Raport Curtea de Conturi: Primaria Capitalei a creat un prejudiciu de 10,6 milioane lei in cazul pistelor de biciclete din Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 17:39 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete impracticabila
Foto: USER UPLOADED
Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a creat in 2012 un prejudiciu de 10,6 milioane lei fiindca nu a refacut pistele de biciclete din Bucuresti, inchise anul trecut de Politia Rutiera, potrivit unui raport al Curtii de Conturi. Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

Curtea de Conturi a constatat "efectuarea de cheltuieli ineficace si ineficiente in valoare estimata de 10.600 mii lei ca urmare a faptului ca Administratia Strazilor nu a luat masuri de refacere a pistelor de biciclete deteriorate din multiple cauze (lucrari de interventii derulate pe trotuare, lucrari pentru realizarea "retelei metropolitane de fibra optica pentru telecomunicatii", accidente rutiere) si nici masuri pentru achizitionarea si montarea indicatoarelor de semnalizare si a stalpilor de protectie, ceea ce a condus la retragerea temporara a avizului de functionare de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti - Brigada rutiera pentru 28 piste de biciclitti din cele 39 amenajate. In aceste conditii nici obiectivul amenajarii pistelor de biciclisti (crearea unui flux separat pentru acestia de traficul rutier, in conditii de siguranta), deci eficacitatea investitiei nu au fost atinse", se arata in raportul institutiei.


Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor sec.


In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.
 
Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.
 
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
 
In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.
 
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.
Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.

Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.

Citeste si:


Citeste si:


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2154 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    genial... (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:44)

    mache [utilizator]

    ...
    Cine plateste pentru asta acum?
  • +6 (6 voturi)    
    =))) (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:48)

    dandra [utilizator]

    Draga curte de conturi: care piste de biciclete?
    - acele piste de biciclete care s-au exfoliat?
    - acele piste acoperite de masini parcate (dupa ce se topeste zapada, mergeti pe str. Sibiu si veti vedea minunatele piste)
    - acele piste care au costat enorm, dar sunt neingrijite si de care nimanui nu-i pasa, nici de cocalari sau batrani sau idioti care nu respecta aceste piste?
    - acele piste pentru care 'baietii destepti" ai primit milioane de lei?
    Aaaaaa, aceste piste pe care le au bucurestenii?
    Okey atunci, cu toti la DNA:)
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:11)

    Soljenitin [utilizator]

    DNA, nene. Cineva a incasat clar niste spagi in toata lucrarea asta si acel cineva o sa stea nitel la racoare. Ce mai face sorin oprescu? :)
  • +1 (1 vot)    
    Tot...turcul plateste (adica NOI !) (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:24)

    gica43 [utilizator]

    Ca de obicei,nu va plati nimeni,doar traim in Romania unde,niciodata,adevaratul vinovat nu pateste nimic !
  • 0 (0 voturi)    
    Au rezistat pana la prima ninsoare (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:34)

    OmulNou [utilizator]

    Lucrarea de "calitate" a rezistat pana la prima ninsoare, dupa care "benzile" s-au dezlipit pur si simplu. Nu mai zic de benzile care duc direct in pomi, gropi imense in trotuar, cabine telefonice etc. Cineva a facut o avere din vanzarea acestor benzi autoadezive si mai mult de atat, solubile in apa, haha.
  • +1 (1 vot)    
    Rusinica! (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:03)

    Porcusoru_iritat [utilizator]

    Sa le traga 11 milioane de euro din salarii! Pana nu o sa existe responsabilitate pe banul public, nu o sa fie nici o schimbare in tara! Ne prabusim fara drept de apel!
  • +1 (1 vot)    
    BENZI PT. BICICLETE...... (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:22)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    o prostie....sunt mai late decat portiunea de trotuar pt. pietoni.....mai primari nu-l lasati numai pe "dorel" sa lucreze, mai contribuiti si voi cu ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Justitia (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:29)

    dimu [utilizator]

    Sa se autosesize DNA -ul .
  • 0 (0 voturi)    
    garanție de 4 ani? :)) (Joi, 6 februarie 2014, 10:49)

    Ava_ps [utilizator]

    În 2000, austriecii care au construit calea ferata miniera din Hunedoara au trimis notificare că a expirat termenul de garanție... de 100 de ani. Între timp, pistele lui pește, care trec prin stîlpi, gropi, stații RATB și sînt folosite ca parcări, au termen cam cît garanția extinsă a unui laptop. Cineva în acest oraș ne consideră tîmpiți.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version