Sistemul de cai ferate din Bucuresti ar putea fi integrat conectat cu metroul, iar rechinii imobiliari nu vor mai putea face turnuri in zonele cu cladiri vechi - Prima schita a noului Plan Urbanistic General​

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 15 octombrie 2014, 16:52 Actualitate | Administratie Locala


Bucurestiul vazut de sus
Foto: Hotnews
Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" a prezentat miercuri, in cadrul Comisiei de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, stadiul lucrarilor la noul Plan Urbanistic General al Bucurestiului. De peste un an de cand lucreaza la acest proiect, proiectantii au finalizat baza de date urbane unde se regasesc toate informatiile despre documentatiile de urbanism aprobate in Capitala (PUZ/PUD), toate studiile realizate de municipalitate (de mobilitate, pentru pistele pentru biciclete, datele demografice, pentru amplasarea reclamelor, chioscurilor etc) si date privind retelele edilitare.

Urmeaza ca in a doua etapa, pornind de la aceste date, sa se realizeze studiile de fundamentare in baza carora se va stabili regulamentul de construire al orasului si strategia de dezvoltare a acestuia. In ultima etapa, PUG-ul trebuie avizat si aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Ca si noutate, fata de Planul Urbanistic General realizat in 2000, noul PUG va avea o componenta IT foarte puternica - sub forma unei baze de date - fata de un teanc imens de dosare cum este PUG-ul realizat in 2000. Astfel, de exemplu, municipalitatea va putea afla foarte simplu cate scoli si gradinite sunt intr-un sector din Capitala, la ce distanta sunt unele de altele si vor aparea marcate pe o harta. La fel se va putea vedea pe o harta interactiva ce cladiri noi s-au aprobat pe o strada intr-o anumita perioada de timp, unde sunt amplasate, ce regim de inaltime au etc.

"PUG-ul va genera reglementari usor de inteles pentru toata lumea. Municipalitatea va putea genera strategii pe baza acestuia. Am pornit de la baza de date urbane a primariei care s-a transformat in baza de date a PUG. Mai exact, s-a realizat o clona a acesteia dedicata PUG-ului pe care noi am actualizat-o. La finalul proiectului, baza de date a PUG-ului va inlocui si va actualiza informatiile din baza de date a Primariei", au declarat proiectantii.

In ceea ce priveste reglementarile, proiectantii doresc sa interzica derogarile in zonele protejate, unde se afla cladiri vechi, valoroase pentru oras, si sa faca un regulament de construire foarte detaliat si strict pentru protejarea acestor valori. In prezent, indicatoriii urbanistici din zonele protejate se pot modifica prin Planuri Urbanistice Zonale, iar investitorii pot obtine permisiunea sa construiasca in plus. Astfel s-a ajuns in situatia ca in cartiere cu case din secolul XVIII- XIX sa apara blocuri de 10 etaje sau mai mult. Arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, spune insa ca ar trebui sa fie zone protejate unde nu se permit derogari si altele cu reguli mai relaxate. Ramane de negociat cum se va intampla.

O alta noutate este dorinta proiectantilor de a integra sistemul de cale ferata din Capitala cu transportul public, in special metroul, asa cum este in alte orase europene importante. Urmeaza sa se realizeze studii daca acest lucru se poate intampla si cum.

Una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le ia proiectantii este daca vor pastra regulamentul de urbanism generat de planurile urbanistice expirate. Unele dintre ele au produs efecte, cladirile fiind ridicate, iar altele nu. O parte din cele care nu au produs efecte fiind aprobate in perioada boomului imobiliar - perioada de haos urbanistic - sunt insa nocive pentru oras - permit construirea pe spatii verzi sau ridicarea unor cladiri inalte in zone de locuinte joase. Aceste documentatii, care au o valabilitate 5 ani, au expirat in mare parte, iar legislatia mult mai stricta in domeniul urbanismului nu mai permite asemenea orori. Introducerea lor in noul Plan Urbanistic General practic le-ar da liber proprietarilor sa construiasca toate aceste terenuri.

Concursul pentru actualizarea Planului Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului a fost castigat de un consortiu condus de Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" si din care mai fac parte mai fac parte: Arnaiz Arquitectos (Spania), Intergraph Computer Service, Synergetics Corporation, AECOM Romania, Compania de Consultanta si Asistenta Tehnica. Primaria Capitalei a anuntat castigatorul la sfarsitul lunii ianuarie 2013. Valoarea de proiectare se ridica la 4,2 milioane de lei.

Actualul Plan Urbanistic General, aprobat in 2000, expira la sfarsitul acestui an. In cel mai optimistic scenariu, noul Plan Urbanistic General ar putea fi finalizat in 2017.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4189 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    vise umede.. (Miercuri, 15 octombrie 2014, 17:32)

    pehash [utilizator]

    metroul circula pe o sina cu ecartament aproape identic (1432 vs 1435 mm) cu al cailor ferate, dar sistemul de alimentare este complet diferit. metroul nostru, o data ajuns pe linia de cale ferata, va avea nevoie de o locomotiva.

    se pot face relativ usor legaturi in anumite statii - Gara de Nord, Bucur Obor - unde sunt deja gari, dar de ce am face asa ceva? nu ar fi mai simplu sa ai un peron in Gara de Nord separat de restul liniilor pe care se poate intra direct de la metrou?
    adevarata provocare o reprezinte refacerea garilor si a liniilor de cale ferate care inconjoara si traverseaza orasul. cati bucuresteni au vazut pana acum Gara de Vest? :) Cati stiu ca de acolo exista o linie pana la Cotroceni?..
    • +3 (3 voturi)    
      am vazut, (Miercuri, 15 octombrie 2014, 17:51)

      bucurflorin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      intr-o seara, in sudul bucurestiului (pe langa comuna berceni) o garniture de metrou, din asta nou, fara vreo locomotiva in fata sau in spate, mergand pe linia de tren ce inconjoara bucurestiul (atentie, nu pe linia de suprafata care merge pana aproape de centura)
    • +1 (1 vot)    
      "integrare" (Miercuri, 15 octombrie 2014, 18:46)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Asta inseamna sa ajunga ca liniile de metrou sa fie aproape de cele de CF, astfel incat sa conceapa niste statii comune, cu zone de trecere intre unul si altul ;)
      Adica: mergi cu trenul (asa-zisele "sageti albastre" - care NU sunt trenuri!! - d.ex.) pana in gara, acolo cobori si intri imediat in statia de metrou (ca la Gara de Nord, d.ex.)!

      Chestia asta se face in ZECI de orase europene, de ZECI de ani - dar ciumetzii nostri de prin primarii si Consilii Locale au tzepuit bani pt. deplasari prin cele orase si, in loc sa se uite, sa vada, sa invetze, au mers la shopping!!
      Sau poate la chef (ca pt. shopping ar trebui sa mai stii ceva limba straina - betzivanii, in schimb, au peste tot in lume limbaj comun) :P
  • +1 (1 vot)    
    Gheorghe Patrascu marele urbanist! (Miercuri, 15 octombrie 2014, 18:43)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ce inseamna "ar trebui sa fie zone protejate unde nu se permit derogari si altele cu reguli mai relaxate"? Cat de relaxate trebuie sa fie regulile? Cat sa pemita 20 etaje intre case, sau P+20 in zona de P+2 (se intampla in realitate)? Din ce mai traiesc baietii astia de la urbanism si multi dintre cei din Comisia Tehnica de Urbanism daca nu se mai permit PUZ-uri private?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by