In Bucuresti a inceput eutanasierea cainilor sanatosi fara stapan. 187 de animale au fost omorate de miercuri

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 20 februarie 2014, 14:43 Actualitate | Administratie Locala

Caini comunitari
Foto: HotNews / DP
Primaria Capitalei, prin Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor, a inceput de miercuri eutanasierea cainilor fara stapan din adaposturile municipalitatii, in doua zile fiind eutanasiati 187 de caini, potrivit datelor comunicate de institutie.

Razvan Bancescu, director de proiect la ASPA, spune ca sunt eutanasiati cainii care stau mai mult de 14 zile in adapost si nu sunt adoptati, in acest moment in aceasta situatie fiind circa o mie de animale. "Cainii pe care ii eutanasiem sunt caini pe care nu i-a vrut nimeni, care costa zilnic Primaria. Pentru a-i tine mai mult de 14 zile in adapost am nevoie de o justificare si nu este niciuna. Sunt caini care stau aici de 100 de zile. Ritmul adoptiilor a scazut foarte mult. Inainte se adoptau 30-50 de caini pe zi, acum doar 10-11", a declarat Razvan Bancescu.

Incepand din septembrie si pana in prezent, Primaria eutanasia doar cainii care aveau boli incurabile.

Bancescu a explicat ca a inceput eutanasierea cainilor deoarece potrivit legii ei trebuie sa stea doar 14 zile in adapost iar dupa aceasta perioada Curtea de Conturi va cere socoteala pentru cheltuielile aferente ingrijirii animalului.

De asemenea, Bancescu acuza Colegiul Medicilor Veterinari din Romania ca incearca sa blocheze programul de sterilizare a cainilor cu si fara stapan.

Potrivit acestuia, Colegiul Medicilor Veterinari a initiat in mod netransparent un proiect de hotarare prin care costurile sterilizarii pentru un caine cresc de la 120 - 150 de lei la 450 - 500 lei, din cauza introducerii unor analize de sange - glicemie, timp de coagulare, radiografie pulmonara, examen cardiologic etc - inainte de sterilizare. Pentru cainii cu stapan, sterizilizarea poate costa pana la 1000 de lei.

Acesta apreciaza ca masurile cerute de medicii veterinari sunt inutile deoarece in practica s-a dovedit ca mai putin de un caine dintr-o mie moare la sterilizare pe masa de operatie.

Bancescu spune ca municipalitatea nu va putea plati aceasta suma pentru fiecare caine adoptat deoarece inainte de adoptie trebuie sterilizati.

Aceasta masura, care se afla la nivelul de proiect, va ingreuna si bugetul posesorilor de caini. ASPA cere colegiului medicilor sa renunte la aceasta initiativa.

Potrivit proiectului de hotarare initiat de Colegiul Medicilor Veterinari privind adoptarea procedurilor de sterzilizare chirurgicala la caini, inainte de orice anestezie si interventie chirurgicala, cainele trebuie sa fie examinat fizic, sa i se asculte inima si plamanii si sa i se faca un set de analize la laborator. Minim trebuie facuta hemoleocograma, glicemie, proetine, uree, creatinina, ALT, AST si timp de coagulare. In functie de rezultatul analizelor se mai pot realiza: examen cardiologic EKG, examinarea radiologica a toracelui, ecografie abdominala si inca un set de analize de sange. Abia dupa aceasta se poate face anestezia si sterilizarea patrupedului.

Presedintele Colegiului Medicilor Veterinari, Viorel Andronie, a declarat pentru Hotews.ro ca aceasta este doar o propunere si ca nu poate da mai multe detalii. "Este o propunere aflata in dezbaterea comisiilor de specialitate. Nu va pot da niciun fel de detaliu atata timp cat nu exista un act pus in aplicare. Este posibil sa ramana in aceasta forma, sa se aprobe doar o parte sau deloc. Consiliul National al Colegiului Medicilor Veterinari este cel care aproba forma finala. Este prematur sa imi dau cu parerea. Nu inteleg de ce s-a creat atata panica. Actul medical trebuie respectat indiferent ca este caine cu stapan sau fara."

Potrivit ASPA, in perioada septembrie 2013 - ianuarie 2014, au fost capturati in Capitala 6.756 de caini de catre aceasta institutie. Dintre acestia, 4.920 de caini au fost adoptati, dintre care 2.463 adoptati de persoane fizice, iar 2.457 de ONG-uri. In ianuarie 2014, la Centrul Atirabic Matei Bals, s-au prezentat muscate de caini fara detinator 252 de persoane, fata de 809 in ianuarie 2013.

Numarul de persoane care au sunat la dispeceratul ASPA sa reclame prezenta maidanezilor a fost in luna ianuarie de circa 20-25 de persoane pe zi.

Tot in ianuarie 2014 au fost sterilizati la cabinetele cu care municipalitatea are contract, gratuit, 470 de caini cu stapan.

Potrivit lui Razvan Bancescu, rata de prindere a maidanezilor este de 90-100 de caini pe zi.

Potrivit Primariei Capitalei, in vara anului trecut, populatia de caini fara stapan din Bucuresti se ridica la circa 65 de mii de patrupede. Dupa moartea lui Ionut Anghel, copilul de 4 ani omorat de o haita de caini maidanezi in septembrie anul trecut, primarul Sorin Oprescu a declarat ca in 18 luni va strange 80% dintre cei circa 65 de mii de caini maidanezi din Bucuresti. El mai spunea atunci ca spera ca 50% dintre caini sa fie adoptati de cetateni si de ONG-uri si sa nu se recurga la eutanasiere.

In luna septembrie, Primaria Capitalei prin Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor a semnat contractele cu firmele care vor prinde maidanezii din Bucuresti, pentru prinderea unui caine institutia urmand sa plateasca 219 lei. Firmele care vor opera acest serviciu sunt: ELEN BASIC BUSINESS, BEST MARKETING, si  TERRA MARIQUE, ele fiind desemnate in urma unei licitatii la care au participat 7 companii.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8324 vizualizari

  • +7 (29 voturi)    
    A dat Domunul... (Joi, 20 februarie 2014, 14:47)

    abisala [utilizator]

    Da' mult v-a trebuit...
  • +7 (29 voturi)    
    In sfarsit... (Joi, 20 februarie 2014, 14:49)

    Alui [utilizator]

    ...incet incet scapam si de plaga asta!
    • 0 (0 voturi)    
      dinu.razvan.alexandru@gmail.com (Miercuri, 16 aprilie 2014, 3:01)

      DinuAlexandru [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Plaga asta e plaga .....haha da-te cu capu de perete poate iti revii uite-te la lumea in care traiesti astia erau ultima noastra problema...Da romanu paine si circ asa vrei asa sa ai...sa fie dupa sufletul tau
  • +8 (26 voturi)    
    buuuuuuun (Joi, 20 februarie 2014, 14:50)

    ggna [utilizator]

    Da-i inainte! Ca ai la treabaaaaa...
  • +6 (24 voturi)    
    in sfarsit (Joi, 20 februarie 2014, 14:52)

    strongbox [utilizator]

    Haideti baieti, scapati-ne odata de javrele de pe strazi!
  • +6 (24 voturi)    
    O-A-U!!! (Joi, 20 februarie 2014, 15:00)

    rakkone [utilizator]

    Ce pot sa spun decat aleluia, amin si la mai mare! Poate ca ai mei copii vor prinde clipa cand nu va mai fi picior de javra periculoasa pe strazi si cand oracaitorii de profesie vor invata ca nu pot fi milosi pe bani de la buget (adica platiti de toti), ca mila e strict privata si daca esti milos, esti milos de cat ai bani tu, personal.
  • +5 (23 voturi)    
    ... (Joi, 20 februarie 2014, 15:01)

    vasile_r [utilizator]

    cam putin. mai sunt cateva mii de potai.
  • +4 (22 voturi)    
    super !!! (Joi, 20 februarie 2014, 15:06)

    nufarulalb [utilizator]

    Sa imi dati voie ca in seara asta sa desfac sampania !
    Uraaaaaaaaa !!!!
    I am happy !!!
    Very happy !
    • 0 (0 voturi)    
      dinu.razvan.alexandru@gmail.com (Miercuri, 16 aprilie 2014, 3:04)

      DinuAlexandru [anonim] i-a raspuns lui nufarulalb

      Dc esti very happy...Did you finaly noticed your I.Q is under 100 but above sever retard?Or beacause you got so good at drinking?Or is it because some poor souls are dieing without any real fact?Which is it my dear whiteflower?
  • 0 (24 voturi)    
    Caini (Joi, 20 februarie 2014, 15:07)

    Airwaves [utilizator]

    Astazi au fost stransi caini si in Colentina. La cerere, pun la dispozitie inregistrare vide0 (High resolution si de la distanta) cu hinghierii care lovesc, violent, cu piciorul, cainii dupa ce acestia sunt prinsi in lat.

    Sa ii strangi e una. Sa pui niste derbedei debili psihic si niste cretini sa ii stranga e alta. Va mai mirati dupa aia de ce bietele ataca oamenii...
    • +6 (20 voturi)    
      Maestre (Joi, 20 februarie 2014, 17:20)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Timp de ani de zile nu le-a adunat si nu le-a atins cu o floare NICI DRACU!!! Ca atare avem zeci de mii de oameni muscati numai in Bucuresti, plus oameni morti in Bucuresti si in tara! Cum pica aceste statistici reale pe logica ta stupida conform careia cainii ataca numai de inima rea si de suparare?
      • +11 (13 voturi)    
        Tz (Joi, 20 februarie 2014, 18:02)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        Nu ai inteles nimic. Sa iti traduc. Da, sa ii adune, sa ii eutanasieze, sa... Numai ca, in loc sa fie facute CIVILIZAT aceste actiuni, ASPA, ca despre ea e vorba, se poarta ca o banda de salbatici. Daca la prindere ii tabacesc cu picioarele ca pe sacii de box, "eutanasierea" aia cum crezi matale ca se face? Iti zic eu, cu bata, cu picioarele, cu pietre, cu tortura, cu salbaticie. Eutanasia asa cum o intelegi dumneata, e o chestie sf in cazul de fata.

        Desigur, salbaticii, cei veniti din jungla de la c...l vacii, nu vor vedea nimic in neregula cu aceste lucruri. Ba chiar li se va parea foarte firesc. Eu nu am nimic impotriva actiunii ci impotriva MODULUI in care se face.
        • +7 (7 voturi)    
          ai dreptate! (Joi, 20 februarie 2014, 22:11)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          Acum ai explicat, in detaliu, si nu pot zice decat ca ai dreptate. Da, cainii trebuie stransi. Da, daca dupa doua saptamani nu ii adopta nimeni, vor trebui eutanasiati - nici daca se mai fac o suta de adaposturi noi, nu vor avea capacitate infinita!
          Insa conteaza modul CUM sunt stransi cainii!
          Mai ales daca se doeste sa fie adoptati - ce sa mai adopyi, daca este batut, ranit, inrait?!
      • 0 (0 voturi)    
        dinu.razvan.alexandru@gmail.com (Miercuri, 16 aprilie 2014, 3:09)

        DinuAlexandru [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        Daca tot esti asa logic...cum de s-a permis asta?cum se poate ca in EU in 2014 sa se ajunga ca in Zimbabue unde aia inca o ard caveman style?Adica este stiut ca bestiile care sunt cica hingeri fac o treaba foarte buna ca ei de la 10-12 ani au omorat animalute ici colo un om sau ceva ani de puscarie pt diverse astia sunt oameni pe care voi astia impotriva cainilor ai stimati sa aveti parte de ei toata viata dar nu intr-un mod placut
    • +4 (6 voturi)    
      Sunt foarte importante (Joi, 20 februarie 2014, 19:23)

      ValTo [anonim] i-a raspuns lui Airwaves

      Va rog sa trimiteti inregistrarea la e-mail 4dogs23@gmail.com si la office@fpam.ro. Specificati data si locul in care s-a intamplat. De asemenea, dati-le numele dv. si un numar de telefon sau adresa de e-mail la care puteti fi contactat (nu se vor face publice). Felicitari pentu implicare!
  • +4 (24 voturi)    
    Prea putin! (Joi, 20 februarie 2014, 15:09)

    BEDE [utilizator]

    Numai 187 in 2 zile? Ar fi fost mai bine 1870, ca asa ar fi existat o sansa ca sa nu mai fie maidanezi peste tot in Bucuresti.
    Si macar daca ar tine-o in ritmul asta, poate totusi... Dar tare mi-e ca dupa o luna de zile or s-o puna de mamaliga si or sa se inmulteasca maidanezii in continuare.
    Si parca se cheltuieste prea mult pt o sterilizare. De ce sa ia banii contribuabilului pt asaceva cand exista lucruri mult mai importante? Aceasta sterilizare sau eutanasiere s-ar cuveni sa fie cu cheltuieli cat mai reduse. La oameni parca nu se faca atatea analize ca pt sterilizarea unui nenorocit de caine!
  • +6 (24 voturi)    
    La mai mare! (Joi, 20 februarie 2014, 15:18)

    RaduPăun1 [anonim]

    Sa faca si ore suplimentare, caini de eutanasiat sunt destui...
  • +5 (23 voturi)    
    Da (Joi, 20 februarie 2014, 15:33)

    Soljenitin [utilizator]

    In sfarsit.
  • +1 (17 voturi)    
    Sa fie intr-un ceas bun! (Joi, 20 februarie 2014, 15:42)

    JestersTear [utilizator]

    Multumim Ionut!
    • 0 (10 voturi)    
      ... (Joi, 20 februarie 2014, 18:03)

      Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      Suna trist, stiu, dar sa nu uiti sa ii multumesti si bunicii. Da, aia care timp de 2 ore nu a durut-o nici in... floare de Ionut.
      • -1 (3 voturi)    
        Sunt mii de parinti, bunici... (Vineri, 21 februarie 2014, 9:16)

        JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

        ... in lumea asta care isi ratacesc copii.
        Majoritatea sunt gasiti ulterior. Insa cati copii sunt ucisi de maidanezi?
        Iar mesajul meu nu era in nici un caz sarcastic. A trebuit sa moara un copil ca sa constientizam in sfarsit dezastrul in care ne aflam.
  • +12 (18 voturi)    
    214 lei pentru prinderea unui caine ?! (Joi, 20 februarie 2014, 15:57)

    mirceacr [utilizator]

    cainii fara stapan devin deja mai costisitori decat cei de rasa ...!

    smecher Oparel asta.... cum aranjeaza el sumele numai ca sa iasa "bine"
  • +3 (15 voturi)    
    o idee... (Joi, 20 februarie 2014, 15:57)

    Sword [utilizator]

    De ce se sterilizeaza toti cainii?

    unii din ei, dupa 14 zile, ar trebui eutanasiati, daca nu sunt adoptati. procedand intai la sterilizare, nu facem decat sa secam bugetul primariei.

    n-ar fi mai normal sa fie sterilizati doar cainii care sunt adoptati? decizia de a adopta un caine nu are de-a face (sa9 nu ar trebui, cel putin) cu faptul ca este sterilizat sau nu. cine vrea un caine azi, il va vrea si dupa o saptamana, timp in care poate fi sterilizat.

    cu totii stim insa ce se intampla cu "iubitorii de animale", dupa adoptie.

    lipsa de responsabilitate a celor mai multi "iubitori de animale" ne-a adus in aceasta situatie. ani de-a randul am evitam transarea problemei iar acum este tardiv pentru jumatati de masura.

    PS a nu se intelege ca am ceva cu animalele. am avut un caine, acum am un motan, ambele animale au fost sterilizate, merg periodic la medic pt vaccin, etc. locul lor este insa langa mine, nu pe strada.
    • +12 (12 voturi)    
      ba da, ar fi normal, dar ... (Joi, 20 februarie 2014, 16:36)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Sword

      Trăind în RO, nu se spune că „secăm bugetul primăriei”, ci „umflăm buzunarele șmecherilor”. Din același motiv avem în continuare cîini pe străzi și, deși îmi doresc tare mult contrarul, mă aștept să avem încă mult timp de acum încolo. Cîinele maidanez este o sursă continuă de venit pentru hingheri, medici, oficiali. Cîinele maidanez poate fi „sterilizat” de cine știe cîte ori, „adoptat” de cine știe cîte ori - apoi eliberat la loc, deci înțelegeți, este o afacere profitabilă pe termen lung. Cîinele adoptat real, sterilizat real și ținut în casă ar întrerupe tot lanțul căpușelor.
  • +4 (20 voturi)    
    nu i intreaba si ce vor sa manance la ultima masa? (Joi, 20 februarie 2014, 16:02)

    je2012 [utilizator]

    nu pot sa cred: avem copii care mor de foame, si ei fac analize la caini. probabil ca vor folosi carnea pentru hamburgeri, de aia fac analize de glicemie.
  • +3 (21 voturi)    
    Eutanasiati Maidanezii la foc continu (Joi, 20 februarie 2014, 16:08)

    Hingheru [utilizator]

    Foarte bine , romania trebuie sa scape de maidanezii cu orice pret .
  • +3 (17 voturi)    
    Noroc cu Curtea de Conturi (Joi, 20 februarie 2014, 16:10)

    Intermezzo [utilizator]

    Caci altfel nu mai vedeam nicio eutanasiere . Facea ce facea Oprescu sa ne puna in cîrcă 65.000 de maidanezi neadoptati pe care sa-i tinem in padocuri . Pe banii nostri , se-ntelege .
    • -2 (10 voturi)    
      esti extrem de optimist! (Joi, 20 februarie 2014, 16:25)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      ar fi foarte bine sa avem doar 65 de mii, cu doi ani in urma erau peste 400.000, si s-au mai inmultit!
      • +4 (6 voturi)    
        Adica 1.754 de maidanezi pe km patrat? (Joi, 20 februarie 2014, 20:00)

        ValTo [anonim] i-a raspuns lui hot news

        Ai calculat inainte de a scrie? Bucurestiul are 228 de kilometri patrati, din cate stiu.
        • -1 (7 voturi)    
          nu calculat, vazut! (Joi, 20 februarie 2014, 22:14)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui ValTo

          nu am "calculat", am vazut!
          Iar cu unii - di fericire nu cu toti patru sute de mii - am facut cunsostinta de foarte aproape, mai am si acum semnele.
  • +5 (7 voturi)    
    daaaaaaaaa (Joi, 20 februarie 2014, 17:51)

    ggna [utilizator]

    M-am priiins: Oprescu candiseaza la presedintie!!! Strange maidanezii ca sa-l voteze: asa i-o zis Basescu, asa face!
  • +2 (10 voturi)    
    inuman (Joi, 20 februarie 2014, 22:36)

    alien_ [utilizator]

    E trist că s-a ajuns aici, atâtea animale să fie omorâte din cauză că noi ca și societate nu suntem capabili să rezolvăm problema asta într-un mod civilizat.

    E inacceptabil că sunt câini pe stradă, dar din vina noastră sunt acolo, și at trebui ca toți să plătim pentru asta.

    Ar trebui ca animalele să fie adunate de pe străzi, castrate și date spre adopție, eventual chiar și în străinătate, iar cele care rămân să fie îngrijite în adăposturi pe perioadă nedeterminată. Nu cred că ar costa mult, pentru hrană s-ar putea folosi alimente expirate, și pentru capturarea și îngrijire
    • 0 (2 voturi)    
      Intr-un mod extrem de civilizat... (Vineri, 21 februarie 2014, 9:21)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui alien_

      ... rezolva problemele maidanezilor si cei din occident.
      Intereseaza-te, te rog, cum o fac.
  • +5 (9 voturi)    
    continuare, am introdus din greșeală (Joi, 20 februarie 2014, 22:47)

    alien_ [utilizator]

    ...Pentru îngrijire s-ar putea folosi voluntari de la ONGuri sau persoane care primesc ajutor social de la primărie, iar operatiile de castrare ar putea fi suportate din donații sau eventual dintr-o taxă plătită de deținătorii de animale.

    Aceștia ar trebui să fie obligați prin lege să își declare și castreze animalele de companie, cu excepția celor de rasă, care ar trebui să obţină un permis special. Amenzile date celor care nu îşi declară și castrează animalele ar trebui folosite la castrarea maidanezilor.
    • 0 (0 voturi)    
      miau-miau@yahoo.de (Duminică, 9 martie 2014, 8:23)

      TutanKhamon [anonim] i-a raspuns lui alien_

      Bravo!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri