Romania in Evul Mediu: Un copil de 4 ani a fost ucis de caini in Cartierul Tei din Bucuresti. Retrospectiva a 20 de ani de balbe politice, juridice si bani aruncati pe fereastra pentru apararea maidanezilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 2 septembrie 2013, 15:31 Actualitate | Administratie Locala

Un copil de 4 ani a fost ucis de caini, luni, in cartierul Tei din Bucuresti, pe un teren privat. In Capitala sunt circa 65.000 de caini fara stapan, potrivit unui inventar facut de Primaria Capitalei, institutia care trebuie conform legii sa se ocupe si sa rezolve aceasta problema. Anul trecut au fost muscate 16.000 de persoane cu, 3.231 mai multe decat in 2011, potrivit datelor de la Institutul National de Boli Infectioase "Prof. Dr. Matei Bals". Din 2008, legea interzice eutanasierea cainilor fara stapan, autoritatile locale fiind obligate sa sterilizeze patrupedele si sa-i tina in adaposturi sau sa-i elibereze pe strada. La cei 65.000 de caini din Bucuresti, Primaria Capitalei are doua adaposturi care totalizeaza 700 de locuri.

  • Vezi aici retrospectiva celor mai importante evenimente legate de cainii maidanezi



In ultimii 4 ani nu s-a mai construit niciun adapost nou, iar Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA) din cadrul Primariei Capitalei a primit in ultimii ani bani foarte putini pentru rezolvarea problemei. Desi nu au competente, Primariile de sector au incercat sa se implice in rezolvarea problemei, si au construit adaposturi de cateva sute de locuri. Acum, Primaria vrea sa externalizeze serviciul de prindere si transportare a maidanezilor in vederea castrarii. ONG-urile se opun eutanasierii patrupedelor. Aceasta este pe scurt problema cainilor comunitari in Bucuresti.


Problema cainilor maidanezi din Capitala in cifre

- In Bucuresti sunt circa 65.000 de caini potrivit unui inventar facut de Primaria Capitalei.

- Primaria Capitalei are doua adaposturi pentru caini, unul in bd. Theodor Pallady, de 200 de locuri, si altul in comuna Mihailesti, 500 de locuri. Adapostul din Mihailesti a fost inaugurat anul trecut. Terenul pentru construirea acestuia a fost cumparat in 2006 de primarul Adriean Videanu pentru suma de 4,5 milioane lei. Acesta a platit 155 de euro pe metrul patrat pe terenul adapostului de la Mihailesti, in conditiile in care pretul tehnic informativ limita pentru terenuri similare era de doar 30-33 euro pe metru patrat, potrivit Curtii de Conturi. Dosarul a ajuns in instanta, iar in mai 2009 Adriean Videanu si alti functionari publici au fost obligati de Tribunalul Bucuresti sa plateasca 5 milioane de lei drept despagubiri pentru atribuirea contractelor fara respectarea prevederilor legale la achizitionarea terenului. In ianuarie 2010, magistratii Curtii de Apel Bucuresti au decis rejudecarea dosarului. In 2011 instanta a hotarat ca Adrian Videanu si alti trei functionari sa plateasca doar 60.000 de lei. In cei patru ani de mandat, Sorin Oprescu nu a mai facut niciun alt adapost pentru caini desi aceasta problema se acutizeaza in fiecare zi.

- In 2012, la nivelul Capitalei au fost sterilizati 6.512 maidanezi. ASPA a sterilizat 3.024 de caini, costurile ridicandu-se la circa 410.000 lei. In acelasi timp, cabinetele medicale partenere ASPA au sterilizat circa 3.500 de caini pentru care s-au platit circa 400.000 lei. Fiecare cabinet a primit sume cuprinse intre 12.000 si 50.000 lei, in functie de numarul de caini sterilizati. Per total, s-a cheltuit pentru sterilizarea cainilor 814.000 lei, circa 200.000 de euro. De prinderea cainilor se ocupa 4 echipe de interventie a cate 3 oameni/echipa - respectiv 12 persoane.

- In bugetul pe anul 2013, Primaria Capitalei a prevazut pentru Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA) suma de 15 milioane de lei, de trei ori mai mult fata de anul trecut. Din cei 15 milioane de lei, 1,7 milioane de lei sunt prevazuti pentru  extinderea capacitatii de cazare a adapostului din Mihailesti pentru a se ajunge la o capacitate totala de 750-800 locuri. De asemenea, se vor cumpara trei autoutilitare pentru prins cainii - 22.727 de euro bucata, doua autospeciale pentru prins cainii - 20.545 de euro/bucata, iar hingherii vor fi dotati cu arme tranchilizante. Pentru modernizarea paginii de internet a ASPA vor fi alocati 22.727 de euro, iar baza de date unica in care vor fi inregistrati cainii va costa 22.720 de euro.

- Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor a inceput in data de 26.08.2013 programul de sterilizare gratuita a canilor cu detinator din Municipiul Bucuresti, prin intermediul unui numar de 23 de cabinete veterinare. Potrivit unui comunicat de presa, reprezentantii ASPA au estimat pana la sfarsitul anului 2013, efectuarea unui numar de aproximativ 5.000 de operatii de sterilizare a cainilor, pentru care a fost alocata in bugetul institutiei suma de 675.800 de lei.

- Aproape 100 de caini fara detinator au fost stransi din 19 parcuri din Bucuresti, in ultimele doua saptamani, de reprezentantii Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor, sustineau acestia intr-un comunicat de presa dat publicitatii in urma cu o saptamana.

- Potrivit unei hotarari adoptate de Consiliul General la sfarsitul lunii mai 2013, detinatorii de caini din Bucuresti vor avea obligatia de a-l steriliza si de a-si inregistra animalul in baza de date a Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA). Cine nu doreste sa castreze patrupedul poate plati o taxa anuala de 150 lei.  Persoanele care nu isi declara cainele la ASPA risca o amenda de pana la 3.000 lei. Cainii vor putea fi castrati gratuit la cabinetele veterinare care au parteneriat cu ASPA, urmand ca institutia sa deconteze aceste servicii. In plus, ASPA are obligatia sa faca o baza de date unica unde sa inregistreze toate datele de identificare a acestor patrupede. ONG-urile care doresc sa adopte mai mult de 100 de caini pe an vor trebui sa plateasca o taxa de 150 lei pe caine. Aceasta taxa se aplica si cetatenilor care doresc sa adopte mai mult de un caine pe an. Aceste masuri au ca scop, reducerea abandonului cainilor pe domeniul public. In acest proiect de hotarare, Primaria Capitalei a propus ca persoanele care hranesc maidanezii sa fie amendate cu sume de pana la 5.000 lei. La insistenta ONG-urilor, propunerea a fost scoasa.

- Tot la sfarsitul lunii mai, Consiliul General a Municipiului Bucuresti a adoptat o hotarare prin care Primaria Capitalei poate incheia cu firme private contracte pentru prinderea si transportul cainilor in vederea castrarii, precum si readucerea lor in teritoriu. Institutia vrea sa angajeze firme private de hingheri ca sa prinda maidanezii din Bucuresti, dat fiind ca angajatii Primariei au capturat pana acum doar 17 caini zilnic - o medie prea mica. Cainii prinsi ar urma sa fie inregistrati, castrati, dupa care - daca este cazul - vor fi adusi inapoi in teritoriu de aceleasi firme. Contractele vor fi incheiate pe o perioada de doi ani, in urma unei licitatii unde criteriul de atribuire va fi pretul cel mai mic. Firmele desemnate vor fi platite in functie de cati caini vor prinde.

Ce spune legea
Prima lege care a reglementat controlul si inmultirea cainilor fara stapan a fost Ordonanta de Guvern nr. 155/2001 adoptata prin Legea nr 227/2002. Actul normativ prevedea ca fiecare municipalitate sa aiba un adapost pentru caini si ca maidanezii sa fie prinsi si transportati in adaposturi. Daca in 14 zile nu erau adoptati, urmau sa fie eutanasiati. Ulterior, acest termen a fost redus la 7 zile. Prin Legea 9/2008, eutanasierea cainilor fara stapani este interzisa. In noiembrie 2011, Camera Deputatilor a adoptat o noua Lege a cainilor fara stapan, care prevede posibilitatea eutanasierii dupa ce autoritatile locale consultau populatia prin sondaje de opinie, referendumuri sau adunari de cartier. Imediat dupa adoptare, aceasta lege a fost contestata de gruparea USL la Curtea Constitutionala. In ianuarie 2012, Curtea a decis ca legea este neconstitutionala."Curtea nu constata neconstitutionalitatea vreuneia dintre solutiile prevazute prin legea criticata in privinta gestionarii fenomenului cainilor fara stapan, ci sanctioneaza doar lipsa de previzibilitate a legii determinata de inexistenta unei ordini de aplicare a acestora - ordine care, in mod esential, ar trebui sa consacre solutia eutanasierii numai in ultima instanta - si a unor proceduri clare si precise de care autoritatile publice sa fie tinute in aplicarea solutiilor preconizate", a concis CCR.  In final, s-a intors la Senat, ea fiind votata, in forma care interzice eutanasierea, in martie 2013.

Potrivit legii, in Bucuresti, Primaria Capitalei  este principala institutie care are atributii in ceea ce priveste gestionarea problemei cainilor fara stapan. Acesta activitate este reglementata prin Hotararea de Consiliu General nr. 243/2009. Potrivit acestei hotarari, Primaria Capitalei trebuia sa infiinteze adaposturi pentru cainii comunitari si sa-i sterilizeze. De asemenea, municipalitatea, prin Administratia pentru Supravegherea Cainilor fara Stapan Bucuresti (ASPA) pe care o are in subordine, trebuia sa realizeze o baza unica de date unde sa inregistreze cainii sterilizati in cabinele proprii si in cele private - datele urmand a fi transmise de medicii veterinari.

Ce fac primariile de sector pentru rezolvarea problemei cainilor comunitari

Desi nu au delegate competente pentru a gestiona problema cainilor fara stapan, asaltate de sesizari de la cetatenii deranjati de caini, o parte dintre primariile de sector s-au apucat sa rezolve singure problema.

Primaria sectorului 1


Aceasta institutie s-a implicat in rezolvarea acestei probleme inca din 2008, cand a infiintat Serviciul Politia Animalelor.Pe 15 ianuarie 2009, Primaria Sectorului 1 a inaugurat Centrul Teritorial de Adapostire si Protectie Temporara a animalelor fara stapan, situat pe Sos. Odai nr. 3-5. La inaugurare centrul putea adaposti un numar de 520 de caini fara stapan, dar ulterior capacitatea sa a fost marita, in prezent putand adaposti aproximativ 1.000 de caini. "Odata ajunsi in adapost, cainii sunt vaccinati, sterilizati si li se monteaza microcipuri pentru identificare. Adapostul cuprinde, pe langa spatiile individuale pentru caini, un cabinet veterinar modern, dotat cu toate facilitatile si o zona de birouri", sustin reprezentantii Primariei, intr-un raspuns trimis la solicitarea HotNews.ro.
In plus, Primaria Sectorului 1, inca din anul 2009, a derulat programe de adoptie a cainilor comunitari. Pana in prezent au fost adoptati 934 caini fara stapan, sustine institutia.

"De la inceputul activitatii Serviciului Politia Animalelor si pana in prezent au fost sterilizati 3.010 caini fara stapan, iar in cadrul Programului de sterilizare gratuita a animalelor de companie de rasa comuna au fost sterilizate 3.055 de animale, dintre care 908 caini si 2.147 pisici. Operatiile de sterilizare a cainilor fara stapan precum si a animalelor de companie de rasa comuna ai caror proprietari/detinatori legali au domiciliul stabil pe raza Sectorului 1 sunt suportate din bugetul local al Primariei Sectorului 1. In ceea ce priveste parteneriatele cu ONG-urile de profil, Serviciul Politia Animalelor a incheiat cateva astfel de parteneriate, insa, din cauza implicarii slabe a acestora in solutionarea problemei cainilor fara stapan, in special in domeniul adoptiei cainilor comunitari, aceste parteneriate nu au mai fost prelungite", se arata in raspunsul trimis de Primaria sectorului1 la solicitarea HotNews.ro.

In cursul anului 2012, Primaria Sectorului 1 a alocat 418. 555 lei pentru rezolvarea problemei cainilor fara stapan, suma necesara pentru asigurarea hranei, medicamentelor si materialelor sanitare de uz veterinar. In anul 2013, pentru rezolvarea aceleiasi probleme a fost alocata suma de 415.000 lei. "Mentionam ca aceste sume de bani ne sunt necesare pentru ingrijirea cainilor adapostiti in centrul Odai, adapostul fiind ocupat, in permanenta, in proportie de 100%", sustin reprezentantii Primariei sector 1.

Primaria sectorului 2


Aceasta institutie a inceput programul de sterilizare a cainilor fara stapan in 2008, pana acum sterizandu-se 12.000 de caini. Administratia locala are un adapost de 650 de locuri in comuna Tanganu si, anul trecut, a declarat in nenumarate randuri in presa ca va construi un alt adapost de 500 de locuri in comuna Butimanu. Acesta adapost trebuia inaugurat in luna iunie.

Primaria sectorului 3

In iulie 2012, Consiliul local sector 3, la propunerea primarului Robert Negoita, a aprobat infiintarea unei societati comerciale cu raspundere limitata avand ca obiect capturarea si transportul cainilor fara stapan catre Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor din cadrul Primariei Capitalei. Firma urma sa fie detinuta integral de Consiliul local. In septembrie 2012, Consiliul local a anulat aceasta hotarare.

In mai 2013, Primaria sectorului 3 a inaugurat un adapost de 72 de locuri pentru cainii fara stapan, pe strada Releului din sectorul 3. Adapostul a fost realizat in urma unui parteneriat public privat intre institutie si mai multe ONG-uri, banii necesari ridicari constructiei -130.000 de euro- fiind donati de catre Rosal, firma care face curatenie in sectorul 3. In functie de necesitati, adapostul ar putea fi extins, au declarat reprezentantii Primariei sector 3.



Primaria sectorului 4

Reprezentantii institutiei au declarat pentru HotNews.ro ca acum incearca sa incheie contracte de colaborare cu ONG-urile de profil pentru sterilizarea cainilor. Primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a declarat in mai multe randuri in presa ca nu are bani sa faca adaposturi pentru caini deoarece bugetul primariei este unul foarte mic.

Primaria sectorului 5


Nu detinem date deoarece institutia nu a afisat nimic pe site referitor la aceasta problema, nu da comunicate de presa si nu raspunde la solicitarile trimise pe Legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

Primaria sectorului 6


Institutia a construit un adapost de 100 de locuri pe bd. Timisoara si mai este in curs de amenajare un teren privat de 2.000 mp in Giulesti. Pentru sterilizarea cainilor, Primaria Sectorului 6 are un parteneriat cu Fundatia Vier Pfoten care prevede prinderea, sterilizarea, deparazitarea, vaccinarea, crotalierea cainilor comunitari si, ulterior, intoarecerea lor in teritoriu. Conform rapoartelor Vier Pfoten, anul trecut au fost sterilizati 2.500 de caini.

Conform parteneriatului, Primaria Sectorului 6 prin intermediul Administratiei Domeniului Public Dezvoltare Urbana Sector 6 pune la dispozitie terenul unde vor fi amplasate clinicile veterinare si acopera cheltuielile legate de transportul animalelor, iar Fundatia Vier Pfoten asigura medicatia cainilor comunitari si personalul de specialitate.
Anul trecut au fost cheltuiti petru rezolvarea problemei cainilor fara stapan 48.640 lei, potrivit unui raspuns trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro. Pentru anul in curs au fost alocati 250.000 lei pentru vitamine si hrana animalelor, iar pentru investitii au fost alocati 500.000 lei  pentru amenajare adapost pentru cainii comunitari.


Situatia victimelor umane
- 9 decembrie 2012, o femeie a fost muscata de un caine, duminica, in timpul alegerilor,  in fata unei sectii de votare din municipiul Pitesti, in urma incidentului victima fiind transportata la spital pentru ingrijiri medicale, potrivit Agerpres. Femeia a fost atacata de un caine fara stapan si muscata de un picior in zona sectiei de votare 71 din cartierul Razboieni. Desi sangera puternic, ea a reusit sa intre in sectie si sa voteze.
- 26 martie 2012, o femeie din municipiul Arad a fost internata in spital dupa ce a fost atacata de o haita de opt caini, medicii fiind nevoiti sa o opereze la picioare din cauza muscaturilor suferite;
- 24 martie 2012, un copil in varsta de sase ani a murit dupa ce a fost atacat de caini pe un camp din satul Calinesti, comuna suceveana Darmanesti;
- 29 februarie 2012, o fetita in varsta de cinci ani, din satul Gh Doja, comuna Racaciuni, care avea simptome specifice rabiei, a murit la Spitalul de Boli Infectioase din Iasi, dupa ce a fost muscata in luna decembrie de un caine fara stapan;
- 30 ianuarie 2012, o femeie de 71 de ani a murit dupa ce a fost atacata de caini la periferia municipiului Satu Mare;
- 20 ianuarie 2012, un copil de sase ani din localitatea timiseana Checea a ajuns la Spitalul de Copii din Timisoara, in stare grava, dupa ce a fost muscat de o haita de caini. Baietelul avea muscaturi pe tot corpul;
- 28 ianuarie 2011, o femeie muscata de caini in curtea ADP Sector 5, Bucuresti, a incetat din viata;
- 14 decembrie 2011, o eleva din Craiova a ajuns la spital dupa ce a fost atacata de o haita de caini comunitari;

Disperati ca legal nu pot rezolva problema maidanezilor, in anumite orase din tara, primarii omoara maidanezii pe sest. O metoda folosita de edili este ca dupa ce ii prind sa-i sterilizeze, in drum spre adapost, ii omoara si ii declara bolnavi incurabil sau morti.


Maidanezii bucuresteni la CEDO
Judecatorii Curtii Europene a Drepturilor Omului (CEDO) au decis in iulie 2011 ca Romania trebuie sa plateasca despagubiri de 9.000 de euro unei femei care a fost muscata de caini vagabonzi si care a reclamat autoritatile romane la CEDO pentru ca nu au luat masuri adecvate ca sa rezolve problema animalelor fara stapan din Bucuresti, informeaza AvocatNet.ro

In cauza Georgel and Georgeta Stoicescu vs. Romania (nr. 9718/03), Georgeta Stoicescu a reclamat statul roman la CEDO in 2003, insa in decembrie 2007, femeia a murit, sotul ei, Georgel Stoicescu continuand procesul.

In octombrie 2000, femeia, in varsta de 71 de ani la acea vreme, a fost atacata de o haita de caini vagabonzi. In reclamatia catre CEDO, femeia a sustinut ca autoritatile locale nu au luat masurile necesare pentru a rezolva problema cainilor comunitari din Bucuresti si pentru a asigura siguranta si sanatatea locuitorilor orasului. Ea si-a argumentat pozitia apeland la articolul 3 din Conventia Drepturilor Omului, care interzice tratamentul inuman sau degradant, si a articolului 8, care garanteaza dreptul la viata privata si de familie.

Mai mult, pe baza alineatului 1 a articolului 6 din Conventie, care stipuleaza dreptul la un proces echitabil, femeia a reclamat si ca instantele nationale i-au respins cererile de despagubire pe care le formulase, fara a examina fondul cazului ei.

Judecatorii europeni au decis marti ca statul roman a incalcat toate cele trei articole invocate de reclamanti si au hotarat ca Romania trebuie sa plateasca despagubiri de 9.000 de euro cu titlu de daune morale si 20 de euro, cu titlul de cheltuieli de judecata.
























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

12105 vizualizari

  • +38 (50 voturi)    
    protectia animalelor este o afacere (Luni, 2 septembrie 2013, 15:56)

    Marius2013 [utilizator]

    Este evident ca protectia animalelor este o afacere. Sa dai zeci si sute de mii de euro pentru sterilizare cand ai putea sa ii folosesti pentru batrani si bolnavi, sa cumperi teren pentru adapost pentru caini cu milioane de euro la pret superumflat, sa platesti facturile supraincarcate ale cabinetelor veterinare implicate - totul arata ca o afacere de milioane in care sunt cateva mii de persoane angrenate: de la doctorii veterinari care sterilizeaza, la furnizorii de medicamente antitetanos si antirabie, la furnizorii de substante pentru sterilizare, la cei care administreaza adaposturile etc.
    Cati bolnavi ar putea fi ingrijiti cu sumele cheltuite pe cainii maidanezi?
    Cum se pot obtine date certe despre banii cheltuiti de institutiile locale si de ONGuri pentru protectia animalelor? Sigur cunoasterea sumelor reale ar putea provoca caderea unor capete. Inclusiv ale unor politicieni.
    • +46 (54 voturi)    
      ce sa mai o cotim (Luni, 2 septembrie 2013, 16:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      singura solutie este eutanasierea cainilor fara stapan. Sunt prea multe victime.
      Incepuse Basescu prin 2003, dar nu i-a mers pt ca i-au sarit toti in cap, falsi iubitori de animale si ipocriti presedinti de asociatii canine...Unii nu au venit cu solutii, iar ceilalti au vrut doar banii de la primarie, apoi dadeau drumul inapoi la caini in strada.
      Nu am mai vazut in nici o capitala din lume caini vagabonti, nici macar in capitalele din est (Praga sau Budapesta).
      Pt binele si linistea populatiei, cainii vagabonti trebuie eutanasiati rapid.
      De ce nu se face un referendum la nivelul populaitiei Bucurestiului, sa stabilim noi daca vrem sau nu sa fie eutanasiati.
      • -19 (25 voturi)    
        noroc (Luni, 2 septembrie 2013, 18:45)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Bine că băiețelul nesupravegheat nu a căzut din copac sau nu s-a înecat în lac, fiindcă altfel războinicii de pe HN ar fi cerut tăierea tuturor copacilor și secarea tuturor lacurilor fără stăpân.
        • +15 (19 voturi)    
          sper sa ai un copil muscat de caine (Luni, 2 septembrie 2013, 19:23)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          nu este bine sa vrei raul cuiva, dar dupa ce ai zis asta, chiar asta-mi doresc
          • -8 (12 voturi)    
            mersi, ești un drăguț (Luni, 2 septembrie 2013, 21:07)

            Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            În lipsa argumentelor, sunt bune și blestemele.
            • +6 (6 voturi)    
              Romanii nu mai judeca normal! (Marţi, 3 septembrie 2013, 9:08)

              pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

              !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


              In Bucuresti, este mai tragic si mai criminal, sa vezi un om care mananca un caine, decat faptul ca un caine omaora un om!!!!!!!!

              Oprescu DEMISIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Oprescu vrea sa fie Presedinte, si pe noi ne mananca cainii pe strada !!!?!!!???
        • +5 (5 voturi)    
          "A spus copilul ceva, a vorbit urât? Ce-a făcut?" (Luni, 2 septembrie 2013, 21:56)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Mazeta, esti degeaba!
          In privinta asta chiar nu exista o "line in the sand"? Iar vine baba aia avocata, sau marinescu-bideu, sau pacientul Vadim sa ne zica ce sufletele nevinovate sunt cainii? Nici moartea unui copil de 4 ani nu e suficienta ca sa trecem la solutia finala?
          • -5 (7 voturi)    
            nici cu pumnul în plex (Luni, 2 septembrie 2013, 23:43)

            Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

            Repet: dacă acel copil cădea în lac și se îneca, pe cine dădeai vina, pe lac? Omul se reunoaște și după cei cu care luptă.
            • +1 (1 vot)    
              Dar... (Marţi, 3 septembrie 2013, 13:16)

              RazvB [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

              Dar copilul nu a cazut in lac si nu a cazut nici din copac. Pur si simplu s-a pierdut intr-un parc si nu ar fi patit absolut nimic daca acei caini nu se aflau in libertate. Asa ca analogia ta e nu numai gresita, ci de-a dreptul imbecila.
              Cainii maidanezi nu au ce cauta pe strazi. Punct! Si nu e vorba ca a murit un copil. In general, animalele salbatice nu au ce cauta pe strazi. Nu imi dau seama ce e asa de greu de priceput.
        • +8 (10 voturi)    
          Vasilica ai ... minte ce-ti mai trebuie (Luni, 2 septembrie 2013, 22:54)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          De un copac sau de un lac mai ai cum sa te "aperi" ... ca alea nu te ataca in haita.

          Tare imbecil trebui sa fii ca sa nu vezi diferenta.
        • 0 (0 voturi)    
          hm (Marţi, 3 septembrie 2013, 16:13)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          am ajuns sa'ti dau si plus..
          nu credeam sa pot vreodata..:)

          observatia e corecta.
          si cateva luni in urma a fost un caz cu un copil ramas nesupravegheat, sfasiat de caini.

          iar cainii, au fost adusi sa submineze viata romanilor.
          probabil adusi de americanii grasi, de cazaciocii rusi sau, cine stie, de extraterestrii...

          peste cateva luni, iar se va combate cu manie proletara.

          drobul de sare...

          can' vor hotari romanii sa scape de tirania cainilor, sa iasa in strada, ca la lovirutie, cu furci, coase si topoare si sa scape tzara de..javre !
          si sa strige cu manie, la palatu' viktoria: iesi afara.......

          e numai o metafora..
    • +7 (9 voturi)    
      Harbuz stie cel mai bine! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:12)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      Ia sa vedem, ma contrazice careva?!
      • +17 (19 voturi)    
        o zi doua (Luni, 2 septembrie 2013, 16:25)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        si uita toata lumea pana la urmatoarea victima.
        Afacerea cu cainii aduce bani multi la toti cei implicati.
        Disparitia cainilor ii va lipsi de acesti bani.
        Ce credeti voi ca se intimideaza astia ca a murit un copil si renunta ei la jmekerii?
        Nu renunta si vor strange randurile si se vor apar unii pe altii.
        Deja pe la televiziuni au aparut agentii de influienta si militeaza pentru cainii ca sunt si ei oameni.
        Copii sunt de vina zic ei si bunica ca nu a avut grija de ei.....
        Iata cum se musamalizeaza.....cu TV
        • 0 (0 voturi)    
          Cainii comunitari (Marţi, 3 septembrie 2013, 14:20)

          arakis [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

          aduc bani ONG-urilor de profil, ar trebui umblat putin si la aceste organizatii. ONG-urile ar trebui intrebate de sanatate, de una , de alta. De ieri si pana azi, nu au avut nici o reactie, tac precum melcul in iarba. Si nu e de mirare, din cauza lor s-a intamplat aceasta tragedie. Se stie cu cata inversunare s-au opus ONG-urile diferitelor masuri gandite de ASPA sau de Sorin Oprescu. Sunt tare curios ce zice madama aia, Pasla sau Paslaru , de la Cutu-Cutu.
    • -4 (20 voturi)    
      re marius2013 (Luni, 2 septembrie 2013, 16:51)

      luci30 [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      primo -sincere condoleante familiei,familie care pierde un ingeras din inconstienta.....bunica din pacate si-a dus nepotii pe un loc bintuit de drogati,homosexuali,un teren viran plin de tot felul de gunoaie-umane si materiale+ciini.Ala nu este parc,si categoric nu loc de joaca pt.copii.Nu pot crede ca bunica n-a vazut in ce loc isi poarta

      nepotii,impropiu joculuide copii.Secundo-nu puneti in spatele ciinilor(care nu pot vorbi si apara)inconstienta,lacomia si coruptia din administratia primariilor si ONG.
    • +5 (7 voturi)    
      Unde esti tu oare !!!! (Luni, 2 septembrie 2013, 19:33)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      U nde esti tu aparatorule de animale maidaneze !!!! Unde sunt acei sustinatori care "latra" pe la tv si nu fac nimic , nu fac nimic ca nu sunt in stare de altceva !!!! Sa dea explicatii parintilor acelui copil , sa se uite in ochii parintilor si la le zica ca iubesc mai mult acele patrupede decat orice si ca le pare rau.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu va mai osteniti (Marţi, 3 septembrie 2013, 9:05)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      cu situatia pe sectoare, acesti edili au cu totul si cu totul alte griji, mai ales acum cand se planteaza panselutele de toamna. Unde e Brigitte Bardot acum, nu vine pe capul lui Sorin Oprescu, asa cum a facut-o prin 2001?
  • +31 (41 voturi)    
    Nu exista scuza ! (Luni, 2 septembrie 2013, 15:59)

    emil73 [utilizator]

    Celor care gasesc tot felul de scuze pt situatiile tragice in care oamenii si mai ales copiii sunt muscati de caini (maidanezi sau nu!) pe strada, in parcuri sau pe proprietati private neingradite corespunzator le propun un exercitiu simplu de imaginatie. Cum vi s-ar parea o astfel de stire din orice alta capitala (oras) din Uniunea Europeana ? "Un copil in varsta de patru ani a murit, luni, dupa ce a fost atacat de caini maidanezi in Parcul Schonbrunn ( Englischer Garten ), din Viena ( Munchen), iar fratele acestuia, de sase ani, a fost muscat de un picior, dar a reusit sa fuga si sa-si anunte bunica, au declarat oficiali din Politia austriaca (bavareza), potrivit .... Primaria Vienei ( din Munchen) a precizat ca incidentul a avut loc pe un teren proprietate privata din zona, nu in spatiul public din Parcul Schonbrunn ( Englischer Garten )." Nu-i asa ca (cel putin pt anul 2013) pare o stire SF sau dupa TimesNewRoman ?
    Cam despre asta este vorba ! De atatia ani cei care ne conduc nu au invatat nimic si, mai mult, sunt foarte revoltati daca primesc observatii cu privire la respectarea drepturilor omului si respectarea legislatiei EUROPENE ! Apropos, cum mai este cu schimbul de experienta dintre edilii nostri si cei din Vest ( consider ca a ramas actuala aceasta veche "catalogare" a tarilor europene! )? Dul Oprescu parca a fost ultima oara la Viena ! E foarte bine ca avem un inventar al tuturor copacilor si zonelor verzi din Bucuresti dar o situatie reala a maidanezilor exista ? ...... Viata ingerasului de 4 ani nu i-o mai poate da nimeni ! E tragic ce spun dar sper ca asta sa fie picatura care a umplut paharul si in sfarsit sa manifestam pt siguranta noastra si a copiilor nostri ! Apreciez simtul civic al celor care au manisfestat aseara impotriva proiectului Rosia Montana dar consider ca ce se intampla AZI cu viata si siguranta noastra si a copiilor nostri este mult mai important decat orice altceva !
    • 0 (14 voturi)    
      mda, mirobolant (Luni, 2 septembrie 2013, 17:18)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui emil73

      Cu ultima fraza ai dat-o in fasole rau de tot.
      Exact gandirea limitata datorita careia am plecat din tara.

      "Apreciez simtul civic al celor care au manisfestat aseara impotriva proiectului Rosia Montana dar consider ca ce se intampla AZI cu viata si siguranta noastra si a copiilor nostri este mult mai important decat orice altceva ! "

      Bravo, bine ca il cresti frumos pana la 15-18 ani cand se duce la pescuit in Delta (daca mai exista) si se intoarce cu cancer de la ciorba (si cianura din ea).

      E la fel de grav ce se intampla atat azi cat si ce se va intampla !
      Foarte trist ca romanii sunt motivati doar de ce ii arde direct si incapabili sa perceapa o problema de principiu sau sa estimeze consecinte pe termen mediu si lung.
      • +2 (4 voturi)    
        Pa! (Luni, 2 septembrie 2013, 22:04)

        cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Sigur, sigur ai plecat din tara? Slava domnului! Poti te rog sa imi promiti ca nu te mai intorci niciodata?
      • 0 (2 voturi)    
        Raspuns pt "mda, mirobolant" (Luni, 2 septembrie 2013, 23:01)

        emil73 [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Aveti dreptate, in foarte multe chestiuni e clar ca am o gandire limitata! Va felicit ca traiti intr-o tara civilizata si ca aveti planuri pe termen lung. Recunosc, sunt unul dintre naivii care au crezut ca lucrurile se vor schimba, care a indraznit sa-si intemeieze o familie in Romania ( cred ca e singurul lucru "sfant " care a ramas in tara asta !) si sa creasca in conditii decente doi copii ( 3 respectiv 5 ani !). Sa dea Dzeu sa ii cresc frumos, asa cum spuneti, si sa traiasca intr-o societate civilizata, cel putin cat au trait bunicii si parintii nostri (despre speranta actuala de viata a celor care sunt acum activi in Romania imi este frica sa ma pronunt !) Pe de alta parte cred ca ceea ce spuneti poate fi aplicat in cazul meu dar nu si in cazul parintilor ingerasului de 4 ani care a fost omorat de niste maidanezi ! ....... Ce Delta? Ce pescuit ? Despre ce "cianura in ciorba" mai putem vorbi in situatiile in care oamenii sunt ucisi de caini "maidanezi" in anul 2013 ? Credeti-ma ca as vrea sa avem aceste probleme rezolvate ca sa ma framante si unele proiecte controversate gen "Rosia Montana" sau "Exploatarea gazelor de sist" ! In finalul comentariului consider ca prea ati generalizat: nu toti romanii "sunt motivati doar de ce ii arde direct si incapabili sa perceapa o problema de principiu sau sa estimeze consecinte pe termen mediu si lung". Sunt doar eu :o(((, revoltat de ce s-a intamplat azi, incapabil de a mai face planuri "pe termen mediu si lung" cand citesc astfel de stiri ! O seara buna ! Emil73
        • +3 (3 voturi)    
          de ar fi asa (Marţi, 3 septembrie 2013, 0:19)

          kelye [utilizator] i-a raspuns lui emil73

          Nu am generalizat deloc, tocmai situatia de fata arata ca e fix invers, nu esti 'doar tu' ci majoritatea sunt asa. Crezi ca cei 60.000 de maidanezi (conform cifrelor vehiculate oficial) s-au nascut ieri-azi ?
          De ani de zile se vaita biciclistii ca sunt alergati de caini... raspunsul romanului ? "pai nu vreti voi sa fiti sportivi cu bicicletele voastre?" ..deh, in Logan doar sar la roata.

          Asa e romanul, face haz de necaz, isi mai trage o tesla'n coa** si dupa se vaita.

          Evident, oricine are 'tupeul' sa-i spuna ca realitatea e alta si totul functioneaza pe baza de 'actine-reactiune' e un mare tradator si bulangiu. Cum sa indraznesti sa trezesti drogatul din vis?

          'Despre ce "cianura in ciorba" mai putem vorbi in situatiile in care oamenii sunt ucisi de caini "maidanezi" in anul 2013 ? Credeti-ma ca as vrea sa avem aceste probleme rezolvate ca sa ma framante si unele proiecte controversate gen "Rosia Montana" sau "Exploatarea gazelor de sist" '

          Luand ca unitate de masura ultima saptamana, pana astazi cand a murit acest copil, problema maidanezilor era 'rezolvata' era inexistenta (media, atitudine sociala, etc).
          Ai fost cumva prezent la protestele impotriva proiectelor controversate ?
          Exact ce spuneam...
  • -37 (43 voturi)    
    foarte interesant (Luni, 2 septembrie 2013, 15:59)

    Mazeta [utilizator]

    Poate HN ne spune și câți oameni mor în România din cauza mașinilor, direct sau indirect. Eu sunt de acord cu protejarea cetățenilor, dar oare nu trebuie început cu răul mai mare?
    • +26 (26 voturi)    
      Esti iar offtopic (Luni, 2 septembrie 2013, 16:29)

      fane_grija [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca ai ceva de intrebat legat de situatia victimelor accidentelor de circulatie gasesti suficiente articole pe aceasta tema. Acum discutam despre situatia cainilor fara stapan. E greu sa vorbesti pe un anumit subiect? Sau asta este strategia ta de redirectionare a atentiei catre alte subiecte pentru al duce pe cel curent in derizoriu?
    • +19 (19 voturi)    
      Solutia (Luni, 2 septembrie 2013, 16:29)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ar fi fost ca USL sa nu dea banii de pomana la pomanagiii de prin toate satele Romaniei care stau si nu fac nimic - refuza orice munca le-ai propune - si sa faca centuri ocolitoare si pasaje. Sa nu mai stea soferii in cozi kilometrice si apoi sa mearga repede ca sa recupereze timpul pierdut.
      Sau sa dea bani la metroul Bucuresti si sa-l termine mai repede.
    • +16 (20 voturi)    
      esti stupid? (Luni, 2 septembrie 2013, 16:31)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Poti observa diferente sau asemanari intre utilitatea masinilor si utilitatea maidanezilor?
      • +6 (10 voturi)    
        Nu ati inteles (Luni, 2 septembrie 2013, 17:30)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        Mazeta spunea ca si maidanezii si unele masini sunt 4x4. Atat stie el sa calculeze. 16. Corect.
    • +5 (7 voturi)    
      ..... (Luni, 2 septembrie 2013, 17:00)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      tu chiar nu ai scrupule.
      postezi la comand indiferent ce & cum ....
      esti un personaj interesant de cunoscut!
    • +6 (10 voturi)    
      .... (Luni, 2 septembrie 2013, 18:15)

      costinescu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      da, are dreptate. sa se stranga masinile comunitare de pe strazi si daca nu le revendica nimeni in 15 zile, sa fie eutanasiate. nu mai stam sa le sterilizam, ca oricum se inmultesc si ataca in haite. de vina sunt aia de la asociatia '4 rotite', ca le dau de mancare.

      prietene, esti un bou!
  • +23 (23 voturi)    
    haideti sa facem ce n-am mai facut de mult! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:00)

    qwerasdf [utilizator]

    sa iesim in strada! sa ne cerem drepturile de a ne simti in siguranta cand iesim din casa.
  • +18 (24 voturi)    
    hai sa initiem un proiect de lege pentru eutanasie (Luni, 2 septembrie 2013, 16:00)

    Marius2013 [utilizator]

    Chiar daca proiectul de lege care permitea eutanasierea a fost respins, noi trebuie sa luam initiativa si sa promovam, noi, societatea civila, o noua propunere legislativa. Si s afacem presiuni in strada cand se discuta si voteaza legea in Parlament. Daca cineva din cei nemultumiti de cainii maidanezi se pricepe, sa ne spuna ce trebuie facut pentru o noua initiativa legislativa care sa duca la eutanasierea cainilor fara stapan. Fara masuri ferme o sa asistam in continuare la moartea copiilor nostri. Trebuie sa facem ceva!
    • +21 (21 voturi)    
      Corect (Luni, 2 septembrie 2013, 16:26)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Marius2013

      CCR nu a respins in sine euthanasierea cat faptul ca legea nu ave anu stiu ce reguli clare. Parlamantul ar fi trebuit sa modifice legea dar sa pastreze euthanasierea.
      Multumim USL ca s-a dus la CCR doar pt ca era propusa de PDL. Si apoi au votat-o ca s afie inutila.
  • +17 (19 voturi)    
    nemernicii (Luni, 2 septembrie 2013, 16:06)

    DrInOrice [utilizator]

    Ce trebuie sa facem pentru a obliga nemernicii de conducatori politici si administrativi sa rezolve aceasta problema care duce la atatea tragedii?

    As propune chiar Hotnews sa faca o campanie prin care sa putem ori cotiza, ori sa ne organizam, ori sa intram in contact cu cei care pot sa se ocupe, pt strangerea dulailor maidanezi nenorociti de pe strazi
    • +12 (14 voturi)    
      Hotnews sau un partid sa se mobilizeze! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:57)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      cineva care sa faca organizare - sa gasim un sponsor care pune viata si sanatatea oamenilor mai presus de cea a sobolanilor si ciinilor. nu mai vrem bani publici pentru cainii vagabonzi! muncim pentru caini???
  • +13 (19 voturi)    
    Cainele a fost provocat (Luni, 2 septembrie 2013, 16:06)

    dottore [utilizator]

    Probabil copilul l-a injurat sau o fi zis ceva...
    Politia va identifica cainele criminal dupa probele ADN recoltate, il va apara Paula Iacob si va lua cu suspendare...
  • +26 (26 voturi)    
    Caz concret Sectorul 6 (Luni, 2 septembrie 2013, 16:12)

    vlad.pe [utilizator]

    - Rares Manescu, Primarul sectorului 6 a castigat alegerile promitand ca se va ocupa de problema maidanezilor, iata flyerul din campania electorala: http://ceicunoi.files.wordpress.com/2012/05/intalnire-interviu-intrebari-si-raspunsuri-candidat-usl-primaria-sector-6-bucuresti-rares-manescu-ceicunoi-wordpress-com.jpg

    - Acum ca este primar, cand este intrebat de problema maidanezilor, primarul Rares Manescu ridica din umeri: "Intreaga gestiune a problemei animalelor fara stapan apartine Primariei Generale, prin Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA). Primariile de sector sunt lipsite de atributii concrete in aceasta situatie." ...
    • +17 (17 voturi)    
      Ce tare ! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:27)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Asta e buna .Nu stiam.
      Vedeti minciuna din campanie.
      Vedeti mincinosii?
      Si Doctorul Haos o sa zica ca este atributul unei firme care are contract cu ......si asa mai departe.
  • +17 (17 voturi)    
    Cutu-Cutu (Luni, 2 septembrie 2013, 16:18)

    mgbyte [utilizator]

    Cati oameni trebuie sa mai moara pana se vor lua masuri de eutanasiere?? DNA de ce nu verifica operatiunea sterilizarea maidanezilor - toti cei din sectorul 2 sunt marcati inafara de puii acestora!!!!!!
    • +7 (7 voturi)    
      Inca unul (Luni, 2 septembrie 2013, 16:53)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui mgbyte

      Au venit caini din tot Bucurestiul sa-l prinda pe turnator!
      Sterilizarea nu le aduce si paradontoza :))
    • +4 (4 voturi)    
      In Primaverii e alta situatie (Luni, 2 septembrie 2013, 23:46)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui mgbyte

      In Primaverii in drum spre munca, printre vilele alesilor, nu vad picior de maidanez. Ar trebui sa stramutam o parte din dulaii din fata blocurilor noastre acolo si ar fi preluati imediat de acolo.
  • +7 (13 voturi)    
    Se pot face multe (Luni, 2 septembrie 2013, 16:20)

    Shaolin [utilizator]

    Dar nu se doreste.

    In Romania banii buni se fac pe contracte cu statul cu autostrazi niciodata terminate, cu piste din banda adeziva de biciclisti, cu stadioane prin sate parasaite si chestii de genul acesta.

    Hai mai vinzi niste aur... Mai dai o flota... Nu conteaza, banul sa iasa!

    Cati bani sa iasa dintr-un program de luare a cainilor vagabonzi de pe strada. Aici e greu... e cu munca... e cu chinu... Nu merge...
  • +16 (16 voturi)    
    sa hotaram odata!! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:27)

    Azra [utilizator]

    Haide sa facem un referendum in Bucuresti si eventual in tara, sa vedem ce vor oamenii: SA FIE OMORATI SI MUSCATI COPII SI NU NUMAI de catre cainii vagabonzi sau sa fie eutanasiate aceste animale periculoase si surse ale unor grave boli si infectii?. Nu cred ca este nevoie de o alta intrebare sau de nuante in jurul acestora.
    DAR HAIDETI SA IL FACEM ODATA ACEST REFERENDUM.! Si sa nu mai intrebam pe nimeni cand ne facem curatenie in casa!
  • +19 (25 voturi)    
    de peste 20 de ani va tot plingeti (Luni, 2 septembrie 2013, 16:30)

    falcoind [utilizator]

    De peste 20 de ani va tot plingeti ca nu faceti fata maidanezilor din capitala punetiva fiecare din voi care nu ii mai sufera sau a fost muscat de ei si faceti cite 2 kg de cirnat cu antigel concentrat, la 2 kg de carne de slaba calitate , pui 1 kg orez si 1 litru antigel concentrat din ala care rezista la -70 grade , din compozitia asta o bagi la un mixer pina se face o pasta omogena , o pui in mat , si ai scapat de 5 maidanezi minim, la 16000 de persoane muscate , investitie de 25 lei maxim pde fiecare ai rezolvat 80 000 de maidanezi, in 2 ani nu mai e nici unul pe strada. Iar astia cu protectia animalelor sa ma pupe in fund, sa ii vad pe ei cum ar reactiona daca le-ar muri copilul de 4 ani muscat de ciini.

    Nu va mai tot plingeti puneti mina si faceti curatanie in jurul vostru nu o sa faca nimeni in locul vostru.
  • +2 (10 voturi)    
    Copilul este de vina!!!!!!!!!!!!!! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:30)

    mgbyte [utilizator]

    in mod cert copilul este de vina, cainele doar s-a aparat!
    • +2 (2 voturi)    
      ironie (Luni, 2 septembrie 2013, 19:58)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui mgbyte

      probabil ca e sarcastic..
  • +11 (15 voturi)    
    parerea lui Augustin Zegrean, presedinte CC (Luni, 2 septembrie 2013, 16:31)

    vlad.pe [utilizator]

    Rog echipa hotnews.ro sa afle parerea lui Augustin Zegrean, presedintele CC, care in 2012 a decis ca legea eutanasierii maidanezilor este neconstitutionala.
  • -6 (10 voturi)    
    Recunosc, mie imi este frica de cainii necunoscuti (Luni, 2 septembrie 2013, 16:39)

    abel [utilizator]

    si ma feresc de ai. Si stiu tot felul de patanii cu caini vagabonzi, dinainte de a veni eu in Bucuresti , le citeam in presa...
    Nu am nimic cu bunica , numai nu pricep, a adormit pe banca???? , nu a auzit nici un tipat de copil si copiii mici chiar tipa tare , nu a auzit latrat de caini , nu cred ca nu au latrat cainii aia, ... ca sa intre in panica... Nu mai era nimeni in parc????
    Si apropo, am citit pe undeva niste injurii ale lui Lucian Mandruta la adresa unor femei nemaritate , care nu au copii si care sustin nu stiu ce Asociatii de animale si ca ele sunt vinovate, eu cred ca unora le lipseste o doaga sau au mari frustrari , altfel nu-mi explic astfel de proferari... Si pana la urma responsabila in privinta cainilor fara stapan este Primaria.
    • +3 (5 voturi)    
      la fel de bine , putea sa-l bage unul in traista (Luni, 2 septembrie 2013, 17:17)

      abel [utilizator] i-a raspuns lui abel

      Eu cred ca adultii trebuie sa fie mai responsabili cand au grija de copii. Cum adica dispare un copil de langa tine si tu nu-ti dai seama? Daca nu erau caini vagabonzi si il baga unul in traista ????
  • +9 (9 voturi)    
    massmedia internationala (Luni, 2 septembrie 2013, 16:51)

    vlad.pe [utilizator]

    Recomand celor indignati de povestea copilului ucis de maidanezi sa trimita email-uri catre mass-media internationala, sa-i aratam cu degetul pe politicienii romani care de 12 ani nu au facut nimic pentru a reduce numarul haitelor de maidanezi:

    - bbc.co.uk - http://www.bbc.co.uk/news/10725415
    - euronews.com - http://www.euronews.com/contact
    - cnn.com - http://edition.cnn.com/feedback/show/?s=cnnworld
    • +7 (7 voturi)    
      Done (Luni, 2 septembrie 2013, 17:34)

      DrInOrice [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Ma intreb daca vor publica stire, bravo pt linkuri
  • +16 (16 voturi)    
    Revoltator (Luni, 2 septembrie 2013, 16:56)

    Alex S [utilizator]

    Si mie mi s-a intamplat sa fiu inconjurat de cativa caini in plina strada. Daca esti copil, batran sau pur si simplu sunt prea multi caini care te inconjoara, ai mari sanse sa te manance la propriu. E strigator la cer. Trebuie stransi de pe spatiul public (inclusiv campurile din jurul Bucurestiului), iar proprietatile private sa raspunda penal pentru lucrurile astea.
  • +8 (8 voturi)    
    Hotnews rugam luati interviu unui avocat! (Luni, 2 septembrie 2013, 16:59)

    Maniu [utilizator]

    urgent vrem o parere legala cum sa ne aparam de boala psiho- sociala care intretine ciinii vagabonzi- prin ce mijloace legale? Parca s-a schimbat codul, nu? Exista o raspundere pentru pagubele cauzate de lucruri si animale fara stapin!
  • +4 (4 voturi)    
    Glonțul, ultima soluție (Luni, 2 septembrie 2013, 17:13)

    Amoredivino [utilizator]

    Membrilor organizației AJVPS să nu li se mai reînoiască legitimațiile dacă în vecinătatea unde domiciliază fiecare sunt câini maidanezi. Un glonț de calibru mic costă sub 1 leu.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 3 septembrie 2013, 18:27)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Amoredivino

      si ieftin.

      dupa care, ca sa nu mai cheltuie banul public, decat pe pomeni electorale, cainii sa fie lasati in strada.
      ca in situatia data nu mai pot musca.
      deci, ei nu mai sunt agresivi, nu mai latra, banul public salvat....
      copiii se pot juca nesupravegheati.
      iar daca un copil nesupravegheat este calcat de masina, sa fie impuscati soferii.
      ca astia omoara mai mult ca_cainii :))

      ai vreo propunere, ce se poate face cu peste 60 de cadaver de caini ?
      sapun, pantofi, posete din piele de dama, etc.

      iar ce ramane, sa fie dat la caini ! :(
  • +6 (6 voturi)    
    Americanii, mai putin milosi decat noi? (Luni, 2 septembrie 2013, 17:26)

    hotnewsfil [utilizator]

    Noi, romanii, printre ultimii din Europa in chestiunile seriose, cele care presupun munca temeinica, de la inceput pana la sfarsitul demonstrat de calitatea executiei, conform promisiunilor initiale sau a unor norme in materie, suntem foarte tari la "calitati sufletesti", printre multe altele, la mila si dragostea pentru caini.
    Haite de caini misuna peste tot, multi flamanzi, agresivi, tinand-i sub presiunea fricii pe cei care nu-i pot evita, avand ca singur drum, cel din zona aflata sub controlul unei haite care isi apara cu strasnicie "teritoriul".
    Una dintre emblemele tarii, stampile pe care le avem aplicatae pe frunte, criterii prin care suntem "apreciati" de lumea civilizata, esta prezenta haitelor de caini, lasate in voie, pe strazile oraselor, alaturi de alte embleme cum este agresiunea cesetorilor si hotilor de buzunare, in locurile cele mai frecventate din marile orase ale tuturor tarilor ce formeaza 'lumea buna'.
    Cand vrem sa ne fixam repere in diverse domenii, catre care tindem, ne alegem si pe cele din America.
    Pentru rezolvarea rapida, civilizata, a prezentei cainilor in spatiul public, in America este legiferat ca nimeni nu are permisiunea sa lase caini liberi in spatiul public, obligatiunea fiind sa porti cainele in lesa scurta, cand il scoti la plimbare.
    Orice caine liber in spatiul public este prins imediat si este dus intr-un adapost in care este ingrijit foarte bine.
    Autoritatile cu sarcini in aceasta problema, anunta imediat ca au prins cainele respectiv.
    Stapanii care au pierdut cainele stiu ca sigur vor gasi cainele intr-un adapost, il cauta, il identifica si il iau acasa.
    Administratorii adapostului, in cazurile in care cainii nu sunt cautati de un stapan, ofera cainii spre adoptie iubitorilor de animale..
    Stapanul cainelui pierdut se grabeste sa il caute fiindca stiu ca legea prevede ca, in cazul ca acel caine nu este preluat, de la adapost, de stapand sau de un iubitor de animale, in maximum 15 zile, este eutanasiat.
    • -1 (3 voturi)    
      americanii (Marţi, 3 septembrie 2013, 9:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      termenul de 15 zile ...

      in America nu exista o lege federala, fiecare oras avand propriile sale reglementari/rules and regulations.
      normal, in orase unde fenomenul cainilor liberi este in crestere, regulile sunt mai drastice.

      exita o lege federala privind protectia animalelor.
      ex. unul a fost arestat si condamnat pentru ca a pus latz in gradina casei si a prins si omorat un iepure care'i manca varza.

      pe langa sistemul de stat al adaposturilor, sunt multe organizatii tip cutu cutu care, se ocupa efectiv de protectia animalelor.
      din donatiile iubitorilor de animale sau de la diferite firma, intretin sheltere de animale.
      stiu o organizatie, in dallas, care nu eutanasiaza, intretin animale pana mor de moarte normala.
      si cum spui, adoptia este principalul mijloc de salvare a animalelor abandonate.

      daca te muti, sau, din varii motive nu mai poti intretine un caine, o pisica, te poti duce la adapest, platesti o suma si ei pun animalul la adoptie pentru tine.
      astfel de animale, ingrijite, au sanse mari de adoptie.

      in pravaliile pet store, ai sa intalnesti si animale oferite pentru adoptie, pe langa cele vandute.
      este o cooperare intre organizatiile de protective si magazinele pentru animale.
      multi americani au cate doi trei caini, cel putin unul adoptat, ma refer la cei care iubesc animalele cu adevarat.

      si inca ceva, iesitul la plimbare al cainelui se face cu punga de plastic in buzunar.
      stapanii ridica rahatul animalului, nu'l lasa pe trotuare, nici chiar pe peluzele parcurilor.

      dar, de, aia e americnai :)
      • 0 (0 voturi)    
        Haite de caini in NewYork? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 7:50)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Tinand seama ca in NewYork locuesc douasprezecemilioane de oameni iar in Bucuresti cca. douamilioane, si daca luam ca reper numarul de sasesprezecemii de oameni muscati de caini, in Bucuresti, in 2012, deducem ca , in NewYor au fost muscati, de caini, in 2012, nouazecisisasedemii de locuitori.
        Exagerez?
  • +3 (3 voturi)    
    Ia sa vedem (Luni, 2 septembrie 2013, 17:51)

    RedGuard [utilizator]

    Democratie inseamna puterea poporul. Ia sa vad eu oamenii facand ceva fara sa astepte dupa "aia".

    Tot aud ca a fost omorat un dictator pe aici acum cativa ani. Nu prea vad implicare de nici un fel.
  • +4 (8 voturi)    
    nemernici... (Luni, 2 septembrie 2013, 18:17)

    dan.c [utilizator]

    ... sunt aia care hranesc cainii pe domeniul public si cand le zici sa si-i ia acasa zic ca nu sunt ai lor. Ati incercat vreodata sa vorbiti calm si argumentat cu oamenii astia? Ati fi siderati...
    Puneti pariu va daca se face referendum castiga asa zisii iubitori de caini? La urma urmei un copilas din cand in cand nici nu e asa de mult... Nebuna e bunica-sa ca a iesit cu el afara. Trebuia sa-l tina in casa legat de calorifer... Trist...
  • +2 (4 voturi)    
    propunere privind cainii fara stapani (Luni, 2 septembrie 2013, 19:02)

    abel [utilizator]

    Stiu ca e o propunere sadica dar tot a fost domnul prim ministru in China si are relatii , s-ar putea folosi de ele ca sa ne ajute sa exportam cainii in China , noi scapam de ei si cum chinezii mananca de toate , o sa se bucure de papa bun ...
  • +3 (5 voturi)    
    E clar ca... (Luni, 2 septembrie 2013, 19:03)

    CetateanulRoman [utilizator]

    rezolvarea acestei probleme, si e o problema ce trebuie rezolvata, lasa o gramada de bagatori de seama fara pine.
    Si eu am ciine si am crescut ciini. De talie mare. E limpede ca este o problema ce este mentinuta in stadiul de problema din diverse interese.
    E abominabil sa traim cu asemenea amenintare printre noi. Cei ce vin seara dupa 12 acasa stiu foarte bine. MA doare ca sint ucisi ciini, dar e inadmisibil ca acestia sa sfisie copii in plin centrul capitalei. Nu in savanna, nu de catre hiene ci in centrul unei capital europene de mileniul III. ONG-urile si cine a mai fost implicat au avut la dispozitie 20 de ani sa rezolve problema. Macar daca nr cazurilor s-ar fi diminuat, ar fi insemnat ca se ocupa si incearca sa faca ceva. Evident ceea ce au facut nu a avut nici un rezultat. Pozitiv vreau sa zic.
    Cred ca e picatura ce a umplut paharul. De azi incolo ar trebui ca TOATE orasele tarii sa fie libere de ciini.
    Ciini de talie mare sa fie tinuti in lesa si obligatoriu cu botnita. Si chiar ciinii de talie mica ce au o "personalitate" agresiva ar trebui tinuti in lesa scurta. Eu personal m-am saturat ca in fiecare dimineata sa imi desprind un pekinez isteric din pantaloni si sa o aud pe stapinasa "lasa mama ca asta nu poate sa muste". Dar daca m-ar zgiria as cistiga dreptul al antirabice!
    Din nefericire asa cum nu avem orase proiectate pt biciclisti nu avem nici orase proiectate pt animale de companie.De altfel e limpede ca orice ciine crescut la bloc e chinuit. O spun din propria mea experienta. Si imi fac timp sa il scot des, si cind pot sa il iau la tara sau pe munte.
    • +4 (4 voturi)    
      CONDOLEANTE! (Luni, 2 septembrie 2013, 19:57)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Imi cer iertare, purtat de oroare situatiei am uitat sa prezint Condoleante familiei indurerate. Nimic nu va putea inlocui un copil sau sa vindece rana din sufletul lor.
      Sper ca mitocanii "ce nu sint vinovati de situatie" sa construiasca un monument celui disparut. Chiar acolo unde s-a intimplat, chiar daca e teren privat. Si sa aiba decenta sa nu fie prezenti la sfintirea lui.
      Acest monument fa vi in definitive in memoria tuturor vietilor pierite absurd in ultimii 50 de ani din motive ideologice, politice, in urma spolierii si saracirii tarii, a hotiei ridicate la rang de politica, a incompetentei de partid si de stat, etc.
      Disparitia acestui copilas arata ca de 20 de ani nu avem de fapt parte de guvernanti ci numai de vatafi
      Dumnezeu sa-i aiba sufletul in paza!
  • +5 (7 voturi)    
    animale (Luni, 2 septembrie 2013, 19:15)

    Walking_dead [utilizator]

    S-a ajuns ca din cauza maidanezilor nu mai poti iesi nicaieri la plimbare, pe jos sau cu bicicleta.
    Mai mult decit atit, nici in masina nu mai esti in siguranta, deoarece la periferiile oraselor si in sate probabilitatea sa lovesti un ciine este destul de mare, iar paguba pe masura.
    Bineinteles si aceasta problema, ca multe altele, pentru cei care ne "conduc" este doar o chestie electorala. Se promite si apoi se uita.
  • +1 (5 voturi)    
    Un diagnostic optimist! (Luni, 2 septembrie 2013, 19:29)

    dorubarbu [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=Yw5CnmLvOhE

    Parerea mea este ca diagnosticul doamnei MOCIORNITA este unul optimist...
    Oricum, pe cine mai mira bestialitatile din Romania anului 2013 ?
    Mental, romanii traiesc in 1013, nu in 2013!
    That's it, that's all!
  • +3 (5 voturi)    
    Harta maidanezi - Militari (Luni, 2 septembrie 2013, 20:08)

    sorin.sava [utilizator]

    S-a realizat o harta cu haitele de maidanezi din cartierul Militari, zona Metrou Pacii: http://infoinsider.ro/2013/08/28/ciulini-cine-sa-impace-haitele-de-maidanezi-din-sectorul-6-manescu-bun-doar-la-incasat-impozite/
  • -4 (8 voturi)    
    cine a putut abandona (Luni, 2 septembrie 2013, 22:03)

    nash pandelica [utilizator]

    frumuseatea aia de husky din poza ?

    cainii aia sunt pe strada, abandonati de oameni...

    statistica muscaturilor include si pe cei muscati de propriile animale.

    sunt foarte multi caini de rasa, liberi. aia nu's adusi de tzarani, sunt abandonati de proprietairii care, fie s'au mutat, fie nu i'au mai putut intretine, fie i'au achizitionat ca moft, dupa care s'au plictisit.

    solutia este adunarea lor in adaposturi, sterilizarea, adoptia, trierea si eutansierea celor bolnavi.
    eventual, cei care deja sunt adoptati pe langa blocuri, pot fi lasati liberi, pe raspunderea locatarilor.

    sterilizarea si adoptia sunt principalele metode folosite in tzarile civilizate.
  • +6 (6 voturi)    
    schimbarea (Marţi, 3 septembrie 2013, 4:01)

    Vladel [utilizator]

    Multa lume vad ca discuta si asta e bine, e incredibil de bine ca exista constiinta civica. Ce nu e bine e ca se asteapta, de aici sentimentul general ca nu se intampla nimic. Mentalitatea comunista in care lucrurile se faceau la centru, trebuie sa dispara. Noi suntem schimbarea, avem si ne cream lumea in care vrem sa traim. Iadul si raiul sunt aici cu noi si ni le facem minut de minut cu mainile noastre. Tinerii s-au implicat in manifestatiile pentru Rosia Montana asta trebuie facut daca vrem sa vedem o schimbare.
  • +1 (7 voturi)    
    in atentia hn (Marţi, 3 septembrie 2013, 12:04)

    nash pandelica [utilizator]

    am mai pus inca doua comentarii, in favoarea salvarii animalelor.

    unul se referea la copiii lasati nesupravegheati, si, pentru ca cineva dadea de exemplu america, in sua, o femeie a fost arestata ca si'a lasat copilul de cativa ani, incuiat in masina, in parcare, si a intrat intr'o pravalie, pentru cinci minute, sa ia lapte, sau cam asa ceva.
    intre timp, cineva, care parca, a sunat la politie.
    ca sa vedeti cat de rapid raspunde politia la cazuri din astea si cum sunt pedepsiti parinii care's lasa copiii nesupravegheati.

    alt comentariu se referee la necesitatea respectarii regulilor si reglementarilor europene, odat' ce nesiliti de nimeni, ne'am cerut inaluntru.
    caci, sper ca, acordul natiunii n'a fost numai pentru plecat la munca si la studi, pentru fonduri ioropene si ajutoare, care sunt impartite de primari, in campaniile electorale....

    au si animalele drepturile lor.
    caninii nehraniti, pe domeniul public, cum zicea cineva, devin agresivi. lipsa de mancare si apa ii face agresivi.

    si inca ceva, constatat de un om care si'a petrecut peste 25 de ani in alte tzari: romanul de rand e mai agresiv decat cainii.
    am vazut romani care lovesc caini care stau linistiti, neagresivi.
    am vazut romani care se calca in picioare la ...promotii.
    am vazut romani care nu respecta niciun fel de ordine, la urcarea in mijloace de transport, la intrarea in locuri publice, la pomana pe la hramuri.
    niciodata, in Romania, nu mi'a tinut cineva usa, desi eram numai la un pas in urma.

    cam asta este Romania.
    si o spurn cu amaraciune.

    sper ca asta va fi lasat sa treaca, desi, este evident care este pozitia autorului si a hn ref. canii din strada....
  • +1 (1 vot)    
    cititi si semnati (Marţi, 3 septembrie 2013, 13:04)

    dj [utilizator]

    http://www.petitieonline.com/sustineti_eutanasierea_maidanezilor_neadoptati_in_30_de_zile
  • 0 (0 voturi)    
    Mai stiti... (Miercuri, 4 septembrie 2013, 22:23)

    abel [utilizator]

    " Iubiti si cainii vagabonzi , sunt mai cinstiti si uneori mai lorzi..."Acum s-a declansat vanatoarea de vrajitoare. Nu cred ca toti cainii sunt feroci... Mai e o vorba : "Incaiera- i drace..." Daca de fapt cainele ala sau cainii feroci sunt niste diavoli deghizati , care fac numai rau? Copilutul urcat la ceruri mi-a amintit de Padre Pio care toata viata a fost urmarit de un diavol deghizat in caine , de multe ori, dupa luptele cu el , padre Pio prezenta semne ale luptei cu cainele diavol... Poate la fel s-a intamplat si cu copilutul nostru , numai ca ... Dumnezeu sa trimita pace familiei lui ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică