Premiera in Romania: Municipiul Lugoj va avea transport in comun gratuit

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 14 iunie 2013, 10:52 Actualitate | Administratie Locala

Consilierii locali din Lugoj, judetul Timis, au votat, in sedinta de joi, introducerea transportului public in comun gratuit in municipiu, incepand din 1 iulie, decizia fiind o premiera in Romania, a afirmat primarul Francisc Boldea.

Primarul municipiului Lugoj, Francisc Boldea, a declarat pentru Mediafax ca in sedinta de joi a Consiliului Local a fost votat, in unanimitate, un proiect de hotarare privind subventionarea cu suta la suta a transportului in comun de catre municipalitate, astfel ca cei care vor calatori cu autobuzele societatii Meridian, cea care asigura transportul in comun in oras, nu vor mai trebui sa cumpere si bilete de calatorie, avand gratuitate.

"De 23 de ani, nimeni nu a facut nimic pentru transportul in comun din Lugoj. Pana acum a fost 60 de bani o calatorie, dar aproape nimeni nu folosea transportul in comun, pentru ca nu existau orar sau statii, iar cei care foloseau, totusi, autobuzele de transport in comun, se intelegeau cu soferul si nu mai plateau bilet. Acum am cumparat si montat zece statii, vom mai cumpara inca cinci, am stabilit un orar, traseele, iar autobuzele sunt inscriptionate cu insemnele Primariei Lugoj", a declarat Francisc Boldea.

Primarul din Lugoj a mai spus ca pana acum transportul in comun in Lugoj a fost subventionat in proportie de 75 la suta, iar de la 1 iulie va fi subventionat in proportie de suta la suta, de catre Consiliul Local.

"Am avut dezbatere publica, asa cum prevede legea, oamenii sunt deschisi la aceasta idee, iar acum am ajuns in faza in care am aprobat proiectul, care va intra in vigoare la 1 iulie. Este o premiera pentru Romania, ca o primarie sa ofere transport public gratuit", a mai spus Boldea.

Primarul din Lugoj a mai precizat ca subventionarea in proportie de suta la suta a transportului in comun presupune un efort bugetar de 45.000 de lei pe luna, bani care sunt prevazuti deja in buget. De asemenea, Boldea a mai spus ca primaria isi propune ca in perioada urmatoare sa achizitioneze inca trei autobuze.

Lugoj este al doilea oras ca marime din judetul Timis si, potrivit ultimului recensamant, are peste 46.000 de locuitori.






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.








1622 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    foarte rau face (Vineri, 14 iunie 2013, 12:21)

    outside_the_wall [utilizator]

    Ar ar trebui sa motiveze oamenii sa faca mai multa miscare, sa mearga pe jos si cu bicicleta. Mai bine ar subventiona invetitiile cu banii aia, toata lumea ar avea de cistigat. Sau sa faca piste de biciclete. Dar ce sa ii faci, statu' face, statu' drege. PS: Lugojul e un orasel minunat.
  • +1 (1 vot)    
    Un pas util. (Marţi, 18 iunie 2013, 14:28)

    Un_Oarecare [utilizator]

    Un alt pas util ar fi infiintarea de parcari gigant in afara oraselor, gratuite, iar mijoacele de transport in comun sa duca pana la acestea. In oras insa, daca vrei sa circuli/stai parcat cu masina, 100RON taxa pe zi. Si fara legi rromanistaneze ("exceptie face primaru', nasu', finu', masinile personale ale militienilor, politistilor, securistilor, generalilor de armata, baronului local, celui mai bogat din judet, etc", cunoastem cred, sistemul maro)
    Efectul ar fi o degrevare a orasului de milioanele de masini, o scadere a poluarii aerului, o scadere a poluarii fonice. Peste aceasta "liniste" din oras am putea adauga piste adevarate de bicicleta, nu cum sunt cele din Bucuresti, de forma. Oamenii ar ajunge mai repede din punctul A in punctul B, chiar mai repde decat cu masina personala pentru ca orasul ar fi liber. Oamenii ar merge mai mult pe jos, macar din bloc pana la statie. Unii ar putea opta sa mearga la munca pe biciclete.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri