Un nou protest in Prelungirea Ghencea. Cetatenii cer primarului Sorin Oprescu si premierului Victor Ponta sa le largeasca strada, asa cum au promis: Omul a ajuns pe luna, Bucurestii n-au centura!

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 14 septembrie 2014, 14:43 Actualitate | Administratie Locala

Protest Prelungirea Ghencea 14 septembrie 2014
Foto: Facebook
Cateva sute de persoane au protestat duminica, timp de aproape doua ore, in fata Cartierului Latin din Prelungirea Ghencea. Cetatenii, care locuiesc in zona, sunt nemultumiti ca primarul Sorin Oprescu si premierul Victor Ponta nu au largit strada Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens, asa cum au promis in urma cu un an, nu au facut trotuare si nu au realizat un pasaj rutier peste Soseaua de Centura.

"Nu vii cu noi, ramai in noroi!", "Avem drumuri ca la tara dar noi stam in capitala!", "Dam impozite gramada ca sa stam cu totii-n coada!", "Ponta candideaza, Ghencea nu-l voteaza!", "Ne-ati promis infrastructura dar a fost o facatura!", "Nu veniti voi azi la noi? Vom veni noi peste voi!", "Omul a ajuns pe luna, Bucurestii n-au centura!", "Va votam...cand circulam!", "Ce vrem? Trotuare. Cand vrem? Acum!", "Ce vrem? O strada. Cand vrem? Acum!", "Reincepe scoala, ne apuca boala! In masini vom sta, nu va vom vota!" , sunt cateva dintre mesajele scrise pe pancarte si strigate de cetateni in timpul protestului.

Delia Mihalache, unul dintre liderii protestatarilor spun ca in timpul protestului s-au strans 635 de semnaturi.

Cetatenii din aceasta zona au protestat si pe 31 august cerand rezolvarea acestei probleme. Atunci au taiat simbolic o panglica de hartie asezata peste un desen care ilustreaza cum va arata strada Prelungirea Ghencea largita la patru benzi.

  •   Cum isi bat autoritatile joc de cetatenii din Prelungirea Ghencea


Situatia din Prelungirea Ghencea e povestea a mii de bucuresteni, platitori de taxe si impozite, ignorati de primarie si lasati sa piarda sute de ore anual intr-un trafic ucigator. Care e motivul? In 2007, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat circa 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri, pana la limita administrativa a orasului. In 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea ca lucrarile vor incepe in 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Desi au trecut aproape 8 ani de cand a inceput sa se discute despre acest proiect, pana acum nu s-a facut nimic.



In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe zeci de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor. Nemultumiti ca Primaria ii ignora de atatia ani, locuitorii din zona au facut o pagina de Facebook - Initiativa Prelungirea Ghencea - in care cer institutiei sa rezolve problema.



Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie  3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca  acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Pentru a relicita proiectul este insa nevoie de bani, iar in bugetul pentru anul 2014 municipalitatea a alocat pentru acest proiect doar 5 milioane de lei. Mai mult, in bugetul municipalitatii se arata ca pana la sfarsitul anului 2013 s-au cheltuit pentru acest proiect circa 141 milioane lei. HotNews.ro a cerut lamuriri daca s-au facut exproprieri in zona, insa nu ni s-a raspuns. Valoarea actualizata a proiectului depaseste in prezent 500 milioane lei.

Tot legat de acest proiect, si premierul Victor Ponta a promis in 2013 ca va realiza un pasaj peste Centura, in continuarea Prelungirii Ghencea, iar Dan Sova, fostul Ministru al Transporturilor, promitea ca lucrarea va fi gata in 2014. Din nefericire, nici Guvernul nu s-a tinut de promisiune.























7238 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Desigur (Duminică, 14 septembrie 2014, 15:10)

    Rdu [utilizator]

    ca nu sunt bani pt o lucrare serioasa... Acum de exemplu sunt pt distrugerea tuturor plantelor crescute in jurul blocurilor din Drumul Taberei: trandafiri, iasomie, liliac, gard verde... etc , pt distrugerea garduletelor vechi, inlocuirea cu unele noi,...Se pare o afacere foarte rentabila si mai ales spre binele cetatenilor carora lise mai ofera o gura de praf in plus...Argumentul: sunt fonduri de la UE ... parc-ar cadea din cer si ... musai sa inghitim praful...
    • +6 (6 voturi)    
      Daca ar fi doar acolo (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:06)

      maxxie jazz [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      Stau in Ploiesti. De cand a ajuns Badescu primar, e un oras in degradare continua. Singurele lucruri care se vad sunt, bineinteles, florile si ornamentele stradale. Mii de gropi facute de diversi au aparut peste strazile de o calitate buna pe care le-a gasit cand a preluat mandatul.
      Primele lucruri pe care le-a facut si ne-a lasat masca, pe mine si sotia, este sa schimbe arbustii din capatul strazii in care locuiesc. Spatiul verde a stat cu gropile lasate de deztelenirea abustilor, pana cand s-au hotarat sa puna altii in loc. Pe de alta parte, vorbind despre spatii verzi, aleile, mai ales alea dintre blocuri, cele marginite de arbusti, au ajuns extrem de inguste, de nu mai poti trece, pentru ca arbustii au crescut fara control si nimeni nu i-a mai taiat, sa le dea vreo forma.
      S-au schimbat dale, pietre de pavaj, s-au plantat zeci de mii de alte flori. Strazile, in schimb, sunt sub orice critica in ultima perioada de timp. Vezi zilnic muncitori care stau tolaniti in timp ce au un coleg in vreo groapa, singurul care munceste - imaginea clasica ai banilor nostri! Cand pleaca, arunca niste mortar in groapa, care o sa se infunde la prima caldura mai mare. Sa vedem la iarna.
      Lucrurile astea se intampla in toata tara. Schimba ornamente, unde spaga e mare, evaziunea pe masura, insa astea sunt lucruri care se vad. Sunt gainarii de primari care vor sa iasa in fata neconstruind NIMIC. Suferim pe banii nostri pentru ca suntem o natie de fatada, fara principii si fara fundamente rationale!
      • +2 (2 voturi)    
        Poate vine Volosevici dupa Badescu la primarie (Luni, 15 septembrie 2014, 14:30)

        altRoman [utilizator] i-a raspuns lui maxxie jazz

        ca el a mai facut cate ceva Ploiesti...
  • -4 (10 voturi)    
    hmmm... (Duminică, 14 septembrie 2014, 15:18)

    dr_bear [utilizator]

    Bun, frumoasa initativa. Denota spirit civic si dorinta de a face efectiv ceva in fata nepasarii autoritatilor.
    Intrebarea mea pentru acesti oameni este insa urmatoarea : ce mama naibii cautati oameni buni acolo?
    In momentul in care, in furia dementa a creditarii de prin 2006-2008 v-ati dus si ati vazut bandustanele alea in constructie (trecem peste dezastru arhitectural de tip URSS-ist al "cartierului Latin") ,nu ati realizat ca este la capat de drumul Taberei, cartier izolat, fara metrou si cu doar trei drumuri ce intra/ies in el si o centura permanent blocata de camioane?
    Ca "prelungirea Ghencea" e o sosea cu o banda pe sens, ce iese din Bucuresti spre nicaieri? Ca intersectia cu centura este permanent blocata si, colac peste pupaza mai trece si trenul pe-acolo?
    Banii sunt putini, jumatate se fura si jumatate sunt bagati in proiecte la cererea marilor corporatii, nu a unor oameni care platesc 30 de ani pentru un apartament la 14' in camp.
    In zona de nord, nord-Est si nord-Vest s-au construit : doua poduri peste centura (Tunari,Stefanesti) ,doua poduri pe DN 1, un pod la aeroportul Otopeni,un pod hobanat la intersectia centurii cu DN1, zeci km de strazi in zona ambasadei SUA, zeci de sensuri giratorii, s-a largit centura de la Chitila pana in Afumati la doua benzi si se circula in regim de autostrada, s-a largit soseaua Pipera si s-au construit doua pasaje, unul peste CFR Constanta, altul peste Barbu Vacarescu, s-au dat in folosinta 4 statii de metrou pe M4 si se lucreaza (mai repede ca pe M5) la alte doua.
    Nu este clar ca autoritatile raspund doleantelor celor care s-au instalat in Nord? corporatii sau locuinte, toti acestia beneficiaza incet dar sigur de infrastructura unui oras civilizat. Prelungirea Ghencea e aceeasi chestie dinainte de 89!
    Voi nu ati avut ochi sa vedeti ca in nord se construieste in draci, iar pe Ghencea nimic, niciodata? Cum ati putut sa va mutati acolo, sa va manance lupii?!....disperarea se plateste.
    • -1 (1 vot)    
      AI DREPTATE... (Luni, 15 septembrie 2014, 7:44)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Numai ca luma aici nu gandeste, iar un lucru simplu valabil in toata Europa, aici, nu exista: nu primesti dreptul de onstructie pana cand toate facilitatile nu sunt realizate (apa, canal, drumuri, etc.).
      Aici, in Ro te apuci si construiesti unde te taie capul, fara autorizatie (ai un an de zile de la finalizarea lucraii ca sa intri in legalitate), iar apoi incepi si zbieri ca vrei trotuare, drumuri, transport public, si altele.
      Va urez succes la zbierat! Si nu va mai agitati, ca toti din zona aia ati votat cu felcerul Oprescu! Acum, taceti si inghititi!
  • +8 (26 voturi)    
    Bosorogii au ales! (Duminică, 14 septembrie 2014, 15:41)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Noi cei mai tineri suntem sub dictatura bosorogimii!
    pe banii nostri astia hotarasc ce le este bine lor, in detrimentul copiilor si a nepotilor lor!
    De ce au gratuitati?
    De ce trebuie ca eu sa ii tin in carca?
    De ce trebuie sa inghit ineptiile bosorogilor?
    Corect ar fi ca astia sa votezxe pana la 65 ani, atat!
    Cat sunt milogi si nu mai muncesc, nu voteaza!
    Ce un minor are alte drepturi?!
    • +8 (8 voturi)    
      Gresit (Duminică, 14 septembrie 2014, 18:12)

      geag [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Si eu am aproape 60 ani si sunt nemultumit de primar si de primul ministru la fel si prietenii mei din aceiasi categorie de virsta.Corect este ca cei care avem aceiasi atitudine sa fim impreuna.Nu m-a suparat comentariul tau si sper sa-ti reconsideri pozitia.
      • +4 (4 voturi)    
        Imi place atitudinea dvs, (Duminică, 14 septembrie 2014, 21:00)

        Tiberian [utilizator] i-a raspuns lui geag

        .
      • +4 (4 voturi)    
        Cu cea mai mare placere mi/as schimba/o! (Duminică, 14 septembrie 2014, 21:01)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui geag

        Dar,....
        Bosorog pentru mine este acela care nu mai are demnitate, nu mai are rusine, nu mai are bun simt, este egoist... Il rogi ca sa nu/ti distruga viitorul prin alegerile cretine pe care le fac, ii rogi sa se gandeasca la nepoti, iar, ei....
        Se bucura la un mic de la vangoagal, te injura daca zici ceva de spagat-badea, iti spun ca esti nebun daca vezi ceva bun la Basescu, iar daca il injuri pe pompa si pe cei din triada comunista, ... esti ars!
        Deci....
        Tara asta este plina de rahatii astia care nu gandesc, nu mai po, nu mai vor, dar... voteaza asa cum ii instruiesc latrinele.
        Eu asa as propune; asa cum copii nu au voiue sa voteze pentru ca nu au discernamant, nici bosorogimea de peste 65 ani sa nu mai voteze; sunt senili, sunt insensibili, sunt prosti, ....
        De ce sa ma omoare un nenorocit dásta?
      • -2 (2 voturi)    
        esti analfabet (Duminică, 14 septembrie 2014, 21:44)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui geag

        daca in 60 de ani nu ai invatat sa scrii "aceeasi" ce pretentii avem de la tine ?

        chiar daca esti nemultumit cu ponta, tot cu PSD veti vota si asta e un lucru garantat sustinut de statistic !
        • 0 (0 voturi)    
          Multumesc! (Luni, 15 septembrie 2014, 21:34)

          geag [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Nimeni nu este perfect.Ai dorit sa ma sanctionezi la gramatica dar vezi ca ai gafat la vocabular (analfabet). So welcome to the club !
          Cit despre restul comentariului eu sa nu vad sa nu aud de psd.Intentionat am folosit litere mici vad ca tu-i respecti.
    • +3 (3 voturi)    
      pai (Duminică, 14 septembrie 2014, 18:51)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      iesiti la vot, nu la bere sau la mare sau la munte si poate se mai schimba ceva, sa nu mai faca bosorogii ceausisti legea in tara asta. Cunosc si eu citiva baieti, in jur de zece sa zicem, intre 25 si 35 de ani, si cu o singura exceptie nici unul nu se duce la vot, si nici prietenele lor. Din start doauzeci de potentiale voturi promodernizare sint pierdute. Problema e ca fenomenul e general la clasa respectiva de virsta.
      Asta e.
    • +5 (5 voturi)    
      Sunteti sub dictatura bosorogimii (Duminică, 14 septembrie 2014, 20:27)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      ..pentru ca asta ati ales in ziua votului. Oricare din ele.
      Puteti sa schimbati asta prezentandu-va la vot. Atat si nimic mai mult.
      • +3 (3 voturi)    
        Te adresezi cui nu trebuie! (Duminică, 14 septembrie 2014, 23:44)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        Am votat de fiecare data cu speranta ca voi scapoa de comunisti! Bosorogii i/au adus inapoi!
        La revolutie au murit copii, bosorogii au adus inapoi leprele, jigodiile, laturile, ...
        AliB, gresesti!
        Si daca voi continua sa votez, tot bosorogimea va castiga!
        De ce ar mai merita!
        Nu e mai bine ca la varsta mea, sa parasesc tara asta de rahati?!
    • -6 (6 voturi)    
      baga-mi-as puIa in gura ta de fascist (Duminică, 14 septembrie 2014, 21:10)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      tu n-ai bunici jigodie?
      pensionarii au muncit de au facut tot ce e in picioare in tara asta: sosele, hidrocentrale, cai ferate, fabrici si uzine
      tu ce ma-ta ai facut?
      p.s. primele gazari au inceput cu "neproductivii" nu cu evreii
      • +2 (2 voturi)    
        invatqa limba romana! (Luni, 15 septembrie 2014, 16:41)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        Eu nu am "bunici jigodie", dar tu?
        Nu lipseste o virgula... domnule?!
        Am inteles, nu ai BAC/ul!
        BNravo tie, tara te vrea prost!
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Duminică, 14 septembrie 2014, 15:54)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Stati putin, acum vine Superman-Ponta si o rezolva din vorbe, Basescu este de vina, dar am uitat el nu viziteaza astfel de zone, daca nu sunt barci, icoane si oameni prosti nu este pe placul lui... El viziteaza doar procentul trist din tara asta, acela de oameni educati cu Vacanta mare si Las fierbinti....
    Votati acest madru roman, el ne "scapa" de toate problemele.
    El este scaparea noastra si intoarcerea 25 de ani in spate.
    Sunt curios cei care citesc ce varste au 30-40 de ani? Satuli de grobianismul zilnic?
    Voi cu cine votati, iesit la vot?
    Ce parere aveti de acest maimutoi Ponta?
  • -7 (9 voturi)    
    Cartierul Latin tine de Bragadiru (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:47)

    CICEROnescu [utilizator]

    Nu este obligatia lui Oprescu.
    • +4 (4 voturi)    
      De aia a alocat 400 milioane (Duminică, 14 septembrie 2014, 23:25)

      CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui CICEROnescu

      Ca nu tine de Bucuresti. Bravo, esti foarte inteligent, stai jos. E vorba de Prelungirea Ghencea, nu de Cartierul Latin. Ia citeste titlul stirii.
    • +1 (1 vot)    
      Alooo.. halatul... (Luni, 15 septembrie 2014, 21:01)

      Andrei966 [utilizator] i-a raspuns lui CICEROnescu

      1. Daca nu ar fi obligatia Primariei Bucuresti, deci Oprescu, pe un tronson, nu s-ar fi facut proiecte sa fie votate in Consiliul General al Primariei Capitalei.
      2. Presupunand ca nu e treaba lui Oprescu, de ce s-a dus in campanie sa le promita marea cu sarea? Cumva pt. ca este un mascarici si o hahalera?
      3. Tu esti dobitoc sau dobitocul de Mihnea, baiatul parintelui Constitutiei, muri-le-ar neamul la toti hotii, ca de prosti oricum nu scapam???
  • +7 (7 voturi)    
    Foarte frumos (Duminică, 14 septembrie 2014, 17:33)

    CristiC. [utilizator]

    Daca protestele astea de 500-1000 de oameni s-ar inmulti, pe fiecare tema pe care politicienii nostri de rahat nu fac nimic, viata ar fi mult mai buna. Cam greu sa raspunzi protestelor astea care nu se pot opri cu o galeata colorata si-un kil de malai.
  • +2 (2 voturi)    
    pentru ginerele lui dinca te leaga (Duminică, 14 septembrie 2014, 18:24)

    rov [utilizator]

    Nemernicul de tariceanu a facut din bani publici doua pasaje unul dupa altul pe DN1 la IKEA - atentie pentru o investitie privata!!!! Nu-i rau, dar in sudul Bucurestiului sute de mi de oameni stau ore intregi la coada sa treaca calea ferata... Ce i-as lega pe tariceanu si pe oprescu de centrura...sa-i salute bucurestenii din mers...
  • +3 (3 voturi)    
    cind mai stringeti (Duminică, 14 septembrie 2014, 19:20)

    gopo111 [utilizator]

    semnaturi , pt sefu' ponta si pt acoliti lui sa o faceti pe o hirtie mai moale sa nu il zgirie pe om cind s-o sterge cu ea la fund, chiar crezi ca sinteti interesanti , el nu crede asa ca votati cu incredere psd :)
  • -4 (4 voturi)    
    cand s-au mutat (Duminică, 14 septembrie 2014, 20:01)

    e_boda [utilizator]

    in asa-zisele "zone rezidentiale" nu au vazut ca soseaua are 1 banda/sens, ca nu exista trotuare si ca este noroi ?
    • +3 (3 voturi)    
      Ma scuzi (Luni, 15 septembrie 2014, 10:04)

      xeon [utilizator] i-a raspuns lui e_boda

      Dar este o afirmatie de-a dreptul idioata, e ca cel care se plange in autubuz ca pute si toti sar in gura mare "ia-ti masina mica daca nu-ti convine!". De unde vrei sa se mute toti in blocurile vechi?! Nu este loc pentru toata lumea, iar eu am considerat ca daca tot ma indatorez pentru 30 de ani, sa nu o fac pentru un bloc care se apropie de expirarea duratei lui de viata! Si m-am mutat intr-un bloc care are toate avizele luate, in consecinta este obligatia autoritatilor sa creeze infrastructura, altfel nu trebuia sa dea aprobari de constructie!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version