​ANALIZA O comparatie intre transportul in comun din Viena vs. Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 3 martie 2015, 14:37 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
"Liniile vieneze", societatea care opereaza transportul public din Viena, a incasat in 2014 circa 500 milioane de euro din vanzarea de bilete si abonamente, ca urmare a faptului ca 39% dintre drumurile parcurse in Viena se realizeaza cu mijloacele de transport in comun, potrivit informatiilor furnizate de Primaria din Viena. In comparatie, RATB a incasat in 2014 doar 163 milioane lei (36 milioane euro) din vanzarea titlurilor de calatorie si nu exista o evidenta clara a celor care folosesc mijloacele de transport in comun. Sigur, trebuie luat in considerare si faptul ca "liniile vieneze" opereaza si metroul, iar la noi acest serviciu este operat separat de Metrorex, aflat la Ministerul Transporturilor.


"La ora actuala 39% din drumurile parcurse in Viena se realizeza cu mijloacele de transport in comun. In 1993 procentajul se afla la doar 29%. Un alt record a fost inregistrat la numarul de abonamente anuale: la sfarsitul lui 2014 se aflau in circulatie 650.000 de astfel de abonamente, in conditiile in care in 2010 erau doar 355.000. Pentru a incuraja folosirea constanta a mijloacelor de transport in comun, in 2012 s-a luat decizia de a scumpi o calatorie, insa de a ieftini abonamentul anual de la 449 euro la 365 euro, deci 1 euro pe zi. La ora actuala o calatorie cu mijloacele de transport in comun in Viena costa 2,20 euro, insa pretul abonamentului anual a ramas neschimbat din 2012. Totodata, procentul celor care circula fara bilet in capitala Austriei a scazut in 2014 la 2,1 % de la 2,4 % in 2013", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Primariei din Viena.

In comparatie, in Bucuresti, pretul cumulat al abonamentelor anuale pentru metrou si RATB este de circa 300 de euro/an si numai RATB a intocmit in 2014 peste 82.000 de procese verbale pentru bucurestenii prinsi fara bilet, din amenzi incasandu-se 4,9 milioane lei.

Municipalitatea din Viena si-a propus ca, pana in 2020, 40% din calatoriile parcurse in Viena sa se realizeze cu metroul, tramvaiul sau autobuzul.

"Pentru a mentine aceasta crestere este nevoie de o permanenta imbunatatire a ofertei. Nu ma refer doar la extinderea retelei de metrou, ci si la vehicule moderne si comode si la intervale mai mici de succedare a mijloacelor de transport in comun. Acestea sunt investitii in viitorul Vienei si pe acest drum dorim sa mergem mai departe", a explicat viceprimarul Vienei, Renate Brauner.

Liniile vieneze in comparatie cu RATB au si o flota impresionanta - circa 150 de trenuri de metrou, circa 500 de tramvaie si circa 500 de autobuze. Viena dispune de 5 linii de metrou, 29 de linii de tramvai si aproape 150  de linii de autobuz (inclusiv liniile de noapte si asa-numitele ASTAX - un fel de maxi-taxi-uri care circula pe timpul noptii si care opresc intr-o anumita statie, daca suni in prealabil la un numar de telefon unde specifici ora la care sa se faca preluarea si statia. Aceste ASTAX se folosesc in zonele mai putin circulate si sunt considerate tot mijloace de transport in comun).

RATB a avut in 2014 un parc functional de  69 de tramvaie, 176 troleibuze si 719 autobuze, insa majoritatea sunt uzate, gradul de uzura fiind de 70-80% pentru tramvaie, 90% pentru troleibuze si 65% pentru autobuze. Bucurestiul are circa 106 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz si 23 linii de tramvai.


In Viena insa si investitiile sunt insa pe masura. De exemplu, volumul total de investitii in 2015 se ridica la 434 de milioane de euro. 145 de milioane de euro sunt prevazuti pentru extinderea retelei de metrou si 109 de milioane de euro pentru achizitionarea de noi vehicule. 53 de milioane vor fi folositi pentru a moderniza reteaua de metrou, iar 33 de milioane pentru a moderniza statiile, garajele si atelierele. 17 milioane de euro vor fi investiti in modernizarea infrastructurii deja existente.  

RATB este insa la limita subzistentei. In 2014, Regia a avut un buget de circa 900 de milioane de lei, dintre care peste 500 milioane lei subventia de la Primaria Capitalei. Din cele 900 milioane lei circa 530 milioane lei au fost cheltuieli de personal, restul banilor mergand pentru combustibili (circa 100 milioane lei), piese de schimb, asigurari pentru parcul auto si taxe si impozite catre stat. Pentru investitii in parcul auto s-au alocat doar 6,7 milioane lei, adica s-au cumparat doua tramvaie produse de uzinele RATB. Pentru modernizarea flotei, doar in urmatorii 4 ani, RATB ar avea nevoie de peste 300 milioane de euro. La sfarsitul anului 2014, Regia avea nu mai putin de 10.625 de salariati.

In Viena, peste 60% din costurile pentru activitatile curente ale societatii care se ocupa de transportul public sunt acoperite din veniturile realizate de Liniile Vieneze. Restul costurilor pentru activitatile curente sunt subventionate de Municipalitatea Vienei, care investeste in principal dezvoltarea transportului public. Metroul este finantat in Viena in proportie de 50% de catre Municipalitatea Vienei si de alti 50% de catre stat/federatie (Bund).Aproximativ 8.600 de persoane lucreaza pentru Liniile Vieneze.


Liniile Vieneze (Wiener Linien) apartin de Wiener Stadtwerke (in traducere "Uzinele Municipale Vieneze¬) - o societate al carei proprietar este Municipalitatea Vienei.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

15052 vizualizari

  • +20 (22 voturi)    
    diferente mari (Marţi, 3 martie 2015, 15:00)

    IancuJianu [utilizator]

    In Viena au si ei tramvaie vechi, insa modernizate, abonamente turistice de o saptamina si la juma' de pret, nu au preturi nesimtite, nu au directori mai multi decit muncitori, nu au firme-capusa ca in Bucale, etc, iar lista se termina doar cu faptul ca au nivelul de trai mult mai ridicat decit noi.
    • -8 (20 voturi)    
      uiti 3 amanunte: (Marţi, 3 martie 2015, 15:59)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      1)pretul per calatorie este mult mai mare ca la noi (undeva in jur de1 euro)
      2)Viena este oras turistic, se circula mult mai mult cu transportul in comun decat la noi (unde nu prea gasesti turisti in RATB)
      3)in incasarile lor intra si incasarile de la metrou, pe cand la noi Metrorex este independenta de RATB. La metrou, unde nu prea poti face blatul ca sar paznicii pe tine, incasarile sunt mai mari decat la RATB (adica 628 mil RON la Metrorex fata de 163 mil RON la RATB)
      • +14 (18 voturi)    
        fusei p'acolo... (Marţi, 3 martie 2015, 16:16)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ...si vazui.
        Fac raportul belet/salariu si am subliniat asta cu nivelul de trai.
      • +5 (9 voturi)    
        Puterea de cumparare (Marţi, 3 martie 2015, 17:38)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nu compara salarul unui austriac sau al unui turist occidental cu salariul romanului...care poate fi tocat intr-o ora de shoping la un supermarket.
      • +4 (6 voturi)    
        ar mai fi multe amanunte.. (Miercuri, 4 martie 2015, 10:11)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        "analiza" din articol este extrem de superficiala, compara mere cu pere (desi datele metrorex erau disponibile) si rezultatele sunt pe masura.

        cel mai interesant amananunt mi se pare insa numarul de angajati. daca ne uitam la numarul de linii de transport in comun, diferenta este minora intre Vienna si Bucuresti. la sfarsit insa aflam cu uimire ca la ei sunt suficienti 8600 de persoane ca sa opereze inclusiv metroul, pe cand la noi RATB are aproape 11.000!! la care se mai adauga inca ~4500 de la Metrorex. de 2 ori mai multi angajati, dar mult mai ineficienti. Eterna si fascinananta Romanie..
    • -4 (6 voturi)    
      AUTOBUZE (Miercuri, 4 martie 2015, 11:08)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      care poluează?
      Ciudat de poluante sunt autobuzele Mercedez, luate din Turcia.
      Trebuie să se treacă la autobuze electrice, traseele sunt scurte și pot fi încărcate la cap de linie.
  • +1 (15 voturi)    
    Comparam (Marţi, 3 martie 2015, 15:04)

    CititorulComentator [utilizator]

    Nu prea are rost comparatia, in sensul ca in general compari produse/servicii la acelasi nivel, altfel degeaba compari sa zicem un telefon simplu cu ultimul model de smartphone.

    RATB = Motorola DynaTAC :) lol
    Liniile Vieneze = iPhone 6 Plus sau echivalent
  • +7 (29 voturi)    
    Buc. (Marţi, 3 martie 2015, 15:05)

    kronk [anonim]

    A compara Viena cu Bucale e o timpenie.Aici totul merge la fix.Acolo (in Buc.)pute.De la nespalati .De sus pina jos.
    • -4 (30 voturi)    
      Bucuresti (Marţi, 3 martie 2015, 15:13)

      George [anonim] i-a raspuns lui kronk

      Kronk, daca totul e perfect acolo ce cauti pe site-urile romanesti? De ce nu citesti ziarele vieneze ? Si austriecii va vad ca pe niste nespalati pe voi, romanii care stati acolo.
      • +2 (16 voturi)    
        El nu vorbea de fapt de Romania (Marţi, 3 martie 2015, 16:15)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui George

        ci de Bucuresti......Asa citesc eu postul lui cel putin.
      • +16 (20 voturi)    
        Asa ti se spune tie in tara? (Marţi, 3 martie 2015, 17:41)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui George

        Viena nu e Italia. In Viena au venit in general oamenii mai spalati. Si dupa ce am stat aproape 5 ani pe acolo pot sa-ti spun ca nici macar o singura data nu a comentat cineva ca sunt roman. Nu m-am simtit discriminat. Locul in care esti taxat cel mai rau pentru ca esti roman e tocmai Romania si tocmai de oameni ca tine. Astia care cand le pui evidenta in fata si nu au nici un argument pertinent cu care sa-si sutina parerea te trimit sa stai la tine acasa si sa-i lasi pe ei in rahatul lor.

        Si exact asta se intampla. Un fel de sindrom Helsinki, nu numai ca te complaci cu o situatie absurda dar ajungi sa-i critici pe aia care o denunta.

        Si ca sa fiu in ton cu tine, tu ce cauti sa citesti despre transportul altora in comun? Tu te limitezi doar la site-uri romanesti pentru ca traiesti in Romania? E viata atat de grea incat tot ce ai inteles din ea e ca daca cineva iti atrage atentia ca e o problema in loc sa o recunosti si sa incerci sa o repari tu ii atragi atentia ca ar trebui sa-si vada de treaba lui si sa se limiteze la zona lui de internet?

        Blegi mai sunteti... Tineti cu dintii de un rahat.
        • -6 (16 voturi)    
          Bucuresti (Marţi, 3 martie 2015, 18:09)

          George [anonim] i-a raspuns lui Close

          Salut, Ce am vrut sa spun este ca majoritatea celor plecati din tara nu sunt fericiti din mai multe motive: discriminare, singuratate, etc. Unii dintre ei ca sa poate merge inainte se hranesc cu ideea ca in Romania e iadul pe pamant si atunci merita sa sufere pe acolo.

          Eu nu cred ca e iadul pe pamant in Romania.

          O zi buna!
          • +9 (11 voturi)    
            Care majoritate? (Marţi, 3 martie 2015, 18:36)

            potaissa [utilizator] i-a raspuns lui George

            Pai eu nu stiu ce majoritate cunosti matale ,dar cei pe care-i cunosc eu nu plang dupa Romania.
            • -1 (1 vot)    
              nu plang cu tambalau (Miercuri, 4 martie 2015, 12:25)

              hatru [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              in sinea lor insa...
              • +1 (1 vot)    
                Mda, o gramada de (Miercuri, 4 martie 2015, 12:49)

                potaissa [utilizator] i-a raspuns lui hatru

                psihologi pe aici....Si daca nu plang nici in sinea lor ,plang noaptea in somn ,sau cum? Pai dupa ce sa planga???
          • +1 (1 vot)    
            Cine sufera in strainatate (Miercuri, 4 martie 2015, 12:00)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui George

            Se poate intoarce foarte rapid acasa. Daca ceva totusi ii opreste si decid sa mai stea intre straini inseamna ca per total e mai bine acolo. Ca e vorba de bani, ca e vorba de civilizatie, cand tragi linia alegi varianta mai buna.

            Si aici vine tristetea. Cand varianta mai buna e sa stai printre straini pentru ca tara aia in care te-ai nascut si ai crescut nu prea te vrea si nu numai ca nu face nimic sa te aduca inapoi dar chiar face chestii care te imping sa pleci.
        • -1 (1 vot)    
          Zici tu ceva, ... (Miercuri, 4 martie 2015, 12:01)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Close

          ... da' cata vreme in loc sa stai sa pui umaru', atat cat se poate din pozitia de simplu cetatean, la curatarea sistemului, ai preferat sa te duci sa te bucuri de buna functionare a unui sistem la a carui zidire n-ai nici un fel de contributie, nu prea au cine stie ce greutate vorbele matale. De pe margine toata lumea e desteapta si capabila.
          • 0 (0 voturi)    
            E bine atunci (Miercuri, 4 martie 2015, 18:26)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Ca nu traiesc din greutatea pe care o pui mata pe vorbele mele. Am o certitudine rezonabila ca am contribuit financiar la sistemul romanesc mai mult decat ai facut-o (sau o sa o faci ) tu. Faptul ca nu am construit ceva cu mainile mele nu ma descalifica dintr-o discutie pe aceasta tema. Romanasii mei nu au mai construit mai nimic de pe vremea bunicilor lor, cei mai multi. Am sustinut sistemul ala din Viena cu banii mei multi ani. Acum sustin un alt sistem, substantial mai scump. Daca banii mei nu aveau valoare si sustinerea mea era inutila atunci ai zice ca m-ar fi lasat sa calatoresc pe gratis.

            Diferenta intre noi e ca eu am realizat ca orice am incercat sa construiesc a fost daramat de oameni ca tine, incapabili de viziune doar de supt de la altii si comentt, oameni care cand vad la altii realizari nu se gandesc decat cum sa le strice ca sa ii aduca la nivelul lor. Care critica si atat. Sa pui umarul e patriotic, cetatenesc, necesar. Sa-ti lasi umarul acolo incercand sa-i misti pe cei ca tine care asteapta dupa altii e de-a dreptul stupid. Prefer sa fiu injurat de un neica nimeni pe un site decat sa-mi irosesc viata intre neica nimeni care injura peste tot.

            Dar bancul ala cu romanii in iad care se trag unii pe altii inapoi in cazan e mai viu ca niciodata din cauza ta. Succesuri.
            • 0 (0 voturi)    
              Faci afirmatii gratuite (Miercuri, 4 martie 2015, 22:21)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Close

              N-am cum sa estimez cat castigi sau platesti matale taxe si impozite, dupa cum nici matale n-ai cum estima treaba asta despre mine, si nici nu cred ca e relevant, da' in mod cert contributia mea la finantele statului roman, in calitate de simplu contribuabil, nu e deloc neglijabila.

              Si indiferent cat platesti matale sau io ca taxe la stat, in Romania sau in Austria, tot dinafara vorbesti despre Romania - in calitate de chibit, nu de jucator.

              Cata vreme n-ai stat aici macar cat sa-l atentionezi pe-un tzanc pe care parintii n-au avut vreme sa-l educe ca nu e bine sa arunce gunoaie pe strada, cu riscul de a fi injurat, potential chiar agresat, mi se pare cel putin deplasat sa le povestesti celor care-o fac bancul cu romanii in iad.

              Am cunoscut gramada de emigranti romani precum matale - oameni care aici o duceau foarte greu, care cand au ajuns in occident au ajuns la convingerea ca ei l-au prins pe Dumnezeu de picior, si-s cu doua capete deasupra tuturor celor ce-au ramas acasa. Zidari sau croitori care au ajuns sa le dea cu tifla unor medici sau dascali traitori in Romania. Mai ales avand in vedere ca respectivii dascali sau medici munceau si traiau in Romania, mie modul asta de gandire mi se pare cel putin bolnav.
              • 0 (0 voturi)    
                Ti se pare prost (Joi, 5 martie 2015, 13:16)

                Close [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                Tocmai de-asta e mocirla care e in Romania. Pentru ca daca stai bana la brau in rahat, in loc sa iesi din el tu esti mai preocupat sa-i injuri pe aia care au iesit cumva.

                Singurul tau pseudo-argument e ca aia care au plecat nu au dreptul sa comenteze. Un non-argument pentru oricine mai putin pentru cei mai inversunati "romani". Deci da, cu sau fara permisiunea cuiva iti voi spune din nou ca mai rar vezi natii asa distructive ca romanii, sa moara si capra vecinului, sa nu-ndraznesti sa le critici stilul de viata, sa le sugerezi metode de imbunatatire, etc. Ma-ntreb ce altceva mai scoteai din tolba de romanisme daca purtam discutia asta cat eram in tara si as fi atras atentia si mai acid asupra acestor probleme.

                Nu mi-e rusine ca sunt roman, mi-e rusine ca sunt altii romani. Si ar consuma oricate resurse ca sa critice si sa-i denigreze pe altii dar absolut nimic ca sa rezolve problema.
                • 0 (0 voturi)    
                  Nu-s io suficient de destept ... (Joi, 5 martie 2015, 17:36)

                  Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Close

                  ... sa stiu sigur care-s motivele pt. care in Romania e mocirla care e. Cert e insa ca unu la mana incepe sa se spele (drept e, lent - da' si lu' Hercule i-a luat un an sa curete grajdurile lu' Augeas cu toate ca a deviat doua rauri pt. treaba asta), si doi la mana unu' care ii critica gratuit pe cei ce incearca totusi sa faca curatenie e nesimtit si-atat. Ar putea macar sa le recunoasca meritul de a incerca sa faca ceva ce el nu s-a simtit in stare.

                  Dupa cata pricepere fata de limba romana manifesti, cre' ca e cazul sa subiniez: nu te critic pt. ca ai plecat din tara, nici pt. ca ma critici fara sa ai habar ce fac sau nu fac, ci pt. ca ai o singura idee, da' fixa: toti romanii care n-au emigrat inca se complac in mocirla, si altceva decat mocirla nu exista in Romania.

                  Cat despre rahat ... de vreo mai bine de 15 ani lucrez exclusiv pt. firme occidentale, chiar daca din Romania. Am lucrat o vreme si-n strainatate. Cel putin din punctul meu de vedere si in meseria mea viata e mai buna pe ansamblu (cumulat profesional, social si financiar) daca lucrez din Romania decat din strainatate. Am avut si colegi care au preferat sa se stabileasca in Germania, SUA sau Australia, doar ca mie mi s-a parut cel mai OK sa stau casa (imi permit sa mi se rupa de toate rahaturile cu care tre' sa se bata majoritatea romanilor, in schimb am acces la chestii care mi-au lipsit cat am lucrat in strainatate - nu e cazul pt. multi romani, da' uite ca unii pot si ce matale ti se pare imposibil). Sa consideri ca doar cum crezi tu e mai bine pt. toata lumea e o dovada unui
                  mod de gandire ingust - dovada unei relative lipse de toleranta fata de unii care judeca diferit fata de tine. De obicei intoleranti sunt prostii ...
              • 0 (0 voturi)    
                Si apropo (Joi, 5 martie 2015, 13:20)

                Close [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                Cei mai multi romani privesc traiul prost strict din perspectiva financiara dar nu totul se masoara in bani. Am plecat tocmai pentru ca oameni ca tine si ca tzancul din povestea ta, cand li se atrage atentia ca au aruncat gunoiul pe jos, se ratzoiesc la tine si iti atrag atentia sa-ti vezi de treaba ta, sa-ti critici proprii copii, sa stai la tine in tara. Vezi paralela? Esti tzancul din poveste. Esti omul care refuza sa vada evidenta si alege calea cea mai distructiva: aia in care nu rezolva problema dar ii alieneaza si pe cei care ar vrea sa o faca pana in punctul in care aia prefera sa-si vada de drum.

                Ai castigat. Tu si tzancul ramaneti singuri cu gunoiul vostru.
      • +1 (7 voturi)    
        Prietene, (Miercuri, 4 martie 2015, 10:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui George

        romanul de rand este mai spalat decat austriacul de rand...iar de bucurestence nu mai vorbesc, sunt cu 2 clase peste austriece.
        Austriecii nu prea se parfumeaza, am fost in team-buldinguri cu nemti si austrieci, erau cam ingalati, le mirosea camasa alba cand stateai langa ei. La ai nostri nu am vazut asa ceva.
        Din pacate noi avem prea multe scursuri care ne fac de ras.
        • 0 (0 voturi)    
          Statistic vorbind (Joi, 5 martie 2015, 13:24)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          20% din romani inca aveau buda in fundul curtii. Deci nu te supara daca, in calitate de om care a stat zeci de ani intre romani si ani buni in tari mai cu apa calda, iti spun ca asta e bullshit.

          Da, romancele frumoase. Crede-ma ca asta e singurul aspect pozitiv pe care il gasesc mai toti romanii. Mega util, bine ca avem romance frumoase ca seara cand te duci acasa cu neuronii prastie pentru ca te-ai ciocnit de una sau de alta dintre mult prea cunoscutele probleme romanesti, o sa te astepte in pat toate romancele frumoase sa le rezolve.

          Nu, romanii aia "murdari" nu sunt majoritatea. Dar cat timp reusesc sa supuna majoritatea e cel putin la fel de rau. La ce bun ca "majoritatea" e ok daca tot ce poate sa spuna e "vezi-ti de treaba ta si lasa-ne pe noi in rahatul nostru"?
    • -9 (17 voturi)    
      ja ja (Marţi, 3 martie 2015, 16:29)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      ia ghiciti oameni buni,ce face,prima data, toparlanul plecat din tara?scuipa!de unde plecasi neicusorule,din bucale?bine ca am scapat de un samantar prin ratb...
      on:nu va mai agitati,oameni buni.urmeaza privatizarea ratb cu statie la un smecher
  • -4 (12 voturi)    
    hahaha..... (Marţi, 3 martie 2015, 15:13)

    trebol [utilizator]

    ce comparatie .... in ro pute - pute rau .... pe strada / in autobuze / metro .... pute a vechi si nespalat ...
    • -1 (15 voturi)    
      iti pute tie (Marţi, 3 martie 2015, 16:55)

      Dudu [anonim] i-a raspuns lui trebol

      in cap! Depinde de linia de metrou, depinde de zona. In general, daca mergi cu metroul in Buc, este la fel de curat si civilizat ca in Viena. Cu autobuzul sau tramvaiul nu am fost in Viena, ca sa fac o comparatie, insa multe linii de autobuz din Bucuresti sunt super-ok / multor romani insa li se pare "de porc" orice e din Romania, deh! Stick your Snitzel up in the...
  • +8 (16 voturi)    
    Viena (Marţi, 3 martie 2015, 15:25)

    nimrod [utilizator]

    Cum să meragă românii cu autobuzu' ? Să-i creadă lumea săraci?
    Oricum însă, Viena rămâne un oraş periculos pe variantă, fiindcă în timp ce tu caşti ochii la cine ştie ce atracţii turistice, poa' să apară un tramvai sau un biciclist ceea ce face absolut necesară retragerea din trafic la vreo terasă de cafenea. Vieneză. :)
    • +4 (10 voturi)    
      pfff (Marţi, 3 martie 2015, 15:52)

      za_omu [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      S-a basit mireasa. As merge oricand cu mijloacele de transport in comun. As face abstractie si la nespalati chiar. Singura problema e ca pana la munca fac 15-20min cu masina iar cu transportul in comun 45+. Deci? Cum e?
      • +8 (10 voturi)    
        pffffff (Marţi, 3 martie 2015, 16:49)

        nimrod [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

        Cum aşa? Am înţeles că Oprescu e cel mai tare primar... N-a rezolvat încă problema teleportării ăn comun?
      • +9 (11 voturi)    
        Tu (Marţi, 3 martie 2015, 17:46)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

        Dar jumatate din colegii mei, cand stateam in Bucuresti, stateau peste o ora in trafic pentru fiecare drum spre si dinspre sperviciu in loc sa ia metroul 30-35 de minute.

        Si varianta cu 15 minute cu masina versus 45+ cu transportul in comun este una extrema care cu siguranta nu se aplica celor mai multi oameni. Trebuie sa fie o combinatie foarte dubioasa de locatie casa/loc de munca astfel incat sa scoti cifre de-alea.

        Cazul mai uzual este ca in 15 minute cu masina in Bucuresti faci cam 5Km in traficul normal de dimineata si seara. Asta inseamna ca ai putea sa mergi pe jos in 45 de minute, nu cu RATB.
        • +2 (4 voturi)    
          iegzact (Miercuri, 4 martie 2015, 9:53)

          za_omu [utilizator] i-a raspuns lui Close

          este o combinatie dubioasa pentru ca fac in jur de 20 de minute pe jos pana la si dinspre mijloacele de transport + inca vreo 5-10 minute schimbatul metroiului la unirii...pe jos fac in jur de 50 de minute :) iar cu masina fac atat de putin pentru ca evit bulevardele mari :)
        • +1 (1 vot)    
          Poate avea dreptate (Miercuri, 4 martie 2015, 16:03)

          Cici [anonim] i-a raspuns lui Close

          Ca sa ajung la fostul loc de munca faceam 25 de minute cu masina pana la munca, iar cu metroul 50 de minute.
          Depinde pe unde mergi, eu stau relativ aproape de victoriei, dupa ce treceami intram pe unda verde si ma mai opream in tineretului, iar de acolo mai mergeam putin in sens invers aglomeratiei.
          Cu metroul trebuia sa schimb de 2 ori si mai mergem in plus 15 minute pe jos.
          Cu RATB nu se punea problema sa incerc ca nu aveam nici o varianta convenabila.
          Paradoxul cu noua locatie de lucru e ca fac aprox la fel cu bicicleta, metroul si masina :) si le jonglez in f.ctie de anotimp
          • 0 (0 voturi)    
            Eu nu am spus imposibil (Miercuri, 4 martie 2015, 18:33)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui Cici

            Am spus ca e ceva rar. Sunt 3 milioane de masini in Bucuresti. Unele sunt in tranzit dar refuz sa cred ca e posibil un asemenea aranjament care sa plaseze locul de munca al fiecarui cetatean din Bucuresti in cel mai incomod loc fata de locuinta.

            Adevarul ramane ca pentru cei mai multi bucuresteni masina e prea comoda ca sa renunte la ea. E vorba si de imagine. O folosesc pe post de umbrela.

            Daca nu as vedea ca sistemul poate sa functioneze si altfel poate as gasi scuze una cate una dar vad ca in alte parti masina nu e absolut necesara. Se merge cu transportul in comun si din alte motive, nu numai timp economisit ci si bani, poluare, etc.
      • +2 (6 voturi)    
        Ceșetorii (Miercuri, 4 martie 2015, 11:15)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

        se încălzesc în autobuze și tramvaie, începând cu prima cursă de la 5 dimineata.
        Ar trebui să existe o poliție a mijloacelor de transport, ca la metrou, că să fie mai curate, cu aer mai curat.
  • +11 (15 voturi)    
    disciplina (Marţi, 3 martie 2015, 15:40)

    oli [anonim]

    pai e simplu, in orice oras civilizat lumea intra prin fata, soferul ii vede pe toti cum taxeaza\dau cu cardul si apoi pleaca de pe loc cu autobuzul. La noi intra toti prin spate, nu da nimeni cu cardu\taxeaza si rezultatul e care e. Nu e nimic complex, e regula bunului simt care nu se aplica la noi.
    • +3 (5 voturi)    
      nu la Viena (Miercuri, 4 martie 2015, 10:52)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui oli

      La Viena te urci cum vrei si unde vrei - dar SI daca te prinde vreun control...!!!
  • +15 (17 voturi)    
    Carcoteala la maxim! (Marţi, 3 martie 2015, 15:41)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ideea articolului este de a arata ca in Viena autoritatile pun accent pe transportul in comun si in Bucuresti nu. In Bucuresti exista cateva probleme. Metroul este foarte OK, dupa parerea mea, dar nu este suficient dezvoltat. Este bine ca macar Minsterul Transporturilor (din vremea Ancai Boagiu) a dat drumul unei noi linii de metrou. Primaria lui Oprescu nu este interesata.
    In privinta RATB lucrurile stau mai rau. Nu exista benzi speciale pentru RATB iar unde exista sunt unii care le nu respecta. Mijloacele de transport RATB nu funt foarte confortabile iar unele nu sunt nici macar curate. Nu exista transport eficient catre localitatile din jurul Bucurestiului. Daca te muti de exemplu la Bragadiru ai o mare problema cu transportul. Cel mai probabil vei folosi masina parsonala.
    Preturile pentru transport sunt in general mici.
  • +3 (7 voturi)    
    Comparatie absurda (Marţi, 3 martie 2015, 15:51)

    gigel [anonim]

    Pentru ca in Viena transportul urban este integrat iar pretul biletelor si abonamentelor este in medie de 5-6 ori mai mare. Un bilet pentru o plimbare cu tramvaiul vechi care circula pe Ring costa 8 euro si Viena are un numar incomparabil mai mare de turisti fata de Bucuresti.
    In schimb ii intrecem fara drept de apel la numarul calatorilor fara bilet.
  • +9 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 3 martie 2015, 15:52)

    a.nonim [utilizator]

    In Viena costul calatoriei e 2.2 euro. In Bucuresti 2 lei, deci 0.3 euro (de 5 ori mai putin).
    In Viena un abonament pe 7 zile, luni pana duminica, 14 euro. In Bucuresti pe o luna 50, adica 10 euro (de 5 ori mai putin). Chiar cu abonamentul anual de 1 euro pe zi, tot e de 3 ori mai ieftin in Bucuresti.
    In Viena rata fraudei e de 3%, in Bucuresti probabil 50%.
    In Viena nu poti parca unde vrei, trebuie sa ai abonament (care costa sute de euro pentru toate zonele) sau 2 euro pe ora. In Bucuresti poti sa parchezi oriunde gasesti loc, inclusiv pe trotuar, pe spatii verzi, nu risti nimic. In cel mai rau caz dai 3 lei la un parcagiu si ai rezolvat problema. In Viena nu oricine isi permite sa mearga cu masina la serviciu, in Bucuresti daca mergi cu autobuzul esti ultimul ratat.
    Viena e una dintre cele mai populare destinatii turistice, si majoritatea folosesc transportul in comun, in Bucuresti sunt 2-3 rataciti.
    In concluzie Viena are o baza de clienti incomparabil mai mare, preturi realiste (de 4 ori mai mari), rata de frauda neglijabila. Un autobuz Mercedes costa la fel si in Viena si in Bucuresti. Si atunci de ce ne miram ca ei au bani sa finanteze si noi nu?
    In primul rand trebuie reglementata parcarea, in al doilea rand benzi speciale, si abia pe urma se poate vorbi de transport in comun eficient.
    • +1 (9 voturi)    
      Ia fa calculelele,calculoaze, calculite, (Marţi, 3 martie 2015, 16:22)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Cite belete ia austriacul cu un salariu, cit e abonamentul raportat la zilele acoperite fata de bilete, cit te costa reparatia masinii daca nu dai spaga la parcangii (care sint cu miile)
      Turisti sau nu, Bucale are 2 milioane suflete. Citi platesc cinstit transportul?
      Si organizarea facuta de primarete conteaza, evident.
      • +1 (1 vot)    
        Da' mai lasati-o ma cu puterea de cumparare ... (Miercuri, 4 martie 2015, 12:07)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        ... ca e irelevanta. Modul asta de gandire e pagubos. Daca n-ai bani, asta e, mergi pe jos.
    • +1 (9 voturi)    
      @a.nonim (Marţi, 3 martie 2015, 17:14)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Mai astia voi care tot faceti calcule (te-ai putea lua de mina cu CodrutaN) ia fi atent:

      In Austria, salariul mediu este de 2200 euro pe luna, un pensionar primind aproximativ 1500 de euro. In Romania, salariul mediu este undeva la vreo 250 euro (de 10 ori mai putin).

      Acum ia zi tu, cit ar trebui sa fie pretul biletului RATB??
      • +2 (8 voturi)    
        ... (Marţi, 3 martie 2015, 18:17)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Crezi ca Mercedes vinde autobuzele la alt pret in Romania fata de Austria? Crezi ca arabii vand petrol mai ieftin pentru Romania? Dupa parerea ta cine ar trebui sa subventioneze diferenta de pret, si de ce?
        • +8 (10 voturi)    
          @a.nonim (Marţi, 3 martie 2015, 21:23)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Lucrezi la RATB ?? Fi atent de unde scoti diferenta de pret...
          *Cumperi motorina engros prin licitatie publica (pret corect) - nu prin firme "prietene"
          *Cumperi piese de schimb de pe aftermarket - nu esti obligat sa le iei de la Mercedes si nici de la aceleasi firme prietene
          *asigurarile obligatorii le faci prin licitatie publica - nu incredintare directa
          *nu cumperi stilouri de 1000 euro bucata
          *scoti gratuitatile pentru pensionari sau le reduci doar pentru anumite ore din zi
          *reduci schema de personal renuntind la toti cei care freaca menta

          Pentru toate punctele subliniate poti folosi cu incredere arhiva hotnews si google.

          NU pui pretul biletului ca in Viena in conditiile in care ai salariul de 10 ori mai mic decit austriecii.

          Crezi ca daca pui acest pret vei avea mai multi platitori de bilet sau mai putini? Esti la fel ca orice "manager" care a invatat la SH... cea mai simpla metoda de a face venituri (pe perioada redusa) este sa maresti preturile sau sa mai pui o taxa. Doar esti manager nu ?
          • -1 (3 voturi)    
            ȘI ÎNCĂ (Miercuri, 4 martie 2015, 10:58)

            nick24 [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

            5. înlocuirea autobuzelor cu motor diesel cu cele electrice ( se pot încărca la fiecare capăt de linie)
            6. culoare unice pentru transport în comun, astfel se marește viteza, fără de care nu se atrag călătorii.
            De ani de zile la Piața presei libere, ar putea fi galben intermitent pt autobuze, ca să intre în stație, dar ar trebui să existe banda 1 numai pt transport în comun, măcar pe ultimii 300m.
            Se poate? Da!
            Se vrea? Nu!
            De ce?
    • +9 (11 voturi)    
      calcule, pt. a.nonim (Miercuri, 4 martie 2015, 0:39)

      Cristian5 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      1 calatorie cu RATB-ul in Bucuresti e 1,3 lei, nu 2. 2 lei e la metrou. Zi-mi cinstit, asa e ca nu ai mai calatorit cu RATB-ul de ceva ani?

      Abonamentul lunar NELIMITAT e 48,2 eu in Viena, pt metrou + liniii de suprafata. Daca il iei pe un an e 30,4 eu (365/12).
      Abonamentul lunar nelimitat pt RATB + Metrorex ar fi (surpriza) 110 lei. La cursul de azi, asta inseamna 24,7 eu.

      Poti argumenta ca nu toata lumea foloseste ab. nelimitat, multi se multumesc cu cel de 62 calatorii. Poti spune ca nu toti folosesc si metroul si RATB-ul.

      Eu iti spun doar ca poti calcua cum vrei, platim comparabil cu alte tari mai bogate, pentru servicii mult mai proaste. CEI CARE PLATIM.

      Cum e totul in ROmania.
    • 0 (0 voturi)    
      @a.nonim (Miercuri, 4 martie 2015, 12:41)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Prietene, aduna abonamentul RATB cu abonamentul de metrou (da, ala cu 60 de calatorii lunare) si refa calculul.Inmulteste cu 12. Apoi socoteste cate minute munceste un vienez mediu ca sa ia acel abonament si cate minute munceste un roman pentru a calatori legal cu transportul public timp de un an. Nu face comparatia calitativa, adica ce primeste vienezul si ce primeste bucuresteanul pentru banii dati.
    • 0 (0 voturi)    
      costul unei calatorii (Marţi, 10 martie 2015, 13:23)

      Kappa [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

      In Bucuresti, costul unei calatorii nu este 2 lei, ci 1,3 lei..............
  • +1 (3 voturi)    
    Euro...Lei (Marţi, 3 martie 2015, 16:14)

    Taras Bulba [anonim]

    Pe viitor fiti mai consecventi in utilizarea monedei......este bulversant si greu de urmarit cand treci de la un paragraj in euro la unul in lei si invers....
    • -2 (2 voturi)    
      Sa zicem in Ruble? (Miercuri, 4 martie 2015, 6:29)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      :)))
  • +5 (7 voturi)    
    benzi speciale (Marţi, 3 martie 2015, 16:23)

    logan [anonim]

    pana nu avem benzi speciale degeaba vorbim, pentru a usura deplasarea mijloacelor de transport e nevoie de banda libera, acum indiferent masina, ratb, in acelasi trafic stam cu toti. iar pentru incalcarea benzii speciale, amenda mare, si camere video pe trasele respective, cum il vezi, ii si dai amenda, si io trimiti acasa.
  • +9 (11 voturi)    
    Tramvai 16,36 (Marţi, 3 martie 2015, 16:38)

    vlad.pe [utilizator]

    Va recomand sa circulati cu tramvaiul 16 sau 36 din zona metrou Pipera inspre Lacul Tei - Obor.

    In statia Strandul Tei se urca sau coboara zeci de persoane care nu composteaza bilet, si mai rau bruscheaza si deranjeaza restul calatorilor ascultand manele la telefon cu sunetul dat la maxim, se urca cu picioarele pe scane si manca seminte.

    Ce face RATB-ul pentru a creste confortul calatorilor ?

    In astfel de conditii de ce sa plateasca cineva biletul de tramvai ?
    • +1 (1 vot)    
      Linii si linii. (Miercuri, 4 martie 2015, 14:57)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      De departe, tramvaiele liniei 16 bat toate recordurile de materie de mizerie, "covor" de seminte, si de "calatori" nesimtiti.

      In schimb, pe linia autobuzului 104 parca parca este mai bine, nu am vazut niciodata seminte aruncate pe jos sau scaune facute praf.

      In orice caz, din plimbarile facute in citeva tari, situatia transportului public bucurestean este, imi pare sa spun fiind bucurestean, este jalnica.

      Nu atit la dotari tehnice cit la comportament si atitudinea utilizatorilor din transportul public de suprafata.
  • +12 (14 voturi)    
    Comparatie cu Elvetia (Marţi, 3 martie 2015, 16:41)

    OG [utilizator]

    Corect. As adauga si o comparatie cu transportul public din Elvetia:
    1) toate biletele sunt pe 1 ora sau 24 ore. Nu are niciun sens sa platesti la fel de mult daca mergi o statie sau 20 de statii cum e in Bucuresti
    2) in Elvetia toate trenurile si tramvaiele se curata de gunoaie la capat de linie si se spala si parfumeaza interior si exterior o data pe zi. Cand se va intampla asta si in Bucuresti ?
    3) in Elvetia nu exista nici macar un singur angajat care sa vanda bilete sau abonamente. Fiecare statie este dotata cu automate de bilete si abonamente unde poti plati cu cardul sau cash la orice ora din zi si noapte.
    4) in Elvetia amenzile pt mers fara bilet cresc cu 20% de la o amenda la alta. Incep de la 100 franci prima data. La 3 amenzi primite (chiar daca au fost platite), se trece pe cazier si devine mult mai greu sa inchiriezi o casa, sa iei un credit de la banca, etc. Daca esti imigrant, devine greu si sa mai obtii permis de sedere pentru ca este considerat ca nu te-ai adaptat la cultura locala.
    5) In Elvetia controlorii umbla imbracati in civil de cele mai multe ori.
    6) Tramvaiale si autobuzele sunt lungi astfel incat sa incapa toata lumea.
    7) Exista bilet comun pt metrou, tramvai, autobuz, vapor si tren. Biletele se vand pe zone de transport (zona centrala, zonele radiale) pe o ora sau 24 de ore sau abonamente lunare.
    8) Copiii, animalele de companie si bicicletele trebuie sa aiba bilet la jumatate de pret. Adultii pot si ei cumpara bilete la jumatate de pret daca isi cumpara un card anual pentru aceasta reducere.
    7) Toate mijloacele de transport in comun ajung la ora fixa indiferent de momentul zilei. Extrem de rar trenurile mai intarzie cateva minute si atunci se anunta in difuzoare in fiecare statie.
    8) In fiecare statie exista panouri care anunta cate minute mai sunt pana vine trenul, asa cum este la noi la metrou in Bucuresti acum.
    9) Pt Zurich exista un site (www.zvv.ch) in care afli la minut cel mai scurt drum intre doua puncte din oras folosind RATZ.
  • +5 (7 voturi)    
    atentie la detalii (Marţi, 3 martie 2015, 22:13)

    alexandru [anonim]

    Verificati va rog mai bine datele prezentate,parcul total de tramvaie al RATB conform statisticilor pe 2013 publicate de regie era de 481. Cu siguranta din acestea au mai fost casate si transformate unele, altele fiind indisponibile pe motiv de defectiuni dar pana la cele 69 mentionate de dvs. e cale lunga.
    On:RATB opereaza un sistem similar celui de suprafata al Wiener Linien ca si numar de statii si trasee, cu venituri din bilete neinsemnate si cu buget per total la limita functionarii. Sokutia pe care o consider eu adaptata mentalitatii de blatisti pomanagii a calatorului bucurestean este transportul gratuit, corelat cu taxarea traficului auto personal (buvignieta, zone cu acces cu taxa etc.) avand drept scop reducerea aglomeratiei si aducerea de venituri necesare investitiilor.
    Per ansamblu cheltuielile de personal cu vanzatorii de bilete si controlori sunt comparabile cu pierderile ce ar rezulta din scoaterea biletelor.
    • +2 (2 voturi)    
      cheltuielile de personal cu vanzatorii de bilete (Miercuri, 4 martie 2015, 11:38)

      sascha [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

      corect cu ultima parte..Imi amintesc ca venise unul cu ideea ca e mai rentabil pentru RATB sa scoata vanzatotii de bilete, controlorii, si sa faca trasportul gratis (plus ca pentru asta ar putea accesa si fonduri europene) decat sa mentina sistemul actual care oricum e pagubos pentru toata lumea.
  • +3 (5 voturi)    
    De CE? (Miercuri, 4 martie 2015, 4:17)

    Codrutza N [anonim]

    controlorii de bilete nu controleaza si tziganii? Se fac ca nu-i vad!
    E o indicatie de la partid (psd)?
    • 0 (2 voturi)    
      De CE? (Miercuri, 4 martie 2015, 10:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Codrutza N

      Ai simtit MUSAI nevoie sa "falsifici" numele meu, in loc sa folosesti unul oarecare (sau chiar un nick :impersonal"), daca tot n-ai curaj sa iti arati identitatea? Chiar asa esti de marcat(a?) de mine? >:)
  • +5 (7 voturi)    
    schimbare de mantalitati (Miercuri, 4 martie 2015, 6:11)

    Dan H [anonim]

    In orasele civilizate este incurajat transportul public si se incearca limitarea transportului personal. Este incurajat mersul pe bicicleta si pe jos (ample zone pietonale in centru).
    Parcarile in zonele centrale sunt foarte scumpe.
    Exista o municipalitate care are o politica clara si dispune de personal calificat care sa o impuna.
    Vedeti asa ceva posibil in Bucuresti?
    Centrul e sufocat de autoturisme.
    Nu exista automate de taxare, Exista masini parcate aiurea peste tot, nu exista politisti care sa sanctioneze acest lucru.
    Orasul e scapat de sub control.
    Dar nici bucurestenii nu cred ca merita o soarta mai buna. L-a aruncat cibneva pe acest primar la cos la alegeri? Asa populatie, asa primar(ie).
    Comparatie cu Viena e ridicola. Acolo oamenii chiar sunt civilizati.
  • +3 (5 voturi)    
    nr calatori (Miercuri, 4 martie 2015, 9:11)

    aurel [anonim]

    Comparatia ar mai avea nevoie de cateva cifre. Mai exact, cati calatori folosesc liniile RATB si metrou in fiecare oras. Si ar fi nevoie si sa se arate cate persoane au gratuitate. Nu stiu daca vienezii pensionari au gratuitate pe liniile de suprafata cum e la noi (iar aici vorbim de sute de mii de calatorii in fiecare luna care nu sunt platite). La fel, cate persoane au abonament redus, daca au.
  • 0 (4 voturi)    
    statistic... (Miercuri, 4 martie 2015, 11:01)

    Codruta N [utilizator]

    Oparescu gandeste corect (sic!): CATI posesori de masini cocalari sunt in Bucuresti si CATI care vor transport public civilizat? Aaaa... pai cocalarii cu masini sunt MULT mai multi!! IA sa le ofer ce isi doresc, sa distrugem orasul samd... si avem MULT mai multe voturi de la ei decat de la ceilalti! :P

    Cam asa se pun la cale lucrurile >:)
  • +1 (1 vot)    
    elemente lipsa (Miercuri, 4 martie 2015, 11:35)

    sascha [utilizator]

    intaine de a compara Viena vs. Bucuresti poate ca ar trebui sa imlementam cateva reguli (de bun simt) pentru Bucuresti. Una si cea mai importanta: asigurarea ca toata lumea cumpara bilet.

    Apoi ridicarea amenzilor (si aplicarea lor cu strictete) pentru aia care nu ai bilet (exemplu- plata unui bilet e intre 2 si 4 euro - 2 dutata 2 h, 4 toata ziua. Amenda pentru neprezentarea biletlui e 150 euro pe loc.
    Creeare de bezi speciale, acolo unde se poate si mai ales ridicarea de urgentza a tuturor masilor parcate alandala (strada, trotuar,etc)...
  • +2 (2 voturi)    
    ANALIZA O comparatie intre transportul in comun di (Miercuri, 4 martie 2015, 12:17)

    Elena Ionita [anonim]

    Ma numar printre cei care au renuntat la automobil in favoarea transportului in comun, dar nu pentru ca cel din urma ar fi mai breaz decat primul.
    Cred ca va complicati in analize comparative sterile uitand cateva aspecte esentiale ale unui sistem de mijloace de transport in comun care la noi lipsesc cu desavarsire desi avem autobuze Mercedes si vagoane de metru aduse din Suedia.
    1) CURATENIE: mijloacele noastre de transport sunt JEGOASE, inclusiv metroul, pardoseala nu a fost spalata niciodata
    2) CONFORT: aer conditionat vara si caldura iarna
    3) PUNCTUALITATE
    4) SOFERI POLITICOSI, BINE PREGATITI si UNIFORMA OBLIGATORIE (ca la metrou sau ca in Brasov)
    5)BILETELE SA SE ACHIZITIONEZE/TAXEZE LA SOFER
    Cand conditiile de mai sus se vor indeplini atunci onor RATB-ul sa aiba pretentia sa platim bilete. Altfel totul nu-i decat o afacere sulfuroasa care ascunde multe mismasuri platite de noi, prostii care trebuie sa acceptam orice conditie de transport in comun altfel suntem amendati. Daca i-ar da cineva in judecata, daca macar i-ar reclama la Protectia consumatorului poate ca le-ar veni mintea la cap.
    sa auzim de bine


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri