S-a stabilit unde vor fi amplasate statiile magistralei de metrou 1 Mai-Otopeni

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:03 Actualitate | Administratie Locala

Nereguli la metrou
Foto: Hotnews
​Comisia tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei a discutat, miercuri, traseul magistralelor de metrou Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni. Cele doua documentatii bat in cuie traseul  si locurile unde vor fi amplasate statiile celor doua magistrale de metrou.

  • Magistrala 1 Mai - Otopeni

Potrivit planurilor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, magistrala 1 Mai-Otopeni are urmatorul traseu:
- pleaca de la actuala statie de metrou 1 Mai, aflata la intersectia bd. Ion Mihalache cu Calea Grivitei, merge pe sub bd. Bucurestii Noi pana la intersectia cu calea ferata, apoi o ia la Est, pe sub calea ferata si viitorul inel median, dupa care ajunge in spatele Romexpo.
- de la Romexpo, ajunge pe bd. Expozitiei, Piata Presei, dupa care merge pe DN1 pana la aeroportul din Otopeni.

Pe traseul acesteia sunt propuse statii in urmatoarele locatii: 1 Mai (statia actuala),  in Pajura, in spatele Romexpo, pentru a deservi zona de birouri care se ridica in zona, la Piata Presei Libere, la Gara Baneasa, la Aeroportul Baneasa, la magazinul Ikea, la magazinul Baneasa (in apropiere de ambasada SUA), DN1 intersectie cu strada Padina, DN1 intersectie cu linia de Centura, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni. Fata de planurile propuse initial, statia propusa la intersectia DN1 cu linia de centura va fi mutata in Otopeni, dincolo de Soseaua de Centura. Inainte aceasta era pe teritoriul Bucurestiului, in conexiune cu Sos. Odai. Decizia a fost conditionata de Ministerul Apararii care are obiective militare in zona. Totusi, legatura pietonala cu Soseaua Odai s-ar putea face prin niste pasaje pietonale subterane.

Proiectul a primit deja aviz preliminar de la Primaria Capitalei si a obtinut avizele de specialitate, urmand sa primeasca aviz final de la Primaria Capitalei , dupa care va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. In acest moment, existand toate avizele, locatia statiilor este batuta in cuie.

Lucrarile la Magistrala 6 ar urma sa inceapa in urmatorii ani si se estimeaza ca vor fi gata in 5 ani. Lucrarea va costa circa 1 miliard de euro.

  •  Magistrala Universitate - Pantelimon
Potrivit planselor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, aceasta magistrala are urmatorul traseu:
- de la Piata Universitatii va merge pe bd. Carol, bd. Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Panetlimon pana la magazinul Cora Pantelimon.

Pe traseul magistralei sunt amplasate urmatoarele statii: la Piata Universitatii, intersectia bd. Carol cu Calea Mosilor, intersectia str Traian cu bd. Pache Protopopescu, la Piata Iancului, la fosta Tesatorie Suveica de Sos iancului nr.90 (unde Consiliul General a aprobat un mall), la Electroaparataj ( si aici este aprobat un alt mall), la Piata Socului, la intersectia Morarilor cu Soseaua Pantelimon (Postavaria Romana), la Spitalul Pantelimon si la  Cora Pantelimon.

Proiectantii abia au depus documentatia la Primaria Capitalei pentru aprobare, in acest moment cerand un aviz preliminar pentru a putea cere acordul de la celelalte institutii. Dupa ce se obtin toate avizele, amplasarea statiilor va ramane definitiva. Abia la final proiectulva fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

12396 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    mda (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:24)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu care cumva sa aduca la Victoriei, ca ii bate dumniezau. Mai bine faceau metrou de la otopeni pana la statia de unde sa se ia un maxi-taxi cu care sa mergi pana la balotesti de unde sa iei trenul pana la gara titan de unde ai oportunitatea de a lua din nou metroul pana in centrul satului.
  • +3 (5 voturi)    
    Vor ajunge trenurile in Gara de nord? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:34)

    transalpinarum [utilizator]

    Tinta unui metrou care ajunge la aeroport este sa aiba celelalt cap de linie intr-o zona de maxim acces si utilitate, in acest caz Gara de Nord ar trebui sa fie tinta. Uitandu-ma pe o harta a metroului vad ca face o bucla prin Pajura si se oprested la 1 Mai, se putea cobori pana la Gara de Nord, dar poate sunt motive techice pentru care acest lucru nu este posibil. Insa ar trebui sa fie posibil ca aceasta garnitura de aeroport, odata ajunsa la 1 Mai sa continue, eventual in regim expres pana la Gara de Nord.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu se face metrou de suprafata la periferii? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:35)

    marius123 [utilizator]

    Nu cunosc Bucurestiul dar din cate inteleg se va face metrou subteran pana la Otopeni. Inteleg metroul subteran in aglomeratii urbane...dar in afara nu e neaparat necesar.
    In Londra de ex., pe care o cunosc mai bine dacat Bucuresti, metroul iese la suprafata acolo unde s-a putut. Ma refer ca acelasi metru care merge pe dedesubt iese la suprafata.....un fel de overground.
    E evident ca e mai scump sa faci tren sub pamant decat deasupra,
    Mi se pare ca solutia pe pamant, aceleasi vagoane de metrou si aceeasi cale de rulare(ca sa le interconectezi cu tot Bucurestiul) e mai ieftina, mai rapida si mai eficienta. Zic eficienta pt ca poti face mai multe statii de metrou la suprafata, daca e nevoie, in functie de dezvoltarea locala.
    • +1 (1 vot)    
      Viena (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 15:36)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      La fel si in cazul Vienei, o parte din traseele de metrou sunt la suprafata.
    • 0 (2 voturi)    
      pai... minerii...? >:) (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      Tre' sa le dea de lucru si la mineri - nu sunt ei Iubitzii, Rasfatzatzii... Sustinatorii PSD? :P
  • +1 (1 vot)    
    :) (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 15:03)

    Xorciser [utilizator]

    "la Electroaparataj ( si aici este aprobat un alt mall), la Piata Socului, la intersectia Morarilor cu Soseaua Pantelimon (Postavaria Romana), la Spitalul Pantelimon si la Cora Pantelimon."

    Cam cum e tramvaiul acum :)
  • -1 (3 voturi)    
    ce PROSTIE!!! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:25)

    Codruta N [utilizator]

    Trebuie MUSAI sa scormoneasca pe sub pamant, la costuri mari si in conditii incerte (adica potential generatoare de ALTE intarzieri si de ALTE cresteri de costuri!!) in loc sa o rezolve elegant si logic, spre Otopeni, cu calea ferata (si extrem de putin de lucrat, intre ea si aeroport), cu legatura DIRECTA din Gara de Nord (principala gara a tzarii)!!

    Altfel... nu pot decat sa constat ca au fost desfiintate niste intreprinderi care PRODUCEAU, in favoarea unor Temple ale Consumului (si ale prostirii boborului) - adica inca niste "mall"uri, pe linia Pantelimon >:

    Pun pariu ca, daca nu erau "molurile", nici nu-i durea prea tare de metrou!
  • +1 (1 vot)    
    Ce TUN! (Joi, 30 ianuarie 2014, 11:17)

    Geo_ID [utilizator]

    NU E POSIBIL ASA CEVA! Prefera sa cheltuie un miliard pe o magistrala de metrou spre Otopeni, in conditiile in care exisita deja un tren de suprafata care face legatura cu gara de nord. Acest tren circula aproape gol fiindca ii lipseste un cap de linie bine integrat cu aeroportul. Asta in conditiile in care o magistrala Rahova-Colentina care ar putea fi folosita de 500000 de persoane bate pasul pe loc din lipsa de fonduri de ani buni. Oare ce interese sunt la mijloc?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version