VIDEO Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat traseul autostrazii suspendate. Daca gaseste investitor, Oprescu poate incepe lucrarile

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 28 noiembrie 2013, 13:58 Actualitate | Administratie Locala

Simulare a unei portiuni din autostrada suspendata
Foto: Hotnews
​Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul autostrazii suspendate, un proiect evaluat la peste 1,3 miliarde de euro. Drumul ar urma sa aiba 13,5 km si va merge pe langa inelul de cale ferata, de la podul de pe Soseaua Colentina, la complexul Europa, pana la Lacul Morii. Primarul Sorin Oprescu a declarat ca acest proiect se va realiza in parteneriat public-privat, insa din 2011 pana acum inca nu a gasit un investitor.


Simulare cum va arata autostrada suspendata


Traseul autostrazii suspendate:

- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.

- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime, pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.

- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.

- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, proiectantii au prevazut si o gara. La circa 600 metri de aceasta intersectie urmeaza intersectia cu Soseaua Pipera Tunari. Inelul ramane la sol iar Soseaua Pipera-Tunari il traverseaza prin pasajul suprateran existent.

- dupa aceasta intersectie inelul mai merge circa 900 de metri la sol pana la intersectia cu strada Avionului, care va fi largita. Aici, inelul ramane la sol, iar strada Avionului il traverseaza printr-un pasaj suprateran.

- la circa 200 de metri de intersectia cu strada Avionului, partea inelului aflata la Nordul caii ferate intra in subteran. Partea Sudica ramane la sol pana dupa intersectia cu bulevardul Aerogarii, dupa care va intra si ea in subteran. Linia de cale ferata ramane la suprafata si este traversata de bd Aerogarii si Soseaua Nordului prin doua pasaje supraterane. Pasajul de la bd Aerogarii deja exista.  Cele doua ramuri ale inelului median, o data intrate in subteran vor subtraversa parcul Herastrau si vor iesi din nou la suprafata, cu ambele sensuri pe partea de Nord a caii ferate, inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei. Tunelul lung are circa 3 km, iar cel scurt 2,2 km. Relatiile intre inel si bd Poligrafiei se vor face prin doua pasaje, unul subteran pentru directia E si unul suprateran pentru directia Vest.

- dupa ce iese la suprafata, inelul isi continua traseul pe langa calea ferata pana la intersectia cu Calea Grivitei pe care o va supratraversa prin modificarea podului existent.

- la intersectia cu liniile de cale ferata, inelul le va traversa printr-un pasaj suprateran si va forma un mare nod rutier. Aici proiectantii au discutat si amplasarea unei gari internationale. Dupa traversarea liniilor de cale ferata inelul va intra pe bd. Constructorilor si ajunge in Soseaua Virtutii la Piata Crangasi. Proiectantii au propus si varianta de a ocoli Lacul Morii pe la Vest, ca sa existe o alternativa la Soseaua Virtutii si sa ajunga in viitoarea penetratie spre A1.

Proiectul inelului median este realizat de un consortiu de 5 birouri de proiectare: Proiect Bucuresti, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Acest consortiu a fost desemnat in urma unei licitatii publice, valoarea de proiectare fiind de circa 12 milioane de lei.


"Drumul expres va fi construit in parteneriat public privat, cu investitorii chinezi cu care am purtat negocieri anul trecut. Pentru recuperarea investitiei, avem in vedere trei metode: mentenanta drumului va fi facuta pe cheltuiala Primariei, si se va institui o bovinieta (echivalentul unei taxe de drum – n.red.) pentru cei care vor circula pe acolo. O parte din investitie va fi asigurata si din fonduri guvernamentale", a declarat Oprescu, anul trecut.
Exproprierile, acolo unde este cazul, vor fi facute tot pe cheltuiala municipalitatii. “Pentru tronsoanele unu si doi nu este nevoie de exproprieri (bucata cuprinsa intre Soseaua Colentina si Parcul Herastrau). Nici pentru tronsonul trei, deoarece este vorba de tunelul subteran de sub parcul Herastrau. Doar la tronsonul patru vom avea aceasta problema (n.r. bucata cuprinsa intre Casa Presei si Lacul Morii)”, a explicat edilul la vremea respectiva.























11369 vizualizari

  • +19 (23 voturi)    
    ... (Joi, 28 noiembrie 2013, 14:05)

    pamfletaru [utilizator]

    Dumnezeule!
    • +20 (24 voturi)    
      Nu, nu... (Joi, 28 noiembrie 2013, 14:55)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      e doar Oprescu:)
    • +11 (13 voturi)    
      Puneti si o harta ca nu este clar pe unde trece (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:21)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      Din video nu este foarte clar pe unde trece aceasta autostrada suspendata care inteleg ca nu este diametrala Nord-Sud ci parte a inelului median al Bucurestiului.
  • +16 (16 voturi)    
    Centura (Joi, 28 noiembrie 2013, 14:20)

    PCassist.ro [utilizator]

    Daca ar fi fost centura toata cu 2 benzi pe sens si inca o strapungere in A1, as fi inteles proiectul ... altfel nu.
    • +7 (7 voturi)    
      un moft (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:31)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui PCassist.ro

      sa treaca autostrada peste centrul Bucurestiului
  • +26 (26 voturi)    
    prea multi bani (Joi, 28 noiembrie 2013, 14:48)

    dandra [utilizator]

    de banii acestia mai bine face:
    - largire artere
    - autobuze mai eficiente
    - treceti subterane pentru pietoni
    - alte statii de metrou
    si cate si mai cate....
    nu vrem autostrazi si betoane in capitala.
    ati vazut voi autostrazi suspendate in germania, suedia sau franta?
    domn' doctor, ce marca de tigari fumati?
    • +4 (6 voturi)    
      sau asa... (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:34)

      Iulian_c [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Aveti rabdare si urmariti filmul de mai jos, chiar daca e in franceza, (era pe net si o varianta cu subtitrare in engleza). e genial ca solutie urbana pentru transport

      http://www.youtube.com/watch?v=01aWsiFGsqM
    • +15 (17 voturi)    
      Bangkok (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:43)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      La Bangkok am văzut autostrăzi suspendate câte n-am văzut în total peste tot pe unde am umblat în Europa. Orașul ăsta cred că are mai mulți km de autostradă urbană decât toată România. Oprescu cred că ar avea orgasm să vadă ce e acolo. Rezultatul ? Un trafic imposibil, cu ore de vârf între 0-24, cu transport în comun făcând figurație pe post de mobilier stradal, prins în ambuteiaj, cu o poluare atmosferică pe care parcă o simți cum ți se așează pe pielea năclăită și pe interiorul căilor respiratorii. Cu trotuare inexistente sau inutilizabile, cu câțiva bicicliști transformați în cascadori sinucigași. Dacă ăsta e orașul pe care și-l dorește și Oprescu, atunci felicitări, e pe drumul cel bun !
      • +5 (5 voturi)    
        Nu si-l doreste pentru el, (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:26)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        si-l doreste pentru noi si din banii nostri, desi el zice ca sunt banii primariei.
        Cu cat l-or fi platit chinezii ca sa le acorde un contract asa de mare?
        Pana una, alta, n-ar fi bine sa faca sa mearga scarile rulante de la Piata Universitatii_? Pe alea nu le vede ca e ocupat cu proiecte faraonice pe inconfortul, pe banii si pe nervii bucurestenilor.
        Nu-l poate opri nimeni pe omul asta care rascoleste tot orasul cu proiecte nebunesti?
      • -5 (7 voturi)    
        Eu am constatat exact contrariul (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:31)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Și eu am fost la Bangkok și am constatat tocmai contrariul: Bangkokul are puține autostrăzi suspendate. Spun asta deoarece am avut norocul de a ajunge și la Hong Kong, Guangzhou, sau Shanghai.

        Iar în ce privește ambuteiajele, să nu uităm că Bangkokul și cam toate orașele menționate de mine mai sus au de vreo 6-7, până la de 10 ori mai mulți locuitori decât Bucureștiul.
  • +17 (19 voturi)    
    [...] (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:02)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    n-au fost ei in stare sa aiba continuitate sau sa termina la timp un pasaj sub sau supra teran si vin cu asemenea sf-uri. puteti sa imi dati cate minusuri vreti, dar eu nu am inteles nimic din clipul video.
    • +5 (5 voturi)    
      Am si eu un pitic (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:29)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui JeSuisRoumain

      pe creier: n-au fost in stare in 24 de ani sa faca sa mearga scarile rulante de la Pasajul Universitatii!
  • +11 (11 voturi)    
    Am o dilema (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:04)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    Autostrada aceasta se face pe raza sau diametru?
  • +16 (16 voturi)    
    deci (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:09)

    gogoasaG [utilizator]

    trecând peste faptul ca autostrada asta este FIX ce ne lipseste, cum te gandisi matale Oprescule ca vei plati exproprierile din bugetul Primariei dar noi (cei din Bucuresti) vom plati buvinieta?
    • +7 (7 voturi)    
      bouvinieta (Joi, 28 noiembrie 2013, 16:06)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui gogoasaG

      ca deh, va fi introdusa de Oprescu
  • +16 (16 voturi)    
    gata, (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:10)

    amuzata [utilizator]

    omu a "rezolvat" tot ce trebuia in bucuresti,
    si acu se ocupa de autostrada suspendata!!!!
  • +20 (20 voturi)    
    Bataie de joc (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:13)

    CrisRadutoiu [anonim]

    Consiliul General al MB aproba astfel de proiecte megalomanice (care nu stiu cati sorti de izbanda au, privind la toate acele proiecte mai mici sau mai mari de care Bucurestiul are nevoie si care sunt ignorate si orasul arata cum arata), in schimb tergiverseaza de ani de zile PUZ-uri si isi bat joc de oamenii care platesc impozite uriase pe terenuri si bani la banci degeaba si care nu isi pot face macar o casuta, pt ca nu binevoiesc ei sa aprobe un Plan de Urbanism care are toate celelalte aprobari, si toate astea din rafuieli meschine si din interese de grup si politice. Isi bat joc de oamenii al caror interes ar trebui sa primeze pentru ei.
  • +14 (14 voturi)    
    ... (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:18)

    CrisRadutoiu [anonim]

    Niste  aroganti si rupti de realitate.
    • +4 (4 voturi)    
      Niste (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:37)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui CrisRadutoiu

      HOTI! Bucurestiul este rascolit de Oprescu si ai lui la fel cum punea Videanu cate trei randuri de borduri inlocuite de cateva ori pe ani, la fel cum nu mai stiu care dintre talharii astia care s-au perindat la conducerea primariei orasului a pus garduri peste tot, de nu mai gasesti un fir de iarba care sa nu fie ingradit de niste orori de metal, etc., etc. ... Doar ca proiectele lui Oprescu sunt atat de uriase incat par fantasmagorice.
  • +10 (10 voturi)    
    conflict de interese? (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:19)

    U_swamp [utilizator]

    Citi arhitecti din CTUAT sint implicati in proiectarea autostrazii oprescogalomanice?
  • +17 (17 voturi)    
    exemplu practic (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:36)

    igorashu [utilizator]

    Stau in Nord si trebuie sa ajung in Sud la ora 18:00.
    Sunt obligat sa folosesc masina.

    Daca aveam o centura cu 2 benzi pe sens si noduri bine gandite, ieseam din oras pe cea mai apropiata iesire si intram inapoi in oras aproape de destinatie.

    Dar n-avem asa ca sunt obligat sa iau tot traficul in piept. Rezultat: pierd timp, imi fac nervi, consum combustibil, poluez centrul orasului.

    Conform proiectului, un inel complet de centura in jurul Bucurestiului ar avea aprox. 100 km. La standardele de cost pentru autostrada, cosul ar fi de aprox 380 milioane de EUR (3.8 milioane de EUR/km autostrada la campie).
    Triplez suma asta fiindca trebuie construite si noduri rutiere, multe parcari legate de RATB/Metrorex si trebuie facute exproprieri.
    Cost total: 1,14 miliarde EUR.
    Costul visului umed al lui Oprescu: 1,3 miliarde EUR pentru 13,5 km de strada cu 2 benzi pe sens (o autostrada are si benzi de urgenta, alte conditii de siguranta, etc).

    Centura scoate traficul de tranzit din oras, rezolva problema aglomeratiilor din weekend (vineri dimineata, duminica seara).
    Oprescu vrea sa bage si mai multa poluare in oras - e normal, e doctor (sic!)

    Rezultat
    • 0 (0 voturi)    
      CUI II PASA? (Vineri, 29 noiembrie 2013, 13:02)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      In mod evident, Municipalitatii (si implicit noua, locuitorilor, ca doar NOI i-am ales!) nu ii pasa de loc nici de timpul tau (de nervi nu are sens sa mai vorbim), nici de consuul de combustibi si balanta de plati a tarii, nici de poluare, si nici de accidente!
  • +12 (12 voturi)    
    Dupa 10 ani si 2 mandate (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:36)

    Je__ [utilizator]

    Primarul Oprescu a scremut o "margica"

    Margica, margica...dar scumpa...12 milioane de RON.

    Acum mai trebuie doar chinezii lui Ponta sa o construiasca. Sa vedem daca o sa iasa si paralela cu cercul....foarte posibil avand in vedere calitatea la care lucreaza chinezii.

    Bravo! Bravo!
    USL-acii deja sunt in extaz si aplauda cu urale!
  • +7 (7 voturi)    
    Hmm.... PUZ (Joi, 28 noiembrie 2013, 15:55)

    mhc1979mhc [utilizator]

    Poate ca nu se va face acest minunat inel median fiind enorm de scump insa PUZ-ul s-a aprobat si cu aceasta ocazia ma intreb la ce s-a dat liber de o parte si de alta a inelului si ma refer la regim de inaltime si altele parametrii urbanistici.

    Se vor da autorizatii de constructie folosindu-se acest PUZ chiar daca nu se va face niciun inel...
  • +5 (5 voturi)    
    da (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:09)

    I [utilizator]

    deci autostrada e suspendata de un investitor defapt.
  • -4 (6 voturi)    
    Singapore (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:47)

    Nyk1 [utilizator]

    Uitați-vă pe net la niște poze cu autostrăzile suspendate din Singapore. Un oraș-stat extrem de civilizat - ca să nu mai aud comentariile negative uzuale despre orașe din China precum Shanghai.

    În Singapore, autostrăzile suspendate au pe margini au plante agățătoare și flori, potrivindu-se perfect în peisajul urban dominat de blocuri-turn (relativ asemănătoare cu blocurile comuniste din București). Autostrăzile suspendate, complementate de o rețea de metrouri subterane sau chiar suspendate deasupra bulevardelor, sunt soluția testată la ambuteiajele fără sfârșit care se produc tot timpul în București.
    • +4 (6 voturi)    
      omule (Joi, 28 noiembrie 2013, 20:12)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      matale pe ce lume traiesti? unde va gasesc astia asa creduli? si aveti si drept de vot?
    • +2 (4 voturi)    
      ce (Joi, 28 noiembrie 2013, 20:18)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      tot compari singapore, unul din primele cinci state din lume la multe capitole, care are o suprafata mica, e suprapopulat, dar foarte bogat si intens tehnologizat, si unde coruptia e apropape zero, cu bucurestiul doctorului nas-in-gura? E ca si cum ai compara un premiant nobel cu un tigan analfabet.
      Zi repede, cit iei pe postare, evident din bugetul primariei, ca doar nu te plateste nas-in-gura din buzunarele lui cusute cu ata alba?
    • +3 (3 voturi)    
      Eu unul nu sunt incantat... (Vineri, 29 noiembrie 2013, 10:30)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ... de orase "faraonice" cu zeci de pasaje si autostrazi suspendate, un oras vertical (chiar dotat cu plante agatatoare). Cred ca toti ne dorim un oras fara trafic, cu spatii verzi, un oras ORIZONTAL si AERISIT.
      Prefer un oras ca Amsterdam, ca Praga, ca Budapesta. In nici un caz SF-uri asiatice.
      Oare majoritatea ce ar spune?
      • 0 (0 voturi)    
        Majoritatea l-a votat pe Oparescu! (Vineri, 29 noiembrie 2013, 13:04)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        in mod evident, majoritatea locuitorilo capitalei NU vrea un oras cu spatii verzi si cu poluare redusa, ca doar l-a ales si reales pe Oprescu!
      • 0 (0 voturi)    
        Cel puțin 1/4 din Singapore este junglă (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 14:44)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        Singapore, un oraș de vreo 900 km^2, are chiar și o rezervație naturală pe teritoriul său: rezervația Bukit Timah. Câte rezervații naturale are Bucureștiul?

        Apropo, și orașele sovietice stau excelent la spații verzi/ cap de locuitori. Un oraș orizontal nu are cum să fie aerisit. Modelul american cu suburbii interminabile este unul negativ, se distrug inutil atât zonele naturale cât și terenurile agricole.
  • +4 (6 voturi)    
    Realism (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:47)

    marvio [utilizator]

    Proiectul este minunat, extrem de util Bucurestiului daca s-ar face un drum expres cu 3 benzi pe sens, pentru ca ar fluidiza o mare parte a traficului Capitalei. Un astfel de drum are si Parisul.

    Problema noastra este daca suntem in stare sa realizam acest drum in urmatorii 30 de ani, cat timp de 50 de ani nu am reusit sa terminam biata Centura a Bucurestiului, iar o amarata de autostrada de 200 km de la Bucuresti pana la mare abia a fost finalizata in vreo 35 de ani!

    Spun asta cu realism, nicidecum pesimism!
  • +1 (1 vot)    
    bovinieta..buvinieta.. (Vineri, 29 noiembrie 2013, 10:37)

    akillies [utilizator]

    ..este suficient pentru mine sa realizez in ce fel sunt privit, ca bucurestean, de primarul general si de consiliul general ale municipiului Bucuresti...

    ..cu patru picioare si doua coarne...!!

    Sa se duca unde o vedea cu ochii cu tot cu autostrada lui acest tandem de cretini fara minte din cele doua institutii..!!
    Ati auzit care este reversul medaliei: fara gradinite, crese, scoli..ca deh, are si el(Oprescu..ce nume sugestiv) nevoie de un orgasm in viata!!
  • +1 (1 vot)    
    Inutila (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:05)

    bedexe [utilizator]

    In contextul lucrarilor care se fac Acum de largire a Centurii Bucuresti , aceasta suspendata devine INUTILA.

    ps: noi nu suntem in stare sa facem o strada FARA Balti si visam suspendate si trenuri de mare viteza.

    Doar vanzare de vise de la politicieni ca sa inghita bani.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri