Primaria Capitalei a inaugurat duminica primul dintre cele doua pasaje supraterane de la Mihai Bravu, peste Dambovita. Circulatia rutiera pe pod a fost deja deschisa si se va desfasura pe sensul de mers dinspre Piata Sudului spre Mihai Bravu. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurare, a declarat ca cel de-al doilea pod va fi gata pana la sfarsitul acestui an. Ambele poduri trebuiau terminate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa. Pentru cele doua pasaje municipalitatea plateste circa 180 milioane lei.

Pasaj Mihai BravuFoto: Hotnews

"Deschidem circulatia pe primul pod al pasajului Mihai Bravu si lucram in ritm alert la cel de-al doilea pod. Sunt foarte multumit de cum s-a lucrat, incepand din octombrie anul trecut. Avem speranta ca spre sfarsitul acestui an si cel de al doilea pod va fi finalizat, avand in vedere ca lucram pe perioada de vara, adica ne ajuta si vremea. Mai mult, ne ajuta si deschiderea primului fir, prin relaxarea traficului. Le multumesc locuitorilor din zona pentru rabdare, iar celor care tranziteaza Vacarestiul le promit ca anul viitor vor uita de inconvenientele cauzate de lucrare", a declarat primarul Sorin Oprescu.

Acesta a explicat ca prin finalizarea acestei lucrari, patru mari cartiere (adica peste 600.000 de locuitori), Berceni-Oltenitei, Balta alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele si vor avea legatura cu zona de Nord a orasului (Aeroport Otopeni, ValeaPrahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care duce la descongestionarea traficului in zona centrala.

Pasajul suprateran de la Mihai Bravu este alcatuit din doua poduri paralele, fiecare asigurand cate un sens de circulatie, si are ca punct de plecare bd. Mihai Bravu, in dreptul strazii Vantului (statia de metrou Mihai Bravu), traverseaza Splaiul Unirii (Raul Dambovita) si intersectia Vacaresti cu bd. Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti.

Primul pod a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces, si inaugurat duminica de reprezentantii municipalitatii. La cel de-al doilea se lucreaza.

"Din totalul de 11 pile sunt finalizate 3, se lucreaza la alte 3 pile. Culeea (Infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod) dinspre Mihai Bravu, care face legatura intre rampa si pod este terminata, si se lucreaza la cea dinspre Vacaresti. Coloanele forate sunt executate in proprotie de 90%. Podul metalic este in lucru, fiind realizat in proportie de 60%, si sunt finalizate o parte din grinzile din beton precomprimat ce urmeaza a fi montate pe viaductele de acces", se arata intr-un comunicat al municipalitatii.

VIDEO - cum va arata Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii

Primul pod, inaugurat duminica, are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m, fiecare avand cate doua benzi de circulatie.

Potrivit reprezentantilor municipalitatii, scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti.

"Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale, Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului. Pasajul asigura o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii", se mai arata in comunicatul municipalitatii.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor - firma Astaldi - valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la sfarsitul saptamanii trecute cheltuirea sumei de 5,4 milioane de euro pentru consolidarea si modernizarea podului peste Dambovita de pe Soseaua Mihai Bravu, care se afla sub pasajul inaugurat duminica de municipalitate. Podul, dupa ce va fi consolidat, va fi dedicat doar circulatiei rutiere, urmand sa se desfiinteze trotuarele. Pietonii vor putea circula pe doua pasarele ce vor fi amplasate de-a stanga si de-a dreapta podului. Tot pe aceste pasarele vor fi trasate si pistele pentru biciclisti.

"Podul Mihai Bravu este amplasat peste raul Dambovita, la intersectia dintre Sos. Mihai Bravu si Splaiul Unirii, in zona adiacenta Caii Vacaresti. Podul existent este o lucrare construita in anul 1987, avand 26 ani de exploatare, asigurand actualmente circulatia tramvaiului, care se va pastra si dupa executia pasajului nou, circulatia rutiera pe 2 ori 3 fire de circulatie, doua trotuare pietonale. Asupra lucrarii existente nu s-au efectuat reparatii majore, operandu-se unele interventii cu ocazia modernizarii liniei de tramvai pe pod", motiveaza reprezentantii municipalitatii nevoia de consolidare a podului.

Lucrarile vor dura 12 luni, iar dupa finalizarea acestora circulatia pietonala va fi scoasa de pe pod pentru a creste spatiul destinat masinilor.