre ochi!" De ce? Pentru bani, milioane de euro, evident.
    Si cu toate astea, Arhiepiscopia Romani-Catolica continua lupta pentru dreptate statonic, neabatuta. Chiar daca au o mafie feroce, VOTATA DE POPOR, impotriva lor.
    Chiar ii admir pe oamenii astia! Daca in Romania am fi macar 20% - 30% ca ei, s-ar schimba tara. 20%-30%, nu mai mult. Fiindca mai mult oricum nu se poate, majoritatea populatiei va prefera pe mai departe ignoranta, prostia si fascinatia grobiana pentru "boierul" care ii fura in draci, dar care "e de treaba" cu pulimea si le mai da uneori pomeni electorale sau alte pomeni, cu totul nesemnificative ca valoare, dar cu o mare simbolistica pentru masele abrutizate si aduse in stare de profunda ignoranta.
    • 0 (2 voturi)    
      O rima (Vineri, 27 martie 2015, 12:59)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      "Sustinere totala/ pentru catedrala" este un mesaj afisat prin 2008 la marsul pentru oprirea schilodirii catedralei.
    • -3 (5 voturi)    
      catredala! (Vineri, 27 martie 2015, 14:22)

      moi [anonim] i-a raspuns lui Crup

      Bai oameni buni, poate ar trebui acesti popi sa se duca la New York sa vada St. Patick, catedrala imens de mult mai mare cum este ingropata intre zgarie norii dimprejur.
      Mai terminati cu efectul pe care il au dimensiunile Plaza-ei fata de catedrala. Se ofileste din cauza umbrei?
      Va placea mai mult viranul din jur?
      Si in plus nu vreau sa platesc eu prin impozitul pe care tocmai l-am platit mofturile unor popi. Sa faca ei cheta sa-si dea jos sutanele si, ajutati de enoriasi sa treaca la munca, fiind platiti din materialele recuperate din demolari.
      • +3 (5 voturi)    
        respectarea legii NU e moft (Vineri, 27 martie 2015, 14:51)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui moi

        "nu vreau sa platesc eu prin impozitul pe care tocmai l-am platit mofturile unor popi." De acord cu tine, in principiu, Numai ca respectarea legii nu este si nici nu poate fi "un moft"! Indiferent ca sunt "popi" sau altceva.
        Cat despre catedrala St. Patrick din New York ai cunostinta ca zgarie norii din jur sa fi fost ridicati ilegal? Intreb si eu....
      • +2 (4 voturi)    
        diferenta (Vineri, 27 martie 2015, 19:58)

        mihalake [anonim] i-a raspuns lui moi

        da moi, am fost si eu in st.patrick's si ai dreptate ca e intre cladiri inalte.

        dar sunt 2 diferente importante:

        1) nyc nu e zona seismica
        2) solul e bedrock (granit), fata de moliciunea solului bucurestiului.

        Si nu am dovezi, dar banuiesc ca exista si un punct 3...

        3) cladirile alea au avut autorizatii de constructie in regula ;-)

        Numai bine !
        • 0 (0 voturi)    
          Si mai e o diferenta (Sâmbătă, 28 martie 2015, 15:18)

          CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui mihalake

          Difera si legea in constructii. Spatiul neconstruit se poate vinde. Toate constructiile mici vand spatiul de deasupra (air space) vecinilor care vor sa construiasca o cladire peste regimul de inaltime al zonei.

          As putea sa fac pariu ca cei de la St. Patrick si-au vandut air space-ul.
    • 0 (0 voturi)    
      VOT (Sâmbătă, 28 martie 2015, 12:57)

      PROFESS [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Pai tu ce intzelegi prin democratzie? VOTATA DE POPOR! Noi, poporul, nu vrem altceva decat am votat. Tu vrei altceva!? dupa cum te exprimim, intre ghilimele, esti de-al nostru!
  • +10 (12 voturi)    
    primarul! (Vineri, 27 martie 2015, 12:19)

    sivuca [anonim]

    Dupa cate a facut domnul primar, trebuia deja sa fie alaturi de politicienii condamnati.
    • +1 (3 voturi)    
      In curand (Vineri, 27 martie 2015, 13:18)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui sivuca

      Probabil dosarul e deja in lucru la DNA :) Inca se colecteaza probe ca sa nu scape prin vreo tehnicalitate.
  • +8 (12 voturi)    
    dreptatea, ca sentiment indeplinit (Vineri, 27 martie 2015, 12:24)

    dana_s [utilizator]

    "Au venit structuristii si mi-au explicat ca daca iau capacul, incep sa tai etajele de pe Cathedral Plaza, se produce alunecare de pamant ..."
    Gravitatie inversa ?
    Desfiintati constructia pana la nivelul 0. Plantati acolo brazi albi si trandafiri.
    Cladirea este construita ilegal, prin presiune si abuz, iar pretul demolarii este infim in raport cu adevaratele valori promovate, cu sentimentul dreptatii infaptuite, care sustine, pe mai departe, speranta si increderea.
  • -10 (14 voturi)    
    Ne-a"popa .............. (Vineri, 27 martie 2015, 12:37)

    sipu [utilizator]

    si-a luat TEAPA" , nu a fost multumit cu ce i-sa oferit acum "latra" degeaba . Acea cladire va deveni o cladire ADMINISTRATIVA a statului.
    PS: nu este pacat sa demolezi o cladire gata facuta pentru AMBITILE unui popa ....................
    • +12 (16 voturi)    
      ia mai gandeste (Vineri, 27 martie 2015, 12:54)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui sipu

      "Popa" ala nu e ortodox de-a vostru motiv pentru care sunt convins ca iti va fi aproape imposibil sa intelegi ce-o sa-ti zic in continuare. "Popa" ala NU A CERUT NIMIC, NICI MACAR UN EURO! Singurul lucru ce l-a cerut e ca CLADIREA SA RESPECTE PROIECTUL AUTORIZAT, adica cu 4 etaje.
      Ca asa au ridicat cladirea aia. Au avut autorizatie pentru 4 etaje, ca altfel nu primeau autorizatia cu mai multe etaje, fiindca incalca o multime de legi, incepand de la cele urbanistice si terminand cu cele de sanatate publica (distanta intre cladiri, etc.).
      Si ei si-au bagat p...a in autorizatie, in tot si in dispret profund fata de orice lege, orice vecini si orice principiu, au facut fix cum au vrut eu.
      Iti repet, sa intelegi: ROMANO-CATOLICII NU AU CERUT NICIUN BAN! DACA ERA VORBA DE BANI, AIA CU CLADIREA ERAU FERICITI SA LE DEA CATEVA SUTE DE MII DE EURO SA LE INCHIDA GURA!
      • -3 (9 voturi)    
        Zau !!! (Vineri, 27 martie 2015, 13:04)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Nu stiu de unde ai informatile ca "CINSTITUL POPA" nu a cerut nimic , eu stiu ca a cerut 2 etaje, si nu i sa oferit decat un etaj (asa vb lumea)
        Ps: lasa-ma cu romano catolici ca iti dau exemple incepand de la COPII" pana la evaziune cu sume exorbitante , asa ca ..................................
      • -1 (7 voturi)    
        e foarte interesant (Vineri, 27 martie 2015, 13:22)

        marcu [anonim] i-a raspuns lui Crup

        ca la actiunile catolicilor toate mesajele sunt pozitive, chiar daca sunt articole in care 'popii' lor violeaza minori. Ma intreb daca in loc de arhiepiscopia catolica era vorba de cea ortodoxa.. probabil sute de mesaje anti. Asa e cand ai banca proprie si influente la nivel inalt, iti permiti sa ai si postaci multi.
        • +1 (3 voturi)    
          mesaje pozitive?! (Vineri, 27 martie 2015, 14:54)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui marcu

          Unde ai vazut tu mesaje pozitive la articole in care "popii" catolici "violeaza minori"? Poate pe ceva site-uri dedicat pedofililor, presupunand ca mai exista astfel de site-uri si n-au fost inca desfiintate de politie....
      • +1 (3 voturi)    
        ce treaba are ortodoxia aici? (Vineri, 27 martie 2015, 13:22)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        daca cineva ar fi comentat la fel de pe langa subiect cu ceva pedo, ar fi fost bine?
        • +2 (2 voturi)    
          stai linistit, c-au comentat (Vineri, 27 martie 2015, 14:56)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Stai linistit c-au comentat deja cu pedofilia! :))) Uita-te mai sus! ;) Acuma asta cu a aduce in discutie pedofilia cand e vorba despre ceva ce are legatura directa sau indirecta cu catolicismul, este deja un soi de "must have" in economia discutiei! ;)))
        • 0 (2 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 27 martie 2015, 15:01)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Mda, cam ai dreptate, am fost rautacios cand am adus in discutie ortodoxia in subiectul de fata.
  • +3 (3 voturi)    
    Bani pt demolare?????????? (Vineri, 27 martie 2015, 13:34)

    alex [anonim]

    personal nu ma deranjeaza cladirea, nici cum arata, nici unde e pusa. insa daca asa a zis instanta, asa trebuie sa ramana. dar stau si ma intreb (ca prostu)...cum adica primaria sa DEA bani pt demolare??????????

    in anul de gratie 2015, in EU, nu se poate face licitatie de genul "care dati mai multi bani sa demolati cladirea si sa va recuperati costurile din valorificarea materialelor"???? lifturi, cablaraie, materialele cu care au fost placati peretii interior/exterior, geamuri, nu mai vorbesc de structura metalica etc etc...eventual, daca nu se acopera toate costurile, sa plateasca primaria o diferenta, dar nu sa dea bani pt TOATA operatiunea de demolare.

    in cel mai rau caz se poate vorbi cu reprezentantii unei anumite minoritati....aia o sa o demoleze pe gratis, primaria doar va trebui sa dea bani (multi si dati cu mare bucurie, evident!!) pt plantarea panselutelor.
    • +1 (1 vot)    
      Da, bani pentru demolare (Vineri, 27 martie 2015, 14:14)

      UnNeaCaisa [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Si eu cred ca daca s-ar vorbi cu minoritatea mamelor de rasisti s-ar rezolva rapid nu numai demolarea cladirii, ci si alte servicii ce ar aduce satisfactii, mai ales in randul bucurestenilor de sex masculin.
  • +4 (6 voturi)    
    mare foame doctore (Vineri, 27 martie 2015, 13:54)

    nae lazarescu [anonim]

    Constructia din nou a unui hotel de cinci stele complet utilat si avand aceeasi dimensiune cu turnul acesta costa circa 10 milioane de euro conform actelor din dosarul de credit acordat de finantator. Oprescu afirma ca demolarea turnului costa dublu!?!? E clar ca Oprescu vrea sa primeasca si in cazul demolarii o spaga mai mare decat a primit la construirea turnului!
  • +2 (4 voturi)    
    Oprescu e un ciorditor si un gargaragiu (Vineri, 27 martie 2015, 17:08)

    Razvan_M [utilizator]

    Doctorul ce mima pe la teve ca este popular si ca este cinstit arata de multi ani ca este doar inca unul din lungul sir de indivizi josnici in care noi am avut incredere sa ne conduca.
    Este vrajeala chestia cu costul de zeci de milioane pt. demolare. In primul rand ca acei bani trebuie platiti de catre infractorii care au construit mai mult decat aveau dreptul. In al doilea rand, nu inteleg cum au reusit vajnicii constructori sa puna chiar si un etaj peste cele aprobate, fara ca politia sa le puna lacat pe santier! Deci exista o cardasie in comiterea acestei incalcari a legilor, iar functionarii care nu si-au facut datoria din motive de spaga trebuie bagati la mititica.
  • -1 (3 voturi)    
    Si bani pentru demolare (Vineri, 27 martie 2015, 17:19)

    kiki_best [utilizator]

    De unde sa scoata Oprescu acum bani pentru demolarea constructiei? Cu banii aceea se poate face altceva in Bucuresti. Mult mai util si de larg interes.
    • 0 (0 voturi)    
      da, da (Sâmbătă, 28 martie 2015, 16:39)

      hashdoio [anonim] i-a raspuns lui kiki_best

      Asa este; se poate face un pod suspendat. Evident, fara autorizatie.
  • +1 (1 vot)    
    sistem de valori (Sâmbătă, 28 martie 2015, 17:15)

    hashdoio [anonim]

    Dincolo de detalii, aici este vorba de locul in care situam in ierarhia valorilor dreptatea si banii. Sunt oameni care pentru bani sunt in stare sa-l calce in picioare pe celalalt. Si sunt oameni care vad in justitie o caracteristica esentiala a unei societati civilizate; sunt cei care aleg sa se ridice pe propriile picioare, nu pe "cadavrele" altora. O societate cladita pe justitie te fereste practic de situatia de a ajunge tu insuti in situatia de a fi furat de unul care nu se mai satura de bani si care te poate fura tocmai pentru ca are mai multi bani decat tine, fara sa fie tras la raspundere. In Romania, smecheria a fost si este valorizata. Daca spui cuiva ca e smecher, i-ai facut un compliment. Daca l-ai "facut" pe celalalt, esti smecher. Aceasta cultura a spagii si smecheriei inca mai convinge pe multi. Iar acesti multi voteaza oameni ca ei.
    Si asa ajungem sa dezbatem subiecte precum acesta. Speram cu folos.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version