Proprietarii care isi lasa cladirile sau terenurile in paragina ar putea plati impozite de cinci ori mai mari - proiect al Asociatiei Municipiilor din Romania

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 24 noiembrie 2014, 13:52 Actualitate | Administratie Locala

Proprietarii care isi lasa cladirile sau terenurile in paragina ar putea plati impozite de pana la cinci ori mai mari decat restul proprietarilor. Asociatia Municipiilor din Romania a propus deja Guvernului aceasta masura, modificarea urmand sa fie discutata in luna decembrie. Guvernul ar urma sa aprobe cota maxima de supraimpozitare, urmand ca administratiile locale sa decida care va fi majorarea in functie de situatia din fiecare oras.

"Suntem interesati sa eliminam aceste pete de pe obrazul oraselor. Aceasta masura nu urmareste sa aduca bani in plus la bugetul local ci sa rezolve problema cladirilor si terenurilor abandonate, proprietarii fiind siliti fie sa le repare fie sa le vanda, fie sa discute o solutie de finantare cu primaria pentru a le putea reabilita. Orasele vor arata mai bine anul viitor daca aceasta initiativa legislativa va fi aprobata", a declarat Ilie Bolojan, presedintele executiv al Asociatiilor Municipiilor din Romania.

Robert Negoita, primarul sectorului 3, a declarat ca ca in cazul Bucurestiului doreste o crestere cat mai mare a impozitelor pentru cei care isi lasa casele si terenurile in paragina.

"Singurul mod de a-i determina pe  proprietari sa respecte orasele si cetatenii este aplicarea de amenzi. Aceste amenzi insa nu functioneaza deoarece proprietarii le contesta si stam ani de zile in judecata, timp in care cladirile raman in paragina iar cetatenii suporta aceasta situatie. Aceste terenuri sunt adevarate crescatorii de soareci si sobolani, cresterea impozitelor este o solutie foarte buna", a declarat Robert Negoita.

Cei doi spun ca, in cazul in care se aduna valori mari de impozite neplatite, se poate ajunge pana la confiscarea proprietatii.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

7045 vizualizari

  • +5 (19 voturi)    
    aha (Luni, 24 noiembrie 2014, 14:07)

    Mazeta [utilizator]

    Și cum este definită „paragina”? Dacă eu las pe terenul meu să crească iarba-cucului, Lamium purpureum și ce o mai da Domnul, plătesc impozit mai mare?
    • +7 (7 voturi)    
      paragina (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:33)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Trebuie dezbatuta la nivel national..
    • +3 (7 voturi)    
      in functie de ochiul comunitarului (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:50)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si de foamea primarului. Prin comunitar intelegand gardianul, actual "politist". Desi... daca ar imbraca javrele in uniforma... ar cam creste si nivelurile de iq si bun simt.
    • 0 (6 voturi)    
      >:) (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:52)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeta, mi-ai luat vorba din... tastatura - CAND, anume, o casa poate fi definita ca fiind "in paragina"?
      Sa zicem ca eu plec 1 an si intre timp o furtuna face o creanga sa cada si sa-mi strice acoperisul - mai vine un vagabond si da cu o piatra in geam - ESTE sau nu este casa mea in "paragina"? >:
      • +5 (7 voturi)    
        In Germania (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:07)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        In Germania, de exemplu, vine un nene de la primarie care iti pune in vedere sa-ti renovezi fatada in x luni, altfel vin ei si ti-o renoveaza si-ti imnineaza nota de plata. Pe care daca n-o platesti te executa silit.

        La noi, probabil va fi o directie la primarie, iar cel care va decide ce e paragina si ce nu va fi rezolvat cu o mica spaga.
    • +2 (2 voturi)    
      Sursa de coruptie. (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:05)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Inspectorii primariei vor umbla dupa spaga.Este o initiativa caracteristica vicleniei primarilor spagangii.Nici un primar nu a candidat cu un program care sa cuprinda aceasta regula.
      Acuma o baga prin asociatie si apoi o sa vina Mazare sa zica ca il obliga guvernul/legea sa dea amenzi si el respecta legea si odata facuti venit la bugetul primariei aranjaza cu consilierii spagangii si cheltuie el banii pe carnavale unde se distreaza numai el si gasca lui si prostii se uita dupa gard.
    • +1 (1 vot)    
      lasa sa cresca doar musetel (Luni, 24 noiembrie 2014, 22:09)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si platesti doar 16% impozit pt. ceaiul de musetel produs.
  • +9 (13 voturi)    
    Huh? (Luni, 24 noiembrie 2014, 14:17)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Am si eu o livada. Care e cam in paragina. Ea a fost ingradita si am vrut sa platesc pe cineva sa o curete si sa revitalizeze, macar sa mananc si eu mere de la mine din livada. Dar gardul a fost furat, inclusiv stalpii de sustinere iar horticultorul cand a vazut locatia mi-a spus: de aici nu vei manca nici un mar, indiferent cat investesti, fiindca recolta iti va fi furata.
    Drept urmare, ce sa fac? O las asa, sperand ca intr-o zi voi putea construi ceva acolo.
    • +6 (6 voturi)    
      afis (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:03)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      puteti pune un afis cu mesajul "liber la ciordit" si "rugam taiati si iarba"...

      acuma serios, e o imensa problema asta cu furtul la tara. in jud. Valcea (daaaa, ala rosu...) se fura ca-n codru. codrul ala de s-a furat.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Marţi, 25 noiembrie 2014, 14:10)

        I [utilizator] i-a raspuns lui brita

        nu numai la tara...
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 25 noiembrie 2014, 14:14)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      exact asta e problema. Daca primaria vrea investitii, sa ofere paza pe toata raza primariei. Altfel sa vezi cum le cresc picioare chiar si puietilor de mar :) Se vede asta si cand un primar se trezeste sa tranteasca niste ghivece cu flori pe trotuar, si din a doua zi deja incep sa lipseasca din ele. Asta in mijlocul orasului!
  • +8 (14 voturi)    
    De acord (Luni, 24 noiembrie 2014, 14:22)

    PaulX [utilizator]

    Sunt de acord 200%. Dar sunt curios de urmatoarele aspecte:
    - ce se intampla daca properietarul este Paramaria/Guvernul/etc. (exemplu sunt statiile CFR - prin unele iti este jena sa umbli)
    - cum se va aplica legea si cum sa ne ferim de spaga
    - cred ca ar fi bine ca la a 3-a/5-a/n-a amenda cladirea/terenul etc. sa fie confiscat si vandut la pretul pietei de unde se va retine amenzile + cheltuieli de vanzare etc. restul fiind restituit proprietarului
    - care sunt normele -> cand un teren/cladire sunt considerate in paragina? cand apare o mica problema sau cand cladirea respectiva e aproape sa pice/a picat la cutremur?
    - cum se vor evita abuzurile? Amenda fara ca sa fie o problema reala (a batut vantul mai tare si a zburat tigla casei/ consilier etc. pus sa faca si el niste banuti de sarbatori si daca nu primeste ceva atunci primesti amenda ca tocul de la geam trebuie vopsit)
    etc.
    Toate cele bune
    • 0 (2 voturi)    
      Prostii (Luni, 24 noiembrie 2014, 20:51)

      fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui PaulX

      Nu inteleg de ce trebuie sa ne grabim sa sarim la concluzia confiscarii. Realizezi ca o masura de genul asta va lovi grav in dreptul la proprietate?
      In plus masura in forma propusa e facut parca sa poata fi abuzata si poate ne aducem aminte ce bine si frumos era inainde 89 si ce usor ramaneai pe drumuri in caz ca indrazneai sa ai mai mult decat vecinu securist.
      Bagati-va mintile in cap tovarasi si analizati-va sa vedeti daca nu sunteti de fapt niste mici comunisti dar nu ati aflat-o inca.
  • +11 (13 voturi)    
    optimizare (Luni, 24 noiembrie 2014, 14:42)

    FlorinGorghe [anonim]

    Daca ati elibera documentele(certificat urbanism, autorizatie constructie, etc) la timp conform legii si nu ati plimba lumea pe drumuri nu mai zic de taxe care sunt aproximativ 2% cred ca nu ar mai fi cladiri in paragina. Cred ca mai interesant ar fi daca ati diminua taxele si impozitele pentru cei ce reconditioneaza (renoveaza) o casa si mai mult am conserva un pic din cladirile vechi. Pentru cei ce au deja copaci pe teren cred ca este mai greu ca trebuie autorizatie de taiat copacii!!!! :))
    • -1 (5 voturi)    
      tipic romanesc (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FlorinGorghe

      Deci de vina pentru casele lasate in paragina sunt primaria, guvernul, si eventual presedintele?

      Autorizatia de construire se ia inainte de a incepe lucrarile, deci ar trebui sa nu genereze case lasate in paragina. Cel putin asha zice legea.

      Iar scutirile de impozite pentru cei care-si renoveaza casa va determina renovari generale anuale fictive la 80% din proprietari.

      In tarile cu apa calda, vine un nenea si-ti zice ca ai 12 luni sa-ti renovezi fatada, altfel ti-o renoveaza primaria si-ti prezinta nota de plata, pe care daca n-o platesti la timp iti vinde casa. La noi, cind pronunta cineva cuvintul renovare obligatorie, se pun poalele-n cap si se reamintesc toate taxele si impozitele. Exact ca la conationalii nostri mai colorati.
      • +4 (4 voturi)    
        clar ca tipic romanesc (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:35)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        sa comentezi fara sa stii cu ce se mananca si sa nu fi fost in situatia de care este vorba. Pentru unii neaveniti, dar vajnici comentatori: foarte multe lucrari de renovare presupun obtinerea unei autorizatii de construire.
        • 0 (0 voturi)    
          asha o fi (Marţi, 25 noiembrie 2014, 12:33)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Desi nu-i chiar asha. Dar daca e asha, hai sa cerem ca odata cu o astfel de reglementare sa se simplifice si autorizatia de construire pentru reabilitare fatade, in loc sa criticam masura in sine, care e buna.
          • +1 (1 vot)    
            tipic romanesc (Marţi, 25 noiembrie 2014, 15:05)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Sa punem sanctiuni inainte de a rezolva rahaturile care genereaza sau intretin problema.

            Putina lume stie ca, de ex, pentru a inchide balconul trebuie proiect si autorizatie construire. Practic, milioane de contravenienti. Nu se aplica legea pentru ca sunt inca prezente sensibilitatile de pe timpul lui Ceausescu si deja a devenit cutuma incalcarea ei.
            • 0 (0 voturi)    
              N-ai inteles! (Vineri, 28 noiembrie 2014, 13:06)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Din nou, tipic romanesc. Refuzam orice revenire la normalitate invocand birocratia si legile strimbe. In loc sa avem o atitudine pozitiva si sa spunem ca sustinem initiativa, dar doar dupa ce se simplifica birocratia.

              Acu, autorizatie de contruire e normal sa se ceara pentru modificarea fatadelor, pentru a preintimpina colorarea blocurilor in 5 culori simultan, cum din pacate vedem deajusnde des. Dar autorizatia pentru redecorare fatada sau inchidere balcon, ar trebui sa nu mai aiba nevoie de avize de pe la toate institutiile statului.
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Luni, 24 noiembrie 2014, 19:50)

        FlorinGorghe [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        In tarile cu apa calda asa se intampla si mai mult iti pun la dispozitie si ceva logistica ca nu cumva sa arunci gunoiul rezultat pe strada.... Din pacate la noi este un pic altfel.... banii jos, astepti cate 6 luni sau 1 an o hartie, iti expira celalta si uite asa uitam de apa calda..... nu mai zic ca dupa ce trece cineva dupa o experienta din asta..... abia atunci o sa inteleaga, cum este cu renovat si construit. Un singur lucru este de specificat : fara telefoane ca sunt ascultate. :)
        • 0 (0 voturi)    
          nu-i adevarat (Marţi, 25 noiembrie 2014, 12:37)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FlorinGorghe

          Iti vorbesc dein postura unuia care si-a terminat o casa (cu tot cu epopeea intabularii). Dureaza ceva, dar daca vrei se poate. Parte din acte ti le poate procura cineva de pe linga arhitect, parte din acte de cine face studiul cadastral, la altele trebe musai mers. E enervant, dar nu imposibil.
          Dar daca vrem sa criticam birocatia, hai s-o criticam direct pe ea, nu s-o bagam in fata ca motiv pentru care proprietarii n-ar trebui sa-si renoveze imobilele nici macar cind risca sa cada bucati de tencuiala in cap la cineva...
      • +2 (2 voturi)    
        de acord (Luni, 24 noiembrie 2014, 19:56)

        FlorinGorghe [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        O sa-mi scot o autorizatie pentru la anul asa preventiv sa nu-mi apara fisuri in fatada casei....

        Pentru cei ce au case mai vechi..... mi-e groaza cate drumuri au de facut in plus fata de cineva care construeste o casa noua!!!!
  • +16 (16 voturi)    
    si cu casele ocupate de romi ce se intampla ? (Luni, 24 noiembrie 2014, 14:56)

    Alka10 [utilizator]

    Ni s-a restituit in 2007 o casa ocupata de tigani. Din 2007 pana acum procese de evacuare, recursuri etc. In toamna asta am reusit sa facem evacuarea. In cele 8 zile de la notificare pana la executare au devastat casa, furand complet acoperisul si tamplaria.

    Primaria, Politia etc nu au ridicat un deget sa ne sprijine.

    Cine plateste pentru astfel de cazuri ?
    • +2 (4 voturi)    
      Idem (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:47)

      Ninelus [utilizator] i-a raspuns lui Alka10

      Exact asa am pățit și eu, la Craiova, tot cu țiganii. Casa a fost adusă în stadiu de ruină. De ce să plătesc eu?
  • +11 (11 voturi)    
    situatie (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:03)

    AdrianRafail [anonim]

    Da, in principiu sunt de acord. Dar uite, de exemplu, desi sunt proprietar cu acte si platesc impozit, nu am acces la proprietate pentru ca e locuita ilegal de niste unii. Imobilul e cam in paragina. Ce se intampla in cazul asta?
    • +3 (3 voturi)    
      multumesti statului roman si justitiei (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:52)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AdrianRafail

      Sunt in aceeasi situatie. Nu poate sistemul sau oamenii sai sa inghita cat respect le dau si bag.
  • +15 (17 voturi)    
    Un posibil abuz .... (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:19)

    marcus61 [utilizator]

    cand smecherii din oras (in cardasie cu alesii locali) pun ochii pe terenul tau si daca nu vrei sa-l vinzi lor, atunci cu o noua lege ti-l vor lua moca.
    Daca te incapatinezi, penalizarile vor fi asa de mari incat la vanzare mai aduci bani de acasa.
    Mai scrie in CONSTITUTIE ca prprietatea este sfanta?
  • +3 (9 voturi)    
    din capitolul sa facem legi (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:38)

    scepticu [utilizator]

    in loc de sa facem treaba.
    Pai, daca am o cladire in paragina , o repar eu primarie si il pun pe proprietar sa plateasca.
    Daca a lasat-o in paragina ca n-are bani s-o repare, n-are bani nici sa plateasca impozite marite. Si uite asa trec ani de zile si judecati pana sa am in oras o cladire curata, in loc s-o am din prima.
    Varianta mea are dezavantajul ca-l pune pe primar sa faca ceva!
    In Germania cum e? .Stie vre-unul din voi?.
  • +5 (7 voturi)    
    Cine le-a adus in starea actuala? (Luni, 24 noiembrie 2014, 15:43)

    Ninelus [utilizator]

    E foarte ușor să spui repară-ți casa, fraiere! Dar în ce hal mi-ai dat-o, tu, primărie, înapoi după ce comuniștii au confiscat-o? Cu ce bani să o repar, de ce nu a reparat-o primăria și să mi-o fi retrocedat așa cum au luat-o, curată și întreagă?
    • +4 (4 voturi)    
      eh... (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ninelus

      primaria a avut grija sa perceapa chirie. La reparatii nu s-a bagat ca de, nu era bunul ei...
  • +5 (5 voturi)    
    Banul sa iasa ,cum e cu relaxarea fiscala ??? (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:02)

    andreesanu [utilizator]

    Am pamint in cimp ,fac documentatie pentru o plantatie de pomi si solicit fonduri europene ,contribui cu bani conform ghidului cadru,asigur plantatia si o imprejmuiesc plantatia cu gard ,cumpar material saditor
    numai cu documente si de la firme de specialitate.
    Dupa un an pomii sunt smulsi din radacini,gardul distrus fi furat !!!,atunci eu dau in judecata primaria pentru plata stricaciunii cit si penalitatile aferente intrucit jandarmii primariei nu-si fac treaba,iar hotii si derbedeii isi fac mendrele pe banii mei .
    Cind cereti ceva bai guvernantii lui habarnam intii sa asigurati respectarea propietatii ca omul sa aiba de unde plati ce cereti .Or in capetele voastre sunt doar ticalosii -amendati romanul pina se leapada si de pamint !!!-ticalosilor,liscutelor sunteti mai rai decit lacustele .
  • +4 (4 voturi)    
    Inca o "lege" neaplicabila si interpretabila (Luni, 24 noiembrie 2014, 16:15)

    dbdb [utilizator]

    la care or fi stat niste fraieri sa munceasca s-o faca!
  • +5 (7 voturi)    
    Nationalizare (Luni, 24 noiembrie 2014, 18:45)

    Robert M [utilizator]

    Ar fi bine sa mai gasim niste metode moderne prin care sa nationalizam proprietati, in special de la oamenii saraci.
    Trebuie sa avem impozite mari, legi speciale care sa nu poata fi respectate si vom reusi sa ii transformam pe proprietari in chiriasi.
    Mintea bugetarului de la impozite naste monstri permanent iar prostii se bucura.
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 25 noiembrie 2014, 10:26)

    a.nonim [utilizator]

    De cinci ori nimic, e tot nimic. La proprietati de milioane de euro se platesc impozite de sub 100 de euro. Deci e egal cu zero. Dupa ce se darama cladirea scoti de o mie de ori mai mult. Trebuie un set de masuri progresive, care sa mearga pana la confiscare.
  • +2 (2 voturi)    
    nu (Marţi, 25 noiembrie 2014, 14:15)

    I [utilizator]

    Primaria sa ofere paza prima data si dupa aia se poate ridica cu pretentii. In Romania daca nu e sudat, betonat, legat in lanturi orice lucru incepe sa se plimbe.
  • +2 (2 voturi)    
    retrocedate ? (Marţi, 25 noiembrie 2014, 19:08)

    nedumeritul [utilizator]

    majoritatea acestor ruine sunt in faza retrocedarii de 25 de ani.. Ele stau asa ca marturie a modului in care se fac si s-au facut retrocedarile in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      durata (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 14:45)

      Alka10 [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Stii cat dureaza o retrocedare in Ro ? 10 ani procesul de revendicare a casei+7 ani procesele de evacuare/recurs la evacuare etc.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică