Curtea de Apel Bucuresti a respins cererea fundatiei Vier Pfoten de anulare a normelor de aplicare a legii care permite eutanasierea maidanezilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 martie 2015, 23:05 Actualitate | Administratie Locala

Maidanezi
Foto: Primaria Sector 4
Curtea de Apel Bucuresti a respins vineri cererea fundatiei Vier Pfoten de anulare a normelor de aplicare a legii care permite eutanasierea maidanezilor. Decizia poate fi atacata cu recurs. Urmeaza ca in urmatoarele saptamani instanta sa publice motivarea care sta la baza deciziei.

Reamintim ca pe 20 iunie 2014, Curtea de Apel Bucuresti a suspendat normele de aplicare a legii care permite eutanasierea maidanezilor. Instanta a decis suspendarea normelor la solicitarea fundatiei Vier Pfoten, unul dintre motive fiind ca legea cainilor fara stapan prevede concesionarea serviciilor de gestionare a maidanezilor doar ONG-urilor si fundatiilor, iar normele permit concesionarea/incredintarea sau delegarea acestor servicii firmelor. ONG-urile insa nu au servicii de capturare a maidanezilor, nu sunt de acord cu eutanasirea si nu au capacitatea necesara sa presteze aceste servicii, spun reprezentantii Primariei Capitalei.

Razvan Bancescu, seful de proiect al Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor, institutie aflata in cadrul Primariei Capitalei si care se ocupa de gestionarea cainilor fara stapan, a declarat pentru HotNews.ro la vremea respectiva ca ONG-urile nu au servicii de capturare a maidanezilor, nu sunt de acord cu eutanasirea si nu au capacitatea necesara sa presteze aceste servicii. Mai mult, in cazul ASPA serviciul de gestionare a cainilor fara stapan nu a fost concesionat, iar institutia doar a incheiat contracte cu diverse firme pentru diferite segmente de activitate: prinderea si transportul cainilor, servicii pentru ingrijirea animalelor.

De ce a suspendat instanta normele de aplicare a legii cainilor fara stapan in 2014

Potrivit motivarii instantei, "sunt de natura sa creeze o indoiala serioasa in privinta legalitatii" urmatoarele puncte:

- in lege este prevazut ca serviciul de ecarisaj poate fi concesionat doar ONG-urilor si fundatiilor. In norme acest serviciu poate fi concesionat doar firmelor, iar pe langa concesionare se adauga ca modalitati de atribuire delegarea si incredintarea.

- legea prevede un interval mai mare de lucru cu publicul in adaposturile primariilor, pentru adoptii, iar normele un interval mai scurt.

- legea obliga doar adaposturile publice sa respecte conditiile minime pentru ingrijirea maidanezilor. Normele au extins aceasta prevedere si la adaposturile ONG-urilor si fundatiilor.

- normele restrang informatiile pe care autoritatea locala trebuie sa le afiseze inainte de intrarea in adaposturi, pe panouri stradale, referitor la locul de unde au fost capturati cainii, cand au fost capturati si cati stau in cusca.

- normele prevad ca proprietarii sa aiba asupra lor carnetul de sanatate al cainelui atunci cand ies cu acesta in spatiul public. In lege nu este prevazuta o asemenea masura. Instanta considera ca prevederea din norme apare ca excesiva, si nefiind trecuta in lege, cei care nu respecta prevederea nu pot fi sanctionati.

- legea prevede ca autoritatea locala are voie sa intreprinda activitati de ecarisaj doar pe teritoriul administrativ. Normele prevad si incheierea de protocoale de colaborare si cu localitatile vecine.  Instanta considera ca normele incalca legea administratiei locale.

Reprezentantii Vier Pfoten au declarat ca dupa suspendarea normelor, municipalitatea trebuia sa opreasca eutanasierile, insa reprezentantii municipalitatii nu au facut asta sustinand ca legea permite acest lucru, deci nu are importanta daca au fost suspendate normele, si au continuat programul de eutanasiere.

Legea uciderii maidanezilor a intrat in vigoare in octombrie 2013, ca urmare a tragicului incident in care un copil si-a pierdut viata dupa ce a fost atacat de caini. Normele de aplicare a legii au fost emise in decembrie 2013, iar eutanasierea cainilor a inceput in lunile ce au urmat.

Vier Pfoten a inceput din ianuarie 2014 sa critice normele de aplicare, argumentand ca acestea cuprind mai multe prevederi care contrazic legea, cea care de fapt primeaza.

"Spre exemplu, potrivit acestor norme, autoritatile locale puteau delega managementul cainilor fara stapan unor companii private. Acest lucru deschidea poarta pentru conflicte de interese si deturnarea banilor publici", explicau la vremea respectiva reprezentantii Vier Pfoten.

"Un alt exemplu: accesul publicului in adaposturile publice era restrictionat, fapt ce a descurajat semnificativ adoptiile si a stimulat abuzurile personalului din adaposturi", explicau acestia.

Vier Pfoten a invitat Guvernul la dialog si i-a cerut sa suspende aceste norme, insa cererea a fost initial ignorata si apoi respinsa, spun reprezentantii fundatiei, astfel ca s-au adresat instantei.

"Vier Pfoten crede intr-o solutie strategica pe termen lung de gestionare a problemei cainilor fara stapan in Romania si in alte tari europene cu probleme similare. Este vorba de o abordare comuna la nivel european, implementata prin planuri de actiune la nivel national de catre municipalitati, stabilite si supervizate de Guvern, dezvoltate si sustinute de veterinari si organizatiile de protectie a animalelor, totul bazat pe o intelegere comuna a relatiei dintre oameni si animale", sustin reprezentantii fundatiei.

In prezent, pe strazile Capitalei mai sunt circa 3.000 de caini, din 65.000 cat estima primaria Capitalei in 2013 ca ar fi pe strazile orasului, a declarat Razvan Bancescu, seful de proiect al Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor din Primaria Capitalei, intr-un interviu acordat HotNews.ro la inceputul acestui an. Acesta spune ca din septembrie 2013, cand a inceput programul de gestionare a maidanezilor, si pana in prezent au fost eutanasiati circa 30.000 de maidanezi, iar circa 24.000 au fost adoptati fie de persoane fizice, fie de ONG-uri, ASPA cheltuind pentru realizarea acestui proiect circa 3,4 milioane de euro. Citeste aici mai mult.










5519 vizualizari
  • +24 (34 voturi)    
    Super! (Sâmbătă, 21 martie 2015, 23:18)

    -dorian- [utilizator]

    Acum asociatia Vier Pfoten vor reveni la programul normal: una dimineata, doua la pranz si una seara ...
  • +36 (46 voturi)    
    Esecul Vier Pfoten ne bucura nespus (Duminică, 22 martie 2015, 0:26)

    Sparafucile [utilizator]

    De ce ? Fiindca si-au imaginat ca pot suspenda o lege votata de parlament si promulgata de presedinte folosind o smecherie : atacind NORMELE de aplicare a ei . Uite ca n-a tinut . Chiar cu normele suspendate legea merge inainte fiindca legea nu poate fi ILEGALA . Speram ca si la recurs sa contabilizeze acelasi esec .
    • -18 (22 voturi)    
      nespus (Duminică, 22 martie 2015, 10:35)

      wtv [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      atita bucurie sa aveti :)
      • +18 (22 voturi)    
        si voi aveti (Duminică, 22 martie 2015, 11:43)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui wtv

        ca bucurie sa vedeti oameni muscati si ucisi de maidanezi!
        • -6 (10 voturi)    
          wtv (Duminică, 22 martie 2015, 18:17)

          wtv [utilizator] i-a raspuns lui dj

          vorbesti cu o persoana, nu cu 20, si nu stii ce bucurie am eu, las-o balta
          • +2 (4 voturi)    
            serios? (Duminică, 22 martie 2015, 20:40)

            dj [utilizator] i-a raspuns lui wtv

            Se vede, nu e nevoie sa fie explicata. OK, nu 20, dar cati sunt cei care traiesc din donatii pentru caini? Mai multi?
  • +35 (51 voturi)    
    Vier Pfoten (Duminică, 22 martie 2015, 1:11)

    Raymond [utilizator]

    cam cate ruble primiti lunar sa aveti grija sa nu dispara cainii maidanezi din Romania?
    latrati baieti la alta masa ne-am saturat de voi....
    • -12 (20 voturi)    
      wtv (Duminică, 22 martie 2015, 10:33)

      wtv [utilizator] i-a raspuns lui Raymond

      ai confundat, commenturi cu rublele trebuie la alta masa cum zici tu
    • -4 (6 voturi)    
      oh man... (Duminică, 22 martie 2015, 11:47)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Raymond

      Pentru voi oricine are parere diferita de a voastra e platit in ruble... Fiecare are parerile lui, iar daca gaseste sustinere, are dreptul sa incerce. Fazele astea cu rublele, omul rusilor si asa mai departe sunt pentru retarzi care nu inteleg ca oamenii au pareri diferite si nu exista neaparat "corect" si "gresit" in cele mai multe situatii.
  • -11 (35 voturi)    
    Nu prea mai sunt caini liberi.... (Duminică, 22 martie 2015, 2:13)

    jas [utilizator]

    ....macar sa ramana cateva sute de exemplare, de amintire precum carutele (fiaaaare cumpar) - normalitatea e tare plictisitoare!
  • +12 (20 voturi)    
    Sa scapam de organiziile anti-oameni (Duminică, 22 martie 2015, 7:30)

    Robert M [utilizator]

    Curtea de Apel a gandit rational si nu a dat curs pretentiilor unor oameni periculosi.
    In asociatiile pro-caini s-au adunat multi indivizi cu probleme.
    Falsa lor dragoste pentru animale este de fapt o manifestare a sentimentelor anti-oameni.
    • +1 (9 voturi)    
      probleme? (Duminică, 22 martie 2015, 13:23)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Unde vezi tu probleme in a face bani pe seama chestiilor induiosatoare si "morale"?:D Si borsrl face la fel, dar la o scara mai mare.
      • +3 (7 voturi)    
        probleme sunt (Duminică, 22 martie 2015, 16:30)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        atunci cand aia care tipa pana nu mai pot ca ei iubsesc cainii fac proteste pentru ramanerea pe strazi a cainilor fara stapan si mai si abandoneaza! Tot ei! In creierul lor abandonul e o forma de iubire. Nu e logic ca au probleme?
        • +2 (6 voturi)    
          ehee (Duminică, 22 martie 2015, 18:59)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dj

          Exceptand cativa cu caputzu, in rest fac doar show gretos pentru bani ;) N-as zice ca au probleme. Poate acum sa aiba, ca nu mai sunt javre ca sa-si justifice milogeala in afara tarii.
  • +12 (22 voturi)    
    Vier Pfoten (Duminică, 22 martie 2015, 8:18)

    CititorulComentator [utilizator]

    Luati cainii la voi daca va intereseaza, altfel lasati-ne. Restul e abureala de 2 lei, n-ati facut nimic nici pentru animale nici pentru oameni!
  • +12 (18 voturi)    
    Au inceput sa se curete si strazile de rahat (Duminică, 22 martie 2015, 8:56)

    rov [utilizator]

    Sper ca cei de apartament sa nu compenseze productia...
  • +6 (12 voturi)    
    Pfoten ăsta să ia la ei în ţara lor maidanezii (Duminică, 22 martie 2015, 9:00)

    Alistar44 [utilizator]

    Vier Pfoten dacă are plăcerea de a pupa în fund maidanezii şi să se scalde în mizeria lor - să-i ia la ei în ţară ca să-i aibă la îndemână !
    Abia s-au mai curăţat străzile de murdăria lor şi a scăzut numărul victimelor de muşcături.
    Această organizaţie insalubră să dispară definitiv !
  • +15 (23 voturi)    
    Mi se rupe inima de durere (Duminică, 22 martie 2015, 9:53)

    fdaniel [utilizator]

    cand vad cum se indeparteaza finantarile externe in cazul in care dispare obiectul propagandei (nu pot spune al muncii) .
    • +3 (9 voturi)    
      si tie? (Duminică, 22 martie 2015, 13:24)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      si mie, dar nu inima :D
  • +11 (17 voturi)    
    eu nu inteleg deloc... (Duminică, 22 martie 2015, 9:55)

    liviu_ [utilizator]

    organizatiile pentur protectia animalelor din romania... si multi dintre cei impotriva eutanasierii...
    si spun asta avand un caine si 2 pisici.

    da este de dorit sa nu se omoare animalele fara stapan... dar decat sa traiasca pe strada o viata mizera, cele care nu pot fi adoptate mi se pare chiar uman sa le eutanasiezi... asta si pentru binele societatii si pentur binele lor
    • -2 (6 voturi)    
      uman ? pentru binele lor ? (Duminică, 22 martie 2015, 11:50)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Hai sa nu fim ipocriti. Si eu prefer sa eutanasiem cainii din oras, decat sa fiu omorat de caini cand duc gunoiul. Dar de aici pana la a spune ca le fac un bine animalelor e cale lunga. E ca si cum as spune ca daca oamenii traiesc rau in Africa trebuie eutanasiati, ca oricum sufera. Sau ca in zonele controlate de teroristi trebuie sa aruncam bombe nucleare, ca oricum civilii de acolo sufera si le e mai bine morti.
  • +13 (25 voturi)    
    Inca juma' de an (Duminică, 22 martie 2015, 10:01)

    jack2ooo [utilizator]

    Trebuie lasata legea sa actioneze inca juma' de an. Probabil e suficient sa dispara de pe strada toate javrele. Dupa aia pot 4000 de fundatii sa vina si sa aiba grija de cei care mai apar pe strada ocazional.
    • +9 (19 voturi)    
      de ce sa-i lase pe strada??? (Duminică, 22 martie 2015, 11:14)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui jack2ooo

      Fundatiile alea care doar dau din gura si toaca banii contribuabililor sa-i stringa si sa aibe grija de maidanezi, daca au suflet asa de nobil...
      • -6 (12 voturi)    
        Tipic (Duminică, 22 martie 2015, 17:22)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Fundatiile sunt platite de privati, dar ce sa stii tu mai mult decat iti spun postacii pe HN ?
        In schimb pretul umflat de mafia lui Oprescu care platesc 250 de roni pt fiecare caine prins (mort sau viu nu conteaza pt ei), bani platiti din taxele tale, de asta nu roade, in schimb de fundatiile platite de privati nu poti tu dormi noaptea.
        • +6 (10 voturi)    
          hmm (Duminică, 22 martie 2015, 19:02)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Deci daca fac rost de fonduri private ca sa intretin niste tobosari care sa-ti cante toata noaptea, e ok? Da-mi si mie adresa, pliz :D

          S-a vazut ce au facut cu banii. Au scos javrele pe semnatura si le-au dat drumul iar pe strada. Interesanta dragostea asta...
        • +3 (9 voturi)    
          serios? (Duminică, 22 martie 2015, 20:46)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Esti sigur ca numai din bani privati? Uite astia au avut contract ani de zile cu primaria Pitesti si ce excedent de venit au: "ASOCIAŢIA UTE LANGENKAMP: „IUBIŢI MAIDANEZII” A AVUT EXCEDENT DE 8,5 MILIARDE LEI VECHI ANUL TRECUT!
          Published on 17 October 2013" Si e doar un caz. Sterilizarile asa-zis gratuite din ce bani crezi ca le fac? Stii ca in marea majoritate sunt platite de primarii?
  • +11 (21 voturi)    
    Nu mai suportam sa fie ucisi copiii de haite! (Duminică, 22 martie 2015, 11:50)

    Maniu [utilizator]

    Cat de cainosi pot sa fie unii ca sa "iubeasca" javrele in dauna unor finite inocente, fara aparare, prada unei morti cumplite! Ajunge cu mizeria asta patologica si imputiciunea asta de necrezut! Luati sobolani "iubitorilor" ca si ei "e" finite! Ptiu!
    • -8 (8 voturi)    
      Sa nu cumva sa aveti gura aurita cu sobolanii... (Duminică, 22 martie 2015, 12:30)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Atata vreme cat cetatenii marilor orase nu constientizeaza, in mare majoritate, ca orasul e un habitat omenesc in care animalele n-au ce cauta in libertate, toate hei-rup-urile astea, oricum rare, vor avea efecte modeste sau, mai rau chiar, vor muta problema in alta parte.
      In cazul de fata, intr-adevar, disparitia ca prin miracol a tuturor cainilor vagabonzi de pe strazi ar putea lesne avea ca prime efecte inmultirea peste masura a pisicilor si sobolanilor...
      Atunci cand oamenii nu-si asuma rolul cuvenit, orasul functioneaza dupa cam aceleasi reguli ca un ecosistem - unul stramb, pervertit, dar cu reguli. Jungla urbana, cum ii spunea cineva. Si cu cat orasul e mai mare, cu atat asemanarea cu un ecosistem natural e mai mare; de-aia problema e cu deosebire acuta in Bucuresti.
      Inlaturarea pradatorului suprem - cainele, in cazul despre care vorbim - nu va face decat sa faciliteze accesul altora la varful piramidei trofice. Imi amintesc bine si cu oroare Bucurestii anilor 80, invadati de sobolani, si n-as vrea deloc sa vad repetarea acelei situatii.
      Nu vreau nici sa sugerez ca trebuie sa lasam caini pe strazi ca sa nu ne invadeze sobolanii, dar, pe de alta parte, la varsta mea sunt satul de cate episoade din seria "ne-a prins iarna nepregatiti" am vazut si trait.
  • +6 (10 voturi)    
    Bani negri (Duminică, 22 martie 2015, 12:24)

    anaana [utilizator]

    Vier Pfoten nu are adaposturi, nu hraneste nici un animal, doar sterilizeaza citva apoi ii lasa in strada. Nu are nici un drept sa vorbeasca in numele bietelor animale, pentru ca urmareste doar sa obtina donatii/bani negri din vestul Europei. Despre calitatea umana a "iubitorilor de maidanezi" ce sa mai vorbim...un pedofil este condamnat deja iar cei care trimit animalele in bordeluri pentru zoofili sunt in atentia autoritatilor.
  • -7 (11 voturi)    
    Ma indoiesc (Duminică, 22 martie 2015, 17:19)

    tudor74 [utilizator]

    Ma indoiesc ca sleahta de bipezi insetati de sange inteleg ca legea care permitea uciderea cainilor ESTE IN CONTINUARE SUSPENDATA!
    ASPA, jegurile de bipezi, care continua sa omoare caini vor da socoteala in fata legii mai devreme sau mai tarziu pentru incalcarea unei hotarari judecatoresti.
    Deja se stange latul in jurul acestui hot numit Oprescu, DNA-ul are pe masa un dosar cu numele lui in care e acuzat ca a furat 3 milioane de EURO din buget.
    Aveti idee de unde sunt acesti bani ? Daca va ganditi la banii vostri platiti ca taxe v-ati gandit bine.
    • +3 (9 voturi)    
      2, stai jos! (Duminică, 22 martie 2015, 20:49)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Este o tara de oameni pentru oameni! Cine vrea sa adopte sa o faca si sa aiba grija de ei, nu sa ii abandoneze pe strazi! Bipezii inconstienti care au militat pentru ramanerea maidanezilor pe strazi au cel putin 15 persoane ucise de maidanezi pe constiinta, peste 15000 de oameni muscati anual, si inca probabil zeci ucisi in accidente de masina provocate de maidanezi! Criminali in toata regula, ca Hitler, tot mare sustinator al drepturilor animalelor si vegetarian! Ca bunastarea animalelor, care pe strada clar nu are cum sa existe, nu e suficient de buna pentru aia care traiesc din trafic de caini!
  • -3 (7 voturi)    
    ... (Luni, 23 martie 2015, 1:59)

    adinamo [utilizator]

    Probabil nu ar trebui sa ma socheze astfel de comentarii, tinand cont ca articolul insusi subliniaza cum doar in Bucuresti au fost "eutanasiati" 30000 de caini, ceea ce ne defineste, fara doar si poate, ca fiind un popor de macelari si nimic mai mult, dar sunt, totusi, dezamagita si iritata de bravura si mandria cu care cei multi adunati aici se considera salvatori ai speciei umane, aflata in pericol din cauza cainilor vagabonzi!.. Daca fondurile destinate sterilizarilor, in loc sa ajunga in buzunarul unora, s-ar fi folosit efectiv cu ani in urma pentru scopul propus, s-ar fi evitat suprapopularea strazilor de maidanezii care, infometati, haituiti si maltratati de multi dintre romanii nostri "buni la suflet", au devenit adesea agresivi!.. In alta ordine de idei, organizatiile nu folosesc fondurile publice pentru a salva si steriliza cainii - ceea ce sustineti aici este aberant! Informati-va intai! Donatiile provin, in mare parte, din strainatate si sunt destinati cheltuielilor veterinare, hranei, documentelor sau transportului. Ei da, cainii nostri au impanzit intreaga Europa, arata ce popor meschin, fara constiinta suntem! Ati citit pana acum articole publicate in Germania, Anglia, Italia despre ceea ce se intampla in Romania? Suntem catalogati inumani, incivili, salbatici, se cere insistent iesirea noastra din UE etc. Putem fi mandri: ne situam la acelasi nivel cu Turcia in ceea ce priveste tratamentul fata de animale!
    • +2 (8 voturi)    
      Gargara ilogica (Luni, 23 martie 2015, 3:38)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui adinamo

      Cainii omoara oameni iar tu incerci sa ne explici ca suntem inumani.
      Vestul nu mai este un etalon pentru civilizatie de ceva vreme.
      Bordelurile pentru animale, practicile sexuale ciudate si alte manifestari urate provin din vest, nu din est.
      Au trecut vremurile in care orice mizerie provenita din occident era ridicata la rang de arta in Romania.
      • -2 (8 voturi)    
        Discurs logic (Luni, 23 martie 2015, 11:07)

        adinamo [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Sunt o aparatoare inversunata a traditiilor si obiceiurilor romanesti (cele stravechi, sa fie clar!) si nu am avut intentia sa preamaresc Occidentul; am enumerat doar cateva dintre consecintele nebuniei criminale care a pus stapanire pe romani. Dar da, sunt de acord cu acuzatiile de barbarie, cruzime, primitivism etc. pe care cei din Occident le lanseaza impotriva tarii noastre. Singurul lucru pozitiv in toata povestea asta e ca atentia lumii intregi s-a deplasat de la faradelegile pe care romanii le comit in Vest, la cele de la ei de-acasa!..
        Dupa cum ar trebui sa stiti deja, afirmatiile lui Razvan Bancescu in ceea ce priveste retelele de zoofilie si experimentele la care cainii ar fi supusi nu au niciun fundament - e vorba de "gargara ilogica" a celui prins cu mata-n sac si care nu mai stie pe unde sa scoata camasa! Se pare totusi ca teoriile astea au succes printre romani!
        Ceea ce nu inteleg eu e nevoia de a improsca cu noroi pana si in cei care salveaza aceste animale, ducandu-le departe de strazile noastre, Care-i problema voastra? Nu aveti pace decat daca stiti ca acei caini sunt morti?
        In fine, ma opresc aici, cu gustul amar al celui care stie ca se razboieste cu morile de vant...
        • +2 (6 voturi)    
          sigur nu sunt ingroziti (Luni, 23 martie 2015, 11:31)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui adinamo

          si de ce fac unii care se declara foarte pro maidanezi, cum ar fi de exemplu mihnea columbeanu, dovedit consumator de pornografie infantila si pedofil? Persoana care, absolut intamplator, a organizat un protest numit ceva de tipul nu vrem caini maltratati si nici copii neglijati! Ca doar el nu neglija copii, nu? Cati oare dintre cei pro maidanezi sunt la fel ca el, mai ales ca multi copii de persoane pro maidanezi s-au pozat cu columbeanu?
          • -2 (6 voturi)    
            ? (Luni, 23 martie 2015, 13:02)

            adinamo [utilizator] i-a raspuns lui dj

            Inainte de toate, nu sunt "pro maidanezi", ci sunt pentru dreptul la viata al animalelor. E un concept necunoscut majoritatii celor prezenti, asa ca n-am sa mai dezbat argumentul. Nu se pot invata astfel de lucruri: ori le ai in suflet, ori nu le ai.
            Dupa care... Nici nu stiu daca sa raspund la un comentariu atat de infantil ca al dvs.!.. Condamnarea lui Mihnea Columbeanu la doar 26 de ani de puscarie mi se pare o pedeapsa mult prea mica, tinand cont de monstruozitatile de care e acuzat! Dar ce legatura este intre faptul ca M. Columbeanu este un pedofil si ca anumite personaje, publice sau nu, pro sau nu maidanezi, ca sa folosesc felul dvs. de a eticheta oamenii, ar fi pozat alaturi de el? Credeti cumva ca oricine intra in contact cu el era pus automatic la curent cu deviatiile sexuale de care suferea? Ori poate sunteti de parere ca oricine ar fi intrat in contact cu un astfel de individ ar fi fost "molipsit", la randul lui? Se pare, ascultand unii ca dvs, ca pedofilia ar fi o boala contagioasa.
            Va rog mult, nu-mi raspundeti. Ar fi o pierdere de timp atat pentru dvs., care ati scrie, cat si pentru mine, care ar trebui sa citesc!
            • +2 (6 voturi)    
              intrebari (Luni, 23 martie 2015, 15:31)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui adinamo

              Sunteti vegetariana? Ati cumparat numai lucruri din piele sintetica?

              Daca raspunsul este nu, la oricare dintre intrebari, ar insemna ca nu sunteti decat o alta ipocrita care "sustine" dreptul la viata al animalelor. Ca animalele nu sunt doar cele de companie, doh.

              Daca raspunsul este da, la amandoua, felicitari. In cazul acesta mai bine incepeti cu ipocritii care-si plimba javrele cute si de marca, folosind o zarda de piele naturala... pentru care a fost UCIS un animal... si el avea dreptul la viata :(((((
              • -2 (4 voturi)    
                Da (Luni, 23 martie 2015, 16:58)

                adinamo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Da, sunt vegana, dar problema uciderii cainilor nu se poate reduce la detalii atat de banale precum cele enumerate. In fond, pentru macelul asta nu exista nici macar scuza consumului de carne sau a industriei pielariei! Si va rog, nu-mi veniti cu exemplele cazurilor tragice in care oameni si-au pierdut viata, pentru ca la baza unui comportament atat de anomal ca acesta e tot omul! Cine n-a reusit sa ofere in viata lui o mana de ajutor, o mangaiere, o bucata de paine, pentru ca, vezi Doamne, e nedemn sa simti compasiune pentru un maidanez, ar fi putut macar sa nu-si descarce frustrarile pe bietele animale, batandu-le, schilozandu-le, mutilandu-le. Sunt oamenii cei care au transformat animale pasnice in fiare, dar nimeni dintre sustinatorii "strazilor curate" nu ar admìte asa ceva!
                Se poate polemiza la infinit pe temele pe care le-ati propus, dar nu cred ca e cazul. Oricum ar fi, "javrele", de marca/rasa sau nu, nu pot alege unde sa se nasca, pe strada ori in casa, iar cele carora le-a fost sortit un stapan, nu isi pot alege singure accessoriile (de piele, de sarma, lanturi!).
                • +3 (3 voturi)    
                  mda (Luni, 23 martie 2015, 23:27)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui adinamo

                  O societate civilizata este o scuza suficienta pentru tine? Detaliu banal inseamna incurajarea cresterii si uciderii fara mila a unor suflete nevinovate pentru a purta un pantofior si o posetica feng-shui? Daca asta nu este ipocrizie de manual, pe multpreafariesul bor nu-l cheama daniel.

                  Socetate civilizata inseamna sa fie liniste la 3 dimineata cand e luna plina, sa nu calc in rahat de caine (inclusiv de la iubitori de marci apartament), sa nu fiu pregatit sa ripostez cand se formeaza haita. Maica-mea nu a putut, iubitoareo... si frica ei simtita de javre nu inseamna ca-i ameninta cand i-au facut piciorul franjuri.

                  Nu sustin schingiuirea animalelor, ci eutanasierea fara durere. Daca e sa vedem numarul de "iubitori" declarati versus numar maidanezi, ar trebui sa fie bataie pe javre. Dar... e misto sa iubesti din tastatura sau sa-ti iei unul de marca.
              • +1 (5 voturi)    
                stai linistit (Luni, 23 martie 2015, 17:19)

                dj [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                ca simplul fapt ca acei caini pentru al caror drept la viata militeaza nu sunt vegetarieni.... deci e OK pentru astia sa fie macelarite alte animale pentru hrana cateilor dar sa nu fie eutanasiati (prin injectie letala, ca asa au cerut ong-istii in normele pe care s-au chinuit apoi sa le suspende) cateii pentru care primesc ei bani sau cu care fac trafic. Oamenii, ce conteaza, pot sa si moara doar sa nu se afle. Si daca se afla se apuca sa tipe ca ce cautau acolo, poate erau la furat (cum a fost cazul doamnei ucise in curtea institutiei in care lucra de o haita de caini, intai au tipat ongistii pro maidanezi ca era la furat, apoi cand s-a aflat ca ce facea era parte din treaba ei au mai tacut).
                • -2 (4 voturi)    
                  Nu (Luni, 23 martie 2015, 18:26)

                  adinamo [utilizator] i-a raspuns lui dj

                  Nu inteleg ce vreti sa sustineti: salvarea tuturor speciilor animale, dar nu a cainilor, pentru ca sunt carnivori? Si inca o intrebare, vazand cat de mult insistati asupra consumului de carne, al oamenilor sau al cainilor: sunteti vegetarian?
                  Nu am spus ca oamenii pot sa moara, la fel cum n-as spune ca, prin injectie letala sau cu bata, cainii ar trebui sa fie omorati.
                  Am vazut cadavre de caini aruncate la gunoi, am vazut interviul lucratorilor din adapostul din Bucuresti, care povesteau cum cainii erau inchisi in spatii stramte si apoi infometati, in asa fel incat sa se manance intre ei, iar asta pentru satidfactia personalului, infometat, la randul lui, de spectacole macabre. Sau cum veterinarul "se distra" aruncand cu cainii de pereti!!! Adapostul din Baia Mare - un loc de tortura, iarasi, plin de cadavre de caini, unde putinii supravietuitori se tarau, sleiti de putere! Acum 2 saptamani circulau pe internet imaginile cainilor infasurati in saci de plastic, ucisi de vreun "bun samaritean" si aruncati la marginea Bucurestiului... Si exemplele pot continua!..
                  Incercati sa nu va mai lasati dominat de ura si de convingerea ca in felul asta se face dreptate! Cautati pe net informatii despre toate masacrele de care Romania se face vinovata (din pacate nu pot posta aici link-uri) si cred ca, daca reusiti sa va pastrati cat de cat obiectivitatea si daca aveti o farama de bunatate in suflet, veti admite ca de cele mai multe ori s-a ajuns la un nivel de cruzime de neimaginat!
                  Exista cazuri de coruptie devenite celebre in jurul cainilor, iar principalii vinovati sunt cei din sectorul public, mai putin ONG-urile. Eu una am avut de-a face mereu cu persoane oneste, iar cainii salvati de aceste ONG-uri, fie au luat calea strainatatii, fie au fost adoptati de romani, avand toti sansa de a fi iubiti si de a-si demonstra afectiunea si fidelitatea pentru noua familie. Sunt acele cazuri fericite, desi putine, care te fac sa speri pentru o secunda ca nu e totul pierdut...
                  • +3 (3 voturi)    
                    mai simplu (Luni, 23 martie 2015, 20:56)

                    dj [utilizator] i-a raspuns lui adinamo

                    sa inteleaga si cei mai redusi: lasare cainilor fara stapan pe strazi duce la ranirea si chiar moartea oamenilor. In adaposturi pe bani publici pentru totdeauna nu pot fi tinuti (nici o tara nu isi permite asa ceva, nici macar Germania nu si-a permis atunci cand a avut probleme). Foarte putini chiar tin in adaposturi caini fara stapan pe bani privati. Aproape toate tarile civilizate si-au rezolvat si tin sub control problematica cainilor fara stapan in acelasi fel: ridicat de pe strazi, tinuti cateva zile in adapost public apoi daca nu sunt adoptati eutanasiati. Complet in acord cu prevederile OIE. Peste tot s-a dovedit ca aceasta metoda functioneaza, mai ales cand in paralel se controleaza populatia cainilor cu stapan (in Legea lui Ionut, inclusiv in norme, sunt prevazute si astfel de masuri, inclusiv suportarea de catre primarii a costurilor sterilizarii cainilor cu stapan pentru persoanele care nu isi permit). Si atunci de ce tipa cate unii? Nu cumva pentru ca din asta traiesc? Mai pe scurt: ce adaposturi au cei de la cutu cutu si cati caini au abandonat? Ca sa dau doar un exemplu, dar sunt mult, mult mai multi...
  • -3 (5 voturi)    
    Overtime (Luni, 23 martie 2015, 11:59)

    tudor74 [utilizator]

    Postacii platiti de Oprescu vad ca muncesc si weekend.
    Hai cu minusurile ca de aici va luati cascavalul (ineca-va-ti cu el)!
  • +2 (6 voturi)    
    Vier (Luni, 23 martie 2015, 12:29)

    nicnicnic [utilizator]

    Aceasta Vier Poften se comporta ca un dusman al omului.
    Acum, dupa ce nu prea se mai vad cainii aruncati da proprietarii lor in strada, au inceput sa apara pisicile aruncate de proprietarii lor in strada.
    Cand e evident ca acestia sunt vinovatii, de ce oare nu se lupta acest vier cu ei, ci cu statul? Raspunsul este simplu: au aceleasi interese ca si cei care arunca animalele in strada. De aici au de castigat si unii, si altii. Unii, dreptul de a-si arunca animalele, altii, dreptul de a castiga niste bani. Murdare drepturi.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version