Zeci de tei de pe Soseaua Pantelimon din Capitala, intre Granitul si Sos. Morarilor, au fost taiati in ultimele luni de Primaria Capitalei pentru modernizarea arterei. Sub soarele verii, zona arata ca un desert. Desi in loc s-au plantat pui de platani, mai multi cetateni din cartierul Pantelimon sunt nemultumiti de decizia Primariei deoarece teii aveau 40-50 de ani, iar platanii mai au cel putin zece ani pana vor creste. Dan Trifu, vicepresedintele Fundatiei Ecocivica, spune ca defrisarile s-au facut fara aviz. HotNews.ro a solicitat reprezentantilor municipalitatii un punct de vedere, dar pana la aceasta ora nu am primit niciun raspuns.

Colaj Sos PantelimonFoto: Hotnews
  • UPDATE Reprezentantii primariei capitalei spun ca largirea strazii, amenajarea locurilor de parcare si a pistelor pentru biciclete nu se puteau realiza fara taierea copacilor. Acestia spun ca vor replanta puiet de arbori pe ambele parti ale strazii.

Cetatenii din zona spun ca s-au defrisat circa 200 de tei de pe Soseaua Pantelimon, plantati intre Granitul si Sos. Morarilor, iar teii aveau 40-50 de ani.

"Jumatate de bulevard l-au ras. Au fost taiati peste 200 de copaci. Au taiat pomi de 45-50 de ani care puteau sa traiasca inca pe atat. Daca era nevoie, puteau sa-i toaleteze. Acesti copaci, pe langa faptul ca reduceau poluarea, avea si rol de protectie fonica. Pe acest bulevard zgomotul este foarte mare, trec foarte multe masini si tramvaiul. Dupa parerea mea, Primaria Capitalei face aceasta lucrare ca sa puna borduri. Sunt mana in mana cu firmele care fac asfaltarea. De aici se fac banii. Au pus cate cinci randuri de borduri pe fiecare parte a drumului, deci zece randuri de borduri pe toata latimea bulevardului. Este o lucrare in dispretul cetatenilor si a banului public, fiind paguboasa din punct de vedere ecologic, economic, ca se pun atatea borduri, si din punct de vedere al traficului, ca se reduce bulevardul de la 4 benzi la 3", a explicat Eugen Cincu unul dintre cetatenii nemultumiti ca s-au defrisat arborii.

Acesta a trimis Primariei Capitalei o petitie in care reclama ce s-a intamplat insa pana acum a primit doar un raspuns in care i se spune ca va primi un raspuns. "O alta intrebare a mea este ce s-a intamplat cu lemnul rezultat din copacii taiati. Eu am vazut ca a fost luat de vecinii care locuiesc la case pentru foc, la iarna", mai spune Cincu.

Dan Trifu, vicepresedintele fundatiei Ecocivica, sustine si el ca s-au taiat circa 190 de pomi. Mai mult, acesta spune ca Primaria Capitalei nu a avut aviz de defrisare, iar lucrarea de modernizare a bulevardului nu este sincronizata cu viitoarea magistrala de metrou care va trece pe sub aceasta sosea.

"Eu am fost in comisia de avizare de la Agentia de Mediu cand s-a discutat acest proiect. Nu s-a avizat nicio defrisare pe Soseaua Pantelimon. Mai mult, in cazul lucrarilor de modernizare a Soselei Pantelimon s-a cerut sincronizarea cu magistrala de metrou care va trece pe acolo. Dupa cum stiti, vor incepe in curand lucrarile la linia de metrou Granitul - Mihai Bravu, iar daca nu se incep lucrarile pana in 2016, se pierd banii. Primaria Capitalei a spus ca nu este nicio problema, ca nu se defriseaza nimic si ca se vor sincroniza. L-am sunat chiar pe dl. Dedu (n.r. directorul directiei de Infrastructura din cadrul Primariei) de la Primaria Capirtalei si a spus ca se vor taia doar arborii uscati. Problema este ca nu au defrisat numai aliniamentul stradal ci au intrat si in scuarurile laterale. A fost un macel. Avem zeci de reclamatii de la cetateni. Nici Directia de Mediu din Primaria Capitalei nu a dat aviz de defrisare. Nu inteleg de ce s-a betonat tot. Cartierul Pantelimon si asa este slab inverzit. Era o artera foarte poluata. Trebuie sa ne gandim ca daca tai 190 de arbori, iau oxigenul la 30 de persoane. Pomisorii care s--au plantat o sa ajunga la maturitate peste 20-30 de ani. Din ce am inteles noi, grupul de cetateni din zona vor sa faca sesizare la Parchet pentru ce s-a intamplat", a declarat Dan Trifu pentru HotNews.ro.

Lucrarile de reabilitare a Soselei Iancului si Pantelimon au inceput la jumatatea lunii iunie 2013.Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Reprezentantii Primariei Capitalei promit ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014.

  •     Ce lucrari se fac pe cele doua artere:

Soseaua Pantelimon

- linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;

- pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate, prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare;

- pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole;

- toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;

- pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;

- toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun.

Soseaua Iancului

- linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

- statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

- pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;

Soseaua Pantelimon inainte de inceperea lucrarilor de modernizare. Foto: Eugen Cincu

Soseaua Pantelimon inainte de inceperea lucrarilor de modernizare. Foto: Eugen Cincu

Soseaua Pantelimon inainte de inceperea lucrarilor de modernizare. Foto: Eugen Cincu

Arbore taiat pe Soseaua Pantelimon. Foto: Eugen Cincu

Soseaua Pantelimon dupa inceperea lucrarilor de modernizare

Soseaua Pantelimon dupa inceperea lucrarilor de modernizare

Soseaua Pantelimon dupa inceperea lucrarilor de modernizare

Soseaua Pantelimon dupa inceperea lucrarilor de modernizare

Soseaua Pantelimon dupa inceperea lucrarilor de modernizare