Ce se intampla cu pistele pentru biciclete din Bucuresti? Carmen Dinca, purtator de cuvant al Administratiei Strazilor, a discutat online cu cititorii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 7 martie 2013, 12:29 Actualitate | Administratie Locala

Carmen Dinca
Foto: Arhiva personala
Primaria Capitalei a platit in perioada 2008-2010 circa 11 milioane de euro pentru realizarea a 122 de km de piste pentru biciclete. Anul trecut, Politia Rutiera le-a inchis deoarece sustine ca erau neconforme si prezentau un pericol pentru biciclisti. Dincolo de intrebarea, cine va plati pentru pistele desfiintate, intre timp a venit primavara si biciclistii din Bucuresti nu mai au pe unde merge. Va mai face Administratia Strazilor (institutie in subordinea Primariei Capitalei) alte piste de biciclete? Pe unde vor fi trasate acestea? Cum vor arata? Carmen Dinca,  purtator de cuvant al Administratiei Strazilor, institutia care a facut pistele pentru biciclete, a discutat online cu cititorii despre acest subiect. Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.

Nota Redactiei:

  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5122 vizualizari

  • o singură întrebare (Joi, 7 martie 2013, 13:19)

    Mazeta [utilizator]

    Dumneavoastră sau o rudă a dvs. mergeți cu bicicleta la serviciu?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 10:51)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mazeta

      Buna ziua,
      Va multumesc pentru intrebare. Sigur ca merg cu bicicleta, recunosc nu foarte des, insa cunosc problemele biciclistilor din intrebarile cetatenilor si ale jurnalistilor. Nu sunt putine si nici usor de rezolvat. Administratia Strazilor impreuna cu specialistii din Primaria Capitalei, politistii de la Brigada Rutiera dar si reprezentati ai organizatiilor neguvernamentale care apara drepturile biciclistilor lucreaza la intocmirea unei noi strategii. Se ia in calcul mutarea pistelor, asa cum isi doresc cei mai multi dintre biciclisti, de pe trotuarele inguste pe carosabil. Nu va fi un lucru usor sa ii obisnuim pe soferi ca si biciclistii au dreptul de a circula pe drumurile publice. Speram insa ca daca vom avea multa rabdare si vom face campanii inteligente de constientizare a drepturilor biciclistilor vom reusi.
  • Standarde (Joi, 7 martie 2013, 13:44)

    Marian19 [utilizator]

    Cand vor fi desfiintate pistele de pe trotuare care n-au fost verificate de politie ?

    Pistele realizate in 2008 si cele din 2011 au fost o dovada crasa a incompetentei unor functionari ai ASB. Daca In ultimii ani nu s-au schimbat legile si standardul care reglementeaza realizarea de piste iar functionarii au ramas aceeasi, ne asteptam ca pistele sa iasa la fel ?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 10:53)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian19

      Buna ziua, va multumesc pentru inrebare, nu se pune problema desfiintarii pistelor ci a mutarii lor de pe trotuar pe carosabil. Politia nu a cerut desfiintarea pistelor ci inchiderea temporara a lor pana cand bordurile vor fi coborite la nivelul pistelor astfel incat biciclistul sa nu mai fie obligat sa se dea jos de pe bicicleta ca sa traverseze o straduta. In urma cu cateva luni Primaria Capitalei a infiintat o comisie din care fac parte pe langa politisti, specialisti ai Administratiei Strazilor si reprezntati ai organizatiilor neguvernamentale care apara dreptul biciclistilor si a caror voce a sustinut mutarea pistelor pe carosabil. E foarte posibil ca acest lucru sa se intimple din aceasta primavara. Asteptam o concluzie finala a comisiei care dezbate aceasta problema.
  • Declaratie (Joi, 7 martie 2013, 13:58)

    Alecs31 [utilizator]

    1) Cum comentati declaratia dvs. mai veche, cum ca: 'obstacolele de pe pistă cum ar fi copacii, tonetele de ziare sau stațiile RATB au apărut acolo după amenajarea pistelor'
    2) Cum vor fi returnate catre contribuabili cele 11 milioane EUR, cheltuite inutil pentru pistele desfiintate.

    Multumesc.
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 10:56)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alecs31

      Am facut o gresela nefericita de enumerare a obstacolelor aparute pe piste dupa executarea lor, greseala speculata de sustinatorii biciclistilor cu o indirjire demna de o cauza mai buna. Imi cer scuze public pe aceasta cale si precizez ca tot ce am vrut sa spun e ca obstacolele aparute pe pistele pentru biciclisti cum ar fi tonetele de ziare, statiile RATB nu au existat acolo la momentul trasarii pistelor, ele au aparut cu acordul primariilor de sector fara ca cineva sa puna vreo intrebare in acest sens Administratiei Strazilor. O problema strict de comunicare interinstitutionala.
  • intrebari (Joi, 7 martie 2013, 14:15)

    _tudor_ [utilizator]

    Unde putem reclama
    -semafoare nefunctionale?
    (de exemplu str Virtutii cu splaiul Independentei: semafoare pentru pietoni nefunctionale)
    -semafoare instalate gresit (de exemplu Bd Iulia Maniu/Centru comercial Metro)
    -semafoare care nu respecta standardele (de exemplu bd Ghencea/bd Brasov

    Unde putem reclama indicatoare "uitate" de exemplu A1 km ~35
    Unde putem reclama indicatoare modate gresit (de exemplu - din nou - str Virtutii cu splaiul Independentei)

    ... era sa uit:
    Nu in utimul rand ce sineaman marcajul de pista de bicicleta care se termina intr-o bordura labga care se gaseste un indicator cu semnificatia "Interzis pentru biciclete"? ( de exemplu dtr Vladeasa colt cu Bd Ghencea)
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 10:59)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui _tudor_

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare si mai ales pentru spiritual civic de care dati dovada, pentru ca apti pus mai multe intebari, am sa va raspund pe rand. 1. Credeti-ma nu e o vorba goala, am sa preiau eu sesizarea dvs si am sa le-o transmit colegilor mei pentru remedieri. Daca pe viitor mai observati astfel de disfunctionalitati puteti scrie pe adresa de e-mail presa_asb@yahoo.com ori puteti suna la Dispecerat la numarul de telefon 0729 889 666.
      2. La Politie daca va referiti la indicatoare furate sau Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale, puteti scrie o sesizare pe adresa de e-mail a Biroului de Presa presa@andnet.ro si sa solicitati un numar de inregistrare. Pe adresa de e-mail presa_asb@yahoo.com ori puteti suna la Dispecerat la numarul de telefon 0729 889 666.
      3. Inseamna ca acea pista, acel traseu la care faceti referire este inchis temporar de Politia Rutiera pana la coborarea bordurilor la nivel cu pista.
  • stiintific (Joi, 7 martie 2013, 14:16)

    gogu_demagogu [utilizator]

    1. care sunt criteriile stiitifice (studii, exemple din alte parti etc.) pe baza carora au fost facute pistele de biciclete pe trotuare, mai ales pe unele inguste si care a fost ratiunea in favoarea pistelor terminate brusc intr-un gard sau intr-un rond de flori?

    2. ce aveti impotriva benzilor de biciclete, cele de pe carosabil, amenajate in intreaga lume civilizata? (codul rutier al romaniei vorbeste despre pistele de biciclete ca parte din carosabil, deci nici vorba despre pozitionarea lor pe trotuar)
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:03)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui gogu_demagogu

      Buna ziua, va multumesc pentru intrrbare, aveti doua intrebari, voi raspunde pe rand. 1. Alinierea Romaniei la standardele europene, cresterea numarului de biciclisti din Capitală si numeroasele sesizări făcute de catre societatea civilă (cetăţeni, organizaţii neguvernamentale, etc) au condus la decizia de a construi si in Bucuresti piste pentru biciclişti. Din păcate acestea au fost silit implementate într-un oras cu o geometrie stradală neschimbată de zeci de ani, cu trotuare înguste şi ocupate abuziv de maşinile concitadinilor noştri care distrug stâlpişorii plantaţi pe marginea trotuarelor pentru a le bloca accesul.
      2. Primaria Capitalei a infiintat o comisie din care fac parte specialisti de la ASB, PMB, RATB, Metrorex, politisti de la Brigada Rutiera, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale care apara biciclistii analizeaza oportunitatea mutarii pistelor de pe trotuare pe carosabil. Deocamdata nu s-a luat o decizie ferma dar se contureaza din ce in ce mai clar ideea de a muta pistele de pe trotuare pe carosabil.
      Speram sa facem primul pas in aceasta primavara.
  • Modelul Copenhaga (Joi, 7 martie 2013, 14:46)

    NuVreau [utilizator]

    Buna ziua stimata doamna.
    1. Exista vreo strategie clara in vederea imbunatatirii conditiilor biciclistilor din Bucuresti?
    2. Ati citit vreo carte de-a arhitectului Jan Gehl?
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 11:11)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NuVreau

      Buna ziua, va multumesc pentru interventia dvs, cu tot respectul, nu va pot eu raspunde eu la intrebarea nr. 1, tot ce stiu, in calitate de purtator de cuvant este ca se lucreaza la o noua strategie in care sa se prevada mutarea pistelor de pe trotuare pe carosabil asa cum isi doresc cei mai multi dintre cei care iubesc acest mijloc de locomotie.
      2. Marturisesc sincer ca nu l-am citit dar sunt la curent cu criticile domniei sale la adresa pistelor trasate pe trotuarele din Bucuresti. Chiar daca l-as citi, nu as avea nicio putere sa fac viata bucurestenilor mai buna. Sunt doar purtator de cuvant al Administratiei Strazilor.
  • De ce nu si la noi? (Joi, 7 martie 2013, 14:47)

    NuVreau [utilizator]

    Buna ziua,
    Credeti ca sistemul adoptat in Copenhaga se preteaza si pentru Bucuresti?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:14)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NuVreau

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare din pacate nu va pot raspunde eu, nu sunt angajata sa imi dau cu parerea despre strategii ci doar sa transmit opiniei publice deciziile conducerii administratiei locale care au impact asupra vietii noastre de zi cu zi. Imi pare rau, va doresc o zi frumoasa!
  • de ce nu biciclete pentru functionarii publici? (Joi, 7 martie 2013, 15:10)

    sardaukar [utilizator]

    Buna ziua,

    puteti sa ne spuneti cat de mare este flota de automobile platite din impozitele bucurestenilor si pe care le folosesc angajatii primariei?

    eu, ca si contribuabil, vreau ca din impozitul platit de mine sa se cumpere biciclete pentru functionarii administratiei locale. nu automobile.

    nu exista nici un motiv (economic, ecologic, moral) pentru care acest mijloc de transport sa nu fie preferat automobilelor.

    ati fi de acord sa duceti aceasta propunere mai departe? din vanzarea masinilor sefilor din primarii cu singuranta ca se pot cumpara suficiente biciclete pentru absolut toti functionarii administratiei locale.

    sunt sigur ca daca toata functionarimea in frunte cu primarul ar merge zilnic pe bicicleta la lucru s-ar rezolva rapid cel putin doua probleme in bucuresti: pistele de biciclete si cainii comunitari.

    Multumesc anticipat pentru raspuns.
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:21)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui sardaukar

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari, sa le luam in ordine. 1. Cu tot respectul, nu va pot eu raspunde eu la aceasta intrebare. 2. Cu toata stima, va pot spune ca sunt angajati ai PMB care vin la servicu cu bicicleta, inclusiv Primarul General a facut acest test din dorinta de a afla cu ce probleme se confrunta biciclistul bucurestean. 3. Sigur ca da, voi transmite Primarului General propunerea facuta de dvs. 4. Chiar daca as fi EU de acord cu acest lucru nu s-ar schimba nimic, e o decizie pecare ar trebui sa o ia, daca e avantajoasa, factorii de conducere. 5. E posibil sa aveti dreptate. O zi frumoasa, va doresc!
  • investitii (Joi, 7 martie 2013, 15:10)

    Egres [utilizator]

    Buna ziua,

    Va rog sa ne spuneti care sunt investitiile planificate pe anul 2013 pentru lucrari de infrastructura pentru biciclete si ce pondere au aceste investitii din totalul anual administrat de Administratia Strazilor.

    In plus am rugamintea sa ne spuneti daca exista o strategie (termen scurt si mediu) care sa includa si dezvoltarea coerenta si durabila a transportului alternativ in Bucuresti, in special biciclete.

    multumesc
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:26)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Egres

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari: 1. In bugetul anual al Administratiei Strazilor Bucuresti exista desigur si acest domeniu cuprins, din pacate insa bugetul nu a fost inca adoptat de Consiliul Municipiului Bucuresti. 2. In acest moment Primaria Capitalei impreuna cu reprezentanti ai Administratiei Strazilor, politisti de la Brigada Rutiera, ONG-uri care apara drepturile biciclistilor lucreaza la o noua strategie pe termen mediu. Se ia in calcul, asa cum am mai spus, mutarea pistelor de pe trotuare pe carosabil. E posibil chiar din aceasta primavara. O zi frumoasa!
  • Ieftin (Joi, 7 martie 2013, 15:15)

    NuVreau [utilizator]

    Sunteti de acord ca implementarea unui sistem foarte bine gandit (copiat de e cel din Copenhaga) privind infrastructura de biciclete are foarte multe avantaje, printre care: scadarea traficului auto, aer mai curat, accidente mai putine, imbunatatirea sanatatii oamenilor? Daca raspunsul dvs este da, de ce nu se face nimic in acest sens?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:28)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NuVreau

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare: da, raspunsul meu in calitate de cetatean al Capitalei este desigur DA. Cu totii ne dorim un oras mai aerisit, nu sta insa in puterea mea sa schimb ceva in acest sens. Tot ce pot sa fac e sa transmit conducerii ASB si Primariei Capitalei toate propunerile dvs spre competenta analiza. Va doresc o zi frumoasa!
  • amenzi (Joi, 7 martie 2013, 15:20)

    voinic [utilizator]

    Ierarhia priorităților celor participanți la trafic trebuie schimbată: pieton, transport în comun, bicicletă, mașină, camion. În momentul de față mașinile au prima prioritate, mai ales la parcare în spațiul celorlalți: trotuar, stație de autobuz, trecere de pietoni, pistă de biciclete, etc. Până nu se dau amenzi pentru parcare (atenție - colectate de primărie, nu de Poliție), nu se poate progresa. De fapt asta este doar un factor dintr-o colecție de măsuri pt reducerea numărului de mașini...
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:30)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui voinic

      Buna ziua, va multumesc pentru comentariu, asa este, sunt multe lucruri de pus la punct, voi transmite opinia dvs conducerii Primariei Capitalei. Va doresc o primavara frumoasa!
  • lasati trotuarul pt. pietoni. (Joi, 7 martie 2013, 16:12)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    In multe cazuri , dupa ce s-au amenajat parcari pt. masini,trotuarele au ramas f. inguste de cca. 1,2 m. Unde sa incapa pietoni, carucioare pt, copii, batrani invalizi, banci pt. odihna si....biciclisti.?Deci se impune amenajarea de piste pt. biciclete, in afara circulatiei pietonale (trotuare), pe carosabil, sau......pe spatiile verzi, acolo unde sunt, sau numai in parcuri. De mentionat, ca, comportamentul biciclistilor, este infiorator, da cu bicicleta peste pietoni fara nici o jena.

    p.s.Situatia mentionata este pe. Bl. Nic.Grigorescu-sect.3
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:35)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

      Buna ziua, va multumesc pentru comentariu. Stimata doamna/domn aveti dreptate, infrastrutura orasului in care traim este veche, e foarte greu de desenat un circuit pentru biciclisti pe trotuarele inguste din Bucuresti. De aceea, Primaria se gandeste sa le mute pe carosabil. Desigur, ca nici acolo nu va fi toata lumea multumita. Soferii RATB vor avea o viata mai grea la volan. Pe langa motociclisti vor trebui sa fie atenti si la biciclisti, lucru care desigur ii va nemultumi. In privinta comportamentului biciclistilor nu trebuie sa gandim asa. Nu calitatea de biciclist il face pe om sa se poarte intr-un fel sau altul, cred ca suntem de acord ci cei 7 ani de acasa. Va doresc o zi frumoasa!
  • din soferi, biciclisti (Joi, 7 martie 2013, 16:20)

    ndc2012 [utilizator]

    Stiati ca peste 30% din conducatorii auto din Bucuresti ar schimba masina cu bicicleta pentru a se deplasa la serviciu insa nu o fac din cauza fricii fata de traficul auto?
    Daca ar putea circula pe biciclete protejati de traficul auto, acesti soferi transformati in biciclisti ar contribui la diminuarea traficului in mod considerabil!
    Eu cred ca trebuie gandita foarte serios o strategie de a atrage spre velo pe coducatorii auto. Inclusiv prin crearea pentru biciclisti a unor facilitati in trafic care sa fie "invidiate" de catre soferi si sa ii faca sa-si lase masina acasa gen:
    - in centrul (zona zero) Bucurestiului acces interzis intre orele 8.00-18.00 pentru orice autovehicule (acces permis doar transportului in comun si bicicletelor) sau
    - pasaje supraterane velo (late de 2 m pe sens) peste marile intersectii aglomerate
    - piste pe trotuare acolo unde e posibil acest lucru (sunt protejate trotuarele cu stalpisori impotriva parcarii auto pe acestea, sunt suficient de late, au bordurile putin inalte la intersectii, nu sunt obstacole naturale sau de alt fel pe acestea, etc)
    - piste "rosii" (ca la Sibiu) pe carosabil care sa fie bine delimitate si marcate foarte vizibil si cu amenzi mari pentru soferii care le incalca sau opresc pe ele
    - statii publice (insa externalizat servicul catre firme private care stiu sa administreze afacerea) numeroase si dese de biciclete de inchiriat (cu posibilitatea inchirierii doar pe baza de cititor de card de credit/debit pentru a fi identificat cel care inchiriaza bicicleta si eventual "uita" sa o returneze!)
    - parcari speciale pentru biciclete cu alocarea acestora in obiectivele de paza si patrulare ale Politiei locale a Municipiului Bucuresti si a sectoarelor
    - orice alte facilitati care sa incurajeze traficul velo!
    Deci, se vor lua in considerare exemple de genul celor date de catre mine pentru o strategie pe termen mediu si lung in Bucuresti?
    Daca da, eu va stau la dispozitie "pro bono" pentru constructia unui asemenea plan!
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:39)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui ndc2012

      Buna ziua, va multumesc frumos pentru informatiile furnizate, am sa le transmit mai departe factorilor responsabili, v rog sa imi lasati datele dvs pe adresa de e-mail presa_asb@yahoo.com pentru a fi contactat! Va doresc o primavara frumoasa!
  • Raspundere (Joi, 7 martie 2013, 17:12)

    RazTaz [utilizator]

    1)
    Avand in vedere numarul de piste de bicleta (inclusiv nr. de km aferenti) care au fost desfiintate in baza constatarii Politiei Rutiere cu privire la ilegalitatea lor, considerati ca Administratia Strazilor si-a facut treaba corect, complet si profesionist in ceea priveste receptia pistelor de biciclete?

    2) a)
    A existat vreun audit intern al Primariei in chestiunea cheltuirii banilor public pentru finantarea pistelor de bicicleta de mai sus? Daca da, care au fost concluziile?

    2) b)
    Sunteti pregatiti pentru un eventual control al Curtii de Conturi cu privire la modul in care s-au cheltuit banii publici pentru finantarea pistelor de mai sus?

    3) Puteti indica numele si functia persoanelor responsabile din institutia dvs. care
    a) au facut/semnat receptia pistelor de mai sus
    b) au facut parte din comisia/iile de evluare care au desemnat castigatorii licitatiilor pentru constructia acestor piste?

    4) Puteti indica numele firmelor care au realizat pistele desemnate ca ilegale de Politia Capitalei?

    5) Puteti indica valoarea totala a lucrarilor aferente acestor piste ilegale?

    6) Exista vreun functionar al Administratiei Strazilor care vine cu bicicleta la serviciu?

    Va multumesc.
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 11:51)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui RazTaz

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari, sa le luam pe rand:
      1. Nu pot aprecia eu, in calitate de purtator de cuvant, daca firmele de constructii sau cei care au senat contractele au facut bine sau rau. E nevoie de o autoritate de control care sa analizeze situatia si sa traga concluziile care se impun.
      2. Curtea de Conturi a facut mai multe controale la Administratia Strazilor privind activitatea pe care o desfasoara.
      3. Nu am timpul necesar pentru a detalia acest punct pentru ca incerc sa le raspund cat mai multor cititori iar timpul este limitat, insa datele privind firmele castigatoare sunt publice. Daca doriti imi puteti face o solicitare pe adresa presa_asb@yahoo.com si va voi raspunde.
      4. Datele sunt publice, este vorba despre firme executante - DUMAVA şi UTI, firma de consultanţă - Septembrie Condulting
      5. Proiectarea, lucrările de execuţie, marcajele rutiere şi semaforizarea pistelor pentru biciclişti executate in 2008 au costat 24. 566 430, 44 lei. Menţionăm că, numai semaforizarea pistelor pentru biciclişti a costat jumătate din suma alocată acestui proiect. Lucrările au constat în proiectare, execuţie, marcaje rutiere şi semaforizare.
      6. Da, sigur ca da.
      O primavara frumoasa!
  • treceri la nivel (Joi, 7 martie 2013, 18:15)

    NicoLeta1 [anonim]

    1. Cand este planuit sa se realizeze trecerile la nivel pentru trotuare?
    Acestea lipsesc aproape peste tot in Bucuresti, insa sunt necesare atat biciclistilor, precum si mamelor cu copii in carucioare, ca sa nu mai spun de persoanele care se deplaseaza in scaunul cu rotile.

    2. Exista prevazut in planurile administratie realizarea de parcari (rasteluri) pentru biciclete in punctele importante din oras? daca nu, de ce (numai soferii au voie sa pretinda parcare)? daca da, cand se vor amplasa?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:55)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NicoLeta1

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari: 1. Primaria Capitalei intentioneaza sa mute pstele pentru biciclisti de pe trotuare pe carosabil chiar din aceasta primavara, asa cum a declarat directorul Directiei Transporturi din cadrul PMB, Ion Dedu. 2. Da, in noua strategia sunt prevazute si rastelele de parcare. O zi frumoasa!
  • renuntam la biciclete? (Joi, 7 martie 2013, 19:29)

    nede [anonim]

    buna ziua, ce s-a intamplat cu pistele facute pentru biciclisti cu o cheltuiala destul de mare si cine este responsabil pentru aceasta cheltuiala fara rezultat? cum ma pot deplasa in bucuresti cu bicicleta, daca nu avem piste de bicicleta? ( acolo unde ar mai fi, parcheaza toti nesimtitii, si politia nu face nimic).
    nu mai deschid subiectul maidanezii care sunt un pericol real pentru biciclisti...toate asetea in secoulul XXI intr-o capitala care se vrea europeana...
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 11:57)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui nede

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari,Primaria Capitalei a infiintat o comisie din care fac parte specialisti de la ASB, PMB, RATB, Metrorex, politisti de la Brigada Rutiera, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale care apara biciclistii analizeaza oportunitatea mutarii pistelor de pe trotuare pe carosabil. Deocamdata nu s-a luat o decizie ferma dar se contureaza din ce in ce mai clar ideea de a trasa pistele pe carosabil chiar din aceasta primavara. O primavara frumoasa!
  • Jan Gehl (Joi, 7 martie 2013, 20:38)

    NuVreau [utilizator]

    La ultima lansare de carte a lui Jan Gehl n-am vazut din spera publica decat pe Nicusor Dan si pe Paleologu. Ati citit vreo carte scrisa de arhitectul Jan Gehl?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 12:00)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NuVreau

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare, daca pe mine ma intrebati va marturisesc sincer ca nu am citit nicio carte a arhitectului danez insa sunt la curent cu criticile domniei sale referitoare la pistele noastre pentru biciclisti. Simpla lecturare a unei carti, sunteti de acord cu mine, nu i-a ajutat nici pe domnul Paleologu nici pe domnul Nicusor Dan, pe care ii respect, sa schimbe mare lucru in Bucuresti. Va doresc o zi frumoasa!
  • Velo (Joi, 7 martie 2013, 20:39)

    NuVreau [utilizator]

    De ce la noi in Bucuresti ordinea fireasca: piton, biciclist, transport in comun, masina, camion...nu este fireasca? De ce se concentreaza totul pe masini si nu pe bicilete? Oare danezii sunt mai prosti ca noi? Nu cred.
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 12:04)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui NuVreau

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare, gandesc ca pentru ca avem 2 milioane de masini in trafic ? Ca sa nu le mai adaugam pe cele din tranzit. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa facem piste pentru biciclisti. Sa speram ca noua srategie a Primariei Capitalei referitoare la piste sa ii multumeasca mai mult pe bucuresteni. O zi frumoasa!
  • Despre strazi si nu numai (Joi, 7 martie 2013, 23:06)

    bigbrother [utilizator]

    Buna ziua,

    Va felicit pentru initiativa de a discuta cu cititorii Hotnews. Cateva intrebari legate de strazi si nu numai:

    1. Cum comentati calitatea strazilor pline de gauri intr-un Bucuresti unde ninsoarea nu si-a facut simtita prezenta decat foarte foarte putin in acest an?
    2. Cati bani s-au platit pentru dezapezire in acest an?
    3. Pistele de biciclisti..acolo unde mai exista, nu pot fi folosite din cauza multiplelor obstacole.Care a fost logica din spatele acestor piste si ce se va face pentru a fi redate biciclistilor?
    4. Cate controale fac inspectorii de la Administratia Strazilor pe luna pentru verificarea abaterilor?
    5. Sugerez existenta unei sectiuni de sesizari in cadrul site-ului aspmb.ro (apropos, aveti cateva imagini lipsa in articole).
    6. Lucrarile de asfaltare/constructie/reamenajare se executa EXTREM de incet. Mai rau, dupa ce ca abia sunt executate, se intervine din nou asupra strazilor pentru adaugarea de utilitati. Vad ca exista un calendar al lucrarilor cu limite clare cand si cum se poate face ceva..si totusi nu cred ca am vazut vreo lucrare in care sa nu se sparga ceva dupa ce s-a terminat.
    7. Care sunt planurile pentru fluidizarea traficului si reducerea poluarii in oras?
    8. Problema fiecarui sofer din orasul asta: parcarile. De ce nu se fac parcari supraetajate sau si mai bine, subterane cu parculete deasupra si se continua pe orizontala? Sunt zeci de zone unde s-ar putea construi asa ceva, iar locatarii ar plati sume modice lunare pentru a beneficia de un loc sigur de parcare.

    Multumesc
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 16:17)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui bigbrother

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari, voi raspunde pe rand la nelamuririle dvs:
      1. De cateva luni sunt si eu sofer, simt ca sa zic asa pe propriul meu buzunar ce inseamna sa circuli prin Bucuresti. Ca cetatean va inteleg perfect. In calitatea in care ma aflu aici, cea de purtator de cuvant a unei Administratii mult hulite as dori sa va spun ca nu e vorba despre rea-vointa din partea autoritatilor ci de fonduri. Nu sunt suficienti bani ca sa acoperim toate problemele care sunt in Capitala. Ca sa intelegeti, o parte dintre strazile din Bucuresti se afla in administrarea primariilor de sector, o parte le administreaza ASB iar unele dintre marile artere se afla la Primaria Capitalei. Multe dintre ele sunt iesite din garantie si de 4 ani, adica nu s-au mai facut lucrari. In acest moment, asteptam votarea bugetului ca sa putem incheia contracte de intretinere pe strazile cu mari probleme. ASB a facut o monitorizare a tuturor strazilor aflate in administrare si a descoperit 300 de zone negre. Sa speram ca in acest an vom rezolva o mare parte dintre problemele care ne dau atitea batai de inima cand suntem la volan.
      2. Aceasta activitate intra in sarcina primariilor de sector.
      3. Asa cum am mai raspuns se analizeaza oportunitatea mutarii lor pe carosabil, inteleg insa ca nu permite legea o asfel de optiune insa PMB impreuna cu Politia Rutiera si ONG-urile gandesc o noua strategie in care pistele sa fie mutate pe carosabil.
      4. la ce fel de abateri va referiti?
      5. ok, voi transmite mai departe sugestia dvs., desi cred ca s-a luat in calcul si o astfel de optiune.
      6. voi transmite observatiile dvs. conducerii ASB spre analiza.
      7. Specialistii din PMB se ocupa de astfel de strategii daca doriti un raspuns documentat puteti scrie pe adresa presa@bucuresti-primaria.ro
      8. din informatiile pe care le am se lucreaza la o astfel de gandire, am sa transmit mai departe sugestia dvs.
      Va dorec o primavara frumoasa!
  • Prioritati / Consultari (Vineri, 8 martie 2013, 8:46)

    Marian19 [utilizator]

    1. Anul trecut dna Carmen Dinca a afirmat ca pentru Administratiei Strazilor sunt prioritare problemele soferilor si nu ale biciclistilor. A aflat si dna Dinca faptul ca pentru a se rezolva problemele traficului trebuie sa se puna accent pe transportul public si incurajarea mersului cu bicicleta tocmai pentru ca acestea sunt vehicule ocupa foarte putin loc in trafic comparativ cu numarul de persoane transportate?

    2. Stim ca in maxim doua saptamani ar trebui sa inceapa lucrarile de marcare care vor aduce si primele piste pe carosabil in Bucuresti.
    Au existat consultari cu comunitatea de biciclisti pe acest subiect ? Ati participat la aceste intalniri ? Daca nu au existat consultari, nu va este teama de rezultat ? La proiectele pistelor din 2008 si 2011 au fost facute studii de fezabilitate la preturi foarte mari si tot a iesit un dezastru. Acum cine va garanta pentru aceste lucrari ?
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 16:33)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian19

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari: imi cer scuze daca afirmatiile mele au ranit pe cineva, am incercat sa raspund logic la o intrebare adresata de un jurnalist. Nu am vrut sa ofensez pe nimeni. Fie ca vorbim despre transportul cu autobuzul, cu masina personala sau cu bicicleta ca sa se poata desfasura in bune conditii are nevoie de un carosabil in stare buna. Cand am spus ca prioritare sunt problemele soferilor ma refeream la astuparea gropilor din carosabil. Avem in Bucuresti 2 milioane de masini si o suta si ceva de mii de biciclisti. Nu eu stabilesc strategia. Gandeam doar ca nu poti face mai intii piste si apoi sa astupi gropile din banii pe care ii ai la dispozitie. Daca doriti sa vorbim despre eficientizarea traficului si incurajarea soferului sa se urce pe bicicleta e deja un alt subiect.
      2. Din informatiile pe care le am, mutarea pistelor de pe trotuare pe carosabil nu este o certitudine. Autoritatile discuta oportunitatea unei astfel de decizii, nu am participat la consultari cu biciclistii, nu stiu daca i-a intrebat cineva. Sincer, nu am calitatea necesara sa va raspund la astfel de intrebari.
      Va multumesc si va doresc o primavara frumoasa!
  • Consultare si educatie civica (Vineri, 8 martie 2013, 9:19)

    Una-alta [utilizator]

    1. Ati incercat si aveti in vedere ca proiectele dumneavoastra sa fie dezvoltate cu consultarea si parteneriatul societatii civile direct afectate de aceste proiecte?
    2. Luati in considerare la nivelul institutiei dumneavoastra dezvoltarea unui program de educatie civica a soferilor, pietonilor si biciclistilor pentru bun simt si respect in trafic?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 16:35)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Una-alta

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari:
      1. da, sigur ca da, s-a incercat si se are in vedere o astfel de idee.
      2. Desigur, gandim o astfel de campanie in care se implicam activ mass-media pentru un succes asigurat.
      O primavara frumoasa!
  • declaratie (Vineri, 8 martie 2013, 9:53)

    skepsis [utilizator]

    Va mentineti declaratia (aberanta) conform careia prioritatea numarul 1 in Bucuresti sunt masinile?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 16:38)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui skepsis

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare: imi pare rau ca ati interpretat gresit declaratia mea, considerati probabil la fel de aberant sa reparam gropile inainte sa trasam piste? Eu am vrut sa spun ca inainte de a face piste banii pe care ii avem sunt directionati catre proiectre de infrastructura, reparatii drumuri, sunt 2 milioane de masini in Bucuresti ( un numar aberant). Imi cer scuze pentru greseala de comunicare daca nu m-am facut inteleasa.
      O primavara frumoasa!
  • ierarhie (Vineri, 8 martie 2013, 10:01)

    skepsis [utilizator]

    De ce in Bucuresti conteaza mai mult parerea primarului (intr-o problema in care el nu este specialist) decat parerea avizata a unor specialisti adevarati? Cum isi permite ASB sa-l lase pe Primar sa declare "doamna, pistele de biciclete eu le-as face in continuare pe trotuare"? ASB trebuia sa apara in presa (prin vocea dvs) in secunda doi si sa declare: "ii multumim domnului Primar ca se implica in aceasta problema dar ii atragem atentia ca isi depaseste atributiile. De aceea exista ASB, in subordinea Primariei, pentru a lua hotarari corecte, avizate, motivate de specialisti."
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 16:46)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui skepsis

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare:
      Domnul Primar General a vrut sa spuna ca drumurile din Capitala nu permit mutarea pistelor de pe trotuare pe carosabil. Din pacate nici mentinerea lor pe trotuare nu e o solutie. Trotuarele sunt inguste, pe cele mai multe dintre ele stau parcate masinile in ciuda stailpisorilor montati de ASB ca sa impiedice parcarea, pe piste umbla pietonii, mamicile cu carucioare deschizand un conflict intre cele doua tabere. Pe carosabil legea nu permite. In pus, soferii RATB nu vad cu ochi buni o astfel de decizie. Si asa abia se desurca cu motociclistii, rebeli prin definitie. Domnul Primar si-a exprimat ingrijorarea, pe buna dreptate, ca mutarea acestor piste, asa cum doresc biciclistii, de pe trotuare pe carosabil va crea haos si mai grav accidente nefericite. Nu interpretati gresit gandurile domnului Primar.
  • unde imi plimb copilul cu bicicleta (Vineri, 8 martie 2013, 10:29)

    RB75 [utilizator]

    La Multi Ani pentru 8 Martie!
    Am o fetita de 8 ani cu care obisnuiam sa ma plimb cu bicicleta. Locuiesc in Piata Muncii A venit primavara. UNDE pot sa ma plimb cu Bicicleta? Pistele de pe trotuar s-au desfiintat si conform legii nu avem voie pe trotuar! Pe partea carosabila fara pista special amenajata nu am curajul!
    1
    Ce ii spun copiulului meu? CA CEI CARE ADMINISTREAZA ACEST ORAS AU IGNORAT COPIII care VOR SA SE PLIMBE PE BICICLETA? SA ii vand bicicleta?

    2
    Ati luat in calcul sa faceti un cod de conduita (utilizare) a pistelor de bicicleta existente si viitoare? In cazul unui incident ( accident) intre o bicicleta si un pieton pe ce lege s-ar judeca? Sau un accident intre 2 biciclisti?
    Multumesc
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 16:51)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui RB75

      Buna ziua, va multumesc pentru urare si pentru intrebari:
      1. Va inteleg perfect indignarea, din pacate in acest moment singurele piste care nu au fost inca inchise de Brigada Rutiera sunt: Bulevardul Ghencea, Brasov, Timisoara, 1 Mai, Serban Voda, Sibiu, Aviatorilor si Prezan. In plus puteti sa va plimbati in parcurile din Capitala unde pistele au ramas legale.
      2. Da, lucrez la o campanie care sa ii ajute pe soferii bucuresteni sa constientizeze ca si biciclistii au drepturi. Referitor la reglementarea incidentelr/accidentelor dintre biciclistisi soferi numai Politia e indrituita sa faca propuneri.
      Va multumesc, sa aveti o primavara luminoasa!
  • Trei intrebari (Vineri, 8 martie 2013, 11:35)

    AndreiIlie1306247486471 [anonim]

    1) Care vor fi masurile luate pentru a proteja noile trasee de biciclisti, de traficul auto, de exemplu, de cei care vor opri "5 minute pana la banca" cu avarile pornite pe pista.

    2) De ce la refacerea trotuarului pe bulevardul Aviatorilor, acolo unde inainte exista rampa/panta pe piste, s-a instalat bordura?

    3) Ce ne puteti spune despre strategia de viitor cu privire la traficul ciclist in Bucuresti? Stiu ca nu o elaborati dvs., dar ma gandesc ca totusi cunoasteti ceva detalii, in masura in care aceasta strategie exista.
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 16:57)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui AndreiIlie1306247486471

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari;
      1. Aceste situatii vor fi reglementate de Politia Rutiera.
      2. Vor fi refacute.
      3. Asa cum am mai spus, in acest moment la PMB exista o comisie care lucreaza la o astfel de strategie impreuna cu politistii s reprezentantii ONG-urilor are apara drepturile biciclistilor. Vom vedea la ce concluzii vor ajunge. Deocamdata se dezbate oportunitatea mutarii piselor de pe trotuare pe carosabil.
      O primavara frumoasa!
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 16:57)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui AndreiIlie1306247486471

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari;
      1. Aceste situatii vor fi reglementate de Politia Rutiera.
      2. Vor fi refacute.
      3. Asa cum am mai spus, in acest moment la PMB exista o comisie care lucreaza la o astfel de strategie impreuna cu politistii s reprezentantii ONG-urilor are apara drepturile biciclistilor. Vom vedea la ce concluzii vor ajunge. Deocamdata se dezbate oportunitatea mutarii piselor de pe trotuare pe carosabil.
      O primavara frumoasa!
  • Facem piste degeaba sau cum? (Vineri, 8 martie 2013, 11:38)

    bktz [utilizator]

    Sunteti constienti ca pistele pe care dati atatia bani sunt degeaba atata timp cat nu aveti o colaborare cu politia?

    De exemplu,pe bd decebal,sala de jocuri "Milion" s-a decis sa-si puna premiul la tombola(o masina) pe un postament,direct pe pista de biciclete.Pe strada buzesti,pista aia de 200m facuta cu cap pe sosea este plina tot timpul de masini(mai ales taxiuri) care te forteaza sa isei in mijlocul drumului,tu riscandu-ti viata pt niste nesimtiti

    Nu zic ca e vina dvs dar ce sens mai are sa le faceti daca nu vor putea fi folosite?Mai bine dati banii pe altceva.

    O zi buna
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:00)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui bktz

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare:
      1. Da. Politia dupa ce a avizat pistele le-a declarat ilegale fara sa ia masuri impotriva soferilor care isi parcheaza masina pe traseele pentru biciclisti facandu-le impracticabile.
      O zi buna!
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:00)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui bktz

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare:
      1. Da. Politia dupa ce a avizat pistele le-a declarat ilegale fara sa ia masuri impotriva soferilor care isi parcheaza masina pe traseele pentru biciclisti facandu-le impracticabile.
      O zi buna!
  • Felicitari pentru initiativa! (Vineri, 8 martie 2013, 11:48)

    Anca DianaBanica [anonim]

    Cum putem primi raspunsuri la intrebarile la care dvs nu ne puteti oferi un raspuns, pentru ca, drept purtator de cuvant aveti atributia doar sa "transmiteti opiniei publice deciziile conducerii administratiei locale care au impact asupra vietii noastre de zi cu zi" ?

    Multumesc
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 17:02)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca DianaBanica

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare: va rog sa imi scrieti intrebarile care va framanta pe adresa presa_asb@yahoo.com. Voi face tot posibilul sa gasesc un raspuns.
      O primavara frumoasa!
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 17:02)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca DianaBanica

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebare: va rog sa imi scrieti intrebarile care va framanta pe adresa presa_asb@yahoo.com. Voi face tot posibilul sa gasesc un raspuns.
      O primavara frumoasa!
  • 11 mil euro (Vineri, 8 martie 2013, 12:11)

    SorinaIordan [anonim]

    Cred ca ati omis sa raspundeti la intrebarea dlui Alecs31 de la 13:58:

    2) Cum vor fi returnate catre contribuabili cele 11 milioane EUR, cheltuite inutil pentru pistele desfiintate?
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 17:04)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui SorinaIordan

      Buna ziua, va multumesc penru intrebare:
      Stimata doamna, daca as sti raspunsul la aceasta intrebare probabil ca nu as fi doar purtator de cuvant.
      Va doresc o primavara frumoasa!
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 17:04)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui SorinaIordan

      Buna ziua, va multumesc penru intrebare:
      Stimata doamna, daca as sti raspunsul la aceasta intrebare probabil ca nu as fi doar purtator de cuvant.
      Va doresc o primavara frumoasa!
  • asumarea raspunderii (Vineri, 8 martie 2013, 12:19)

    RB75 [utilizator]

    Buna Ziua,

    avem foarte multe treceri de pietoni care al caror marcaj este practic inexistent. Cetatenii, copii, batranii sint nevoiti sa traverseze zilnic pe astfel de treceri de pietoni punandu-si viata in pericol.

    in cazul unui accident cu ranire de persoane pe o trecere de pietoni semnalizata necorespunzator poate fi atrasa raspunderea administratiei strazilor?
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:08)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui RB75

      Buna ziua, multumesc pentru intrebare;
      Incepand cu 15 martie in Capitala vor incepe lucrarile de marcaje rutiere in cadrul carora vor fi trasate si trecerile de pietoni la care faceti referire. Nu stiu sava raspund insa nu cred pentru ca nu din vina ASB nu s-au trasat marcajele ci din cauza unor contestatii depuse de mai multe firme participante la licitatie, contestatii care au blocat procesul de atribuire a lucrarilor 1 an.

      O primavara frumoasa!
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:08)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui RB75

      Buna ziua, multumesc pentru intrebare;
      Incepand cu 15 martie in Capitala vor incepe lucrarile de marcaje rutiere in cadrul carora vor fi trasate si trecerile de pietoni la care faceti referire. Nu stiu sava raspund insa nu cred pentru ca nu din vina ASB nu s-au trasat marcajele ci din cauza unor contestatii depuse de mai multe firme participante la licitatie, contestatii care au blocat procesul de atribuire a lucrarilor 1 an.

      O primavara frumoasa!
  • O sugestie (Vineri, 8 martie 2013, 12:38)

    crane [utilizator]

    Buna ziua! Decat sa fie cheltuiti multi bani pentru amenajarea unor piste, care oricum vor fi ocupate de masinile parcate ( asta in cazul in care pistele vor fi amenajate pe strada), cred ca ar fi mai bine sa fie modificat codul rutier si sa specifice ca biciclistul are dreptul ( are priritate) sa circule pe marginea drumului, avand alocat circa jumatate de metru de la marginea utilizabila a drumului ( in cazul in care sunt parcate masini langa bordura). Din cauza lipsei locurilor de parcare pistele pe care primaria le va amenaja pe carosabil vor fi ocupate tot de masini, asa ca aceste piste vor fi la fel de greu de utilizat ca si cele de pe trotuar. Nu va fi altceva decat o cheltuiala fara rost a primariei si o afacere pentru firmele care vor realiza aceste piste.
    • R; (Vineri, 8 martie 2013, 17:09)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui crane

      Buna ziua, va multumesc pentru sugestie, o voi transmite mai departe autoritatilor responsabile. Sa aveti o primavara frumoasa!
  • Banda Unica RATB (Vineri, 8 martie 2013, 13:17)

    bedexe [utilizator]

    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana sau doua.
    2. Intre timp se mediatizeaza, se pregatesc indicatoare.
    3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia. Politia Rutiera si Politia Locala o aplica in strada timp de 1 saptamana doar cu avertismente.
    4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzile pentru cei care o incalca.

    *Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:20)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui bedexe

      Buna ziua, va multumesc pentru informare. Sa aveti o primavara frumoasa!
  • Banda unica RATB/biciclete (Vineri, 8 martie 2013, 15:21)

    sobolan [utilizator]

    Bună ziua,

    1. În cazul introducerii unei benzi unice pentru RATB/bicicliști, considerați că ar fi util ca cei din urmă (sau poate și șoferii RATB) să poată poza și trimite către o autoritate competentă fotografii ale mașinilor parcate sau care circulă pe această bandă unică? Acestea ar putea constitui o probă ulterior și ar putea fi folosite de către Poliția Capitalei pentru aplicarea amenzilor.

    2. Având în vedere suma cheltuită pentru pistele de bicicliști desființate, credeți că ar fi viabil ca o potențială bandă unică RATB/biciclete să fie protejată (printr-o bordură, de exemplu)?

    Mulțumesc.
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:24)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui sobolan

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari: Nu opinia mea este importanta in aceste doua probleme ridicate de dvs, Politia Rutiera va decide ce e oportun de facut in cazul in care pistele vor fi mutate pe carosabil.
      O primavara frumoasa!
    • R: (Vineri, 8 martie 2013, 17:24)

      Carmen Dinca [hotnews.ro] i-a raspuns lui sobolan

      Buna ziua, va multumesc pentru intrebari: Nu opinia mea este importanta in aceste doua probleme ridicate de dvs, Politia Rutiera va decide ce e oportun de facut in cazul in care pistele vor fi mutate pe carosabil.
      O primavara frumoasa!
  • continuitate (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:35)

    vasilegeorgiana [utilizator]

    Dupa ce am citit ultima sedinta a CGMB am inteles ca domnisoara Alina Roman va fi inlocuita mai mult ca sigur din functie in urmatoare zile. Va exista continuitate cu derularea contractelor, in interesul nostru al biciclistilor, chiar daca nu va fi mai fi directoare maiestuoasa blonda de la strazi?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri