Primaria Capitalei a finalizat in proportie de circa 95% si cel de-al doilea pod ce alcatuieste pasajul suprateran de la Mihai Bravu, peste Dambovita, potrivit unui comunicat emis miercuri de municipalitate. Termenul de finalizare pentru cel de-al doilea pod este decembrie 2014. Primul pod a fost inaugurat pe 1 iulie 2014.

Foto:

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, aflat miercuri intr-o vizita la santier, a declarat ca daca conditiile meteorologice sunt favorabile, podul ar putea fi finalizat in circa o luna.

„Ne apropiem cu pasi repezi de finalizarea celui de-al doilea pod, si speram ca intr-o luna, o luna jumatate acesta sa fie redat circulatiei. In prezent, se toarna betonul si se lucreaza la hidroizolatie, iar saptamana viitoare se va turna asfaltul si va fi definitivata vopsitoria arcelor metalice. Au inceput deja testele de incarcare astfel incat pasajul sa respecte cerintele din proiect. Sunt multumit de ritmul lucrarilor si este important de mentionat ca au trecut doar patru luni de la inceperea lucrarilor la cel de-al doilea pod si iata ca acum acesta este finalizat in proportie de 95%. Finalizarea Pasajului Mihai Bravu reprezinta un pas important in cresterea capacitatii de trafic pe inelul principal”, a explicat Oprescu.

Potrivit reprezentantilor Primariei Capitalei, marti au inceput testele de incercari pentru viaduct si pod metalic. Atat viaductul cat si podul metalic vor fi incarcate cu diferite convoaie (incarcarile cele mai defavorabile pentru pod) si vor fi masurate caracteristicile podului care trebuie sa fie in limitele proiectului.

Primul pod, pe sensul de circulatie Vacaresti- Mihai Bravu, a fost finalizat si dat in folosinta in 1 iunie 2014.

Potrivit municipalitatii, pasajul Mihai Bravu rezolva traversarea a doua puncte esentiale: Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.

"Patru mari cartiere (adica peste 600.000 de locuitori), Berceni-Oltenitei, Balta alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele, vor avea legatura cu zona de Nord a orasului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care creeaza implicit si descongestionarea in zona centrala. Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie", potrivit reprezentantilor Primariei Capitalei.

Info plus Pasajul Mihai Bravu

Pasajul suprateran de la Mihai Bravu este alcatuit din doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate 2 benzi de circulatie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m , iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m .

Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:

De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersectiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relatiilor de stanga dintre cele doua artere de circulatie in conditii de siguranta si confort.

Ambele poduri trebuiau terminate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa. Pentru cele doua pasaje municipalitatea plateste circa 180 milioane lei.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor - firma Astaldi - valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.

Reabilitarea podului vechi peste Dambovita

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat anul acesta cheltuirea sumei de 5,4 milioane de euro pentru consolidarea si modernizarea podului peste Dambovita de pe Soseaua Mihai Bravu, care se afla sub pasajul suprteran Mihai Bravu. Podul, dupa ce va fi consolidat, va fi dedicat doar circulatiei rutiere, urmand sa se desfiinteze trotuarele. Pietonii vor putea circula pe doua pasarele ce vor fi amplasate de-a stanga si de-a dreapta podului. Tot pe aceste pasarele vor fi trasate si pistele pentru biciclisti.

"Podul Mihai Bravu este amplasat peste raul Dambovita, la intersectia dintre Sos. Mihai Bravu si Splaiul Unirii, in zona adiacenta Caii Vacaresti. Podul existent este o lucrare construita in anul 1987, avand 26 ani de exploatare, asigurand actualmente circulatia tramvaiului, care se va pastra si dupa executia pasajului nou, circulatia rutiera pe 2 ori 3 fire de circulatie, doua trotuare pietonale. Asupra lucrarii existente nu s-au efectuat reparatii majore, operandu-se unele interventii cu ocazia modernizarii liniei de tramvai pe pod", motiveaza reprezentantii municipalitatii nevoia de consolidare a podului.

Lucrarile vor dura 12 luni, iar dupa finalizarea acestora circulatia pietonala va fi scoasa de pe pod pentru a creste spatiul destinat masinilor.