Primaria sectorului 4 ii amendeaza cu pana la 400 lei pe soferii care parcheaza pe locul de parcare al altei persoane, iar masina poate fi ridicata

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:33 Actualitate | Administratie Locala


Parcare resedinta
Foto: Primaria sector 1
Soferii care isi lasa masina, in sectorul 4 al Capitalei, pe locul de parcare de resedinta al altei persone risca sa plateasca o amenda cuprinsa intre 200 si 400 lei si sa li se ridice masina, potrivit unei hotarari adoptate joi  de Consiliul local sector 4. In plus, Consiliul Local a interzis expunerea pe domeniul public a masinilor cu inscrisuri ori insemne privind intentia de vanzare/inchiriere.


Consiliul local sector 4 a interzis printr-un regulament privind exploatarea si utilizarea locurilor de parcare de resedinta situate pe raza administrativa a sectorului "blocarea locului de parcare de resedinta atribuit regulamentar unei persoane, prin ocuparea acestui loc cu un alt autovehicul, apartinand unei alte persoane decat utilizatorul".

Soferii care nu vor respecta aceasta prevedere risca sa le fie ridicata masina.


"In situatia in care nu este respectata deplina folosinta a locului de parcare atribuit regulamentar unei persoane, autovehiculul care obstructioneaza folosinta acestui loc va fi ridicat, transportat si depozitat intr-un loc special amenajat, de catre Politia Locala Sector 4. Terenul se afla situat in Bucuresti, str. Drumul Jilavei, nr.2, sector 4 si este atribuit, in folosinta gratuita, pe o durata de cinci ani, Politiei Locale Sector 4. Autovehiculele ridicate vor fi depozitate pe terenul respectiv, intrand in paza materiala a Politiei Locale Sector 4, timp de maximum un an", se mai arata in regulament.

Pe langa faptul ca le va fi ridicata masina, soferii risca sa plateasca si o amenda cuprinsa intre 200 si 400 lei.

"Luand in considerare faptul ca legislatia aflata in vigoare, mai sus amintita, nu clarifica in mod expres situatia ocuparii, fara drept, a locurilor din parcarea de resedinta si pentru asigurarea unui climat de ordine si incredere a relatiilor sociale, deschidere catre interesele cetateanului si principiile care guverneaza activitatea autoritatilor publice, este necesar a se crea un standard legislativ care sa asigure respectarea deplinei folosinte a locurilor de parcare atribuite, in mod valabil, in parcajele de resedinta,  pe raza administrativa a sectorului 4", se arata in expunerea de motive a regulamentului.


In plus, noul regulament de parcare interzice expunerea vehiculelor/autovehiculelor cu inscrisuri ori insemne privind intentia de vanzare/inchiriere pe domeniul public si privat al Sectorului 4 (trotuar, scuaruri, spatiu verde, locuri de joaca, parcuri, gradini publice, piete si oboare, altele decat cele amenajate si autorizate in scopul expunerii spre vanzare/inchiriere, esplanade, etc.).

"Nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 15 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 50 de lei la 100 de lei, pentru persoane fizice si de la 60 de lei la 120 de lei, pentru persoane juridice", se mai arata in proiectul de regulament.

"In toate zonele Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, dar cu o frecventa mai mare in zona centrala, au aparut in ultima perioada expuse spre vanzare sau inchiriere pe domeniul public si privat al Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti (trotuar, scuaruri, parcari, spatiul verde, locuri de joaca, parcuri, gradini publice, piete si oboare altele decat cele special amenajate si autorizate in scopul expunerii spre vanzare/inchiriere, esplanade) multe autovehicule. Acestea, inmatriculate sau nu, pot fi recunoscute dupa afisele, insemnele sau alte inscrisuri prin care proprietarul/detinatorul/utilizatorul isi semnaleaza intentia de vanzare sau de inchiriere. Expunerea acestor autovehicule spre vanzare/inchiriere pe domeniul public si privat al Sectorului 4 contribuie, pe de-o parte, la cresterea gradului de disconfort al celorlalti participanti la trafic (chiar si a pietonilor), iar pe de alta parte, creeaza mari probleme societatii care se ocupa cu salubrizarea Sectorului 4", se arata expunerea de motive a proiectului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















14768 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    De ce doar in sectorul 4? Oprescu nu poate ..? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:40)

    Adrian [anonim]

    De ce se stabilesc reguli 'pe sectoare'?
    Nu putem sa avem o singura regula pentru tot orasul?
    Caci...la un moment dat incepi sa te intrebi si ce reguli de circulatie sunt in sectorul in care te afli in deplasare cu masina...
    Nu se pot 'armoniza' toti primarii de sectoare impreuna cu cel general?
    Raspunsul il stiu deja: fiidca nu sunt toti de la acelasi partid

    Comentariul e oarecum retoric
    Daca am plictisit pe cineva imi cer scuze.
    Ma gandeam doar ca ar fi fost mai simplu pentru fiecare dintre noi sa existe aceeasi regula peste tot.
    • +3 (3 voturi)    
      reguli, dar semnalizate (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:44)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      O primarie poate stabilii diverse reguli, pe zona pe care o administreaza, daca si informeaza corespunzator oamenii. Si asta nu prin publicare de HCL prin nu stiu ce monitor, ci prin semne stradale.

      De exemplu, primaria poate hotara ca nu se parcheaza pe trotuar, desi legea circulatiei spune ca se poate, daca se lasa minim 1 metru pentru pietoni.
      Daca primaria nu pune pe toate strazile semne de circulatie cu oprirea interzisa pe trotuar, atunci, in caz de amenda, se poate contesta, deoarece e mai tare legea circulatiei, si omul a parcat pe trotuar deoarece nu era semn care sa ii arate ca e interzis.

      Asa ca, daca ti se ridica masina din sectorul 4 si nu era semn ca se ridica, contesta amenda.
      • +3 (3 voturi)    
        Corect, in plus la cei din sectoru' 4 (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:36)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        sa li se puna o bulina pe masina, sa stie cei din alte sectoare cum sa-i primeasca pe locurile lor de parcare...
        piedone asta tot un mare populist ,cu 5 categorii de permis luate intr-o zi la Pitesti!
    • +3 (3 voturi)    
      Dar taximetristii parcati in intersectii ? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:46)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Si restul..cei care se leaga de semnul oprirea interzisa, chiar daca la 100 de m este liber ?!?
    • +1 (1 vot)    
      Eu nu inteleg (Vineri, 30 ianuarie 2015, 19:39)

      NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Mi se pare o ineptie sa dai locuri de parcare de resedinta, doar unora pe ani de zile. Si eu vreau sa parchez seara in liniste, si sunt dispus sa dau mai mult decat cere primaria..
      E normal sa se plateasca o taxa generala si sa parchezi unde ai nevoie in parcarile amenajate acestui scop, iar parcarile de resedinta sa fie desfiintate, pot ramane gratuite, dar sa fie folosite de oricine are nevoie nu doar de locatari, ca taxe platim toti in mod egal.
      • 0 (0 voturi)    
        licitatie!.. (Vineri, 30 ianuarie 2015, 20:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

        un loc de parcare rezervat este un lux in Bucuresti. le-as scoate pe toate la licitatie si cu banii castigati as contrui parcari (etajate/subterane..) prin toate cartierele.
        • 0 (0 voturi)    
          Doresc si eu o parcare (Marţi, 3 februarie 2015, 10:37)

          Coman Paraschiva [anonim] i-a raspuns lui pehash

          De foarte mult timp incerc sa sa inteleg ,cum au indrazneala sa dea amenzi cand nu ofera lucuri de parcare ???? sau de acesti bani vor face parcari la sfantul asteapta ????
          Oare in spatele blocurilor unde sunt deja parcari ,de ce oare nu vin si fac parcari etajate ,platite parcarile ca niste oameni civilizati la financiar si totul ar functiona foarte corect .Cred ca nu ar mai exista masini in care sa fie pe strada ,doar pentru a fi nevoie de ajutor rapid de plecare ,si nu face ca mine ca de fiecare data ????? e culmea idioteniei .
  • +4 (16 voturi)    
    Si in timpul zilei? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:02)

    fit [utilizator]

    Daca parcarile sunt libere toata ziua, cei care au nevoie sa parcheze pentru putin timp nu pot sa o faca????? Ca nu s-au lasat deloc spatii de parcare pentru cei care trebuie sa isi lase masina pentru putin timp!!!!!
    • -1 (11 voturi)    
      NU! (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:08)

      NU! [anonim] i-a raspuns lui fit

      Sunt satul de cei care vin sa parcheze putin pe locurile de parcare platite. "Putin" este un termen relativ care se extinde la cateva ore sau zile. Tocmai asta este logica locurilor de parcare platite. Sa fie rezervate pentru persoanele care platesc.
      Abordare de care dati dovada poate fi aplicata in jungla, dar nu intr-un oras care ar trebui sa se civilizeze.
      In loc sa ocupi abuziv locul unul persoane care au platit, ar trebui sa militam cu totii pentru construirea in masa a locurilor de parcare. Nu sunt eu vinovat ca tie iti este sila sa cauti un loc de parcare public sau ca nu ai gasit!
      • -2 (2 voturi)    
        de ce crezi ? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:17)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui NU!

        De ce crezi ca trebuie sa ai tu mai multe drepturi decat vecinul tau care nu are loc de parcare. Si el ar vrea sa plateasca 60 de lei pe an, ca sa nu poti tu sa parchezi macar 10 minute pe locul lui. Si el are bagaje grele de la supermarket, si nu vrea sa parcheze la 100 de metri de intrarea in bloc, ca sa duca 4 baxuri de apa plata.
        • 0 (0 voturi)    
          pentru ca a platit (Vineri, 30 ianuarie 2015, 14:39)

          edx [anonim] i-a raspuns lui jescu

          Are mai multe drepturi pentru ca plateste locul ala de parcare. Discutia ar trebui dusa la modul de atribuire a locurilor respective, care evident sunt mai putine decat masinile. Si cea mai normala ar fi o licitatie publica, cine da mai mult ia locul, nu ca acum suma fixa (mica) si nu iei loc fara spagi/relatii acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        pune-ti numarul de masina aici.. (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:44)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui NU!

        ..si sa te vad eu cum mai parchezi tu in Bucuresti (sau in tara) cand pleci la servici sau la rude...

        E o hotarare de un cretinism groaznic: locurile sunt inchiriate pentru perioada de repaus a automobilului: uneori poate sa insemne si o zi intreaga si o saptamana intreaga si o ora.. O solutie era sa implementeze un sistem benefic pentru toata lumea..eu stau in S3 si mai am drumuri si in alte sectoare: cand locul meu de parcare e liber, nici nu ma intereseaza ce se intampla cu el in lipsa mea - mi se pare normal sa fie folosit pana ma intorc.. si cand ma intorc sa il pot folosi linistit..acest comportament e decent si civilizat, nu hotararea de 2 lei a consiliului primariei S4 (apropos, astia nu mai situ de unde sa scoata bani, sau in S4 majoritatea oamenilor sunt pusi pe cearta) .
        posesorul unui loc de parcare care accepta sa ii lase si pe altii sa ii foloseasca locul in timpul zilei, ar putea sa beneficieze de niste avantaje: reducerea cosutului chiriei anuale, reduceri de taxe sau alte avantaje...din partea primariei S4 (asta ar fi un proiect bun).
        Primaria S4 nu a facut decat sa scarmane rahatul (scuzati de expresie).

        Nu se poate face o platforma sociala pe care sa se inscrie toti soferii disponibili sa accepte sa le fie folosit locul de parcare in lipsa lor? sa stie oamenii ce, unde, cat, cum?
        • 0 (0 voturi)    
          Akillies (Vineri, 30 ianuarie 2015, 20:58)

          Edi [anonim] i-a raspuns lui akillies

          Corect, numai sa informezi CAND TE INTORCI . Si, mai ales, CAND PLECI . Unul p;eaca la 7, altul la 8, unul se intoarce la 16, altul la 18, altul e inconcediu si e plecat o saptamana si vine taman azi, când locul e ocupat....
  • +3 (15 voturi)    
    pfff (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:16)

    danovitch [anonim]

    ce idioti!!!!deci daca vii in vizita la cineva care locuieste in acelasi bloc si parchezi risti sa nu o mai gasesti????
    ce tampenie,,,,de fapt ,,, made in romania!:nu ar trebui ca intr_un interval orar parcarile sa fie accesibile????
    • -1 (7 voturi)    
      Cum adica? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:22)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui danovitch

      Tu vrei sa spui ca desi eu platesc la primarie chirie pe un loc de parcare si ma duc la cumparaturi, tu ai dreptul sa mi-l ocupi doar pt ca vii in vizita la cineva din blocul in care locuiesc eu????
      Pai ce, daca vii in vizita nu poti sa mergi pe jos 100-200 de metri de la cel mai apropiat loc de parcare care nu este inchiriat? Sau, daca nu sunt locuri de parcare, bad luck, ia un taxi, vino cu autobuzul, care e problema? Ar trebui ca toti oamenii din bloc sa-si mute masinile pentru simplul fapt ca ai tu de facut o vizita???
      • +4 (6 voturi)    
        Plata e un nimic (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:04)

        Iulian [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Cand o sa platesti macar 500 lei/an pentru locul de parcare atunci o sa consider ca e rezervat. Pana una alta costa sub 90 lei/an si au accel la ele doar pensionarii si alti someri ce pot sa bata toata ziua drumul pana la primarie.

        Locurile de parcare ar trebui sa se liciteze si sa coste macar 10 euro/luna ca sa nu se mai creada toti sarantocii
      • +4 (4 voturi)    
        Problema stii care e? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:06)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Problema e ca pentru locurile de parcare se plateste extrem de putin iar pentru cativa lei doar unii ajung 'proprietari' desi toti din zona/bloc isi permit suma asta exorbitanta, dar deh... ori nu au relatii la primarie, ori nu au reusit sa ajunga printre primii. Ia sa le scoata la licitatie, sa vedem cati mai vor/isi mai permit sa inchirieze locuri de parcare.
        Insa acesta fiind sistemul, si cei care vin in vizita ar trebui sa se comporte civilizat in conditiile date si sa lase vizibil in geam un numar de telefon a.i. cand ajunge stapanul sa-i poata elibera locul platit cu bani grei.
        PS: locuiesc intr-un oras in care nu se inchiriaza locuri de parcare, dar cunosc cam cum e situatia in bucuresti.
      • +1 (1 vot)    
        Aberatie (Vineri, 30 ianuarie 2015, 15:30)

        Ted [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Tu vrei ca primaria, pentru un cost de 60 lei / an, sa-ti inchirieze, cu drept de utilizare exclusiva 24/24h, o suprafata de 12,5 mp, adica 4,8 lei / mp / an, aidca 40 bani / mp / luna.
        Chiria minima reala in Bucuresti este la cel putin 3 € / mp / luna, deci de aprox 34 ori mai mult.
        Traim intr-o tara libera, in care toti cetatenii sunt egali si au drepturi egale. De ce ar avea dreptul la aceasta oferta speciala a primariei doar cetatenii care detin masini (si nici aceia toti, ca primaria nu are atata spatiu public)? De ce nu ar avea dreptul si ceilalti cetateni ai Bucurestiului.
        Daca primaria vrea sa faca acest discount e treaba ei, dar sa o faca corect: orice cetatean al orasului (indiferent daca are masina sau nu sau pentru ce destinatie) sa poata beneficia de aceasta oferta. Daca sunt mai multi doritori, sa se faca anual loterie: cine are noroc primeste, ci nu nu.
        Asa ar fi corect intr-un stat democratic.
    • +1 (9 voturi)    
      Haha (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:25)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui danovitch

      Deci ti se pare OK sa vii in vizita si sa ocupi locul cuiva care locuieste acolo si plateste pentru locul respectiv? Ai senzatia ca orice iti apartine si ceilalti sunt fraieri?
      • +1 (3 voturi)    
        Ti se pare echitabil? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:38)

        user01 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Stii cat costa parcarea platita, 25-75 Ron/zi. Tu platesti banii astia intr-un an, poate chiar mai putin si ai pretentii sa ai toate drepturile pe acel loc de parcare. Mi se pare un pic exagerat.
        Hai sa facem o lege un pic mai echitabila. Sa mergem la primarie si cerem marirea taxei la sa zicem 0.5RON/ora care ar rezulta un pret de ~1000Euro pe an pentru parcare. Din banii stransi sa se poata face parcari pentru toti...
        Daca esti de acord cu asta, atunci sunt si eu de acord ca nu e normal sa parchezi pe locul "platit" al altcuiva...
        • +1 (1 vot)    
          Pana atunci (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:06)

          Pana atunci [anonim] i-a raspuns lui user01

          Pana se schimba legea as vrea totusi ca toata lumea sa respecte actuala lege, nu fiecare sa faca dupa cum il taie capul ca in vestul salbatic. Nu esti in masura sa decizi ce e echitabil si ce nu e echitabil nici din punct de vedere legal si nici moral atata timp cat tu actionezi dupa bunul plac, eliminand nevoile oamenilor din jurul tau.
          Legea trebuie respectata fara nicio exceptie! Asa s-au civilizat orasele vestice mult ravnite.
          • 0 (0 voturi)    
            OK, dar cine sa schimbe legea? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 15:41)

            user01 [utilizator] i-a raspuns lui Pana atunci

            Eu cred ca legile se schimba la vointa/presiunea populatiei?
            Cine ai vrea sa decida pentru tine?!
            Eu doar spun ca nu sunt de acord cu ce este acum, nu indemn sa nu se respecte legile actuale...
        • +1 (1 vot)    
          pret? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 14:42)

          edx [utilizator] i-a raspuns lui user01

          "Sa mergem la primarie si cerem marirea taxei la sa zicem 0.5RON/ora care ar rezulta un pret de ~1000Euro pe an pentru parcare."
          Si de ce suma asta scoasa tot din eter? De ce sa nu stabileasca piata cat sa fie acel loc de parcare - sa le scoata primaria la licitatie.
          • 0 (0 voturi)    
            De acord (Vineri, 30 ianuarie 2015, 15:37)

            user01 [utilizator] i-a raspuns lui edx

            Da, eu sunt de acord cu orice varianta "la licitatie".
  • +4 (10 voturi)    
    Si totusi (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:44)

    eu [anonim]

    Consider ilegala aceasta decizie. Multi posesori de masini din sectorul 4 sunt salariati . Acesti salariati se deplaseaza cu masina pentru 8-10 ore in alte sectoare unde ocupa un alt loc de parcare pe toata durata programului de munca. Eu daca locuiesc in sectorul 3 si muncesc in sectorul 4 unde parchez masina? Ori se legifereaza aceasta lege la nivelul capitalei ori se abroga in sectorul 4 macar intr-un anumit interval orar gen 7-19. pot sa consider ca legea este ok, dar inutila. Mai degraba este data sa se continue activitatea hingherilor de masini. De ce nu se specifica in contul cui intra banii pentru ridicarea masinii? Tot in contul firmei care ridica masini?
    • +1 (3 voturi)    
      orice ai face, cineva va fi nemultumit! (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:25)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui eu

      Sunt salariati care lucreaza in schimbul doi, sau chiar trei. Ce ziceai despre intervalul orar pentru parcare 'la liber" ? Una peste alta, exista parcare publica pe bani (la Sura Mare si Tare de pilda) exista si parcare libera trei-patru strazi mai incolo (poate cu numar insuficient de locuri, dar esti disciplinat si cauti pana gasesti).
    • +5 (5 voturi)    
      lasa numarul in geam (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:40)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui eu

      daca lasi numarul de telefon in geam, si te prezinti imediat la masina sa o muti cind esti sunat, nu cred ca iti vei lua amenda sau ti se va ridica masina.

      doar daca dai peste un tembel.

      eu am sunat odata pentru unul care si-a lasat masina in mod repetat pe locul meu (nu la prima "abatere"), au venit cei de la politia comunitara, si stii ce i-au zis la cel cu masina, care aparuse intre timp? "de ce nu va lasati un numar de telefon, sa va sune cel caruia i-ati ocupat parcarea, ca atunci nu ne mai suna pe noi?"
    • 0 (0 voturi)    
      Parcare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 21:03)

      Edi [anonim] i-a raspuns lui eu

      Pe timpul lui Ceausescu, unde parcai masina in alt sector?
      Te duceai cu tramvaiul, din 3 in 4, si erai fericit... Nu tu cearta, nu tu probleme cu parcarea....
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:53)

    a.nonim [utilizator]

    As fi total de acord cu acesta masura, cu conditia ca locurile de parcare sa fie scoase la licitatie publica periodic si pe perioada limitata si nu acordate arbitrar. Multi au luat locurile de parcare prin functionari corupti, iar platesc o suma modica pe un loc care valoreaza mult mai mult.
    E nevoie de o procedura de licitatie transparenta, la care sa se poata inscrie doar cei care au domiciliul in zona respectiva, pentru cel mult un loc pe adresa (nu pe persoana), si pe perioada limitata pana la urmatoarea licitatie.
    • 0 (2 voturi)    
      deneaul abia asteapta (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:32)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

      Zici ca multi si-au luat locuri de parcare cu sprijinul functionarilor corupti. Evident ca vorbesti in cunostinta de cauza, si esti gata sa prezinti la DNA doi-trei metri cubi de dosare cu dovezi in acest sens. Ma intreb ce mai astepti ?
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:11)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Geo

        Evident ca nu am dovezi, i-am auzit doar cum s-au laudat ca au dat bani ca sa fie anuntati cand apare un loc liber. De ce ti-e asa de teama de o licitatie transparenta?
  • +4 (4 voturi)    
    Cum fac altii, mai normali... (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:54)

    Stefan [anonim]

    Se emit ecusoane de parcare doar celor care stau in sectorul 4, in baza actului de proprietate sau de inchiriere a locuintei. Se expune ecusonul in parbriz. Se marcheaza locurile de parcare unde poti parca doar cu ecuson ( max doua ore, fara ecuson) altfel se ridica masinile sau/si se da amenda. Bucurestiul este condus de niste cretin, de 25 de ani. Succes!
  • +1 (7 voturi)    
    Primaria fara logica (Vineri, 30 ianuarie 2015, 10:54)

    Robert M [utilizator]

    Daca nu exista locuri pentru vizitatori trebuie permisa parcarea pe acele locuri in timpul zilei.
    In timpul zilei multi dintre posesorii auto din sectorul 4 pleaca in alte sectoare, la servici.
    Daca vom bloca locurile din tot Bucurestiul nu vom mai avea unde sa parcam masinile.
  • +5 (5 voturi)    
    practic (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:04)

    daniel [anonim]

    am loc de parcare platit pe raza s4. nu am nicio problema daca lasi masina pe locul meu si lasi un nr. de telefon in geam.

    dar, chiar daca zi de zi sunt cu locul de parcare gol, sunt si zile in care vin cu copilul de la doctor. vin acasa si locul e ocupat. daca nu am un nr. de telefon habar nu am daca stai 5 minute sau 2 ore, daca trebuie te astept sau sa iti spun sa scoti masina.

    primaria nu va ridica masina din proprie initiativa, decat daca i-a chemat utilizatorul locului.
  • +8 (8 voturi)    
    Solutie stramba (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:04)

    Jürgen [anonim]

    O vreme am locuit la Viena (4 ani) timp in care am avut cu mine masina (numere de Bucuresti). Sistemul din Viena mi se pare bun din 2 puncte de vedere: rezolva problema cu parcarea si ai ales cu plimbarea inutila a masinilor care duce in final la traficul de cosmar din oras.
    Orasul este impartit in 23 de sectoare fata de 6 cite are Bucurestiul. In sectorul in care locuiesti platesti o taxa anuala - in jur de 180 € - care iti da dreptul de a parca masina proprietate personala la trotuar, fara insa a-ti garanta un loc de parcare. Daca nu esti din sector atunci te costa 2€/ora sa parchezi la trotuar, maximum 2 ore.
    Exista niste angajati ai primariei care patruleaza 2-3 strazi fiecare si verifica existenta autorizatiei sau a taxei de parcare. Nu exista = 40 € amenda. Daca a doua zi masina este tot acolo mai primesti 40€ si daca si in a treia zi este tot acolo se ridica.
    Rezultatul: lumea lasa masinile acasa si merge cu transportul in comun. Acesta merge foarte bine fiind asigurat de un numar suficient de mijloace de transport dar si prin faptul ca daca masinile stau in parcare nu este este nebunie pe strazi.
    Problema cu locul de parcare din Romania este cauzat de 2 motive:
    1- toti vor masina in fata blocului, la scara sau sub geam. Daca este la mai mult de 50 m de intrarea in bloc atunci nu este acceptabil!
    2 - exista mai mult de 1 masina de familie, din cauza ca exista si masina (sau uneori masinile) de serviciu.
    La Viena masina de serviciu se parcheaza la serviciu. Nu primesti autorizatie de parcare pentru acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Pe panselute (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:25)

    CititorulComentator [utilizator]

    E ok! Nu se da amenda!
  • 0 (2 voturi)    
    Marcaje (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:26)

    mirceax [utilizator]

    E buna decizia, dar sa se aplice exclusiv pe locurile de parcare marcate. Nu ai de unde sti daca e locul altcuiva cel pe care ai parcat atata timp cat nu exista niciun insemn acolo.
  • +1 (1 vot)    
    parcare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:32)

    adrian_rolland [utilizator]

    Eu stau in sectorul 4. In fata blocului este parcare iar singurul loc disponibil sta gol 95% din timp deoarece "propietarului" POATE ii vine in vizita copilul care are masina. In aceste conditii parchez la vreo 200 de metri de casa (pe locuri libere) si nu am greturi. Nimanui nu-i convine sa plateasca bani la primarie si altii sa beneficieze de asta. De asemenea, tot in sectorul 4, pe str. Nitu Vasile unde s-au facut locuri de parcare se va face ordine prin interzicerea parcarii microbuzelor si autocarelor de ".serviciu", masini care ocupa 2-3 locuri.
  • -1 (3 voturi)    
    asemanarea dintre telepatie si telemea (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:40)

    Geo [anonim]

    Viena aia are o superba retea de transport in comun, practic orice punct al Vienei poate fi atins in timp scurt si utilizand transportul in comun. Si asta in pretul unei calatorii ! A compara Viena cu Bucurestiul in domeniul transportului in comun este cam aiurea, laleaua neagra cu papadia ca sa nu zic aia a porcului.
  • +3 (3 voturi)    
    Rezolvati cauze, nu efecte (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:06)

    thinkerB [anonim]

    Banda Unica RATB . Utila tuturor locuitorilor.
    Scad masinile in trafic, cresc locurile parcare disponibile, cei care trebuie sa mearga neaparat cu masina se vor descurca mai usor.
    Autobuzele nu vor mai aglomerate.
    In plus serviciile de urgenta vor ajunge mai repede pe banda aceea, nu vor mai fi blocate.
    Daca va place, cereti-o la PMB: http://pmb.ro/contact/petitie/petitie.php
    Se poate face in maxim 1 luna.
    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua). 2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale 3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia. 4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente. 4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.
    http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html
  • 0 (0 voturi)    
    parcare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 13:58)

    lisandra [anonim]

    Sesisez de ani de zile autoritatilor locale problema rablelor aduse din alte zone, chiar Ilfov, pe Soseaua Pantelomon, tinute aici, multe din ele, pe post de depozite de legume si fructe, vandute apoi pe trotuar...Stau nemiscate , inconjurate de gunoaie, degradate si, dand astfel,un aspect jalnic locului.Este un cosmar sa gasesti loc de parcare, sunt masini parcate pe sapte randuri, inclusiv linia de tramvai, acum in reabilitare.Masina mea a fost ridicata pentru ca"nu sunt 25 de metri pana in intersectie" dar, rabla de care ma lipisem zace si acum bine merci.De la balconul meu pot numara cu usurinta zece rable, care au fost tarate de colo colo in timpul asfaltarii.De ce nu se ridica?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version