Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti (CBB) si Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) au anuntat marti ca vor continua protestele in strada pana cand Primaria Capitalei va face piste pentru biciclete pe carosabil. La protestul organizat sambata trecuta de cele doua organizatii acestia au participat circa 8.000 de biciclisti, potrivit datelor furnizate de acestia. OPTAR si CBB sustin in continuare crearea de benzi unice pentru transportul public, crearea de benzi pe calea rutiera pentru biciclisti si eliberarea trotuarelor pentru pietoni (masini parcate, chioscuri) si chiar largirea acestora.

HotNews.roFoto: Hotnews

Reprezentantii comunitatii biciclistilor se arata neincrezatori in promisiunile Sorin Oprescu. "Pentru noi, declaratiile recente prin care primarul Sorin Oprescu sustinea ca va realiza piste pe carosabil sunt promisiuni pur electorale. Ne este tuturor clar ca Oprescu se pregateste pentru campania prezidentiala si ca este in stare sa promita orice. Insa cuvinte sale nu mai au nici o greutate. Si inainte de marsul de protest din primavara, la care au participat peste 4000 de biciclisti, Sorin Oprescu a promis ca va face piste pe sosea. De atunci, nu s-a intamplat nimic. Cuvintele sale nu au eficienta si nici responsabilitate. Oprescu intretine doar un dialog artificial cu ONG-uri convenabile pentru a mima actiunea", a declarat Andrei Gaitanaru, reprezentant al CBB.

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, mai mentioneaza faptul ca asa zisele "impedimente legale", invocate de primar, sunt inexistente. "Dovada a faptului ca si Sorin Oprescu stie acest lucru este pista pentru biciclete trasata pe Buzesti. De asemenea, declaratia lui Sorin Oprescu conform careia noile piste vor fi realizate prin "reducerea latimii trotuarelor", pune in lumina lipsa de viziune administrativa si carenta de respect pentru pietonii Bucurestiului. Mai trist, declaratia arata ca pentru Sorin Oprescu Bucurestiul nu este decat o imensa sosea, pe cuprinsul careia pietonii si biciclistii au statut de refugiati", se mai arata in comunicatul trimis de Comunitatea Biciclistilor.

In plus, cele doua ONG-uri spun ca regreta incidentul de la sfarsitul marsului de sambata cand o masina a intrat in coloana de biciclisti. "Desi a fost un incident izolat, acesta este unul relevant pentru lipsa de toleranta a soferilor in trafic fata de biciclisti si pietoni. Gestul soferului vorbeste elocvent despre suprematia masinilor pe care Sorin Oprescu a dezvoltat-o intr-un Bucuresti al refugiatilor. Trasarea unor piste pe sosea ar reglementa in parametri legali si mai evidenti circulatia biciclistilor in Bucuresti si, deci, ar intari faptul ca biciclistii au dreptul legal de a se afla pe partea carosabila, asa cum pietonii au dreptul legal de a circula nestanjeniti pe trotuare. OPTAR si Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti isi manifesta solidaritatea fata de biciclistii implicati punandu-le acestora la dispozitie expertiza juridica pentru orice demers legal necesar.