FOTOGALERIE ​​Sindromul parchez unde vrea muschiul meu: Smecherii de Dorobanti vs banda unica pentru transportul in comun

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 8 octombrie 2014, 17:07 Actualitate | Administratie Locala


Banda RATB Dorobanti 2
Foto: Hotnews
Administratia Strazilor Bucuresti a introdus, acum doua saptamani, sens unic pe Calea Dorobanti, dinspre Piata Lahovari spre Stefan cel Mare, si a amenajat banda unica pentru transportul in comun. Desi o bucata din aceasta banda este despartita cu stalpisori de restul strazii, in zona cafenelelor de fite, unde este mai mult loc, soferii parcheaza pe marginea drumului, iar banda este folosita si de celelalte masini, nu doar de transportul public.

Daca nu mai au loc pe banda de autobuz, acestia parcheaza in statie sau pe trotuar si blocheaza circulatia pietonilor. Reprezentantii Administratiei Strazilor Bucuresti, institutia care a facut lucrarea, spun ca nu au ce sa faca si ca Politia Rutiera trebuie sa ii sanctioneze pe soferii indisciplinati.

"Nu este treaba Administratiei Strazilor Bucuresti sa sanctioneze soferii care parcheaza neregulamentar. Este atributia Politiei Rutiere. Atat timp cat nu dau amenzi vom avea in continuare masini parcate pe trotuar si pe carosabil, in locuri in care incurca circulatia rutiera", a declarat pentru HotNews.ro Carmen Dinca, purtator de cuvant Administratia Strazilor Bucuresti.


La fel s-a intamplat si cu banda RATB amenajata pe cheiul Dambovitei, intre Hanul lui Manuc si Podul Natiunile Unite care imediat ce a fost data in folosinta a fost ocupata de masini parcate. Problema a fost rezolvata cu detasarea unui echipaj de politie la fata locului care sa ii amendeze si sa ii goneasca pe soferii care incalcau legea. Chiar si asa, exista curajosi care sfideaza politia si vor cu orice pret sa opreasca pe banda de autobuz, la intrarea in Centrul Istoric

Un alt exemplu, este banda pentru transport in comun amenajata in august 2014 pe Splaiul Independentei in dreptul Spitalului Universitar din Bucuresti. HotNews.ro a scris aici ce s-a intamplat.

FOTOGALERIE Banda RATB de pe Calea Dorobanti




























Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11609 vizualizari

  • +19 (25 voturi)    
    Pentru ca... (Miercuri, 8 octombrie 2014, 17:35)

    dragos_k [utilizator]

    ...tablagii nostri sunt ocupati cu radarele pe autostrada!
    • +11 (25 voturi)    
      Nu, pentru că ... (Miercuri, 8 octombrie 2014, 18:25)

      AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui dragos_k

      și tablagii gândesc la fel. În weekend m-am certat cu un polițist care parcase mașina pe trotuar și l-am rugat să o mute, mi-a zis că o mută, a așteptat să plec și a lăsat mașina acolo doar că eu mă așteptam la asta și m-am întors și i-am zis că e un nesimțit. A ridicat din umeri și a plecat. Dar nu doar tablagii gândesc așa ci marea majoritate a locuitorilor țării, chiar și cei care citesc Hotnews parchează pe trotuare (știu, eu nu, eu nu dar tu, care citești acum, gândește-te unde este mașina ta parcată acum), nici nu-și mai dau seama că fac asta, este un mod de viață, li se pare că nu au variante. Soluția este simplă, la 3 abateri amendă 40% din valoarea mașinii parcate. Nu plătești, îți scot mașina la vânzare în maxim 15 zile de la amendă. Este simplu, credeți-mă. Să vedem cine se mai riscă. Nici nu trebuie să aștepți șoferul, ca la radar, nr. de înmatriculare și băgat în sistem. A, și cel mai important, toate locurile de parcare să fie plătite, Bucureștiul este orașul în care te duci la primărie și-i rogi să-ți dea un loc de parcare cu plată acolo unde este marcat și-ți răspund că nu se mai plătesc locurile de parcare (am pățit-o chiar eu). Locurile de parcare să fie licitate, cine-și permite mașină bine, cine nu... autobuz, metrou, mers pe jos. Mașina nu intră la drepturile fundamentale, este un moft în multe cazuri.
      • +6 (12 voturi)    
        Sa zici mersi! (Miercuri, 8 octombrie 2014, 19:42)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

        Ca altii au si fost amendati si/sau dusi la sectie pt un astfel de tupeu. Auzi tu, sa faci organul nesimtit.

        Din ce-mi aduc aminte un cetatean din Targoviste a fost dus la sectie pt ca a filmat cu telefonul un echipaj care tot asa parcase aiurea.

        Ptiu ptiu ptiu...sa nu te deochi.

        Referitor la amenzi, poti sa indici o alta tara unde ajung asa sus amenzile?
        Uite, in Luxembourg, tara unde salariul mediu e printre cele mai mari din Europa (parca dupa Elvetia si Norvegia), amenda pt parcare in statie de autobuz este de 48EUR. Dublu fata de amenda pt parcare ilegala, care e 24EUR.
        Pe de alta parte daca o masina blocheaza ceva important, poate fi si ridicata, iar recuperarea costa poate 2-300EUR. Din nou, surprinzator, pretul MAI MIC decat in Romania, nu? Ca doar noi suntem aia speciali!
        • +3 (3 voturi)    
          Soluții anormale pentru o țară anormală (Joi, 9 octombrie 2014, 11:08)

          AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui antrax

          În Luxembourg nu o să vezi niciodată mașini parcate în stațiile de autobuz pentru că oamenii ăia nici măcar nu se gândesc să facă asta, 48 de euro este o amendă pentru o situație extrem de rar întâlnită. Trebuie să înțelegeți că românii nu se gândesc că au parcat aiurea, asta este marea problemă și simpla informare că au parcat aiurea nu este suficientă, trebuie să-i usture tare de tot ca să înțeleagă și să-și schimbe comportamentul. După 10 -15 ani de aplicare a unor măsuri drastice, după ce ne va fi frică să mai facem vreo prostie, putem să punem amenzi ca în țările civilizate, până atunci unul cu un X5 v-a parca oriunde pentru că nici nu-l va interesa de amendă, nici nu o plătește pentru că-și permite așa ceva. Bine, și cei cu Skoda, Logan sau altă mașină au aceeași problemă, ne place să-i dăm exemplu pe cei cu mașini scumpe dar diferența dintre ei și unul cu Logan este doar de mașină, nu de altceva.
          • 0 (0 voturi)    
            Daca esti doar in trecere... (Vineri, 10 octombrie 2014, 13:05)

            antrax [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

            Da, atunci poate nu vezi. Daca si locuiesti in Luxembourg, atunci ai ocazia sa vezi diverse situatii. Eu le vad destul de des, pt ca stau vizavi de un campus care contine 4 licee, si destul de des seara se face o mare de masini in zona, parcate care pe unde apuca (sunt 6 peroane lungi cat sa intre 3 autobuze cu burduf, alea sunt pline, plus toate parcarile din zona, plus diverse locuri nemarcate pt parcare unde in timpul zilei iti iei amenda, etc - totusi toate parcate fara sa blocheze traficul).

            Eu am luat o astfel de amenda, si inca 2 amenzi de parcare simple in aproape 5 ani, toate pe langa casa, si toate din lipsa de loc de parcare "legal" cand am ajuns acasa. Daca te misti repede si pleci devreme, nu ti-o iei, daca esti lenes si lasi masina tot acolo dupa ora 8 dimineata, exista mari sanse sa ai si o amenda. Si nu sunt singurul, cand ajungi acasa si nu gasesti un loc de parcare in 500m (chiar si cu 2 parcari mari in zona), o lasi unde poti. Cei veniti la liceu pt diversele activitati pleaca pe la ora 22, asa ca dupa ora aia poti reloca masina. Doar ca in alea 3 cazuri am uitat.
        • 0 (0 voturi)    
          Bulgaria (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:15)

          bedexe [utilizator] i-a raspuns lui antrax

          da, la 3 amenzi iti ajunge la 1000 euro
      • -7 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 octombrie 2014, 22:55)

        [anonim] i-a raspuns lui AdrianCalin

        • +1 (3 voturi)    
          Mergi cu autobuzul... (Joi, 9 octombrie 2014, 11:03)

          AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui

          ... decât cu un Tico din 1996, e mai sigur și pentru cei din jur.
      • +2 (6 voturi)    
        corect, cu cateva modificari (Joi, 9 octombrie 2014, 8:43)

        Va_ly [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

        Esti prea drastic cu amenzile. NU inteleg de unde mania asta? Toata lumea vrea sa mareasca amenzile la un nivel de guiness book.

        Nu ar fi mai bine sa se APLICE legislatia actuala ?!

        Parchezi in fiecare zi aiurea, iti iei in fiecare zi o amenda. Dupa ce o sa se stranga suficiente amenzi si o sa-ti bata ANAF-ul la usa cu executor judecatoresc, o sa te cumintesti de parcat smechereste si o sa te duci la o parcare cu plata (alea cate sunt) ca iesi mai ieftin.
        Se plage primaria ca nu are bani la bugetul local? Sa scoata tablagii in strada la dat amenzi, nu sa-i lase ascunsi in tufis la ciupeala.
        Insa o asemenea masura nu este populara iar doctorul "independent" care varsa lacrimi de crocodil vrea sa fie reales, pe viata.
      • +3 (3 voturi)    
        Solutii (Joi, 9 octombrie 2014, 11:13)

        michael22 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

        Solutii moderne pentru respectarea benzilor dedicate trnasportului in comun sau diminuarea parcarilor pe trotuare nu constau neaparat in amenzi. Avand in vedere faptul ca zona centrala a orasului are o mare cerere de transport este necesar sa se creeze locuri de parcare subterne/supraterane ( ex. viitoare parcare subterna din Pta Cantacuzino din cadrul PIDU zona centrala) concomitent cu politici de transport care sa reduca calatoriile cu autoturismele. Politicile de transport pot contine instiuirea unor taxe pentru acces in zona centrala ( ex. Londra- congestion charge), imbunatatirea transportului public ( flota de vehicule noua, cu sosiri la intervale aununtate in statii, modernizarea statiilor de transport in comun, sisteme de prioritizare a vehiculelor RATB la semafor, etc), aplicarea unor tarife de parcare la suprafata in crestere, realizarea unor inele de transport ( ex. din inelul median al capitalei s-a executat doar Doamna Ghica - Pantelimon, iar la intersectia Pantelimon -Chisinau urma sa se construiasca un pasaj rutier). Desi in anul 2008 Primaria Bucuresti a avut la dispozitie un Master Plan de Transport care rezolva multe din probleme de mobilitate ale orasului, nu a existat vointa politica si poate financiara (venirea crizei), care sa puna in aplicare acest studiu.
  • +22 (24 voturi)    
    mai dar terminati cu politetea asta (Miercuri, 8 octombrie 2014, 17:46)

    cristi_an [utilizator]

    lasati numarul de inmatriculare la vedere.
  • +10 (24 voturi)    
    Daca politia nu intervine, (Miercuri, 8 octombrie 2014, 18:06)

    AG [utilizator]

    ar trebui ca pietonii sa la ia masinile macar la smirghel daca nu direct la ciocane.
    • +4 (14 voturi)    
      sau (Miercuri, 8 octombrie 2014, 18:40)

      was [utilizator] i-a raspuns lui AG

      cu spray de vopsea portocalie pentru cei care pot sa scrie (se vede bine, putine masini au culoarea asta) sau autocolant pentru analfabeti, care se dezlipeste greu - genul care se pune pe parbriz - dar afara, si cu un mesaj de bun simt pe ea.
      • -6 (12 voturi)    
        PENTRU TINE... (Joi, 9 octombrie 2014, 8:15)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui was

        Si pentru celalalt dobitoc AG: masina nu-si alege proprietarul!
        Daca aveti ceva de rezolvat rezolvati cu propietarii, vitejilor!
        • +2 (4 voturi)    
          Daca ar fi vorba de un animal de companie (Joi, 9 octombrie 2014, 12:39)

          AG [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          lasat de stapan sa urineze in fata portii mele, ti-as da dreptate.

          Din agresivitatea limbajului dar mai ales din ideea emanata mai sus, deduc ca cea mai mare realizare din viata ta o reprezinta "un bolid" second-hand, de fabricatie germana (ar mai fi nevoie de detaliul asta?!?!), parcat cu minutiozitate (ca deh... sa-nu zgarie saracii cu logan) in fata blocului de garsoniere confort 5. Trist...
        • 0 (0 voturi)    
          cu dedicatie (Joi, 9 octombrie 2014, 18:01)

          was [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Sprayul am folosit o singura data pe o masina a carui posesor doua zile la rand a "parcat" in fata garajului meu, nici usa garajului nu o puteam deschide. Am scris un mare P, care poate insemna *arcare, *ula, *izda, ca merita. Am avut grija, sa colorez capota, aripa fata si o parte dintre capota si parbriz. Dupa aia nu am mai vazut bemveul prin apropiere.
          Eu personal parchez numai in locuri permise si sunt mandru ca fac o parcare "perfecta", ca orice taran poate parca la nimereala, doar cei buni pot parca ca la carte. Nu de multe ori vad bolizi parcate aiurea, in diagonala, ocupand 2 sau mai multe locuri de parcare, astfel aratand ca degeaa ai o masina buna, tot sofer prost ramane.
  • +7 (13 voturi)    
    Why? (Miercuri, 8 octombrie 2014, 18:08)

    Ioanas [utilizator]

    Pentru ca nu stiu ce e aia "bus" :)
  • +7 (7 voturi)    
    Solutia... (Miercuri, 8 octombrie 2014, 20:27)

    Qwertz [utilizator]

    ...poate e un StopHam Romania!
  • +8 (8 voturi)    
    Au dato in bara... (Miercuri, 8 octombrie 2014, 23:45)

    degrize [utilizator]

    Oricum administratia strazilor a dato in bara cu sensul unic pe Calea Dorobanti. Sens unic care nu e unic, il folosesc toti taximetristii si "smecherii". Intre timp cei care merg corect se inghesuie si pierd timpul pe Polona. In loc sa fluidizeze traficul, mai rau l-au aglomerat. Timp de deplasare mai mare = consum de carburant, poluare, nervi.
    • +6 (6 voturi)    
      Taximetristii au voie (Joi, 9 octombrie 2014, 2:27)

      nyivus [utilizator] i-a raspuns lui degrize

      Taximetristii au voie sa foloseasca banda respectiva, fiindca se incadreaza la categoria transportului in comun.
  • 0 (0 voturi)    
    RATB1 (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:17)

    bedexe [utilizator]

    RATB1 - banda unica e solutia, dar nu pe bucatele, ci pe tot traseul. Cu politie fie in ratb, fie in intersectii.

    Noi trebuie sa cerem asta primarului. In scris. Pe site sau prin posta.

    Uite o varianta:
    Obiectivul proiectului RATB1 este de a transforma urgent prima banda circulabila in banda rezervata exclusiv RATB.
    Poate la prima vedere ar fi imposibil, cu timpul (2-3 luni) isi va dovedi utilitatea.

    Planul propus este:
    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
    2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
    3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
    4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
    4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

    *Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

    Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

    1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
    2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
    3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
    4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
    5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
    6. aglomeratia in trafic se va reduce
    7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
    8. creste siguranta in trafic

    9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by