Lucrarile la sala polivalenta si reabilitarea patinoarului Flamaropol vor incepe pana la sfarsitul anului. Sorin Oprescu vrea si o linie de tren de mare viteza intre Aeroportul Otopeni si Arena Nationala

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 27 noiembrie 2014, 11:31 Actualitate | Administratie Locala

Patinoar Flamaropol
Foto: Hotnews
Lucrarile la sala polivalenta din incinta complexului National Arena vor demara in acest an, daca vremea o va permite, a anuntat miercuri primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu. Edilul spune ca si lucrarile de reconstructie a patinoarului Flamaropol ar putea incepe pana la sfarsitul anului, licitatia pentru desemnarea constructorului fiind aproape gata. Municipalitatea vrea sa preia de la Guvern bazinele de natatie si hotelul Sport din acest complex pentru a le reface.






"Suntem la finalul procedurii de atribuire, lucrarile vor incepe anul acesta (daca vremea o va permite) si speram ca intr-un an si jumatate sa fie finalizate. Este adevarat ca procedurile au inceput in urma cu 8 luni, insa am avut toata deschiderea pentru transparenta si tratament egal pentru toti competitorii, respectand cu strictete legile care ne guverneaza. Interesul principal in realizarea acestui proiect consta in organizarea de competitii europene si mondiale pentru diferite discipline sportive", a declarat Sorin OPrescu in ceea ce priveste Sala Polivalenta.

Sala va avea o capacitate de 12.000 de locuri pe scaune, dintre care 2000 de locuri VIP, la care se or adauga 500 de locuri noi de parcare. Valoarea investitiei se ridica la circa 60 milioane de euro.

Primaria Capitalei a fost obligata de Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) sa reanalizeze ofertele depuse la licitatia pentru construirea Salii Polivalente din Bucuresti. Comisia de licitatie din cadrul municipalitatii a declarat castigatoare oferta depusa de consortiul Astaldi SPA - Euro Construct Trading 98 in valoare de circa 65 milioane euro - pentru circa 40.000 mp de sala. Initial a fost declarat castigator consortiul Strabag - Aecom Ingenieria - Comnord care a prezentat o oferta de 55 milioane euro  pentru o suprafata de 37.941 mpm, dar a fost descalificat. Tot scandalul a pornit de la cuvantul "circa".



Propunere Sala Polivalenta - Astaldi

Primaria Capitalei este obligata de Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) sa reanalizeze ofertele depuse la licitatia pentru construirea Salii Polivalente din Bucuresti. Comisia de licitatie din cadrul municipalitatii a declarat castigatoare oferta depusa de consortiul Astaldi SPA - Euro Construct Trading 98 in valoare de circa 65 milioane euro - pentru circa 40.000 mp de sala. Initial a fost declarat castigator consortiul Strabag - Aecom Ingenieria - Comnord care a prezentat o oferta de 55 milioane euro  pentru o suprafata de 37.941 mpm, dar a fost descalificat. Tot scandalul a pornit de la cuvantul "circa".



Propunere Sala Polivalenta - Strabag

La inceputul anului 2014, Primaria Capitalei a introdus in caietul de sarcini pentru licitatie suprafete orientative pentru Sala polivalenta, respectiv 40.000 mp. Consortiul condus de Astaldi a pastrat si in oferta de licitatie cuvantul circa atat pentru valori, cat si pentru pretul constructie. Consortiul condus de Strabag a venit cu valori clare atat in ceea ce priveste suprafata, cat si pretul.

Dupa o serie de controverse birocratice legate de termenii din caietul de sarcini, Strabag - care avea o oferta mai mica ca pret cu 10 milioane de euro decat Astaldi - a fost descalificat si a castigat Astaldi. Printre motivele invocate se numara faptul ca Strabag a redus suprafata salii, a majorat procentul de ocupare a terenului prin marirea parterului si nu a respectat cerintele de functionalitate.

Strabag spune ca cifrele din caietul de sarcini erau orientative, afirmatiile referitor la functionalitate sunt subiective, iar oferta in ansamblul ei respecta cerintele din caietul de sarcini.

Strabag s-a adresat CNSC cerand reevaluarea ofertelor si a avut castig de cauza, Primaria Capitalei fiind obligata sa reanalizeze ofertele. Decizia poate fi contestata.

Patinoarul Flamaropol

Patinoarul vechi, inchis de aproape doi ani din cauza starii avansate de degradare, va fi demolat, iar in locul sau va fi ridicata o noua cladire.

"Dupa 6 luni de la deschiderea licitatiei, si acest proiect se afla la sfarsitul procedurii de selectie a constructorului, urmand sa inceapa lucrarile pana la sfarsitul anului 2014 (daca vremea o va permite). Investitia preconizata este de aproximativ 23 milioane euro. Proiectul in sine raspunde unei necesitati stringente a Bucurestiului, din cauza ca astazi orasul nostru nu dispune de nici un fel de baza de antrenament si concurs pentru sporturi pe gheata", a declarat Oprescu.



Simulare cum va arata noul patinoar Flamaropol

Noul patinoar va avea o capacitate de 3.100 de locuri.
Functiunea principala va fi patinoarul artificial olimpic si pe langa sportivii de performanta va avea acces si publicul consumator de sport pe gheata.
Functiunile complementare constau in bazin de inot, sala de sport, spatii pentru relaxare si intretinere fizica, spatii pentru recuperare fizica, sala de escalada indoor si dotari pentru escalada outdoor, spatii comerciale si pentru alimentatie publica, potrivit municipalitatii.
.
Competitiile sportive ce se vor desfasura in noua facilitate sportiva pentru sporturile pe gheata sunt: hochei pe gheata, patinaj artistic, patinaj viteza, curling, evenimente de antrenament pentru sportivi la bazin si sala de sport, organizare spectacole pe gheata si patinaj de agrement.

Primaria Capitalei vrea sa preia bazinele de inot si Hotel Sport


Sorin Oprescu a mai declarat ca in timp ce se va lucra la sala polivalenta si la patinoar, Primaria va demara procedurile pentru transferarea bazinelor de inot si a hotelului de la Guvern catre municipalitate in vederea reabilitarii acestora.



Simulare cum va arata noul bazin de inot

"Bazinele olimpice, in prezent, se prezinta intr-o stare avansata de degradare atat in ceea ce priveste constructia, cat si spatiile interioare si amenajarile exterioare. De asemenea se observa o precaritate in ceea ce priveste dotarile auxiliare. Mai mult decat atat, din punctul de vedere al imaginii, in prezent, complexul nu este reprezentativ si emblematic prin arhitectura si organizare, iar amenajarile exterioare nu pun in valoare spatiile publice si integrarea in Parcul National “Lia Manoliu” sau relatia cu lacul si celelalte echipamente sportive din zona. Propunerea Municipalitatii implica o reconstructie totala, de ansamblu, si aducerea bazei de natatie la nivelul anului 2015, atat pentru utilizarea curenta a publicului amator,  cat si pentru organizarea de competitii la un nivel pe care trebuie sa il atinga un ansamblu sportiv reprezentativ pentru o capitala europeana", a declarat acesta.

Astfel, Primaria Capitalei propune construirea a 2 bazine interioare si 2 bazine exterioare, olimpice si semiolimpice, care sa aiba cel putin 4 500 de locuri pentru public in interior si 800 in exterior, plus 300 locuri de parcare.Valoare estimata a investitiei este 8 milioane EURO si se poate realiza in 14 luni, de la momentul inceperii lucrarii.





Primaria vrea sa modernizeze si Hotel Sport astfel incat acesta sa ajunga la 4 stele. "Dezvoltarea infrastructurii sportive va aduce cu sine si intrarea regulata a Complexului sportiv, atat in circuitul competitiilor  internationale, cat si a celor de importanta nationala si locala. De aceea se impune existenta unei capacitati de cazare proprie. Asa ca planul nostru este reabilitarea integrala a Hotelului “Sport”. Vrem sa putem pune la dispozitia sportivilor veniti in cadrul competitiilor, cat si suporterilor si vizitatorilor in general, un numar de 240 - 250 de camere de 4 stele. Si aici avem in vedere crearea de noi locuri de parcare, cel putin 150", a explicat Oprescu.

Edilul spune ca investitia se poate realiza atat prin pastrarea partiala si reabilitarea structurii existente, dar si prin desfacere si reconstruire conform standardelor actuale. Durata de implementare a proiectului: 14 luni.

Un alt plan al edilului este realizarea unei linii de tren de mare viteza care sa lege aeroportul Otopeni de complexul National Arena.

Edilul spune ca aceste proiecte vor genera alte proiecte.
"Dupa cum am vazut cu totii, proiectele mari, de succes, atrag alte proiecte. Iata ca dupa 3 ani de la deschidere, o suta de meciuri disputate si deja o Finala UEFA (in 2012), Romania a reusit calificarea istorica la Campionatul European 2020, accesand 4 meciuri din turneul final. Calificarea a fost posibila pentru ca Arena Nationala raspunde tuturor cerintelor caietului de sarcini impus de UEFA. Din momentul in care am fost declarati castigatori, am inceput pregatirile. Astfel, in aceasta toamna am adus imbunatatiri la nivelul suprafetei de joc, prin instalatia de aerare si drenaj activ si prin achizitionarea sistemului de stimulare artificiala pentru cresterea gazonului. Am executat si continuam sa facem activitate de mentenanta, pentru ca toate echipamentele din stadion sa functioneze la parametrii corecti, iar in 2018 cand vom primi cerintele specifice desfasurarii Campionatului din 2020, sa nu fie nevoie de investitii majore", a incheiat Oprescu.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

7202 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Ceausescu Traieste (Joi, 27 noiembrie 2014, 11:47)

    RB75 [utilizator]

    Domnule Primar,

    pentru cine construiti mega patinoare?
    Ati ucis patinajul si hocheiul din Bucuresti dar in schimba faceti patinoar cu loc de joaca deasupra. Va mentionez ca in zona sunt 35 de locuri de joaca pe o raza de sub 2 km. Ati terminat o o generatie de copiii care iubeau patinajul artistic si hocheiul doar pentru aroganta dumneavoastra. Cand erati copil ati facut patinaj . Patinoarul pe care il propuneti dumneavoastra va fi util patinatorilor asa cum CASA POPORULUI este utila romanilor!!! Stiti foarte bine problema hocheiului si patinajului din Bucuresti dar din aroganta si rautate ati blocat proiectul lui tiriac -numai ca sa nu se vada cat costa de fapt un patinoar - 2-4 milioane de Euro .
  • +5 (5 voturi)    
    Dar o baza sportiva in afara Bucurestiului... ? (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:07)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Pe linia Bucuresti-Constanta, langa autostrada, cu legatura feroviara, cum au nemtii la Munchen, ca daca bagam si stadion, si sali, si hotel, si bazine olimpice in "buricul targului", se va bloca orasul la fiecare meci...

    Se mai poate si spre Giurgiu, pe la Adunatii-Copaceni, sau spre Ploiesti langa Peris.

    Hai sa ne mai uitam si la altii, nu sa lasam un medic sa faca urbanism si arhitectura, oricat sprijin politic ar avea...
  • +4 (4 voturi)    
    Linie de tren (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:14)

    CititorulComentator [utilizator]

    Bine că a terminat Oprescu întâi linia de tren direct din aeroport la Gara de Nord...///
    • +3 (3 voturi)    
      important (Joi, 27 noiembrie 2014, 13:32)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      important e sa ajunga suporterii la stadion repede.. ce faca stau transportatorii si toti prostii pe centura cu sutele de ore anual...da-i draq ca doar nu aduc bani la buget... in schimb suporterul domnule... asta merita toata stima si conditiile.

      sa te apuca rasul isteric nu altceva cand vezi ca primarul grandoman vrea TGV pana la Arena nationala... Nea' Oprescule dar parcarile alea de la arena cand le termini... ?! sau daca faci tren nu mai e nevoie ca vin toti cu trenul?!
      • +3 (3 voturi)    
        Primar ceausist! (Joi, 27 noiembrie 2014, 15:52)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Creierul acestui om e imbacsit de trafic cu masina (posuri, pasaje,autostrazi) si proiecte faraomice. In Bucuresti sunt cateva meciuri internationale pe an. Pentru ce va fi buna linia de mare viteza (care nu se va face niciodata) in restul anului.... ca nu duce nicaieri. In schimb un sistem de transport bine inegrat pentru cei din zona metropolitana ar fi minunat plus o linie de metrou Otopeni->Gara de nord. Dar Oprescu este bizon comunist!
  • +3 (3 voturi)    
    penibilitati (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:18)

    pehash [utilizator]

    dupa 6 ani de mandat, primarul care a falimentat efectiv RADET, ne spune ca senin ca patinoarul s-a 'degradat' singurel.. la fel si bazinele olimpice?
    de fapt s-ar fi putut intretine/consolida si utiliza in continuare, dar administratorul cel mai prost e statul...
    ar fi fost chiar asa de rau daca aveam doua pationare in loc de unul?..
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:29)

    rerenenegate [utilizator]

    Ha, ce proiecte megalomanice. Bine ca avem un primar caruia ii place sportul. Il asigur ca romanii pot sta si fara ca Romania sa castige CM, dar nu stiu daca vor rezista fara alimente si fara caldura.
    Si chiar ma indoiesc ca cei care s-au dus la cules de masline, cand vin in Ro dau hopa-topa la stadion in detrimentul familiilor si prietenilor. Pe acelasi principiu ar putea face un tren de mare viteza pana la Catedrala neamului, poate vin intai sa se inchine, sau sa faca niste donatii (pentru Catedrala nr. 2).
  • +3 (3 voturi)    
    constructii mari si inutile (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:44)

    Dedalus [utilizator]

    Actuala Arena Nationala este o sursa de zgomot, tulburari de traffic si alte asemenea lucruri.

    Mai mult, in afara de un meci pe luna (daca) in spatiul Arenei ANtionale nu se intimpla nimic.

    Ar fi trebuit ca pe langa acea Arena sa fie puse mese de tenis de masa, mici terenuri de baschet pentru copiii si alte asemena.

    Asa cum e acum, Arena Nationala este un simnplu spatiu urias betnoat, fara nici o relevanta pentru cetateni si , mai ales, pentru copiii.

    Oprescu e cuprins de o frenezia a proiectelor mari, in care a ajuns si el sa creada - nu stiu unde a vazut el ca "proiectele mari atrag alte proeicte mari".

    De fapt, el doar promoveaza un proiect mare dupa altul, constructii uraise suprafete betnoate aiurea.

    La fel si primarul sectorului 3.

    Bucurestiul va ajunge o imensa suprafata betonata, utila doar ciorilor sa se ... pe ea.
  • +3 (3 voturi)    
    mai mic ar fi fost mai bine (Joi, 27 noiembrie 2014, 12:48)

    Dedalus [utilizator]

    Patinoarul ar trebui sa fie si pentru cetateni. Sper sa fie si pentru cetateni. Sincer insa, cred ca il vor deschide o zi pe luna pentru etateni, restul timpuluji fiind pentru "performanta".

    La fel ca si in cvazul Arenei Nation ale, si acest proeict presupune betnarea unor surpafete uriase si constructii foarte mari, cu spatii interioare foartwe largi.

    Intrebarea mea este la ce folosesc asemenea suprafete? Daca se vaq intimpla ca si la Arena Nationala, adica daca vom avea un spatiu betonat pe care sa ne plimbam si nimic mai mult, mai bine lipsa.

    Acesti primary chiar nu inteleg ca bucurestenii au nevoie de parcuri, de locuri de sport si de joaca pentru ei? Chiar nu pricep ca spatial verde e necesar? De ce construiesc mai mult decat trebuie/ De ce tin sa ne umple orasul de constructii in care nu se intimpla nimic?
  • +1 (1 vot)    
    multe, multe felicitari Dlui. Primar! (Joi, 27 noiembrie 2014, 17:44)

    hot news [utilizator]

    Toate ca toate, dar faza cu TGV-ul pina la stadion este geniala!!!
    Sigur, ar trebui o legatura rapida, directa (metrou, autosrtada, tren) intre Otopeni si centrul orasului.
    Dar o linie de tren, nu mai vorbim de tren de mare viteze, nu devine rentabila decat peste un anumit nivel de trafic!
    Chiar daca fostul "23 August" ar fi cel mai mare si mai modern stadion din lume, tot nu se vor disputa aici IN FIECARE ZI partide internationale.
    Nu vor veni in ifecare zis suporteri de la aeroport la stadion.
    Si atunci, trenul acela de mare viteza va circula 99% din timp cu vagoanele goale!
    Bravo primarului nostru!
  • 0 (0 voturi)    
    spatiu verde (Vineri, 28 noiembrie 2014, 14:01)

    thinkerB [anonim]

    Copaci activi distrusi

    Insule de verdeata distruse

    Pentru niste penibilitati.

    Ai sala polivalenta deja, nici p-aia nu esti in stare sa o intretii.

    circul era bun acum 2000 de ani, poate am mai evoluat de atunci.

    In PSD se pare ca a ramas spiritul megalomanic ... mai e un dement la sectorul 3

    Jos cu ei.

    Repede!

    Cat mai putem salva ceva din spatiul verde!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri