Primaria Capitalei vrea sa inceapa lucrarile la Pasajul rutier subteran de la Piata Presei in pragul iernii si fara sa aiba banii necesari

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 2 septembrie 2013, 0:05 Actualitate | Administratie Locala


Piata Presei
Foto: AGERPRES
​​Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la sfarsitul saptamanii trecute Planul Urbanistic Zonal pentru pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere, un proiect a carui valoare se ridica la circa 18 milioane de euro, potrivit unei licitatii facute in 2011. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat imediat dupa aprobarea proiectului ca lucrarile vor incepe in urmatoarele saptamani. Asta desi in curand vine vremea rea, iar in bugetul pe anul 2013 s-au dat pentru acest proiect doar 15 milioane de lei din cele 18 milioane de euro cat este nevoie. Astfel, din lipsa de bani, exista riscul ca lucrarea inceputa sa ramana neterminata, blocand Nordul Capitalei, in acest sens mai existand exemple in Bucuresti. O alta problema este ca Planul Urbanistic Zonal care stabileste practic traseul pasajului a fost aprobat la doi ani dupa realizarea licitatiei prin care s-au stabilit costurile pasajului. Mai exact, s-a licitat un proiect care nu se stia cum va arata (mai lung, mai scurt, pe un sens, pe ambele sensuri etc).

Oprescu a explicat ca nu se va ajunge in situatia in care lucrarile sa fie incepute si oprite din lipsa banilor, deoarece va cere Consiliului General sa aloce mai multi bani pentru proiect la urmatoarea rectificare bugetara, iar daca nu, lucrarea se va face pe banii constrctorului, urmand sa se plateasca anul viitor platile "intarziate".

In ceea ce priveste aprobarea Planului Urbanistic al pasajului la doi ani dupa realizarea licitatiei pentru un proiect care nu se stia cum va arata, edilul sef spune ca nu trebuie refacuta procedura de achizitie publica fiindca daca ar face asta, ar iesi mai scump.

Reamintim ca indicatorii tehnico economici ai pasajului (costurile) au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in iunie 2009, valoarea estimata ridicandu-se la 31 milioane de euro, investitia urmad sa se realizeze in 18 luni. In hotararea prin care s-au alocat banii pentru pasaj se mentioneaza doar ca pasajul va avea doua rampe de 140 metri si o lungime in subteran de 160 metri. Din scurta descrie reiese ca pasajul este unul asemanator celui de la intersectia Aerogarii cu Baneasa, cu doua sensuri, o rampa de coborare si una de urcare.

In 2011, in urma licitatiei facute pentru desemnarea constructorului, valoarea pasajului a scazut la 18 milioane de euro, competitia fiind castigata de asocierea APOLODOR DEMOLARI, EUROVIA CONSTRUCT INTERNATIONAL, TEHCON & EDILITARE SI INFRASTRUCTURA si CONSITRANS. In anuntul de licitatie nu se dau mai multe detalii despre felul cum va arata pasajul el trebuie sa respecte insa parametri aprobati de Consiliul General in 2009.

Astazi, dupa aprobarea Planului Urbanistic Zonal, pasajul rutier subteran de la Piata Presei arata cu totul altfel. El se face pe un singur sens, din spre DN1 spre oras si are forma de "y", deci un brat in plus si trei rampe de coborare/urcare. Practic este alt proiect, iar valoare de licitatie nu mai poate fi aceeasi.

Consilierii PDL au cerut primarului general inainte de aprobarea PUZ-ului sa refaca licitatia:  "Dacă proiectul va fi modificat, PDL Bucureşti îi cere lui Sorin Oprescu, conform legii, să reia întreaga procedură de licitaţie, să respecte toţi paşii legali şi să îşi asume noul proiect fără să recurgă la subterfugii la limita legii, cu asumarea tuturor costurilor. În caz contrar, manevra lui Sorin Oprescu de astăzi arată clar că acesta doreşte să avantajeze firma care a câştigat licitaţia prin majorarea ulterioară a preţului. Asta, sub masca aşa-zisei modificări a proiectului. Sorin Oprescu e deja cunoscut pentru dublarea sau triplarea costurilor proiectelor din bani publici", se afirmă într-un comunicat al PDL Bucureşti.

Indiferent de culoarea politica a primarilor si consilierilor, marile proiecte de infrastructura din Capitala, nu au respectat niciodata pretul adjudecat prin licitatie, ele ajungand in anumite situatii sa-si dubleze valoarea. Citeste aici mai mult.

  • Exemple de lucrari care s-au oprit din cauza lipsei de fonduri

Drumul expres spre A1 - Pasajul Ciurel

Lucrarile la acest proiect au inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel. Podul ar fi trebuit terminat pana in februarie 2013, iar lucrarea in ansamblu in 2014. Lucrarile la pod s-au oprit in martie 2011, atat din lipsa banilor cat si din cauza faptului ca Primaria Capitalei nu avea aprobat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului, document cerut de Legea urbanismului. Din lucrare nu s-a executat decat un pilon care zace abandonat intre balarii.

In luna august 2012 Tribunalul Bucuresti a anulat si Autorizatia de Construire pentru Podul Ciurel emisa de Primaria Capitalei in regim de urgenta. Instanta a luat aceasta decizie urmare a unei plangeri depuse de un cetatean afectat de lucrare.

Pentru deblocarea lucrarii, in august 2012 Consiliului general a aprobat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres, dar ramane problema banilor. Acesta a fost suspendat in instanta de societatea civila, acumjudecandu-se anularea lui.  In bugetul pe anul 2013 a fost prevazuta pentru aceasta lucrare doar suma de 20 milioane lei, bani insuficienti pentru deblocarea proiectului chiar daca nu ar fi fost problema cu PUZ-ul.

Valoarea totala estimata pentru construirea drumului expres este de 138 milioane de euro, licitatia fiind castigata de firmele Max Bogl (Germania) (lider al asocierii), Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98, Tehnologica Radion si Proiect Bucuresti. Pana la sfarsitul anului 2011, Primaria Capitalei a platit pentru acest proiect 17.587.288 lei:
- exproprieri - 0 lei;
- proiectare - 11.762.571lei;
- consultanta - 60.636 lei;
- executie - 5.764.080 lei.

Drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km si  trei benzi pe sens.


Diametrala Buzesti- Berzei- Uranus


Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd.Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesire din Bucuresti spre Giurgiu. Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape:
- Piata Victoriei - Vasile Parvan;
- Vasile Parvan - Piata George Cosbuc;
- Piata George Cosbu c- Gara Progresul;

Per total, pentru toate cele trei etape Consiliul General a aprobat in perioada 2006-2007, 365 milioane lei. Lucrarile la primul tronson al Diametralei au inceput in toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Constructor: firma Consitrans.

Pe 6 decembrie 2011, primarul General Sorin Oprescu a inaugurat portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Bulevardul Stirbei Voda, circa 20 la suta din primul tronson, promitand ca toata lucrarea va fi gata in martie 2012. Inca de atunci primarul Oprescu se plangea ca nu are bani pentru a termina proiectul.  "S-au executat lucrari de 80 de milioane de lei. Insa, in buget, la inceputul anului au fost prevazute doar 30 milioane lei. La ultima rectificare bugetara facuta de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in luna noiembrie au fost taiati si acestia", a declarat atunci edilul.

In bugetul pe anul 2012, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat pentru aceasta lucrare 116 milioane lei, insa bugetul a fost aprobat abia la sfarsitul lunii martie, in primele patru luni ale anului lucrarea ramanand practic fara finantare.

In 2013 s-au alocat inca 66 milioane de lei. Nici in prezent lucrarea nu este terminata. Pentru intarzieri, Primaria Capitalei a dat vina pe societatea civila care s-a opus demolarii Halei Matache, monument istoric si a atacat proiectul in instanta. Conflictul a ramas fara obiect in primavara acestui an cand intr-o noapte cu cod portocaliu de ninsoare, Primaria a demolat cladirea.


Metroul Drumul Taberei-Eroilor

In 2015, linia de metrou Drmul Taberei-Eroilor ar trebui sa fie gata. Din lipsa fondurilor, lucrarile au fost blocate insa cateva luni, iar acum se desfasoara cu viteza melcului.

In toamna anului trecut, Guvernul Romaniei a redus suma alocata initial pentru anul 2012 de la 380,9 milioane de lei la 202 milioane lei, blocand astfel lucrarea.
In 2013, potrivit Metrorex, Guvernul a alocat la inceputul anlui 250 milioane lei, iar la ultima rectificare bugetara fondurile au fost suplimentate cu suma de 250.000 mii lei. 

Pentru anul 2014 estimarile sumelor, in limitele impuse prin scrisoarea cadru a Ministerului Finantelor Publice, sunt in valoare de aproximativ 300.000 mii lei. Daca graficul se respecta, lucrarea ar putea fi gata in 2016.

Lucrarile la Magistrala de Metrou M5 au inceput in primavara 2012 si au termen de finalizare anul 2015. aceasta va avea o lungime de 6,2 km si 9 statii. Valoarea proiectului este de 215 milioane de euro fara TVA, jumatate de la bugetul de stat, jumatate dintr-un imprumut BEI.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3198 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    eliberati romania de hoti! (Luni, 2 septembrie 2013, 8:52)

    neoromanul [utilizator]

    Este nevoie urgenta de bani pentru alegerile de anul viitor.

    Doar trebuie sa stie pe ce sume se bazeaza, nu? :)
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Luni, 2 septembrie 2013, 12:58)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui neoromanul

      Si ca sa poata sa se bata cu pumnii in piept ca el vrea sa faca, uite, le-a inceput, dar nu il lasa astia, ii blocheaza proiectele.
      Asta stie numai sa inceapa de ochii lumii, si sa isi bata joc de bucuresteni si nu numai prin santierele eterne la:
      - diametrala Uranus;
      - penetratia A1-splaiul Unirii;
      - metroul inceput (sa nu se plinga ca USL-ul lui i-a taiat banii pentru pomeni);
      - podul INUTIL de la Vacaresti;
      - cei 6,5 km atit de necesari care trebuie sa lege capitala de A3.
      • +3 (3 voturi)    
        raspuns Kap (Marţi, 3 septembrie 2013, 8:00)

        Livut [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        Inca o aberatie gen Oprescu - se va face asa cum s-au facut soselele suspendate, gondola,cainii vagabonzii etc. Oprescu in afara de garajul subteran de la universitate nu a realizat nimic- nu a rezolvat inca gazonul de la National Arena facuta de Dl Videanu si de care s-a laudat Oprescu atat de mult ca si cu podul de la Basarab facut tot de Videanu.
        Cu ce va laudati Dl.Oprescu, nu va e rusine ca ocupati scaunul de primar degeaba fiind total incompetent
  • +6 (8 voturi)    
    Consecventa! (Luni, 2 septembrie 2013, 8:58)

    Azra [utilizator]

    Pai primaria Capitalei incepe acest pasaj pentru singura ratiune ca bucurestenii sa se obisnuiasca de la inceput si chiar din Capitala cu dificultatile monstruoase si strangularile traficului pe DN 1 !! Asa, cand vor ajunge la Comarnic vor fi deja calmi si nu se vor mai infuria, Asta cel putin pentru urmatorii 4-5 ani, pana se va construi acea autostrada virtuala. Altfel, acest pasaj nu are nici un sens. Eu regret si nu sunt de acord sa mi se cheltuiasca din banii pe care ii platesc drept taxe si impozite ,ca locuitor al urbei!
  • +5 (7 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 2 septembrie 2013, 9:01)

    qwerasdf [anonim]

    • -5 (7 voturi)    
      Si ce propui? (Luni, 2 septembrie 2013, 10:01)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Ideea e sa fie suficienta infrastructura sa acopere maximul posibilul de trafic. Eu nu vreau sa merg cu transportul in comun si vreau sa merg cu bicicleta doar ocazional. Vreau sa fiu unde vreau, cand vreau, la orice ora vreau si indiferent ca sunt -20 de grade sau 40 de grade afara. Daca tot dai exemple de vestici, iti dau eu exemplu din SUA: autostrazi cu 8 benzi pe sens care circula intr-un mod perfect fluid. Acolo cum de nu a mai avut loc paradoxul lui Braess?
      • +1 (3 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 2 septembrie 2013, 11:32)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      • +5 (5 voturi)    
        ha, ha (Luni, 2 septembrie 2013, 12:31)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        „Vreau sa fiu unde vreau, cand vreau, la orice ora vreau si indiferent ca sunt -20 de grade sau 40 de grade afara.” - scuzați, dar din asta deduc că aveți nevoie de teleportare, nu de pasaje :)

        Raportăm suprafața/populația SUA la suprafața/populația Europei? Diferența vine din faptul că în vest nu e ceva rușinos să mergi cu transportul în comun sau cu bicicleta. La noi mașina a ieșit din comunism drept „bun de lux”, nu se poate omul deplasa nici pînă în parc fără mașină. Problema e de mentalitate, nu de infrastructură.
      • +4 (4 voturi)    
        O propunere (Luni, 2 septembrie 2013, 13:12)

        Lucris [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        Cred ca mult mai de folos este o Sosea de Centura bine facuta, cu regim de autostrada, cu multe puncte de intrare in Bucuresti. Astfel, nu va mai trebui ca un sofer din Rahova, sa zicem, sa traverseze tot orasul daca vrea sa mearga la munte. O ia, mai simplu, pe Soseaua de Centura frumos facuta (utopie, pana una, alta...) si ajunge la autotrada spre Ploiesti in jumatate din timpul alocat acum traversarii intregului oras. Si, cel mai important, fara sa se mai enerveze crunt din cauza aglomerarii din Centru. Iar orasul scapa de poluare...
        O propunere....
        • +3 (3 voturi)    
          inicolae54@gmail.com (Luni, 2 septembrie 2013, 17:33)

          ilien [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

          O propunere inteligenta. Cum crezi tu ca smenarul de Oprescu ar adopta o astfel de solutie, din care ar lua spaga doar de la una-doua firme? El are nevoie de chestii din astea alambicate si scumpe. Ia bani din studii inutile , din reproiectari, din modificari. In cateva cuvinte, din prostia bucurestenilor care l-au votat chiar si dupa ce au vazut ca n-a facut nimic in 4 ani.
          • +2 (2 voturi)    
            Raspuns (Luni, 2 septembrie 2013, 18:52)

            Lucris [utilizator] i-a raspuns lui ilien

            Da,aveti dreptate. Din pacate.... Spaga e mult mai importanta decat sanatatea si linistea bucurestenilor...
    • -3 (5 voturi)    
      si dupa parerea ta, (Luni, 2 septembrie 2013, 10:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ce ar trebui sa facem? Sa dinamitam (si putinele) autostrazi, poduri si pasaje subterane pe care le avem, si sa devenim toti pietoni sau biciclisti, nu?? Ca doar infrastructura atrage aglomeratie, nu?
      Daca te duci prin tari gen Iran, Egipt, Venezuela, vei vedea ca infrastructura e chiar mai proasta decat la noi, dar aglomeratia cam de 5 ori mai mare?
      Oare de ce??
      • +4 (4 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 2 septembrie 2013, 11:35)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui bancher

        • +1 (1 vot)    
          Bicicleta nu e o sloutie in Bucuresti (Marţi, 3 septembrie 2013, 13:42)

          Butonel Mufa [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Unde sa mergi ma bicicleta? In orasul asta in care te sfasie haitele de maidanezi?
  • +3 (3 voturi)    
    Mai faceti si in alte zone (Luni, 2 septembrie 2013, 9:09)

    Alex S [utilizator]

    Mai faceti infrastructura si in alte zone. In unele zone faceti poduri si pasaje, si in alte zone asfaltati de mantuiala sau peticiti gropi. Nu mi se pare complet necesar un pasaj la Piata Presei, in timp ce eu in Sud-Estul Bucurestiului imi rup masina in gropi. Pana la urma noi platim impozitele. Am fost in sate care aveau infrastructura mai buna decat Bucurestiul. E inadmisibil.
    • +2 (2 voturi)    
      pai nu mai vota/ti Oprescu (Luni, 2 septembrie 2013, 10:28)

      be_real [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Intr-adevar ai dreptate, infrastructura in afara centrului si nordului este slaba spre indoielnica, cu gatuieli teribile cel putin din directia Berceni, Rahova, Prelungirea Ghencea, Colentina.
      Cu toatea astea, daca la vot a iesit Oprescu inseamna ca inclusiv cei din zonele respective au votat masiv cu el.
      Asta este situatia, ne multumim cu ce avem.
  • -4 (4 voturi)    
    este binevenit pasajul (Luni, 2 septembrie 2013, 13:07)

    Saineanu [utilizator]

    Nu inteleg pe ce altceva ar dori bucurestenii sa se investeasca. eu zic ca e mai bine pe infrastructura rutiera decat pe borduri!
  • -3 (3 voturi)    
    si convenabil (Luni, 2 septembrie 2013, 13:08)

    Saineanu [utilizator]

    si daca nu costa mult timp si bani, e cu atat mai bine


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version