​​Bucuresti: Calea Dorobanti si strada Polona vor avea sens unic incepand de vineri. Vezi ce alte artere din Capitala ar putea deveni cu sens unic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 11 septembrie 2014, 15:56 Actualitate | Administratie Locala

Sens unic str. Calderon
Foto: Hotnews
Calea Dorobanti intre Piata Lahovari si bd. Stefan cel Mare si strada Polona intre Mihai Eminescu si bd. Stefan cel Mare vor avea sens unic incepand de vineri, a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Administratiei Strazilor Bucuresti, Carmen Dinca. Strada Polona va avea sens unic pentru vehiculele private pornind de la intersectia cu str. Mihai Eminescu pana la intersectia cu bd. Stefan cel Mare, iar pentru transportul in comun in sens invers.

Calea Dorobanti va avea sens unic pentru vehiculele private de la intersectia cu bd. Stefan cel Mare spre Piata Lahovary, iar in sens invers pentru transportul in comun. Decizia a fost luata pentru fluidizarea traficului.

"In aceasta noapte se fac ultimele marcaje rutiere si se inlocuiesc semnele de circulatie. De maine dimineata cele doua artere vor avea sens unic", a declarat Carmen Dinca.


  • Potrivit planului de mobilitate al Municipiului Bucuresti, municipalitatea ar putea institui sensuri unice si pe urmatoarele artere, in urmatorii ani:

 - str. Progresului intre Razoare si str. C-tin Istrati spre str. Ctin Istrati;
- Soseaua Viilor intre Ctin Istrati si Calea Rahovei spre Calea Rahovei;
- str. Maximilian Hopper intre Casa Poporului si Piata Muncii spre Piata Muncii;
- str. Romulus;
- str. Parfumului;
- str. Turturelelor;
- str. Cezar Bolliat;
- str. Dem Teodorescu;
- str. Agricultorilor intre Calea Calarasilor si str Teodor Sperantia;
- pe str Doamnei se schimba sensul unic si devine dinspre Calea Victoriei spre bd. IC Bratianu;
- pe str. Coltei se schimba sensul unic si devine invers decat este acum;
- bd Carol de la intersectia cu Calea Mosilor pana la Piata Rosetti spre Piata Rosetti;
- pe str Mantuleasa sensul unic se schimba dinspre str. Popa Soare spre Calea Mosilor;
- str. Popa Soare
- str. Plantelor, sensul unic se prelungeste pana la intersectia cu str. Popa Nan;
- str. Delea Veche intre Calea Calasilor si str. Matei Voievod spre Matei Voievod;
- str. Agricultorilor si str Matasari devin sensuri unice in tandem;
- De la Armeneasca poti iesi pe str. Popa Rusu-Toamnei- Dragos Voda pana in Stefan cel Mare toate aceste strazi devenind sens unic spre Stefan cel Mare;
- str Polona si Calea Dorobantilor in tandem devin sensuri unice. Calea Dorobantilor sens unic de la bd. Stefan cel Mare spre centru, iar in sens invers Polona, de la Dacia la bd. Stefan cel Mare prelungita cu Calea Floreasca care devinse si ea sens unic pana la intersectia cu str. Glinka;

- Calea Floreasca de la intesectia cu Stefan cel Mare pana intersectia cu str. Glinka este sens unic spre iesirea din oras, iar de la intersectia cu str. Alexandru Serbanescu pana la intersectia cu Glinka este sens unic in sens invers;
- str. Glinka este sens unic spre Barbu Vacarescu;
- bd. Barbu Vacarescu este sens unic de la intersectia cu bd. Lacul Tei pana la intersectia cu str. Alexandru Serbanescu, sens unic spre iesirea din oras.
- str. Ceaikovski, bd. Mircea Eliade plus un segment din str. Radu Beller pana la Piata Dorobanti devin sens unic spre Piata Dorobanti;
- bd Lacul Tei devine sens unic de la intersectia cu str. Maica Domnului pana la bd. Barbu Vacarescu. Acesta este in tandem cu str. Ramuri Tei intre bd. Barbu Vacarescu si str. Grigore Moisil;
- str. Ghica Tei devine sens unic de la intersectia cu str. Judetului pana la intersectia cu str. Teiul Doamnei sens unic spre Teiul Doamnei;
- Iacob Felix de la intersectia cu str. Banul Manta spre bd. Titulescu;
- str. Sevastopol de la intersectia cu Buzesti spre bd. Lascar Catargiu;
- str. Gheorghe Manu, str Occidentului, str Polizu sens unic dinspre bd Lascar Catargiu spre Gara de Nord;
- Calea Grivitei sens unic de la Gara de Nord pana la bd. Dacia cu o ramificatie pe Sfiintii Voievozi spre Calea Victoriei;
- bd. Dinicu Golescu intre str. Vulcanescu si Berthelot sens unic spre Berthelot;
- str. Vulcanescu intre Dinicu Golescu si Plevnei, sens unic spre Plevnei.

  •     Propunere benzi unice pentru transport public:

- Soseaua Viilor, de la Calea Rahovei spre str. Ctin Istrati;
- bd Dacia intre str. Toamnei si Calea Dorobanti;
- bd. Carol de la Piata Rosetti la Calea Mosilor;
- Calea Dorobantilor intre bd. Dacia si Sos. Stefan cel Mare;
- Calea Floreasca dinspre str. Glinka spre Sos Stefan cel Mare si sens invers intre str. Glinka si Soseaua Pipera;
- bd. Mircea Eliade intre str. Radu Beller si Calea Floreasca;
- bd. Lacul Tei intre Barbu Vacarescu si str. Maica Domnului;
- de la Gara de Nord pe str. Polizu, str. Occidentului, str. Gheorghe Manu;
- str. Mircea Vulcanescu de la str. C-tin Noica la str. Berzei;
- Bd Magheru, intre Romana si Universitate;
- Splaiul Independentei intre Opera si Piata Unirii;
- bd Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;
- bd. Elisabeta intre Calea Victoriei si Magheru;
- bd. Carol intre bd. Magheru si Calea Mosilor;












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
24816 vizualizari
  • +10 (10 voturi)    
    Benzi unice pentru RATB (Joi, 11 septembrie 2014, 16:15)

    cato [utilizator]

    O stim pe aia cu benzi unice pentru RATB: vorbe multe, fapte zero. Votati Sorin Oprescu in continuare!
    • 0 (0 voturi)    
      Banda RATB (Vineri, 12 septembrie 2014, 23:08)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui cato

      Nu sunt fan Oprescu, dar cand se face o singura banda pe Dorobanti pentru Ratb se numeste a fi unica.

      Nu inteleg totusi de ce nu au facut unice de tot Polona si Dorobanti. Simplificau foarte mult intersectiile in care dadeau. Asa nu au aramas aceleasi variante de semafor.

      Desi nu credeam, sensurile giratorii sunt solutia. Am vazut in Brasov si Cluj. Nu stiu daca traficul mare din Bucuresti nu le-ar bloca totusi.

      In ceea ce priveste parcarea, am vazut in Cluj cum functioneaza: perfect. 2 zone A si B in tot orasul, pret diferit. Poti face plata prin sms, cumparand un bilet de la tonomat sau cu abonemnt. Toate parcarile laterale de pe strazi din centru se supun regulii. Daca vrei sa o tii parcata intre 8-21..plateste tata.

      Stiu ca toti platim taxe pentru diverse utilitati pe care nu le utilizam. Totusi cand titlul de gratuit face cererea sa fie mai mare decat oferta, atunci se impune pragul numit bani. Asa, ca dai cu banul daca vrei parcare.

      Mai sunt si alte solutii: park and ride la intrarea in Bucuresti, metrou la 2 minute,etc.
  • +1 (11 voturi)    
    sa interzica circulatia auto de tot! (Joi, 11 septembrie 2014, 17:34)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    ...toata bulibaseala asta fiindca nu-s in stare sa curete strazile de masini parcate...
    • 0 (4 voturi)    
      Tolomacule, (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:00)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      daca ar fi construite locuri de parcare nu am mai avea aceasta situatie. Gandeste inainte de a scrie POSTAC PSD-ist.
      • 0 (4 voturi)    
        Lol (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:15)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Si asta mie imi pasa pentru ca ?
        Eu platesc pentru strazi libere, nu pentru parcarea ta.
        • +1 (3 voturi)    
          Cata incrancenare (Vineri, 12 septembrie 2014, 12:26)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Toata "bulibaseala" asta fiindca strategia functioneaza in toate marile orase ale lumii. E testata, merge, se face cu investitie minima (nu ai de retrocedat terenuri, construit pasaje, etc.), de ce nu ai aplica-o? Fluidizeaza traficul si asta e scopul in final.

          HP, pentru ce platesti tu prietene? Si cat platesti? Eu am platit ca ignoranta ca a ta sa fie corectata prin educatie si iata ca am platit degeaba ;).
          Esti sigur ca eu, ca sofer, nu platesc mai mult ca tine? Tu nu ai nici un drept in plus fata de orice alt cetatean si locuitor al orasului. Dar o sa ramanem in comunism cat o exista tarisoara asta. Toti vor mica lor dictatura in care fix nevoile lor sunt importante si doar ele, iar ceilalti pot sa-si puna pofta in cui.
          Adica altii pot sa plateasca pentru benzi de bicicleta pe care nu circula, pentru sisteme de transport in comun pe care nu le folosesc, pentru parcuri in care nu se plimba, pentru sosele pe care nu circula, pentru parcari pe care nu le folosesc, etc. dar tu sa platesti doar pentru ce vrei.

          S-ar putea sa te socheze vestea ca multi oameni platesc lucruri in orasul asta. Unii platesc pentru lucruri de care te bucuri tu, nu ei (abonamentul tau ieftin de RATB sau Metrorez e subventionat din banii mei indiferent daca eu folosesc sau nu serviciile).

          Dar toate astea sunt rezolvate in tarile in care toti oamenii sunt importanti: ciclistii si transportul in comun isi primesc banda de circulatie, soferii isi primesc soselele si parcarile, pietonii isi primesc trotuarele si spatiile verzi. Dar acolo oamenilor ca tine li se inchide rapid gura cand cred ca ei sunt miezul pentru ca au cotizat la municipalitate cu banii de un hotdog ;).
          Asa ca prietene, nu esti destul de important ca sa ceri sa ai mai multe drepturi decat ceilalti.
  • +6 (8 voturi)    
    sensuri unice care nu sunt unice.. (Joi, 11 septembrie 2014, 18:19)

    pehash [utilizator]

    care mai este rostul unui 'sens unic' pe o strada cu doua (Polona) sau trei (Dorobanti) benzi daca o banda ramane totusi rezervata pentru traficul RATB din sens opus?
    daca tot sunt la 100 de metri una de cealalta nu se puteau muta si liniile RATB corespunzator, ca sa fie cu adevarat sens unic?
    • +2 (2 voturi)    
      Rostul... (Joi, 11 septembrie 2014, 23:06)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Sa poluam mai mult, sa umplem spitalele mai repede, sa platim mai multi bani pe taxele pe benzina, pt a invata ca statul e prea "sarac" sa ne asigure medicamentele si tratamentele...
      Rostul este PROSTIA incarnata ales local si spaga incarnata in furnizaor de semafoare.
      • 0 (0 voturi)    
        rost ar avea (Vineri, 12 septembrie 2014, 7:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

        un sens unic inseamna mai putine accidente, mai putine intersectii blocate si timpi mai mici de asteptare la semafor. ar fi mai usor sa se introduca o banda de biciclete pe un sens unic...
    • +1 (1 vot)    
      explicatie (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 11:47)

      kubbity [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      din punctul meu de vedere, banda RATB ramane in sens invers ptr. a nu mai da voie celorlalte autoturisme sa circule pe banda respectiva.

      In modul asta RATB-ul va ajunge la 'timp' in statie.
  • +2 (6 voturi)    
    O PROSTIE (Joi, 11 septembrie 2014, 23:03)

    lucky luck [utilizator]

    De mai multa vreme, "regularizarea" traficului bucurestean are ca principiu:
    - Sensurile unice (care determina ocoliri importante, mai multi KM parcursi, mai multe ambuteiaje si deci un trafic sincopat si perturbat);
    - Semaforizare excesiva, inclusiv in intersectii absolut minore. Efectele sunt similare cu cele de la pct-ul 1 si se cumuleaza cu acestea.

    Gestiunea traficului din Bucuresti este lasata pe mana unor id..ti. Cand semafoarele sunt in pana (destul de des), traficul este mai fluid. QED.

    Solutiile alternative:
    - Fluidizarea traficului prin utilizarea "undei verzi" (o cunostea si epoca de aur!...) pe principalele artere si prin utilizarea sensurilor giratorii la intersectii (a se vedea cazul exemplar al Brasovului in acest sens) in locul semaforizarii excesive si aberante;
    - Incurajarea fiscala si legislativa (de acces) pt vehiculele pe 2 roti (mai putin gurmande de spatiu): mobilete si biciclete (benzi speciale pe carosabil, legiferarea prioritatii lor in trafic);
    - Transport in comun eficient si accesibil (fizic si financiar); Amenajare parcari corecte la capetele liniilor de metrou/tramvai, etc.

    Dl dr zis si primar ar mai trebui sa iasa si la pensie o vreme...
    • +1 (1 vot)    
      Imitatie (Vineri, 12 septembrie 2014, 12:30)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Incearca sa se imite sistemele similare implementate cu succes instrainatate. Problema e ca la noi eise echivalentul unei chinezarii.
  • +3 (3 voturi)    
    DE CE NU UTILIZATI HARTI/ SCHEME ALE STRAZILOR???? (Vineri, 12 septembrie 2014, 6:14)

    nicudrag [utilizator]

    Dincolo de inutilitatea si ineficienta unora din sensurile unice stabilie din birourile PMB (a se vedea cauzele mentionate judicios, mai sus, de unii cititori) mai sunt si alte detalii care demonstreaza NON-CALITATEA tot mai vizibila, din pacate, in Romania...
    In locul atator cuvinte - unele prost plasate/ ortografiate sau inutile - se puteau utiliza in acest articol HARTI SIMPLIFICATE ale zonelor bucurestene implicate cu marcarea NOILOR sensuri asa-zis unice...
    Asa se intampla cand ziaristii nostri se gandesc mult mai mult la CANTITATE (de cuvinte/ semne per pagina - conform normelor si sumelor implicate) decat la CALITATE (= adecvare la cerintele cititorilor)...
    Pentru cine citeste textul - prea putin organizat si corect gramatical si ortografic - de mai sus, ar fi fost mult mai lesnicios si rapid sa vada pe o harta/ schema amplasarea strazilor mentionate si noile sensuri !!!!
    Orice redactie care se respecta are in statele civilizate o colectie proprie de harti achizitionate cu plata drepturilor de autor de la cei care le produc...
    "DECAT O MIE DE CUVINTE, MAI BINE O IMAGINE!" - se spune pe buna dreptate...In plus orice sofer (pardon - conducator auto!) este familiarizat cu hartile (inclusiv cele de pe GPS) SI STIE SA LE CITEASCA...Ziaristii nu cunosc acest detaliu ?? Doar unii sunt si ei soferi!...
  • +1 (3 voturi)    
    PAI CUM E SENS UNIC... (Vineri, 12 septembrie 2014, 7:53)

    schroedinger [utilizator]

    Cand ma trezesc cu autobuzul in fata!?!?! Deci nu se poate folosi latimea totala a strazii, fiind limitat sa merg tot pe partea dreapta! Sa ma P^$@ in gura lu' felceru si a lu' cheleman.
    • 0 (2 voturi)    
      Auzi, (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:02)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Nu te grabi, asteapta-ne si pe noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Nume de strazi aiurea (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:02)

    bogdan71 [utilizator]

    Maximilian Hopper ? Poate Popper, doamna Ivanov. Si stradutza aia nu ajunge nici la casa Poporului, nici la Piata Muncii. Iar "Bolliat" e "Bolliac", ca n-are nimic de-a face cu Goliat biblicul.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi