Guvernul a aprobat realizarea unui pasaj peste Centura Bucuresti, la iesirea spre Domnesti de pe Prelungirea Ghencea

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 26 noiembrie 2014, 19:16 Actualitate | Administratie Locala

Centura de Sud a Capitalei - intersectia de la Domnesti
Foto: Hotnews
Guvernul a aprobat miercuri realizarea unui pasaj peste Centura Bucuresti, la iesirea spre Domnesti de pe Prelungirea Ghencea, investitia urmand sa se ridice la circa 58 milioane de euro. Acest pasaj a fost promis de Premierul Victor Ponta inca din 2013. Cetatenii care stau in zona au protestat de mai multe ori in ultimele luni cerand premierului sa isi tina promisiunea, dar si primarului General al Capitalei, Sorin Oprescu, sa largeasca str. Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens.

"S-a aprobat Hotararea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii 'Pasaj suprateran pe DJ 602-Centura Bucuresti-Domnesti'. Este vorba de un proiect mai vechi, ceva destul de ambitios. O giratie suspendata care va oferi acces de pe Centura Bucurestiului si acces spre Bucuresti. Investitia este destul de importanta, in jur de 58 de milioane de euro. Investitia se face cu fonduri europene si fonduri de la Secretariatul General al Guvernului", a declarat Calota.

In ultimii ani, bucurestenii care locuiesc in aceasta zona au trait un adevarat cosmar din cauza infrastructurii rutiere subdimensionate, pierzand ore in sir blocati in trafic.

In 2007, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat circa 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri, pana la limita administrativa a orasului. In 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea ca lucrarile vor incepe in 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Desi au trecut aproape 8 ani de cand a inceput sa se discute despre acest proiect, pana acum nu s-a facut nimic.


In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe zeci de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor. Nemultumiti ca Primaria ii ignora de atatia ani, locuitorii din zona au facut o pagina de Facebook - Initiativa Prelungirea Ghencea - in care cer institutiei sa rezolve problema.


Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie  3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca  acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Pentru a relicita proiectul este insa nevoie de bani, iar in bugetul pentru anul 2014 municipalitatea a alocat pentru acest proiect doar 5 milioane de lei. Mai mult, in bugetul municipalitatii se arata ca pana la sfarsitul anului 2013 s-au cheltuit pentru acest proiect circa 141 milioane lei. HotNews.ro a cerut lamuriri daca s-au facut exproprieri in zona, insa nu ni s-a raspuns. Valoarea actualizata a proiectului depaseste in prezent 500 milioane lei.

Tot legat de acest proiect, si premierul Victor Ponta a promis in 2013 ca va realiza un pasaj peste Centura, in continuarea Prelungirii Ghencea, iar Dan Sova, fostul Ministru al Transporturilor, promitea ca lucrarea va fi gata in 2014. Din nefericire, nici Guvernul nu s-a tinut de promisiune.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

11819 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Precizari (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 20:29)

    Erwin [utilizator]

    Sa spui ca nu a fost executat un contract semnat in 2007 pentru ca antreprenorul a intrat in faliment in 2013 dovedeste o mare nesimtire.
    Hotnews ar trebui sa investigheze si cat din cei 141 mil au fost platiti catre antreprenor (Alpine) pentru incalcarea contractului de catre autoritate.
  • +1 (1 vot)    
    Coloana tiruri la Domnesti (Google Maps Satelit) (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 20:31)

    dumitrica [utilizator]

    Intr-adevar, zona este aglomerata. Pe Google Maps, fotografie din satelit, vezi adresa:

    http://goo.gl/maps/JvFNP

    se remarca o coloana de tiruri formata pe soseaua de centura in zona intersectiei cu Prelungirea Gencea la Domnesti.
    • +1 (3 voturi)    
      nu e nimic (Joi, 27 noiembrie 2014, 10:06)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      stai linistit in poza e lejer traficul ca e vara cred... coada de cele mai multe ori e cam 5 km in spre A1 si inca vreo 5 in spre Bragadiru... pe prelungirea ghencea e mai lojere ... doar vreo 2-3 km :)
  • +6 (6 voturi)    
    O incercare de ai prosti pe bucuresteni. (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 20:42)

    vali47 [utilizator]

    Guvernul a aprobat,lucrarile vor incepe la primavara,adica vor fi facute de alt guvern,ca nu rezista Ponta cu obraznicia si minciunile lui.Poate apuca Boboteaza,dar nu va avea ghiocei de primavara.
  • +5 (7 voturi)    
    Sunt solutii... (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 21:30)

    sng955 [utilizator]

    dar cine asculta ?
    Pentru a degreva de o suprapopulare cu autovehicule in Bucuresti, de o aglomerare pe care o vad ca este doar artificial creata de acesti "destepti" numiti politic in functii de primari si un primar general care vrea sa faca autostrada aeriana prin Bucuresti (?) - ce sa mai spunem ?
    Pentru a "scapa" de aceatsa aglomeratie sunt necesare doar cateva reguli :
    - toate iesirile din Bucuresti trebuie largite la cel putin doua benzi si nu doua pe hartie - in realitate una este blocata permanent de masinile parcate !!!
    - in zonele in care aglomeratia este peste norma europeana ( adica cate autovehicule circula intr-o ora pe o banda !) - atunci este necesara trecera arterelor respective pe trasee cu un singur sens de circulatie, iesirile din strazile spre aceste zone doar la dreapta si stabilirea unui sens de mers logic pt ca toate autovehiculele sa ajunga in toate zonele cu parcari amenajate special acestrui scop !
    Asta pana cand cineva va intelege ca TRAMVAIUL este deja un mijloc de locomotie care nu mai este necesar acolo unde METROUL a fost introdus !
    Dar cum sa mai furi bani de la fraieri ? "eu" - primarul lu' peste - trebuie sa schimb calea de rulare odata la 4 ani !!!
    • +1 (1 vot)    
      asa e ... 101% corect (Joi, 27 noiembrie 2014, 10:10)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui sng955

      eu merg cu tramvaiul.. multi din vecinii mei merg cu 41 doar ca din capatul prelungirii ghencea pana la 41 faci de cele mai multe ori 40 min si uneori am facut si o ora ... cred ca max am facut si 1 ora 20 min (2-3 km!!!!)
  • +7 (7 voturi)    
    Lantul minciunilor... gogonate (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 22:07)

    uluit [utilizator]

    Nu cred pana nu vad ca incep lucrarile!
    iar Finalizarea sa nu dureze cincinale. Ca la taiat panglici toti se pricep.
    • +1 (1 vot)    
      de prin anii 80 toti au promis pasajul asta (Joi, 27 noiembrie 2014, 10:12)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui uluit

      si totusi nu e inceput nimic. de fapt e din ce in ce mai rau pt ca populatia din zona creste... pe bune daca inteleg daca e de vina reaua vointa, interesele sau dezinteresul
  • +2 (2 voturi)    
    pacaleala prostilor (Joi, 27 noiembrie 2014, 10:12)

    knock-knock [anonim]

    Fratilor, teapa mare.

    de ce nu largesc la 2-3 benzi pe sens zona respectiva, de ce nu trantesc in mijlocul intersectiei un sens giratoriu mare si cu bani putini ar rezolva problema.

    acum haideti sa va spun cum e in nordul capitalei unde locuiesc eu, boc a largit centura la 2 benzi pe sens si a facut la pipera-tunari si stefanesti-voluntari 2 poduri, 3 ani nu au fost luminate, acum fix cu 1 luna inainte de alegeri au dat drumu la lumina (dar asta e alta poveste), problema la aceste poduri (dupa parerea mea) e ca au mutat sensul de prioritate din oras pe centura, pt ca, cobori podul dai intr-un sens giratoriu mic care te indruma in centura, cei ce vor sa faca dreapta e OK, dar cei ce vor sa faca stanga trebuie sa taie centura, oribil, multe accidente, din aceasta cauza la voluntari-stefanesti, langa pod, domnii de la CNADNR au trantit acum 2 saptamani un alt sens giratoriu mare, intrebarea ramane, atunci de ce mai faci investitia podului daca tragi sens giratoriu? de ce nu faci de la inceput si cu asta basta. si ramai si cu banii in buzunar, dar ei NUUUU, minim 2 ani vor dura lucrarile la acel pod, jale si mai mare in zona :(, sper macar sa il faca sa poata sa treaca 4 benzi pe sub el (viitoarea centura largita) ca altfel........

    oricum totul e o porcarie, largiti oameni buni drumu ala la min 2 benzi pe sens cu sens giratoriu.
    • 0 (0 voturi)    
      si cu trenul ce faci ? (Joi, 27 noiembrie 2014, 11:05)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui knock-knock

      ii faci si aluia giratoriu ? e complicata treaba la Domnesti din cauza trenului. Ce faci giratoriu si pe o intrare/iesire din giratoriu bariera? Ce se intampla cand se pune bariera ? se blocheaza giratoriul deci toate intrarile sau nu?
      • 0 (0 voturi)    
        bre... (Joi, 27 noiembrie 2014, 11:46)

        knock-knock [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

        care tren bre? in zona de nord unde circul eu cresc buruienile pe sinele alea, nu am vazut o buruiana cazuta sa fii trecut vreun pod, fac terasament la nivel de cale ferata sa poti circula relativ cu viteza sa nu rupi masina si cu asta basta.

        oprescu viseaza ca peste 1000 de ani sa faca un tren usor la acea cale ferata sa lege orasul de zonele limitrofe. circula si tu pe centura aia si sa imi spui tu mie daca gasesti vreun tren pe acolo.

        mult succes si multi nervi colegilor din zona le urez
        • 0 (0 voturi)    
          asa o fi in nord (Joi, 27 noiembrie 2014, 13:43)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui knock-knock

          dar la Domnesti trece trenul ... te asigur eu... si ziua si seara si noaptea... (stau in zona nu vb din auzite) si cand trece se dubleaza cozile pe prel.ghencea. ce or face trenurile pe acolo nu stiu... in general sunt trenuri foarte mari (transport cisterne combustibil). la bariera e casuta de aia cu angajati CFR care pun bariera si o ridica... ca acum 50 de ani... deci au activitate baietii
        • 0 (0 voturi)    
          stau in zona (Joi, 27 noiembrie 2014, 14:17)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui knock-knock

          La Domnesti trenul trece de mai multe ori pe zi... zilnic... de cele mai multe ori seara pe la 18-19 adica in plin trafic


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri