Ce mari santiere in trafic ii asteapta pe bucuresteni in 2015: Primaria Capitalei incepe lucrarile la pasajul pietonal de la Piata Romana si pe strada Fabrica de Glucoza. Largirea strazii Prelungirea Ghencea, amanata pentru 2016

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 5 ianuarie 2015, 14:57 Actualitate | Administratie Locala

Pasajul Pietonal Piata Romana
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va demara in 2015 doua mari proiecte de infrastructura - largirea strazii Fabrica de Glucoza la doua benzi pe sens si pasajul pietonal de la Piata Romana, a declarat pentru HotNews.ro Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei. Daca utilitatea pasajului pietonal de la Piata Romana este pusa la indoiala de societatea civila si de anumiti profesionisti, largirea strazii Fabrica de Glucoza este o necesitate pentru preluarea traficului de pe autostrada A3, ce ar urma sa intre in Bucuresti in aprilie 2015, potrivit datelor oficiale. Cele doua proiecte insumeaza 165 milioane de lei. Lucrarile de largire a strazii Prelungirea Ghencea au fost amanate pentru 2016.

In 2015, Primaria Capitalei va avea un buget de circa 400 milioane de lei pentru proiecte de infrastructura, iar acesti bani vor merge in mare parte pentru finalizarea lucrarilor incepute in anii precedenti - Pasajul subteran de la Piata Sudului, modernizarea Sos. Pantelimon-Iancului, drumul expres spre A1 si Podul de la Ciurel, Pasajul peste Dambovita de pe bd. Nicolae Grigorescu. Astfel ca pentru lucrarile noi nu raman foarte multi bani. Anul trecut municipalitatea a alocat pentru marile de proiecte de infrastructura circa 380 milioane lei. Raportat la 2010, cand la acest capitol au fost alocate circa 800 milioane lei, bugetul pe 2015 este unul saracacios.

"In 2015 vreau sa termin ce am inceput. Anul viitor speram sa avem un buget de 400 de milioane pentru proiectele de infrastructura, iar cu acesti In functie de bani, vom acoperi in principal proiectele incepute. Sunt doua lucrari care pot incepe anul viitor. Este vorba despre pasajul de la Piata Romana care este contractat, proiectul este facut, dar nu am avut bani sa incepem in 2014. Al doilea proiect este cel care priveste largirea strazii Fabrica de Glucoza, acesta fiind in procedura de achizitie. S-au deschis ofertele, dar inca nu s-a desmenat castigatorul", a declarat Ion Dedu pentru HotNews.ro.

Pasajul subteran pietonal de la Piata Romana costa circa 65 milioane lei (circa 15 milioane de euro) potrivit indicatorilor tehnico economici aprobati  de Consiliul General in 2006, iar lucrarile vor dura circa un an si jumatate. Scopul pasajului este de a fluidiza traficul in zona dar si de a imbunatati circulatia pietonala. Pasajul va avea 5 intrari - doua la ASE, una in fata la coloane, unul in fata la BCR si un altul intre Bd. Lascar Catargiu si Dacia. Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romana, iar la suprafata vor fi plantati 40 de copaci si amenajata o suprafata de circa 500 mp de spatiu verde.


Largire str. Fabrica de Glucoza
In ceea ce priveste proiectul de largire a strazii Fabrica de Glucoza, lucrurile sunt mai complicate deoarece este nevoie de exproprieri, iar Consiliul General al Municipiului Bucuresti inca nu a decis ce terenuri vor fi expropriate.

In 2010, Consiliul General a aprobat prima hotarare privind culoarul de exproprieri si despagurile - 163 milioane lei, insa legea s-a modificat si aceasta hotarare trebuie reaprobata. In 2014, proiectul a fost de mai multe ori pe ordinea de zi a sedintelor CGMB, insa alesii nu l-au aprobat pe motiv ca suma alocata exproprierilor este prea mare. Primaria a redus aceasta suma de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, insa proiectul nu a mai fost aprobat din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB.

"Am modificat proiectul de exproprieri, l-am facut cat mai ieftin posibil. Nu mai facem parcari pe margine, latimea trotuarelor este acum de trei metri. Strada va avea 4 benzi de circulatie si un mic separator la iesirea de pe autostrada, ca sa se ecite anumite accidente si viraje de stanga", a declarat Ion Dedu.

Acesta spune ca acest proiect este vital pentru descarcarea traficului de pe autostrada A3 care ar trebui sa intre in Bucuresti in 2015, potrivit datelor oficiale.

"Norocul nostru, intre ghlimimele, a fost ca CNADNR a reziliat contractul cu  constructorul pentru tronsonul pana la intrare in Bucuresti si acum trebuie sa realizeze o noua procedura de licitatie. Fabrica de Glucoza nu este un proiect care va reusi sa preia tot traficul de pe zona respectiva, insa este foarte importanta pentru descarcarea autostrazii Mai trebuie realizat nodul de la Petricani in conformitate cu prevederile PUZ-ului si studiului de fezabilitate de la inelul median. In al doilea rand, trebuie sa initiem niste proiecte gen pasajul de la intersectia Sos Colentina cu str.  D-na Ghica, largirea str.  D-na Ghica, rezolvarea intersectiei  de la Petricani cu bd. Lacul Tei, un pasaj la celebra intersectie Sos. Pantelimon cu bd. Chisinau unde acum este un dop. Anul viitor vom face studiile de fezabilitate pentru aceste proiecte. A3 va veni in Bucuresti in 2016. Pana atunci avem timp sa terminam largirea str. Fabrica de Glucoza", a mai spus Ion Dedu.

Potrivit CNADNR, pana in prezent s-au realizat 5% din segmentul de autostradă A3 cuprins între km 0+000 şi km 3+325 şi 98,5 % din sectorul de autostradă cuprins între km 3+325 şi km 6+500.
Termen de finalizare contractual este aprilie 2015, insa in acest moment acest termen este imposibil de respectat. "Beneficiarul, Antreprenorul şi Consultantul caută soluţia optimă pentru finalizarea sectorului de autostradă cuprins între km 0+000 şi km 3+325, ţinând cont de modificările aduse Proiectului Tehnic iniţial, din cauza interferenţei autostrăzii cu zona metropolitană a municipiului Bucureşti", au raspuns reprezentantii CNADNR la solicitarea HotNews.ro, evitand sa dea un termen clar pentru finalizarea lucrarilor.

Largire str. Prelungirea Ghencea
Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei spun ca acest proiect va demara abia in 2016.

"CNADNR va veni si pe zona de responsabilitate a Judetului Ilfov, intre Valea Oltului si Sos de Centura. Inainte CNADNR luase doar pasajul de la Domnesti, dupa care au spus ca vor face si partea de drum de pe raza judetului Ilfov. Noi vom reface licitatia pentru desemnarea constructorului pentru zona dintre str. Brasov si limita administrativa. Lucrarile vor incepe probabil in 2016. Depinde cat de repede se finalizeaza licitatia", a declarat Dedu.


In 2007, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat circa 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri, pana la limita administrativa a orasului. In 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea ca lucrarile vor incepe in 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Desi au trecut aproape 8 ani de cand a inceput sa se discute despre acest proiect, pana acum nu s-a facut nimic. Cetatenii din Prelungirea Ghencea au protestat de mai multe ori anul trecut, nemultumiti ca primarul Sorin Oprescu si premierul Victor Ponta nu s-au tinut de promisiune.


In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe zeci de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor.


Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie  3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca  acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Tot legat de acest proiect, si premierul Victor Ponta a promis in 2013 ca va realiza un pasaj peste Centura, in continuarea Prelungirii Ghencea, iar Dan Sova, fostul Ministru al Transporturilor, promitea ca lucrarea va fi gata in 2014. Din nefericire, nici Guvernul nu s-a tinut de promisiune.












Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
29866 vizualizari
  • +10 (10 voturi)    
    Opresculeeeee (Luni, 5 ianuarie 2015, 14:59)

    Zummm [utilizator]

    Du-te bai nene la spital si fa-ti meseria aia (daca o mai stii) ca ne-ai terminat.
    • +8 (8 voturi)    
      extindere fabrica de glucoza (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:10)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      extindere strazii fabrica de glucoza ar trebui facuta la numarul de benzi al autostrazii al carei trafic il va prelua dar mai important la noua intersectie dintre fabrica de glucoza - autostrada pe de o parte si soseaua petricani pe de alta parte ar trebui construit si un pasaj pentru ca traficul din zona in orele de varf depaseste deja capacitatile strazilor existente (si fabrica de glucoza nu este punctul de gatuire ci petricani)
      • +3 (3 voturi)    
        total de acord (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:51)

        danjee [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        exista si o linie de tramvai acolo. ce face cu aia ? un giratoriu pare exclus
  • +9 (9 voturi)    
    lucrari la romana (Luni, 5 ianuarie 2015, 15:13)

    danjee [utilizator]

    vedeti ce lucrari faceti pe acolo sa nu dati bila jos
    • +2 (2 voturi)    
      :)))))))) (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:21)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui danjee

      :D :D :D :D :D :D :D :D

      Prietenii stiu de ce ;)
  • +10 (10 voturi)    
    Au trecut 25 de ani (Luni, 5 ianuarie 2015, 15:56)

    Parzivall [utilizator]

    si astia tot comunist lucreaza. Si te gandesti ca au fost pe afara, cel putin la Viena isi fac toti cumparaturile....puteau sa se inspire.
  • +11 (11 voturi)    
    Prelungirea Ghencea - o multime de minciuni (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:21)

    Comentatorul-x [utilizator]

    1. Nu are nicio legatura insolventa Alpine Bau cu neinceperea lucarilor de catre Primarie. Dovada o reprezinta faptul ca Primaria Bucuresti a pierdut in 2014 procesul cu Alpine Bau la Tribunalul Bucuresti pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale. Scurt pe doi, timp de 3 ani Oprescu a refuzat orice actiune pe acest contract. Insolventa e o chestiune ulterioara, oricum si fara insolventa Oprescu refuza proiectul, i se parea prea scump, dupa cum a declarat.
    2. Primaria a pierdut in instanta cca 2 milioane de euro pentru ca nu a dat drumul proiectului
    3. CNADNR nu poate executa lucrari pe bulevardul Prelungirea Ghencea, care se afla in administrea Primariei Capitalei. Este o manipulare grosolana a realitatii
    4.Curtea de Conturi ar trebui sesizata, s-au pierdut bani cu acest proiect din vina functionarilor Primariei.
    5.Primaria ar trebui sa stie ca in foarte scurt timp se va ajunge la blocarea completa a bulevardului Prelungirea Ghencea, cetatenii nu mai au rabdare. O fi Piata Romana mai importanta dar cel putin acolo sunt trotuare, statii de autobuz si statii de metrou.
    In Prelungurea Ghencea gasesti noroi, praf, mizerie, lipsesc trotuarele sau statiile de autobuz acoperite. Urbanistic vorbind este un dezastru, blocuri de 10-15 etaje langa case de P+2.
    Mai devreme sau mai tarziu Sorin Oprescu va raspunde pentru acesta bataie de joc.
  • +8 (12 voturi)    
    Comunistii si Piata Romana! (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:21)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Cand s-a demolat pe Buzesti s-a zis ca se face pentru a "salva" bd. Magheru, pentru a duce traficul pe noua artera. Acum aflam ca oamenii trebuie bagati la galerii ca sobolanii pentru a fluidiza traful pe Magheru. Halal "salvare"! Unde in Europa se mai intampla asa ceva? Unde se va face spatiu verde ca in machetele alea numai 500 de mp de spatiu verde nu este! Avand in vedere ca in subteran va fi pasajul, veti lipi copacii cu scotch?
  • +5 (9 voturi)    
    pai se putea? (Luni, 5 ianuarie 2015, 16:43)

    Codruta N [utilizator]

    TREBUIA sa strice Oprescu si Piata Romana - ura lui fatza de bucuresteni nu se putea potoli num'ashaaa... Si, bineinteles, oamenii TREBUIESC transformati in cartitze, ca doar orasul NU e pentru oameni ci pentru fierotenii!!

    Copacii aceia, 40, NU au radacini? UNDE or sa le creasca radacinile alea, pentru ca ei sa se prinda? in beton?!!

    Sau... macheta aia e o tzeapa - asa cum TZEAPA au fost si promisiunile ref. la Piata Universitatii?!!
  • +4 (4 voturi)    
    finalizarea lucrarilor incepute... (Luni, 5 ianuarie 2015, 17:14)

    R.Stoian [utilizator]

    "drumul expres catre A1 si Podul de la Ciurel"..pe bune ? Ati facut 4% (cifra comunicata oficial de Oprescu) in 4 ani si voi vreti sa-l finalizati la anul ? Chiar sunt curios cum veti face asta cu un buget de 400 mil lei. Pentru acest proiect numai exproprierile costa vreo 128 mil EURO !!! Plus ca momentan aveti proiectul anulat in justitie...
  • +6 (6 voturi)    
    Normal... (Luni, 5 ianuarie 2015, 19:03)

    taticutu [utilizator]

    Piata Romana e in centru, la boieri, Fabrica de glucoza este langa Floreasca,zona de nord, tot boieri, in timp ce Prelungirea Ghencea e intro zona mai de sarantoci , care mai pot astepta... De fapt o sa fie o certa promisiune a Primarului General in campania lui din 2016, cum o sa fie promisiune electorala si reluarea traseului tramvaiului 19 ,care se "modernizeaza"dinainte de electorala din 2012 si nu se mai termina ! Adevarul ca in cartierul Titan stau tot oameni din categoria celor de la Prelungirea Ghencea...
    • +4 (4 voturi)    
      Păi dacă-l votează... (Marţi, 6 ianuarie 2015, 7:31)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Merge si așa.
      Eu tot nu înțeleg ce caută Oprișor acolo și cum de l-au ales masele. Se pare că unora le e bine.
      Ori i-a prostit că e independent deși e în primul rând la orice congres PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 6 ianuarie 2015, 10:14)

    a.nonim [utilizator]

    As vrea si eu o explicatie, de ce a fost nevoie sa se refaca pavajul din Piata Romana daca se stia ca urmeaza sa inceapa constructia pasajului?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi