Cornel Pieptea: RATB nu poate folosi 400 vehicule - tramvaie, autobuze, troleibuze - fiindca nu are bani pentru piese de schimb

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2015, 13:18 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
Circa 400 de mijloace de transport din cele 1.663 ale RATB nu functioneaza in acest moment din cauza ca nu au pise de schimb, sustine Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei din partea PNL. Pentru punerea in functiune a acestora, regia are nevoie de circa 40 milioane de lei, potrivit aceleiasi surse.

"In 7 ani, numarul total al mijloacelor de transport (tramvaie, autobuze, troleibuze) s-a redus cu aproape 30%, de la 1.663 de unitati la 1.219, iar bucurestenii simt pe pielea lor degradarea continua a calitatii serviciilor prestate de RATB: nu exista un orar strict de succedare a mijloacelor de transport, timpii de asteptare in statii au crescut semnificativ, inghesuiala a crescut, iar benzile de circulatie speciale acopera o arie restransa din centrul Capitalei. In privinta subventiei platite RATB-ului de catre Primaria Capitalei, doar in ultimii 4 ani, Sorin Oprescu a vaduvit regia de aproape 90 de milioane lei. In anul 2016 se poate ajunge in situatia de a avea doar 1000 de mijloace de transport functionale pentru 2 milioane de locuitori. Consilierii Partidului National Liberal vor sustine, in cadrul discutiilor privind bugetul Capitalei pentru anul 2015, alocarea distincta a 40 de milioane lei pentru repararea si reintroducerea in circulatie a celor 400 de mijloace de transport imobilizateᅡ, a declarat viceprimarul Cornel Pieptea.


Acesta cere primarului Sorin Oprescu sa propuna spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti bugetul RATB pe 2015.

"Conform Ordonantei nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare, ordonatorul principal de credite, adica Sorin Oprescu, are obligatia de a propune spre dezbaterea si votul forului legislativ local a bugetelor regiilor autonome din subordine. Activitatea RATB este prejudiciata de Sorin Oprescu prin nerespectarea acestei legi. Ca solutii pe termen lung, consilierii Partidului National Liberal propun realizarea de catre Primarul General a unui contract pentru prestarea serviciului de transport public de catre RATB, care sa contina modalitatea de calcul si de alocare a subventiei in raport cu obiective clare de calitate.De asemenea, propunem realizarea unui contract multianual de investitii pentru construirea de noi vehicule si pentru reparatiile capitale ale vehiculelor RATB. Mi-as dori ca Sorin Oprescu sa renunte la promisiunile fanteziste despre metrouri suspendate si autobuze electrice, si sa se aplece catre realizarea unei strategii realiste de transport pentru bucuresteni", a mai declarat Pieptea.










2065 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Dar cu motorina care mai e treaba? (Luni, 23 martie 2015, 13:25)

    patrula10000 [anonim]

    Cum mai merge treaba cu motorina? Cam cat se mai fura?
  • +3 (3 voturi)    
    banda unica (Luni, 23 martie 2015, 14:26)

    bogdan [anonim]

    Inchideti prima banda Circulabila si lasati-o pentru RATB. Cu orare fixe afisate in statii si pe net.

    Asa e in tarile civilizate. E utila tuturor.
    • +3 (3 voturi)    
      o inchidem (Luni, 23 martie 2015, 15:11)

      cocalaru [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      bine bine si jipanul alb unde il mai parchez ???
      • 0 (0 voturi)    
        Circulabila (Vineri, 17 aprilie 2015, 12:01)

        Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui cocalaru

        Atentie!!!

        Am zis "Circulabila"

        La noi pe prima se Parcheaza. Pe a doua se circula.
  • +3 (5 voturi)    
    Intrebari (Luni, 23 martie 2015, 14:58)

    Cosmin [anonim]

    1. De ce se numește "regie autonoma" dacă cere bani de la buget?

    2. De ce are monopol în București?
    • +2 (4 voturi)    
      @Cosmin - raspunsuri (Luni, 23 martie 2015, 15:34)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      1. E autonoma doar atunci cind ii convine (cresteri de preturi, bonusuri directori / angajati) - in rest e bugetara (prime de vacanta, program de lucru aleatoriu, bataie de joc asupra fraierului platitor de bilete)

      2. Deoarece daca ar exista concurenta reala, pretul transportului ar fi cu totul altul, pensionarii ar trebui sa-si ia bilet / abonament, ar putea fi reclamati la OPC , etc... Angajatii nu ar mai putea NICIODATA sa santajeze municipalitatea pentru salarii marite..
  • 0 (0 voturi)    
    Era premeditata (Luni, 23 martie 2015, 22:57)

    dan [anonim]

    De ce s-au preferat autobuze Mercedes in locul celor produse in tara, pentru care nu ar fi fost o problema piesele de schimb? De ce sa nu le dam romanilor locuri de munca si bani?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă